⭕️رمزگشایی از ویدئوی جدید داعش
🔻حال كه داعش سرزمینهایش را از دست داده، بیش از هر زمان دیگر به فكر نفوذ به سایر نقاط جهان است . به نوشته روزنامه گاردین چاپ انگلیس «ویدئوی جدید ابوبكر بغدادی تأكیدی بر ماهیت بینالمللی این مبارزه بود. برای آنها برنده شدن دیگر مهم نیست.»
به گزارش ایسنا، نیكولاس هنین، نویسنده كتاب «آكادمی جهاد: ظهور دولت اسلامی» كه ده ماه گروگان داعش بود در ادامه این مطلب مینویسد: «چهار سال پس از اعلام رسمی خلافت، ابوبكر بغدادی، رهبر داعش دوباره در ویدئویی تبلیغاتی ظاهر شد. این بار مرد حاضر در فیلم خلیفهای نیست كه از منبر موعظه كند، بلكه یك شكار فراری است. مفسران در واكنشی سریع اشاره كردند این یادآور آخرین تصاویر از ابومصعب الزرقاوی، فرمانده دوم وقت القاعده، چند هفته پیش از مرگش است كه روی زمین در اتاقی بدون پنجره و سلاح به دست نشسته بود. این ویدئوی جدید یك تولید هوشیارانه است؛ حتی موسیقی متن آن با فضای آوازخوانی مینیمالیستی آن، بدون گزافهگویی است.
بغدادی در یك حباب امنیتی كوچك مملو از حامیانی زندگی میكند كه نمیتواند به وفاداری آنها اطمینانی داشته باشد. او مانند حیوان در حال فرار از قلمرو دشمن است.
💢در هراس است كه كسی با وعده پاداش25 میلیون دلاری ایالات متحده برای دستگیری او دامی پهن كند. او مقدار زیادی از وقت، انرژی و منابع خود را صرف حفاظت از خود میكند. پخش ویدئوی اخیر، حتی اگر سر نخهای كمی درباره موقعیت اختفای یا هویت اطرافیان بغدادی فراهم آورده باشد، خطری است كه او مجبور بوده به جان بخرد.
او بهشدت نیاز به بسیج نیروهای خود داشت؛ با توجه به اینكه استراتژی نظامی همهجانبه داعش، بخشهای بزرگی از این جنبش را منحرف كرد، موجب فروپاشی به اصطلاح خلافت شده و بغدادی از سوی طرفداران خود به چالش كشیده شد. این ویدئو وارد مبحث نزاعهای الهیاتی و اختلافاتی كه در سالهای اخیر داعش را تكهتكه كرده است، نشد.
💢اگر بتوان گفت اولین ویدئو از بغدادی او را موعظهگری قدرتمند برای مسلمانان سراسر جهان نشان داد، ویدئوی جدید چیزی بیش از تصدیق حیات او نیست ـ گویی این او بوده كه گروگان داعش شده است. اما فراتر از آن، فیلم مذكور قابل توجه است. این فیلم ارزش نادری دارد و همچنین سر نخهای دیگری ارائه میكند.
#تحلیل_محتوا
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
عجیبترین مراسم مُد
🔻مراسم متگالا جایی است كه از مهمانان انتظار میرود (البته اجباری وجود ندارد) با توجه به موضوع آن سال، لباسهای فراتر از مُد روز بپوشند و حتی گاهی مُد جدیدی را خلق كنند.
💢به گزارش فرارو، موسسه لباس (costume) متروپولیتن نیویورك (به اختصار MET) با داشتن حدود ۴۵ هزار اثر از قرن هفدهم تا به امروز، مجموعه عظیمی از آثار مربوط مُد و لباس را در اختیار دارد. این موسسه سال ۱۹۴۵با هدف جمعآوری و حفظ لباسهای تاریخی تاسیس شد، اما امروز به قول اَندرو بولتون برگزاركننده نمایشگاههای این موزه، موسسه دیگر نهتنها لباسهای تاریخی بلكه لباسهای متفاوت از مجموعههای طراحان لباس از گذشته تا امروز را نیز جمعآوری میكند و موسسه لباس موزه متروپولیتن بیشتر یك موسسه مُد است تا صرفا موزهای برای لباسهای تاریخی.
💢از همان بدو تاسیس، النور لمبرت، روزنامهنگار مُد و از مدیران این مجموعه تصمیم میگیرد هر سال مراسمی برای جمعآوری پول برای انجام هزینههای این موزه برگزار كند، بعد از مراسم متگالا كه نخستین دوشنبه ماه می هر سال برگزار میشود، نمایشگاهی با لباسها و اشیای تزئینی مرتبط با موضوع مهمانی در موزه برگزار میشود.
💢علاوهبر مبالغی كه در طول مهمانی جمع میشود، این مراسم درآمد بزرگی از فروش بلیت دارد.اگر افراد جزو لیست مهمانان كه توسط شخص آنا وینتور، سردبیر مجله وُگ آمریكا انتخاب میشوند، نباشند با پرداخت ۳۰ هزار دلار میتوانند بلیت شركت در مراسم را تهیه كنند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
میخوام یه سریال ویژهی ماه رمضون بسازم بایه ایدهی ناب. یه پسرمذهبی سرطان داره بادختر یه خانواده غیرمذهبی تصادف میکنه.
دخترفلج میشه. پسر میره خواستگاری دختر.
بابای دخترقبول نمیکنه تاشب۲۳ماه رمضون پسر سرطانش خوب میشه و دختر معلوم میشه پاهاش خواب رفته فلج نشده و عیدفطر ازدواج میکنن
👤توئیت موتوری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش صدا و سیما هم میتونست همچین آگهی های فوق العاده ای بسازه و پخش کنه👌
تبلیغ ارزش یا ضد ارزش
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔰کدام روسای جمهور جهان در توییترطرفدار بیشتری دارند؟
👤دونالد ترامپ، رئیسجمهور فعلی ایالات متحده آمریکا، بیشترین تعداد فالوور را در توییتر به خود اختصاص داده است (حدود ۸۶میلیون فالوور).
▪️نخستوزیر هند، با حدود ۷۶میلیون فالوور در جایگاه دوم قرار دارد.
▪️اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، با بیش از ۲۰میلیون فالوور در جایگاه سوم قرار گرفته است.
#اخبار
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⁉️تاملی بر کلاف سر در گم نسل C
🔻از ساسی مانکن و حاج حسین
تا ویروسِ رسانه هراسی...!
🔺️این روزها فضای مجازی در کشورمان، بازنمای جامعه ای بحران زده است. آخرین نمونه هایش ماجرای طلبه ی همدانی و همخوانی و حرکات موزونِ(بخوانید رقص) دانش آموزانِ دختر با آهنگ شش و هشتِ جنتلمنِ ساسی مانکن در مدارس.
💢متاسفانه واکنش مسئولان به این اتفاقات، با فیلتر و محدودسازی و تلاش برای پاک کردن صورت مساله را می توان از جنس mediaphobia (رسانه هراسی) تعبیر کرد. موضعی که نه تنها چاره ی کار نیست، بلکه به تشدید بحران نیز دامن می زند.
💢جای تاسف و نگرانی این جاست که بسیاری از مدیران، تصمیم سازان و فعالان سنتی رسانه هامان نیز با درک نکردن اقتضائات دنیای وب و فنآوری های نوظهوری که به قول دکتر سعیدرضا عاملی جهانی دو فضا شده را شکل داده است، راه و رسمی ضد رسانه ای در پیش گرفته اند، تا گردش اطلاعات مجازی در کشوری که به بنا گفته ی عزت الله ضرغامی بسیار ی از اعضای شورای عالی فضای مجازی آن حتی قادر به درست کردن یک ای میل برای خود نیستند تبدیل به کلافی سر درگم شود.
💢دیروز در یکی از گروه های تلگرامی مطلب جالبی از پیام فضلی نژاد خواندم که در دفاع از برخی تصمیم های مدیریتی در صدا و سیما، به ویژه بحث های آزادِ شبکه ی ۴، تیغ نقد به روی استادش حاج حسین شریعتمداری کشیده و ایشان را به نواندیشی در شیوه و روش ها تشویق کرده بود. بی شک جناب شریعتمداری اگر در آمار فروش کیهان یا دیگر روزنامه ها درنگ کنند، توصیه ی خلفِ صالح را جدی خواهند گرفت.
💢راه حل مساله درک و پذیرش این نکته است که زمین بازی با قواعدش عوض شده و حالا با نسلی مواجهیم که با نسلهای سابق خود، تفاوت های بنیادین و فاحشی دارد. در دنیا به این نسل که خصوصیات خاص و مشترک خودشان را دارند، نسل C میگویند.
💢 نسلی که پروش یافته ی بستر وب است، فرهنگ و جامعه پذیری اش در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی شکل گرفته و مرزی میان واقعیت و مجاز قائل نیست.
💢 نسل سی (Generation C) عنوان جديدی است که به نسل رشد يافته با تکنولوژی های جديد ارتباطی گفته می شود. پيشرفت امکانات سختافزاری و نرمافزاری فضای مجازی، شکلگيری سبک زندگی جديدی را به دنبال داشته که آميخته با تکنولوژی های آنلاين است.
💢 اين فضا بستری برای شکلگيری نسل جديدی شده که ويژگی های رفتاری جمعی متفاوتی با نسلهای قبلی دارند. افراد نسل سی هم براساس سن و سال و هم بر اساس استفادهشان از امکانات ديجيتالی تعريف شدهاند.
💢از نظر سن اغلب آن ها متولدان ميانه ی دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به بعد هستند و تاحدی می توانند منطبق بر آن گروهی باشند که در غرب نسل هزاره خوانده می شود. اما آن چه به افراد اين نسل هويت مستقلی بخشيده نه تشابهات سنی، بلکه نوع کاربريشان در اينترنت و استفاده از امکانات ديجتالی و فضای مجازی است.
افراد نسل C حضور پررنگی در فضای مجازی دارند. اغلب آن ها کاربرانی هستند که روزانه زمان قابل توجهی را در اينترنت سپری می کنند و گاه ساعات آنلاين بودنشان بيشتر از آفلاين بودنشان است.
💢آن ها اينترنت را برای همه ی عرصههای زندگی اعم از امور شخصی، کاری و تجاری، خريد، سرگرمی و... به کار می گيرند. آن ها علاوه بر اين که کاربران و مصرفکنندگان اطلاعات و اخبار فضای مجازی هستند،تعاملکنندگان و توليدکنندگان بخشی از مطالب اينترنت نيز محسوب می شوند. مهم ترين بستر فعاليت اين کاربران جایی نيست جز رسانههای اجتماعی.
💢سرعت فزاینده ی رشدِ فنآوری های رسانه در کشورهای در حال توسعه ای چون ایران، منجر به پدیده شکاف نسل ها شده است. این شکاف در روزگاری که معادلات حکمرانی، قدرت و جنگ در فضای مجازی رقم می خورد، می تواند با شیوع ویروسِ رسانه هراسی و نزاع با تکنولوژی های نوین ارتباطی در نسل قدیمیِ صاحب قدرت، عوارض جبران ناپذیری را برای کشور رقم بزند. چاره ی کار درک اقتضائات جدید مدیریت رسانه های نوین در عصر گردش باز اطلاعات است.
📚عصر رسانه
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تکنیک های جنگ روانی
🔻استفاده از خبر برای تبليغات
Promoting Special Interests Through News
🔻وقتی خبری از رسانهها منتشر ميشود ، نيازی به اثبات آن وجود ندارد .
❓چرا كه اولين اصل براي دهنده پيام اينست كه ادعايی كه كرده ، اصل میباشد .
💢منبع خبر زمانيكه خبری را ميدهد ، هيچگونه تلاشی برای اثبات آن نمیكند و مدنظر او اطلاعرسانی صرف است .
💢در مورد خبر اگر كسی فكر كند يا ادعا كند كه خبر درست نيست ،لازمست برای رد آن مدركی ارائه دهد .
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma