آرما مدیا
#توییت_گشت
⭕️افکار عمومی افکار مردم نیست
سر و صدای پر هیاهوی گروهی است که امکانات گزینش موضوعات خود و بلند کردن صدای خود را دارند
#افکار_عمومی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ روایت ها
💢روزی موافق و روزی مخالف ؛ در سیاست،رسانه ها آتش جنگ را متناسب با جبهه ی سیاسی خود فراهم می کنند
⏪ تیترهای روزنامه شرق و اعتماد از رسانه های شاخص اصلاطلبان در تاریخهای ۷ و ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵ را در مخالفت ورود زنان به ورزشگاه ببینید.
🔸همان روزها که احمدی نژاد خواستار ورود زنان به ورزشگاههای کشور شد، اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای شان اینگونه تیتر می زدند:
➖ورود زنان به ورزشگاه: دستوری که نباید صادر می شد
➖نمایندگان مجلس: ما هم مخالفیم
➖اعتراض جمعی دانشجویان به دستور حضور زنان در ورزشگاهها
🔸وقتی می گوییم مساله اصلاح طلبان نه زنان است و نه آزادی های اجتماعی و نه حقوق اقلیت ها درست به همین وضع اشاره داریم. آنها تنها به دنبال دوقطبی سازی و بهره برداری انتخاباتی از قشر متوسط و مرفه جامعه هستند.
🔹اگرچه ممکن است بتوانند عده ای را فریب دهند اما تاریخ فریب شیادی آنان را نمی خورد!
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رسانه ها افکار را جهت می دهند / پسر آبی هم خودکشی کرد
💢مسعود خلیفه جوانی اهل روستای طلحه دشتستان که چندی پیش سنگ قبرش را با نشان باشگاه استقلال ساخته بود، خودکشی کرد.
او جوانی ۲۰ ساله اهل روستای طلحه دشتستان بود که چندی پیش عکس سنگ قبری که با نشان باشگاه استقلال برای خودش ساخته بود در شبکههای اجتماعی بسیار دست به دست شد، دیروز دست به خودکشی زد.
منابع محلی میگویند پیش از اقدام به خودکشی با پدرش بر سر ارث دعوا کرده، بعد چند اصله نخل را سوزانده و سپس خود را کشته است.
او وقتی سنگ قبرش را ساخت گفته بود، اطرافیانم پرسپولیسی هستند و میترسم بعد از مرگم نشان باشگاه پرسپولیس را روی سنگ قبرم بزنند.
💢یک هوادار سرسخت استقلالی در استان بوشهر با وجود اینکه در قید حیات است، ولی برای خودش سنگ قبری با لوگوی استقلال تهیه کرده است. این هوادار دلیل این کارش را اینگونه توضیح داده است:، چون اقوام همه پرسپولیسیاند، میترسم بعد مرگم لوگو استقلال را روی سنگ قبرم نزنند!
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حکومت بیسوادان بر افکار عمومی
💢ایشون سمانه پاکدل هستن تا چندوقت پیش دغدغه ش پیدا کردن شوهر بود حالا نگران #فعالین_معدنی شدن دقت بفرمایید #فعالین مععععععدنی ⛏
💢پی نوشت: یکی به ایشون بگه مدنی و معدنی فرقشون چیه
💢پی نوشت۲: توصیه می شود ایشان از فعالین آلی حمایت کند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️طرح شکایت از هالیوود
💢 متن طرح مجلس در الزام دولت به شکایت از هالیوود، از انشای یک بچه مدرسهای، ابتداییتر است. انگار نه انگار که تهیهکنندگانش، قانونگذار این مملکتند. متنی تهی از هر متانت و اقتضای حقوقیای. آقایان! طرح قانونی مجلس با بیانیهنویسی و شعاردهی وسط راهپیمایی متفاوت است.
💢شکایت از هالیوود؟ هالیوود نام منطقهای از یک شهر است. مثل آن است که دولت آمریکا از منطقه جوادیه یا کاووسیه تهران شکایت کند. امید است فکر نکرده باشید هالیوود سازمان سینمایی وزارت ارشاد آمریکا است.
💢مجموعهای از مهمترین و بزرگترین استودیوهای فیلمسازی آمریکا در منطقه هالیوود قرار دارند. پس اگر قرار بر شکایت است، باید از یک موسسه حقوقی یا شخص حقیقی شکایت کرد، نه منطقه.
💢در جایی از طرحتان، هالیوود را تهیهکننده برنامههای تلویزیونی آمریکا هم دانستهاید! شبکههای تلویزیونی با استودیوهای فیلمسازی فرق دارند.
💢 سال ۹۱ مدیریت وقت سازمان سینمایی، وکیلی فرانسوی استخدام کرد تا از سازندگان آرگو شکایت کند. برای آنکه از نتیجه طرحتان مطلع شوید، هفت سال به عقب برگردید.
💢 ما شهروندان این دیار، شما را به مجلس نفرستادهایم که با طرحهای فضایی، وقت و هزینه و نوبتها را حیف کنید. شما وکیل ما هستید که بر اساس واقعیتها و مطالعات تخصصی، به مطالبه و نظارت و تقنین بپردازید، نه خیالپردازیهایی که به جایی نمیرسد.
💢 سینماگران ما، بهترین نمایندههای فرهنگی در بازتاب تصویر واقعی ایران و مهار تصویرگریهای کژتابانه دیگران هستند. تقویت جایگاه صنفی، معیشتی، بیانی، فنی و فرهنگی این عرصه، بهترین راه حل برای اعتلای این رسانه مهم است. به جای طرحهای فضایی بی در و پیکر، پشتوانه حقوقی سفیران فرهنگی ایران در سینما باشید که این به حقیقت و واقعیت بسی نزدیکتر است.
💢 لطفا فیلم ببینید، داستان بخوانید، موسیقی بشنوید، نمایش تماشا کنید، گالریهای نقاشی و هنرهای تجسمی بروید. تدوین قانون درباره هنر، قبل از هر چیز، درک از هنر میطلبد. درک از هنر نیز در مواجهه و لذت بردن از هنر حاصل میشود، و نه خواندن چهار خط از چهار فقره گزارش و بولتن و بریده جراید.
👤مهرزاد دانش
#هالیوود
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اپل رسما به رقابت با نتفلیکس برخاست
💢سرویس پخش آنلاین محتوای تلویزیونهای هوشمند اپل تیوی شب گذشته همزمان با برگزاری رویداد اپل و معرفی جدیدترین محصولات این شرکت ازجمله سه نسخه از گوشیهای آیفون ۱۱، پرو و پرو مکس رونمایی شد.
💢نتفلیکس از بزرگترین رقبای قدرتمند اپل در زمینه استریم و پخش آنلاین محتوا به شمار میرود که حالا این غول تکنولوژی آمریکایی در تلاش است تا با جذب مشترکان و کاربران بیشتر به سمتوسوی خود گوی رقابت را از نتفلیکس که هماکنون بزرگترین سرویس استریم آنلاین در جهان است، برباید.
💢سرویس استریم اپل تی وی پلاس در بالغبر ۱۰۰ کشور جهان قابل دسترسی و استفاده خواهد بود که آغاز بهکار رسمی و فعالیت آن از ماه نوامبر سال جاری میلادی کلید زده خواهد شد.
💢اپل اعلام کرده است که به مشتریان و خریداران محصولات جدید این شرکت اعم از آیفون، آیپد و مک بوک یک اشتراک یک ساله رایگان برای بهرهمندی از محتوای آنلاین موجود در اپل تی وی پلاس اعطا خواهد کرد و آنها قادر خواهند بود به مدت یک سال فیلم و سریالهای موردعلاقه خود را از روی پلتفرم این سرویس استریم اپل بهصورت رایگان تماشا کنند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️گوگل در حال تغییر الگوریتمهای جستوجوی خود در زمینه اخبار است.
💢گوگل در روز ۱۲ سپتامبر اعلام کرد که میخواهد در نتایج جستوجوهای خود، بر #خبرنگاری «اصیل» تاکید کند.
💢به گزارش ماهنامه پیوست این شرکت برای این هدف، دستورالعملهای جدید خود را بین ده هزار نیروی انسانی توزیع کرده تا بازخورد خود را برای آموزش الگوریتم گوگل ارائه دهند.
💢این مساله، اعتراض برخی را هم برانگیخته است؛ زیرا هیچکس نمیداند این تغییرات دقیقا چه خواهد بود. تاکنون، برخی تغییرات اعمال شده از سوی گوگل جزیی بودهاند، اما برخی دیگر آنقدر بزرگ بودهاند که مدلهای تجاری صدها وبسایت را به طور بنیادین تغییر دادهاند.
💢بر اساس این تغییراتی که گوگل در نظر دارد در الگوریتم جستوجوی خود ایجاد کند، قابلیت دیدن مقالههایی که به نظر گوگل «روایتی اصلی» هستند، افزایش خواهد یافت.
💢گوگل در همین زمینه و در پست وبلاگ خود گفته است که «هیچ تعریف یا استاندارد مطلقی در مورد #خبر_نویسی و #گزارشگری وجود ندارد» و باید برای فهم چرخه حیات یک داستان یا خبر یا روایت همیشه تلاش کرد
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ضریب نفوذ اینترنت در کشور به بیش از 90 درصد رسید.
💢برمبنای آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد مشترکان اینترنت باند پهن در کشور به ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده و به این ترتیب ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۹۰.۷۸ درصد است.
💢همچنین آمارها نشان می دهد که ۸۶ درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به دسترسی به فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل، ۱۲ درصد مربوط به ADSL و ۲ درصد هم مربوط به TD-LTE است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه جنس ۳۵۰۰تومانی رو ریختن تو وانت تا سه برابر قیمت همش رو فروختن، دورشون رو الکی شلوغ کردن، ملت هم فکر کردن واقعا خبریه!!
واکنش مردم را ببینید
#اقناع_سازی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فرم همکاری.docx
28.7K
⭕️ اطلاعیه
🔻 واحد رسانه موسسه مصاف ایرانیان (آرما) به جهت تکمیل کادر خود در زمینه های مختلف از افرادی که واجد شرایط و مهارت های لازم باشند عضو می پذیرد
🔸به اطلاع میرساند افرادی که قصد همکاربا واحد رسانه موسسه مصاف (آرما) را دارند، فایل word مشخصاتِ بالا را پر کرده و به آی دی
@A_masaf_arma
ارسال نمایند تا در اسرع وقت با آنان ارتباط برقرار شود.
☑️ توجه: فقط به درخواستهایی که فایل word را کامل پر کرده و ارسال نمایند، ترتیب اثر داده خواهد شد.
☑️همکاری فی سبیل الله بوده و هزینه ای پرداخت نخواهد شد
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️دستگاه جدید #گوگل جاسوسی میکند
بنابر گزارشها محصول خانگی هوشمند گوگل موسوم به "نست هاب مکس" با داشتن یک دوربین میتواند تمام کارهای افراد یک خانواده را حتی در صورت غیر فعال بودن ثبت و ضبط کند و قوانین حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و از آنها جاسوسی میکند./دیلی میل
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
♦️واقعیت های جالب اینستاگرام
💢از هر 10 هشتگ در اینستاگرام، 7 هشتگ مربوط به برندها است.
💢 70 درصد از علاقه مندان به خرید، برای جست و جوی محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند.
💢 کشور برزیل در رده دوم سهم کاربران زن قرار دارد، این کشور دارای بزرگترین پایگاه کاربر در اینستاگرام در آمریکای لاتین و دوم در جهان است.
💢 کاربران اینستاگرام روزهای سه شنبه و پنجشنبه در هفته بیشتر فعال هستند.
💢 50 درصد از کپشن ها (شرح تصاویر) و نظرات در اینستاگرام حاوی ایموجی (Emoji) است.
💢فیلم های اینستاگرام بیش از 2 برابر، بیشتر از عکس های اینستاگرام جذابیت دارند.
💢محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام شامل؛ Love))، Instagood) )، (Photooftheday) ، Fashion)) و (Beautiful) هستند.
💢 برنامه IGTV بیش از 4.2 میلیون نصب در سراسر جهان دارد.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
amuzesh-twitter_[www.ketabesabz.pdf
2M
جزوه آموزش کار با توییتر
#آموزش_رسانه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️موسیقی از ابی اجرا از سربازان ناتوی فرهنگی در داخل
💢با کمال تاسف در شهرستان تنکابن هم عده ای از مسئولین شهری از قبیل مسوولین شهرداری و اعضای شورای شهر و مسئولین راه و شهرسازی دست به پایین آوردن تابلوی #اولین_شهید_مدافع_حرم_تنکابن #مالک_اشتر_حرم #سردار_شهید_محرمعلی_مرادخانی زدند.
💢اول از همه به بهانه های مختلف تصویر شهید را از خیابان اصلی شهر حذف کردند و حالا تابلویی که در کمربندی اصلی شهر باهماهنگی شهرداری و شورای شهر توسط فردی خیّر ساخته و نصب شده بود در مناقصه ای برای تبلیغات به فردی اجاره داده شده و تابلوی شهید پایین آورده شد!
💢این درحالیست که این مسئولین بارها با حضور در منزل شهید مرادخانی به خانواده و دوستداران شهید و شهدا قول داده بودند که تابلوها بصورت همیشگی و دائمی در سطح شهر باقی بماند اما بر خلاف آنچه گفتند عمل شد.
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴نفوذ اینترنت (درصد کاربران اینترنت) در مناطق مختلف جهان
💢 4.388 میلیارد نفرد در جهان از اینترنت استفاده می کنند (57 درصد).
💢 امریکای شمالی و اروپا با 95 درصد بیشترین نفوذ اینترنت در جهان را دارند. در مقابل افریقای مرکزی با 12 درصد، کمترین نفوذ اینترنت را در بین مناطق جهان دارا می باشد.
📚ایسپا
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💢مدیریت رسانه چیست؟
✍️مدیریت رسانه عبارت است از فرایند به کارگیری بهینه کلیه امکانات مادی، انسانی، تکنولوژیکی و غیره در جهت تولید، بازتولید و توزیع پیامهای هدفمند در چارچوب نظام ارزشی پذیرقته شده که با هدف غایی اثرگذاری مطلوب بر مخاطبان صورت میگیرد.
📚 طاهر روشندل اربطانی، مفهوم شناسی مدیریت رسانه، 1385
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️نظریه گلوله جادویی
💢نظریه گلوله جادویی براین باور است که پیام هرگاه به مخاطب عرضه شود اثر خود را می گذارد. اگرچه در درستی این نظریه تردیدهای بسیاری است اما هرگاه پیام از فرم و محتوای درست و قوی برخوردار باشد اثر آن در مخاطب بی گمان بسیار بالا خواهد بود.
💢 #پیام_عاشورا به مثابه گلوله جادویی است هرگاه بمخاطبی خورد در جان او نشست و اثر خود را گذاشت. شاید از این حیث پیامی بالاتر از آن نیست. قدرت پیام عاشورا را در فرم و محتوای آن باید جست.
💢فرم این پیام از خون و قیام ساخته شده از چنان حماسه ای برخوردار است که هر کسی را به وجد می آورد و از چنان عاطفه ای برخوردار است که هر دلی را می سوزاند. حتی قاتلان حسین و دشمنان اهل بیت نیز بر شهامتشان اقرار کرده و بر مصیبتشان اشک ریختند.
💢محتوای این پیام را از هر سو بنگری چیزی جز زیبایی نمی بینی. ساخت این پیام از عناصر فطری است و برجان هر کسی که اصابت کرد نشست. بیخود نیست که دوستان حسین را در هر رنگ و پوست و مکان و زمان و حتی در هر مذهب می بینی. شهادت، ایثار، فداکاری، آزادگی، ذلت ناپذیری، محبت، عبادت، هدایت، و .....
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش یک از دو
💢شبکههای اجتماعی که با پیشرفتهای روزافزون خود اکنون بیشتر باعنوان “رسانههای” اجتماعی شناخته میشوندواقعاً مضر هستند ومضرات استفاده ازشبکههای اجتماعی دربرخی مواردبیشتر ازفایده آنها است.
💢این سخن از این روی اهمیت پیدا میکندکه نفوذوتأثیر این تکنولوژی به طرزفوق تصوری درزندگی امروز بشر بالارفته است؛ درست مانندزمانی که تلویزیون تازه درجهان رواج یافته بود و تأثیر فوقالعاده و همه جانبۀ آن بر زندگی بشر به یک معضل واقعی تبدیل شده بود.
💢به نظر میرسد تمام محصولات تکنولوژی محور تا مدت زمانی طولانی پس از ظهورشان برای بشر مشکلساز هستند. دراین میان هم نباید از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای روز تکنولوژی غافل شد.
💢شاید بتوان گفت انسان ذاتاً همانند کودکی است که وقتی با یک اسباببازی جدید مواجه میشود تا مدتها شیفته و اسیر آن میشود و کنار گذاشتن آن اسباببازی برایش سختترین کار دنیاست.
💢ما در این مقاله قصد داریم برخی مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و نکات کمتر شنیده شده از تأثیرات عمیق و نه چندان مطلوبی که این رسانهها و شبکههای مجازی بر روی ذهن و روح آدمی دارند را از منابع مختلف دستچین کرده و به حضور شما ارائه دهیم:
💢اثر سرایت عاطفی(Emotional Contagion)(انتقال بدون کلام احساسات بین دو انسان) موضوعی موردبحث در روانشناسی است که قابلتعمیم به روابط در شبکههای اجتماعی مجازی میباشد.
💢ویژگیهای محوریِ یک کاربر رسانههای اجتماعی به عنوان متغیرهای تعدیل کننده در پژوهشهای علمی از این قرارند:
▪️(الف) تعداد دوستان
▪️و (ب) مدت زمان صرف شده در شبکۀ اجتماعی.
💢آسیبهای فزایندۀ شبکههای اجتماعی در حوزۀ ارزشهای اخلاقی-انسانی را میتوان تحت عناوین ذیل دستهبندی نمود:
▪️نفرت پراکنی،
▪️تبعیض قومی-نژادی،
▪️مزاحمتهای جنسی
▪️و قلدری آنلاین.
💢روانشناسان اجتماعی معتقدند رسانههای اجتماعی بستری برای بهتر نشان دادن نقاط ضعف ذهن انسان فراهم میکنند، زیرا زمینۀ ورود به حریم خصوصی انسانها را به طور فراگیر فراهم میآورند.
💢در آموزههای بودایی توجه مداوم و مستمر و بدون تعقل/ناآگاهانه به اشیا یا افراد به مرور باعث برانگیخته شدن/تقویت شهوت نسبت به سوژه میشود، فرایندی که در شبکههای اجتماعی قابل مشاهده است.
💢ذهن انسان تمایل به تکرار هرچه بیشتر سوژههای بصری جذاب و لذتبخش دارد. طبق نتایج تحقیق غرق شدن/احاطه ذهن با سوژههای یاد شده در شبکههای اجتماعی، باعث کاهش تمرکز فرد بر روی موضوعات دیگر میشود.
💢در رسانههای اجتماعی(برخلاف جامعۀ فیزیکی که مرزهای حاکم بر هنجارها، قوانین، ارزشهای فرهنگی و اخلاق اجتماعی تثبیت شدهاند) ارزشهای اجتماعی بدون کنترل کافی به طور مواج و آزاد جابجا میشوند.
💢در حالی که نمایش عمومی قتل، تجاوز و خشونت در فیسبوک لایو نمونهای بارز از سقوط ارزشهای انسانی است، مرور مباحث تخصصی نشان میدهد کلیت رسانههای اجتماعی ممکن است نقش مهمی در این افول ایفا کنند.
💢رسانههای اجتماعی کاربران را وادار میکند خود را با نوع خاصی از رفتارها و اعمال مطابقت دهند، بنابراین استفاده از رسانههای اجتماعی باعث ایجاد حسادت، اضطراب و دیگر احساسات منفی خواهد شد.
💢تکنولوژیهای دیجیتال خلاقیت کودکان را میکُشد و فرصت اختراع و خلاقیت را از آنها میگیرد. نتایج یک نظرسنجی در انگلستان نشان میدهد خلاقیت در کودکان در مقایسه با ۵ سال گذشته به شدت کاهش یافته است.
💢کاربران شبکههای اجتماعی در صورت مشاهدۀ پستهای بیشتری با محتوای منفی، محتوای منفی بیشتری منتشر خواهند نمود.
💢حجم فعالیتی که کاربران شبکههای اجتماعی در پاسخ به پستهای منفی از خود نشان میدهند، نسبت به پستهای مثبت بیشتر است.
💢احساس نهفته در لحن، جملهبندی یا محتوای پستهای شبکههای اجتماعی به طور قطع به صورت ناخودآگاه به دیگران منتقل میشوند.
💢نبودن خودقانون مداری و مستعد بودن در برابر فشارهای روانی، نوجوانان در سن بلوغ را در برابر مشکلاتی از جمله افسردگی فیسبوکی، هرزهنگاری و زورگویی مجازی آسیبپذیر میکند. این مشکلات تنها چندی از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی هستند.
💢در مورد مشکلات دیگری مانند چاق شدن ناشی از شبکههای مجازی، اعتیاد به اینترنت و کمبود خواب نیز بررسیهای موشکافانه و دقیقی در حال انجام است.
💢نزدیک به ۳۹ درصد نوجوانانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند به طریقی مورد زورگویی مجازی قرار گرفتهاند که این رقم برای آنهایی که از اینترنت استفاده میکنند ولی در شبکههای اجتماعی فعالیت ندارند ۲۲ درصد است.
بخش یک از دو
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
آرما مدیا
⭕️گراف ارتباطی کاربران شرکتکننده در موج دختر آبی:
🔻این گراف دارای ۳۰ هزار نود و ۱۲۰ هزار یال است. نودها (هر گره) نشان دهنده کاربران بوده و براساس میزان انتشار محتوای آنها وزندهی شدهاند. یالها هم ارتباط میان کاربران (ریتوییت، منشن و ریپلای) را نشان میدهند.
💢کاربرانی که نقش پررنگی در جریانسازی موضوع دختر آبی داشتهاند در گراف ارتباطات این موج به چهار دسته تقسیم میشوند. این دستهبندی از یالهای موجود کاربران، تأثیر گرفته و بر اساس کاربران قرار گرفته در مجاورت هم ایجاد شده است.
1️⃣ دسته اول: کاربران سلطنتطلب و مخالف نظام، منابع و فعالان رسانهای خارج از کشور
👥 کاربران شاخص: نایت واچ، RezaPahlavi، حشاشین، محمدمظفری، تناسلی، مسیح علینژاد، امیراعتمادی، سینا ولی اله و ...
🔻 کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شدهاند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای بیشتری در مقایسه با سایر دستهها منتشر کردهاند. برخی از کاربران واقع در لبه سمت چپ گراف، که یال یکسویهی زیادی را دارند، جزو کاربرانی محسوب میشوند که فعالیت رباتگونه داشته و به بازنشر محتوای دیگر کاربران پرداختهاند.
🔻 فعالان رسانهای خارج از کشور غالباً در سمت راست خوشهی کاربران معارض و نزدیک به کاربران رسانهای داخل کشور قرار دارند. این کاربران که عمدتاً رسانهها یا فعالان این حوزه و جزو مخالفین جمهوری اسلامی محسوب میشوند، در بخش میانی گراف قرار دارند.
2️⃣ دسته دوم: فعالان رسانهای داخلی و سلبریتیها
👥 کاربران شاخص: محمد مساعد، صبا آذرپیک، محمدرضا زائری، سهند ایرانمهر، مهناز افشار، باران کوثری و ...
🔻 این دسته در مرکز گراف و نزدیک به فعالان رسانهای خارج از کشور قرار است.
3️⃣ دسته سوم: مسئولان و فعالان سیاسی کشور
👥 کاربران شاخص: پروانه سلحشوری، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی و ...
🔻 گراف به خوبی نشان میدهد که فعالان رسانهای نزدیک به مسئولان و فعالان سیاسی قرار گرفتهاند و مجاورت این دو گروه با هم، مشخص است.
4️⃣ دسته چهارم: کاربران ارزشی و انقلابی
👥 کاربران شاخص: علیاکبر رائفیپور، علی قلهکی، علی سیستانی، امیرحسین ثابتی، فرشته عسکری، شوق پرواز، سیدعلیرضا عابدی و ...
🔻 در بین اعضای این دسته نیز شاهد کاربرانی هستیم که فعالیت رباتگونهی آنها، تعداد یالهای یکسویهشان را افزایش داده و در لبه سمت راست گراف، دورتر از اعضای اصلی دسته قرار گرفتهاند.
💢در بخش دیگری از تصویر، هشتگ مربوط به هر دسته بررسی شده اند. هشتگهای سمت چپ تصویر غالبا جزو هشتگهای بکاربرده شده توسط مخالفین جمهوری اسلامی بوده و هشتگهای سمت راست نیز بیشتر در محتوای مربوط به کاربران ارزشی و انقلابی دیده میشود.
📚رسانه ویدیوچک-پایشگر
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
✅ مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش دو از دو
بخش یک از دو🔻
https://t.me/media_arma/1225
💢ارسال پستها و استاتوسهای غیرمفید و مبهم در شبکههای اجتماعی به راحتی میتواند تبدیل به عادتی زننده و مخرب در زندگی افرادی شود که غالباً از این شبکهها استفاده میکنند.
💢رقابت بیپایان برای به دست آوردن لایک بیشتر و کامنتهای متعدد میتواند یکی دیگر از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی که زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد.
💢درک این موضوع که توجه بیش از حد افراد به دنیای مجازی و هویت خود در شبکههای اجتماعی آنها را از رقابت در دنیای واقعی و رسیدن به اهداف مهم بازداشته بسیار آسان است.
💢امروزه اکثر جوانان به جای اینکه با تلاش و پشتکار مهارتهای لازم برای رسیدن به اهداف عالی خود را در زندگی واقعی کسب کنند رو به فضای مجازی آورده و ترجیح میدهند به فوق ستارهای دنیای مجازی و شبکههایی از قبیل اینستاگرام، توییتر و … تبدیل شوند.
💢شبکههای اجتماعی آسانترین راه برای توقف رشد یا کشتن فرآیند خلاقیت و نوآوری در انسان است. مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و گشتوگذارهای بیهدف در آنها مانند زمانی است که شما از روی بیفکری و بدون برنامه خاصی به تماشای تلویزیون و برنامههای این رسانه جمعی بپردازید.
💢اگر تصمیم گرفتهاید که بهرهوری خود را افزایش دهید و از وقت خود درست استفاده کنید بهتر از اعلانهای تمام اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی را از همین امروز خاموش کنید.
💢شخصیتهای دیجیتالی افراد که در شبکههای اجتماعی وجود دارد به طرز چشمگیری با شخصیت و هویت واقعی آنها متفاوت است. بعد از چند ماه درگیر شدن با این شبکهها و مقایسه خود با افراد دیگر ممکن است فکر کنید که آنها از شما خیلی بهترند اما بهتر است این موضوع را همیشه به خاطر بسپارید که آنها هم مانند شما یک انسان هستند و درست مانند شما از نقاط ضعف و قوت مشخصی برخوردارند.
📚 semanticscholar، avogel، crazyegg، researchgate
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد
🔺کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاههای نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه برگزار شد.
🔻در این کارگاه علی بنیادی نائینی _عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.
💢به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.
💢بنیادی نائینی اظهار داشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که ۳ سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و سادهترین آنها اثرگذاری از طریق تغییر ورودیهای مغز است.
💢وی ادامه داد: در حال حاضر از روشهای گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده میشود حتی ایدهای در مدرسه تجارت لندن پیگیری میشد که آدم خلاق تربیت کنند.
💢به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این تلاشها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر #تاثیرگذاری_پنهان_بر_ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا #ممنوع شده است.
💢وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma