🔰کدام روسای جمهور جهان در توییترطرفدار بیشتری دارند؟
👤دونالد ترامپ، رئیسجمهور فعلی ایالات متحده آمریکا، بیشترین تعداد فالوور را در توییتر به خود اختصاص داده است (حدود ۸۶میلیون فالوور).
▪️نخستوزیر هند، با حدود ۷۶میلیون فالوور در جایگاه دوم قرار دارد.
▪️اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، با بیش از ۲۰میلیون فالوور در جایگاه سوم قرار گرفته است.
#اخبار
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⁉️تاملی بر کلاف سر در گم نسل C
🔻از ساسی مانکن و حاج حسین
تا ویروسِ رسانه هراسی...!
🔺️این روزها فضای مجازی در کشورمان، بازنمای جامعه ای بحران زده است. آخرین نمونه هایش ماجرای طلبه ی همدانی و همخوانی و حرکات موزونِ(بخوانید رقص) دانش آموزانِ دختر با آهنگ شش و هشتِ جنتلمنِ ساسی مانکن در مدارس.
💢متاسفانه واکنش مسئولان به این اتفاقات، با فیلتر و محدودسازی و تلاش برای پاک کردن صورت مساله را می توان از جنس mediaphobia (رسانه هراسی) تعبیر کرد. موضعی که نه تنها چاره ی کار نیست، بلکه به تشدید بحران نیز دامن می زند.
💢جای تاسف و نگرانی این جاست که بسیاری از مدیران، تصمیم سازان و فعالان سنتی رسانه هامان نیز با درک نکردن اقتضائات دنیای وب و فنآوری های نوظهوری که به قول دکتر سعیدرضا عاملی جهانی دو فضا شده را شکل داده است، راه و رسمی ضد رسانه ای در پیش گرفته اند، تا گردش اطلاعات مجازی در کشوری که به بنا گفته ی عزت الله ضرغامی بسیار ی از اعضای شورای عالی فضای مجازی آن حتی قادر به درست کردن یک ای میل برای خود نیستند تبدیل به کلافی سر درگم شود.
💢دیروز در یکی از گروه های تلگرامی مطلب جالبی از پیام فضلی نژاد خواندم که در دفاع از برخی تصمیم های مدیریتی در صدا و سیما، به ویژه بحث های آزادِ شبکه ی ۴، تیغ نقد به روی استادش حاج حسین شریعتمداری کشیده و ایشان را به نواندیشی در شیوه و روش ها تشویق کرده بود. بی شک جناب شریعتمداری اگر در آمار فروش کیهان یا دیگر روزنامه ها درنگ کنند، توصیه ی خلفِ صالح را جدی خواهند گرفت.
💢راه حل مساله درک و پذیرش این نکته است که زمین بازی با قواعدش عوض شده و حالا با نسلی مواجهیم که با نسلهای سابق خود، تفاوت های بنیادین و فاحشی دارد. در دنیا به این نسل که خصوصیات خاص و مشترک خودشان را دارند، نسل C میگویند.
💢 نسلی که پروش یافته ی بستر وب است، فرهنگ و جامعه پذیری اش در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی شکل گرفته و مرزی میان واقعیت و مجاز قائل نیست.
💢 نسل سی (Generation C) عنوان جديدی است که به نسل رشد يافته با تکنولوژی های جديد ارتباطی گفته می شود. پيشرفت امکانات سختافزاری و نرمافزاری فضای مجازی، شکلگيری سبک زندگی جديدی را به دنبال داشته که آميخته با تکنولوژی های آنلاين است.
💢 اين فضا بستری برای شکلگيری نسل جديدی شده که ويژگی های رفتاری جمعی متفاوتی با نسلهای قبلی دارند. افراد نسل سی هم براساس سن و سال و هم بر اساس استفادهشان از امکانات ديجيتالی تعريف شدهاند.
💢از نظر سن اغلب آن ها متولدان ميانه ی دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به بعد هستند و تاحدی می توانند منطبق بر آن گروهی باشند که در غرب نسل هزاره خوانده می شود. اما آن چه به افراد اين نسل هويت مستقلی بخشيده نه تشابهات سنی، بلکه نوع کاربريشان در اينترنت و استفاده از امکانات ديجتالی و فضای مجازی است.
افراد نسل C حضور پررنگی در فضای مجازی دارند. اغلب آن ها کاربرانی هستند که روزانه زمان قابل توجهی را در اينترنت سپری می کنند و گاه ساعات آنلاين بودنشان بيشتر از آفلاين بودنشان است.
💢آن ها اينترنت را برای همه ی عرصههای زندگی اعم از امور شخصی، کاری و تجاری، خريد، سرگرمی و... به کار می گيرند. آن ها علاوه بر اين که کاربران و مصرفکنندگان اطلاعات و اخبار فضای مجازی هستند،تعاملکنندگان و توليدکنندگان بخشی از مطالب اينترنت نيز محسوب می شوند. مهم ترين بستر فعاليت اين کاربران جایی نيست جز رسانههای اجتماعی.
💢سرعت فزاینده ی رشدِ فنآوری های رسانه در کشورهای در حال توسعه ای چون ایران، منجر به پدیده شکاف نسل ها شده است. این شکاف در روزگاری که معادلات حکمرانی، قدرت و جنگ در فضای مجازی رقم می خورد، می تواند با شیوع ویروسِ رسانه هراسی و نزاع با تکنولوژی های نوین ارتباطی در نسل قدیمیِ صاحب قدرت، عوارض جبران ناپذیری را برای کشور رقم بزند. چاره ی کار درک اقتضائات جدید مدیریت رسانه های نوین در عصر گردش باز اطلاعات است.
📚عصر رسانه
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تکنیک های جنگ روانی
🔻استفاده از خبر برای تبليغات
Promoting Special Interests Through News
🔻وقتی خبری از رسانهها منتشر ميشود ، نيازی به اثبات آن وجود ندارد .
❓چرا كه اولين اصل براي دهنده پيام اينست كه ادعايی كه كرده ، اصل میباشد .
💢منبع خبر زمانيكه خبری را ميدهد ، هيچگونه تلاشی برای اثبات آن نمیكند و مدنظر او اطلاعرسانی صرف است .
💢در مورد خبر اگر كسی فكر كند يا ادعا كند كه خبر درست نيست ،لازمست برای رد آن مدركی ارائه دهد .
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
39.jpg
5M
⭕️ رصدخانه آرما
💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
📆 ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۸
📌کیفیت مخصوص چاپ
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️یه خبر بد یه خبر بد
🔺ساعات اولیه روز شنبه این هفته برخلاف هفتههای گذشته، اما خیلی توفانی و حاشیهای شروع شد. تصویری كه یكی از نشریات داخلی روی جلد برده بود، شده بود سوژه. هفتهنامه «صدا» در پروندهای كه برای حاشیههای اخیر جنگ كار كرده بود، تصویری را روی جلد خود برده بود كه بخشی از ناوگان نظامی ایالات متحده را به رخ كشیده و در وسط تصویر هم تیتر بزرگ «دو راهی جنگ و صلح» را گذاشته بود در ویترین مجله. واكنشی رسانهای به حاشیههای اخیر سیاسی با این تفاوت كه ظاهرا سركنگبین صفرا افزوده و معنایی كاملا عكس معنایی را در ذهن مخاطب ایرانی تداعی میكرد. مفهومی از در پیش بودن جنگ و ناوگان سهمگینی كه راهی ایران است. در این گزارش رفتهایم سراغ رمزگشایی از این عكس. در ادامه هم به نتایج جالبی درباره منبع این عكس و چگونگی پیدا كردن آن رسیدهایم. خلاصه اگر طالب شنیدن حرف حساب درباره این عكس و این جلد هستید، خواندن این سطرها را از دست ندهید. البته اینها را به حساب از خود متشكر بودن ما نگذارید. ناسلامتی خبرنگار فرهنگی هستیم و حداقل مهارتهای این شكلی را باید بلد باشیم دیگر!
💢قبل از هر چیز بیایید یك دور، المانهای داخل عكسی كه روی جلد مجله «صدا» رفته را با هم مرور كنیم. زاویه دید از روبهرو و تعدادی زیادی هواپیما و ناو و ناوچه در حال آمدن به سمت مخاطب هستند. ظاهرا شوخی هم ندارند. آرایش هم یك آرایش كاملا هجومی است. یك فروند بمبافكن رادارگریز بی-1 اسپریت در بالا، چهار فروند جنگنده اف-18 در سمت راست و چهار فروند اف-18 هم در سمت چپ. در پایین زاویه دید مخاطب هم یك ناو هواپیمابر دیده میشود كه در سمت چپ و راست آن تعدادی ناوچه جنگی مشغول اسكورت جناب ناو هواپیمابر هستند.
💢نفس همین عكس هم از نظر ارتباطی و زیباییشناسی و قواعد حرفهای عكاسی و تصویربرداری، معانی جدی و قابل توجهی با خودش حمل میكند. حالا اینكه آیا كسانی كه آن را استفاده كردهاند هم به این معانی پیدا و پنهان فكر كرده و آن را متوجه شدهاند بحث دیگری است، اما اجمالا در جریان باشید معنای اولی كه در ذهن متبادر میشود، القای ابهت و بزرگی از سوژهای است كه در قاب دوربین عكاسی نشسته است. این را بگذارید كنار زاویه دید مخاطب نسبت به هواپیماهایی كه در آسمان قرار دارند. شبیه همان تصویری كه از برونكا در كارتون چوبین میدیدیم.
🔻 به استقبال وحشت
💢زاویه دید، یك زاویه پایین به بالاست. احتمالا اگر پایه دیدن فیلمهای ژانر وحشت باشید با این زاویه دید خیلی آشنا هستید. این زاویه دید برای پدید آوردن حالت رعب و وحشت در مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد. معنای دیگر این زاویه دید، بزرگ نشان دادن سوژهای است كه در بالای زاویه دید مخاطب قرار دارد. در هر حال فصل مشترك این دو تفسیر آن است، سوژهای كه بالای نگاه مخاطب قرار دارد، مهیب و بزرگ و رعبآور است. برگردیم سراغ شخصیت برونكا كه در چوبین دیده بودیم؟! معمولا چیزی كه ما از برونكا میدیدیم از زاویه دید چوبین و از پایین به بالا بود و همین هم باعث شده بود كه در همان عالم بچگی، ترسمان از برونكا تقویت شود!
💢حالا كه تا اینجا گفتیم حیفمان آمد كه از نحوه سرچ و جستوجوی عكس چیزی نگوییم. تصویری كه مجله صدا استفاده كرده یك تصویر برش خورده است. اصل تصویر، همین قابی است كه ما در عكس بالای این صفحه قرار دادهایم. صفحهآرای محترم دو ناوهواپیمابر چپ و راست را برش زده تا حداقل یك ناو در تصویر باشد. پیدا كردن چنین تصویری در گوگل چندان سخت نیست. كافی است عبارت «US Navy Fleet» را سرچ كنید تا تصاویر مشابه این تصویر بالا بیاید. جالب توجه آنكه این تصویر برای آمریكاییها دارای چنان درجه از عظمت و قدرت و وطنپرستی است كه آن را در یك سایت آرشیو والپیپر (تصاویر پسزمینه رایانه) هم قرار دادهاند كه ملت بیایند و دانلود كرده و آن را در پسزمینه رایانهشان قرار دهند و از مرور قدرت و عظمت ارتش ایالات متحده حظ وافر ببرند. حالا تصور كنید یك مجله ایرانی این تصویر را روی جلد خودش برده! خلاصه كه یعنی كه یعنی!
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ
👤 دکتر متین فر
💢 لطیفه ای به نام فیلترینگ فضای مجازی
#سواد_فضای_مجازی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نگاهی بر فیلمهای پرفروش اکران در هفته گذشته
#اخبار
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma