eitaa logo
Mediaw.ir
60 دنبال‌کننده
71 عکس
27 ویدیو
0 فایل
جهان رسانه (نقد، تحلیل و گزارش از رسانه ها، جنگ شناختی و جهاد تبیین)
مشاهده در ایتا
دانلود
در جستجوی آرامش ملودرامی از کارگردانی صاحب سبک و خوش فکر است که با روایتی خطی قصد طرح موضوعی اجتماعی را دارد که تا حدودی از پس آن برآمده است. چهارمین اثر سینمایی از لحاظ فرم سینمایی و فیلم برداری اثری چشم نواز و قابل قبول است، فاکتورهایی که در نیمه اول فیلم خودنمایی بیشتری دارد. نوع قاب بندی و تصویر برداری فیلم به طرز ماهرانه ای مخاطب را با خود همراه و در انتقال حس عاشقانه و رمانتیک راوی داستان اثر را یاری میکند؛قوتی که البته در نیمه ی دوم فیلم رفته رفته کم رنگ و کم رمق تر می شود. فیلم با سبک روایی اول شخص و مونوگ های کاراکتر اصلی فیلم مینا "لیلا حاتمی" به نوعی روایتگر محاکات درونی زنی سرخورده و پریشان است که به دنبال یافتن مأمن و پناه گاهی برای رسیدن به آرامش می باشد. موضوعی که فیلم در سکانس آغازین آن با صحنه ای از دادگاه خانواده و مینا آغاز و با تحولی درونی بر سر مزار پدر وی پایان می یابد. در شخصیت پردازی رگ خواب که دو شخصیت اصلی بیشتر ندارد، اثر از طریق خود کاراکتر مینا وی و ویژگی های شخصیتیش را به خوبی به مخاطب معرفی میکند و از زاویه دید وی به معرفی شخصیت دیگر داستان یعنی کامران می پردازد.فیلم در مدل قصه گویی خود دچار اشکالاتی در نحوه مدیریت می باشد؛ اشکالاتی که نحوه روایت و کشش داستان را در دقایقی از فیلم به چالش می کشد و به نوعی خط سیر سعودی آن رها می شود. نویسنده: ادامه مطلب : https://b2n.ir/89872
به بهانه سانسور سریال #گاندو 🔰 #جیسون_رضائیان خبرنگار ۳۸ ساله #واشنگتن _پست، که از سال ۲۰۱۲ به عنوان #خبرنگار در #ایران فعالیت می‌کرد، زاده #آمریکا که #تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد. #جیسون_رضاییان در پوشش خبرنگار شروع به فعالیت کرد و به زودی #نفوذ وی در دفتر #رئیس_جمهور، مخصوصا #خواهرزاده_روحانی و نزدیکان برخی مقامات ارشد دولتی توسط اطلاعات #سپاه ردیابی و کشف شد . تیم جیسون در سفرهای استانی آقای #روحانی کاملا فعال بوده و در هواپیمای او نیز حضور داشت؛ رضاییان و تیمش در خصوصی‌ ترین جلسات رئیس‌جمهور نیز شرکت و اخبار این جلسه را به شبکه‌های #جاسوسی منتقل می‌‌کردند. او در گزارشی به آمریکایی‌ها می‌گوید من به قدری به رئیس‌جمهور نزدیک شدم که حتی طعم و مارک آدامسی که می‌جود را شناسایی کردم.‼️ 🔰لو رفتن نفوذ رضاییان توسط #اطلاعات سپاه با واکنش عجیب و کم نظیر #روحانی مواجه شد . وی در آبان ۹۴ ناراحتی شدید خود را از دستگیری جیسون با این سخنان ابراز کرد: «از قلم شکسته و دهان بسته چه کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی. بگذاریم در این جامعه #آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد...» رضائیان آنقدر برای آمریکایی‌ها اهمیت داشت که حاضر شدند برای آزادی او یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند و علاوه بر آن #تحریم‌های بانک سپه را نیز لغو کردند. حالا بهتر میتوان دلیل دستپاچگی دولت و فشار برای سانسور این #سریال را فهمید. #محمد_عبدالهی #مرکز_مطالعات_و_تحقیقات_نستوه #نقد_فیلم #تحلیل_فیلم #رسانه #سواد_رسانه
را می توان اتفاقی جدید و نادر در سریال سازی در جمهوری اسلامی ایران دانست، تجربه ای که شاید پنجره جدیدی را پیش روی مدیران محتاط و زده صدا و سیما باز کند! سالهاست ساخت سریال های خنثی در ژانرهای ملو درام و تمام چیزی است که مخاطب از قاب تلویزیون میبیند، تکراری که بارها و بارها اتفاق میافتد و به الگویی ثابت و بی خطر در سریال سازی تبدیل شده است! در سالهای اخیر که صدا و سیما در حال باختن قافیه به رقبای قدرتمند نوظهور و سنتی خود است، با رجوع به سلبریتی ها درصدد بازیابی قدرت خود است! روشی که بعضا با کپی برداری از آثار غربی نه تنها به توفیق چندانی دست نیافته بلکه خود به نوعی چالش فرهنگی تبدیل شده است. حال با تجربه موفق گاندو که علاوه بر استقبال گسترده مخاطب، زامبیهای مجازی از و گرفته تا هنرمند های داخلی را سخت به تکاپو انداخته، شاید مدیران این رسانه به جایگاه تاثیر گذار پی برده باشند! گاندو شاید از نظر فرمی دارای اشکالاتی باشد ولی با ورودی شجاعانه و خارج از کلیشه ها حتی بدون استفاده از استارهای پوشالی و با پرداخت به موضوعی ملی ضمن تقویت روحیه در مخاطب جایگاه این رسانه را به همگان مخصوصا مدیران آن ثابت کرد! حال بایستی دید این الگو چقدر در تصمیم گیری آینده مدیران رسانه ملی تأثیر گذار است! البته در این مسیر بازیگران و تصمیم سازان آشنا و غیر آشنایی وجود دارند که با اهرم هایی مثل بودجه و گروگان گیری آن میتوانند آن را منحرف یا منصرف کنند! در پایان از متعهدی که با وجود آگاهی از خطراتی که از جانب مزدوران غربگرای رسوب کرده در سینمایی ایران متوجه آنهاست نقش آفرینی در این اثر تلویزیونی را پذیرفتند تشکر میکنم . نویسنده:
آکادمی که پیش از این نشان داده در ساخت آثار با سبکی جذاب و خاص سابقه ای طولانی دارد، این بار پا در رکاب آخرالزمان گذاشته و با عرضه سریال 10 قسمتی The Umbrella Academy مجددا بر سر زبان ها افتاده است. داستان از آن جا شروع می شود که در اولبن روز ماه اکتبر 43 زن در سراسر دنیا بدون داشتن همسری بچه دار می شوند؛ میلیاردری ماجراجو 7 نفر از آن ها را پیدا کرده و در ازای پرداخت مبلغی به فرزندی قبول می کند؛ این 7 کودک با دارا بودن خصوصیات ویژه، به محافظت از دنیا پرداخته و سعی در جلوگیری وقوع آخر الزمان دارند... باوجود آن که سازندگان، سرمایه نسبتا زیادی را برای تولید این اثر هزینه نموده اند، ضعف های فاحش فرمی و محتوایی آن، آکادمی آمبرلا را در زمره ضعیف ترین آثار نتفلیکس قرار داده است؛ موضوعی تکراری با درونمایه ای نخ نما شده و قهرمان پروری های فانتزی و قصه گویی پراکنده، همه و همه دلایلی بر تأیید این ادعاست. البته خواننده محترم به خوبی می داند، این دست از آثار که بار ایدئولوژیکی خاصی را به دوش می کشند، باید از همین زاویه مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد. آکادمی آمبرلا کاریکاتوری است از آن چه اعتقاد اونجلیست ها یا مسیحیان صهیونیست نامیده می شود؛ اعتقادی که در جهت آرماگدونیزه کردن جهان و تقابل حداکثری است تا از این مسیر به سوی تحقق اهداف پیش رود. پر واضح است که تولد نوزادانی بدون داشتن همسر، کهن الگوی علیه االسلام را در ذهن تداعی می کند؛ که این بار در قامت 7 نفر ظاهر شده و میلیاردر نیز آن ها را تصرف نموده و به دنبال جلوگیری از وقوع آخرالزمان است. جذابیت داستان آن جاست که این بار نیز نفر هفتم همانند نفر سیزدهم (یهودای اسخریوطی) عامل وقوع و رستاخیز نهایی است، که البته در این مسیر توفیق چندانی ندارد. سازندگان این با زیرکی هر چه تمام این بار چهره مسیح را در قالب بازیگر، دانشمند و مانند آن نمایش داده اند که علاوه بر مقبولیت مردمی، به گونه ای جذابیت های ظاهری و مانند آن را نیز داراست. همچنین توانمندی های خارق الاده ای همچون ابرقدرت بودن، سفر در زمان، سخن گفتن با مردگان، کنترل اجسام، القاء تفکرات و مانند آن، شباهت هایی است که در روایات انجیلی برای آن حضرت اثبات شده است. حمله به متعلقات ایمان چه از جانب دینداران و چه غربی، اصلی ترین برنامه ایست که در طی چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است؛ آکادمی که پیش از این نشان داده در ساخت آثار با سبکی جذاب و خاص سابقه ای طولانی دارد، این بار پا در رکاب آخرالزمان گذاشته و با عرضه سریال 10 قسمتی The Umbrella Academy مجددا بر سر زبان ها افتاده است. داستان از آن جا شروع می شود که در اولبن روز ماه اکتبر 43 زن در سراسر دنیا بدون داشتن همسری بچه دار می شوند؛ میلیاردری ماجراجو 7 نفر از آن ها را پیدا کرده و در ازای پرداخت مبلغی به فرزندی قبول می کند؛ این 7 کودک با دارا بودن خصوصیات ویژه، به محافظت از دنیا پرداخته و سعی در جلوگیری وقوع آخر الزمان دارند... باوجود آن که سازندگان، سرمایه نسبتا زیادی را برای تولید این اثر هزینه نموده اند، ضعف های فاحش فرمی و محتوایی آن، آکادمی آمبرلا را در زمره ضعیف ترین آثار نتفلیکس قرار داده است؛ موضوعی تکراری با درونمایه ای نخ نما شده و قهرمان پروری های فانتزی و قصه گویی پراکنده، همه و همه دلایلی بر تأیید این ادعاست. البته خواننده محترم به خوبی می داند، این دست از آثار که بار ایدئولوژیکی خاصی را به دوش می کشند، باید از همین زاویه مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد. آکادمی آمبرلا کاریکاتوری است از آن چه اعتقاد اونجلیست ها یا مسیحیان صهیونیست نامیده می شود؛ اعتقادی که در جهت آرماگدونیزه کردن جهان و تقابل حداکثری است تا از این مسیر به سوی تحقق اهداف پیش رود. پر واضح است که تولد نوزادانی بدون داشتن همسر، کهن الگوی علیه االسلام را در ذهن تداعی می کند؛ که این بار در قامت 7 نفر ظاهر شده و میلیاردر نیز آن ها را تصرف نموده و به دنبال جلوگیری از وقوع آخرالزمان است. جذابیت داستان آن جاست که این بار نیز نفر هفتم همانند نفر سیزدهم (یهودای اسخریوطی) عامل وقوع و رستاخیز نهایی است، که البته در این مسیر توفیق چندانی ندارد. سازندگان این با زیرکی هر چه تمام این بار چهره مسیح را در قالب بازیگر، دانشمند و مانند آن نمایش داده اند که علاوه بر مقبولیت مردمی، به گونه ای جذابیت های ظاهری و مانند آن را نیز داراست. همچنین توانمندی های خارق الاده ای همچون ابرقدرت بودن، سفر در زمان، سخن گفتن با مردگان، کنترل اجسام، القاء تفکرات و مانند آن، شباهت هایی است که در روایات انجیلی برای آن حضرت اثبات شده است.