🌹قال مولانا الهادی علیه السلام:
اِذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ،
و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منه.
♦️امام هادی علیه السلام فرمودند:
در زمانی که عدل غالب بر ظلم و جور است، حرام است که کسی به احدی گمان بد ببرد، مگر آن که بدی او را بداند؛
و در زمانی که ظلم و جور بر عدل غلبه دارد، مبادا کسی به احدی گمان خیر ببرد، مگر به کسی که خیر او را بداند.
📚مستدرک الوسائل، ج9
🌹انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی علیهالسلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند
♦️مقام معظم رهبری :امام هادی علیهالسلام با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.
در مبارزهای که شروع کنندهی آن، خلیفهای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزهای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.
📸 ایدی کوهن در توئیترش نوشت:
🔹آقای این آقا ، و ما به او مشاوره می کنیم
🔸آقای این آقا ، و ما به او توصیه می کنیم
(۰_۰)
✍ صدای ایران: برای ما مشخص نیست منظور ایدی کوهن از آقای این آقا چه کسی است
➕آیا منظورش از این خطاب ایران و رهبران ایران است؟
🔹هر چند تلویح این نگارش تهدید حزب الله لبنان و ایران است
🔸اما در هر صورت بداند خودشان دارند با دست خودشان زمان با خاک یکسان کردن تل آویو و حیفا را نزدیک میکنند
#بیروت
#انتقام_سخت
#فتنه_بین_المللی
#شیعه_محقق_باش
《 اثبات امامت و ولایت》
💫اگر امامت در قرآن می آمد، صحابه مخالفت نمی کردند.✨
👤آقای سجودی کارشناس وهابی،
تغییر #قبله و #امامت را باهم مقایسه میکند،
🔰قیاس ایشان یک #قیاس_مع_الفارق است
چراکه در بحث تغییر قبله،
هیچ منفعتی وجود ندارد برای اصحاب،
اما در بحث امامت این منفعت وجود دارد.
👤ادعای دیگر ایشان این بود که در #قرآن هیچ #آیه ای وجود نداردکه امامت امیرالمومنین را بیان کرده باشد؛
🔰در صورتی که طبق اعتراف علمای #اهل_سنت در قرآن بیش از ۳۰۰ آیه موجود است که در شأن #امیرالمومنین نازل شده است.
👤همچنین طبق گفته ی #کارشناس_وهابی صحابه هیچ مخالفتی با پیامبر نداشتن،
چون مسلمان بوده اند و معنای اسلام یعنی تسلیم بودن.
🔰با جست و جو در تاریخ و روایات، متوجه بطلان این نوع طرز تفکر می شویم.
برخی معتقد هستند اگر کسی نام صحابی گرفت،
عدالتش قطعی است و بدون هیچ چون و چرایی صحبت های رسول الله را قبول میکند.
در صورتیکه ما نمونه های بسیاری داریم
که صحابه در زمان رسول الله
با ایشان مخالفت کرده اند.
🌀محمد اسماعیل بخاری روایتی را از ابن عباس نقل میکند که میگوید:
✅روز ۵ شنبه، درد بر رسول خدا شدید شد، حضرت فرمودند:
کاغذی بیاورید تا نامه ای بنویسم که هرگز گمراه نشوید،
ولی حاضران اختلاف کردند؛
در حالیکه چنین عملی نزد رسول الله شایسته نبود
گفتند پیامبر بیمار است و هذیان میگوید.
📚 #الجامع_الصحیح_المختصر ، ج ۳، ص ۱۱۱۱، ح ۲۸۸۸
🌀مسلم همین روایت را با اندکی تغییر در کتاب خود نقل کرده است.
#صحیح_مسلم ، ج ۳، ص ۱۲۵۹، ح ۱۶۳۷
#سوال :
✔حضرت قصد نوشتن چه چیزی را داشتند؟!
برخی از علما گفته اند:
📿حضرت قصد نوشتن اسامی جانشینان بعد از خود را داشتند
تا بعد از ایشان مردم دچار اختلاف نشوند
و از فتنه های بزرگی همچون جنگ جمل و صفین جلوگیری کنند.
و قصد بر اعلام ولایت امیرالمومنین داشته اند.
🌀 #نووی
📚 #شرح_نووی_بر_صحیح_مسلم ، ج ۱۱، ص ۹۰
🌀 #ابن_حجر_عسقلانی
📚 #فتح_الباری_شرح_صحیح_بخاری ، ج ۱، ص ۲۰۹
🌀 #بدر_الدین_عینی
📚 #عمدة_القاری_شرح_صحیح_بخاری ، ج ۲، ص ۱۷۱
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#غدیردرراهاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{رئیس دیوان عالی کشور: زندگی سادهی من در مقابل مقام معظم رهبری مرفه است!}