هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔴👆این مجموعه "قهرمان من" تو مطلب قبلی عکسشو میبینید، خیلی مجموعه فوقالعادهای هستش. برای بچههام خیلی وقته گرفتها بودم وقت نکردم بخونم. دیدم پسرم داره خیلی مشتاقانه میخونه، خودم یه بررسی کردم دیدم واقعا عالیه، هم فرم کتاب هم محتوا و هم هدفی که کتاب دنبال میکنه. خیلی هوشمندانه انتخاب و طراحی شده. ۵ شخصیت فوق العاده، جذاب و مهم انتخاب شده. هر جلد ۲۲داستان داره
🔻جلداول: داداش ابراهیم درباره ابراهیمهادی
🔻جلد دوم: عموقاسم (حاج قاسم سلیمانی)
🔻جلد سوم: آقا معلم (شهید مطهری)
🔻جلدچهارم: آقامحسن (شهید حججی)
🔻جلدپنجم: علیلندی
هرجلد ٢٠_٢٢تا داستان داره
به شخصیتهای هر جلد توجه کنید، هر کدوم یک جنبهای از شناخت و معرفت بچههارو بالا میبره و علقه ایجاد میکنه.
🔻تو سه تا از جلداش هم مسابقه داشت که میتونید جوابش رو پیامک کنید و ظاهرا برای هر مسابقه ده میلیون تومان جایزه درنظر گرفته شده. البته پیشنهاد من بخاطر خود کتابه ولی خب مسابقه هم خوبه، میتونید شرکت کنید و یکم دعا و توسل کنید برنده شید، خرج کتاب و ده تاچیز دیگه روهم دربیاید😂
این سری ۵ جلدی ١۵٠تومه
"آقای کتاب" با تخفیف ١٣۵ تومن میده، البته هزینه ارسال جداست
پیشنهاد میکنم بگیرید (مطلب بعدی خیلی عجیبه بخونید)
برای سفارش از آقای کتاب کلیک کنید👇
https://zarinp.al/453892
هرسوال یا مشکلی داشتید از آقای کتاب سوال کنید @aghayebook
#حسین_دارابی 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
صبح روز شنبه اولین روز هفته شما دوستان عزیز بخیر و شادی، موفقیت و سعادت و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم
ذکر روز شنبه:
یا رب العالمین (ای پروردگار جهانیان)ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بینیازی میشود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره محمد (صل الله عليه و آله و سلم)
آیه 13
أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم
وَ كَأَيِّنْ مِنْ قَرْيَةٍ هِيَ أَشَدُّ قُوَّةً مِنْ قَرْيَتِكَ الَّتِي أَخْرَجَتْكَ أَهْلَكْنٰاهُمْ فَلاٰ نٰاصِرَ لَهُمْ (١٣)
چه بسيار آبادى هايى كه [اهلش] از [اهل] آبادى تو كه تو را بيرون كرده اند نيرومندتر بودند، ما آنان را هلاك كرديم و ياورى [در برابر عذاب] براى آنان نبود
نکته ها:
انبيا علاوه بر شنيدن تهمت هايى از قبيل شاعر، كاهن، ساحر و مجنون، به انواع خطرات نيز تهديد شده اند، مانند:
الف) قتل. «انّ الملاء يأتمرون بك ليقتلوك»(33) جمعيّت براى كشتن تو به مشورت نشسته اند.
ب) شكنجه. «لتكوننّ من المرجومين»(34) به نوح گفتند: تو از سنگسار شدگانى.
ج) تبعيد و اخراج. «لنخرجنّك يا شعيب»(35) اى شعيب! ما تو را تبعيد خواهيم كرد.
د) زندان. «لاجعلنّك من المسجونين»(36) اى موسى! ما تو را از زندانيان قرار خواهيم داد.
اين آيه به پيامبر دلدارى مى دهد كه ما همه آن اقوام پيشين را هلاك كرديم با آنكه از مردم مكّه بسيار قوى تر بودند.
گرچه پيامبر اسلام با اراده خود هجرت كرد، ولى چون كفّار مكّه شرايط سختى را براى آن حضرت به وجود آورد كه باعث تصميم پيامبر به هجرت شد، لذا خداوند، خروج حضرت را به مردم مكّه نسبت مى دهد. «اخرجتك»
-----
33) قصص، 20.
34) شعراء، 116.
35) اعراف، 88.
36) شعراء، 29.
پیامها :
- آشنايى با تاريخ، انگيزه اى براى مقاومت در برابر ناملايمات است. «و كايّن»
- اقوام ستمگرى كه در تاريخ هلاك شده اند، زيادند. «و كايّن من قرية... أهلكناهم»
- از قدرت هاى غير الهى نترسيد كه همه در برابر قدرت الهى هيچ اند. «اشدّ قوّة من قريتك... أهلكناهم»
- كفّار، گاهى علاوه بر عذاب اخروى، «النّار مثوىً لهم» عذاب دنيوى هم دارند. «أهلكناهم»
- عاقبت ابرقدرت هاى ظالم، هلاكت و نابودى است. «أشدّ قوّة... أهلكناهم...»
- چه بسا فشارها و سختى ها كه عامل حركت و بركت مى شود. «اخرجتك...» (گرچه خداوند از عكس العمل مردم مكه در برابر دعوت پيامبر كه باعث هجرت پيامبر شد انتقاد كرده، امّا اين هجرت بركاتى را در پى داشت.)
- مصلحان و مبلّغان دينى بايد آمادگى كامل براى هر گونه اذيّت و آزارى را از جانب مخالفان داشته باشند. «اخرجتك»
- در برابر قهر الهى هيچ ياورى نيست. «فلاناصر لهم»
بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور
و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️فرار از ربا
🔷س ۶۳۱۵: اينجانب مبلغ يك ميليون تومان به كسى قرض دادهام و براى فرار از ربا همراه آن يك شيئ كم ارزش را به مبلغ دويست هزار تومان به او فروختهام و او هم به خاطر آن يك ميليون آن شيئ كم ارزش را خريده آيا اين چنين معاملاتى صحيح است؟
✅ج: چنين معاملهاى که در واقع نوعى حيله براى فرار از رباى قرضى است، شرعاً حرام و باطل است.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
انحرافات، اقتصادی
حدیث (5) امام صادق علیه السلام :
أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى فَاكِهَةٍ قَدْ رُمِيَتْ مِنْ دَارِهِ لَمْ يُسْتَقْصَ أَكْلُهَا فَغَضِبَ (علیه السلام) وَ قَالَ مَا هَذَا إِنْ كُنْتُمْ شَبِعْتُمْ فَإِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ لَمْ يَشْبَعُوا فَأَطْعِمُوهُ مَنْ يَحْتَاجُ إِلَيْه
(امام صادق علیه السلام) مشاهده كردند كه سيبى را نيمخورده از خانه بيرون انداخته اند، خشمگين شدند و فرمودند: اگر شما سير هستيد، خيلى از مردم گرسنه اند خوب بود آن را به نيازمندش مى داديد.
دعائم الاسلام ج 2 ، ص 115 ، ح 381 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 63، ص432، ح16
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره محمد (صل الله عليه و آله و سلم)
آیه 14
أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم
أَ فَمَنْ كٰانَ عَلىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ كَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَ اتَّبَعُوا أَهْوٰاءَهُمْ (١٤)
آيا كسانى كه بر دليل روشنى از پروردگار خويش اند، مانند كسانى هستند كه عمل زشتشان براى آنان آراسته شده و از هواهاى نفسانى خود پيروى كرده اند؟
نکته ها:
«بيّنه» در اصل به چيزى مى گويند كه ميان دو چيز فاصله و جدايى ايجاد مى كند به گونه اى كه ديگر هيچ گونه ربط و اتصالى با هم نداشته باشند. به همين خاطر به دليل روشن و آشكارى كه حقّ را از باطل جدا مى كند «بيّنه» مى گويند.(37)
پيامبر با منطق و بيّنه به سراغ مردم مى آيد، ولى مردم با خوب پنداشتن راه خود و پيروى از هوس هاى خويش با او برخورد مى كنند.
رسالت پيامبر اسلام همراه با بيّنه است. آن حضرت از جانب خداوند مأمور است و از پيش خود حرفى ندارد و بر اين امر تأكيد مى ورزد. «انّى على بيّنة من ربّى»(38)
-----
37) تفسير نمونه.
38) انعام، 57 .
پیامها :
- تكيه گاه مؤمن، دليل و برهان است، «بيّنة من ربّه» امّا كفّار به پندار و هوس خويش تكيه دارند. «زيّن له سوء عمله»
- خودمحورى، نقطه مقابل خدامحورى است. كسى كه در برابر دليل و استدلال تواضع نكند، پيرو هوس هاى خود و ديگران خواهد شد. «بيّنة من ربّه... اتّبعوا اهوائهم»
- انسان فطرتاً با بدى مخالف است و هر كجا مى خواهد دست به كار زشتى بزند، ابتدا آن را رنگ و لعاب زيبايى مى زند. «زيّن له سوء عمله»
- مقتضاى ربوبيّت، نشان دادن دلائل روشن است. «بيّنة من ربّه»
- بعضى از كارها داراى قبح ذاتى است. يعنى ذات و حقيقت آن عوض نمى شود گرچه زيباسازى و تقلّب صورت بگيرد. «زيّن له سوء عمله»
- انسان براى رسيدن به خواسته هاى نفسانى، كارهاى زشت را به گونه اى توجيه مى كند كه انجام آن زيبا و پسنديده باشد. «زيّن له سوء عمله و اتبعوا اهوائهم»
بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور
و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز یکشنبه شما مخاطبین عزیز بخیر و شادی، موفقیت و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم
ذکر روز یکشنبه:
یا ذالجلال والاکرام (ای صاحب شکوه و بزرگواری)ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.
‼️پوشیدن لباس نامناسب
🔷س ۶۳۲۰: آیا پوشیدن #شلوار های تنگ و پاره و مانتوهای #غیر_متعارف جایز است؟
✅ج: به طور کلی پوشیدن چیزی که از جهت رنگ یا شکل و یا نحوه پوشیدن باعث #جلب_توجه_نامحرم شود و موجب فساد و ارتکاب حرام گردد و همچنین هر آنچه که پوشش و لباس غیر مسلمانان محسوب می شوند بهطوری که پوشیدن آنها منجر به ترویج فرهنگ منحطّ غربی شود جایز نیست و تشخیص مصادیق آن به عهده مکلف است.
#احکام_پوشش #احکام_لباس
🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
انحرافات، اقتصادی
حدیث (6) امام على علیه السلام :
فَدَعِ الْإِسْرَافَ مُقْتَصِداً وَ اذْكُرْ فِي الْيَوْمِ غَداً وَ أَمْسِكْ مِنَ الْمَالِ بِقَدْرِ ضَرُورَتِكَ وَ قَدِّمِ الْفَضْلَ لِيَوْمِ حَاجَتِك
اسراف را رها كن و ميانه روى در پيشگير و امروز به ياد فردا باش و از مال به اندازه ضرورتت نگهدار و اضافى آن را براى روز نيازمنديت (قيامت) پيش فرست.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 359 ، ح 8128 - نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 377 ،از نامه 21
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره محمد (صل الله عليه و آله و سلم)
آیه 15
أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم
مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهٰا أَنْهٰارٌ مِنْ مٰاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهٰارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهٰارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشّٰارِبِينَ وَ أَنْهٰارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَ لَهُمْ فِيهٰا مِنْ كُلِّ الثَّمَرٰاتِ وَ مَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خٰالِدٌ فِي النّٰارِ وَ سُقُوا مٰاءً حَمِيماً فَقَطَّعَ أَمْعٰاءَهُمْ (١٥)
صفت بهشتى كه به پرهيزكاران وعده داده شده [چنين است:] در آن نهرهايى است از آبى كه مزه و رنگش برنگشته و نهرهايى از شير كه طعمش دگرگون نشده و نهرهايى از شراب كه براى نوشندگان مايۀ لذت است و نهرهايى از عسل خالص است، و در آن از هر گونه ميوه اى براى آنان فراهم است، و نيز آمرزشى از سوى پروردگارشان [ويژۀ آنان است آيا اينان] مانند كسانى هستند كه در آتش هميشگى و جاودانه اند، واز آبى جوشان به آنان مى نوشانند كه روده هايشان را متلاشى مى كند؟!
نکته ها:
آنچه به اجمال در مورد بهشت در آيه دوازده مطرح شد «جنّات تجرى»، مشروح آن در اين آيه بيان شده است. «فيها أنهار... و أنهار... و أنهار»
انواع نهرهاى بهشتى در اين آيه مطرح شده، ليكن براى گروه خاصّى در بهشت چشمه اى ويژه وجود دارد. «عيناً يشرب بها المقرّبون»(39) چشمه اى كه تنها مقرّبان از آن مى نوشند.
براى هر چيزى كمالى است، كمال آب، بو نداشتن و كمال شير، تغيير نكردن مزه آن و كمال نوشيدنى ها، لذيذ بودن و كمال عسل، خالص بودن آن است.
با توجّه به تكرار كلمه «انهار» مى توان فهميد كه هر يك از شير و عسل و شراب و آب، داراى چندين نهر است.
امام حسين عليه السلام فرمود: مغفرتى كه در بهشت نصيب اهل بهشت مى شود، بهترين نعمت براى آنان است و آنگاه به آيه 72 سوره توبه استناد كردند.(40) «و رضوان من اللّه اكبر»
ممكن است مراد از مغفرت در بهشت، زدودن ياد لغزشها از خاطر بهشتيان باشد تا به ياد لغزشهاى دنيوى خود نيفتند و خاطرشان ملول نگردد.(41)
-----
39) مطفّفين، 28.
40) بحار، ج 8، ص 140.
41) تفسير راهنما.
بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور
و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر