اطلاعیه شماره 3
به اطلاع مردم شریف پرند میرساند ، توزیع پک بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا
فردا شنبه 17 اسفند از ساعت 10:30 صبح در ایستگاه موکب مردمی پیروان ولایت واقع در پرند فاز 2 میدان ایمان صورت میپذیرد.
از همشهریان عزیز خواهشنمدیم جهت دریافت پک بهداشتی الزاما با کارت ملی یا شناسنامه مراجعه بفرمایید .
لطفاً رسانه باشید
@mehoseinp
ذکر روز شنبه : یا رب العالمین
سلام صبح شنبه اولین روز هفته بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید
التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا
آیات 61 و 62 و 63
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
قَالُوا فَأْتُوا بِهِ عَلَي أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ
قَالُوا أَأَنتَ فَعَلْتَ هَذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ
قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ
ترجمه :
(بزرگان قوم) گفتند: پس او را در پيش چشم مردم بياوريد تا آنها (بر مجرم بودن او) گواهى دهند.
گفتند: اى ابراهيم ! آيا تو با خدايان ما اين چنين كرده اى؟
(ابراهيم) گفت: بلكه اين بزرگشان آن را انجام داده است. پس از خودشان بپرسيد اگر سخن مى گويند!!
نكته ها :
احضار ابراهيم عليه السلام در برابر مردم و درخواست گواهى از آنان، يك جوسازى و ايجاد زمينه براى قتل او بود. «فأتوا به على أعين النّاس لعلهم»
سؤال: آيا اين جمله ى حضرت ابراهيم كه فرمود: «بت بزرگ چنين كرده است» دروغ نيست؟ و اگر هست چگونه بايد آن را توجيه كرد؟ زيرا ابراهيم عليه السلام پيامبر و معصوم است و هرگز دروغ نمى گويد.
پاسخ: در تفسير اين جمله، نظرات و مطالب مختلفى ارائه شده است كه ما به بعضى از آنها اشاره مى كنيم:
الف: حضرت ابراهيم، دروغ نگفت، زيرا اگر چه اين عمل را به بت بزرگ نسبت داد، ولى چون قرينه وجود دارد كه حضرت از اين سخن قصد جدّى نداشته و مى خواسته اين عقيده ى باطل را به رخ آنها بكشد، لذا دروغ محسوب نمى شود زيرا دروغ در جايى است كه قرينه اى همراه كلام نباشد، از اين روى اگر به هنگام ورود آدم كودنى بگويند: بوعلى سينا آمد، آن را دروغ به حساب نمى آورند.(54)
ب: حضرت ابراهيم باصطلاح «توريه» كرده ومرادش از «كبيرهم» خدا بوده است.
ج: حضرت دروغ گفت، ولى از آنجا كه دروغ در مواردى مثل اصلاح ذات البين جايز است و حكم آن تابع مصلحت و مفسده مى باشد، چه مصحلتى از اين بالاتر كه حضرت با كلامش، افكار جامد انسان ها را تكان داده است؟(55)
د: اين خبر، مشروط به نطق بت هاست، يعنى اگر بت ها سخن گويند، بت بزرگ نيز اين كار را كرده است، مثل آنكه پيرمردى بگويد، من الآن كودكم اگر هيچ گياهى در زمين نباشد، يعنى حال كه گياه وجود دارد، پس من كودك نيستم.(56)
54) تفسير نمونه.
55) كافى، ج 2، ص 342 ؛ تفسير نورالثقلين.
56) تفسير نورالثقلين.
پیامها :
- بت پرستان نيز براى يقين به جرم وتكميل پرونده وقضاوت نهايى، به مسئله ى گواهى مردم اعتماد دارند. «لعلّهم يشهدون»
- بزرگى كار ابراهيم عليه السلام به اندازه اى بود كه بت پرستان نيز ناچار به تعظيم شدند. به جاى عبارت «يقال له ابراهيم» در آيه ى گذشته كه حاكى از گمنامى و حقارت بود، در اين آيه او را رسماً با اسم خودش كه نشان از بزرگى و شناخت داشت خطاب كردند. «يا ابراهيم»
- استهزا وطعنه بر خرافات، در مواردى لازم است. «بل فعله كبيرهم»
- فيلمسازى، اجراى تئاتر و نمايش و نقش بازى كردن براى بيدارى اذهان، كارى پسنديده و جايز است. «فجعلهم جذاذاً - بل فعله كبيرهم»
‼️مراجعه زنان به پزشک مرد
🔷س 3496: آیا مراجعه زنان به پزشک مرد که متخصص بیماریهای زنان است در صورتی که تخصص او از پزشکان زن بیشتر باشد و یا مراجعه به پزشک زن مشقّت داشته باشد، جایز است؟
✅ج: اگر معاینه و درمان منوط به نظر و لمسِ حرام باشد، جایز نیست به پزشک مرد مراجعه کنند، مگر در صورتی که مراجعه به پزشک زن حاذق و متخصّص غیرممکن و یا خیلی سخت باشد.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️قطع کردن اعتکاف در روزهای اول و دوم
🔷قطع و رها کردن اعتکاف مستحبی در روزهای اول و دوم جایز است; ولی پس از تمام شدن دو روز، ماندن روز سوم واجب می شود و قطع اعتکاف جایز نیست.
📕منبع: leader.ir
#ماه_رجب #اعتکاف
🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
224 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
إذا غضب أحدكم و كان قائما فليقعد و إن كان قاعدا فليضطجع.
وقتى يكى از شما خشمگين شود
اگر ايستاده است بنشيند
و اگر نشسته است بخوابد.
نهج الفصاحه
239 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
إذا مات الإنسان انقطع عمله إلّا من ثلاث صدقة جارية أو علم ينتفع به أو ولد صالح يدعو له.
وقتى انسان بميرد دنباله كارهاى نيك او بريده شود
جز سه چيز
صدقه جارى
و دانشى كه كسان از آن بهره ور شوند
و فرزند درست كارى كه براى او دعا كند.
نهج الفصاحه
ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین حیدر کرار شیر خدا مولود کعبه و فرا رسیدن روز پدر را
خدمت همه شیعیان جهان بویژه شما دوستان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم
♨️نماز جماعت تا اطلاع ثانوی در مساجد اقامه نمیشود
🔻مرکز رسیدگی به امور مساجد در بیانیه جدیدی وضعیت فعالیت مساجد تهران با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا را ترسیم و برگزاری نماز جماعت تا اطلاع ثانوی را لغو کرد.
#پرند_پرس
@newsparandpress
به اطلاع مردم شریف پرند میرساند
فردا یکشنبه 18 اسفند ماه توزیع پک بهداشتی صورت نمیگیرد
زمان توزیع متعاقبا اعلام خواهد شد
@mehoseinp
بسم الله الرحمن الرحیم
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا
آیه 64 و 65
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
فَرَجَعُوا إِلَي أَنفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّكُمْ أَنتُمُ الظَّالِمُونَ
ثُمَّ نُكِسُوا عَلَي رُؤُوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَؤُلَاء يَنطِقُونَ
ترجمه :
پس به (وجدان هاى) خود بازگشتند، پس (به يكديگر يا به خويش) گفتند: هر آينه شما خودتان ستمگر و ظالميد.
سپس سرهايشان را به زير انداختند (و با شرمندگى گفتند: اى ابراهيم!) براستى تو خود مى دانى كه اينها (حرف نمى زنند و) اهل سخن گفتن نيستند.
پیامها :
- بيدار كردن وجدان ها، خوديابى، بازگشت به خويشتن و توجّه به فطرت، از اهداف عمده انبياست. «بل فعله كبيرهم ... فرجعوا الى انفسهم»
- شرك، ازخود بيگانگى و توحيد،
خوديابى است. «فرجعوا الى انفسهم»
- در وقت بيدارى افكار، هر خلافكارى تقصير را به گردن ديگران مى اندازد. «انّكم انتم الظالمون» چنانكه در قيامت نيز گناهكاران و مجرمين به يكديگر مى گويند: «لولا انتم لكنّا مؤمنين»(57)
- تاريخ، فطرت و وجدان، از جمله عوامل روشن كننده ى حقايق اند. «رجعوا الى انفسهم - انتم الظالمون» كسانى كه تا ديروز، ابراهيم را ظالم مى دانستند، «مَن فَعل هذا بآلهتنا انّه لَمن الظالمين» امروز با مراجعه به وجدان هاى خود، خويشتن را ظالم مى دانند. «اِنّكم انتم الظالمون»
57) سبأ، 31.
ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام
سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید
التماس دعا