✍
مقدمه📖 | از آنجا که دهه کرامت، فاصله زمانی بین، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلامالله علیها) و وجود مبارک آقا امام رضا (علیهالسلام) است؛ میتوان تمرین بندگی، از حیا تا غیرت را شروع و سرمشق زندگی قرار داد. در این دهه، میتوان فرصت را غنیمت شمرد کریم شد و کریمانه زندگی کرد. اگر بخواهیم منشاء برکت باشیم یا باید همانند اولیای خدا بسان چشمه باشیم و از خود بجوشیم یا مانند نهری به چشمه الهی وصل وگرنه نه آن باشد نه این، انسان در ورطه هلاکت نابود میشود. همانطور که خداوند کریم میفرماید: ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُون﴾ لسان «احد القلمین» و قلم «احد اللسانین» است. خداوند به قلم قسم یاد می کند چرا که میتواند این قلم نور باشد و در کنار آن سخن سنجیده و ملفوظات میتواند نور و چراغ هدایت در جامعه باشد. پس هر دو مسطور و ملفوظ می توانند منشاء کرامت باشند. از اینرو کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به حول و قوه الهی به مناسبت دهه کرامت در نظر دارد تا طرح «مهر کریمه عشق ولایت» با بهرهمندی از مسطورات و ملفوظات علمی، برنامهای مستمر، اثر گستر و اثربخشی را از دهه 1403 تا دهه کرامت 1404 در جهت پیشبرد اهداف علمی، تبلیغی و فرهنگی جامعه بانوان برنامهریزی و اجرا نماید. 🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
✍ مقدمه 📖 | از آنجا که دهه کرامت، فاصله زمانی بین، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلامالله علیها)
📖در این طرح سعی بر آن است تا از قلم و زبان جوشیده از وحی و ملازم با سیره اولیاء الهی و ائمه معصومین( علیهم السلام) بهرهمند شویم؛ چرا که هر امتی اگر تندرو و متقدم بر اولیاء خود باشد مارق است و هر که کندرو و متأخر بماند زاهق است؛ پسندیده آن است که ملازم با اولیاء حرکت کرد و اینان اهل نجات هستند. امید است انشاء الله در طی این یک سال شاهد به ثمر نشستن نتایج این طرح به برکت کریمه اهل بیت( علیها السلام) در عمل و رفتار بانوان جامعه در پوشش و عمل صالح و در ملفوظات و مسطورات علمی باشیم
این طرح در چند فاز به صورت مستمر و پیوسته با اهداف مذکور به شرح ذیل از دهه کرامت 1403 تا دهه کرامت 1404 ، برنامهریزی و اجرا میشود.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
📖در این طرح سعی بر آن است تا از قلم و زبان جوشیده از وحی و ملازم با سیره اولیاء الهی و ائمه معصومین(
فازبندی طرح در طول یک سال
1- فاز اول دانشافزایی: سیر مطالعاتی و فراخوان مسابقه؛
2- فاز دوم مهارتافزایی: برگزاری کارگاه تبدیل مقالات به درسنامه؛
3- فاز سوم تولید محتوای آموزشی: تولید درسنامه؛
4- فاز چهارم تفکر انتقادی و نقد سازنده: نقد مقالات و کتب مدون در سیره کریمه اهل بیت علیهاالسلام و نقد کتب ضاله و معاند؛
5- بازخوردگیری و تحلیل خروجی طرح در پایان دوره یک سال.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
فازبندی طرح در طول یک سال 1- فاز اول دانشافزایی: سیر مطالعاتی و فراخوان مسابقه؛ 2- فاز دوم مهارت
سطح بندی مخاطبین در اجرای فازهای چهارگانه
الف) سطح عمومی: این سطح شامل عموم مردم در تمام سطوح دانشی است.
فاز اول طرح «سیر مطالعاتی و فراخوان مسابقه» در دو سطح عمومی و تخصصی قابل اجراست.
ب) سطح تخصصی: این سطح شامل پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است.
فازهای دوم« برگزاری کارگاه تبدیل مقالات به درسنامه»، سوم« تولید درسنامه» و چهارم« نقد مقالات و کتب مدون در سیره کریمه اهل بیت علیهاالسلام و نقد کتب ضاله و معاند» طرح در سطح تخصصی قابل اجراست.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
سطح بندی مخاطبین در اجرای فازهای چهارگانه الف) سطح عمومی: این سطح شامل عموم مردم در تمام سطوح دانشی
فرایند اجرای فاز اول طرح « دانشافزایی »
۱- فراخوان سیر مطالعاتی از مجموعه مقالات جلد1و4 کنگره بزرگداشت حضرت معصومه(سلامالله علیها)در دو سطح عمومی و تخصصی
۲- فراخوان برگزاری مسابقه
در طول سال هر ماه، دو مقاله از مجموعه مقالات جهت مطالعه و فراخوان مسابقه به مخاطبین در دو سطح عمومی و تخصصی اطلاعرسانی و برگزار میشود.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
📖 فراخوان سیر مطالعاتی از مجموعه مقالات جلد1و4 کنگره حضرت معصومه(سلاماللهعلیها)در دو سطح عمومی و تخصصی
۲- فراخوان برگزاری مسابقه
در طول سال هر ماه، دو مقاله از مجموعه مقالات جهت مطالعه و فراخوان مسابقه به مخاطبین در دو سطح عمومی و تخصصی اطلاعرسانی و برگزار میشود.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
📖 فراخوان سیر مطالعاتی از مجموعه مقالات جلد1و4 کنگره حضرت معصومه(سلاماللهعلیها)در دو سطح عمومی و
✅اهداف فاز اول:
1- ترسیم تصویری روشن ازجایگاه، مقام و سیره کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و شناخت ابعاد وجودی حضرت در ساحتهای فردی، اخلاقی، علمی و اجتماعی به منظور معرفی الگوی علمی و تربیتی در تربیت دینی دختران و فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه بانوان با مطالعه مقالات انتخابی از مجموعه مقالات کنگره؛
2- ارائه و معرفی الگوی مناسب با تبیین و ترسیم شخصیت ولایتمدار و عفیفانه بانوی کرامت در احیاء و تثبیت هویت بانوی مسلمان از طریق سیرمطالعاتی و فراخوان مسابقه؛
3- آشنایی با شیوه تدوین مقالات و سبک و سیاق مقالات در کنگره در جهت تشویق مخاطبان تخصصی در ارائه مقالات در کنگرههای مشابه.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
✅اهداف فاز اول: 1- ترسیم تصویری روشن ازجایگاه، مقام و سیره کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و شناخ
فرایند اجرای فاز دوم و سوم طرح «مهارتافزایی» و «تولید محتوای آموزشی»
1- برگزاری کارگاه تبدیل مقالات به درسنامه؛
2- تدوین کارگاه ضبط شده در فایل های صوتی تصویری نیم ساعته.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
فرایند اجرای فاز دوم و سوم طرح «مهارتافزایی» و «تولید محتوای آموزشی» 1- برگزاری کارگاه تبدیل مقالا
✅اهداف
1. ایجاد مهارت در مخاطبان تخصصی در تولید درسنامه و متن آموزشی در سطوح دانشی مختلف با توان و قابلیت تبدیل مقالات به متن آموزشی؛
2. کاربردی نمودن مجموعه مقالات تدوین شده در کنگره و قابل دسترس بودن برای عموم مردم؛
3. شخصی سازی محتواهای تولید شده در قالب مقالات در سطح رده های سنی و دانشی مختلف و تبدیل آنها به متون آموزشی؛
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
✅اهداف 1. ایجاد مهارت در مخاطبان تخصصی در تولید درسنامه و متن آموزشی در سطوح دانشی مختلف با توان و
✅فرایند اجرای فاز سوم طرح «تولید محتوای آموزشی»
1- اعلام فراخوان به مخاطبان سطح تخصصی جهت شرکت در کارگاه برون خط و برخط؛
2- تقسیم مقالات بین مخاطبین و درخواست انجام تکلیف برمبنای آموزش های ارائه شده؛
3- ایجاد تالارهای گفتگو و مباحثه علمی بین فراگیران و اساتید در فضای حقیقی و مجازی؛
4- در پایان کارگاه پروژه هر داوطلب تبدیل یک مقاله به محتوای آموزشی در رده های سنی و دانشی تعیین شده است.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh
طرح مهر کریمه عشق ولایت
✅فرایند اجرای فاز سوم طرح «تولید محتوای آموزشی» 1- اعلام فراخوان به مخاطبان سطح تخصصی جهت شرکت در ک
فرایند اجرای فاز چهارم طرح « تفکر انتقادی و نقد سازنده »
1- برگزاری کارگاه نقد ساختاری و محتوایی کتب و مقالات مدون در سیره کریمه اهل بیت علیهاالسلام؛
2- برگزاری کارگاه نقد ساختاری و محتوایی کتب و مقالات ضاله و معاند؛
3- تقسیم کتب و مقالات بین داوطلبان تخصصی فراگیر دوره، و درخواست انجام تکلیف برمبنای آموزش های ارائه شده؛
4- ایجاد تالارهای گفتگو و مباحثه علمی بین فراگیران و اساتید در فضای حقیقی و مجازی؛
5- در پایان کارگاه، پروژه هر داوطلب نقد سازنده و عالمانه یک مقاله یا کتاب و یا محتوای ضاله تولیده شده به محتوای آموزشی سالم و سازنده در رده های سنی و دانشی تعیین شده است.
🖇https://eitaa.com/mehrekarimeh