eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
637 عکس
612 ویدیو
356 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله 🔸راه را گم نکنیم 🔸این ویدئو رو هر روز باید دید تا معلوم بشه مؤمن واقعی به غدیر و سرمست از جام غدیر و وارث حقیقی غدیر در عصر غیبت مولای منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف کیست؟ گفتند که عاشقی و هشیار نه ای در بند خیال خم آبروی که ای؟ گفتند بگو به گفتم
🔷️ ریشه یابی وضع کنونی حجاب جامعه ✍ مهدی جمشیدی درحالی‌که وضع کنونی حجاب، حاصل «یک علّت» نیست، بلکه چون «کنشگری کارگزاران فرهنگی» دربارۀ حجاب، بسیار اقلّی و ناچیز بوده است، باید بیش از هر چیز، وضع امروزین حجاب را به «جبهۀ مهاجم» نسبت داد. به زنجیرۀ تدریجی کشف حجاب در دهه گذشته بنگرید: 1️⃣ مرحلۀ اول: «برهنه‌گی بازیگرانِ مهاجرت‌کرده» که از سال نود آغاز شد و به این واسطه، «برهنگی» نیز به «مهاجرت» به عنوان نماد مخالفت سیاسی افزوده شد. 2️⃣ مرحلۀ دوم: کشف حجاب در فضای مجازی در قالب «آزادی‌های یواشکی» که از سال نودوسه شکل گرفت و جلوۀ فراوان یافت و به خط مقدّم مبارزه مدنی تبدیل شد. 3️⃣ مرحلۀ سوم: کشف حجاب به صورت «خیابانی اما پنهان» که در قالب «چهارشنبه‌های سفید» از سال نودوشش پدید آمد و به دلیل تازگی طرح، با استقبال از سوی نیروهای هوادار سبک زندگیِ غربی مواجه گردید. 4️⃣ مرحلۀ چهارم: کشف حجاب به صورت «آشکار اما نمادین» که در قالب «دختران خیابان انقلاب» و «نه به حجاب اجباری» در سال نودوشش به وقوع پیوست و موج ویرانگری را به وجود آورد. 5️⃣ مرحلۀ پنجم: کشف حجاب در داخل خودرو از سال نودوهشت به عنوان این‌که حریم خصوصی است و حاکمیت، حق مداخله در آن را ندارد. 6️⃣ مرحلۀ ششم: کشف حجاب به صورت «خیابانی و آشکار» که از سال نودونه مشاهده شد و در اوج ناباوری، گسترش یافت، چنان‌که شصت درصد از زنان مکشفۀ کنونی، در همین مقطع و پیش از اغتشاش، کشف حجاب کرده‌اند. 7️⃣ مرحلۀ هفتم: کشف حجاب به صورت «گسترده و بی‌پروا» که در پی اغتشاش سال گذشته تحقق یافت و به این ترتیب، چهل درصد بقیۀ زنان مکشفه، در این مقطع به آن پیوستند. حال پرسش این است که کارگزاران و مدیران فرهنگی در کدام نقطه از این «روند ده ساله» حضور داشتند و چه روشی را به کار بردند؟! آیا آنها حرکت تدریجیِ این روند را احساس کردند؟! از همان نقطۀ آغاز این روند، کدام روند موازی طراحی شد؟! اکنون که طرح به نهایت خودش رسیده و دشمن در آن سوی مرزها، میوه‌های طرحِ اباحه‌گریِ عملی می‌چیند، رواست که بگوییم به‌کارگیری روش سخت و قانونی، چنین نتیجه‌ای را به دنبال داشته است؟! وضع کنونی، برآمده از «بی‌عملی» و «تساهل» و «بی‌روشی» و «خواب‌زدگی» ما است. این صحنه، حاصل «کنشگری حداکثری جبهۀ دشمن در منطقۀ فرهنگی ما» است. ما عرصه را برای فاعلیّت جبهۀ مهاجم «خالی» کردیم و او نیز به‌آسانی، طرح خویش را پیش برد؛ چنان‌که گویا حاکمیّتی در میان نیست و فرهنگ، بی‌دولت است. اگر اکنون نیز بخواهیم همان «روایت دشمن‌ساخته» را تکرار کنیم و بگوییم «سیاست‌های انقباضی» با ما چنین کرده است، وضع از این نیز آشفته‌تر خواهد شد. آری، وقتی ما در خواب بودیم، باغ فرهنگ‌مان به تاراج رفت.
بحث حیاء.docx
39.6K
اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم بحث حیا از مباحث مهمی است که خوبه در ایام محرم مطرح بشه
آمارهای جهت دار و محاسبات اشتباه ✍ 1️⃣ «آمارسازی سوگیرانه»، زمینه‌ را برای تصمیم‌‌سازی انفعالی مسئولان فراهم کرده است.‌ با اعداد مبتنی بر پیمایش‌ها و پرسش‌های جهت‌دار، «دستگاه محاسباتی مدیران نظام» را دچار اختلال کرده‌اند.‌ «تصور بریدگی جامعه از ارزش‌ها»، همانند یک ویروس فلج‌کننده، اراده‌ی کارگزاران را برای تحول فرهنگی، سست کرده است. 2️⃣ اگر یک «نمونه‌ی عینی صحیح» از مواجهه‌ی قانونی با کشف حجاب، تولد و تحقق یابد، ذهنیت‌های به‌فرض منفی نیز شکسته خواهند شد. گاهی باید با تولید «عمل عینی» و «مصداق واقعی»، نظر مردم را تغییر داد و آنها را همراه کرد. در این صورت، مخالفت آغازین به موافقت تبدیل خواهد شد. 3️⃣ «تصمیم‌سازی مبتنی بر پیمایش شبه‌اجتماعی» را سرنوشت‌ساز و‌ حقیقت‌سوز بدانید. آنچه که اغلب اصحاب قدرت را سرمست یا سرخورده می‌کند، اعدادی هستند که مدعی بازگویی «نظر مردم‌»اند. چنین‌ اعدادی را می‌توان با «پرسش‌های باردار» و «نمونه‌های مخدوش» آفرید و دستگاه ذهنی مدیران را مرعوب و‌ منفعل کرد. 4️⃣ به‌نظرم اکنون روشن گشت که چرا لایحه‌ی حجاب را این‌قدر «ضعیف» و «رقیق» و «حداقلی» نوشته‌اند. تصمیم‌سازان توانسته‌اند از طریق آمارهای شبه‌اجتماعی به مسئولان القاء کنند که «جامعه»، تاب و تحمل مواجهه‌ی جدی با کشف حجاب را ندارد. ازاین‌رو، باید عقب نشست با حرام شرعی و سیاسی، «مصالحه» و «مدارا» کرد.
🔷️ چند نکته کوتاه درباره مهمانی ۱۰ کیلومتری ✍ 1️⃣ مشکل ما نداشتن جمعیت زیاد دینداران نیست، اتفاقا ما از این نظر وضعیت خوبی داریم بحمدالله، هر چند توان تشخیص آن در ایام عادی ممکن نباشد. مشکل اصلی وجود بخشی از جمعیت ایران به عنوان ملحد، ضد انقلاب و دارای انگیزه منفی علیه اسلام است که البته توسط اینترنشنال‌ها اکثریت نمایی می‌شوند. 2️⃣ حمایت حاکمیت‌ و حضور مردم بهترین مدل فرهنگ سازی است. اگر ضد فرهنگ‌ها هم در کشور ما رواج پیدا می‌کنند به دلیل حمایت حاکمیت‌های استکباری غربی از آنهاست. لذا به نق و نوق‌های کسانی که این جشن‌ها را حکومتی می‌دانند توجه نکنید. 3️⃣ وقتی بی‌بی‌سی مشکلات این جشن را می‌نویسد یعنی خدا را باید شاکر بود که به اهداف خود نزدیک شده. مگس در یک بوستان مملو از گل‌های خوشبو زباله‌ها را ترجیح می‌دهد! 4️⃣ معنای این جملات بی عیب بودن این جشن نبود، به نظر می‌آید بزرگترین ایراد این جشن تقلید‌های بعضا ناشیانه از دیگران برای شادتر کردن فضا بود. از موسیقی‌های تند تا بازی‌های گاهی نامناسب. البته تقصیر این بندگان خدا هم نیست، در تفریح و شادی واقعا مدل‌های بومی نداریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 🔸إنَّ المَأمونَ قالَ لِلرِّضا عليه السلام : مَا الدَّليلُ عَلى خِلافَةِ جَدِّكَ [عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ] ؟ قالَ عليه السلام :«أَنفُسَنَا»، فَقالَ المَأمونُ : لَولا«نِسَاءَنَا»! فَقالَ الرِّضا عليه السلام : لَولا«أَبْنَاءَنَا»! فَسَكَتَ المَأمونُ .[۱] 🔸مأمون به امام رضا عليه السلام گفت : دليل بر خلافت جدّت [على بن ابى طالب ]چيست ؟ فرمود : كلمه «خودمان» . مأمون گفت : البتّه اگر كلمه «زنانمان» نبود ! امام رضا عليه السلام فرمود : البتّه اگر كلمه «پسرانمان» نبود ! مأمون، سكوت كرد . توضیح: علّامه طباطبايى قدس سره در توضيح اين حديث مى فرمايد : مراد امام عليه السلام از اين كه فرمود : «كلمه انفسنا»، اين است كه خداوند، خودِ على عليه السلام را همانند خودِ پيامبرش قرار داده است و مراد مأمون از جمله : «اگر كلمه نساءنا نبود» ، اين است كه كلمه «نساءنا » در آيه دليل آن است كه مراد از «انفسنا» مردان اند . بنا بر اين ، فضيلتى در آن براى امير مؤمنان نيست ، و جمله امام عليه السلام كه : «اگر كلمه ابنائنا نبود» ، معنايش اين است كه وجود «ابنائنا» در اين آيه، بر خلاف نظر مأمون دلالت دارد ؛ زيرا اگر مراد از «انفسنا» مردان باشند ، آوردن كلمه «ابنائنا» مورد نداشت [چرا كه كلمه «انفسنا » در صورتى كه به معناى مردان باشد ، شامل حسنين هم مى شود و ديگر ذكر «ابنائنا» لزومى نداشت.[۲] [۱]طرائف المقال : ج ۲ ص ۳۰۲ . [۲]. الميزان فى تفسير القرآن: ج ۳ ص ۲۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین روی دل با کاروان کربلا دارد حسین از حریم کعبه ی جدش به اشکی شست دست مروه پشت سر نهاد، اما صفا دارد حسین می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم بیش ازین ها حرمت کوی منا دارد حسین پیش رو راه دیار نیستی، کافیش نیست اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند تا به جایی که کفن از بوریا دارد حسین بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین سروران، پروانگان شمع رخسارش ولی چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین سر به قاچ زین نهاده، راه پیمای عراق می نماید خود که عهدی با خدا دارد حسین او وفای عهد را با سر کند سودا ولی خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا با کدامین سر کند، مشکل دوتا دارد حسین سیرت آل علی (ع) با سرنوشت کربلاست هر زمان از ما،یکی صورت نما دارد حسین آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین بعد ازینش صحنه ها و پرده ها اشکست و خون دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار کاندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین
بسم الله فایل فوق مربوط به گذشته است ولی موضوعات مطرح شده در آن هنوز هم قابل طرح است. در باره بسیاری از موضوعات هم مطالبی در کانال موجود است
27.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة می نویسد: عبد الله بن عمر، از بیعت با على(علیه السلام) سر باز زد؛ ولی در زمان حجاج شبانه، درِ خانه حجّاج را کوبید تا با عبدالملک، بیعت کند، مبادا آن شب را بدون امام به صبح رساند. این گمان، از آن جا برایش پیش آمد که او از پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله) روایت کرده که فرمود: «هرکس بمیرد و پیشوایى نداشته باشد، به مرگ جاهلى مرده است» و کار بدان جا رسید که حجّاج، از سر تحقیر و خوار شمردن او پایش را از رخت خواب بیرون آورد و گفت: [براى بیعت] دستت را به پایم بزن. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم هلال را که چرا قامتت خم است گفتا خموش باش که ماه محرم است
🏴🏴بسم الله الرحمن الرحیم 🏴🏴 السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک عاشقانت میفروشند عِیش را, غم میخرند دل به پاى روضه میریزند، ماتم میخرند باز هم شیر حلال مادران تاثیر کرد بچه ها دارند از بازار پرچم میخرند مثل خاروخس در این سِیلِ به راه افتاده ایم باز دَرهَم آمدیم و باز دَرهَم میخرند ماه ها در یک طرف، ماه محرم یک طرف بیشتر از ماه ها، ماهِ محرم میخرند اشک ما اینجا فقط این قدر قیمت یافته ورنه جاى دیگرى عرضه کنى کم میخرند تا تو را داریم ما، داراترینِ عالمیم بچه هاى ما درِ این خانه حاتم میخرند این طرف گریان شدیم و آن طرف آباد شد اشک کالایى ست که در هر دو عالم میخرند گریه بر مظلوم تکویناً تقرب آور است در حسینیه مرا، حتى نخواهم میخرند مطمئناً روضه اى یا گریه اى در کار هست هر کجا عصیانى از فرزند آدم میخرند عده اى دم میدهند و عده اى دم میزنند پنج تن هم این وسط دارند از دم میخرند گریه کن زهراست، ما تنها سیاهى لشگریم باز با این حال شکلِ گریه را هم میخرند علی اکبر لطیفیان @mekafil
🏴🏴🏴بسم‌الله 🏴🏴🏴 افق دوباره به یاد حسین جامه دریده چه روی داده که رنگ از رخ هلال پریده ؟ . چه روی داده که گردون شده است خیمه ی ماتم ؟ چه روی داده که باران خون ز ابر چکیده ؟ . چقدر مضطربی ای هلال ماه محرم هنوز تیغ به روی حسین کَس نکشیده . هنوز کشتی آل علی به خون ننشسته هنوز سینه ی توحید را سنان ندریده . هنوز ” شمر ” به گودال قتلگاه نرفته هنوز تیغ گلوی حسین را نبریده . هنوز لیله ی عاشور ، آشکار نگشته هنوز صبح شهادت ز شرق خون ندمیده . هنوز فاطمه صورت ز خون خضاب نکرده هنوز اشک سکینه به ماه رخ نچکیده . هنوز زیر سم اسب سینه‌ ای نشکسته هنوز تیر به حلقوم کودکی نرسیده . هنوز پیکری از کعبِ نی کبود نگشته هنوز دسته گلی زیر خارها نخزیده . هنوز آتشی از خیمه‌ ای بلند نگشته هنوز آهویی از آشیانه‌ ای نرمیده . هنوز ” میثم ” از این داغ سینه‌ سوز ، نمرده هنوز شعله ی آهش به عرش سر نکشیده استاد حاج غلامرضا سازگار
سوره مبارکه حدید آیات ۱_۱۵.mp3
45.77M
مرور آیات اول تا پانزدهم سوره مبارکه حدید
اهمیت شکر ، ایمان، استغفار و دعا.mp3
38.01M
بسم الله عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ: أَرْبَعٌ لِلْمَرْءِ لَا عَلَيْهِ الْإِيمَانُ وَ الشُّكْرُ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ ما يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ‏ وَ الِاسْتِغْفَارُ فَإِنَّهُ قَالَ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ وَ الدُّعَاءُ فَإِنَّهُ قَالَ تَعَالَى قُلْ ما يَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُكُمْ.
🏴بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 🏴السلام علیک یا ابا عبدالله 🏴 گریان تو جز گریه هیچ آیین ندارد حیران تو راهی به غیر از این ندارد باید که از سرمای دوری سوخت ورنه با شمع خاکستر شدن تحسین ندارد اینجا همه شاهند از دم بی نیازند آبادی ارباب ما مسکین ندارد لفظ "بفرمایید بالا" اشتباه است چون مجلس آقای ما پایین ندارد مشق شبم صدمرتبه نام حسین است جز نام زیبایش لبم تمرین ندارد دل خوش نکردم به نماز و روزه هایم جز گریه بر او که دلم تضمین ندارد بالا سر قبرم فقط روضه بخوانید نوکر به جز ذکر حسین تلقین ندارد هرکس برایش روضه رفتن نیست واجب درک صحیحی از اصول دین ندارد هر جای روضه قابل جان دادن ماست پس روضه خواندن که سبک سنگین ندارد حتّی به شمر از روی لطفش داد فرصت آقا به لب دارد دعا، نفرین ندارد نزدیک مغرب بود که دین خداوند افتاد زیر پای آنکه دین ندارد وقتی بگوید راست می‌گفته‌ست جدّم شمرِ لعین راهی به جز توهین ندارد شمشیر خورده تیر خورده نیزه خورده نای نشستن روی اسب و زین ندارد ای کوفیان اجسادتان را دفن کردید آیا عزیز فاطمه تدفین ندارد؟!
🔴 چند نکته ظریف از بازی هوشمندانه ایران با کارت روسیه و آمریکا! 🔹روز گذشته دستگاه دیپلماسی ایران چند غافلگیری برای برخی کشورها از جمله روسیه داشت؛ هرچند در رسانه ها بحث روسیه از همه داغ تر بود لیکن نمیشود همه را به مسکو ارتباط داد؛ حرکت دستگاه دیپلماسی ایران یک اقدام چند منظوره بود. اولا وزیر خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از روسیه درباره مشارکتش در گنجاندن بند ضد ایرانیِ بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو، توضیحات روسیه را ناکافی دانست و گفت که آن را نمیپذیریم. 🔹این یعنی اظهار ندامت در خفا، و در سطح پایین دستگاه دیپلماسی روسیه برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و این کشور باید شفاف مواضع خود را اعلام و از موضع خود عقب بنشیند. روسیه نمیتواند هم از توبره بخورد و هم از آخور! اعراب خلیج فارس شاید بتوانند در مباحث اقتصادی گرهی از مشکلات روسیه باز کنند، اما اگر در شرایط جنگی هم میتوانند کنار مسکو بایستند بسم الله! 🔹دوم اینکه امیرعبداللهیان در خلال کنفرانس خبری با بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان، یک سیخ دیگر نیز به روسها زد و با حمایت از تمامیت ارضی اوکراین یادآور شد دست ایران برای مقابله با روسها بسته نیست. همزمان کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با سفیر ژاپن بر حل و فصل مناقشات ارضی بین این کشور با روسیه در خصوص جزایر چهارگانه کوریل از طریق گفتگو تاکید کرد. اینها در کنار هم به روسها نشان داد اولا ایران در خصوص تمامیت ارضی خود با کسی تعارف ندارد، ثانیه آنچه عوض دارد قطعا گله ندارد! 🔹پیام سوم به شخص البوسعیدی بود که خیلی ظریف و تلویحی به او رسانده شد؛ زیرا وزیر خارجه عمان نیز خود یکی از حاضرین در نشست مسکو و از امضا کنندگان بیانیه کذایی بود. تاکید ویژه امیرعبداللهیان بر کلمه ‎ و شورای همکاری خلیج فارس و نیز دفاع قاطعانه از تمامیت ارضی بی تردید هم متوجه البوسعیدی شد و هم سایر کشورک های خلیج فارس را بی نصیب نگذاشت. 🔹نکته چهارم و بسیار مهم ماجرا که در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شد، و مسکو قطعا با حساسیت ویژه ای آن را دنبال میکند چرایی حضور وزیر خارجه عمان در تهران بود. همه میدانند در دیدار دیروز آقای البوسعیدی، بیش از آنکه وزیر خارجه عمان بودنش مورد توجه باشد، وی بعنوان فرستاده آمریکا به تهران سفر کرده بود تا گفتگوهای غیرمستقیم ایالات متحده با جمهوری اسلامی را پیش ببرد، و بیان مواضع قاطعانه ایران خطاب به روسیه در چنین دیداری که یک طرفش غیرمستقیم آمریکا است، پیام های مهمی برای روسها دارد! 🔹آمریکا بارها از طریق عمان و قطر ار ایران خواسته بود تا در ماجرای اوکراین روسیه را پشتیبانی نکند و در قبال آن امتیازاتی بگیرد، اما در هر حال ایران برای خود مصالح و اولویت هایی دارد که آن را در نظر گرفته و بدون توجه به شرق و غرب پیش میرود. لیکن همه کشورهای مقتدر از جمله ایران در دنیای سیاست برای خود کارت هایی تعریف میکنند و در مواقع لزوم آنها را در عمل و یا بعنوان هشدار به کار میبرند! 🔹همواره برخی انقلابیون میپرسند چرا دولت رئیسی از این برجام بی ارزش که جز خسارت هیچ دستاوردی برای ایران نداشته خارج نمیشود؟ دو مسئله مطرح است؛ اولا روحانی رسما تعهداتی داده که اگرچه هیچ امتیازی نگرفته، لیکن کشور را در این توافق گیر انداخته است و نمیشود بدون حساب و کتاب از آن خارج شد، کما اینکه ترامپ بدون حساب و کتاب خارج شد و ایران توانست از این گاف بهره های دیپلماتیک خوبی ببرد و از میان این تهدید فرصت هایی برای نجات از برجام بسازد! 🔹نکته بعد اینکه عدم خروج از برجام و در کما نگه داشتن آن، در چنین روزهایی برای بالانس روابط بین غرب و شرق میتواند به کار ما بیاید. زیرا اگر شرقی ها تصور کنند ایران همه جانبه غرب را کنار گذاشته و راه بازگشتی نیز پیش بینی نکرده، ممکن است در روابط خود با ایران سوء استفاده کنند! 🔹مورد پنجم و پایانی در خصوص این رفتار زیرکانه جمهوری اسلامی با روسیه، ارسال غیر مستقیم پیام به دیگر ابرقدرت شرقی یعنی چین بود. چین منافع زیادی برای خود در غرب آسیا تعریف کرده که بسیاری از آنها با منافع آمریکا در تضاد است. از آنجایی که هیچ پروژه ای در منطقه جز با رضایت جمهوری اسلامی به سرانجام نمیرسد، شاید لازم بود این قاطعیت در برخورد با روسیه را ببیند تا در محاسبات آینده خود دچار مشکل نشود! 🔹اکنون ایران بخوبی با کارت شرق و غرب بازی میکند که در واقع مصداق بارز شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" است. لذا این دولت مثل دولت قبل آویزان نیست!
بسم الله الرحمن الرحیم اشعار شب سوم محرم – علی اکبر لطیفیان آئینه هستم تاب خاکستر ندارم پروانه ای هستم که بال و پر ندارم از دست نامردی به نام تازیانه یک عضو بی آسیب در پیکر ندارم تا اینکه گریان تو باشم در سحر گاه در چشمهایم آنقدر اختر ندارم چیزی که فرش مقدمت سازم در اینجا از گیسوان خاکی ام بهتر ندارم می خواستم خون گلویت را بشویم شرمنده هستم من که آب آور ندارم بر گوش هایم می گذارم دست خود را شاید نبینی زینت و زیور ندارم وقتی نمانده گیسویی روی سر من کاری دگر باشانه و معجر ندارم لب می گذارم روی لب هایت پدرجان تا اینکه جانم را نگیری بر ندارم @mekafil
اشعار شب سوم محرم الحرام – روضه حضرت رقیه(س) – مصطفی متولی   آن شب سپهر ديده او پر پر ستاره بود داغ نهفته در جگرش بي شماره بود   در قاب خون گرفته چشمان خسته اش عكس سر بريده و يك حلق پاره بود   شيرين و تلخ ، خاطره هاي سه سال پيش اين سر نبود بين طبق يادواره بود   طفلك تمام درد تنش را زياد برد حرفي نداشت عاشق و گرم نظاره بود   با دست خسته معجر خود را كنار زد حتي كلام و درد دلش با اشاره بود   زخم نهان به روسري اش را عيان نمود انگار جاي خالي يك گوشواره بود   دستش توان نداشت كه سر را بغل كند دستي كه وقت خواب علي گاهواره بود   در لابلاي تاول پاهاي كوچكش هم جاي خار هم اثر سنگ خاره بود   ناگاه لب گشود و تلاطم شروع شد درياي حرفهاي دلش بي كناره بود   كوچك ترين يتيم خرابه شهيد شد اما هنوز حرف دلش نيمه كاره بود اشعار شب سوم محرم الحرام – روضه حضرت رقیه(س) – مصطفی متولی   آن شب سپهر ديده او پر پر ستاره بود داغ نهفته در جگرش بي شماره بود   در قاب خون گرفته چشمان خسته اش عكس سر بريده و يك حلق پاره بود   شيرين و تلخ ، خاطره هاي سه سال پيش اين سر نبود بين طبق يادواره بود   طفلك تمام درد تنش را زياد برد حرفي نداشت عاشق و گرم نظاره بود   با دست خسته معجر خود را كنار زد حتي كلام و درد دلش با اشاره بود   زخم نهان به روسري اش را عيان نمود انگار جاي خالي يك گوشواره بود   دستش توان نداشت كه سر را بغل كند دستي كه وقت خواب علي گاهواره بود   در لابلاي تاول پاهاي كوچكش هم جاي خار هم اثر سنگ خاره بود   ناگاه لب گشود و تلاطم شروع شد درياي حرفهاي دلش بي كناره بود   كوچك ترين يتيم خرابه شهيد شد اما هنوز حرف دلش نيمه كاره بود @mekafil