13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
💢 علت تلاش گستردهی غرب برای طراحی و برنامهریزی انواع جنگ و آشوب علیه ایران
4️⃣ بخش چهارم
اعتراف غرب به شکلگیری #جنگ_جهانی_چهارم، همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران
🔶🔹 از سال ۱۳۵۷، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، غرب مدعی شد که این رخداد، آغاز جنگ جهانی چهارم است که در پایان آن، فقط یکی از دو تفکر اسلام یا لیبرالیسم باقی میماند.
💠 برشی از سی و هفتمین قسمت برنامهی گام دوم؛
🗓 مهر ۱۴۰۱ ه.ش؛
📺 شبکهی نور سیمای ملی
🌐 مشاهدهی نسخهی کامل برنامه:
https://www.aparat.com/v/u8k1v
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
💢 علت تلاش گستردهی غرب برای طراحی و برنامهریزی انواع جنگ و آشوب علیه #ایران
5️⃣ بخش پنجم (🔴 بسیار مهم‼️)
ایران، محور و کانون #جنگ_جهانی_چهارم علیه غرب
🔶🔹 اعتراف رئیس سازمان اطلاعات فرانسه به خطر بسیار عمیق و بیبدیل ایرانیان شیعه برای تمدن لیبرال غرب، بهدلیل اعتقاد و حرکت برای ظهور حضرت مهدی (عج)
⭕️ ایرانیها، انسانهایی هستند که در ناامیدی محض نیز راه رهایی پیدا میکنند.
💠 برشی از سی و هفتمین قسمت برنامهی گام دوم؛
🗓 مهر ۱۴۰۱ ه.ش؛
📺 شبکهی نور سیمای ملی
🌐 مشاهدهی نسخهی کامل برنامه:
https://www.aparat.com/v/u8k1v
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
📚 جلسهی یکم درس مدیریت امنیت اطلاعات با موضوع «مفهومشناسی و روششناسی امنیت و اطلاعات» مورخ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد.
🌐 دریافت صوت و پلتهای جلسهی یکم:
www.shokoohian.ir/ism_98-99-2/
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آرمان_عدالت
صوت جلسه امنیت و عدالت
با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه
#بخش_اول
زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18
مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_پنجم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
هدایت شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آرمان_عدالت
صوت پرسش و پاسخ جلسه امنیت و عدالت
با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه
#بخش_دوم
زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18
مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_پنجم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
حجت الاسلام قنبریان۷-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
زمان:
حجم:
12.41M
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳ / جلسه هفتم
▫️ فراز اخلاق رهبری (فراز آخر)
• دو معنای انصاف
• تصویر سخت گیرانه انصاف حاکم در نامه۵۳
- شایسته مردم از نزدیکان شایسته ترجیح دارد
- بین طرفداران حاکم و مردم عادی باید انصاف باشد
• این انصاف واجب و ترکش ظلم و دشمنی با خداست
• پیامدهای منفی ترک این انصاف
• معنای لطیف مضطهد در اینجا
#آیین_حکمرانی
#شرح_عهدنامه_مالک_اشتر
حجت الاسلام محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه ۵۳/ جلسه هفتم/ ۸مهر۱۴۰۱
حجت الاسلام محسن قنبریان
فراز اخلاق رهبری (انصف الله و انصف الناس...هو للظالمین بالمرصاد)
▫️ دو معنای انصاف:
1⃣ تنصیف و نصف چیزی را گرفتن و برابری بین دو طرف.
در روایت امام صادق(ع) که کسی دو دینار و دیگری یک دینار به امینی داده و یک دینار از آن گم شده بود امام فرمود: به صاحب دو دینار، یک دینار داده شود و یک دینار دیگر بین هردو نصف شود! نمونه از این انصاف در فقه ما زیاد است.
2⃣ عدالت برتر، تکمیل و تصحیح قانون در جایی که به سمت عدالت باشد. عدالتی که با توجه به اوضاع و شرایط اقناع وجدان را در پی داشته باشد.
در زمانی که حکّام جور انواع مالیاتها بر مردم می بستند برخی مودیان از خمس پرسیدند امام (ع) فرمود: ما انصفناکم ان کلّفناکم ذلک الیوم: به انصاف رفتار نکرده ایم اگر در چنین شرایطی شمارا به سختی بیاندازیم( ر.ک: جواهر الکلام ج۳ص۱۲۹)
اینجا بمعنی نصف کردن و تسویه نیست عدالت برتری برای رعایت نیازمند و اقناع وجدان عمومی است.
▫️ انصاف حاکم درفراز مورد بحث نامه۵۳:
" انصفِ اللهَ و انصفِ الناس، مِن نفسک و مِن خاصهِ اهلک و مَن لک فیه هویً مِن رعیتک فانک الّا تفعل تَظلم"
• خدا و مردم در یک کفه / حاکم، نزدیکانش و طرفدارانش در یک کفه قرار داده شده میفرماید انصاف بین ایندو رعایت کن!
• این انصاف یک مستحب و فضیلت نیست یک واجب است چون می فرماید اگر انجام ندادی ظلم کرده ای
• این فراز را در بحث تبارگزینی استفاده کردیم که حتی بفرض شایستگی نزدیکان حاکم و مدیر، فرزندان شایسته مردم مقدم اند! چون تسویه و تنصیف بین دو کفه حکم می کند: چون خودت مدیر یا حاکمی، فرزند و داماد تو کفه تورا سنگین می کند و باید فرزند مردم را حکم بزنی!(اگر فرزند مردم شایسته تر است که بدتر)
- در معنای دوم انصاف، بطریق اولی فرزند مردم مقدم است
• نه فقط در گزینش بلکه در همه موارد باید این انصاف لحاظ شود. حاکم مشروع باید بین دوستداران و طرفدارانش با مردم عادی انصاف رعایت کند.
▫️ آثار وخیم عدم رعایت این انصافِ واجب:
1⃣ این ظلم به بندگان خدا، خداوند را دشمن حاکم می کند!(ومن ظلم عبادَالله کان اللهُ خصمه دون عباده)
"دون عباده" می خواهد دو نکته را بگوید:
- خدا همه دشمنی را خود بر می دارد!
- قبل از رسیدن مردم مظلوم به دشمنی، خدا دشمن میشود!
2⃣ عذر و حجت حاکم باطل میشود دیگر پذیرش نمیشود(ومن خاصمهُ اللهُ ادحض حجّته)
3⃣ جنگ خداوند با حاکمی که آن انصاف را ترک کرده تا وقتی که: حکومتش گرفته یا توبه کند(وکان لله حرباً حتی ینزع او یتوب)
چنین رویه ای بیشترین چیزی است که موجب تغییر نعمت و تعجیل نقمت میشود(ولیس شیئ ادعی الی تغییر نعمه الله و تعجیل نقمته من اقامه علی ظلم)
- "اقامه علی ظلم" با "اقامه الظلم" فرق دارد اینجا حاکم عادل و مشروع است دنبال اقامه نظام ظلم نیست. اقامه بر یک ظلم پیش می آید اما همین را می فرماید به تغییر نعمت فرامی خواند!
• فانَّ الله سمیع دعوهَ المضطهدین و هو للظالمین بالمرصاد:
عجیب است! عدم رعایت انصاف حاکم با مردم را ظلم و آن مردم محروم از انصاف را مضطهد می خواند! مضطهد پایمال شده است یعنی با همان عدم انصاف او پایمال شده نه اینکه احیانا برای مطالبه حقش آمده و دوباره سرکوب شده باشد!
می فرماید: خداوند شنونده درخواست پایمال شدگان و برای ظالمین(همو که انصاف نورزیده) در کمین گاه است!
⬅️ اخلاق حاکم و مدیر در فرهنگ نهج البلاغه بسیار سخت گیرانه است...
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
🌀 چالش مطوّعین وهابی با اخلاق سرمایه داری
#تجربه_پژوهی / #گشت_ارشاد_سعودی
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian