15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
💢 علت تلاش گستردهی غرب برای طراحی و برنامهریزی انواع جنگ و آشوب علیه #ایران
5️⃣ بخش پنجم (🔴 بسیار مهم‼️)
ایران، محور و کانون #جنگ_جهانی_چهارم علیه غرب
🔶🔹 اعتراف رئیس سازمان اطلاعات فرانسه به خطر بسیار عمیق و بیبدیل ایرانیان شیعه برای تمدن لیبرال غرب، بهدلیل اعتقاد و حرکت برای ظهور حضرت مهدی (عج)
⭕️ ایرانیها، انسانهایی هستند که در ناامیدی محض نیز راه رهایی پیدا میکنند.
💠 برشی از سی و هفتمین قسمت برنامهی گام دوم؛
🗓 مهر ۱۴۰۱ ه.ش؛
📺 شبکهی نور سیمای ملی
🌐 مشاهدهی نسخهی کامل برنامه:
https://www.aparat.com/v/u8k1v
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
📚 جلسهی یکم درس مدیریت امنیت اطلاعات با موضوع «مفهومشناسی و روششناسی امنیت و اطلاعات» مورخ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد.
🌐 دریافت صوت و پلتهای جلسهی یکم:
www.shokoohian.ir/ism_98-99-2/
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آرمان_عدالت
صوت جلسه امنیت و عدالت
با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه
#بخش_اول
زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18
مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_پنجم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
هدایت شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آرمان_عدالت
صوت پرسش و پاسخ جلسه امنیت و عدالت
با ارائه حجت الاسلام قنبریان، نویسنده و استاد حوزه
#بخش_دوم
زمان: دوشنبه 4 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت 18
مکان: پنجراه سناباد، قائم 28، پلاک 54
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_پنجم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
حجت الاسلام قنبریان۷-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
زمان:
حجم:
12.41M
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳ / جلسه هفتم
▫️ فراز اخلاق رهبری (فراز آخر)
• دو معنای انصاف
• تصویر سخت گیرانه انصاف حاکم در نامه۵۳
- شایسته مردم از نزدیکان شایسته ترجیح دارد
- بین طرفداران حاکم و مردم عادی باید انصاف باشد
• این انصاف واجب و ترکش ظلم و دشمنی با خداست
• پیامدهای منفی ترک این انصاف
• معنای لطیف مضطهد در اینجا
#آیین_حکمرانی
#شرح_عهدنامه_مالک_اشتر
حجت الاسلام محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه ۵۳/ جلسه هفتم/ ۸مهر۱۴۰۱
حجت الاسلام محسن قنبریان
فراز اخلاق رهبری (انصف الله و انصف الناس...هو للظالمین بالمرصاد)
▫️ دو معنای انصاف:
1⃣ تنصیف و نصف چیزی را گرفتن و برابری بین دو طرف.
در روایت امام صادق(ع) که کسی دو دینار و دیگری یک دینار به امینی داده و یک دینار از آن گم شده بود امام فرمود: به صاحب دو دینار، یک دینار داده شود و یک دینار دیگر بین هردو نصف شود! نمونه از این انصاف در فقه ما زیاد است.
2⃣ عدالت برتر، تکمیل و تصحیح قانون در جایی که به سمت عدالت باشد. عدالتی که با توجه به اوضاع و شرایط اقناع وجدان را در پی داشته باشد.
در زمانی که حکّام جور انواع مالیاتها بر مردم می بستند برخی مودیان از خمس پرسیدند امام (ع) فرمود: ما انصفناکم ان کلّفناکم ذلک الیوم: به انصاف رفتار نکرده ایم اگر در چنین شرایطی شمارا به سختی بیاندازیم( ر.ک: جواهر الکلام ج۳ص۱۲۹)
اینجا بمعنی نصف کردن و تسویه نیست عدالت برتری برای رعایت نیازمند و اقناع وجدان عمومی است.
▫️ انصاف حاکم درفراز مورد بحث نامه۵۳:
" انصفِ اللهَ و انصفِ الناس، مِن نفسک و مِن خاصهِ اهلک و مَن لک فیه هویً مِن رعیتک فانک الّا تفعل تَظلم"
• خدا و مردم در یک کفه / حاکم، نزدیکانش و طرفدارانش در یک کفه قرار داده شده میفرماید انصاف بین ایندو رعایت کن!
• این انصاف یک مستحب و فضیلت نیست یک واجب است چون می فرماید اگر انجام ندادی ظلم کرده ای
• این فراز را در بحث تبارگزینی استفاده کردیم که حتی بفرض شایستگی نزدیکان حاکم و مدیر، فرزندان شایسته مردم مقدم اند! چون تسویه و تنصیف بین دو کفه حکم می کند: چون خودت مدیر یا حاکمی، فرزند و داماد تو کفه تورا سنگین می کند و باید فرزند مردم را حکم بزنی!(اگر فرزند مردم شایسته تر است که بدتر)
- در معنای دوم انصاف، بطریق اولی فرزند مردم مقدم است
• نه فقط در گزینش بلکه در همه موارد باید این انصاف لحاظ شود. حاکم مشروع باید بین دوستداران و طرفدارانش با مردم عادی انصاف رعایت کند.
▫️ آثار وخیم عدم رعایت این انصافِ واجب:
1⃣ این ظلم به بندگان خدا، خداوند را دشمن حاکم می کند!(ومن ظلم عبادَالله کان اللهُ خصمه دون عباده)
"دون عباده" می خواهد دو نکته را بگوید:
- خدا همه دشمنی را خود بر می دارد!
- قبل از رسیدن مردم مظلوم به دشمنی، خدا دشمن میشود!
2⃣ عذر و حجت حاکم باطل میشود دیگر پذیرش نمیشود(ومن خاصمهُ اللهُ ادحض حجّته)
3⃣ جنگ خداوند با حاکمی که آن انصاف را ترک کرده تا وقتی که: حکومتش گرفته یا توبه کند(وکان لله حرباً حتی ینزع او یتوب)
چنین رویه ای بیشترین چیزی است که موجب تغییر نعمت و تعجیل نقمت میشود(ولیس شیئ ادعی الی تغییر نعمه الله و تعجیل نقمته من اقامه علی ظلم)
- "اقامه علی ظلم" با "اقامه الظلم" فرق دارد اینجا حاکم عادل و مشروع است دنبال اقامه نظام ظلم نیست. اقامه بر یک ظلم پیش می آید اما همین را می فرماید به تغییر نعمت فرامی خواند!
• فانَّ الله سمیع دعوهَ المضطهدین و هو للظالمین بالمرصاد:
عجیب است! عدم رعایت انصاف حاکم با مردم را ظلم و آن مردم محروم از انصاف را مضطهد می خواند! مضطهد پایمال شده است یعنی با همان عدم انصاف او پایمال شده نه اینکه احیانا برای مطالبه حقش آمده و دوباره سرکوب شده باشد!
می فرماید: خداوند شنونده درخواست پایمال شدگان و برای ظالمین(همو که انصاف نورزیده) در کمین گاه است!
⬅️ اخلاق حاکم و مدیر در فرهنگ نهج البلاغه بسیار سخت گیرانه است...
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
🌀 چالش مطوّعین وهابی با اخلاق سرمایه داری
#تجربه_پژوهی / #گشت_ارشاد_سعودی
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
🌀 چالش مطوّعین وهابی با اخلاق سرمایه داری
#تجربه_پژوهی / #گشت_ارشاد_سعودی
۱ از ۲
▫️ مطوّعین یا پلیس مذهبی عربستان یا کمیته ترویج فضلیت و پیشگیری از منکر(cpvpv):
• از نوامبر۱۹۷۹ که عده ای از نظامیان با ادعای مهدویت مسجد الحرام را اشغال کردند و روحانیون وهابی آنرا برای سعودی ها پس گرفتند؛ توافقی بین دولت و مبلغین وهابی منعقد شد و پلیس مذهبی برای نظارت بر اعمال شهروندان شکل گرفت. برخی خصائص:
- این پلیس مذهبی به دست مبلغین وهابی است نه نیروهای پلیس!
- زدن با چوب دستی به سبک دایره حسبه خلفاء!
- بستن سینماها و ورزشگاه ها و... بخصوص بر زنان!
- الزام زنان به پوشیدن عبای سرتاسری مشکی!
- جدا سازی شدید جنسیتی اماکن عمومی
- اصرار بر همراه داشتن محارم!
- و...
• به مرور برخوردهای آنان سوژه های مجازی شد. زنان از زدن و برخوردهای خشن آنها فیلمبرداری و در فضای مجازی بارگذاری کردند. اعتراضات بالا گرفت.
• ماجرای آتش سوزی دبیرستان دخترانه مکه در ۲۰۰۲م سوژه تخریب مطوّعین را کامل کرد!
آنها متهم شدند که با بستن درها به روی دختران و جلوگیری از ورود گروه امداد و نجات به مدرسه -بخاطر نامحرم بودن و عدم پوشش مناسب دختران!- باعث تلفات(کشته شدن۱۵ و جراحت ۵۰دختر) در این آتش سوزی شدند!
▫️مقابل این افراط، تفریط بن سلمان ولیعهد جوان قرار گرفت!
• اصلاحات او از۲۰۱۶ با سویه های اقتصادی_دیپلماسی، آزادی اجتماعی بیشتری برای زنان و دختران موجب شد؛ از اجازه رانندگی تا باز شدن سینماها و ورزشگاه ها بر آنها، حتی کنسرت های خارجی (مثل کنسرت جاستین بیبر و...) با حضور زنان!
• عملاً مطوّعین منعزل و به تعبیر برخی از خودشان، "سازمان سرگرمی عمومی" جای آنها نشست!
حتی واعظان تلویزیونی مشهور مثل عبدالعزیز الشریفی بخاطر اعتراض به این اصلاحات دستگیر شدند! مطوّعین حالا دیگر پشت میزهایشان فقط کمپین های آگاهی بخش در مورد اخلاق و اقدامات بهداشتی راه می اندازند!
• سیاستهای بن سلمان نمونه ی سعودیِ پیروزی اقتصاد بر احکام شریعت شد.(قبلا در مسیحیت هم تجربه شده بود)
طبقه متوسط و مرفه سعودی، سبک زندگی متظاهرانه متناسب با دنیای سرمایه داری می خواست. محدودیت های شرعی در عربستان موجب شده بود سود سرگرمی ها و تفریحات این طبقه بزرگ در جیب دولتهای دیگر بریزد؛ لذا ولیعهد خوشگذران تصمیم گرفت اقتصاد را بر احکام شرع وهابی ترجیح دهد!
گفت: برای اینکه مانعی برای ولخرجی شهروندان کشورش در دوبی و بیروت ایجاد شود و پول را در کشورشان خرج کنند، باید مجتمع های توریستی در این کشور برپا شود. بخشی از طرح ۵میلیارد دلاری اش برای توسعه مناطق تفریح عربستان به ساخت پارک و مجتمع های تفریحی در جزایر این کشور در دریای سرخ اختصاص می یابد. بهترین پاپ استارهای جهان عرب در عربستان خواهد بود!
اینگونه چهره غرب پسندش هم نمایان تر و استبداد سیاسی او با آزادی های اجتماعی-اخلاقی روتوش می شد!
• در نزاع اخلاق سرمایه داری و احکام شرعی، نحوه عملکرد پلیس مذهبی هم در باخت احکام شرعی دخیل بود. احمد بن قاسم غامدی یکی از مقامات ارشد مطوعین -که در۲۰۱۵ بخاطر دیدگاه های کمی مترقیانه برکنار شد- علت انزوای پلیس مذهبی را چنین می شمارد: "بزرگترین اشتباه کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر به دلیل اشتباهات فردی برخی افسران و نیروهای آن بود. این رفتارها تاثیر منفی و نامطلوب بر تصویر این کمیته گذاشت!"
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian