2.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔹 حسین یکتا در برنامه تلویزیونی:
یه نماینده جهادی (مهدی عسگری)، یک نفر یه لشکره!
دکتر عسگری به مرحله دوم انتخابات مجلس تهران راه یافت.
💠 حتماً حمایت بفرمایید
ریاست مجلس، حداقل جایگاه نماینده ی تمدنی است.
✍ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
⭕️ آقای رشیدی کوچی از نمایندگان دورهی یازدهم مجلس شورای اسلامی که عموماً بابت مواضع غیرعلمی در حوزهی فضای سایبر مطرح هستند، مجدداً به تکرار حرفهای سابق پرداخته و قانونمندسازی این فضای استراتژیک را «بازی با روان مردم» دانستهاند!
❇️ قبلاً هم گفته بودیم که پذیرای صحبت علمی و مستدل با ایشان و همنظرهایشان هستیم تا برای مردم مشخص شود کدام تفکر اشتباه میکند؟!
💠 لذا مجدداً به عنوان پژوهشگر و نویسندهی حوزهی مطالعات سایبرنتیک و مدرس این عرصه در دانشگاه تهران، از ایشان دعوت میکنم در آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران که شناخته شدهترین مجموعهی علمی - پژوهشی فضای سایبر کشور است و متولی برگزاری کنفرانس سالیانه فضای سایبر میباشد، میزبان ایشان باشیم و صحبتهایمان بهصورت زنده از شبکهی سایبرنما (شبکهی اینترنتی آزمایشگاه) برای مخاطبان و علاقهمندان پخش شود تا بازی با روان و شناخت مردم عزیز کشورمان پایان یابد.
🕰 منتظر پاسخ آقای رشیدی کوچی هستیم
✍ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
💠 وظیفهی تمدنی
🌐 امام یک تمدن، از ابتدا نگاهش به برافراشته شدن پرچم تمدن نوین بر اساس مبانیای است که به آن ایمان دارد. پس همان ابتدای شکلگیری یک انقلاب تمدنی، هدف غایی را مطرح میکند.
📚 (ر.ک: کتابهای ولایتفقیه و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن).
به یقین این انقلاب:
- یک روزه نیست،
- تک مرحلهای نیست،
- آسان نیست
- هر کسی هم مرد میدان آن نیست.
🔶🔹 انقلاب، به استمرارش انقلاب است!
1⃣ گام اول را طی میکنی: انقلاب اسلامی؛
2⃣ گام دوم را نیز: نظام اسلامی؛
🔄 و در گام سوم، انواع راهبردها را برای خروج میآزمایی تا دولت اسلامی شکل بگیرد.
⭕️ اما فهم و عملکرد مسئولان با این گام، فاصله دارد.
💎 در این بین جوانانی که پیروزی انقلاب اسلامی را به چشم ندیدند اما جهانبینی انقلاب را درک کردند، به این فهم می رسند که راه گذر از گام سوم، #مجلس_تمدنساز است.
🔴 همان مسئولانی که خود را مالکان انقلاب میدانند، شروع به شماتت میکنند اما جوانان با ایستادگی بر دیدگاه تمدنی، ادامه میدهند.
🇮🇷🇮🇷 خداوند توفیق میدهد و با بصیرت و فهم عمومی مردم، سیاسیون ناکارآمد حذف شده و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی برگزیدهی صندوق #رأی_مردم میشود.
💠 و اکنون، امام انقلاب است که این رخداد بزرگ را بهعنوان وظیفهی اجتماعی و تمدنی توصیف میکند.
❇️ انگار انتخابات مجلس دوازدهم، گوشهی دیگری از قلب امام انقلاب را نسبت به فهم صحیح و به هنگام جوانان روشن و خشنود کرد.
💫 خدایا! بر نعمت رضایت ولی، تو را شکر ...
#تمدن_نوین_اسلامی
✍ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔰 بی تفاوت نباشیم ❗️
1⃣ امیرالمومنین(ع) در ماجرای غارت انبار توسط سفیان بن عوف غامدی:
"به من خبر رسيده مهاجمى از آنان بر زن مسلمان و زن در پناه اسلام تاخته و خلخال و دستنبد و گردن بند و گوشواره او را به يغما برده، و آن بينوا در برابر آن غارتگر جز كلمه استرجاع و طلب دلسوزى راهى نداشته، آن گاه اين غارتگران با غنيمت بسيار باز گشته، در حالى كه يك نفر از آنها زخمى نشده. و احدى از آنان به قتل نرسيده. اگر بعد از اين حادثه مسلمانى از غصه بميرد جاى ملامت نيست، بلكه مرگ او در نظر من شايسته است." (خ۲۷)
2⃣ در سال ۵۳ه که #ربیع_بن_زیاد_حارثی فرماندار خراسان بود خبر کشتن حجر بن عدی توسط معاویه را شنید؛ بسیاری از مورخین علت مرگ او را تاثیر کشته شدن حجر بن عدی ذکر کردند.
وی از کشته شدن حجر بسیار خشمگین بود تا آنجا که میگفت: پس از حجر همواره عربان را خواهند کشت و اعدام خواهند کرد، اگر هنگام کشته شدن او اعراب جنبیده بودند، حتی یک مرد از آن گروه اعدام نمیشد، اما تسلیم این کار و خوار و زبون شدند.
پس از این سخن، یک هفته گذشت تا روز جمعه فرا رسید. وی خطاب به مردم گفت: ای مردم من از زندگی ملول شدم، دعایی میکنم آمین بگویید، پس از نماز، دست برافراشت و گفت: پروردگارا اگر مرا در پیشگاه تو خیری هست هر چه زودتر مرا پیش خویش ببر، و مردم آمین گفتند و چون از آن جا خارج شد، هنوز جامههایش از دیدهها پنهان نشده بود که به زمین افتاد، او را به خانهاش بردند پسر خویش را به قائم مقامی خود گماشت و همان روز درگذشت. (طبری ج۵ص۲۹۱/ ترجمه الغارات ص۴۰۸)
3⃣ #آرون_بوشنل نظامی جوانی، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خودسوزی کرد و بر اثر جراحات وارده جان باخت!
او در ابتدای ویدئویی که در آن روند خودسوزی را ضبط میکند، میگوید: "من یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا هستم. نمیتوانم به همدستی در نسلکشی ادامه دهم. خودسوزی من نسبت به نسل کشی که در غزه می شود هیچ نیست."
این جوان وقتی خود را به آتش می کشد، فریاد آزادی فلسطین را سر می دهد.
4⃣ آیت الله العظمی بهجت: "چه قدر رحمت خداوند شامل کسانی است که بیتفاوت نباشند و برای رفع این همه ابتلائات و بلاهایی که برای مسلمانان و بر اهل ایمان وارد میشود، گریه و تضرع و ابتهال کنند! خداوند می فرماید: «فَلَوْ لا إِذْ جاءَهُمْ بَأْسُنا تَضَرَّعُوا؛ ای کاش آن هنگام که گرفتاریی از جانب ما به سوی آنان میآمد تضرع و زاری میکردند»
اگر مسلمانی در چین مبتلا بشود، ابتلای او ابتلای ما است و ما باید خود را مثل او گرفتار بدانیم! (در محضر بهجت، ج۱ص۱۸۷ نکته۲۷۸)
#غزه
#نسل_کشی
#بی_تفاوتی
📝 محسن قنبریان ۱۳اسفند۱۴۰۲
☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریان۳۶-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
زمان:
حجم:
17.57M
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه سی و ششم/ ۱۱اسفند۱۴۰۲
▫️ فراز پایانی (برخی اخلاقیات حاکم و حکمرانی)
• نفی خودپسندی و حُبُّ الاِطراء (دوست داشتن ستایش مردم)
• منع از: منت بر رعیت در احسان/ زیاد شمردن کار خود/ تخلف از وعده
• انجام امور در وقت و موضع خود:
ترک عجله _ ترک سهل انگاری در وقتش
ترک لجاجت و اصرار در وقت ابهام _ ترک سستی در زمان وضوح
• منع از استئثار در آنچه با مردم مساوی است
و منع از غفلت از آنچه جلوی چشمهاست
- استئثار از بیت المال خصوصی تا شأن های پیش ساخته!
- بیان شهید ثانی و آیت الله خامنه ای دراینباره
• توصیه ها در خویشتن داری
• توجه به زمانداران عادل قبل و سنت های نیکو و...
• دعای سعادت و شهادت برای مالک
#آیین_حکمرانی
#شرح_عهدنامه_مالک_اشتر
حجت الاسلام محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
صوت مداحی 11 اسفند ماه 1402.mp3
زمان:
حجم:
12.95M
🎤 صوت کامل مناجات شعبانیه
💢 حجت الاسلام علی فخری
📆 جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ | ۲۰ شعبان ۱۴۴۵
🖇 قرار هفتگی هیئت
🔰 هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها)
🌐 @rah_fatemeh
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه سی و ششم/ ۱۱اسفند۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
▫️ فراز پایانی (برخی اخلاقیات حاکم و حکمرانی)
1⃣ نفی خودپسندی و هرچه به آن بیانجامد و حُبّ الاطراء(دوست داشتن ستایش مردم)؛ اینها را مطمئن ترین فرصت برای شیطان جهت تباه کردن نیکی نیکوکاران می شمارد.
2⃣ منع از:
• منت بر رعیت در احسان ها ⬅️ که احسان را تباه می کند
• زیاد شمردن کار خود ⬅️ نور حق را می برد.
- امام صادق(ع) به علماء شبیه این تعبیر را دارد که : از جبارین نباشید که این باطل، نور حقتان را می برد.
• تخلف از وعده ⬅️ خشم خداوند و مردم را در پی دارد.
- امام کاظم(ع) شبیه آن را به والدین در قبال بچه می گوید که تخلف از وعده او را نسبت به پروردگار بدگمان می کند.
3⃣ انجام امور در نقطه تعادل وقت و موضع خود:
الف) نه عجله؛ نه سهل انگاری در وقت انجام.
- فرق عجله و سبقت یا سرعت در این است که عجله، همه معدات و لوازم کار را نمی آورد اما سرعت و سبقت ، سریع تر انجام دادن کهر با همه لوازم و معداتش است
ب) نه اصرار بر کار وقتی هنوز مبهم است؛ نه سستی در انجام وقتی که واضح شده است.
❗️ این دو دستور بخصوص در حکمرانی مردمسالار حائز اهمیت بسیار است. #خلق_اراده_عمومی و بردن جامعه بدون این دو دستور ممکن نیست
4⃣ ترکِ:
- استئثار و انحصار آنچه همه درش بالسویه اند ⬅️ از تو گرفته خواهد شد
- غفلت از چیزی که جلوی چشم همه است ⬅️ پرده می افتد و داد ستمدیده گرفته می شود
✔️ تأملی در استئثار
این ویژه خواری در حکومتهای مثل اموی به بیت المال اختصاصی و بیت المال عمومی انجامید اما در حکومت مجتهدان و عالمان ممکن است لطیف تر اتفاق افتد مثل #شأن_پیش_ساخته!
عدالت و مساوات در شأن، یک اصل اسلامی است. یعنی فرصت برابر برای شأن و جایگاه اجتماعی باید باشد
اولا علم و تقوا ، موجب مزیت مادی نشود
ثانیا همین ها پیش ساخته نباشد یعنی عالمی با علم نافع و متقیِ واقعی، در قلوب جا باز کرده ، منزلت اجتماعی یابد ؛ نه اینکه شأن پیش ساخته ای، طبقه بسازد و مثلا هرکه روحانی یا معمم است بدون آن فضیلت های واقعی هم دارای آن شأن شود!(دقت شود)
• شهید ثانی چنین پنداری درباره مجتهدان را موجب بسته شدن باب اجتهاد، اختلال احوال بندگان و تعطیلی احکام خداوند می شمارد!:
"مجتهد نپندارد چون نائب امام زمان است باید همانند سلاطین دنیا برای خود شرف و نسب و جاه و جلالی قائل باشد زیرا این قیاس باطل و تصوری فاسد است که پایه ای در شریعت ندارد. برای اینکه اگر یک برده هم مجتهد شد و همچنان برده بوده، بایست خدمت مولایش بکند؛ مولایش هم باید فتوای او را در احکام شرعی بپذیرد...بدین ترتیب متابعات از مجتهد در احکام شرعی دلالت بر شرف و برتری او نیست.همین تصور باطل است که سبب شده هرکسی مدعی اجتهاد است از سوی دیگران متهم به حب ریاست و تقدم خواهی بر عام و خاص بشود و پیروی اش بر افراد آزاده دشوار باشد و انقیاد مردم نسبت به او سخت شود. این چیزی است که باب اجتهاد را می بندد، احوال بندگان خدا را مختل کرده و احکام خدا را تعطیل و اسلام را از بین می برد..."!(رسائل شهید ثانی ج۲ ص۷۹۲)
• مقام معظم رهبری نیز در دوجای کتاب "دو امام مجاهد" فضیلت تقوا، علم و جهاد را صرفا عندالهی شمرده و موجب ثبوت هیچ امتیاز مادی نمی شمارند. عجیب تر اینکه این برابری را نه فرعی روبنائی که از ارکان ایدئولوژی اسلامی پیامبر می شمارد:
"اسلام بین افراد مسلمان فقط یک مایه امتیاز قائل است و آن تقواست. البته علم را هم مایه امتیاز می داند؛ جهاد را هم مایه امتیاز می داند اما قابل توجه اینجاست که همین چیزهایی هم که از نظر اسلام مایه امتیازند، مایه امتیاز مادی و مالی نیستند. پس اینطور نیست که به آدم باتقوا یک درهم از بیت المال بیشتر بدهند. ابداً. بیت المال مسلمانها بین همه مردم بالسویه تقسیم میشود. این یکی از اصول انقلاب محمدی است. یکی از پایه ها و ارکان ایدئولوژی اسلامی پیغمبر اکرم است. به تعبیر دایر بین دوستان جوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی، این #برابری_همه_آحاد_مستضعف_انسان است"! (دو امام مجاهد ص۱۷۰و۱۷۱ و هم ص۱۸۶)
• ایشان در سخنرانی مهم حکومت در نهج البلاغه برای "ولی امر" همین را تکرار می کند:
"ولی امر یعنی متصدی این کار. هیچ امتیازی توی کلمه متصدی این کار خوابیده نیست... متصدی این کار هیچگونه امتیازی را طلب و توقع نمی کند و عملا هیچگونه امتیازی به او تعلق نمی گیرد از لحاظ وضع زندگی و از لحاظ برخورداری های مادی. اگر بتواند وظیفه خودش را خوب انجام دهد به اندازه ای که این وظیفه و انجام آن برای او جلب #حیثیت_معنوی بکند، به همان اندازه حیثیت متعلق به او می شود بیش از آن نه؛ این مفهوم حکومت در نهج البلاغه است".(۶۰/۲/۲۹)
*تفصیل مطالب و نکات دیگر را در فایل صوتی بشنوید!
☑️ @m_ghanbarian
به مناسبت ۱۲ اسفند، سالگرد درگذشت اندیشمند فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی
جهت شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه قرائت فرمایید.
🔖کانال موسسه متا
بیانات آن استاد نخبه در مقایسه پولطلا با پول اعتباری 👇
خلاصه بیانات آیت الله سید منیر الدین حسینی هاشمی در مقایسه پولطلا با پول اعتباری :
🔹وقتی شما امتداد و کشیدگی را اندازه گیری میکنید، یکی از طولها را انتخاب میکنید و بعد رابطه های دیگر را با آن می سنجید. مثلا یک متر را انتخاب میکنید و بعد به وسیله این یک متر، سایر ابعاد را اندازه گیری می نمائید.
🔸در مورد پول هم همینطور است. پول معیار است.
همه کالاهای موردنیاز انسان هزینه تولید دارند؛ طلا هم یک هزینه تولید دارد، مثل مسکن، مثل غذا، مثل ابزارهای دیگر
🔹حال اگر بخواهید هزینه های تولید را بسنجید، میتوانید یکی از این کالاها مثلا یک گرم طلا را معیار قرار دهید.
🔸اما اگر همین مقیاس را اعتباری کردیم و طلا را تبدیل کردیم به کاغذ، مثلا روی آن نوشتیم ده گرم طلا، مردم هر وقت دیدند بانک آن را با ده گرم عوض نمیکند، متوجه میشوند و زیر بار نمیروند.
🔹معیار سنجش هزینه های تولید باید از جنس خودش باشد وگرنه نمیتواند کاهش یا افزایش ارزش یک کالا را نشان دهد.
منبع : سخنرانی شماره ۲۲
تاریخ ۱۵ مردادماه ۵۹
🔖کانال موسسه متا
🔰مهدی عسگری، شاید یک پدیده
🔹مهدی عسگری نماینده کنونی کرج که بدلایل خاص و با اصرار دوستان از حوزه تهران ثبت نام کرده بود، با نزدیک شدن به انتخابات، درخواست انتقال به حوزه کرج را داشت که با مخالفت هیات نظارت البرز مواجه شد و این یعنی حذف او از مجلس آینده.
🔸در چهارسال گذشته، عسگری در مواضع خود بارها با رویکرد انقلابی و عدالت طلبانه، سیاستهای اقتصادی مثل حذف ارز ترجیحی و سیاستهای بهداشت و سلامت خصوصا در دوره کرونا را نقد کرده بود، به شدت در برابر اجرایی شدن سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ مقاومت نموده بود. لذا انتظار آشفته شدن خواب مافیای اقتصادی و پزشکی و تلاش برای حذف او می رفت که در نهایت، در کمال ناباوری، به او اجازه حضور در انتخابات حوزه ای که ۴ سال آنجا نماینده بود را ندادند.
🔹علی رغم پیگیری های فراوان، موضوع انتقال او به کرج، حل نشد که در نهایت، با پایان ایام تبلیغات، او در روز آخر اعلان نمود که نتوانسته به کرج منتقل شود. به مجرد اعلان این خبر، بلافاصله مورد حمایت جریان های تمدنی و انقلابی قرار گرفت و افراد مختلفی همچون روازاده، خیراندیش، سعید محمد، ایزدخواه و رائفی پور حمایت خود را از ایشان اعلان کردند و به صورت رسمی در لیست رائفی پور، حوزه انقلابی، جریان متی، انجمن پولطلا، انجمن زیست شهر و ... قرار گرفت.
🔸بسیاری از افراد ساکن کرج با حضور در نزدیک ترین صندوق های تهران، رای خود را در حمایت از عسگری ریختند تا نشان دهند که پای آرمان های تمدن اسلامی ایستادند.
🔹با شمارش آرا، انتخابات تهران نتیجه بهت آوری داشت. مهدی عسگری نماینده فعلی کرج با یک روز تبلیغ، نفر سی و سوم تهران شد و حدود ۱۵۰ هزار رای آورد و با تعدادی از افراد دیگر به دور دوم راه یافت.
بی شک این امر، همچون توفق لیست های رسایی و رائفی، حاصل پیروزی جریان های گفتمان محور و عدالت خواهانه در انتخابات ۱۱ اسفند است که نیاز به تحلیل بیشتر دارد.
م.بصیری
🔖کانال موسسه متا
1.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥خوب، بد، زشت
خوب : بالاخره پس از گذشت ۹۴ سال از عمر ریال، مسئولین اقتصادی کشور متوجه شدند که ایرانیان، ریال رضاخانی را نمیخواهند.
بد : آقای فرزین به جای پذیرش مشکل و حل بحران ریال، به دنبال برخورد قضایی با مردم است.
زشت : ادامه این روندِ غلط موجب میشود که اقتصاد ایران تحت اشغال کامل دلار دربیاید.
🔖کانال موسسه متا