5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات وزیر کشور در خصوص اختلال در توزیع بنزین:
🔹باید علت ایجاد این مشکل را دستگاههای ذیربط بررسی کنند
🔹در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و توزیع بنزین به صورت دستی در حال انجام است
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
🔴«توافقات خوب ایران و ترکمنستان پیرامون ترانزیت راههای مواصلاتی، آبی، ریلی و دریایی در نلسون ماندلا»
شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با حضور:
مدیران ارشد وزارت راه و معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان
در این مذاکرات مقرر شد هر چه سریعتر بتوانیم از ظرفیتهای دوکشور در ترانزیت جاده ای، ریلی و دریایی استفاده کنیم .
مرزهای زمینی سرخس، اینچه برون و لطف آباد به زمان قبل از کرونا برگردد
همچنین تاکید شد موافقت نامه عشق آباد در خصوص کریدور ازبکستان ترکمنستان ایران پادشاهی عمان فعال شود
🚩🚩🚩
✍ حضور مدیران جوانان انقلابی مانند دکتر علی جعفری و دکتر میعاد صالحی که اخیرا توسط رستم قاسمی در سطوح عالی وزارت راه منصوب شده اند در این مذاکرات مورد توجه جدی رسانه ها قرار گرفت.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
🔴 چه تفاوتی با زنگنه و فریدون دارید؟!
آقای زاکانی ما می ترسیم تنه شما خورده باشه به تنه بیژن زنگنه، شیخ فریدون، عباس آخوندی و ... آقای زاکانی شما تانک انقلاب بودی و این جبهه پشت شما بوده حالا شما لوله تانک رو سمت جبهه انقلاب نگیر!
✍ محمدعلی
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
🔴آغاز سوخترسانی سیار در تهران
🔹شرکت ملی پخش: تاکنون ۷۰ جایگاه سوختِ تهران به مدار بازگشتهاند و ۳۳ خودروی سوخترسانی سیار نیز در شهر فعالیت میکنند.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
🔴️ پاسخ قاطع ایران به ادعاهای امارات و بحرین درباره جزایر ایرانی
هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران ادعاهای امارات و بحرین در سازمان ملل درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قاطعانه را رد کرد و قاطعانه پاسخ داد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای ارضی نماینده امارات متحده عربی و بحرین درباره جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بر موضع پایدار و اصولی ایران که وجود چنین اختلافی را بین ایران و امارات به رسمیت نمی شناسد، تاکید کرد.
دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: سه جزیره ایرانی یاد شده بخش جدایی ناپذیر از قلمرو ایران بوده و بنابر این هرگونه ادعایی برخلاف این واقعیت بطور مطلق رد می شود./ ایرنا
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافل دادیم دل به دستت
ما را یاد و تو را فراموش
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
طالبان خواستار خرید نفت از ایران شد
🔹رئیس اتاق تجارت و سرمایهگذاری طالبان: افغانستان آماده خرید نفت از ایران است و امیدواریم ایران در این مورد مساعدت لازم را داشته باشد.
@Farsna
این بهترین فرصت است برای مبادله ای با این محتوا:
فروش نفت و فراورده در ازای حق ترانزیت زمینی به چین و ...
چه کنیم که ذهن کوتاه مدت سیاستگذار، معمولا این مبادله را نمی فهمد، حتی اگر بشنود. امیدوارم آقای قاسمی که هم نفت را میفهمد و هم حاکم بر جاده است این پیام را بشنود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
خالی تر از خزانه خالی...
ذهن کسی است که کیف پولش را به دزد میسپارد...
علی برکت الله
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
متغیر جدیدی که در دوران حسن روحانی به مشکلات اقتصادی کشور افزوده شد، #شاخص_بورس بود. امید که این متغیر از ادبیات ذهنی مردم ما حذف شود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
از دشمن نمیشود انتظار دیگری داشت.
دولت در حال کارامد شدن است.
نفوذیهای دشمن هم حتما فعالند.
دولت را باید به سرعت تصفیه کرد. ملاطفت بیش از حد، تبعات جبرانناپذیری دارد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣)
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
ادامه دارد...
☑️ @mirbaqeri_ir