📣 مهاجرت از کانادا رکورد زد : ١۶ هزار و ٩٠١ کانادایی در سه ماهه آخر سال ٢٠٢١ از کانادا برای هميشه رفتند،افزایش ٢١۵ درصدی نسبت به سال ٢٠٢٠
بنا بر داده های اداره آمار کانادا روند خروج ساکنان این کشور رکورد زده که از دهه ٧٠ میلادی تا کنون پیشینه نداشته است.کانادایی ها با سرعت بالایی کشورشان را تَرک می کنند (به جایش دولت ليبرال جاستین #ترودو از خاور میانه و آفریقا مهاجر و پناهنده وارد میکند برای کارهای خدماتی).
🔺در سال ٢٠٢١ رویهمرفته نزدیک به ۵۶ هزار کانادایی از کانادا برای هميشه رفتند که افزایش ١٩١ درصدی نسبت به سال ٢٠٢٠ داشته است.
یکی از دلایل مهاجرت کاناداییها جست و جوی مکانی گرم تر برای زندگی است. (٨ ماه در سال هوا در کانادا سرد است+برف سنگین، باران یخی، توفان و باد شدید در زمستان).
🔚 از بین رفتن فرصت های اقتصادی و هزینه و قیمت بالای خانه دو عامل دیگر بیان شده است.
رشد جمعیت کانادا به خاطر ورود مهاجران (آسیایی و آفریقایی عمدتا چینی و هندی) به این کشور است.
Better Dwelling
🔥 این در حالی است که برخی ها در تب مهاجرت به کانادا می سوزند و حسرت می خورند!
🥇 Mellig.net
——————————
✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا میشنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید !
@T_124ir
تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
حمیدرضا مقصودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفتوگو با ایکنا، با اشاره به پیشینه تاریخی شرکتهای دانشبنیان اظهار کرد: نگرش اقتصاد دانشبنیان از دهه ۷۰ میلادی در ادبیات اقتصادی متعارف ترویج پیدا کرد و از آن زمان سیاستگذاران علم و فناوری آرامآرام وارد فعالیتهای اقتصادی شدند. به عبارت بهتر اقتصاد سرمایهداری دانش را در معنای سیاستگذارانه خود تحت عنوان دانش بازاری وارد ادبیات اقتصادی کرد.
وی افزود: از زمانی هم که این نوع دانش وارد ادبیات اقتصادی ایران شده تا اکنون نهادهای متعددی مانند «مرکز همکاریهای فناوری ریاست جمهوری»، «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و رشتههای مرتبط با علم و فناوری در دانشگاههای مختلف کشور تأسیس شدهاند. نگرش تمام این نهادها رشد و شکوفایی سیاستگذاریهای علم و فناوری است و در طی سالهای گذشته تمام تلاششان مبتنی بر ایجاد فضای قانونی در عرصه علم و فناوری بوده که نمونه آن همین معاونت علمی و فناوری و مرکز همکاریهای فناوری ریاست جمهوری است.
صوت گفتار را در این لینک بشنوید:
https://iqna.ir/00Gycx
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔴 تاکید بر مقاومت در مذاکرات
🔹مقام معظم رهبری(۱۴۰۱/۰۱/۲۳) :
"هیئت مذاکرهکننده ما هم تا اینجا در برابر زیادهخواهیهای طرف مقابل مقاومت کرده است و انشاءالله ادامه پیدا خواهد کرد"
این عبارات دقیقاً یعنی عملکرد تیم مذاکره کننده ما به دلیل مقاومت در برابر زیاده خواهی های طرف مقابل مورد تایید است ؛
و این تایید تا زمانی ادامه دارد که آن مقاومت هم ادامه داشته باشد.
که ان شاالله هم همین طور خواهد بود ...
#ایران_قوی
✍"قاسم اکبری"
✌️جنبش مستضعفین
@jonbeshmostazafin
🔴 اِتَّقوا الله
بر فرض که اجبار به تزریق واکسن ، کاری قانونی و درست باشد ؛
اما آیا جریمه کسانی که دوز سوم را تزریق کرده اند ولی به هر دلیلی خودرویشان به نام کسی باشد که تزریق نکرده ، ضمان شرعی ندارد؟!!
در این ایام #ماه_مبارک_رمضان بهترین سخن این است که آقایان مسئول ، اینقدر راحت برای مردم تصمیمات مسئله دار نگیرید که روزی در پیشگاه خداوند قادر متعال درباره حق الناس مورد سئوال قرار خواهید گرفت . آقایان اِتَّقوا الله ...
#ماه_رمضان
#استعمار_بهداشتی
✍"قاسم اکبری"
✌️جنبش مستضعفین
@jonbeshmostazafin
🔺با پیامبرِ همجنسبازِ گلوبالیستها، کتاب مقدس او، خدایانِ دستآموزش! و آنچه برای ما انسانهای آیتیزدهٔ تحت کنترلشان در نظر گرفته است، حتماً آشنا شوید:
👉 mshrgh.ir/1358336
🔺«یووال نوح هراری» میگوید: «بزرگترین مسألۀ اقتصادی و سیاسی قرن بیست و یکم این است: برای چه به انسان نیاز است؟ برای چه به «این همه» انسان نیاز است؟»
🔺این پیامبرکِ یهودیِ گلوبالیستها! پیشبینی کرده که «بهزودی برخی شرکتها و دولتها میتوانند میلیونها نفر را «هک» و آنها را «بازمهندسی» کنند.»
🔺شاید فکر کنید یووال یک دیوانهی زنجیریست! امّا میترسید اگر بفهمید «مالکان بسیاری از نرمافزارهای مسلط بر فکر مردم کشورمان از جمله واتساپ، اینستاگرام و ویندوز» و همچنین «رییس مجمع جهانی اقتصاد»، «واکسنِ ضدکروناسازانِ آمریکا و اروپا!» و «رییسجمهورهای آمریکا، اسراییلِ غاصب، فرانسه و...» و بهطور کل «تمام گلوبالیستهای جهان» که بعضی از آنها هنوز هم در ایران قدرت دارند، از پیروانِ او هستند!
🔺این شیطانک، حذف مالکیت خصوصی، حذف پول نقد و قرار دادن همه تراکنشهای مالی در بستر فناوری بلاکچین، حذف ملیگرایی و مرزهای ملی، تضعیف حاکمیت ملی کشورها، سیستم کنترل اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی، کارت شناسایی دیجیتال جهانی (که پروژهی ویژۀ مجمع جهانی اقتصاد است و گرفتن هر خدماتی در هر جای جهان منوط به داشتن آن خواهد بود)، پاسپورت دیجیتالی واکسن و... را تئوریزه کرده و دنبال میکند!...
این مطلب👇را حتماً کامل بخوانید:
👉 mshrgh.ir/1358336
#⃣ #صیانت_از_جهان
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
✡️ «قرمز شدن» به سبک هالیوود (١)
💥 تخریب مادر و تقدیس هیولای درون
🎬 نقد و بررسی انیمیشن «قرمز شدن» Turning Red 2022
1️⃣ چند هفتهای است که انیمیشن #قرمز_شدن محصول کمپانی #پیکسار اکران سراسری خود را آغاز کرده است. کارگردان و نویسندهٔ این انیمیشن، «دومی شی» زن انیماتور کانادایی چینیتبار است و داستان فیلم هم در تورنتوی کانادا میگذرد.
2️⃣ «قرمز شدن»، عنوانی است که در خود ایهام دارد. یعنی در لایهٔ اول اشاره به تبدیل کاراکتر اصلی فیلم به یک «پاندای قرمز» دارد و در لایهٔ دوم، اشاره به #بلوغ دخترانه و مسألهٔ شروع #عادت_ماهیانه در دختران.
3️⃣ در یک دههٔ اخیر، #انیمیشن تبدیل به رسانهای اصلی برای #هالیوود شده تا گزارههای #ایدئولوژیک خود را از طریق آن القاء کند. مخاطب اصلی انیمیشن قرار است کودکان و نوجوانان باشند، لیکن بسیاری از این انیمیشنها ربطی به دنیای معصومانه و زلال کودکان ندارند، بلکه پیامهای آشکار و پنهان یا #زیرآستانهای آنها، در واقع تزریق نوعی خاص از جهانبینی بزرگسالانه به ذهن بیدفاع کودکان و نوجوانان است.
4️⃣ از این منظر، «قرمز شدن» نهتنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه یکی از سمّیترین و مخرّبترین محصولات هالیوود در دو سال گذشته از جهت پیامها و کُدهای القایی است.
5️⃣ «قرمز شدن» دربارهٔ وقایع عجیبی است که در ١٣سالگی برای دخترکی چینیتبار ساکن تورنتوی کانادا بهنام «مِیلین» رخ میدهد. او که دختر خوب و شایستهٔ پدر و مادرش تصویر میشود، کمکم در ارتباط با دوستان خود، درگیر فعل و انفعالات جسمی و روحیِ ناشی از بلوغ میگردد. همزمان، مِیلین دچار طلسمی میشود که دختران خاندان مادری او در هنگام بلوغ دچار آن میشدند: «ظهور یک خرس پاندای سرخ از درون آنها»!
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ «قرمز شدن» به سبک هالیوود (٢)
💥 تخریب مادر و تقدیس هیولای درون
🎬 نقد و بررسی انیمیشن «قرمز شدن» Turning Red 2022
1️⃣ البته فیلم بهنحوی آشکار، نمادین است و تکتک عناصر و اجزای آن در خدمت ترسیم یک پازل نمادین دربارهٔ #معصومیت_دخترانه، شروع زنانگی، نفسانیّت و دست و پنجه نرم کردن با #غرایز در زمانهٔ حساس و بحرانی #بلوغ است.
2️⃣ «پاندای سرخ» در یک نمادپردازیِ نهچندان پیچیده، بهویژه با توجه به رنگ سرخ آن، نماد و نشان بیدار شدن #غرایز_جنسی در هنگامهٔ بلوغ است. تنها راه رهایی میلین از «پاندای درون» (که بروز بیرونی هم دارد) این است که در شب #ماه_خونین، طی مناسکی، طلسم او باطل شود و پاندای درون او را در یک سنگ یاقوتفام به دام بیاندازند.
3️⃣ مادر و مادربزرگ و سایر زنان خانواده تلاش میکنند او را برای این #مناسک آماده کنند، اما فکر و ذکر میلین و دوستانش، حضور در #کنسرت یک گروه پاپ نوجوانانه (شبیه گروههای #کی_پاپ) است که قرار است در همان شبِ اجرای مناسک در تورنتو برگزار شود.
4️⃣ در جریان تلاش میلین و دوستانش برای جور کردن پول بلیط این کنسرت با هدف دیدن اسطورههایشان، او بهنوعی #دلبستگی با #پاندای_درون خود میرسد. این در حالیاست که به گفتهٔ مادربزرگش، هرچه دلبستگی او به پاندا و درنتیجه بروز بیرونی آن بیشتر شود، بیرون راندنش در حین مناسک سختتر میگردد.
5️⃣ #کنسرت برای این دختران بهعنوان #نقطهٔ_رهایی (طلوع زنانگی) تصویر میشود، در حالیکه #مادر نماد #سنّت و مظهر «استبداد»ی است که باید از آن خلاص شد! حضور در کنسرت برای ایشان به هدف، معنا و انگیزهی زندگی تبدیل میشود. چرا؟ پاسخ را از زبان میلین خطاب به دوستانش میشنویم:
👈 «فردا وقتی به اون کنسرت میریم، #دختر بچهایم. وقتی بیرون بیایم، #زن شدیم!»
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ «قرمز شدن» به سبک هالیوود (٣)
💥 تخریب مادر و تقدیس هیولای درون
🎬 نقد و بررسی انیمیشن «قرمز شدن» Turning Red 2022
1️⃣ اینکه #کنسرت هم مانند #مناسک، قرار است در شب ماه خونین برگزار شود، در واقع وجهی آیینی و مناسکی به کنسرت میبخشد. در نمادشناسی #جادوی_سیاه، هم #ماه_کامل و هم #ماه_خونین معانی و قدرتهای خاصی دارند که میتوانند «دگرگونی»های بزرگ را موجب شوند.
2️⃣ از سوی دیگر، مادری که یکسره نگران و محافظ دختر دلبند خود است، غیرمستقیم و تدریجاً بهصورت هیولایی کنترلکننده تصویر میشود که اجازه نمیدهد دخترش #حیوانیّت درونی خود را حفظ کند! در واقع، در منطقِ «قرمز شدن»، انتخاب میان #خانواده و «جمعِ رفقا» یک انتخاب صفر و صدی است و هیچ حد وسطی ندارد!
3️⃣ اما مسأله و در واقع پیام اصلی انیمیشن، #پذیرش_هیولای_درون است و این چیزی است که بهصراحت در فیلم بیان میشود: هنگام گفتوگوی پدر و دخترش در آستانهٔ انجام مناسک طرد هیولای درون. جایی که پدر به میلین نصیحت میکند که هیولای درونش را بپذیرد و با آن زندگی کند.
4️⃣ وقتی میلین از مناسک میگریزد و در هیأت پاندای سرخ خود را به استادیوم محل #کنسرت میرساند، حرف اصلی را خطاب به دوستانش میگوید:
👈 «یک عمر وسواسِ گرفتنِ تأیید مادرم رو داشتم… الان فهمیدم که از دست دادنِ شما برام سختتره تا از دست دادنِ اون.»
5️⃣ و وقتی در برابر مادر غولآسایش در محل کنسرت میایستد، میگوید:
👈 «من دیگه دختر کوچولوی تو نیستم، مامان… من پسرا رو دوس دارم. موسیقی با صدای بلند رو دوس دارم. قر دادن رو دوس دارم. من ١٣ سالمه. کنار بیا با این موضوع!»
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصهای بود از مقالهٔ مصوّر «قرمز شدن به سبک هالیوود؛ تخریب مادر و تقدیس هیولای درون». قسمتی از پیام پنهان این انیمیشن همان پیام آلبوم بالها از گروه #بی_تی_اس است که چند روز قبل در موردش صحبت کردیم. از شما همراهان درخواست میکنیم که به خواندن این خلاصه اکتفا نکنید و #حتماً متن کامل مقاله را (که زحمت بسیاری برای آماده شدنش کشیده شده) در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/16684
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter