شيعه انقلابي1393.pdf
1.02M
✳️فیش منبر ✳️
#مجموعه_ششم
⚫️فیش منبر #محرم ⚫️
#شیعه_انقلابی
🌀 یازده جلسه کامل🌀
✅⚫️⚫️💢
⭕️دنیای فیش منبر و مرثیه و مدیحه
👇👇👇👌👌💯💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
امام حسین الگوی زندگی1.pdf
241K
✳️فیش منبر ✳️
⚫️فیش منبر #محرم ⚫️
#امام_حسین_الگوی_زندگی_1
🌀منبرکامل🌀
✅⚫️⚫️💢
⭕️دنیای فیش منبر و مرثیه و مدیحه
👇👇👇👌👌💯💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
👆رفقای عزیزم باتوجه به زر زدن های چند روزه رئیس جمهور در مورد ارتباط ومذاکره با امریکا پیشنهاد حقیر برای منبر ۱۰شب دوستان بحث عزت عاشورائی هستش که بر مبنای بیانیه تنظیم شده
فقط باید طبق مخاطب ترقیق بشه اما فعلا اولویت اینه
شب اول _ عزت فردی_ عزت نفس مومن_محرم98.pdf
765.5K
🔰#عزت_عاشورایی
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
🏴 #شب_اول: #عزت_فردی؛ «#عزت_نفس _مؤمن»
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻در این جلسه، ابتدا به جایگاه مفهوم عزت در قیام حسینی خواهیم پرداخت. پس از آن غربت مفهوم عزت علیرغم شهرت آن و اینکه چگونه عزت چالش اصلی تا ظهور خواهد بود، بیان میگردد. سپس با طرح این مسئله که چرا امام حسین جانش را برای حفظ عزتش فدا کرد سراغ معرفی سه ضلع عزت یعنی 1. عزتنفس مؤمن 2. عزت جامعه ایمانی 3. عزت دین، خواهیم رفت. پسازآن آثار تربیتی و معنوی عزتنفس را شرح داده و روشهای نهادینه کردن عزتنفس در دوران کودک را تبیین میکنیم که عبارتاند از 1. عدم تشویق و تنبیه فوری و معین 2. حفظ عزت مرد در خانه توسط همسر و درنهایت بُعد انعطافپذیر شخصیت مؤمن یعنی تواضع و ذلت مقابل مؤمنین و عزت در مقابل دشمن موردبررسی قرار میگیرد و اینکه «عزتنفس»، عنصر اصلی در شخصیت حضرت مسلم هست شرح و بسط داده میشود.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
#ماندگار_همچو_حسین
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
2. عزت جامعه_موانع عزت_ ترس.pdf
841.6K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_دوم: «عزت جامعه؛ موانع عزت: 1- ترس »
✅ پیام: «از تهدیدهای پوچ آنان نباید هراسید.»(مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم)
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻ما از لحاظ تربیتی، تحت تأثیر عاملی قویتر از خانواده، یعنی جامعه هستیم، بر این اساس، انبیاء برای تزکیه و تربیت افراد، اول سراغ تغییر فضای جامعه میروند. ما باید حساسیت نسبت به جامعه را از دوران دبستان تمرین کنیم. بعد از شکلگیری روحیه جمعی و حساسیت نسبت به جامعه نوبت میرسد به اینکه سخن از عزت جامعه به میان بیاید. عزت جامعه در دست چه کسی است؟ سیاسیون. حال باید دید که عزت جامعه را دست چه سیاسیونی میدهیم؟ ترس سیاسیون مانع جدی برای عزت جامعه هست. سیاستمدار ترسو، عزت شکن هست. هم خودش میترسد و از این بدتر جامعه را ترسو بار میآورد. عزت نبود، منافع هم تأمین نمیشود.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
#ماندگار_همچو_حسین
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
3. عزت دین؛ موانع عزت 2- اعتماد به دشمن.pdf
911.7K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_سوم: «عزت دین؛ موانع عزت 2- اعتماد به دشمن»
✅ پیام: «پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است.»(مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم)
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻یکی از وجوه غربت اسلام، این است که اسلام بهخوبی معرفی نشده است. برای غربت زدایی از اسلام لازم است که سه ویژگی اسلام یعنی 1. عقلانیت، 2. عشق 3. ادب بیشتر توضیح داده شود. پس از بیان این مقدمه به اصل موضوع میپردازیم که یکی از زوایای پنهان و غربت دین، این است که عزتی که در سلولهای بنیادی دین وجود دارد، کمتر پرداخته شده است. اگر عزت دین، جا بیفتد. جوانان به این دین رغبت نشان خواهند داد و دین را با آغوزش باز میپذیرند و به آن افتخار میکنند. عضو باشگاه اسلام شدی، یعنی روی نوار پیروزی و قهرمانی حرکت میکنی. از آنسو دنیا و اهل دنیا به کسی عزت نمیدهد. خودش هم عزت ندارد. پس این عزت ظاهری اهل دنیا چیست؟ علت اعتماد غربگرایان به غرب، دیدن همین ظواهر و امکانات هست. میتوان سادهلوحی و ایمان به طاغوت غربگرایان را دلیل دوم و سوم اعتماد به دشمن برشمرد.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
#ماندگار_همچو_حسین
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
شب چهارم_ موانع عزت_ 3_ تقابل عزت با منفعت.pdf
833.7K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_چهارم: «موانع عزت: 3- «تقابل عزت با منفعت»
✅ پیام: آیا بدون عزت ملی میتوان، منافع ملی را تامین کرد؟
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻یکی از گرایشهای فطری انسان، منفعتطلبی و ضرر گریزی است. اگر انسان منفعتطلب و ضرر گریز نبود، تبشیر و تنذیر انبیاء معنا نداشت. از سوی دیگر منفعتطلبی لازمۀ دینداری است. دین اساساً منافع انسان را تأمین میکند. دستورات دین به نفع انسان هست؛ بنابراین باید منفعتطلبی را به معنای درست کلمه در کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم. همچنان که در آموزش معارف دین بهجای اینکه بگوییم حجاب ارزش هست از ادبیات واقعبینانهتر استفاده کنیم برای جا انداختن ارزش حجاب و بگوییم حجاب به نفع تو هست. در ادامه به سه پرسش میپردازیم 1. منظور از منفعتطلبی و خودخواهی بد چیست؟ 2. آیا عاشقی با منفعتطلبی قابلجمع شدن هست؟ 3. ما چگونه میتوانیم منافع خودمان را تأمین کنیم؟ برای پاسخ به پرسش سوم بحث از منافع اجتماعی به میان آمده و حساسیت نسبت به منافع ملی و اینکه اگر مردم سیاسی نباشند، بزرگترین منافع خود را از دست میدهند.آیا بدون عزت میتوان منافع جامعه را تأمین کرد؟ در پاسخ به نمونههای تاریخی صدر اسلام و تجربههای منطقهای خودمان اشاره میکنیم که نشان میدهد و همه حاکی از آن است که بدون عزت تأمین منفعت محال است.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
#ماندگار_همچو_حسین
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
5. عزت فرهنگی.pdf
901.2K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_پنجم: «عزت فرهنگی»
✅ پیام: فضای مجازی بستر نفوذ فرهنگی و راههای مقابله با آن
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻مقدمۀ بحث پیرامون اهمیت و جایگاه فرهنگ در دین و تربیت انسان است. برای آنکه قدرت تأثیرگذاری فرهنگ بر جامعه را توضیح دهیم ابتدا تأثیر فرهنگ بر جامعه را تشبیه میکنیم به تأثیر اخلاق در فرد. سپس به مجازات شدید خدا دربارۀ گناهان فرهنگی و ثوابهای بیحد و عدد فرهنگی می پردازیم و فرق آن با گناهان و ثوابهای فردی اشارهکرده و واژگان معادل فرهنگ در دین نظیر سنت و معروف را توضیح میدهیم. چرا نماز جماعت ثوابش بیشتر از نماز فرادا است؟ چون نماز تأثیر فرهنگی دارد. چرا بااینکه بینمازی بدتر از بیحجابی هست اما با بیحجاب برخورد میشود ولی با بینماز برخورد نمیشود؟ باز به دلیل فرهنگی است. سپس به موضوع زندهبودن جامعه و فرهنگ آن و علائمی که نشان دهند حیات فرهنگی جامعه است خواهیم پرداخت. درنهایت به عزت فرهنگی بهعنوان یکی از مهمترین علائم حیاتی در جامعه اشاره نموده و معنای عزت فرهنگی و پیامدهای ذلت فرهنگی و نقش عزت فرهنگی در تأثیر مثبت یا منفی فضای مجازی شرح داده میشود.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
#ماندگار_همچو_حسین
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
6. عزت اقتصادی.pdf
878.8K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_ششم: «عزت اقتصادی»
✅ پیام: هم افزایی و کارجمعی، در رونق تولید و تحقق عزت اقتصادی
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻در ابتدا به تبیین رابطه عزت و اقتصاد میپردازیم؛ و اینکه ممکن هست کسی فقیر باشد اما عزت اقتصادی داشته باشد. البته در متون دینی به ما سفارش به فقر نشده است؛ و این عزت اقتصادی در فقر ناظر به مقدرات ما هست اما تکلیف چیست؟ تکلیف این است که باید در راستای کسب عزت اقتصادی تولید ثروت کنیم و سپس به این پرسش پاسخ میدهیم که آیا در این اوضاع اقتصادی میتوانیم عزت اقتصادی داشته باشیم؛ و در پاسخ به راهکار پیشنهادی امام صادق ع به اصحابشان در شرایط بد اقتصادی اشاره مینمایم. در بخش دوم سخنرانی، دو گروه که بر عزت اقتصادی تأثیرگذار هستند را معرفی میکنیم که عبارتاند از 1. مدیران جامعه 2. مردم. سپس به نقشآفرینی هر دو گروه و تأثیر تقوای مدیر در تدبیر و توان مدیریتش و کار جمعی و تشکیلاتی مردم را بهعنوان یکی از مصادیق تقوای جامعه برای برونرفت از مشکلات و رسیدن به عزت اقتصادی مطرح مینمایم.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
7. عزت سیاسی.pdf
869.8K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_هفتم: «عزت سیاسی»
✅ پیام: نفوذ و خطرات آن
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻در مقدمه بحث، در پی آن هستیم که تفکر جدایی دین از سیاست را به چالش کشیده و ریشههای تاریخی این تفکر را بررسی کنیم. در ادامه به این پرسش پاسخ میدهیم که آیا سیاست سیاه هست یا دربارۀ سیاست سیاهنمایی شده است؟ و چرا سیاست محل کسب عالیترین مقامات معنوی است؟ در ادامه به معنای سیاستمدار یعنی آدمی که خودخواه نیست بلکه در پی خدمت هست اشارهشده و در بخش دوم سخن، این پرسش که عزت سیاسی ما دست چه کسی است؟ مطرح میگردد. در پاسخخواهیم گفت سیاستمداران. حالا چگونه سیاستمدار میتواند عزت سیاسی ما را حفظ کند؟ پاسخخواهیم داد نفوذناپذیر باشد و نتوان او را خرید. درنهایت به نمونههای شاخص تاریخی نفوذ پذیران و اثر شوم آنها اشاره خواهیم کرد.
#حکمت_بیان
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
╰┅─────────┅╯
9. «عوامل عزتآفرین2- شجاعت».pdf
850.3K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_نهم: «عوامل عزتآفرین:2- شجاعت»
✅ پیام: «شکست سیاستهای آمریکا و گسترش حضور قدرتمندانهی سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نیامد.»(بیانیه گام دوم)
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻در ابتدا به یکی از مهم ترین دلایل غیبت، یعنی فرصتی برای آمادگی برای ظهور اشاره مینمایم. سپس با بررسی مضامین نامه کوفیان که مشتاق و منتظر ظهور امام زمانشان بودند، دلیل کربلا را عدم آمادگی کوفیان بیان میکنیم. سپس دو راه از سه راه برای آمادگی برای ظهور را توضیح میدهیم که عبارتست از 1. آمادگی ذهنی: برای امام جهانی باید جهانی اندیشید. 2. آمادگی قلبی: شجاعت. سپس از رابطه عزت با شجاعت سخن گفته و دو دلیل اهمیت شجاعت را ذکر مینماییم. 1. موضوع اول امتحانات الهی شجاعت و ترس هست2. القاء ترس توشط شیطان، سپس به آثار و برکات شجاعت میپردازیم. 1. آرامش و خلاقیت 2. افزایش قدرت تمرکز. بعد از آن به آسیب های شجاعت اشاره نموده و در نهایت به ریشه شجاعت حضرت عباس خواهیم پرداخت.
#منبر_انقلابی
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
✌️کانال منبر انقلابی
@enqelabee
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
10. عوامل عزت آفرین_ 3- اطاعت وپیروی از ولایت.pdf
868K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_دهم و پایانی: «عوامل عزت آفرین: 3- پیروی از امامت ؛ اطاعت از ولایت»
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻در این جلسه پایانی با مروری بر بخشهایی از بحثهای گذشته و جمعبندی از آن بهصورت خلاصه به برخی نکات کلیدی مباحث گذشته اشاره میکنیم. در ابتدا به نیاز روحی انسان به عزت میپردازیم و لذت طلبی را در کنار راحتطلبی بهعنوان موانع عزت در فرد معرفی میکنیم. در ادامه آسیبهای عزت که عبارت است از غرور و اخم بهجای لبخند در مقابل مؤمنین هست را بیان کرده و سپس سه فایده عزت فردی مطرح مینماییم. 1. تأمین منافع دنیا 2. دوری از بسیاری از گناهان و 3. نزدیک شدن به منشأ عزت یعنی خدا و اهلبیت ع و در ادامه وارد بخش دوم عزت یعنی عزت جامعه میشویم. دو فایده عزت در جامعه را بازگو کرده؛ و بابیان خاطراتی از مرحوم ابو ترابی و شهید چمران و حضرت امام به تبیین موضوع عزت میپردازیم؛ و درنهایت ولایت را بهعنوان مهمترین عامل تعیینکننده و تأمینکننده عزت برای جامعه بهشرط اطاعت از ولایت شرح و توضیح میدهیم و بابیان سخنانی از امام علی ع و حضرت زینب س، به پیامدهای منفی عدم اطاعت از ولایت که موجب شکست جامعه و ذلت آن و از دست دادن منافع میگردد اشاره مینمایم.
#منبر_انقلابی
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
✌️کانال منبر انقلابی
@enqelabee
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
8. عوامل عزت آفرین_1- مقاومت و جهاد.pdf
942.3K
🔰#عزت_عاشورایی
🏴شب_هشتم: «عوامل عزتآفرین: 1- «مقاومت و جهاد»
✅ پیام: «تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطهی آمریکا و صهیونیسم»(بیانیه گام دوم)
👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷
📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره]
🔻قوت و قدرت روحی لازمۀ لذت بردن بیشتر از امکانات زندگی هست. آدم ضعیف از ابزارهای لذت بری زیاد لذت نمیبرد. غالباً مردم جوامع ثروتمند، افسرده و نومید هستند. چون ضعیف شدهاند از داراییهای خودشان لذت نمیبرند و ابزاری ندارند که بیشتر لذت ببرند. از سوی دیگر دین انسان را قوی میکند؛ و مستکبران به دنبال ضعیف کردن انسان ها هستند. مقاومت بهترین راه و پیشنهاد دین برای قدرتمند شدن است؛ و عدم استقامت و مقاومت مساوی است با کربلا. در ادامه به معنای لغوی استقامت و آثار و برکات آن خواهیم پرداخت. در ادامه استقامت و مقاومت را به عنوان یکی از عوامل عزت آفرین معرفی می کنیم؛ و اینکه مشکلات اقتصادی بدون مقاومت حل نمی شود. در نهایت به دو عنصر اصلی در کربلا یعنی 1. مظلومیت و 2. مقاومت اشاره کرده و به تبیین رابطۀ این دو خواهیم پرداخت؛ و مقاومت را به عنوان اصلی ترین درس کربلا مطرح مینماییم.
#منبر_انقلابی
#محرم
#بیانیه_گام_دوم
✌️کانال منبر انقلابی
@enqelabee
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
1_97349845.pdf
7.71M
💠سخنرانی: #دهه_محرم
🌀 عنوان: #راز_نگاه_زینب سلام الله علیها
🔷پیام : پرورش نهال #امید در جامعه، نخستین و ریشه ای ترین جهاد است.
✌️کانال منبر انقلابی
@enqelabee
ویژه طلاب و مبلغین انقلابی
ورود به کربلا 2.pdf
275.5K
⚫️ ورودیه به کربلا (2)
📩pdf
✅ #فیش_روضه
⚫️ شب دوم محرم ⚫️
#مَتْنِ_رُوضِـہ_روشمندومستند
🆔👇👇👇👇
https://eitaa.com/yaMojebalmoztr
http://eitaa.com/joinchat/550961166C2c98fe3e8a
یکی از سنت های الهی سنت امتحان وابتلاست بر اساس این سنت همه بشر باید امتحان بشن تا عیار خلوص هاشون مشخص بشه به عبارت دیگه مشخص بشه چقد قول وفعل یا همون حرف وعملشون یکیه؟
• خدای متعال تو قران در مورد ضرورت امتحان برای بشر میفرماد: آیا مردم گمان کردند همین که بگن ایمان اوردیم دیگه کافیه ورها میشن وازمایش نخواهند شد؟
• احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لا یفتنون؟(عنکبوت ۲) پس اگه گفتی ایمان دارم باید منتظر امتحان الهی باشیم اگه گفتیمم بنفسی انت یا اباعبدالله یا لبیک یا حسین علیه السلام باید منتظر هزینه هاش هم باشیم.
• تا اینجا شما هم قبول دارید که باید امتحان بشیم اما قران یه ملاک میده که احسن عملا بهترین عمل رو اگه انجام بدی قبولی نه هر عمل خوبی.
• وخدا برای بهترین عمل یه مدل ارائه کرده به نام کربلا وعاشورا.عملها باید در مقیاس کربلا سنجیده بشن.
محور همه امتحانات حسین علیه السلامه
ما هر ساله میایم روضه اصلا روضه یعنی اینکه بفهمیم چه جریان وچه کسانی باعث شدندکه یک ولی جامعه یک رهبر در خون خود دست وپا بزند؟ اونم با اینهمه ویژگی ها وخصائص روضه یعنی یه بار پسری از فاطمه سلام الله علیها به گودال رفت ودیگه نباید تکرار بشه .محرم یعنی قتلگاه 61 نباید تکرار بشه اما اگه دقیق نتونیم عاشورای 61 رو بفهمیم ممکنه باز تکرار بشه کیا به وجود آوردن قتلگاه رو چه ویژگی هائی داشتن اون 72نفر چه کار کردن که موندن با ولی وامامشون ؟ شاید خیلی از ما بگیم مگه ما مرده باشیم که کربلا مجددا تکرار بشه ما عاشق امامیم . محرم یعنی یه عده کثیری قاتل شدن ویه عده قلیلی عاشق اما قاتلان طبق نقل قلوبهم معک وسیوفهم علیک عاشق بودند وقاتل شدند ویه عده دیگه ای برای قتل اومدن اما عاشق شدند مثل حر پس این چند شب ما میخایم باهم به جواب این سوال مهم برسیم که چگونه از 18000نامه عاشق 30000 قاتل درست شد( رازقلوبهم معک وسیوفهم علیک)
بالاخره عاشورا تکرار خواهد شد رفقا عاشورا هنوز شب نشده موضع ما کجاست؟ عاشق قاتلیم یا قاتل عاشق یا نه عاشق عاشق؟
ما هرشب یه علت رو بررسی میکنیم از کسانی که عاشق بودن وقاتل شدن واینکه چرا عشقشون تبدیل به قتل شد
✅حجت الاسلام رئیسی زاده شب اول هیئت انصارالحسین ع بوشهر✅
✳️خلاصه شب دوم موضوع عاشوراهنوز شب نشده
حاج آقارییسی زاده انصارالحسین بوشهر)✳️
درزندگی هر انسانی این اولویت ها هستند که تصمیم سازند ..انسان هیچ حرکتی انجام نمیده مگر اینکه اون حرکت براش اولویت داشته باشه
• انتخاب ها در گرو اولویت هاست که معنا می یابد شما میری رشته پزشکی چون برات اولویت داره بهر حال در زندگی دعوا سر اولویته
اولویت های ما باید چی باشه وکی باشه؟ ما باید تو زندگی سنگ کیو به سینه بزنیم؟
بهترین منبع برای جواب این سوال قرآنه
کتاب خدا اولویت رو خدا و پیامبر صلی الله معرفی میکنه میفرماد شما باید توزندگی هاتون اولویتتون خدا پیامبر صلی الله وهرانچه که خدا وپیامبر دوست دارن باشه این رو خدای متعال به صراحت در آیه 24 سوره توبه بیان فرموده است
اصلا راه رسیدن به خدا اهل بیت علهم السلام هستند
• در جامعه کبیره اشاره شده که اگه میخای به خود خدا برسی باید از اهل بیت علیهم السلام شروع کنی
• من اراد الله بدا بکم
حالا دربین همه اهل بیت به تصریح خود آنها امام حسین علیه السلام اولویت است
• زیارت عاشورا رو ببینید خوش بحال اونائی که انس دارن با این زیارت میفرماد:
• یا اباعبدالله انی اتقرب الی الله والی رسوله والی امیر المومنین والی فاطمه والی الحسن والیک بموالاتک
• یعنی اگه میخای به خدا وپیامبر خدا وامیر مومنان وحضرت صدیقه وامام مجتبی وخود امام حسین علیهم السلام نزدیک بشی باید از کانال حسین علیه السلام رد بشی
• شهدا هم اولویتشون حسین علیه السلامه
• قلاب آهنی رو انداخت روی یخ وکشید اولین قالب یخ رو از دهانه تانکر انداخت توی آب یه نفر از تو صف معترض شد که از کله سحر تا حالا وایستادم برای دوقالب یخ مگه نوبتی نیست؟!
• علی گفت اول نوبت گلوی تشنه پسر فاطمه بعد نوبت بقیه
⏪➖حالا که اولویت حسین علیه السلامه یکی از مشکلات مشکل عاشقان قاتل این بود که این اولویت رو نفهمیدن
اونا نفهمیدن که اینقده اولویت داشتن حسین علیه السلام بالاست که شرط کربلائی شدن پشت به کعبه کردن وروبه حسین علیه السلام شدنه اونا نفهمیدن حج بی ولایت یعنی بی حسین علیه السلام بهائی نداره وبی روحه وطواف بی حسین علیه السلام چرخش گیج ومبهمی بیش نیست اگه بگیم این واجبات در برابر تصمیم ولی خدا از مستحب هم کمتره درست گفته ایم
برخی های دیگه مثل ابن عباس نشستن تو مدینه به تفسیر قرآن گفتن غافل از اینکه قرآن ناطق از مدینه رفته تفسیر در کنار حسین علیه السلام معنا پیدا میکنه تفسیر قرآن کسانی مثل حبیب شنیدن داره نه مفسران مدینه نشین
نفهمیدن که تفسیر عاشورائی غوغا ایجاد میکنه نه تفسیر مدنی
اگر اولویت حسین علیه السلام شد هیچ وقت از او جدا نخواهی شد...وهمه چیزت را به پای او خواهی داد حتی زن وبچت
شب عاشورا وقتی امام فرمود من بیعتم رو از شما برداشتم میتونید برید برای موندن حتی با امام هم مخالفت کردند یک مخالفت خوب برای ماندن در کنار امام وهرکس با حماسه ای عجیب گفت
آغاز گر این حماسه هم عباسه وسخن ناب ابوحمزه که:
فوعزتک یا سیدی لو نهرتنی ما برحت من بابک
حبیب رو ببینید هرچقدر اونطرفیا اولویت شناس نبودن حبیب واصحاب اولویت شناس بودن از اصحاب سوال میکرد چرا آمدیدکربلا؟....................
جواب اصحاب چقدر شنیدنی است میگفتن :اتینا للننصر غریب فاطمه...اومدیم برای یاری غریب فاطمه
لم طلقتم حلائلکم......چرا زناتون رو طلاق دادید اونا که حلالن به شما
فقالوا لذلک..............باز میگفتن برای یاری غریب فاطمه
◀️میخایم جزو کدوم باشیم؟ میخایم مثل عمر سعد یا شمر عاشق قاتل بشیم؟
یا مثل حر قاتل عاشق
یا مثل حبیب وعباس علیه السلام عاشق عاشق
اگر اولویتت امام نباشد اصلا نمیتونی از او استفاده ببری: اصلا عاشقش نمیتونی بشی که بتونی عاشقش بمونی سالها تو هیئت امام هستی اما هیئتی بی بهره از امام
❌انقلاب ما هم همینجوره چون گره خورد به عاشورا
چه انقلابیونی که موندن از ادامه مسیر وچه غیر انقلابی هائی که برا انقلاب جون دادن
❇️چه کنیم که مبتلای به عشق دروغین وقتل گونه کوفی ها نشیم باید تفکر کنیم کاری که اونها انجام ندادن
چقدر این روایت رو وقتی با اهل کوفه وکربلای 61 میسنجیم معناش رو میفهمیم که ساعه تفکر افضل من عباده سبعین سنه.
یک لحظه ساعت در عربی به معنای لحظه است یک لحظه تفکر بهتر از 70 سال عبادته حر تو کربلا یک لحظه تفکر کرد خود شناسی کرد به خودش گفت حر کجای کاری میدونی مقابل کی وایستادی؟ پسر علی وفاطمه سلام الله علیهما همین به درونش رسیدن باعث شد نجات پیدا کنه اما کسانی مثل توابین 70 سال عبادت کردندویه لحظه تفکر نکردند وجا موندند
در سرنوشت کسانی که اهل امام نبودن اما با فکر به امام رسیدن مطالعه کنیم مثل شهدا کتاب حر انقلاب شهید شاهرخ ضرغام
تو اتاقمون بنویسیم این جمله رو که عاشورا هنوز شب نشده وممکنه منم عاشق قاتل بشم
تو هیئت متفکرانه حضور پیدا کنیم از خودمون مدام سوال بپرسی
م اگه الان کربلا اتفاق بیفته موضع من کجاست
(خلاصه شب دوم موضوع عاشوراهنوز شب نشده
حاج آقارییسی زاده انصارالحسین بوشهر)
رونق گرفت از غم تو زندگانی ام
ای یار مهربان به کجا میکشانی ام ؟
حالا که پیرمرد شدم کیف میکنم
چون وقف روضه بود تمام جوانیم
خواب و خوراک زندگیم را گرفته است
حتّی خیال اینکه بخواهی برانی ام
زهرای مرضیه به سرم دست میکشد
وقتی سیاه لشگر هیئت بدانی ام
از برکت زیارت تو باخدا شدم
من در زمین کرببلا آسمانیم
شرمنده ام گناه مرا از تو دور کرد
شرمنده ام حسین که من از شما نی ام
برسینه میزنم که مطهر کنی مرا
مشغول گرد گیری و خانه تکانیم
مارا نمیخرید کسی جزتو یاحسین
مبهوت ازین بزرگی و این مهربانیم
هیئت کلاس درس ولایت شناسی است
با گریه بر حسین امام زمانیم
چیزی نمانده است دگرتا به اربعین
یعنی مرا پیاده حرم میرسانیم ؟
مثل امام عصر عزادار روضه ی
غم های قلب زینب قامت کمانی ام
یاد دمی که روی تل آمد نگاه کرد
پای برهنه رو بسوی قتلگاه کرد
حُرّ، بر سر دوراهی دنیا و آخرت
تمام این حرکتهایی که حسین(علیهالسلام) کرد، برای ابنای بشر خیلی چیزها را روشن کرد. میخواهم وارد توسّلم شوم. نقل میکنند در بین راه به یکی از منازل که رسید، دستور داد آب زیاد بردارید. حرکت کردند. در بین راه یکی از این اصحاب حسین(علیهالسلام) گفت: «الله اکبر، الله اکبر». امام فرمود چرا تکبیر میگویی؟ گفت در این بیابان بیآب و علف نخلستان پیدا شده است! این معجزه است! اینجا بیابان بیآب و علف چطور نخلستان پیدا شده است؟! یکی از اینها دقت کرد، گفت نه آقا، نخلستان نیست؛ سوارها با سرنیزهها است. چه میگویی تو؟! حسین(علیهالسلام) گفت صبر کنید. ایستادند تا آنها آمدند و نزدیک شدند و بالأخره دیدند حُرّ است با هزار نفر سوار.
حسین(علیه السلام) گفت آبهایی که گفتم بردارید، بدهید به اینها؛ اینها در این بیابان تشنه هستند. واقعاً در ابنای بشر حسین(علیهالسلام) کارهایی کرده که واقعاً عجیب است. گفت آبشان بدهید، اینها تشنه هستند. حتّی دارد یکی از آنها که عقب مانده بود وقتی رسید، خودِ حضرت با دست مبارکش به او آب داد. ما واقعاً چه باید بگوییم؟! آخر این پسر علی است و دیده است پدرش در صفین با معاویه چه کار کرد. اینها دشمن هستند، امّا حسین به ابنای بشر درس داد و گفت دشمن خونیات هم که آمده و میخواهد تو را بکُشد و تو هم میخواهی جانش را بگیری، امّا برای او از آب دریغ نکن. میخواهی بجنگی، بجنگ؛ میخواهی بکُشی، بکُش؛ امّا به او تشنگی نده؛ آب به او بده.
آمدند و آن صحبتها بین حضرت و حُرّ ردّ و بدل شد که من دیگر نمیخواهم زیاد طول بدهم؛ گذشت تا اینکه موقع ظهر و نماز شد و حسین(علیهالسلام) به حُرّ گفت، تو برو با اصحابت نماز بخوان، من هم با اصحابم نماز میخوانم. حُرّ گفت نه، من هم میآیم خدمت شما، من با شما نماز میخوانم. همینجا آرامآرام نشانههای سعادتمندی حُرّ دارد نمایان میشود. حُرّ درست است که مَساویِ عمل داشت، نه اینکه نداشت، امّا بین دوراهی دنیا و آخرت ببین دارد چهکار میکند. این اوّلین دوراهی بود.
دوراهی دوم وقتی بود که حسین(علیهالسلام) حرکت کرد و گفت حالا که نمیخواهید به کوفه بیایم، من میروم. حُرّ آمد جلوی حضرت را گرفت و گفت من نمیگذارم بروی. حسین(علیهالسلام) به او گفت: «مَا تُرید؟ ثَکِلَتکَ أمُّک»؛ چه میخواهی؟ مادرت به عزایت بنشیند! خیلی تند بود! برای عرب خیلی تند است. رو کرد به حسین چه گفت؟ ببین حُرّ سرِ دوراهی دنیا و آخرت چه میکند! گفت به خدا قسم، اگر غیر تو اینطور اسم مادر مرا برده بود، من هم اسم مادر او را همینطور میبردم؛ امّا چه کنم که مادر تو زهرا(علیهاالسلام) است و چارهای جز این ندارم که نام او را به بهترین وجه ببرم.
سومین دوراهی روز عاشورا بود. امام حسین با ابوالفضل پیش عمرسعد آمد. حُرّ هم بود؛ او اوّلین سردار لشکر عمرسعد است. عمر سعد پیشنهادهای امام حسین را قبول نکرد. حُرّ رو کرد به عمرسعد و گفت پیشنهادهای امام حسین را قبول نمیکنی؟ گفت نه، میخواهم با او آنچنان جنگی کنم که آسانترینِ آن این باشد که دستها از پیکرها و سرها از بدنها جدا شود. اینجا بود که حُرّ کنار کشید. مهاجر بناوس میگوید من دیدم حُرّ سوار مَرکَب است، امّا بدنش دارد میلرزد. بین دوراهی دنیا و آخرت قرار گرفته است؛ انتخاب برایش خیلی سخت است. به او گفتم ای حُرّ، اگر از سردارهای کوفه سؤال میکردند، من از تو تجاوز نمیکردم؛ این چه حالی است که در تو میبینم؟! گفت ای مهاجر، خودم را بین بهشت و جهنّم میبینم. به خدا قسم جز بهشت هیچ چیز را انتخاب نمیکنم.
مهاجر می گوید دیدم حُرّ رکاب را زد و حرکت کرد و به سوی خیام حسین(علیهالسلام)رفت؛ امّا جملاتی را هم میگوید: «اللّهمَّ إلیکَ أنَبتُ فَتُب عَلَیَّ»؛ خدا تو را انتخاب کردم. میدانی مساوی عملم چه بود؟ «فَإنّی فَقَد أرعَبتُ قُلُوبَ أولِیَائِکَ وَ أولَادِ بِنتِ نَبِیِّکَ»؛ من دل دوستان تو را لرزاندم؛ من دل بچههای دختر پیغمبرت را لرزاندم؛ من این زن و بچه را ترساندم... نزدیک خیام حسین رسید. اینجا یک جمله از حسین نقل کردهاند. وقتی حُرّ پیاده شد، نمیدانم صورتش روی خاک گذاشت یا سرش پایین بود که حسین(علیهالسلام) به او گفت: «إرفَع رَأسَکَ». سرت را بلند کن! خدایا ما را امشب به حُبّ حسین(علیهالسلام) سربلند کن! به حسین(علیهالسلام) عرض کرد: «هَل لِی مِن تَوبَة»؟[7] آقا، آیا خدا توبه من را قبول میکند؟ حسین فرمود بله، خدا توبهپذیر است...
نذری مادرانه_ همایش شیرخوارگان.pdf
563.7K
🏴مناسبت: #همایش_شیر_خوارگان_حسینی
🔰 عنوان: #نذری_مادرانه
📌موضوع : نقش نیت مادران در عاقبت به خیری کودکان
✅ پیام : ازدیاد نسل و تربیت فرزند به انگیزه های معنوی
#سخنرانی_روشمند_اقناع_احساس_رفتار
#حکمت_بیان
📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉
✅ #کانال_حکمت_بیان
╭┅─────────┅╮
🆔https://eitaa.com/hekmatebayan
علی اصغر 1.pdf
362.4K
⚫️ حضرت علی اصغر (ع)
📩pdf
✅ #فیش_روضه
⚫️ شب هفتم محرم ⚫️
#مَتْنِ_رُوضِـہ_روشمندومستند
🆔👇👇👇👇
https://eitaa.com/yaMojebalmoztr
http://eitaa.com/joinchat/550961166C2c98fe3e8a
مقتل حضرت علی اکبر (علیه السلام) بر اساس نقل سید بن طاوس
منبع: لهوف، سید بن طاوس، ص113
فَلَمَّا لَمْ يَبْقَ مَعَهُ سِوَى أَهْلِ بَيْتِهِ خَرَجَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام وَ كَانَ مِنْ أَصْبَحِ النَّاسِ وَجْهاً وَ أَحْسَنِهِمْ خُلُقاً فَاسْتَأْذَنَ أَبَاهُ فِي الْقِتَالِ فَأَذِنَ لَهُ ثُمَ نَظَرَ إِلَيْهِ نَظَرَ آيِسٍ مِنْهُ وَ أَرْخَى عَيْنَهُ وَ بَكَى ثُمَّ قَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلَامٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ وَ كُنَّا إِذَا اشْتَقْنَا إِلَى نَبِيِّكَ نَظَرْنَا إِلَيْهِ فَصَاحَ وَ قَالَ يَا ابْنَ سَعْدٍ قَطَعَ اللَّهُ رَحِمَكَ كَمَا قَطَعْتَ رَحِمِي فَتَقَدَّمَ نَحْوَ الْقَوْمِ فَقَاتَلَ قِتَالًا شَدِيداً وَ قَتَلَ جَمْعاً كَثِيراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى أَبِيهِ وَ قَالَ يَا أَبَتِ الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي وَ ثِقْلُ الْحَدِيدِ قَدْ أَجْهَدَنِي فَهَلْ إِلَى شَرْبَةٍ مِنَ الْمَاءِ سَبِيلٌ فَبَكَى الْحُسَيْنُ علیه السلام وَ قَالَ وَا غَوْثَاهْ يَا بُنَيَّ قَاتِلْ قَلِيلًا فَمَا أَسْرَعَ مَا تَلْقَى جَدَّكَ مُحَمَّداً ص فَيَسْقِيَكَ بِكَأْسِهِ الْأَوْفَى شَرْبَةً لَا تَظْمَأُ بَعْدَهَا أَبَداً فَرَجَعَ إِلَى مَوْقِفِ النُّزَّالِ وَ قَاتَلَ أَعْظَمَ الْقِتَالِ فَرَمَاهُ مُنْقِذُ بْنُ مُرَّةَ الْعَبْدِيُّ لَعَنَهُ اللَّهُ تَعَالَى بِسَهْمٍ فَصَرَعَهُ فَنَادَى يَا أَبَتَاهْ عَلَيْكَ السَّلَامُ هَذَا جَدِّي يُقْرِؤُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ لَكَ عَجِّلِ الْقَدُومَ عَلَيْنَا ثُمَّ شَهَقَ شَهْقَةً فَمَاتَ فَجَاءَ الْحُسَيْنُ حَتَّى وَقَفَ عَلَيْهِ وَ وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ وَ قَالَ قَتَلَ اللَّهُ قَوْماً قَتَلُوكَ مَا أَجْرَأَهُمْ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى انْتِهَاكِ حُرْمَةِ الرَّسُولِ عَلَى الدُّنْيَا بَعْدَكَ الْعَفَاءُ. قَالَ الرَّاوِي: وَ خَرَجَتْ زَيْنَبُ بِنْتُ عَلِيٍّ تُنَادِي يَا حَبِيبَاهْ يَا ابْنَ أَخَاهْ وَ جَاءَتْ فَأَكَبَّتْ عَلَيْهِ فَجَاءَ الْحُسَيْنُ فَأَخَذَهَا وَ رَدَّهَا إِلَى النِّسَاءِ.
ترجمه: و چون با آن حضرت به جز خاندانش كسى نماند، علىّ بن الحسين عليه السّلام كه از زيبا صورتان و نيكو سيرتان روزگار بود برای جنگ بيرون آمد و از پدرش اجازه جنگ خواست. حضرت بلافاصله به او اجازه داد. سپس نگاهى مأيوسانه به او كرد و چشمان خودرا به زير افكند و اشک ريخت، سپس فرمود: بارالها! شاهد باش جوانى كه در صورت و سيرت و گفتار شبيهترين مردم به پيغمبرت بود به جنگ اين مردم رفت. ما هر گاه به ديدن پيغمبرت مشتاق مي شديم به اين جوان نگاه مىكرديم. سپس به فرياد بلند صدا زد: اى پسر سعد! خدا رَحِم تو را قطع كند همچنان كه رَحِم مرا قطع كردى. علی اکبر عليه السّلام به سمت لشكر دشمن رفت و جنگ سختى نمود و عدّهاى را كشت و به نزد پدرش بازگشت و عرض كرد: پدر جان تشنگى جانم را به لب رساند و از سنگينى اسلحه آهنين سخت ناراحتم آيا جرعه آبى هست؟ امام حسين عليه السّلام گريه کرد و فرمود: پسر جانم كمى دیگر به جنگ ادامه بده ساعتى بيشتر نمانده است كه جدّت محمّد (ص) را ملاقات كنى و او با كاسهاى لبريز از آب تو را سيراب خواهد كرد؛ آبى كه پس از آشاميدن آن هرگز تشنه نخواهى شد. آن بزرگوار به ميدان بازگشت و كارزار عظيمى نمود تا آنكه منقذ بن مرّة عبدى لعين تيرى به سوى او پرتاب نمود و از او را از پاى در آورد. علی اکبر صدا زد: پدرم خداحافظ. اين جدّم است كه بر تو سلام مي رساند و مي فرمايد: هر چه زودتر نزد ما بيا. پس ناله ای زد و مرغ روحش از قفس تن پرواز نمود. امام حسين عليه السّلام آمد تا بر بالينش نشست و صورت خود را بر صورت على اکبر گذاشت و فرمود: خدا بكشد گروهى را كه تو را كشتند. چه جرأتى نسبت به خدا و هتك احترام پيغمبر داشتند، بعد از تو خاك بر سر دنيا باد. راوى گفت: زينب دختر على عليه السّلام از خيمهها بيرون آمد و فرياد مي زد: اى دلبندم! اى فرزند برادرم! آمد تا آنكه خود را به روى كشته آن جوان انداخت. امام حسين علیه السلام آمد و بازوى خواهر را گرفت و به سوى زنان حرم برگردانيد.