eitaa logo
منبر روزانه «ائمه جماعات استان اصفهان»
292 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
296 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فواد ایزدی با انتشار این فیلم از سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی به دست پلیس این کشور در حساب خود در توئیتر نوشت: ✅ آزادی مطبوعات، به سبک آمریکایی: تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین است و فیلمبردار در کنار بیش از ۵۰ دانشجو بازداشت شد.
چفیه و پرچم فلسطین بر دوش بنیانگذار آمریکا 🔹دانشجویان آمریکایی که از چند روز پیش دست به تحصن و اعتراض در دانشگاه‌‌ها زده و جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت واشنگتن از تل‌اویو را محکوم کردند، در دانشگاه‌ جرج واشنگتن، چفیه و پرچم فلسطین را به دوش مجسمه این شخص که یکی از بنیانگذاران آمریکا است، انداختند.
003-NokateKollieTahsil.mp3
18.14M
🌀 نکات کلی تحصیل در حوزه 🔻 حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی ✅ جذب سرباز برای حضرت 🌱 🌱 https://eitaa.com/menbarisfahan
AhdafeFardiyeTalabegi.mp3
24.48M
🌀 اهداف فردی طلبگی 🔻حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی ✅ جذب سرباز برای حضرت 🌱 🌱 https://eitaa.com/menbarisfahan
AhdafeEjtemaeiTalabegi.mp3.mp3
19.55M
🌀 اهداف اجتماعی طلبگی 🔻حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی ✅ جذب سرباز برای حضرت 🌱 🌱 https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صدایی که می‌شنوید؛ صدای شکستن استخوان‌های یک دروغ بزرگ است ! یک دروغ تاریخی! دروغی به نام آزادی و دموکراسی در غرب!! این صدایی که می‌شنوید؛ فریاد وجدان‌های بیدار جوانان دانشجوست در بهترین دانشگاههای امریکا، فرانسه، آلمان، کانادا و حتی انگلیس! جوانانِ خسته از؛ تماشای نسل‌کشی در غزه ! معترضند! می‌گویند چرا باید بودجه مملکت ما، مالیاتهای ما ، موشک شود و بر پیکر مظلوم و نحیف کودکان‌غزه فرود آید؟!! تحصن کرده‌اند! چادر زده‌اند! اساتید و چهره‌های علمی یکی پس از دیگری به آنها میپوندند! تمام حرفشان یک‌ جمله است: نسل کشی را در غزه متوقف کنید! و پاسخشان، مُشت است و لگد و باتوم و گلوله و دستبند و زندان..! فرقی هم‌ نمی‌کند، دانشجو باشی یا استاد یا حتی رئیس دپارتمان!! وقتی خط قرمزها را زیر پا گذاشتی؛ باید به بدترین شکل؛ زیر پا گذاشته شوی! و صد البته؛ چه خط قرمزی؛ پر رنگتر از اسرائیل!! پس آزادی بی‌حد و مرزشان چه بود؟! آزادی بیان و پس از بیانشان‌ چه شد؟! آزادی اجتماعاتشان چه؟!! ببین دنیا...! ببین تاریخ...!! یک‌ عمر چه تمدن کثیفی را مثل پتک برسر ما کوبیدند!! https://eitaa.com/menbarisfahan
. حلقوم های دست‌ساز 🔹کسانی متحیر مانده اند که چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق بشر، در برابر نسل کشی بی نظیر اسرائیل در غزه، و سرکوب دانشگاهیان معترض در آمریکا و اروپا سکوت کرده اند. 🔹نه بر سلبریتی های مزدور حرجی است، و نه بر دست پروردگان غرب. ژان پل سارتر، در مقدمه‌ "مغضوبین روی زمین" (اثر فرانتس فانون) درباره این دست پروردگان می نویسد: 🔻«ما روسای قبائل، خان‌زاده‌ها، پولدارها و گردن‌کلفت‌های آفریقا و آسیا را می‌آوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ و پاریس می‌چرخاندیم، لباس‌هایشان عوض می‌شود، روابط اجتماعی تازه‌ای یاد می‌گرفتند... 🔻آرزوی اروپایی شدن را در دلهای شان به وجود می‌آوردیم. بعد اینها را به کشورهای خودشان پس می‌فرستادیم. کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما دشمن بودیم. 🔻روشنفکرانی را که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهای شان. بعد فریاد می‌زدیم برادری، انسانیت. بعد می‌دیدیم پژواک صوت ما از دهان همین روشنفکرها -عین سوراخ آب حوض- پس می‌آید... انعکاس درست و وفادارانه صوت خودمان را از حلقوم‌هایی که درست کرده بودیم، می‌شنیدیم. 🔻مطمئن شده بودیم هرگز کوچکترین حرفی برای زدن، به جز آنچه در دهانشان می‌گذاشتیم، ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفته‌اند». https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام استاد و معلم را گرامی می داریم حضرت امام خمینی (ره): 🔹مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های دینی و علمی و خدمت گزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید. مقام معظم رهبری: 🔸اگر همه آفرینش به معلّم درود می فرستند، برای این است که معلّم، علم را در اختیار متعلّم میگذارد. ۱۳۷۱/۰۲/۰۹   https://eitaa.com/menbarisfahan
535.8K
مناسبت: «» موضوع: ❓آیا درس خواندن در عصر حاضر برای ما واجب عینی است؟ ✅ شاید همه این حدیث شریف را از وجود مبارک پیامبر خدا (ص) شنیده باشید که فرمودند: «طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»؛ طلب علم، درس خواندن و آگاهی پیدا کردن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است! اما این وجوب، وجوب کفایی است؛ واجب عینی نیست؛ یعنی دانش­‌هایی که برای رفع نیاز جامعه اسلامی لازم است، به تعداد و مقداری که این نیاز مرتفع بشود، باید افرادی که دارای شرایط هستند، بروند یاد بگیرند، اما واجب عینی نیست؛ مگر در موارد استثنایی که ممکن است دانشی بر یکسری افراد خاصی واجب شود، اما به طور کلی درس خواندن واجب کفایی است. ❓آیا انسان با ترک یادگیری مسائل مورد نیاز و ابتلای خود گناهکار محسوب می‏شود؟ ✅ در صورتی که ياد نگرفتن آن مسائل، منجر به ترک واجب يا ارتکاب حرام شود، گناهکار است. 📚 منبع: KHAMENEI.IR https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*** 🟢 تعبیر ماندگار علامه طباطبایی (رحمه‌الله علیه) درباره شاگردشان شهید مطهری: وقتی ایشان به درس من می‌آمد از شوق و شعف به حال رقص در می‌آمدم! مطمئن بودم هرچه بگویم هدر نمی‌رود https://eitaa.com/menbarisfahan
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: «، برای مسلمانان ✍️ مناسبت روز: ٢١ شوال، سالروز پیروزی و فتح مسلمانان و تشکیل حکومت و تمدن بزرگ اَندلس بود؛ حکومتی که پس از ٨٠٠ سال شکوه و عظمت و شگفتی‌، برای همیشه از صفحه روزگار حذف گردید و امروزه جز یک نام و چند ساختمان و موزه از آن هیچ نشانی وجود ندارد! لذا بررسی دلایل شکست و اضمحلال این تمدن عظیم، می‌تواند درسی بزرگ برای تمامی حکومت‌های اسلامی و بالأخص جمهوری اسلامی ایران باشد. ✍️ با بررسی دقیق تاریخ تمدن بزرگ اندلس، می‌توان دو عامل اساسی را به عنوان مهمترین دلایل اضمحلال این حکومت اسلامى برشمرد که عبارتند از: 1️⃣ «اختلاف و تفرقه بین مسلمانان» در اسلام، یکى از ارکان مهمِ ثبات، امنیت و پیشرفت هر جامعه‌ای، وحدت است، چنانچه خداوند متعال در آیه ١٠٣ سوره آل‌عمران، به مسلمانان، دستور وحدت و دوری از تفرقه داده است: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ بی‌شک حکومت اسلامی آندلس نیز در سايه همین وحدت و یکپارچگی مسلمانان، بصورت برق آسا پیشرفت کرد؛ اما پس از چند صد سال، دشمنان توانستند بین مسلمانان تفرقه و درگیرى‏‌هاى داخلى ایجاد نموده و همین موضوع، یکی از مهمترین عوامل شکست‏ و نابودی تمدن بزرگ اندلس بود. (صحنه‌هاى تکان دهنده در تاریخ اسلام، ص١۵١) 2️⃣ «فساد اخلاقى و تعطیل شدن دستورات و احکام دینی» بی‌شک دومین عامل مهم شکست مسلمانان در اندلس را باید پشت کردن به احکام اسلامی و ترک فريضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، و در نتیجه رواج فساد و بى بند و باری در آن جامعه اسلامی دانست؛ به صورتی که با فراگیر شدن فساد و فحشا، رفته رفته، از توجه مسلمانان اندلس به صلاح و سلامت و پیشرفت جامعه اسلامی کاسته شد، و حیا و عفت، و حَمیت و غیرت دینى در آنها از بین رفته و تنها شهوت‌رانی و خوش‌گذرانى برای آنها اهمیت پیدا نمود! در این دوران، دشمنان اسلام که در طی صدها سال همواره با مسلمانان جنگیده و از آنها شکست خورده بودند، با پیمان به ظاهر دوستی، و با طرحِ شیطانىِ تهاجمِ فرهنگی، وارد میدان شدند و با عقد قراردادهایى با حاکمان اسلامی، برای مسلمانان به ایجاد تفریح‌گاه‌ها، مدرسه‌های‌ مختلط و بازارهای رنگارنگ پرداختند و سپس با به گردش در آوردن دختران زیباروى مسیحى در همین بازارها و تفریحگاه‏ها و همچنین القای انحرافات عقیدتی در همین مدارس، جوانان مسلمان را از درون و برون تهى کرده و بدین ترتیب تمام توان مقاومت و غیرت آنها را از بین بردند و سپس با لشکریان خود به آنها یورش برده و حکومت اسلامی اندلس را برای همیشه نابود نمودند!» (همان) ✍️ در پایان این مبحث سزاوار است که در شکست تلخ اندلس بیشتر بیاندیشیم و از خود بپرسیم که: ❓آیا تاریخ تکرار نمى‏شود؟ و آیا حکومت اسلامی ما با کمتر از نیم قرن پایداری، از حکومت ٨٠٠ ساله اندلس، مستحکم‌تر است؟ ❓پس چرا برخی از ما، بى‌توجه به نقشه‏هاى شوم دشمنان، بر طبل اختلاف و تفرقه مى‏کوبیم و از وحدت حول محور ولایت امر، غفلت کرده و منافع حزبى و گروهى خود را بر منافع انقلابی و ملی ترجیح مى‌دهیم! ❓و چرا برخی مسئولان نظام و مردم در خوابند و در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان، و اِلقاى شبهات و ایجاد تردید در بنیان‌هاى اعتقادى، و همچنین هزینه‌ی چند میلیارد دلاری دشمنان برای گسترش رایگان برنامه‏‌هاى ضد اخلاق و ضد عفت و غیرت اسلامی در فضای مجازی و حقیقی کاری نمی‌کنند؟ ❓و مهمتر از همه، چرا برخی از افراد از تاریخ تلخ اندلس درس نمی‌گیرند و هنوز دل در گرو «برجام ها» و پیمان و یاری کفار و دشمنان قرار داده‌اند؟! مگر فراموش کرده‌ایم که دشمنى کردن در ذات دشمن نهفته است و به فرموده امیر مؤمنان (ع): «کسى که از دشمن غفلت ‏بورزد، (بداند) که دشمن از او غافل نخواهد شد» (نهج‌البلاغه، نامه ۶٢) ✍️ و کلام آخر این‌که اگر روزی جوانان مؤمن و انقلابی ما توانستند با دست خالی در برابر تمامی جهان استکبار و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات جنگی، ایستاده و به پیروزی برسند؛ عامل آن چیزی جز وحدت کلمه و انسجام ملی تحت فرمان ولایت امر و امام امت (ره)، و غيرت و حميّت دينی، و روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی نبوده‌ است؛ لذا برای پاسداری از این دستاوردهای بزرگ و همچنین حفظ آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامى، بر همه ما واجب است که با حفظ وحدت بر محور ولایت مطلقه فقیه، و اجرای تمامی احکام و شعائر اسلامی، و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان به خصوص در رابطه با حجاب و عفاف اسلامی، مسیر نورانی امام و شهدا را ادامه داده تا انشاالله پرچم انقلاب را با دست با کفایت رهبر فرزانه انقلاب به دست مبارک حضرت ولی عصر (عج) برسانیم. https://eitaa.com/menbarisfahan
📝 اثر یک تحصیلکرده حوزوی در جامعه ❞ «اینکه را در سالگرد شهادت قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش و و ، همراه با ، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت؛ «بل احیاء عند ربّهم». یک متخرّج و تحصیلکرده‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، وقتی با کوله‌بار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، می‌آید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات می‌شود.» 🗓 ۱۳۹۰/۲/۱۴ | رهبر انقلاب 🌱 🌱 https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض شدید و تند استاد امیری، به پزشکانِ نجاستخوارِ شرکت کننده، در پارتیِ تعدادی از پزشکان شیراز، ‌که ۲۹ نفر از آنان بر اثر سرو مشروبات الڪلی، مسموم و یک نفر فوت شده است!!! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ اخبار دست اول طرح نور و کنترل کشف حجاب و مبارزه با مفاسد اجتماعی را اینجا ببینید👇 «اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🌤 https://eitaa.com/menbarisfahan
41.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 وعده همه ما... تجمع بزرگ مردم شهیدپرور اصفهان درحمایت از ؛ پاسداری از اسلامی ✍️ با حضور و سخنرانی سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۴ عصر مکان: گلستان شهدای اصفهان 🕌 روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان https://eitaa.com/menbarisfahan
🔹حمایت قاطع مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان از اجرای طرح نور نیروی انتظامی 🔸مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با تقدیر و تشکر از نیروی محترم انتظامی جمهوری اسلامی و جناب سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور در ایجاد امنیت و اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در راستای حفظ کرامت بانوان و صیانت از کانون خانواده ،ضمن اعلام حمایت از اجرای طرح نور ، از اقشار مختلف مردم اصفهان و علی الخصوص ائمه جماعات ،علماء ، روحانیون و طلاب دعوت می کند در مراسمی که به همین مناسبت در گلستان شهداء اصفهان برگزار می گردد ، شرکت نمایند. 🔸همچنین ضمن تشکر از تلاش های قوه قضائیه ، انتظار می رود مسئولین محترم این قوه نیز به وظایف قانونیشان در اجرای قانون عفاف و حجاب عمل نمایند. 🔰روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان https://eitaa.com/menbarisfahan
🏴 قافله عزاداری شهادت امام صادق (علیه‌السلام) باحضور ائمه جماعات و طلاب و روحانیون و عموم مردم شهیدپرور اصفهان زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعت ۹:۳۰ مبدأ: مدرسه علمیه صدر بازار مقصد: مدرسه علمیه امام صادق (ع) ✍️ همراه با عزاداری ظهر شهادت و اطعام روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥 🔅آیا ظاهر و باطنت طوری هست که (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دیدنت لذت ببره و افتخار کنی به شیعه بودنت ⁉️ 🤲 https://eitaa.com/menbarisfahan
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: «‌، خدمتی بزرگ به بشریت» ✍️ مناسبت روز: امشب شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت (ع) است، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت به همه مسلمانان جهان، روزبرگ امروز را با موضوع «نهضت بزرگ علمی (ع)» آغاز می‌نمائیم؛ با مطالعه سیره گفتاری و رفتاری اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و توجه به آثار علمى که از آنان به جای مانده است به‌دست می‌آوریم که آن بزرگواران در تمام علوم و رشته‏‌هاى مورد نیاز بشرى، تَبحُّر ویژه‌ای داشته‌اند؛ و بر همین اساس امیرالمؤمنین (ع) در توصیف دانش آل‌محمد (ص) فرمودند: «هُمْ مَوْضِعُ سِرِّهِ وَ لَجَأُ اَمْرِهِ وَ عَیبَه عِلْمِهِ وَ مَوْیلُ حُکْمِهِ وَ کُهُوفُ کُتُبِهِ وَ جِبَالُ دِینِهِ»: «آنان جایگاه سِرّ خداوندى و پناهگاه فرمان الهى و مخزن علم خدا و مَرجَع حُکم او و نگهبان کتاب‏‌هاى آسمانى و کوه‌هاى همیشه استوارِ دین خداوندند». (نهج‏البلاغه، خطبه دوم) امام صادق (ع) نیز عترت رسول خدا (ص) را مرکز حکمت و رحمت الهى دانسته و فرموده‌اند: «نَحْنُ شَجَرَه النُبُوَّه وَ بَیتُ الرَّحْمَه وَ مَفَاتِیحُ الْحِکْمَه وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ»: «ما خاندان پیامبر (ص) درخت نبوت، خانه رحمت، کلیدهاى حکمت و سرچشمه دانش هستیم».(الکافی، ج۱، ص۲۲۱) اما می‌دانیم که ایجاد هر نهضت و انقلابی در جهان نیازمند به مجموعه‌ای از امکانات و ظرفیت‌های مقدماتی است و مسلماً «نهضت علمی» نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین هر یک از ائمه اطهار (ع) در هر فرصتی که به‌دست می‌آوردند، در جهت ترویج علوم و معارف اسلامى همت می‌گماردند؛ تا اینکه بالاخره شرایط اجتماعى و فرهنگى در اواخر دوران عمر شريف امام باقر (ع) و در دوران زندگی امام صادق (ع) مهیا شد؛ چراکه در این دوره از قدرت حکومت بنی‌امیه به شدت کاسته شد و بنى‌العباس مبارزه شدیدی را آغاز نمودند؛ لذا این دو گروه دنیاپرست و ستمگر در مدت چندین سال در کشمکش با یکدیگر بودند و به همین دلیل فرصت ایجاد فشار و اختناق نسبت به اهل‌بیت (ع) و شیعیان را نداشتند؛ بر همین اساس، می‌توان این دوران را دوران آرامش و آزادى نسبى برای رشد معارف مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت دانست که حضرت صادق (ع) از این فرصت مغتنم، کمال استفاده را نموده و «نهضت علمی» را بنیان‌گذاری کردند؛ این نهضت بزرگ که مقدمات آن را حضرت باقرالعلوم (ع) فراهم نمودند، شور و شوق علمى بى‏سابقه‏اى را در جامعه‌ی اسلامی به وجود آورد و کُرسی‌های علوم مختلف، هم‌چون قرائت و تفسیر قرآن کریم، حدیث، کلام، فلسفه، نجوم، ریاضیات، شیمی، طب و... شکل داد؛ صادق آل‌ محمد (ع) در این دوران، بزرگ‏ترین دانشگاه اسلامى را در مدینه بازگشایی نمودند و مسجد پیامبر (ص) را علاوه بر محل عبادت به محل تدریس علوم الهی تبدیل کردند و با گشودن باب علوم مختلف، بیش از چهار هزار شاگرد را در مکتب علمی خود تربیت نمودند؛ شاگردانی همچون: «مُفَضَّل بن عُمَر جُعْفی، مؤمن‏ الطاق، هشام ابن حکم و هشام ابن سالم در علم کلام»؛ و «زُرارة بن أعیُن، محمد ابن مسلم، جَمیل‌ بن دَرّاج‌، حُمران‌ بن اَعْین، ابوبصیر و عبدالله بن سِنان در فقه و اصول و تفسیر»؛ و «جابر ابن حیان در ریاضیات و شیمى و علوم غریبه»؛ که هر یک از این شاگردان، در سال‌های بعد به استادی بزرگ تبدیل شده و کرسی‌های علمی فراوانی راه‌اندازی نمودند، تا حدی که «جرجی زیدان» تاریخ‌نگار مسیحی درباره جابر ابن حيان می‌نویسد: «او حُجَّت است از شرق در برابر غرب تا ابد!» (معجم الرجال الحدیث، ج ۴، ص ١٠٠) ✍️ در پایان سخن امروز، باید اذعان کرد که امام صادق(ع) با نهضت علمی خود، خدمتی بزرگی به بشریت نمودند که در طول تاریخ بی‌نظیر است؛ چراکه علاوه بر علوم قرآن و حدیث، و فقه و اصول؛ دانش‏‌هایی بسیاری را برای بشریت، بنیان‌گذاری و یا بسط و گسترش دادند؛ دانش‌هایی همچون‌: علم کلام، فلسفه، تربیت، اخلاق، عرفان، طب، شیمى، روان‏شناسى، حیوان‏شناسى، لغت، ادبیات، سیاست و... که هنوز عالمان این علوم از سرچشمه دانش صادق آل‌ محمد (ص) سیراب می‌شوند و البته این نهضت بزرگ علمی تنها یکی از خدمات ارزشمند حضرت صادق (ع) به بشریت بوده است. https://eitaa.com/menbarisfahan
فیش منبر.pdf
271.7K
📖فیش منبر 📜موضوع: نقش هدایتگری امام صادق 🎙آیت الله حسینی بوشهری علیه‌السلام علیه‌السلام https://eitaa.com/menbarisfahan
امیر بیان -شهادت امام صادق -غربت امام.pdf
494.6K
📖فیش منبر 📜 عنوان: غربت امام 📖موضوع: تبعیین ابعاد غربت امام صادق علیه‌السلام علیه‌السلام https://eitaa.com/menbarisfahan
فیش منبر.pdf
265K
📖فیش منبر 📜موضوع: خدمت به مردم از نگاه امام صادق علیه‌السلام علیه‌السلام علیه‌السلام https://eitaa.com/menbarisfahan