eitaa logo
منبر مجازی حاج یاسر طاهری
128 دنبال‌کننده
658 عکس
167 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم.‏ ابراهیم بن مهزیار وقتی خدمت امام عصر رسید بعد بیست سال گفت:یابن الرسول الله چرا دیده نمیشوی تو ‏که در دنیایی تو که امام زنده ای چرا دیده نمیشوی؟فرمود:دوست ندارم دیده شوم گفت:آقا چرا؟فرمود:با ‏کدام چشم میخواهند مرا ببینند؟ گروه شیعه که میخواهد مرا ببیند سه عیب بزرگ پیدا کرده است.برای چه ‏مرا ببینند؟ ‏1-یک عیبشان کثَّرتُم الاموال.شما افتاده اید در جمع کردن ثروت همه دنبال جمع کردن ثروت هستید که ‏همش حساب های پولتان بالاتر برود.من برای چه بنشینم پولکی ها بیایند مرا ببینند با کدام چشم؟مردمی ‏که اخلاقِ قارون را پیدا کردند.این یک ناپاکی است دنبال جمع کردن ثروت رفتن و هزینه نکردن و خرج ‏نکردن ناپاکی است.‏ ‏2-"وتحیَّرتم علی الضُعفاالمومنین"شماها که سردم دارهای جامعه هستید.خطاب کرد به ابن مهزیار شماها با ‏این این همه دار و دسته ساختن ،با این همه گروه گرایی، با این همه تبلیغات، با این همه مجلات،با این همه ‏روزنامه ها،با این همه تیکه تیکه شدن هاتان تمام ضعیفانِ شیعه را سرگردان کرده اید دیگر نمیفهمند حق ‏با چه کسی است؟ وتحیَّرتم علی الضُعفاالمومنین.شما شیعیان ضعیف ما را سرگردان کردید.نمیدانند کدام طرف بروند.راستی ‏درست میگوید؟چپی درست میگوید؟شمالی درست میگوید؟جنوبی درست میگوید؟این آقا درست میگوید؟آن ‏آقا درست میگوید؟تو متحیر شدنشان است که مرجعیّت را رها میکنند رهبری را رها میکنند.در سرگردان ‏شدنشان هست که گاهی دین را رها میکنند.شما بد عمل کردید آلوده عمل کردید.‏ ‏3-قطعتُم الرحمَ الّذی بینکُم. تمام رشته های محبت بین همدیگر را بریدید.عروس با مادر شوهر بد ‏است،داماد با مادرزن بد است،این محل با آن محل بد است،این شهر با آن شهر بد است،این مدیر با این ‏اداری بد است،این اداری با این مدیر بد است،این آخوند با این مردم بد است این مردم با این آخوند بد ‏هستند،خواهر ها و برادرها با هم بد هستند، قطعتُم الرحمَ الّذی بینکُم.رشته های محبت را بریدید.برای چه ‏دیده بشوم؟دوست ندارم با این چشم ها مرا ببینید،این آلودگی است.برای چه دیده شوم دوست ندارم با این ‏چشم ها مرا ببینید.‏
🔔 حجاب‌سوز باشیم یا حجاب‌ساز!! 🪓 مهمترین آسیب شناختی که متولیان فرهنگی، جاهلانه یا آگاهانه بر پیکره‌ حیا و حجاب جامعه وارد می‌کنند، این است که بازیگران خانم در فیلم مربوط به شهدا و دفاع مقدس بازی می‌کنند که انسان را حقیقتا تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما بعد از مدتی عکس هایشان در اینستاگرام بیرون می‌آید که به بدترین شکل بد حجاب هستند!! در حقیقت الگوسازی را خوب انجام می‌دهند اما بلافاصله در شبکه فاسد اینستاگرام الگوسوزی می‌کنند! منبرمجازی حاج یاسر طاهری
  ⚡️ |هيچ  وقت  از  خودمون  پرسيديم قيمت  يه  روز  زندگے  چنده؟! ما  که  قيمت  همه  چيز  رو  با  پول  میسنجيم تا  حالا  شده  از    بپرسيم: قيمت  يه  دست  سالم  چنده؟! يه  چشم  بے  عيب  چقدر  مے  ارزه؟!  چقدر  بايد  بابت  اشرف  مخلوقات  بودنمون  پرداخت  کنيم؟! قيمت  يه  سلامتے  فابريڪ  چقدره؟! و  خيلے  سؤال  ها  مثل  اين..⁉️ ما  همه  چيز  را  مجانے  داريم  و  شاکر  نيستيم:) منبرمجازی حاج یاسر طاهری                               
📖 السَّلاَمُ عَلَى مُعِزِّ الْأَوْلِیَاءِ وَ مُذِلِّ الْأَعْدَاءِ ✨سلام بر عزت بخشنده دوستان خدا و ذلیل کننده دشمنان خدا 🌱اَلسَلام ، اِی نورِ فَـوقَ ڪُلً نـور وارثِ زهرایـی ِ قلبِ صبـور... بی حضورٺ عاشقـی درمانده گفت: "رَبّنا عَجـّلْ لَنا يَومَ الظهـور" سلام همراهان منتظر🌸🍃👋 صبحتون بخیر و عافیت🌞☕️ 🌹قشنگترین آرزوها رو بعد از یک شب زیبا و بنده واز براتون آرزومندم . ان شاالله بهترین توشه ها و بهترین ظرفیت ها و بهترین رغبتها رو از خداوند طلب کرده باشید و خداوند هم از فضل و عنایت خودش شما رو بهره مند نموده باشه .🤲 ✨مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ. 💢هر کدوم از ما که به این دنیا اومدیم بدون اختیار خودمون بوده پس روی این بحث نمی‌کنیم اما ادامه مسیر زندگی با خودمون هست. ✨قرآن این کتاب آسمانی و انسان ساز و نقشه راه ما بیان می‌کند تو دنیا هم که زندگی میکنی باید برای رسیدن به باشه. ✅حیات طیبه زندگی پاکی هست که منش و رفتار و کردار و گفتار من مطابق خواست الهی باشه .یا این طور بگم چنان باشه که لبخند رضایت (عج) رو به همراه داشته باشه. ⚠️جدی با خودمون فکر کنیم یک روز از زندگی مون چقدر باعث رضایت خاطر امام زمان ( عج) رو فراهم می‌کنیم.؟ الهی امروز در کنار خانواده عزیزتون روزی با طعم معرفت و معنویت و عافیت و عاقبت به همراه داشته باشید.🤲 روزتون قشنگ 🌼🍃با ما همراه باشید.✨ ⛅️الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج⛅️منبرمجازی حاج یاسر طاهری ساری مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام
▫️إِنَّمَا مَثَلي بَيْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِي الظُّلْمَةِ، يَسْتَضِيءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا. فَاسْمَعُوا أَيُّهَا النَّاسُ وَ عُوا، وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا 💠مَثَل من در ميان شما همچون چراغ در تاريکى است که هر کس در ظلمت قرار گيرد از نور آن بهره مى برد. اى مردم بشنويد و سخنانم را حفظ کنيد و گوشهاى قلب خود را آماده سازيد تا کلامم را کاملا بفهميد ✍امام عليه السلام در اينجا وجود خود را به چراغى پرنور در ميان امواج ظلمت، تشبيه کرده و به مردم دستور مى دهد به سوى اين چراغ بيايند و در حوزه پرتوافشانى آن قرار گيرند. نخست دستور مى دهند سخنان را بشنوند و نگهدارى کنند. سپس فرمان مى دهد که درباره آن تعمق نمايند و حقيقت آن را درک کنند 📘 منبرمجازی حاج یاسر طاهری ساری مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام                                   
عمامه عاریتی؟! مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع) در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین می‌گوید: آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند. حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند. جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند: "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. می‌فرمایند:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته، عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است " و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما . یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: "اینجا خانه‌ی من است،فردا طلوع فجر،وعده‌ی دیدار من و شما همین جا ". می‌رود داخل و دررا می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود. گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت. وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم. یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است ریاست،عاریتی است خانه‌هایتان،عاریتی است پول‌های حسابتان،عاریتی است وجودتان،عاریتی است سلامتی‌تان،عاریتی است. هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است دل به این عاریه‌ها نبندید.
حدود شصت روز تا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است.شصت روزی که دارای هیجان و در عین حال اهمیت فراوان می باشد.چهره کاندیدا ها مشخص شده و هر یک از احزاب،گروهها و جریان های سیاسی اهداف خاص خود را در این راستا دنبال می کنند.انتخابات ریاست جمهوری به خاطر این که سرنوشت مردم و کشور را برای دوره ای چهار ساله در اختیار فرد و مجموعه حامیانش قرار می دهد و سکان اداره کشتی کشور را جهت می دهد،از اهمیت فراوانی برخوردار است. از سوی دیگر برگزاری انتخابات در فضایی آرام و مردم سالارانه، شادابی و تحرک اجتماعی را به دنبال دارد که آحاد شهروندان ضمن ملاحظه رقابت واقعی سیاسی ، از حس سهیم بودن در تعیین سرنوشت برخوردار خواهند شد. اما در کنار اهمیت سیاسی این واقعه مهم و تحرک اجتماعی ناشی از این تصمیم گیری ملی، متاسفانه برگزاری انتخابات در ایران دچار آسیبهایی است که این آسیبها گاهی احساس لذت مشارکت را به تخریب سنگین شخصیت و یا خروج از دایره اخلاق نزدیک می کند.این آسیبها اگرچه نمی تواند به کلیت نظام انتخابات آسیب برسانند اما به هر حال دارای تاثیرات مخربی بوده و در شأن گفتمانی که قدرت را ابزاری برای حاکمیت اخلاق و معنویت می داند، نیست. این آسیبها ،ناشی از فقر اخلاق کارگروهی و تمرین مردمسالاری و نفس مداری در میان برخی نامزدها،جناحها واحزاب و یا طرفداران آنها است.شاید مهم ترین آرزو و آرمان دربرگزاری انتخاباتها از میان رفتن آسیبهای اخلاقی است.حال به بررسی و تدقیق در این بیماری های اجتماعی به منظور شناخت آنها و راه کارهای حل آنها می پردازیم.البته روی این نوشتار با گروه ،جریان و فرد خاصی نیست بلکه به نوعی آسیب شناسی عام انتخاباتی را دنبال می کند. 1-بیماری شایعه و شب نامه: برخی اوقات برخی طرفداران نادان برخی نامزدها و یا حتی عوامل نفوذی به قصد تفرقه افکنی، ماشین تولید شب نامه را روشن می کنند.شب نامه ها به صورت سنتی به اقلام انتشاراتی اطلاق می شود که به دنبال انتقال و نشر اطلاعاتی است که نمی توان به صورت رسمی در جامعه آن را ارائه کرد.مهم ترین انواع شب نامه های انتخاباتی با هدف تخریب سنگین یک کاندیدا با انتساب مسائل اقتصادی،سیاسی ویا حتی اخلاقی درباره فرد یا خانواده و مرتبطین او می باشد. به صورت کلی چون این اتهامات قابل اثبات نیست و شاید موجب پیگرد قانونی قرار گیرد به صورت گسترده اما بدون ارائه سند و یا گوینده و منبع اصلی منتشر می شود. رشب نامه ها برنامه و عملکرد نامزدها را هدف قرار نمی دهد،بلکه به صورت عمده شخصیت،حوزه خصوصی و یا خانواده نامزدی خاص را آماج حمله قرار می دهد و تخریب و تهمت های اثبات نشده را نثار او می کند.این شب نامه ها اخیرا صورتهای مدرنتری به خود گرفته اند و به صورت ایمیل و یا پیامک و یا پایگاههای اینترنتی بی نام و نشان ،خود را نشان می دهند.این ابزارها باعث شده شمول و گستره مخاطبان آن بسیار بیشتر از صورت سنتی چاپی شود. در مرحله بعدی محتویات این شب نامه ها به صورت شایعاتی اغراق شده در ارتباطات بین فردی در جامعه پخش می گردد. شاید مهم ترین راهکار مبارزه با این بیماری خود شهروندان می باشند.در یک جامعه مردمسالار شهروندان دارای آگاهی فرض شده اند و این آگاهی از قدرت اختیار این شهروندان منبعث شده است.شهروندان می بایست نسبت به اطلاعاتی که صحت و سقم آنها بر ایشان معلوم نیست موضع پرسشگرانه داشته باشند و به دنبال دریافت حقیقت باشند.خداوند در قرآن کریم می فرماید:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بنباء فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ (اى كسانى كه ایمان آورده اید ، اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد ، درباره آن تحقیق كنید ، تا مبادا از روى نادانى به قومى آسیب برسانید ، آن گاه از آنچه بر سرشان آورده اید پشیمان شوید) سوره حجرات آیه 6 2-بیماری توهین و مسخره کردن: یکی دیگر از آسیبها و بیماری های جدی که هرگز در شان یک جامعه ارزشمدار نیست،رواج و همه گیری اصطلاحات،القاب و شوخی های زننده درباره نامزدهای انتخاباتی است.راقم این سطور هرگز با شادابی فضای انتخاباتی مخالفتی ندارد ،اما میان نشاط و سرزندگی و توهین و تحقیر سایرین تفاوت قائل است.متاسفانه در فضای انتخاباتی ایران در برخی موارد ویژگیهای جسمی ،ظاهری و یا مواردی از این دست موجب ایجاد زمینه تمسخر می گردد. جک های انتخاباتی که برخی مواقع به علت فقر فرهنگی متاسفانه همراه با محتوای مستهجن می شوند از نمونه های این امر است.نمونه دیگر ملقب کردن برخی نامزدها به برخی القاب ناشایسته می باشد.شاید اوج این گونه بیماریها در پیامک های انتخاباتی مشهود گردد. راه درمان این بیماری آموزش عمومی به شهروندان درباره حقوق افراد و حرمت و کرامت آنها است.یک فرد مسلمان اگرچه مخالف من است اما دارای حقوق و کرامتی می باشد که نبا
ید پایمال گردد.خداوند در قرآن می فرماید:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَكُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن یَكُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُون(اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! نباید گروهى از مردان شما گروه دیگر را مسخره كنند، شاید آنها از اینها بهتر باشند; و نه زنانى زنان دیگر را، شاید آنان بهتر از اینان باشند; و یكدیگر را مورد طعن و عیبجویى قرار ندهید و با القاب زشت و ناپسند یكدیگر را یاد نكنید، بسیار بد است كه بر كسى پس از ایمان نام كفرآمیز بگذارید; و آنها كه توبه نكنند، ظالم و ستمگرند!)حجرات 11 -سیاه نمایی از کل فعالیتهای رقیب: یکی از بیماریهای رایج انتخاباتی متاسفانه سیاه نمایی کامل از شخصیت نامزدها،افکار،طرفداران،فعالیتها و سوابق اجرایی آنها است. یکی از نشانه های مهم فقر در فرهنگ سیاسی ایران،مطلق انگاری و سیاه و سفید دیدن جهان است.از نگاه برخی طرفداران نامزدها ،نامزد مورد نظر او،اقداماتش و تمام اطرافیانش مظهر جبهه خیر و رقبا کلا شر می شوند.فضای انتخاباتی متاسفانه گاهی دیگر به میدان رویارویی طرفداران رقبا با انواع اتهامات به همدیگر می شود.رقیب مظهر بدی و تمام اقداماتش منفی و در صورت داشتن مسوولیت اجرایی،از او چیزی جز فساد ،ناکارایی ، فقر و تباهی حاصل نشده است.هر یک از گروهها اخیرا می کوشند طرف دیگر را به وابسته بودن به یک قدرت بزرگ بین المللی متهم می کنند و در این میان آن چه باقی می ماند این است که آیا در کارنامه طرفین کورسویی از موفقیت،تلاش و یا اخلاص وجود ندارد؟این گمانهای نادرست به صورت سخنرانیها و یا مصاحبه های تخریبی بدون امکان طرف دیگر برای دفاع تجلی می کند. نکته دیگر ارائه اخبار و اطلاعاتی از جبهه رقیب است که از قول منابع موثق و یا آگاهان نقل می گردد!!این اطلاعات اکثرا حاکی از نقشه های پیچیده رقیب،وابستگی آنها ویا اختلافات داخلی آنها است.صرف نظر از صحت ویا سقم آن روش دریافت این اطلاعات چیزی شبیه شبه جاسوسی است!که در شان رقابت و مشارکت در مردم سالاری دینی نیست. شاید مساله اصلی برداشت نادرست افراد از رقابت سیاسی بدون توجه به منافع ملی و حفظ مشروعیت نظام در عرصه رقابت است.شاید اصلی ترین مفهوم در مردم سالاری دینی این است که شهروندان با هم برادرند و حسن ظن باید میانشان جریان داشته باشد و رقابت آنها برای هم افزایی در نیکیها و خیر عمومی است.خداوند در قرآن می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن یَأْكُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ( اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! از بسیارى از گمانها بپرهیزید، چرا كه بعضى از گمانها گناه است; و هرگز (در كار دیگران) تجسس نكنید; و هیچ یك از شما دیگرى را غیبت نكند، آیا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر كراهت دارید; تقواى الهى پیشه كنید كه خداوند توبه‏پذیر و مهربان است!)حجرات 12 نتیجه گیری: مشارکت سیاسی در مردم سالاری دینی امری نشاط آفرین و سرنوشت ساز است.اما برخی بیماریهای اخلاقی در فرهنگ سیاسی برخی طرفداران نامزدها باعث شده ، نوعی آسیبهای انتخاباتی به و جود آید.این آسیبها مانند سیاه نمایی مطلق از رقیب،شایعه سازی،شب نامه نویسی،تمسخر رقبا،اسراف در تبلیغات و ...با فلسفه اصلی مردم سالاری دینی در تضاد است.کسب قدرت در مردم سالاری دینی به هر وسیله ای مشروع نیست و مشارکت و رقابت سیاسی باید اخلاق مدارانه باشد.راهکار اصلی مبارزه با این بد اخلاقی ها در کوتاه مدت نظارت جدی،بی طرفانه و عادلانه دستگاههای نظارتی بر انتخابات و قضایی و مبارزه موثر با عوامل بی اخلاقی انتخاباتی بدون توجه به جایگاه و موقعیت سیاسی شان می باشد.در بلند مدت نیز می بایست از کودکی در نظام تعلیم و تربیت در فرایند اجتماعی شدن ویا در طی زندگی شهروندان از طریق رسانه ها ،مبانی فکری و هنجارهای عملی مشارکت سیاسی و رقابت سیاسی آموزش داده شده و تمرین گردد. تبیان نیز در نطر دارد در راستای تحقق این امر،با رعایت بی طرفی انتخاباتی و با توجه به رویکرد اطلاع رسانی خود به آگاهی سازی سازنده در این زمینه اقدام نماید.اطلاع رسانی که به ارتقای بینش انتخاباتی و درک تحولات سیاسی کشور یاری رساند. ♦️منبرمجازی حاج یاسر طاهری ساری مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام
مجموعه داستانک - شماره 5 آقای ناظم به همراه بچه ها و با کمک آنها در حال نصب پوسترهای تبلیغاتی و انتخابات شورای دانش آموزی بود. یکی از بچه ها از آقای ناظم پرسید:«آقای اکبری، همه ی این بچه ها و کاندیداها قول های خوبی داده اند، ما مانده ایم که به کدام یک رای دهیم؟» آقای اکبری در حالیکه پوستر ها را به پرده ی کنار دیوار می چسبانید گفت:«باید تفکیک قائل شویم بین قول و عمل» بچه ها پرسیدند یعنی چه که تفکیک قائل شویم؟» آقای اکبری گفت:«یعنی کسی که قول های خوب میدهد الزاما فرد اصلح و خوبی نیست بلکه آنکه در سابقه ی خودش نشان داده و یه قول های خودش عمل میکند میتواند فردی اصلح باشد، به شرط اینکه قولها بر مبنای درست داده شده باشد؛ پس باید برویم دنبال سابقه و عملکرد آنها.» یکی از بچه هاگفت:«بله آقای اکبری، با حرفهای شما کاملا موافقم، زیرا پدرم هم مثل شما حرف میزند، هر وقت موقع انتخابات می شود، پدرم برای همه اعضای خانواده، قول های کاندیدا ها را به همراه سابقه و کارهای قبلشان بررسی میکند و میگوید که نباید گول تبلیغات و قول ها را بخوریم، چون شاید اصلا عمل کردن به بعضی از قول ها عملی نباشد.» آقای اکبری خندید وگفت:«بله بچه ها، صحبت های این دوست شما کاملا درست است، و در واقع انتخابات در این مدرسه باید مثل یک تمرین عملی برای آماده شدن شما برای انتخابات مهم کشوری باشد» #منبرمجازی حاج یاسر طاهری ساری مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام
امام کاظم علیه السلام می فرمایند: دنيا، سراى كسى است كه سرايى ندارد و دارايىِ كسى است كه مالى ندارد و كسى از بَهرِ آن گِرد مى آورد كه خِرَد ندارد و كسى در پىِ خواسته هاى دنيوى مى رود كه فهم ندارد، و كسى بر سرِ دنيا دشمنى مى ورزد كه شناخت ندارد و كسى به خاطر آن حسادت مى ورزد كه دانايى ندارد و كسى براى آن تلاش مى كند كه [به آخرت] يقين ندارد. الدُّنيا دارُ مَن لا دارَ لَهُ ، ومالُ مَن لا مالَ لَهُ ، ولَها يَجمَعُ مَن لا عَقلَ لَهُ ، وشَهَواتِها يَطلُبُ مَن لا فَهمَ لَهُ ، وعَلَيها يُعادي مَن لا عِلمَ لَهُ ، وعَلَيها يَحسُدُ مَن لا فِقهَ لَهُ ، ولَها يَسعى مَن لا يَقينَ لَهُ منبع:مشكاة الأنوار : ص 467 موضوعات مرتبط: دنیا، کم خردی، فهم، آگاهی، دشمن، حسادت، آخرت
بصیرت، سواد نیست - بینش است. 1⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ پیامبر، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛ 2⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به «شخصیت»ها نباشد؛ بلکه همواره به « شاخص »ها چشم بدوزی؛ پس ملاک حق حقیقت است نه شخصیت 3⃣🔹بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی مسجد، می‌تواند «مسجد ضِرار» باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛ 4⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق، منحرف نکند؛ 5⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ رسول خدا را «پی» کنی و همزمان، حرمت حریم رسول الله (صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛ 6⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی جانباز صفین (شمر) می‌تواند قاتل حسین (علیه السلام) در کربلا باشد؛ 7⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی 8⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه نگذاری فتنه‌گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند 9⃣🔹 بصیرت؛ یعنی اینکه «مالک اشتر»ها را به تندروی و «ابوموسی اشعری»ها را به اعتدال نشناسی؛ 🔟🔹 بصیرت; یعنی اینکه بدانی «معاویه»ها، به سست عنصرهای سپاهِ امیرالمومنین (علیه السلام) " دل بسته‌اند ؛ 1⃣1⃣🔹 بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ,‌تکرار‌می‌شود؛ نه با جزئیاتش؛ بلکه با خطوط کلی‌اش .... ✅ یادمان باشد:👇 وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند ‌حمله می‌کند؛ و فرصتی برای واکنش دارید. ( فرار، سازش یا مقاومت ) ؛ اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا بی سر و صدا و تنها به جان محصولات شما می‌افتد. زمان می‌برد تا به هدف برسد، اما بالاخره همه محصول تو را نابود می‌کند 🔴⚠️ ایستادن در برابر گرگ، " شجاعت " می‌خواهد و دفع خطر موریانه " بصیرت " موضوع مرتبط :بصیرت، دفع خطر، موریانه، شجاعت، گرگ، هجوم، مقاومت، حمله، معاویه، مالک اشتر حاج یاسر طاهری ساری مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام ساری