🌀 در میانهی رقابت ناتمام جلیلی_قالیباف، بهتر است به #زاکانی فکر کرد.
برونرفت از بنبست، از این سو میگذرد...
#انتخابات
#انتخابات_ریاست_جمهوری
📱 @menhaj_hoseinzade
🌀آقایان قالیباف و جلیلی بیش از این نیاز به مطرح شدن ندارند. تقریبا ظرفیت جذب آنها، همین میزان است. از سوی دیگر تقابل طرفداران متعصب هر دو گروه باعث شکنندگی وحدت جریان انقلاب شده است.
اما آقای #زاکانی ظرفیت تخاطب بهتری با مردم را دارد. او برنامه و کارنامه، هر دو را در کنار هم ارائه کرده و شدیداً ضد فساد است.
باید درباره او بیشتر
بنویسیم
گفتگو کنیم
و نشر بدیم...
خیلی فرصت نیست!
اگر غفلت بورزیم،
نتایج خسارتبار انتخابات ۹۲ درپیش خواهد بود!
📱 @menhaj_hoseinzade
هدایت شده از وحید یامین پور
ما در ۸ سال دولت حسن روحانی آرام آرام داشتیم به تنبلی و انزوای عافیتطلبانه عادت میکردیم. به اینکه مسئولیت هیچ چیزی را نپذیریم. به اینکه نقد کنیم و نقد کنیم و نقد کنیم. پا روی پا بیندازیم و ریشخند بزنیم و زندگی خودمان را سپری کنیم.
اولش با دیدن کسانی مثل آخوندی و جهانگیری و فریدون و ظریف، آه میکشیدیم اما بتدریج پوزخند زدیم و طعم بیمسئولیتی و بیتکلیفی زیر زبانمان مزه کرد. طعم نقد و مطالبه. مطالبهگری مکر بزرگی است. مکر نفس است. تسویل و تسویف است. جز آنها که از عمق جان میسوزند و کاری جز فریاد زدن از دستشان برنمیآید، الباقی مطالبهگران، بادی به غبغب میاندازند و بدون قبول هیچ مسئولیتی فریاد میزنند. در سایهی مکر نفس ژست مستقل بودن و جسارت و شهامت داشتن میگیرند و ترس خود از پذیرفتن مسئولیت اوضاع را پنهان میکنند.
در میان این خوشخوشان تنبلی و مطالبهگری ناگاه فتنه ۹۸ رخ داد و دیدیم کسی جز ما نیست که سنگ زیرین آسیاب باشد. رئیس دولت خودش صبح جمعه از خواب بیدار شد و ما باطن حقیقی مطالبهگری عافیتطلبانه را در خیابانهای آتش گرفته و خشم حاشیهها و استیصال کارگران دیدیم.
با توبه از روحانی، رئیسی آمد. اما برخی از جماعت خو کرده به مطالبهگری از غار خود بیرون نیامدند. رهبری مدتها بود که جوانان حزب الهی را از مطالبهگری به جهادتبیین و حرکت خودجوش فراخوانده بود، اما کمتر لبیک شنیده بود.
بسیاری از گرم و نرم مطالبه بیرون نیامدند و شانه زیر بار مسئولیت ندادند و ترجیح دادند با همان زبان با رئیسی سخن بگویند.
خلوصگراییِ حزبالهی نقاب خوبی است برای پنهان شدن و مطالبهکردن؛ و توأمان ما را از زحمت پذیرش تکلیف و نتیجه میرهاند. به جای رنج پاسخگویی، به ما لذت متبخترانه و غرورآمیزِ مطالبه را ارزانی میدارد.
آخوندی و فریدون و جهانگیری و ظریف... دولت سوم روحانی پشت در است. و این برای جماعت مطالبهگر مسئولیت گریز عافیت طلب خبر بدی نیست. آنها تکلیف خود را انجام میدهند، بقیهاش به آنها مربوط نیست.
@yaminpour
❌بزرگواران! میزگردها تمام شد؛ اینجا مناظره است!
🔘بزرگواران! میزگردها تمام شد. مردم ارائه مستقل و مفصل شما را دیدهاند. شما به مناظره آمادهاید تا ناظر بر برنامهها و عملکردهای دیگر نامزدها خود را اثبات نمایید؛ نه آنکه خلاصه نظرات خود را دوباره ارائه دهید. ذات مناظره نقد منصفانه است.
🔘بعضی از نامزدها اصلا ناظر بر مباحث دیگران اظهار نظر نمیکنند. طرفدارانشان نیز این سبک شرکت در مناظرات را حمل بر اخلاقمداری میکنند و از آقای زاکانی خرده میگیرند؛ اما به نظرم مشکل دوستان در فهم معنای اولیه مناظره است.
🔺شاید لازم باشد دوباره باب "مفاعله" رو با هم مرور کنیم!
➖"مشارکت یعنی بیان شرکت دو شخص یا دو چیز در فعل یعنی هر دو هم فاعلند و هم مفعول مانند ضارب زید بکرا. زید با بکر زد و خورد کردند شاعرت زیدا با زید مشاعره کردم مشارکت معنی غالبی این باب است."
صرف ساده، افعال مزید، باب مفاعله
#مناظره
#انتخابات
📱 @menhaj_hoseinzade
❌وضعیت پزشکان وقتی #پزشکیان وزیر بهداشت بود!
روزنامه اطلاعات ۱۳۸۲
با #درواقع همراه باشید...
👉 @darvaqe1
📱 @menhaj_hoseinzade
ایده کانونی
🔺این مطالب برای کسانی که صحنه احساسی و عاطفی را بیشتر از صحنه عقلانی و اخلاقی میپسندند مفید نیست. علت اینکه اینها با سبک مناظرات صدا و سیما مخالفند نیز عموما همین نکته است.
🔺اما وقتی هر کاندیدا را که خوب اسکن میکنیم، یک نقطه کانونی و ایده محوری دارد که ما بقی سخنانش حول آن ایده کانونی سامان یافته. آن ایده محوری را خوب است پیدا کنیم و مقایسه نماییم.
🔺ایده محوری پزشکیان بازگشت به مذاکره با غرب است. مذاکره به سبک دولت روحانی و ظریف. آنچه درباره رجوع به کارشناس و وحدت و اینها میگوید همگی مثل فلشی است که مصداقش این است.
🔺ایده پورمحمدی، ترمیم اعتماد مردم و ایجاد وحدت است. ترمیم احساس ناامیدی و انسدادی که در مردم شکل گرفته. او ریشه بی اعتمادی و ناامیدی را سبک مدیریت کشور میداند. سبک او به نوعی پوپولیسم و عوامگرایی (توصیفی میگویم نه ارزشی) در اجرا منتهی میشود.
🔺ایده اصلی قالیباف بهرهوری و جلوگیری از هدر رفت انرژی بوسیله قدرت مدیریت است. او معتقد است به این روش همه مشکلات اقتصادی قابل حل است. دست او در تعامل با دنیا باز میشود، فشار اقتصادی به مردم را هم بر میدارد.
🔺ایده اصلی جلیلی حضور مردم در میدان است بوسیله قدرت مدیریت. اینکه او معتقد است شرایط جهانی برای ایران فرصتهای فوق العاده ای ایجاد کرده، و ایران در آستانه جهش جدی است، توصیف موقعیت ما است. اما کانون توصیه های او، آوردن مردم به صحنه است. او برای آوردن مردم به صحنه معتقد است باید اولویتهای کشور را بشناسیم تا به همه اقشار و گروهها و نهادها در این جهت متناسب با ظرفیتشان، ماموریت متناسب و مشخص بدهیم.
🔺ایده کانونی زاکانی، یارانه طلا است. این میتواند گام اول در پایه گذاشتن طلا در اقتصاد باشد که عملا باعث شکستن ساختار و نظام اقتصادی بر پایه پول و دلار میشود. این ایده البته، اکثر متخصصین را همراه نمیکند و اقلیتی از اقتصاددانان به آن معتقدند.
🔺ایده کانونی قاضی زاده مساله زن و خانواده است. او تلاش میکند با رویکردی تربیتی و فرهنگی مساله خانواده را در کشور جدی کند و از آن ثمرات اقتصادی و سیاسی بگیرد.
🔺ممکن است از من بپرسید، بر این اساس تو کدام ایده را میپسندی؟
پاسخ من ایده آقای جلیلی است. آنهم با فاصله نسبت به دیگران.
اما اگر بپرسید فکر میکنی، کدام کاندیدا، احتمال بیشتری دارد که از پس ایدهاش بر بیاید و بتواند آن را عملیاتی کند؟
پاسخ من آقای قالیباف است.
🖋حجت الاسلام علی مهدیان
📱 @menhaj_hoseinzade
🌀در ایام پیشرو سعی میکنم با نگاهی باز نظرات کارشناسی رو به قدر وسع عرضه کنم و به نظرات تعلیقه بزنم و نکات خودم رو هم خدمتتون عرض کنم...🌹
🖋تعلیقهای بر تحلیل استاد علی مهدیان:
🌀ایدهیمرکزی آن مفهومی است که جهتدهنده و ریلگذار تمام برنامهها قرار میگیرد و چنان روح در تمامی طرحهای نامزدین دیده میشود. ایده و فکر مرکزی را نباید با "برنامه ویژه" خلط کرد. برنامه ویژه دکتر زاکانی یارانه طلاست؛ اما ایده مرکزی او چیزی است که در این برنامه و دیگر برنامهها حضور دارد. پس نقد اول: خلط ایده و برنامه است.
🌀نقد دوم نقدی روشی است. یادداشت استاد مهدیان چنانچه بر اساس #تحلیل_محتوا باشد و ایشان با چارچوب تحلیلی، ایدهی مرکزی را بدست آورده باشد، قابل بحث است؛ اما به نظر میآید تنها بر اساس مطالب گلدرشت نامزدین و جملاتی که برای ایشان برجسته شده چنین تحلیلی ارائه کرده باشد. البته سابقهی ذهنی ایشان نسبت به نامزدین هم در این تحلیل بیتاثیر نیست.
🌀 بر اساس آماری که در عکس نشان داده میشود واژهی #مردم را زاکانی ۹۶ و قالیباف ۴۶ بار تکرار کردهاند. البته این هم نمیتواند واقعنما باشد اما بر تحلیل استاد مهدیان خدشه وارد میکند.
🌀 اما نکتهی آخر ایشان را قبول دارم. دانشآموز تا وقتی امتحان ندهد نقطههای قوت و ضعفش شناخته نمیشود. دکتر قالیباف با تمام نقاط قوت و ضعفش بر اجرای آنچه وعده داده موفق ظاهر شده و میتوان به او نمره داد. به دکتر زاکانی و دکتر قاضیزاده هم به دلیل برعهده گرفتن منصب مدیریت اجرایی میتوان نمره واقعی داد؛ اما به دکتر جلیلی با وجود گفتمان قویاش نمیتوان نمره واقعی داد.
#انتخابات
📱 @menhaj_hoseinzade
🚫اگر معتقدید که قالیباف ادامه هاشمی است بدانید این مسیر شما هم ادامه احمدینژاد است.
⭕️تفکری که صبح، به قصد تخریب قالیباف از خواب برمیخیزد و شب قبل از خواب یک توئیت تخریبی دیگر میزند که خدای نکرده در این کار انقلابی و مورد پسند امام زمان(عج) کم نذاشته باشد!
⭕️تفکری که فقط خود را انقلابی میداند و معتقد است همه غیرانقلابی و مضرند! این نگاه نفی ماعدا میکند و با اندکی مخالفت حکم تکفیر تو را صادر و از انقلاب طردت میکند. به همین راحتی.
⭕️تفکری که نمیفهمد احداث پل و بزرگراه و غیره در نظام اسلامی به عقیده مقام معظم رهبری عین عبادت است. درضمن ببینید چقدر به هیئات و مساجد در زمان شهرداری کمک شده. ببینید اگر انصاف دارید و در مقابل حق و حقیقت انقیاد دارید.
#انتخابات
📱 @menhaj_hoseinzade
هدایت شده از عقلانیت انقلاب اسلامی
📌 بررسی اجمالی سه دولت روحانی، احمدینژاد و شهید رئیسی
(سه تفکر، سه راه ، سه سرنوشت)
در طول ۲۰ سال گذشته، سه دولت با سه رویکرد بر جامعه ما حکمرانی کردهاند که هر کدام یک نقطه کانونی داشته و برمحور ان به دنبال حل مشکلات بوده است.
🔸احمدینژاد
دولت احمدینژاد بر عنصر ارزشهای انقلابی و روحیهی فسادستیری و سادهزیستی تاکید داشت و بر این اصل استوار شده بود که اگر ارزشهای انقلابی و مردمی همچون عدالت و مهرورزی در جامعه بازگویی شود و به توزیع عادلانهی درآمدها اهتمام شود مشکل کشور حل خواهد شد. علیرغم اینکه پیروزی احمدینژاد محصول حمایت صریح و کامل آیت الله مصباح یزدی، آیت الله حائری شیرازی و جبههی پایداری و جمعی زیادی از طلاب انقلابی و بسیجی بود اما وی اعتنای زیادی به حوزه و روحانیت نداشت و خود در قامت یک نظریهپرداز و معجزه هزاره سوم به میدان آمد و در هر سخنرانی و اظهارنظری، به تفسیری خاص از گفتمان انقلاب اسلامی میپرداخت و با غیریتسازیهای صریح با سایر نیروهای انقلابی و خلوصگرایی ایدئولوژیکی، به ارائه ایدهها و نظریههای جهانی مشغول بود و در سودای طرح تمدنی برای اینده بود و به همین جهت مهدویت و ضدیت با صهیونیزم را در کانون گفتارها و ایدهپردازی های خود قرار داد. بدین جهت همواره مورد اقبال طلاب انقلابی و جریانات مدعی تمدن اندیشی بود و البته از حمایتهای دولت هم که به برکت رشد چندبرابری قیمت نفت حاصل میشد بهرهمند میشدند. دوران احمدی نژاد، دوران رشد قارچی موسسات تمدنی و دکتریتالساز بود و هر طلبه و دانشجوی تازهکار و هر مستعد سخنوری و معرکهگیری، در قامت نظریهپرداز تمدن اسلامی و مبارزه با صهیونیزم جهانی به تولید کتاب و جزوه و ارائهی سخنرانیهای آتشین مشغول شد و کاملا فرهنگ کار و تلاش به حاشیه رانده شد.
🔹روحانی
دولت روحانی، بر سیاست خارجی اصرار داشت و راه حل را در مذاکره و تعامل با آمریکا و کشورهای غربی جستجو میکرد که اگر سرمایههای بلوکه شده آزاد و مسیر واردات تسهیل شود، رفاه بر جامعه حاکم و مشکلات برطرف میشود. از اینرو، حسن روحانی از همان دوران تبلیغات از تقابل حقوقدان و سرهنگ سخن گفت و به دنبال باز کردن قفل چرخ اقتصاد کشور بود و کلید آن را مذاکره و تعامل با کدخدا (آمریکا) معرفی میکرد. او هشت سال همهی امورات کشور را به طور کامل به مذاکره و برجام و آرزوی واردات از اروپا گره زده بود و کارهای زیرساختی را تعطیل و شور و نشاط کار و تلاش ، خدمت و پیشرفت را از بین برد. تمام هم و غم دولت مذاکره بود و بالعکس تمام مسئله مدعیان انقلابیگری، رد و نقد مذاکره و دلواپسی از سرانجام برجام شده بود. اینها آنها را به خیانت و وادادگی و غرب پرستی ... متهم میکردند و آنها اینها را به دلواپسی و علم ستیزی و کاسب تحریم رمی میکردند. خلاصه دولت روحانی، دوران دوقطبی سازی مفرط و مخرب بود که این قبیلهگراییهای سیاسی و تخریبهای متقابل، اعتماد عمومی را نسبت به همهی طیف سیاسی اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاحطلب سلب کرد و یک اجماع مرکب برای مردم به وجود آورد که همه فاسد هستند، همه نجومی هستند و همه بیتوجه به درد مردم.
❇️ شهید رئیسی
دولت شهید رئیسی بر عنصر خدمت و پیشرفت تأکید داشت و تلاش داشت تا با کار و تلاش شبانهروزی قوانین معطل را اجرا و موانع بر سر راه تولید را برطرف کند. شهید رئیسی بر این اعتقاد اصرار داشت که ریشهی مشکل کشور ایده و نظریه، طرح و برنامه و همچنین مذاکره و قهر با دیگر کشورها نیست بلکه مشکل در کندی کار و وجود موانع در مسیر حرکت و بهرهوری است از اینرو، تمام همت خود را معطوف به کار و تلاش بیوقفه و خستگیناپذیر معطوف داشت و با یک مدیریت قوی توانست بخشی از موانع را به دست خود مردم برطرف کند و چرخ اقتصاد را به حرکت در آورد. از اینرو، هیچگاه شهید رئیسی در قامت یک نظریهپرداز و ایدهپرداز ظاهر نشد و همواره خود را یک طلبه ساده و مقلد رهبری و خادم ملت میدانست که باید اعتماد را به همهی اقشار ملت بازگرداند و فارغ از دعواهای سیاسی چپ و راست، قبیلهگرایی های سیاسی و مذهبی و حواشیهای روزنامهای و مجازی، به غیر کار و تلاش و اجرای قوانین و برنامههای مصوب به چیز دیگری فکر نکند و با مدیریت صحیح ظرفیتهای درونی و همچنین تعامل سازنده با همسایگان و کشورهای بزرگ اقتصادی به حل مشکلات مردم و بالا بردن بهرهوری و کم کردن تورم بپردازد.
https://eitaa.com/usul121/1331