📌 #معرفیکتاب
📚 از لاواک تا افلاک
مدیریت یکی از مبنایی ترین و کاربردی ترین دانش های عصر حاضر است. دانشی که دستگاه های فکری و علمی بشر طی دو قرن اخیر بدان التفات داشته است.
با پیروزی انقلاب اسلامی و طلوع دوباره خورشید اسلام در عرصه حکومت و مدیریت، گونه ای جدید از مدیریت در ایران آغاز شد که اوج خود را در دفاع مقدس به نمایش گذاشت.
شکلی از مدیریت که آن را به حق، مدیریت جهادی نامیده اند.
این شکل از مدیریت علیرغم نوپایی، به برکت اخلاص مجاهدان موفق شد قدم هایی استوار در راه تعالی این مرز و بوم بردارد.
کتاب حاضر، درباره رویکرد مدیریتی شهید عباس بابایی است که با آمیختگی در هنر روایت، به شکل داستانی، مدیریت جهادی را در سیره این بزرگوار شرح و تفسیر میکند.
کتاب حاضر برای تمامی اقشار جامعه، علی الخصوص آنها که علاقه مند به رشته مدیریت هستند، توصیه میشود.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #دقایقیباکتاب
📚 از لاواک تا افلاک
عملیات رمضان قرار بود با تاکتیک یورش موج انسانی انجام شود. آمدند از عباس اجازه خواستند که بروند جبهه و در یورش موج انسانی عملیات رمضان شرکت کنند. عبّاس هم اجازه داد. رفتند شلمچه. دو سه هفته بعد
جنازه هایشان برگشت!
هفته ای نبود که در آن چند خلبان به شهادت نرسد. این روند تعداد خلبان های آموزش دیده را کمتر و کمتر میکرد. از طرفی اعزام دانشجوی خلبانی به خارج از کشور پس از انقلاب تقریباً متوقف شده بود. در داخل کشور هم، دانشکده ای با تمام امکانات که بتوان در آن تربیت خلبان را از صفر تا صد انجام داد، تقریبا وجود نداشت...
صبح یکی از روزها، عباس هنگامی که از سلمانی به اتاق فرماندهی برمیگشت، روی میز منشی پاکتی را دید ........
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📚 از لاواک تا افلاک
🔹نویسنده: حجت جبار دخت
🔸تعداد صفحه : ۳۰۰ صفحه
🔹نوع جلد: شومیز
🔸قطع : رقعی
❌ قیمت : ۱۸۰ هزار تومن ❌
✅قیمت باتخفیفویژه : ۱۶۲ هزار تومان
♦️ لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
🔺 #پارتاول
📚 فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
آسیب های اجتماعی از آن دست مسائلی است که حکومت ها و دولت های مختلف در همه زمانها با آن دست و پنجه نرم میکنند و یکی از استراتژی های کلان خود را به آن اختصاص میدهند.
اساس این بحث یک رکن مهم دارد و آن ماهیت آسیب اجتماعیست که بن مایه ای ارزشی و مبتنی بر سنت را دارا میباشد. واضح است که شاید آنچه در برخی جوامع از آن جرم یا یک آسیب اجتماعی تلقی شود، شدت و حدت آن در جامعه دیگر مختلف باشد یا حتی اصلا جرم تلقی نشود!
با بیان این مقدمه، مشخص است که برای پرداختن به این مسئله، باید مفاهیم، حدود و کیفر آن از منظر شارع مقدس مورد بررسی قرار گیرد. چرا که حاکمیت فقه اسلامی بر کشور و آمیختگی سنت و فرهنگ ما با مبانی اسلامی لازمه معنا و بررسی آسیب های اجتماعی است.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
🔺 #پارتدوم
📚 فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
⁉️ دول گوناگون چه راهکارهایی برای حل مسئله آسیب های اجتماعی در پیش گرفته اند؟
برخی از آن رویکردی پسینی به موضوع دارند. بدین منظور که پس از رخ دادن آن وارد عمل شده و به مجازات و تنبیه میپردازند. گروهی دیگر نیز رویکردی پیشینی دارند، آنها قائل به این هستند که باید از بروز این پیشگیری ها جلوگیری کرد.
❓ خب شاید سوال شود که شارع مقدس چه رویکردی نسبت به آن دارد؟
که دقیقا کتاب حاضر قرار است به تبیین این سوال بپردازد.
در ثانی، یکی دیگر از مباحث مهم در این عرصه، اصالت عامل است.
❓ آیا آسیب های اجتماعی اصالتا ماهیتی اجتماعی دارند که سبب بروز آن میشوند یا که خیر، نیات درونی و اختیار فردی است که زمینه ساز ناهنجاری ها در اجتماع میشوند؟!
فی المثل به نظر شما، در مسئله سرقت و فحشا، تا چه اندازه عواملی مانند فقر و مشکلات اقتصادی را میتوان مبنا قرار داد و به مسئله نگاه کرد و نیات. فردی را تا چه اندازه مهم جلوه داد؟! آنقدر بودند و هستند دزدانی که بدون مشکل اقتصادی نیز به این جرم آلوده شده اند ...
♨️ پیشنهاد میکنم برای صحت سنجی حدس و پاسخ خود این کتاب را بخوانید.
📝 برخی از مباحث مطرح شده عبارت اند از:
۱. تبیین و معنای مفاهیم از قبیل جرم و ...
۲. حسم ماده فساد: از انواع فساد های اخلاقی و سیاسی و .... تا نوع تنبیهات و مجازات آن
۳. تطبیقات پیشگیری از جرم: مانند جواز غیبت، دروغ مصلحت آمیز، نهی از منکر مضر و ....
۴.و ......
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #برشیازکتاب
📚 فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
⭕️ نهی از اشاعه فحشا
یکی دیگر از آیاتی که در بحث جاری وجود دارد، آیه شریفه ۱۹ از سوره نور است:
🔅 إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ.
در این آیه خدای متعال حتی برای کسانی که نسبت به اشاعه فحشا صرفاً علاقه داشته، عذاب الیم قرار داده است، چه برسد به کسانی که این عمل را انجام داده و از مرتکبین آن هستند. چرا که علاقه داشتن به چنین عملی به صورت ناخودآگاه در ضمیر انسان رخنه کرده و موجب میشود در مقام عمل عادت به عیب جویی و تجسس در زندگی دیگران بپردازد. بنابر این نمیتوان گفت صرف دوست داشتن اشاعه فحشا بدون اینکه اقدام عملی صورت گیرد، گناه نیست. چرا که حب و علاقه علة العلل است و وجود آن منجر به تحقق گناه خواهد شد و خدای متعال نیز بر همین اساس از آن نهی کرده است.
در این آیه یکی از نکات تربیتی قرآن کریم مطرح میشود که در آن خدای متعال از نزدیک شدن به گناه و علاقه به ایجاد آن نیز نهی میکند تا افراد هر چه بیشتر از گناه فاصله بگیرند و احتیاط بیشتری را انجام دهند؛ زیرا همانطور که در روایات آمده است، نزدیک بودن به فضای گناه در نهایت موجب ارتکاب آن میشود و میبایست اشخاص فاصله
خود را با گناه بیشتر و بیشتر کنند. با توجه به همین نکته در فقه از خلوت با نامحرم نهی شده است. با اینکه نفس خلوت کردن با نامحرم به خودی خود عمل حرامی نیست اما
سر
مطلب پیشگیری از وقوع در حرام است تا شخص هر چه بیشتر از گناه فاصله بگیرد.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
🔰 زندگی نامه آیت الله فقیهی:
حضرت آیتالله محسن فقیهی دامت برکاته (زاده ۵ اسفند ۱۳۳۱)، مجتهد، استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.
❇️ پدر ایشان، آیتالله بحرالعلوم (ره) فرزند «مرحوم آیتالله حاج شیخ حسن فقیه حبیبی(ره)»، از علما و اخیار زمان و معروف به فضل و تقوا بود. بانو فاطمه ایروانی(ره)، مادر آیتالله فقیهی دامت برکاته نیز، بانویی مجتهد و متهجّد بود. وی مؤلف کتاب انوار فقه (ترجمه و شرح لمعه) است.
❇️ ایشان دروس سطح را نزد آیات عظام، ناصر مکارم شیرازی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی گذراند و سپس در هفدهسالگی تلمّذ در دروس خارج را آغاز کرد. ایشان دروس خارج را نزد آیات معظّم، سید محمدرضا گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، مرتضی حائری، محمدعلی اراکی، میرزا جواد تبریزی و حسین وحید خراسانی تلمّذ نمود.
❇️ ایشان بنیانگذار «مؤسسه دارالثقلین امام عصر(عج)» در حوزه علمیه قم است.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
❇️ حضرت استاد دروس سطح را با تدریس کتاب اصول فقه مرحوم مظفر در سال ۱۳۵۰ آغاز نمود.
همچنین درس خارج اصولشان، در سال ۱۳۶۸ آغاز شد و سه سال پس از آن (۱۳۷۱) درس خارج فقه با کتاب «ولایت فقیه» آغاز شد. سالهاست دروس خارج فقه و اصول معظّمله در مدرسه مرحوم آیتالله گلپایگانی(ره)، پذیرای شیفتگان راه فقاهت وعاشقان معارف اهلبیت(ع) است.
اکنون دروس خارج فقه و اصول ایشان یکی از پرجمعیتترین و پررونقترین دروس خارج حوزهعلمیه قم محسوب میگردد. تعداد شاگردان دروس خارج ایشان به بیش از ۳۰۰ نفر میرسد. باتوجه به تدریس طولانیمدت (بیشاز ۵۰ سال) ایشان توانسته است طلاب بسیاری را در علوم اسلامی تربیت نماید.
همچنین سالهاست دروس تفسیر و اخلاق معظّمله روزهای چهارشنبه برگزار میشود. دروس اخلاق، مشتمل بر شرح چهلحدیث امام خمینی(ره)است و دروس تفسیر ایشان از تفسیر سوره حمد آغاز گردیده است.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 برخی از آثار و تالیفات استاد:
🔸۱. کتاب معرفت ابواب الفقه:
تلخیص کتاب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) میباشد. و در مقاطع مختلف مرکز جامعه المصطفی العالمیه به عنوان کتاب درسی تدریس میشود.
🔹۲. الشافی فی اصول الفقه (۵ جلد):
مجموعه کتب الشافی فی اصول الفقه درسنامه های اصولی حضرت آیت الله فقیهی می باشد.
🔸۳. تقریرات فقهی (۱) : کتاب غناء
این کتاب، مجموعه تقریر استاد در باب مساله فقهی «غناء» است.
🔹۴. کتاب راه فضیلت: مشتمل بر توصیه های اخلاقی و نصایح روحانی، از سلسله دروس اخلاقی آیت الله شیخ محسن فقیهی است.
♨️پایگاه حفظ و نشر:
https://mohsenfaghihi.com
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
19.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چاه مدینه
خودت را برای شنیدن
درد و دل علی💔
آماده کن😭
شهادت مادر سادات حضرت فاطمه زهرا رو خدمت تون تسلیت عرض میکنیم🥀
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📚 فقه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
🔹نویسنده: محسن فقیهی
🔸تعداد صفحه : ۳۸۶ صفحه
🔹نوع جلد: شومیز
🔸قطع : رقعی
❌ قیمت : ۳۷۰ هزار تومن ❌
✅قیمت باتخفیفویژه : ۳۳۰ هزار تومان
🧮 برای دریافت کتاب با تخفیف ویژه نام کتاب را به ادمین کانال بفرستین.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
🔻 قسمت اول
📚 نظام مدیریت دانش و طبقه بندی علوم با رویکرد اسلامی
مؤلف در اثر حاضر بر آن بوده که ضمن بازطراحی و بازتعریف مدیریت دانش و طرح آن بهمثابه یک نظام فراگیر نسبت به سیر کلان جریان دانش از مرحلۀ تولید تا مرحلۀ مصرف و کاربست در سه سطح ملی، منطقهای و جهانی، عناوین و مسائل تازه و بنیادینی را در حوزۀ مدیریت دانش به بحث بگذارد. و در این بین، به مباحث ارزشمندی در حوزۀ علمشناسی و فلسفۀ علم نیز بپردازد. نسبت روشنی میان داشتههای علمی و فرهنگیِ مسلمانان با آوردههای دانشمندان معاصر در قالب علومی مانند فلسفه علم، معرفتشناسی و غیره برقرار سازد. ضمن آنکه با نوآوریهای عالمانه، عناوین و بحثهای جدیدی را نیز به دستاوردهای معاصران و گذشتگان بیفزاید.
قسمت دیگر اثر که چهبسا از قسمت نخست مهمتر باشد، ارائۀ طبقهبندی بدیع برای مجموع علوم و معارف بشری، با رجوع به منابع دینی و إعمال رویکرد اسلامی است. همچنین این طبقهبندی جدید، نقشۀ راهی جهت تولید علوم انسانی اسلامی و سامان دادن به بخش نرمافزاری تمدن اسلامی نیز به شمار میرود. البته علاوه بر ارائۀ یک طبقهبندی جدید از علوم با جهتگیری اسلامی، در این قسمت همچون قسمت نخست، مباحث مفید و موشکافانهای دربارۀ ابعاد گوناگون طبقهبندی علوم عرضه و میراث پیشینیان در این زمینه مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته است.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir