eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻وصیتنامه نویسنده منتقد و مبارز انقلاب اسلامی ، مرحوم استاد ،حاج حیدر رحیم پور ازغدی(1) یک دل که برَد رنج ، ز رنج دگران کو؟ یک تن ز غم خلق، به عالم، نگران کو ؟ یک همت آزاده که فریاد برآرد وارسته ز خود، در پی سود دگران کو ؟ بسم الله الرحمن الرحیم ۱. در آستانه آخرت ، با قلبی مالامال از امید به رحمت خداوند ، اینک حیدر رحیم پور ازغدی ، فرزند مرحوم حاج محمد علی، او را سپاس می گوید بر تفضل مسلمانی و تشیع جعفری، و بر دریافت اسلام با تعریف آخرین سخنگوی آسمان و مرسل آخرالزمان، که صلوات خدا و فرشتگانش بر او ، و نیز برنعمت شناخت قرآن با تفسیر اوصیائ او، ائمه اثناعشر ، علیهم السلام ،حجت های تمام ، از غدیر تا فرج بزرگ در پایان تاریخ. هزار سپاس ،خدای را که نه تسلیم اسلام ، بل مومن بدان بودم و به رسم محمد ص، نه تمکین، که عشق ورزیدم و هرچه پیرتر شدم این عشق جوانتر شد و با من خواهد ماند زیرا با هرچه در این عالم ، مانوس تر باشیم، در عوالم پس از مرگ ، محشور تر خواهیم بود. و امان از روز حسرت و خوف بزرگ ، چه قیامتی که آبها آتش گیرند، کوهها چون پنبه ، ازهم بگسلند، خورشید تاریک شود ، ستاره ها فروپاشند، گورها بشکافند و اولین وآخرین برای محاکمه بزرگ ، برون آیند و هر کس بر شاکله ای که خود را برآن ساخته و پرداخته ، برانگیخته شود و ازخویشان ، و بلکه از خویش نیز بگریزد ، کودکان پیر شوند و مادران ،فرزند بر زمین گذارند.... اما خدایی که من میشناسم ،ما را از شر خودمان ، پناه خواهد داد و ما را با خودمان تنها نخواهد گذارد و ما هکذا الظن بک. شیعه علی ع چنین گمانی در حق پروردگار ندارد. ۲. سپاس افزون تر ، آنکه روزگاری دراین جهان موقت زیستم که پس از قرن ها برای نخستین بار، پرچم دین اینچنین با عزت ، بدست خمینی بزرگ بالا رفت و خدای را که دگرباره فرو نیفتد و حاشا که به قصور و تقصیر ما. و سپاس دوباره ، عنایت خاص خدای را که دست مرا در دست اساتید و بزرگانی چون حاج شیخ ( مجتبی قزوینی خراسانی ) گذارد و به اشاره او، دست دیگرم از همان سال ۴۱ تا پایان در دست خمینی بود . خجسته آن روز که در رکاب شیخ در آغاز نهضت ، برای بیعت به قم رفتیم و از آن پس در هیچ صحنه ای امام را تنها نگذاردم. پس از او خامنه ای ، صالح برای امامت امت بود که پیش از انقلاب ، مجاهد بود و از سر وظیفه و نه هوس ، سیاست می ورزید و پس از انقلاب ، زاهد ماند و تغییر مسیر نداد . 🔻۳. تصمیم گیران کشور را دعوت میکنم به خواندن آن نقدها که در این چهل سال از باب نصیحت ائمه مسلمین کردم و آن هزاران برگ که با سه قوه و دانشگاه و حوزه ، باخون دل نوشتم تا بفهمند تولید کار و شغل، بدون اصلاحات انقلابی نمیشود و تا ادارات دولتی و دستگاه قضا ، بازنگری و بازسازی نشوند، بخدا سوگند انقلاب اسلامی در خطر است و ناکارآمدی و بیعدالتی ، علاج نمیشود. اما گرچه بانک ها و دیوان سالاری غیر عاقلانه ، تولیدکننده را بخاک سیاه نشاندند اما مشکل مسکن، کشاورزی، صنعت ،دامداری و... بسرعت قابل حل است و ایران براحتی آباد و ثروتمند میشود اگر و اگر....!! یقین دارم شبکه ای از جاسوسها در ادارات کشور ، کمر به قتل تولید بسته اند و هیچکس نمی فهمد. دانشگاهها طوطی وار هرساله ، هزاران فارغ التحصیل بیکار یا ناکارآمد تحویل جامعه می دهند و هیچکس حرئت بازنگری ندارد. مسئولان میایند و میروند و نمیتوانند یا نمیخواهند ریل گذاری ها را تغییر دهند و به رنگ انقلاب درآورند. بااینهمه، خدای را سپاس که هرگز حتی وسوسه هم نشدم که راه طی شده را بازگردم. کم نبودند همرزمانی که از دهه بیست تا کنون ، هریک به دلیلی یا علتی لغزیدند و سست شدند و یا پی کار خود رفتند. یکبار پس از کودتای ۳۲ و یکبار پس از خرداد ۴۲ و تبعیدامام ، شاهد چند موج ریزش از سر ترس و یاس میان یاران سابق بودیم . گروهی نیز پس از انقلاب ، از سر طمع و مزدطلبی و سهم خواهی یا شتابزدگی از نهضت خمینی بریدند ودر لجاج افتادند و برخی نیز درون دولت های پس از انقلاب ، مکتب و هدف را به پول سیاه ،معامله کردند ، دنیا خریدند و آخرت فروختند ، اما سپاس، خدای را که نه شبهه ای از دشمن، ذهن مرا و نه لقمه ای از بیت المال ، دهان مرا آلود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اعتراض جرم شد ؟! 🔶 روایت کوتاه تاریخچه اصل جنجالی قانون اساسی 🔷 چگونه زمینه برای دور زدن قانون اساسی فراهم شد ؟! 🔶 آبان ۹۸ محصول فهم نادقیق از جمهوریت و حق تعیین سرنوشت مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ مانیفست ما خوارجی ها چیست؟! 🔹رهبر معظم انقلاب عدالتخواه ترین عنصر جمهوری اسلامی بعد از امام است. بی انصافی است که دفتر ایشان فیلمهای سخنرانی های آتشینش را بازنشر نمی دهد.
🔻 بخش دوم وصیت نامه حاج حیدر رحیم پور ازغدی(2) هفتاد سال در دفاع از پیشوایانم و مکتب امیرالمومنین ع کوشیدم و گفتم و نوشتم ، حتی اگر نبینند و نشنوند ونخوانند اما هرگز "وجوب تکلیف" را مشروط به "نتیجه محسوس" ندانستم. کجا لغزیدیم ؟ هرجا که در خدا و آخرت ، شک کردیم و شک نکردن ، میان اینهمه وسوسه ، کار سهلی نیست، اما شک های برنامه ریزی شده و عمدی ، همه از سر طمعی یا خوفی بود و علاج آن ، نه "آگاهی" ، که "بیداری" است. ۴. اکنون که مسافر عالم دیگر ودر آستانه جهانی بس فراخ تر ایستاده و ابعاد دیگر هستی و عالم بیکران الهی را شهود خواهم کرد که مشخصاتش را رسولان او پیش تر بما گفته بودند ، به فضل و رحمت خداوند و به شفاعت پیشوایانم، اولیائ دین و به دعای امام خمینی و حاج شیخ مجتبی ، دلگرمم و میدانم که حمید شهیدم به استقبال من خواهد آمد. از مال دنیا دیگر جز زمین پنجراه... ندارم و همه آرزویم این بود که بتوانم آن را بفروشم و پس از تصفیه بدهی ها وحل مشکلات فرزندانم ، پول آن را خرج خوابگاهی برای طلاب بویژه دختران غریب و مهاجر غیر ایرانی کنم اما هرچه کوشیدم، موانع اداری و شهرداری و....نگذاشتند و زمین بفروش نرفت و همکاری نشد و کاش پس از مرگ من چنین شود. ۵. بدن مرا بی سروصدا گرچه با یک وانت به روستای ....( محل کار وزراعت ) ببرید و غسل دهید . کفن من آماده است. هزینه کفن و دفن و حتی آب غسل را از پولی بپردازید که علاوه برخمس معمول ،خمس دیگریاز آن نیز احتیاطا جهت تطهیرمال ازآلودگی های اجتناب ناپذیری که مقتضای تمدن کج و معوج بشری است ، پرداخت شده باشد سپس در حرم امامم علی بن موسی الرضا ع،جنازه مرا پشت پنجره ضریح مطهر بر خاک بگذارید و زیارت بخوانید و از مولایم بخواهید در محضر خداوند ، شفاعت کنند تا مرا بپذیرند. پیرامون محل دفن ، نه از مال خودم و نه ازمال دیگری، وجهی فراتر از میزان حداقلی داده نشود و به فرهنگ تجارت قبر، دامن نزنید بویژه که طبق روایات ، پس از مرگ، ذره وجودی هر کس ،توسط فرشتگان نقال، به همان عالمی در برزخ، منتقل میشودکه متناسب با نوع زندگانی این جهانی اوست و حیات پس از مرگ، با میزان پول مقبره ، تغییر ماهیت نمیدهد و حیات برزخی و قیامتی انسان ، مولودعقائد واخلاق و اعمال او خواهد بود. به علاوه اگرحتی یک نخ از لباس نماز نیز حرام و غصبی باشد گرفتار و محروم از فیض عبادتی خواهیم بودکه با تضییع حدود خدا و غصب حقوق الناس همراه باشد پس چه بر سر کسی می آیدکه خانه آخرتش نیز آلوده به حرام و ستم باشد. تکاثر و تجمل حتی در تشریفات مرگ و تفاخر بر قبور؟ ۶. خبر مرگ من درحدی بیش از اطلاع رسانی به آشنایان نباشد و هیچ هزینه ای بویژه از بیت المال ، صرف تسلیتهای روزنامه ای وپرده نویسی و....نشود و اگر دیگران پرده یادسته گلی آوردند به مسجد راه ندهید.سخنران مجلس ختم ، به مدح بنده یا دیگران نپردازدوبا مستمعان ، از مرگ و آخرت بگوید تابیاد آورندکه خود نیز زودتر از آنچه بپندارند، نامشان میان درگذشتگان شنیده و بتدریج در دنیافراموش خواهند شد. مستمعان را تکان دهید تا فردای خود را ببینند و به آنچه در پیش دارند، با چشمهایی کاملا باز بنگرند. 🔻هرچه خرج مکتب کنید، به هدف رسیده و هرچه خرج خود کنیم، هدر داده ایم و هبائ منثورا شده است. در مجلس ختم ، حلوا، شیرینی، میوه و قهوه و چایی توزیع نشود. نام اشخاص و مشاهیر ، جدا از نام مردم ، برده و تجلیل نشود. بنویسید هر که میخواهد برای امور بی حاصل وبدعت آلودی چون خرید گل سر قبر و.... ، هزینه بپردازد آن را تبدیل به دعا و استغفار و صدقه و انفاق بر محرومان ، تهیه لوازم التحریر برای طلاب و دانشحویان تنگدست کرده وخانواده ، چند برابر بر آن بیفزایند و اگر خواستند از صاحب این قلم یاد کنند بگویند این هدیه نویسنده‌ای است که پیش و پس از انقلاب، قلمش به حرام آلوده نشد و شما را به آنچه خود عمل کرد، وصیت میکند. ۷. اما طلاب و دانشجویان که به راستی نور چشم من بودند و در نشر افکار مرا یاری کردند ، در مسجدی و پس از نمازی ، بدون خرج و پس از کلمات خداوند ، فاتحه ای بخوانند و به ادامه این راه بیندیشند. هرکه خواست هزینه کند ، صرف تبلیغ هدف و تربیت شاگردانی کند که تداوم این مسلک باشند. و کاش حوزه بفهمد که جامعه به تکثیر علمایی امثال جوادی آملی و مصباح یزدی و... چه محتاج و از بعضی دیگر، چه بی نیاز است. ۸. در خصوص اطعام ، گرچه میدانم فرزندانم به وظیفه خود، آگاهند اما دستکم هزارخانواده در روستاهای اطراف مزرعه ، اطعام و همزمان درخصوص نماز و روزه و پرهیز از حرام ، توجه و آگاهی داده شوند . در شهر نیز درمحلی که مشهور به تقوی و معنویت باشد و آلوده به عیش اغنیای بیدرد نباشد ،اطعام شود. و دیگر ، التماس دعا. این آخرین کلمات در پایان دنیا و آستانه آخرت است و "الوداع" تا دوباره شاید یکدیگر را در قیامت،دیدیم و ان شالله،با روی سپید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰به من می‌گویند از ادبیات خاصی استفاده می‌کنید حاج‌آقا! به کسی برخورده؟ به درک که برخورده! 🎙 حجه‌الاسلام کاظمی، امام جمعه شهر پرند 🔹حق مردم را داریم صدا می‌زنیم، به عده‌ای بر می‌خورد! استقرار ناحیه آموزش و پرورش به کجای امنیت شما بر می‌خورد؟ به کجای منفعت شما بر می‌خورد؟... به کسی بر می‌خورد؟ به‌ دَرَک که بر خورده است. 🔹گناه این مردم چیست؟ در شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲ کلانتری؟! من سکوت اختیار کنم؟! من باید بروم بمیرم؛ اگر بنا بر این باشد.
🔴 نظر امام(ره) درباره ساختمان‌های آنچنانی و تشریفات برخی حوزه‌های علمیه چیست؟ 🔹مسأله دیگر، مسأله تشریفات حوزه‌هاى روحانیت است که دارد زیاد مى‌شود. وقتى تشریفات زیاد شد، محتوا کنار مى‌رود. وقتى ساختمان‌ها و ماشین‌ها و دم و دستگاه‌ها زیاد شد، موجب مى‌شود بنیه فقهى اسلام صدمه ببیند، یعنى با این بساطها نمى‌شود شیخ مرتضى و صاحب جواهر تحویل جامعه داد. این موجب نگرانى است و واقعاً نمى‌دانم با این وضع چه کنم. این تشریفات اسباب آن مى‌شود که روحانیت شکست بخورد. زندگى صاحب جواهر را با زندگى روحانیون امروز که بسنجیم، خوب مى‌فهمیم که چه ضربه‌اى به دست خودمان به خودمان مى‌زنیم. صحیفه نور، جلد 19، صفحه 50 🔸کسانی که سر منشا کارهای بزرگ شدند و در میدان فقه و فلسفه و اجتماع پیشتاز بودند, ساده زندگی می کردند و در خانه های کوچک و تهی از امکانات معمولی, کتابهای پرارزش نوشتند و شاگردان بنام تربیت کردند. صاحب جواهر و شیخ انصاری زندگی ساده و بی پیرایه داشتند و شیخ عبدالکریم حائری و شیخ ابوالقاسم قمی و شیخ مهدی و میرزا محمد تقی برقعی و میرزا محمد ارباب که آن همه برکتها به دستشان جاری شد, ساده زندگی می کردند. 🔹تمام مصنفین از این کوخ نشینان بودند... آن اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند و آن اشخاصی که این فلسفه را به این غنا رساندند, کاخ نشین نبودند, کوخ نشین بودند. شیخ طوسی که مبدا این امور و ارزنده ترین اشخاص در جامعه تشیع بوده است, یک کاخ نشین نبوده است... در قشر مرفه نمی شود یک همچو کاری انجام بگیرد... صاحب جواهر که یک همچو کتابی نوشته است... کاخ نشین نبوده... از یک آدمی که علاقه به شکم و شهوات و مال و منال و جاه و امثال اینها دارد, این کارها بر نمی آید. 🔸مبادا توجه به گسترش بناها و ابزار دست و پاگیر اداری آنان را از مساله اصلی، یعنی فقاهت باز دارد. رواج فرهنگ عافیت طلبی در نسلهای بعدی اثر بد می گذارد و میراث پیشینیان صالح فراموش می گردد و خدای نکرده بر سر حوزه آن خواهد آمد که نگرانیم. 🔹از اهم مسائلی که باید تذکر بدهم... و همیشه نگران آن هستم که مبادا مردمی که همه چیزشان را فدا کردند و به اسلام خدمت نموده و به ما منت گذاشتند به واسطه اعمال ما, از ما نگران بشوند; زیرا آن چیزی که مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده اند... کیفیت زندگی اهل علم است. اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر دادند, عمارت درست کردند و رفت و آمدهایشان مناسب شان روحانیت نیست و آن چیزی که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است, از دست بدهند. از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.
🔶️ مجلس، عمله سرمایه داران درباره طرح الحاقیه تبصره ماده ۴۱ قانون کار در چند روز گذشته طرح "الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار" سر و صدای زیادی را در بین مجامع کارگری و کارفرمایی به راه انداخته است. طرحی که در آن کارگران کارگاه‌های کوچک روستایی(زیر ده نفر) را از حداقل دستمزد و مزایا محروم کرده و را مابین کارگر و کارفرما حاکم می کند. توافقی که در کشورهای سرمایه‌داری به ضرر نیروی کار تمام شده، مزد کارگر را سرکوب کرده و این توده را به بردگی گرفته است؛ چراکه منفعت کارفرما در این است تا هزینه های خود را به صفر برساند تا سود بیشتری نصیبش شود. پس چه کسی بهتر از کارگر مفت و ارزان؟! علاوه براین، ساختار اجتماعی ایران ساده و تک خطی نیست که بگوییم کارفرمایان، خود انصاف را رعایت کرده و حقوق کارگر را تمام و کمال پرداخت می کنند. سرمایه، تمامیت‌خواهی می آورد و معلوم نیست در آینده به واسطه این طرح، کارگران تا کجا مورد ظلم و سرکوب قرار خواهند گرفت. از طرفی، بحث دستمزد توافقی یک بار در دهه شصت بررسی شده و موافقان و مخالفان نظراتشان را گفتند. به سال‌های قبل از انقلاب و پیگیری راه‌حل های لیبرالی، مغایر با اهداف نظام اسلامی است. مازاد بر این، روز‌به‌روز جمعیت روستایی ایران در حال کاهش است و این طرح سرعت کاهش را چند برابر می‌کند؛ زیرا وقتی کارگر در شهر بتواند با حداقل دستمزد، چند برابر مزد توافقی روستا پول در بیاورد، دیگر در روستا نمی ماند و مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی زیاد می شود. حمایت از تولید با تحت فشار قرار دادن و ظلم کردن به کارگر امکان‌پذیر نیست. اگر میخواهید از صنایع و کارگران روستایی حمایت کنید، عدم اجباری بودن بیمه تامین اجتماعی در صورت داشتن بیمه روستایی را دنبال کنید.
⭕ غفلت از فتنه گران درباره انتقادات این روزهای جریان غرب گرا اصلاح جبهه خودی، مستلزم رصد غربگراها، معارضه و مقابله با آنهاست. بسم الله الرحمن الرحیم اگرچه همیشه خطر نفاق و افراد ظاهرالصلاح بیشتر از جریان غربگراست و دعوای میان دو حزب اصلاح طلب و اصولگرا، بازی در زمین دشمن می‌ باشد، اما اظهارنظرهای این روزهای غرب زده ها، باید از انتقادات دلسوزانه و مطالبات جریان انقلاب، تفکیک شود؛ و لازم است فعالان جبهه انقلاب، از غرب زده ها و غرب‌گراها، غفلت نکنند و نگذارند این افراد و گروه ها، به رسم انتقاد، علیه نظام اسلامی و مردم کنند. کما اینکه همین قلم های اجاره ای و زبان های تملق گوی غرب، همیشه ابزار دشمنی با مردم بوده اند. انتقادات و مطالبات جوانان و فعالان حزب اللهی هیچ ارتباطی به گزنده گوی ها و مخالف خوانی هایِ ، ندارد؛ چه از نظر انگیزه و چه از نظر مبانی فکری و روش های حاکم بر فعالیت‌ها، انطباق و اشتراک و حتی سنخیتی میان جریان انقلابی و جریان غرب گرا وجود ندارد. مطالبه غرب زده ها اعتراض علیه انقلابی بودن مسئولان و نهادهاست و مطالبه انقلابی ها، انقلابی بودن مسئولان و نهادهاست. غرب زده ها می خواهند سر به تن انقلاب نباشد و انقلابی ها، سربلندی ملت انقلابی را مطالبه می کنند و می خواهند حکومت در محضر ولایت فقیه سربلند باشد. یعنی حرکت انتقادی جبهه انقلاب درست در مقابل حرکت انتقادی غربزده هاست. اگرچه بهترین راه، برای حذف غرب زده ها، تشدید انتقاد میان جبهه خودی است، ولی این راهبرد نباید به شکلی باشد که از این شیفتگان غرب غفلت کنیم. یعنی حرکت زیگزاگی میان ۱. ترک انتقاد به خودی ها و تمرکز بر غربزده ها یا ۲. غفلت از غربزده ها هردو موجب ضرر و خسارت برای انقلاب خواهد شد، و اولویت و ضرورت دانستن انتقاد به خودی ها و اجازه ندادن به دشمنان داخلی برای عرض اندام، بهترین راه مقابله با تهدیدات می باشد. اما ما یا غرق در دعوای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هستیم یا از ورشکستگان سیاسی طرفدار غرب غفلت می کنیم، لذا موضع‌گیری صریح و مقابله جدی با غرب گرا ها، لیبرال‌ها و کسانی که توسعه غربی را بر کلام خدا و دین متین اسلام ترجیح می دهند جزو ضرورت‌های اصلی در این روزها برای فعالان اجتماعی میباشد. اصلاح جبهه خودی، مستلزم رصد غربگراها، معارضه و مقابله با آنهاست.
‏محافظه‌کاران به دست‌وپا افتاده‌اند در بسیاری جلسات عالی نظام در حال تخریب تحول صداوسیما هستند. یک نهاد خاص، هر هفته بولتن و کد علیه سازمان منتشر میکند و رسانه‌ها را برای نوشتن علیه آن تحریک میکند و... چراکه اگر تحول مثل نحوه بازتاب هک بنزینی خودنمایی کند کوس رسوایی این همه ‏نهاد به ویژه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای که این همه سال دست محافظه‌کاران بوده و هیچ خروجی نداشته به صدا در می‌آید. منافعشان به خطر افتاده و با تمام توان در حال این هستند که پروژه‌ای که بعد یک سال و نیم علیه سرافراز علم کردند ظرف دو ماه علیه جبلی علم کنند.
‍ ⭕ پُشت به مردم 🔸مستند پشت پرده که امشب در شبکه سه سیما پخش شد را برای بار دوم دیدم. پارسال برای بار اول در جلسه ای با حضور معاون فرهنگی دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب که کار ساخت مستند دست این بخش از دفتر بوده است، مستند رو به همراه برخی از دوستان دیدیم و مفصل نقدهای خودمون رو مطرح کردیم. 🔸مستند قرار بود پارسال از سیما پخش شود. فضای جلسه آنقدر تند و انتقادی بود که نظر خود معاون محترم هم برگشت و تصمیم گرفتند مستند رو پخش نکنند و یا اصلاحات اساسی را انجام دهند و بعد پخش کنند که متاسفانه با وجود یکسال فاصله هیچ گونه اصلاحاتی صورت نگرفت و همان مستند ضعیف و غیرمردمی پخش شد. در اون جلسه نکاتی را در نقد مستند گفتم. بد نیست به مواردی اشاره کنم. از انتقاد های تند و متعددی که در اون جلسه نسبت به عملکرد دفتر حفظ و نشر و سایت این دفتر، مطرح کردم میگذرم. 🔸اولا؛ فاقد قرائت مردمی؛ مردم کجای این مستند بودند؟ نقد اصلی به عملکرد صدا و سیما در آبان 98 چه بود؟ جز اینکه چرا صدای مردم نمی شوید؟ مگر کسی شک دارد اکثریت مردم از آن تصمیم خلق الساعه ناراحت بودند؟ مردم در آبان 98 این احساس در اعماق وجودشان ملموس بود که ما اساسا در حاکمیت صدایی نداریم. اون روزها مردم صدای خود را از صدا و سیما نمی شنیدند، علاوه بر آنکه از صدا و سیما نمی شنیدند از مسئولان کشور هم نمی شنیدند. یکنفر محض رضای خدا نگفت کل این دست فرمون اشتباه هست! یکی می گفت اجرا مشکل داشته، اون یکی می گفت اصلش خوبه فرعش بد هست، دیگری می گفت چرا شب میلاد پیامبر اجرا کردید!! و... تا هفته ها و ماه‌ها مردم صدای عذرخواهی یکنفر را نشنیدند. 🔸صدای توده های رنج کشیده مثل همیشه در این مستند گُم بود و پژواکی نداشت، کمااینکه در آبان 98 ام نداشت. البته صداهای دیگری غریوشان به گوش می رسید، دقیقا در همان مقطعی که مردم هاج و واج مانده بودند بی کفایتی مسئولان وقت به خصوصی دولتی ها را به کجا باید شکوه کنند؛ از وسط میدان انقلاب صدای شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و... خوب به گوش می رسید.(یکی از تلخ ترین تجمعات تاریخ عمرم تجمع میدان انقلاب بعد از حوادث بنزینی بود) 🔸ثانیا؛ شتر دیدی ندیدی؛ مگر رهبر انقلاب نفرمود مگس روی زخم می‌نشیند؟ انگار نه انگار در آن مقطع رئیس جمهوری داشتیم که خود می گوید صبح جمعه فهمیده است، روسای قوایی داشتیم که هیچ کدام تبعات این تصمیم را به عهده نمی گرفتند و هر کدام اتخاذ تصمیم را به دیگری پاس می دادند، وزیری داشتیم که دو روز قبل می گوید بنزین گران نمی شود و دو روز بعد گران می شود. وزیری داشتیم که گفت ما می‌خواستیم چند روز قبل اجرا کنیم اما چون مردم فهمیده بودند با تاخیر چند روز بعد شبانه اجرا کردیم، این بی تدبیری ها و کوتاهی ها و قصور ها و تقصیر های مسئولین وقت، ارزش چند دقیقه روایت را هم در مستند نداشت و به راحتی از این مهم عبور کردند و بازم خواسته یا نخواسته به ریش ملت خندیدند. 🔸جسارتا اگر از آشوب گر و ضد انقلاب و.. سخن می گویید، این آشوبگران سوار بر چه موج خود ساخته ای شدند؟ چه کسانی در داخل زمینه این اغتشاشات را فراهم کردند؟ انتظار دارید مردم این قرائت ناقص و تکراری را بپذیرند؟ مگر کسی شک داشت که این تصمیم تبعات امنیتی دارد؟ مگر کسی شک داشت این شوک درمانی اقتصادی بیشترین شوک را بیش از هر جای دیگری بر روح و روان مردم وارد خواهد کرد؟ حداقل یکبار از خیانت ها و کوتاهی های مسئولین روایت می کردید و نقشی ام برای بی تدبیری داخلی قائل می شدید. بی تدبیر هایی که باید استيضاح می شدند و نشدند و امروز جماعت به دنبال محاکمه شان هستند و زهی حماقت. 🔸ثالثا؛ بازم هزینه سازی از رهبری؛ چرا مثل همیشه پشت سخنان و بیانات رهبری سنگر می گیرید؟ چرا بازم از رهبری مایه می گذارید؟ خروجی این مستند آیا جز این است که دست همه شان در یک کاسه هست و رهبری ام طابقُ النعل به بالنعل با همه‌ی این فرایند موافق بوده اند؟ آیا خروجی این مستند جز این است که کل حاکمیت با این تصمیم و اصل و فرع و اجرا و... همراه بوده و اگر مجلس هم می خواست کاری بکند، حاکمیت نگذاشته است؟ این بود جهاد تبیین؟ این بود ارائه تحلیل دقیق به مخاطب؟ احساس نمی کنید روایتتان بیش از حد امنیتی شده است؟ احساس نمی کنید عملا با این جنس از قرائت، رهبری عامل اصلی مشکلات معرفی شده است؟ احساس نمی کنید مردم سوال خواهند کرد چرا بعد از گذشت دوسال یکنفر از مسئولین مربوطه با این حجم خسارات وارده و ضرر های مالی و جانی محاکمه نشده است؟ و... 🔸تا زمانی که قرائت اصلی حاکمیت و رسانه، قرائت مردمی نباشد و صرفا بخواهیم با دوگانه آشوب گر و معترض، و بیان نقش عوامل استکبار خارجی مستندی درست کنیم و به خورد ملت بدهیم، آش همان آش است و کاسه همان کاسه.
⭕ در ری چه می گذرد؟! 1️⃣ شنیده‌ها حاکی از این است که اصولگرایان شهر ری با نام انقلاب و مردم، با فشار به شخص استاندار در پی فرماندار کردن فردی امنیتی، بدون تخصص و سابقه مشخص هستند. 2️⃣ رسانه‌های اصولگرا از چندین ماه قبل با انتشار رپرتاژهای خبری به دنبال بولد کردن این شخص بودند و هم اکنون وی را به عنوان تک گزینه فرمانداری شهرستان ری مطرح کردند که چشمگیر ترین سابقه وی فرماندهی بسیج محلات بوده. در حالی این شخص در رزومه خود مسئولیت فرماندهی بسیج را عنوان می‌کند که سابقا حضرت امام و رهبری بسیج را شجره طیبه خوانده‌اند و کار در آنجا را جهت رضای خداوند متعال برشمردند نه پله‌ای برای کسب قدرت! 3️⃣ بعد از استقرار دولت، اصولگرایان در شهرری به دنبال انحصارگرایی هستند و با این رویکرد می‌خواهند ارکان مهم شهر را از افراد دلسوز و واقعی و انقلابی خالی کنند و با نام اسلام، انقلاب و جهاد، قدرت را در اختیار بگیرند که البته از این آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز، بهره‌ای نبرده اند! 4️⃣ مجمع نیروهای انقلاب شهر ری در حالی از تک گزینه خود برای فرمانداری صحبت می‌کند که سابقا ادعا داشتند با نظر امام جمعه شهر، تاسیس شدند و امام جمعه مهر تاییدی برای فعالیتشان است اما با توجه‌ به موضع‌گیری‌های چند ماه اخیر آقای شاهچراغی، ایشان موافق ابقای آقای توکلی در ساختمان آجری هستند! 5️⃣ از این رو می‌توان به این مورد شک کرد که مجمع نیروهای انقلاب با حمایت از فردی ضعیف و بدون سابقه به دنبال این است که نیروهای دیگر خودشان را در ارکان زیر نظر فرمانداری مانند بخشداری ها و معاونت‌های فرمانداری قرار دهند و در واقع فرماندار در جهت اهداف سیاسی آنان حرکت کند. 6️⃣ دولت انقلابی ابراهیم رئیسی که با شعار شایسته سالاری بر سر کار آمد اما این نوع انتصاب بر خلاف شعارهای رئیسی است و این ظلم به شهرستان ری است که یک عده پدرخوانده بخواهند برای این شهرستان تعیین تکلیف کنند.
🔺️‏آبان نودوهشت مثل فتنه هشتادوهشت در حصار روایتها گرفتار شده، روایتهای درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایتهای بعضا غلط و خلاف واقع دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامیدارد. 🔶️روایت امنیتی صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را میبیند و از برنامه چندساله برای ایجاد اشوب در نودوهشت میگوید. 🔸️‏روایت سیاسی مشکل را صرفا در دولت وقت میبیند و امضای سایر سران قوا را نادیده میگیرد. 🔶️رویکرد رسانه‌ای تخاطب نکردن با مردم و برخورد رییس دولت وقت که من هم خواب بودم و... میبیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رییس‌جمهوری باشد کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند مشکل حل است.‏ 🔶️روایت حقوق‌بشری صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم میکند. 🔶️روایت سیاست‌گذارانه ضعفهای صورت گرفته در مدیریت ماجرا را میبیند، مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان نودوهشت مقایسه میکند.‏ 🔺️اما با نگاه اجتماعی که ببینیم با چند لایه مسئله مواجه میشویم. 1⃣یکسو سیاستهای سرمایه‌سالارانه و شوک‌درمانی است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به توده مردم بی‌صدا و برخورد با معترضان با مشت آهنین میبیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔺️‏بسیاری اصلاحات اقتصادی ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و اورده‌ای بیش از چهل همت آبان نودوهشت برای نظام دارد، اما وابستگی گروههای قدرت به انها مانع دست‌گذاشتن روی آنها است. چراکه جناحها به انها وابسته‌اند. 2⃣‏دوم چاره‌جویی نکردن برای اعتراض مسالمت‌امیز و به رسمیت نشناختن و محدودکردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است. مخصوصا وقتی رویکرد محافظه‌کارانه بر تریبونهای رسمی مثل صداوسیما(در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاریها، نمازجمعه، مجلس، تریبونهای دینی و...حاکم باشد. 3⃣‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه بر بستن اعتراض، حاصل تبعیضها و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد دادخواهی مظلوم و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4⃣‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و شفافیت فراهم میکند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه میکنند. 5⃣‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه میکند و بدون درنظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار میدهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود، نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای ابان. 🔺️‏حالا اسم دولت وقت را با دولتهای دیگر جابجا کنید(کمااینکه همه سران قوا با اجرای ان موافقت ولو مشروط کرده بودند)، بنزین را هم به نحوه تصمیگیری در مورد کسری بودجه، ارز، حاملهای انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔺️رویکردی که عدالت، جمهوریت و آزادی را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است، با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و...هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺️مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند، این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارالوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد.
🔴 درس‌هایی که از آبان ۹۸ گرفته نشد! 🔹حوادث ‎٩٨، درس‌هایی دارد که توجه به آن درس‌ها ما را از ‎ حفظ می‌کند و بی‌توجهی ما را به لبه‌پرتگاه می‌کشاند. بی‌تعارف، ضربه آبان۹۸ به مشروعیت و مقبولیت نظام، چون اجتماعی بود از ۸۸ که رنگ سیاسی و امنیتی داشت به مراتب سنگین‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر دیده می‌شود.‏ 🔸دامنه حوادث۸۸ چون بعلت اَشرافیت سیاسی، نفوذ امنیتی و جرزنی انتخاباتی یک جریان سیاسی رخ داد به استان‌ها وشهرها کشیده نشد و بعد از مدتی چون پشت‌پرده آن، عموم و اکثریت مردم نبودند،با هوشیاری خودِ مردم در ‎ جمع شد ودستگاه‌های امنیتی و انتظامی نقش آنچنانی در سرکوب فتنه نداشتند.‏ 🔹اما ماجرای دی‌ماه ۹۶ و ‎۹۸ تفاوت ماهوی و شکلی دارد. در آبان۹۸، محور درگیری‌ها و تجمعات، در اکثر استان‌ها و شهرها مردم و اقشار ضعیف بودند که برای طرح مطالبات‌شان راهی بجز خروج ندیدند. البته گروهک‌ها و سازمان‌های جاسوسی هم سعی در بهره‌برداری ازاین حوادث داشتند اما بدانیم طرف اصلی مردم بودند.جوانان بین ۲۰ تا ۴۰سال واقشاری که بیشترین فشارهای اقتصادی و معیشتی را متحمل شده‌اند و نه کانال رسمی برای اعلام اعتراض به وضعیت موجود دارند نه گوشی شنوا برای شنیدن دردهایشان یافته‌اند! خود را مقابل دستگاه‌ها ونهادها و مسئولانی می‌بینند که متحدند!‏ 🔸مردم دیدند که دولت،یک تصمیم خطرناک گرفته، اما هیچکدام ازمقامات عالی‌رتبه و دستگاه‌های دیگر علیه این تصمیم نایستادند. همچنین شورای عالی امنیت ملی ودستگاه‌های انتظامی و امنیتی راه‌حل بسیار خطرناکی را برای کنترل اجتماعات در پی گرفتند. سیاست مشت پولادین در برابر مردم خطای فاحش بود!‏ 🔹بعد از چهاردهه از انقلاب، انحرافات سیاسی و اقتصادی نظام در این نقطه تجمیع شد و خلاصه آن کشتن ۲۵۰ نفر حداقل(طبق آماررسمی) بود که برخی البته آمار را بیشتر می‌دانند. چگونه می‌توان از این فاجعه عبور کرد؟ مردمی که زیر چرخ توسعه بی‌عدالت و غرب‌گرایی دولت‌نامردانش له شده بودند با این اتفاق اما قلبشان و رشته محبت‌شان با جمهوری اسلامی به شدت آسیب دید. به نظر شما چهل سال بعد می‌گویند دولت روحانی این فاجعه را به بار آورد یا جمهوری اسلامی؟ حالا که ما دوران پهلوی را نقدوبررسی می‌کنیم می‌گوییم دولت زاهدی و رزم‌آرا و هویدا یا می گوییم رژیم پهلوی؟!‏ 🔸نه تنها عذرخواهی جانانه‌ای از مردم نشد بلکه تدبیری که رهبری دستور دادند هم بکار گرفته نشد! نه از عموم خانواده‌های کشته شده‌ها دلجویی شد، نه اجازه برگزاری تشییع و تدفین کشته‌ها داده شد، نه برای آنان جبران شد؟ آیا نباید عاملین سیاسی، امنیتی و انتظامی این فاجعه محاکمه می‌شدند؟ آیا نباید رئیس وقت دولت، وزیر مربوطه و اعضای شورای عالی و مسئولین انتظامی و امنیتی که این فاجعه را به بار آوردند محاکمه می‌شدند؟! 🔹دردناک‌تر اینجاست که تلویزیون مستند پشت‌پرده آشوب‌های آبان۹۸ پخش می‌کند! آیا این خجالت ندارد؟ این نمک‌زدن به زخم دل مردم نیست؟ یا آن نماینده بی‌شرف‏ که در مجلس می‌گوید "من کشتم بیایید مرا محاکمه کنید" این نمک‌پاشی به چشمان خونین مردم وآن خانواده‌ها نیست؟ 🔸چرا آقایان با نگاه امنیتی به مسئله نگاه می‌کنند؟ می‌دانید با این خطاهای فاحش‌تان دارید ریشه اسلام و انقلاب و نظام را می‌زنید؟ می‌دانید با این روش کشور را به لبه‌ پرتگاه می‌برید؟
🖋 : ◀️ ۹۸ مثل فتنه ۸۸ در حصار روایت‌ها گرفتار شده؛ روایت‌های درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایت‌های بعضا غلط و خلاف واقع، دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامی‌دارد. 🔹 روایت ، صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را می‌بیند و از برنامه چندساله برای ایجاد آشوب در ۹۸ می‌گوید. 🔹 ‏روایت ، مشکل را صرفا در دولت وقت می‌بیند و امضای سایر سران قوا را نادیده می‌گیرد. 🔹 رویکرد ، تخاطب نکردن با مردم و برخورد رئیس دولتِ وقت که من هم خواب بودم و... می‌بیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رئیس‌جمهوری باشد، کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند، مشکل حل است.‏ 🔹 روایت ، صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم می‌کند. 🔹 روایت ضعف‌های صورت گرفته در مدیریت ماجرا را می‌بیند؛ مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان ۹۸ مقایسه می‌کند.‏ 🔸 اما با که ببینیم، با چند لایه مسئله مواجه می‌شویم. 1️⃣ یک‌سو سیاست‌های و است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به بی‌صدا و برخورد با با مشت آهنین می‌بیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔹 ‏بسیاری ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری، نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و آورده‌ای بیش از چهل همت آبان ۹۸برای نظام دارد؛ اما وابستگی گروه‌های قدرت به آنها، مانع دست‌گذاشتن روی آنها است؛ چراکه جناح‌ها به آنها وابسته‌اند. 2️⃣ ‏دوم چاره‌جویی نکردن برای مسالمت‌آمیز و به رسمیت نشناختن و محدود کردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است؛ مخصوصا وقتی رویکرد بر تریبون‌های رسمی مثل (در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاری‌ها، ، مجلس، تریبون‌های دینی و... حاکم باشد. 3️⃣ ‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه‌بر بستن اعتراض، حاصل و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو، مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4️⃣ ‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و فراهم می‌کند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه می‌کنند. 5️⃣ ‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه می‌کند و بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی، تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود؛ نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای آبان. 🔹 ‏حالا اسم دولت وقت را با دولت‌های دیگر جابجا کنید(کما اینکه همه سران قوا با اجرای آن موافقت ولو مشروط کرده بودند)، را هم به نحوه تصمیم‌گیری در مورد کسری بودجه، ارز، حامل‌های انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری، رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔹 رویکردی که ، و را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است؛ با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و... هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺 مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند؛ این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارآلوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد.
🔵⚪️🔴 متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیس قوه قضائیه، پیرامون وقایع آبان ماه ١٣٩٨ 🔺 عدم پیگیری فجایع آبان لکه ننگی بر کارنامه قوه قضائیه است حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه سلام علیکم 🔺 دو سال از آبان غمبار و خونین ١٣٩٨ می‌گذرد؛ افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه ٩٨ و وقایع پس از آن، منجر به کشته شدن حداقل ٢٣٠ نفر از هم‌وطنانمان [بر اساس گزارشات رسمی کشور] شد. خاطرهٔ دردناک آن ایام، بی شک تا سالیان سال بر جان و پیکره مردم ایران باقی خواهد ماند. اما همچنان مایه تعجب و تأسف است که چگونه با گذشت دو سال، هیچ اقدام جدی‌ای برای تعقیب عاملین آن فجایع صورت نگرفته و حتی یک گزارش از جانب قوه قضائیه در رابطه با آبان ۹۸ منتشر نشده است. 🔺 این درحالی است که رئیس سابق قوه قضائیه ۱۶ آذر ماه سال گذشته در پاسخ به سوال اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با وقایع آبان پاسخ دادند که گروهی در قوه قضائیه در حال پیگیری وقایع مربوط به آبان ۹۸ هستند و به زودی در همین رابطه گزارشی منتشر خواهند کرد. اما پس از گذشت یک سال، هنوز هیچ خبری از آن گروه و گزارش مذکور نیست. 🔺 آقای اژه‌ای پیگیری نکردن وقایع آبان ۹۸ و عدم تعقیب عاملین آن فاجعه، بدون شک لکه ننگینی بر پیشانی قوه قضائیه خواهد بود. آیا آن بلا و مسببینی که مردم ایران را عزادار کرد و حقوق آن‌ها را در ابعاد گسترده تضییع کرد؛ شایسته پیگیری نیست؟ بدون شک ادامه این بی‌اعتناییِ قوه قضائیه [و سایر نهادهای مسئول] به وقایع آبان ۹۸ بیش از هر چیز هموار کننده‌ی بحران بعدی است، چرا که دیگر کسی از تعقیب هراسی نخواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب کردیم که مسئولین بیشتر به فکر تحصیل فرزندان خود باشند؟! 🎙 حجه‌الاسلام : 💬 بعد از پیروزی انقلاب و هنگام تدوین قانون اساسی، آقای بهشتی که خودش مدرسه‌ خصوصی ایجاد کرده بود این مدارس را در سیستم انقلاب اسلامی می‌کند و می‌گوید اکنون جمهوری اسلامی است و دنبال عدالت اجتماعی و هستیم و نباید فقط یک ایران را بچرخانند، همه بچه‌های ایران باید ایران را بچرخانند. الان همه‌‎ی مدارس ایران باید وزیر و وکیل تربیت بکنند نه یک مدرسه! 💬 در واقع این‌ها پیش از انقلاب از سر ناچاری وارد آن عرصه شدند، اما از یک زمانی فهمیدند نه! الآن جمهوری اسلامی است و ما فقط نسبت به فرزندان خودمان و اطرافیانمان مسئولیت نداریم؛ نسبت به آحاد ملت مسئولیت داریم... 🔺 پ.ن: : مسئولان بیشتر از بقیه به تحصیل فرزندان اهمیت می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به من می‌گویند از ادبیات خاصی استفاده می‌کنید حاج‌آقا! 🎙 حجه‌الاسلام کاظمی، شهر پرند: 🔹حق مردم را داریم صدا می‌زنیم، به عده ای بر می‌خورد! استقرار ناحیه آموزش و پرورش به کجای امنیت شما بر می‌خورد؟ به کجای منفعت شما بر می‌خورد؟... به کسی بر می‌خورد؟ به‌ دَرَک که بر خورده است. 🔹گناه این چیست؟ در شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲ کلانتری؟! من سکوت اختیار کنم؟! من باید بروم بمیرم؛ اگر بنا بر این باشد. 🔺 پ. ن: ای کاش همه‌ی و جماعاتِ کشور از این استفاده می‌کردند. همین استفاده نکردن از این ادبیات و محافظه‌کاری‌ها، باعث شده وضعیت کشور این‌گونه باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ دیروز ۱۵ نوامبر، سالروز شهادت بود. کسی که آقازاده بود اما به خاطر اسلام از آقازادگی‌اش دست کشید و او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. 🎙 قدیری ابیانه: 💬 او را در معرض انتخاب گذاشتند یا دست از اسلام بِکِش یا از اموال خبری نیست؛ آن هم درآمدِ چند تن طلا در روز! خودش به من می‌گفت برای قتل من اقدام خواهند کرد. تحمل نمی‌کنند ثروت به دست کسی مثل من برسد.