eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️صحبت های استاد رائفی پور درباره طرح هنسون برای براندازی ایران ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️لحظه شلیک و هدف قرار گرفتن اف ۱۵ سعودی در آسمان یمن توسط موشک زمین به هوا فاطر۱ ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
🔺حماس سی و چهارمین سالگرد تاسیس خود را در غرب شهر غزه و در شمال نوار غزه با مشارکت گسترده مردم جشن گرفت. 🔹تصاویری از جمعیت باشکوه شرکت کننده در سی و چهارمین راه اندازی جنبش حماس در شمال غزه. ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
☑️️کنایه یک نماینده مجلس به وزیر صنعت: 🔹️ارزان شدن خودرو و صادرات یک میلیون خودرو با تلاش وزیر صمت در حال تحقق است. ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
🔷من به قربان آن حرمی که فدایی‌اش سردار سلیمانی ست... ‌ ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
☑️فرمانده سنتکام: عراق را ترک نخواهیم کرد/ ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی می‌مانند 🔻رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به «سنتکام» اعلام کرد واشنگتن ۲۵۰۰ نیروی کنونی در عراق را در این کشور نگه خواهد داشت. ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
💥دو انفجار در کابل؛ شش کشته و زخمی برجا گذاشت ☑️سعید خوستی، سخن‌گوی ‏وزارت امور داخله می‌گوید که در انفجار اول ظهر امروز در دشت برچی در حوزه‌ی ششم امنیتی پلیس شهر کابل، دو غیر نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. 🔷 سخن‌گوی وزارت امور داخله گفته در انفجار دومی در این محل، یک خانم زخمی شده است. ـــــــــــــــــــــــ 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
💥پاسخ به یک سوال تاریخی ✔️ مزار حضرت زینب (س) کجاست؟ ▪️در یک جمع‌بندی کلان درباره مدفن حضرت زینب (س)، به چهار نظریه بر می‌خوریم که در اینجا به طور کوتاه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: (به ترتیب از نظریه ضعیف‌تر تا قوی‌تر) 1⃣ عراق: نظریه وجود قبر مطهر ایشان در شهر سنجار عراق "منطقه‌ای در مسیر شام" ضعیف‌ترین احتمال بوده و مردود است. شاید تنها کتابی که این نظر را به طور مستقل نقل کرده، کتاب المراه العظیمه... اثر حسن صفار است که از اهتمام دولتهای آل بویه و حمدانیان به بازسازی آن مکان در سنجار خبر داده است لکن همو بر پیشانی این قول، مهر تضعیف می‌زند. 2⃣ مدینه: احتمال دوم، وجود مدفن بی بی، در شهر مدینه در قبرستان بقیع یا مکانی نامعلوم است؛ ولی ادله‌ای که برای آن ذکر شده (همچون استصحاب اصولی) برای اثبات چنین موضوع تاریخی، دلیلی روشن و قانع کننده‌‌ای نبوده و در تعارض با ادله قوی‌تری قرار دارد. نظریه مدینه، دیدگاه مرحوم بیرجندی صاحب کبریت الاحمر و استاد سید محسن امین است که در بین پژوهشگران معاصر، دکتر غروی نائینی نیز ضمن مقاله‌ای در فصلنامه سفینه در پی طرح و بازسازی آن برآمده است. 3⃣ مصر: مقام السیدة زینب در قاهره مصر، از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب (س) مطرح شده است. از اسناد تاریخی موجود پیداست که، این مقبره، در قرن چهارم مورد توجه بوده است. مهمترین قائل این نظریه، عبیدلی نسابه است که در کتاب "اخبار الزینبیات" خویش، رواياتی نقل می‌کند كه هر يك گوياى سفر هجرت‌گونه حضرت زينب (س) به مصر و رحلت و دفن آن بانوى بزرگوار در محله «قناطر السباع» شهر قاهره است. در بین مورخین اهل سنت، این نظر به ابن طولون و ابن عساکر نسبت داده شده که خالی از تامل نیست؛ از علمای شیعه نیز، افرادی چون شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب الکبری (س) بر این انگاره پای می‌فشارند. این نظریه، از چالش‌های گوناگونی رنج می‌برد که یکی از آنها ضعف سندی و محتوایی روایات موجود در اخبار زینبیات است. قائلین به نظریه شام، اشکالات مهمی بر آنها وارد ساخته‌اند که هنوز پاسخی در خور نیافته است. وانگهی، آنچه بر دشواری کار افزوده، برخی ادله‌‌ای است که نشان می‌دهد، مقبره قاهره، متعلق به زينب بنت يحيى المتوج (از نوادگان حضرت علی ع) است؛ نه زینب دخت امیرالمومنین (س)! 4⃣ شام: بر اساس نظریه معروف، مزار واقعی حضرت زینب، همین مرقد موجود در شام در هفت کیلومتری دمشق (در روستای «راویه» و منطقه «غوطه») است. در بین طرفداران این دیدگاه، از شمس‌الدین محمد ذهبی، ابن بطوطه مغربی، ابوبکر موصلی، عائشه بنت الشاطی، و نیز اعتقاد و سیره عملی: میرزای شیرازی و میرزای آشتیانی، و دیدگاه علمی محدث نوری و محدث قمی و ملاهاشم خراسانی ره نام برده‌اند. خدا رحمت کند مرحوم والد ما استاد ابوالحسنی منذر (ره) و نیز صدیق دانشور ایشان مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی (صاحب کتاب فاطمه الزهرا بهجه قلب المصطفی ص) نیز در مجموع بدین دیدگاه، باور داشتند. از نگاه ما، نظریه شام، در مقایسه با بقیه احتمالات و مدارک، نظریه‌ای جدی‌تر و قابل قبول‌تر می‌نماید. ▪️به عنوان معرفی منابع، می‌توانیم نگاه خود را با دو تحقیق تقویت کنیم: 1⃣ مبسوط‌ترین تحقیق درباره شناسایی مرقد حضرت زینب (س)، کتاب "مرقد العقیله..." به قلم شیخ محمدحسنین سابقی است. او برای این کتاب زحمت زیادی کشیده و اشکالاتی که بر نظریه شام وارد کرده‌اند را پاسخ گفته است. 2⃣ مصاحبه استاد پیشوایی که نظریه شام را قوی‌ترین احتمال معرفی می‌کند. 🔰 در ادامه هر دو منبع را پیش دید اهل نظر قرار می‌دهیم 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
💥پاسخ به یک سوال تاریخی ✔️ مزار حضرت زینب (س) کجاست؟ ▪️در یک جمع‌بندی کلان درباره مدفن حضرت زینب (س)، به چهار نظریه بر می‌خوریم که در اینجا به طور کوتاه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: (به ترتیب از نظریه ضعیف‌تر تا قوی‌تر) 1⃣ عراق: نظریه وجود قبر مطهر ایشان در شهر سنجار عراق "منطقه‌ای در مسیر شام" ضعیف‌ترین احتمال بوده و مردود است. شاید تنها کتابی که این نظر را به طور مستقل نقل کرده، کتاب المراه العظیمه... اثر حسن صفار است که از اهتمام دولتهای آل بویه و حمدانیان به بازسازی آن مکان در سنجار خبر داده است لکن همو بر پیشانی این قول، مهر تضعیف می‌زند. 2⃣ مدینه: احتمال دوم، وجود مدفن بی بی، در شهر مدینه در قبرستان بقیع یا مکانی نامعلوم است؛ ولی ادله‌ای که برای آن ذکر شده (همچون استصحاب اصولی) برای اثبات چنین موضوع تاریخی، دلیلی روشن و قانع کننده‌‌ای نبوده و در تعارض با ادله قوی‌تری قرار دارد. نظریه مدینه، دیدگاه مرحوم بیرجندی صاحب کبریت الاحمر و استاد سید محسن امین است که در بین پژوهشگران معاصر، دکتر غروی نائینی نیز ضمن مقاله‌ای در فصلنامه سفینه در پی طرح و بازسازی آن برآمده است. 3⃣ مصر: مقام السیدة زینب در قاهره مصر، از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب (س) مطرح شده است. از اسناد تاریخی موجود پیداست که، این مقبره، در قرن چهارم مورد توجه بوده است. مهمترین قائل این نظریه، عبیدلی نسابه است که در کتاب "اخبار الزینبیات" خویش، رواياتی نقل می‌کند كه هر يك گوياى سفر هجرت‌گونه حضرت زينب (س) به مصر و رحلت و دفن آن بانوى بزرگوار در محله «قناطر السباع» شهر قاهره است. در بین مورخین اهل سنت، این نظر به ابن طولون و ابن عساکر نسبت داده شده که خالی از تامل نیست؛ از علمای شیعه نیز، افرادی چون شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب الکبری (س) بر این انگاره پای می‌فشارند. این نظریه، از چالش‌های گوناگونی رنج می‌برد که یکی از آنها ضعف سندی و محتوایی روایات موجود در اخبار زینبیات است. قائلین به نظریه شام، اشکالات مهمی بر آنها وارد ساخته‌اند که هنوز پاسخی در خور نیافته است. وانگهی، آنچه بر دشواری کار افزوده، برخی ادله‌‌ای است که نشان می‌دهد، مقبره قاهره، متعلق به زينب بنت يحيى المتوج (از نوادگان حضرت علی ع) است؛ نه زینب دخت امیرالمومنین (س)! 4⃣ شام (نظریه مختار): بر اساس نظریه معروف، مزار واقعی حضرت زینب، همین مرقد موجود در شام در هفت کیلومتری دمشق (در روستای «راویه» و منطقه «غوطه») است. در بین طرفداران این دیدگاه، از شمس‌الدین محمد ذهبی، ابن بطوطه مغربی، ابوبکر موصلی، عائشه بنت الشاطی، و نیز اعتقاد و سیره عملی: میرزای شیرازی و میرزای آشتیانی، و دیدگاه علمی محدث نوری و محدث قمی و ملاهاشم خراسانی ره نام برده‌اند. خدا رحمت کند مرحوم والد ما استاد ابوالحسنی منذر (ره) و نیز صدیق دانشور ایشان مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی (صاحب کتاب فاطمه الزهرا بهجه قلب المصطفی ص) نیز در مجموع بدین دیدگاه، باور داشتند. از نگاه ما، نظریه شام، در مقایسه با بقیه احتمالات و مدارک، نظریه‌ای جدی‌تر و قابل قبول‌تر می‌نماید. در عین حال این پرونده تاریخی هرگز مخدومه نیست و ما نیز بنای جزم اندیشی نداریم. الله عالم بخفیات الامور. ▪️به عنوان معرفی منابع، می‌توانیم نگاه خود را با دو تحقیق تقویت کنیم: 1⃣ مبسوط‌ترین تحقیق درباره شناسایی مرقد حضرت زینب (س)، کتاب "مرقد العقیله..." به قلم شیخ محمدحسنین سابقی است. او برای این کتاب زحمت زیادی کشیده و اشکالاتی که بر نظریه شام وارد کرده‌اند را پاسخ گفته است. بنابراین مرقد فعلی در شام اقوی است. 2⃣ مصاحبه مرحوم استاد پیشوایی که نظریه شام را قوی‌ترین احتمال معرفی می‌کند. 🔰 در ادامه هر دو منبع را پیش دید اهل نظر قرار می‌دهیم 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
🔺عکس قدیمی از مقام و مسجد حضرت زینب(س) در مصر، حدود ۱۸۸۴م 👈 برخی بر این باورند که مدفن حضرت زینب بنت امیرالمومنین (ع) در همین مکان است. بر این نظریه نقدهایی متوجه گردیده است. 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
👤 : 🔹 تاکنون هیچ پیشنهاد سازنده‌ای از طرف مقابل در مذاکرات نداشتیم 👤 : 🔸 مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند 👤 در تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: 🔹 جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب جدی است و حسن نیت دارد. 🔸 مواضع و بیانیه سه کشور اروپایی و رفتار آنها عاملی برای پیچیده تر کردن اوضاع و کندکننده روند توافق است. ✅ مواضع و نظرات روسیه و چین واقع بینانه و سازنده است. 🔹 اگر همکاران اروپایی، با دقت متون پیشنهادی ایران را مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که پیشنهادها در چارچوب برجام است. 🔸 تاکنون ما هیچ پیشنهاد سازنده و روبه جلویی را از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم و این در تعارض با اعلام حضور جدی آنان در مذاکرات است. تردید داریم که آیا طرف غرب 👤 : ✅ مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند. 🔹 با تلاش و تعامل همه طرف ها، مذاکرات وین به سمت دستیابی به یک توافق پیش برود. 🔸 همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مهم خواند. 💢 ایران در مورد برنامه کنونی هسته‌ای‌اش نگرانی‌ها را برطرف کند. 🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/mesagh @mesagh