eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فسادستیزی از مبداء 🔹این روزها در رابطه با آزادسازی سواحل دریا و یا حریم برخی رودخانه‌ها اقدامات متعددی توسط دولت و با همکاری قوه قضائیه به نفع مردم صورت می‌گیرد. برخی ساخت و سازها که توسط بعضی از نهادها و وزارتخانه‌ها در طول سالیان گذشته به صورت غیر قانونی در بستر رودخانه‌ها و یا سواحل دریا ایجاد شده بود، با دستور رئیس جمهور تخریب شدند. 🔺این در حالی است که برخی افراد با انتقاد نسبت به این اقدامات دولت، تاکید دارند که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، اکنون زمان انجام این اقدامات نیست و دولت باید بر حل مشکلات اقتصادی تمرکز کند. 🔻در پاسخ باید گفت: ۱. اداره کشور با تمام گستردگی‌اش بر عهده دولت است و نمی‌توان رسیدگی به برخی عرصه‌ها را به بهانه اولویت داشتن برخی مسائل دیگر، معطل گذاشت. 🔸همانطور که دولت باید با اولویت دادن به اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم، به آنها رسیدگی کند همانطور نیز باید وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور را نیز مدیریت کند و همانگونه نیز باید جلوی رانت‌ها و اقدامات غیر قانونی نهادها و وزارتخانه‌ها گرفته شود. 🔸فعال کردن تمام ظرفیت‌های دولت توسط رئیس جمهور شایسته قدردانی است نه انتقاد. ۲. رئیس جمهور باید جلوی فساد را از مبدا و سرچشمه بگیرد، در غیر اینصورت اگر کوتاهی صورت گیرد، شاهد پرونده‌های متعدد در قوه قضائیه خواهیم بود که هم هزینه بسیار زیاد و هم زمان بیشتری باید صرف شود و در نهایت هم معلوم نیست آیا نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد یا خیر؟ 🔸رئیس جمهور محترم همانطور که در تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده داده بود، به دنبال جلوگیری و یا از بین بردن فساد از مبدا آن یعنی دولت است که این وعده در حال عملی شدن است که البته باید ابعاد این اقدام گسترش یابد. ۳. در حکومت دینی همه مسوولین و کارگزاران حکومت باید فسادستیز باشند و رضایت به تخلفات نهادها و مجموعه‌های زیردستی خود نداده و تمام همت خود را برای برقراری عدالت صرف کنند در غیر اینصورت شاهد انباشت فساد و تخلفات متعدد در نهادهای مختلف خواهیم بود که از بین بردن آنها بسیار مشکل و پرهزینه خواهد بود. ✍️م. رضایی ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini
/ بخش اول 🔰مسائل فرهنگی و سبک زندگی، دغدغه اول در موضوع جمعیت است 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین وحدتی، مدیر کل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 👇👇
⭕️ سخنگوی دولت: با دستور رئیس‌جمهور سواحل آزادشده آماده استفاده عمومی می‌شود. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini
✅شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد 🔶رئیس‌جمهور اساس‌نامه تغییر شورای عالی توسعه روستایی به «شورای عالی جهاد سازندگی، عشایر و توسعه روستایی» را ابلاغ کرد. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقایان! لطفا عینک آمریکایی‌تان را دور بیاندازید! 🔹 ظاهرا ماجرا از این قرار است که کارتر (رئیس جمهور آمریکا)، از طریق کاردار سوئیس، همزمان نامه‌ای را برای امام خمینی و بنی صدر می‌فرستد. فارغ از اینکه محتوای نامه چه بوده، نوع واکنش حضرت امام بسیار مهم و درس‌آموز است. 🔹 حاج احمد خمینی (فرزند امام) می‌گوید: 💬 ما این (نامه) را روز شنبه از بابی که امام فرمودند، هیچ چیزی نباید از ملت دور باشد، به رادیو دادیم و منتشر شد. 💬 راست قصه این است که این‌ها (آمریکایی‌ها) انقلاب ایران را نشناختند؛ اگر انقلاب ایران را شناخته بودند و می‌دانستند همه چیز مردمی است و هیچ چیزی از مردم پنهان نمی‌ماند و نباید بماند، و ملاک پیروزی هم در جریان قرار دادن مردم است، این‌ها هرگز دست به یک چنین کارهایی نمی‌زدند! 🔺 پ.ن: شوربختانه در داخل نیز، گویا همین به انقلاب، بسی موجود و فعال است. در شوراهای عالی، دولت، مجلس، قوه قضاییه، شورای نگهبان و...؛ ظاهرترینش همین نمایندگان است که مدت‌هاست ملت را با آن سر کار گذاشته‌اند!
‍ ‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "بدون قرار قبلی" 📽 کارگردان: بهروز شعیبی 📝غرب سینمای ماوراءالطبیعه یا سینمای دنیای غیب را با کشاندن به حوزه های وحشت و یا ساختن دنیاها و آدمهای فانتزی و غیر واقعی به مهار خود در آورده و معادله را عامدانه کاملا وارونه ساخته. 🔻یعنی شخصیت هایی غیر واقعی چون بتمن و مرد عنکبوتی می آفریند و آنقدر در قدرت آنها اغراق می کند که ریشه وجود هر عمل ماوراءالطبیعه را از ریشه بزند. 🔻حال آنکه این جهان ، جهان رمز و راز و صاحبش از دیده نهان اما مظاهر آن آشکار و تو فقط باید چشم باز کنی گوش بسپاری تا بشنوی آنچه شنیدنی است و ببینی آنچه دیدنی. 🔻ورود به سینمای غیب در برابر ابرغول هالیوود بسیار سخت است و مرزهایی دارد به باریکی مو که اگر اندکی بلغزی فیلمی که قرار بود معنا گرا بشود کمدی از آب در می آید. 🔻تمام چیزهایی که گفتم به این معنی نیست که شعیبی در فیلم بدون قرار قبلی ادعای ورود به سینمای غیب را دارد. 🔻 نه، اما من دوست دارم به هوای صحن‌سقاخانه حرم امام رضا (علیه‌السلام‌) که همیشه پر رمز و راز است این فیلم را از این دریچه نگاه کنم. 🔻فیلم در همان پلان های اولیه سخن از باد و خاک می گوید، مسیر آلمان تا خراسان را لحظه ای می پیماید و اینگونه روایت را آغاز میکند که آدمی دمی است که پس از آن تفاوت نمیکند که کجا بودی، آلمان یا روستایی در خراسان و تنها صدایی ایست که تو را می خواند. انا الیه راجعون ما همه به اصل خود باز خواهیم گشت... این موسیقی و دیالوگ های جان این فیلم است. 🔻در طول فیلم ما لحظه به لحظه به جای شخصیت اصلی تصمیم می گیریم، لحظه به لحظه دلمان آشوب میشود و مثل شخصیت اصلی چیزی ما را بند خود کرده و انگار دخیل بسته به تکه ای آهن که عده ای به آن ضریح می گویند. 🔻شعیبی در این فیلم همچون نسیمی چرخ میزند و عاشقی می کند دوربین شعیبی شاعرانگی مطلب را خوب ادا می کند و او که گفته بود از رگ گردن هم به شما نزدیکترم حسابی نزدیک جزئیات می شود و حواسش هست چیزی از قلم نیوفتد. لاکپشت، کاشی و کوزه و حتی سُری بین نبات ها می خورد، هوایش به الکس هم هست. 🔻 شعیبی آنقدر مست مان می کند که الان که برگشتم و چند خط آخرم را خواندم خودم هم نفهمیدم چی نوشتم. فقط میفهمم که امشب بیشتر از هر شبی دلم هوای حرم امام رضا کرد. 🔻شعیبی توحیدی و تراب بیگی یک سینمای کامل را برای نه تنها ما ایرانیان که تصور میکنم برای تمام بشریت فراهم کرده اند. 🔻فیلمی معنا گرا که در قالب سینمای معنا گرای همیشگی‌اش نمی گنجد و با قاب بندی های درست ، ریتم سرحال و فیلمنامه ای سر پا پوست جدید می اندازد که دیدنش حالمان خوب میشود . ✍امین شجاعی
و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود ✅ 🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود
🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود ✅ 🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان
انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود ✅ 🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود ✅ 🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "علفزار" 📽نویسنده و کارگردان : کاظم دانشی 📝پرداختن به دردهای اجتماعی از کارکردهای اصلی سینما محسوب میشود.... 🔻اصلا بزارید درباره درد و جراحی جور دیگر حرف بزنم، هر انسانی دچار درد و بیماری می شود و حکم عمومی اینست که پزشک علت درد را شناسایی کند و بعد با تخصص خود درمان را شروع کند. 🔻معمولا پزشکان حاذق وقتی بیمار را معاینه میکنند بعضا متوجه چندین عامل یا مرض می شوند و سعی میکنند که اولویت بندی کنند و به ترتیب مراحل درمان را آغاز می کنند. 🔻حالا بعضی پزشکان کم تجربه و یا بی تجربه شتابزده داروی x و y می نویسند و خود را خلاص میکنند، مثلا کسی که همزمان دیابت و تیروئید دارد تجویز میکنند ضمن کنترل دیابت ابتدا باید مشکل تیروئید را حل کرد و بعد به درمان دیابت بپردازند، حالا فرض کنید بیمار بیچاره احتیاج به جراحی هم داشته باشد تصور کنید پزشک مدام از تومور یا زخم چرکین بیمار عکس بگیرد و نشان بیمار بدهد که بیا ببین و عبرت بگیر و بفهم با خودت چه کردی و خوب بشو. 🔻شاید واضح ترش اینست که اگر طرف سرطان داشته باشد معمولا از بیمار مخفی میکنند که وی روحیه اش را از دست ندهد. 🔻کاری که کاظم دانشی در علفزارش می کند دقیقا همانند پزشک بی تجربه است که دردی را تشخیص داده ولی چنان عیانش کرده که بیمار فلک زده همان دم پس می افتد و دردی به دردهای قبلی اضافه می شود . 🔻علفزار همچنان که از اسمش پیداست محلی ایست که جولانگاه حیوانات است و دانشی همه را حیوان میبیند، البته این نوع نگاه میراث جریان روشنفکری سینماست که همیشه عقل کل است و همه چیز دان و همیشه معترض . 🔻مثل ترسویی که بیرون گود نشسته و فقط بد و بیراه می گوید و عالم و آدم مقصرند جز وی که هنرمند است و بَری از همه چی. 🔻دانشی در علفزار تا می تواند حق و باطل را قاطی میکند تا مرز و تشخیص آن دشوار شود به خودت میآیی میبینی طرفدار زن لخت شوهر داری هستی که با محرم و نامحرم داخل استخرند. 🔻یکی از کارهای اصلی شیطان در طول تاریخ بشریت همین قاطی کردن حق و باطل است. اعوذ و بالله من الشیطان الرجیم 🔻دانشی که شاید بتوان گفت محصول سینمایی اوج است حالا برای سازمان فرود فیلم ساخته. 🔻شاید با من موافق نباشید و بگوئید او غیر از واقعیت چیزی نگفته، بله همان ابتدای فیلم هم می نویسد تمام پرونده های فیلم واقعی ایست اما غده‌ی سرطانی را صاف دربیاورد و نشان بدهی که درمان نیست اصلا کار خاصی نیست، شق القمر هم محسوب نمی شود. 🔻از فردا بریم و یک پرونده از دادگستری بگیریم و به فیلمسازان بدهیم فیلم کنند و ان‌شاء‌الله ۴ یا ۵ ساله تمام معضلات اجتماعی حل می شود و خلاص. 🔻خارج از محتوا، فیلم با اینکه ریتم خوبی دارد اما در کارگردانی و دکوپاژ چیزی فراتر از فیلمهای این ژانر نمیرود و کارگردان بیشتر تمرکز خود را بر روی نماهای بسته حفظ می کند که البته جسارت و مهارت معمولا در نماهای باز عیان می شود. 🔻چیز خاص و ویژه ای در طراحی ها دیده نمیشود و تصویر هم همان فرمول همیشگی این سبک است یعنی دوربین روی دست با تکان های ریز برای تشدید تنش. 🔻روی دیگر سکه هم بازی خوب بازیگران بخصوص پژمان جمشیدی ، سارا بهرامی و صدف اسپهبدی است . 🔻تمام نکاتی درباره علفزار گفته شد تحلیلی شخصی ایست اما چیزی که به قطعیت میشود گفت این است که این فیلم را با خانواده نمیشود دید. 🔻خدا آخر عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند. ✍امین شجاعی
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "ضد" 📽کارگردان : امیرحسین ربیعی 📝انسان معمولا در گذشته و آینده زندگی میکند، یا با خاطرات گذشته سیر می کند و یا غرق در آینده سازی است. 🔻قرآن مجید هم که به عنوان بزرگترین و جامع ترین کتاب ما مسلمانان است سراسر قصه های گذشتگان و وعده های اُخروی (آینده) است. 🔻برای ما ایرانیان همیشه گذشته شیرین تر و رویا گونه تر بوده به طوری که بهترین لحظات زندگیمان معمولا در گذشته و مرور خاطرات آن رقم می خورد، حالا به این گذشته اتفاقات سیاسی و تاریخی اضافه که می شود انگار به وزن زندگیمان چیزی اضافه و کم می شود. 🔻اغلب اوقات، زمان و گذر زندگی غباری می شود بر هویت سیاسی اجتماعی و فراموش می کنیم که ما فرزندان کدام تلاطم ها بودیم نوه ی کدام جریان ها و نتیجه ی کدام گلوگاه ها هستیم. 🔻در این که دهه ی اول انقلاب پر است از حوادث و اتفاقاتی که باید ریز به ریز برسی و مطالعه شود تا سره از ناسره عیان گردد شکی نیست اما پرونده منافقین و اتفاقات و ترورهای اول انقلاب چند سالی هست که دستمایه ی چندین فیلم و سریال داستانی و چندین مستند و مجموعه مستند شده است البته که هنوز هم میشود و باید چندین کار و نکته ی جدید از دل این حوادث بیرون کشید. 🔻اما چیزی که به شدت مخاطب ۱۴۰۰ تشنه ی آن است کمی فراتر رفتن از لایه ی اولیه منافقین است اینکه مثلا لایه های بعدی نفوذ در دهه ی هفتاد یا هشتاد و حتی نود چگونه حمایت و شکل گرفته است و البته که از این دست پرونده ها بسیار است. 🔻با همه ی این تفاسیر "ضد" فیلم ارزشمندی ایست که سعی میکند در پرداخت موضوع نسبت به فیلم های مشابه خود جانب انصاف را بیشتر رعایت کند و با نزدیک شدن به انگیزه های فردی و دیالوگ های واقعی کمی اوضاع را بهتر برای مخاطب شرح دهد. 🔻بازیهای روان و خوب و بخصوص بازی متفاوت نادر سلیمانی و بازی باور پذیر مهدی نصرتی از ویژه گی های بارز این فیلم محسوب می شود. 🔻طراحی صحنه همیشه عالی محمدرضا شجاعی و کارگردانی خوب و روان امیرحسین ربیعی که حالا سری در میان سرهای کارگردانان بزرگ در آورده نوید بخش سینمایی شریف و سالم را می دهد. 🔻البته درام محکم و قوی حسین تراب نژاد که دل آدم را گرم می کند در این سیاهه نویسی سینمای ایران هستند نویسندگان کار بلد که علاوه بر درام مسئله را هم می فهمند و پیشتر میدانند در چه زمانی و برای چه مخاطبی چه قصه ای بگویند. ✍امین شجاعی