🔴درخواست هادی العامری از عصائب اهل الحق و سرایا السلام برای خویشتنداری
عراق ب فارسی: رئیس #ائتلاف_فتح از برادران #سرایا_السلام ( وابسته به مقتدی صدر) و #عصائب_اهل_الحق و حامیان عشایری آنها خواست بالاترین حد خویشتن داری را در استان #میسان مراعات کنند.
🔸اتفاقات ناگواری که در #میسان رخ می دهد باعث تاسف و نگران کننده است.
ـــــــــــــــــــــــ
🔻وزیر خارجه رژیم کثیف صهیونیستی:
🔹ایران منبع تروریسم است و از یمن تا بوینس آیرس سلاح دارد.
🔹ایران هسته ای نه تنها تهدیدی برای ما بلکه تهدیدی برای همه جهان است.
ـــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
▫️فایلهای صوتی درسگفتارهای فلسفه علوم اجتماعی تحت عنوان " انقلاب و جایگاه آن در تاریخ تحولات جهان "
🔹این جلسات با ارائه دکتر سید جواد میری عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ۶ جلسه در اسکایپ به صورت مجازی توسط موسسه پل انجام شده است.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@mesagh
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۱ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
16.3M
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۲ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
19.59M
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۳ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
23.14M
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۵ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
21.9M
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۴ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
23.53M
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلسه ۶ فلسفه علوم اجتماعی .mp3
16.78M
🔰 نگاهی به فیلم بیرو
🖋حفیظه مهدیان
🔸به قول گربنر: «مهم است که «چه کسی» فرصت داستانگویی به دست می آورد و داستان های «چه کسانی» گفته می شود.
چرا که قهرمان های سینمایی، میان هستی و آگاهی از هستی، نقش میانجی ایفا می کنند. جامعه ای که از زبان رستم و سیاوش و کاوه آهنگر، روایت فتوت و شکستناپذیری می شنود و منش آنان را درونی می کند، با جامعه ای که قهرمانش آشوبگری اجتماعی همچون جوکر یا جوانی فانتزی-تخیلی همچون اسپایدرمن است هویتا متفاوت است.
🔸سینمای ایران به عنوان بخش مهمی از نهاد فرهنگساز، عمیقا نیاز به قهرمان ایرانی دارد. بیرو کاملا ایرانی است. نه چوب جادویی هری را دارد، نه بند عنکبوتی اسپایدرمن. نه بتمن Batman است نه بن تنBen10. نه هالک Huik است نه ثور thor که همچون صاعقه از آسمان فرود آید و با یک حرکت کوه ها را جابجا کند. بیرو یک انسان است با مختصات دنیایی، فارغ از قدرت های فانتزی هالیوودی. بیروی ایرانی حرف خود را صریح می زند: اگر می خواهی قهرمان باشی، اولین حریفت خودت هستی. هر وقت در جنگ با خود پیروز شدی، همه ی دنیا را برده ای و این همان فرق اساسیِ «قهرمان اصیل» و «قهرمان برساختی» است.
🔸فیلم به خوبی بلندپروازی های مخاطب نوجوان را تحریک می کند. بیرو بر خلاف دوپامین های رسانه ایِ نظام سرمایه داری که صرفا دعوت به «شادیhappy » می کنند، با دیدی واقع بینانه، به «شادکامیِ happiness» مبتنی بر سروتونین تمرکز می کند، یعنی همان مولفهای که نوجوان را به سمت تلاش برای «موفقیت» سوق می دهد. فیلم بیرو سطح خواسته های نوجوان را از لذت کوتاهمدت، اعتیادآور و خودخواهانه ی مبتنی بر «گرفتن» بالاتر برده و او را برای رسیدن به شادکامیِ طولانیمدت، افزاینده و مبتنی بر «بخشیدن» تهییج می کند؛ و این همان فرق بین قهرمان اصیل ایرانی و پهلوانپنبه های پوشالی هالیوودی است. و چقدر این نوع قهرمان بیشتر به جان حقیقت جوی نوجوان می نشیند.
🔸البته قابل ذکر است که فیلم از نظر فرم، چندان قوی نبود و نیز درام فیلم می توانست قوی تر از این باشد. لازم بود تمرکز بیشتری روی صحنه های فوتبال می شد و ... اما از آن جا که در مورد نقد فرمی، دوستانِ منتقد مطالب ارزشمندی رو مطرح کردند، از ذکر این نکات در این مجمل، صرف نظر می کنیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📝#بخوانید|بازنگاهی به انقلاب اسلامی پس از 43 سال
💠بررسی شاخصه های اسلامیت انقلاب اسلامی
🖋 قاسم فراهانی، نویسنده و پژوهشگر
🔸 استکبارستیزی عبارت است از عدم پذیرش و نفی قدرتها و دولتهایی که به دنبال تعیین سرنوشت برای ملتهای دیگر و دخالت در امور آنها هستند. تفاوت استکبارستیزی با عنصر استقلالطلبی این است که در استقلال طلبی مفهوم مبارزه و تقابل نهفته نیست؛ بلکه ناظر با خواست و آرمان یک ملت است؛ اما در استکبارستیزی عنصر تقابل و جبهه و موضعگیری نهفته است. مردم علاوه بر این که خواستار استقلال بودند، در مقابل قدرتهایی که در مقام نفی استقلال ایشان بر میآمدند موضوع و جبهه گرفته و درصدد تقابل با آن بر میآمدند.
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر