eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.3هزار عکس
171هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ فروردین ۱۴۰۱
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️چرا باید همه کارها را با آغاز کرد؟ 🔷ما با گفتن  كه در آغاز تمام سوره هاى قرآن جز سوره برائت آمده؛ اعلام مى كنيم كه را به نام و آغاز مى كنيم و در انجام برنامه هاى خويش از او . [۱] كار و برنامه ما هرچه باشد، فانى و ناپايدار است، محدود و كوچك است، امّا هنگامى كه آن را به پيوند مى دهيم كه و و و بى انتها است، رنگ او را به خود مى گيرد و از عظمت و جاودانگى او بهره مند مى شود. نيروى ما هرچه باشد ضعيف است، امّا هنگامى كه اين قطره هاى ناچيز به اقيانوس پر عظمت قدرت الهى ضميمه شود عظمت پيدا مى كند و روح و درك و آمادگى تازه اى به ما مى بخشد، و اين است رمز در آغاز هر كار! در سخن از (ع) در آغاز بعثت به (ص) است؛ آنجا كه پيامبر را در آغوش گرفت و فشرد و گفت: «بخوان كه جهان را آفريد». 🔷به اين ترتيب (ع) نيز نخستين برنامه رسالت خود را به هنگام بعثت پيغمبر اكرم (ص) با شروع كرد. همچنین در سوره «هود» از داستان (ع) سخن مى گويد. هنگامى كه و نسبت به قوم كافر و سركش فرا رسيد و كشتى را آماده حركت ساخت و به ياران اندك خود كه از هشتاد نفر تجاوز نمى كردند دستور داد سوار كشتى شوند، و گفت: «به بر آن كشتى سوار شويد؛ شما با باشد و هم شما با »، سپس از غفران و رحمت الهى كمك مى گيرد و مى گويد: «إِنَّ رَبِّى لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ». [۲] علاوه بر این در سوره «نحل» سخن از نامه اى است كه (ع)، بعد از آن كه هدهد او را از قوم سبا و بت پرستى آنان با خبر ساخت، براى نوشت. هنگامى كه اين نامه به دست ملكه سبا رسيد، اطرافيان و درباريان را جمع كرد و به آنها گفت: «اين نامه با ارزشى است كه از سليمان (ع) به من رسيده است؛ و مضمون آن اين است: ، برترى جويى بر من نكنيد و به سوى من آييد و تسليم حق باشيد». 🔷از مجموع چهار آيه فوق به خوبى استفاده مى شود كه بايد به صورت گيرد؛ خواه اين كار تعليم و هدايت الهى باشد (مانند سوره هاى قرآن)، يا نيايش بندگان در برابر ذات پاك او (سوره حمد)، يا آغاز دعوت رسالت و نخستين پيام وحى (مانند آغاز سوره علق) و يا اينكه آغاز حركتى باشد براى نجات از بحران و طوفان و آغاز توقف براى پياده شدن از كشتى و شروع برنامه جديد، (مانند داستان نوح)، يا آغاز نامه و دعوت به تسليم در برابر حق (مانند نامه سليمان براى ملكه سبا). خلاصه خواه از سوى باشد يا از سوى يا از سوى يا همچون نوح و سليمان (عليهم السلام) يا ، انسان ها همه در آغاز هر كار بدون استثناء بايد به نام او شروع كنند و خود را به ذات پاك او مرتبط سازند و از اين درياى بيكران علم و قدرت آگاهى و توانايى جويند. اين است معناى حديث معروف پيامبر (ص) «كُلُّ أَمْر ذِى بال لَم يُذْكَرْ فِيهِ بِسم الله فَهُوَ أَبْتَرْ؛ هر كار با اهميّتى بر آن برده نشود بى عاقبت و است». [۳] پی نوشت: [۱] بعضى معتقداند جمله محذوف در اينجا «ابتداء» (ابتدا میكنم) بوده، و بعضى میگویند: «استعين» (يارى مى جويم) است. البتّه در صورتى كه اين جمله را خداوند بيان كند ـ مانند تمام سوره هاى قرآن جز سوره حمد ـ بايد به معناى اوّل باشد، ولى در خصوص سوره حمد كه از زبان بندگان است مى تواند به معناى اوّل يا دوّم و يا هر دو بوده باشد، بنابراين «با» در بسم الله يا به معناى استعانت است يا به معناى مصاحبت. (دقت كنيد) [۲] «وَقَالَ ارْكَبُوا فِيهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا ۚ إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ» (سوره هود، آیه ۴۱). [۳] بحار الأنوار، مجلسى، محقق/ مصحح جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، ۱۴۰۳ ق، چ دوم، ج۷۳، ص۳۰۵، باب۵۸ 📕پیام قرآن، ناصر، مکارم شیرازی، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ ش، چ نهم، ج۱، ص۳۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ فروردین ۱۴۰۱
⭕️ علیه‌السلام: 💠إنَّمَا الْمُؤْمِنُ الَّذِي إِذَا رَضِيَ لَمْ يُدْخِلْهُ رِضَاهُ فِي إِثْمٍ وَ لَا بَاطِلٍ وَ إِذَا سَخِطَ لَمْ يُخْرِجْهُ سَخَطُهُ مِنْ قَوْلِ الْحَقِّ وَ الْمُؤْمِنُ الَّذِي إِذَا قَدَرَ لَمْ تُخْرِجْهُ قُدْرَتُهُ إِلَى التَّعَدِّي وَ إِلَى مَا لَيْسَ لَهُ بِحَقٍّ. 🔷 کسی است که: هرگاه باشد، شادی‌اش او را به گناه و باطل نمی‌کشاند؛ هرگاه شود، خشمش او را از گفتار حق خارج نسازد؛ هرگاه یابد، قدرتش او را به ظلم و کردار ناروا نکشاند. 📕خصال، شیخ صدوق، ج ۱، ص ۱۰۵ https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ فروردین ۱۴۰۱
🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹 💫 ⭕️نشاط و معنويت (بخش دوم) 🔶هر كس ممكن است برداشت خاصی از مفهوم داشته باشد و متناسب با آن برای تحصيل و فراهم سازی مقدمات آن تلاش كند، امّا تعريفی كه با رويكرد دينی از «نشاط» سازگاری داشته باشد، اين است كه فرد در زندگی خود و داشته و از برخوردار باشد. 💠توصيه هايى برای شاد زيستن (۱) 1⃣با ياد خدا به زندگی نشاط بدهيد: 🔷از نظر زندگی كه در آن و وجود نداشته باشد، هيچ لذّت و ندارد. خداوند در قرآن كريم می‎فرمايد: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً؛ هر كس از روی بگرداند، و دشواری خواهد داشت». [طه، ۱۲۴] دوری از ياد خدا زندگی را دشوار، و زندگی را برای انسان می‎سازد. اين نشاط در زندگی ناشی از است كه با ياد خدا حاصل می‎شود. خداوند می‎فرمايد: «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همانا با دلها آرامش می‎يابد». [رعد، ۲۸] تبيين روانشناختی اين مسأله آن است كه ياد و فرد را از اميال و تكانشهايی كه براى او استرس و فشار روانی ايجاد می‎كند، باز می‎دارد و سبب می‎شود كه به جای توجه صِرف به لذتهای دنيوی، به با و تقرُّب به او توجه كند. بروز مشكلات برای چنين فردی، وی را از هدف اصلی باز نمی‎دارد [۱] و چون خود را در مسير رشد و احساس می‎كند، از زندگى لذت می‎برد. بنابراين يكی از راه‎های اصلی دستيابی به نشاط بيشتر در زندگی، آن است كه هميشه و در هر حال به باشيم. 2⃣توكل به خدا 🔷 ، زيربنای يك زندگی شادمانه و توأم با و خوشبختی است. انسانی كه به خدا ميكند، با در مقابل مشكلات می ‌ايستد و هرگز احساس شكست و نگرانی نميكند. اگر در كارها و برنامه‌های خود،‌ به خدا داشته باشيم، هم به دست می‌يابيم و هم طی كردن مسيرهای طولانی و سخت موفقيت‌، برای ما‌ آسان و عملی ميشود. انسانهايی كه به خدا می‎كنند در انجام كارهای سخت و بزرگ،‌ كمترين فشارها را احساس ميكنند و در برابر تندباد حوادث مانند كوهی استوار و مقاوم هستند. ، كليد در توفيق الهی است. انسانی كه به خدا توكل ميكند، هر لحظه تحت عنايت و لطف بيكران خدا قرار ميگيرد. 3⃣توسل به معصومين و اولياء خدا را فراموش نكنيم 🔷يكی ديگر از عوامل دستيابی به نشاط بيشتر در زندگی، عليهم السلام و اولياى خدا است. 4⃣به ارزشها پايبند باشيم 🔷 و اعتقادات ثابت و تعريف شده، به در زندگی كمك ميكند و همچنين شادمانگی را پايدار ميسازد. انسان بی‌اعتقاد و هرهری مذهب، با زندگی احساس بيگانگی ميكند، و به طرف گرايش پيدا ميكند. ، يكی از علل اساسی افسردگيها و بی نشاطی انسان است. انسان بی‌اعتقاد، در هستی و خلقت، بی‌ريشه است، و نخواهد كرد. همانگونه كه نميتواند در كارها، موفق عمل كند، انسان بی‌اعتقاد و فاقد ارزشهای متعالی نيز نميتواند به طور مداوم از زندگی لذت برده و احساس خوشبختی نمايد. ... پی نوشت: [۱] امان الله خلجی موحّد، روان درمانی با كلام آسمانی، شهر انديشه، چ اول، ۱۳۷۹، فصل اول و سوم منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
⭕️ امام خمینی (ره): 🔷امروز کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار کند، در آن کار کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه‌ای است به کشور خودشان. 📕صحیفه امام خمینی،ج ۱۲،ص ۱ https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ تشیع در کشمیر 🔹 میرشمس‌الدین عراقی در سال ۸۴۵ق در روستایی از توابع اراک به دنیا آمد. نام اصلی او سید محمد بود و نسبش به امام موسی کاظم علیه‌السلام، هفتمین امام شیعیان می‌رسید. پدرش سید ابراهیم و مادرش از سادات قزوین بوده است. نسبت عراقی به جهت انتساب وی به عراق عجم از شهرهای ایران، استکه امروزه به نام اراک شناخته می‌شود. از این رو برخی از وی با پسوند اراکی نیز یاد کرده‌اند. 🔻 میرشمس‌الدین تشیع را در کشمیر تبلیغ کرد و همچنین زمینه‌ای را فراهم کرد تا در مسجد جامع کشمیر، به اسم امامان دوازده‌گانه شیعه خطبه خوانده شود. 🔸 در منابع کهن همچون بهارستان‎شاهی، تحفة الاحباب و تاریخ ملک حیدر چادوره، در این باره مرگ شهادت گونه میر –سید محمد– شمس الدین عراقی مطالبی آمده است. گرچه درباره اینکه میرشمس‌الدین به مرگ طبیعی از دنیا رفته یا کشته شده، اختلاف نظر است. در مرثیه‌ای از ملاسعید اشرف، خواهرزاده محمدباقر مجلسی، به شهید شدن او اشاره شده است. برخی از نویسندگان در کشمیر نیز همین عقیده را دارند. میرشمس‌الدین در خانقاهی در جادیبال در نزدیکی سِرینَگَر، پایتخت کشمیر مدفون است. https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
❁ـ﷽ـ❁   1⃣1⃣ سرمان در برف است❗️   ✅ بزرگواری فرمودند:👇   ✴️ همان‌طور که دولت برای واکسن سخت‌‌گیر است، باید برای حجاب نیز در وسایل نقلیه، ورود به مراکز دولتی و مانند آن سخت‌گیری شود. باید مسئولین مراکز توبیخ شوند، نه شخص خاطی. مقصرتر از شخص خاطی، مسئولین هستند و از مسئولین مقصرتر سائلینی هستند که از مسئول مسئلت نمی‌کنند. مقصرتر از آن بی‌حجاب‌ها، مسئولینی هستند که کوتاهی می‌کنند و مقصرتر از آن مسئولین، مؤمن‌نماهایی هستند که از این مسئولین مطالبه‌ نمی‌کنند.   ❓چرا برای واکسن این‌قدر سخت گرفته شد؟   🔴 چون مطالبه‌گر داشت، چون مردم پای کار آن ایستادند. آن اوایلی که ترس از کرونا به شدت زیاد شده بود، یک بار پشت فرمان ماسک نزده بودم. آن وقت‌ها هنوز عادت نکرده بودیم ماسک بزنیم. پلیس راهنمایی و رانندگی در حال عبور از خیابان از کنار ماشین من رد شد، بلندگویش را روشن کرد و گفت آقا ماسکت را بزن❗️ به ماشین‌های دیگر نیز تذکر می‌داد.   ❓چرا در بحث حجاب چنین اتفاقی نمی‌افتد؟   ❌ چون مطالبه‌گر ندارد. چون منفعل و بی‌عرضه و کم‌کار هستیم. چون سرمان در برف است. در مساجد سرمان به خودمان گرم است و خوشحالیم. در یک جمع چهل نفره مسجدی، یک‌بار این یکی برای سی و نه نفر دیگر تجوید و روان‌خوانی درس می‌دهد، یک بار آن یکی به این سی و نه نفر دیگر قرائت نماز یاد می‌دهد و این چرخه همچنان ادامه دارد. گمان هم می‌کنیم با همین وضعیت جایمان در بهشت است❗️   ❓این مسجد مگر فقط مال شما چهل نفر است؟   🔺باید بروید برای آن‌هایی که مسجد نمی‌آیند فکری کنید.   ❓باید بپرسیم چند نفر را جای خودمان کاشتیم؟   ❓چند بچه را مسجدی و نمازخوان کردیم؟   ⚠️ درد امروز ما این‌ها است. باور کنید، بی‌ججابی این‌قدر درد نیست که بی‌تفاوتی درد است. بحث واکسن هم همین است، چراکه عرضه تابع تقاضا است. مسئولین کاری را نمی‌کنند که وظیفه‌شان باشد، کاری را می‌کنند که مردم می‌خواهند، همیشه تاریخ نیز همین بوده است.   ✅ برای همین است که باید به این شعور و درک برسیم -و مردم را به این درک برسانیم - که قرار نیست یک نفر بتواند همه چیز را درست کند.       👤 استاد علی تقوی‌یگانه گزیده‌ای از جلسه ۱۹۴ ۱ دی ماه ۱۴۰۰   🌹 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱
🔷 کلید فقر 🔆 امام علی علیه‌ا‌السلام: سیاست و برنامه‌ریزی نادرست، کلید فقر است. 📚 غررالحکم،ح5572 https://eitaa.com/mesagh @mesagh
۳ فروردین ۱۴۰۱