eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.1هزار عکس
170.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگه نذر هایی که دانشجوها و دانش آموزا تو فصل امتحانات میکنن به جا آورده میشد . . . فقیری تو جهان نمیموند 🤦‍♂️😂😂😂
🔰حرف روز              📌جمع متناقض‌ها اگر بخواهیم سفر بایدن را به صورت اجمالی به تحلیل بگذاریم باید بازیگران مؤثر در این سفر و اهداف آنان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم هر کدام از این بازیگران به دنبال چه اهدافی هستند و منافع آنها از این سفر چیست؟ و آیا این سفر اهداف و منافع آنها را تأمین می‌کند؟ 🔸️گزاره‌های‌تحلیلی:  1⃣ بازیگر اول آمریکا:  در بیشتر تحلیل‌ها به آن اشاره شده که هدف آمریکایی‌ها از سفر بایدن کنترل اسب لجام‌گسیخته انرژی در جامعه آمریکاست. از سویی نیم‌نگاهی هم به انتخابات پیش روی خود در کنگره و ریاست‌جمهوری آینده دارند. قطعاً غرب آسیا به عنوان ‌هارتلند دنیا می‌تواند با کنترل بازار انرژی به او کمک کند. اما بیشتر کارشناسان معتقدند که کشورهای عربی توان تأمین نفت مورد نیاز برای کنترل بازار جهانی را ندارند. 2⃣ بازیگر دوم عربستان:  اما بازیگر مهم این عرصه بن‌سلمان جوانک خام آل‌سعود است که این روزها با اینکه تمنای ریاست بر حجاز را دارد و می‌خواهد از بلیط حمایت آمریکا در چالش بین شاهزادگان استفاده کند اما با دو چالش اساسی مواجه هست چالش اول آنکه در داخل آمریکا نگاه حمایتی از او کم است و حتی در درون دموکرات‌ها نیز نسبت به دیدار بایدن و او اختلاف نظر وجود داشت. چالش دوم اینکه بن‌سلمان قمار بر بایدن پیر و فرتوت که معلوم نیست در دور بعد کاندیدا بشود یا نشود و رأی‌آوری او از هم اکنون محل سؤال است را یک قمار اشتباه می‌داند؛ لذا نمی‌‌خواهد تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد بایدن بگذارد. 3⃣ بازیگر سوم رژیم صهیونیستی: محور اصلی خواسته‌های صهیونیست‌ها در این سفر امنیت و مقابله با قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ‌در منطقه است. آنها از بایدن می‌خواهند تا در نزاع بین ایران و رژیم صهیونیستی آنها را تنها نگذارند؛ اما آمریکایی‌ها می‌دانند که ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی موجب تصاعد بحران در منطقه خواهد شد و این چیزی است که امروز به ضرر منافع آنهاست. 🔰نکته‌پایانی اینکه: قطعاً گرد و غبار این سفر چند روز دیگر خواهد خوابید و آن موقع همه متوجه خواهند شد که این سفر با همه سر و صدایش جمع متناقض‌هاست و هیچکدام به اهداف خود نخواهند رسید و در آخر این ایران است که تیزبینانه و هوشمندانه به صحنه نگاه می‌کند و بدون اینکه متأثر از آمد و شدها و تهدیدات طرف مقابل قرار گیرد حرکت خود را عقلانی و فارغ از احساسات برمی‌گزیند. ✍
🔰گزارش روز         🌹چگونه در عید غدیر یک کار خیر انجام دهیم؟ همزمان با عید بزرگ مسلمانان جهان «عید غدیر» شور و شعفی برای بزرگداشت این روز فرخنده در جوامع اسلامی شکل گرفته است. علاوه بر جوشش عید غدیر در فضای رسانه‌ای شاهد هستیم که پویش‌های مختلفی در بین عامه مردم بخصوص جوانان، نوجوانان و کودکان در سراسر کشور نیز شکل گرفته است که به منظو الگوگیری به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. 1️⃣ گستراندن سفره اطعام:  برخی از مردم پویش‌هایی برای اطعام در عید غدیر اقدام می‌کنند و این حدیث از امام صادق(ع) نیز درباره سنت حسنه اطعام و اهمیت آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آنها خود ائمه معصومین(ع)» و یک میلیون شهید «در رأس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار، ج ۶، ص ۳۰۳) 2️⃣ از تعداد اندک شروع کنید:  اگر به دنبال این هستید که عید غدیر را با مهمانی و سفره‌های تجملاتی آغاز کنید اصلا این کار را نکنید، در سال‌های ابتدایی باید با هزینه‌های سبک و سفره‌های کوچک آغاز کنید، به همین دلیل در این پویش‌ها تأکید می‌شود که؛ چند خانواده دسته جمعی اطعام کنند، اطعام را از تعداد اندک شروع کنید، اصلا به دنبال سفره‌های بزرگ و تعداد مهمانان زیاد نباشند و اطعام چند دوست و همسایه با شیرینی، شربت و پذیرایی مختصر و یا حتی اهدای اسباب‌بازی به کودکان شروع کنید. 3️⃣ کار خیر را آغاز کنید:  تلاش کنید که کارهای خیر خود را از روز غدیر شروع کنید تا با آغاز آن در هر سال خاطره خوش غدیر برای خود و خانواده‌های‌تان تکرار شود، اگر مشاهده می‌کنید که زوج جوانی در این روز مراسم عروسی دارند حتما در جشن آنها حتی با تبریک تلفنی، پیامک و یا هدیه آنها را شادمان کنید. در این روز بهترین هدایا را برای فرزندان، نیازمندان محل، افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، عیادت بیماران و نهادهای خیریه تهیه کنید. 4️⃣ مطالعه غدیر مهم است:  آنچه تا کنون در مورد غدیر شنیده‌ایم و به آن عمل کرده‌ایم بسیار اندک و ضعیف بوده است و فقط این را می‌دانیم که باید در عید غدیر از سادات هدیه بگیریم! و از غطبه غدیر و فلسفه غدیر کمتر اطلاع و آگاهی داریم؛ البته با مطالعه خطبه غدیر هم خودمان اهمیت این روز را درک کنیم، هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و چاپ پوستر به دیگران خوب معرفی کنیم. 🔸️نکته پایانی: عید غدیر محل اختلاف و تفرقه و شکاف نیست، محل پیوستن وحدت و یکی شدن است و از هرگونه حرکتی که «عیدالله ‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» را خدشه‌دار می‌کند باید خودداری شود زیر دشمن همواره به دنبال اختلاف و تفرقه است. همانگونه مقام معظم رهبری تأکید دارند که مسئله‌ امامت و مسئله‌ ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا «زنده نگهداشتن اسلام است» ما مسلمانان اعم شیعه و هم اهل تسنن باید برای زنده نگه داشتن اسلام به ترویج و زنده نگه داشتن غدیر همت داشته باشیم، تا ان‌شاءالله از نور وجود امامت بهره‌مند شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از واکنش درست و به موقع گربه خوشم اومد😁 صلاحیتش برای تربیت کردن بچه، بیشتر از والدین خود بچه بود😄
همایش یاوران ولایت باسخنرانی سردار موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب علیه السلام برگزار شد. همایش یاوران ولایت و تجلیل از دانش آموزان بسیجی حوزه ۲ دانش آموزی با سخنرانی سردار موحد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب قم و با حضور سرهنگ ذاکر فرمانده ناحیه ویژه قم و سرهنگ شفیعی فرمانده بسیج دانش آموزی و رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و رکن آبادی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ برگزار شد. در پایان مراسم به فرماندهان موفق واحدهای مقاومت هدایا و لوح تقدیر اهداء شد.
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 غدیر یک سبک است نه صرفاً واقعه! 1⃣ جعل ولایتِ غدیر، "ولایت باطنی و تکوینی" نبود همین "ولایت ظاهری سیاسی-اجتماعی" بود. اولی جعل ندارد؛ نه غدیر دارد نه سقیفه! دومی است که طرح با مردم و هم غصب از ولیّ دارد. پس غدیر سیاسی را صرفا به مناقب عرفانی خوانی تقلیل ندهیم! 2⃣ "غدیر"، تکرار "عقبه" است. پیامبریِ محمد(ص) از خدا بود، اما مردم مدینه دو عقبه با او بیعت آزادانه کردند تا پیامبر(ص)، حاکم آنها شد؛ هرگز به زور بر آنها حاکم نشد. "از این حیث" غدیر یکبار دیگر در ۱۸ ذی حجه ۳۵ هجری تکرار شد وقتی "عامه مردم" به علی(ع) برگشتند و اقلا بعنوان "حاکم عادل" با او بیعت آزادانه کردند! 3⃣ "سقیفه"، بازتولید "دارالندوهِ" مکه است. تصمیم گرفتن بزرگان قریش برای عموم مردم؛ واسطه شدن کانون های خاص بین عموم مردم و پدیده حاکم! 4⃣ چه بسا عالم و شاعر و مداحِ علی باوری که غدیر را با "عقبه" پیامبر(ص) نفهمد و نگوید! کار تمام شده ی آسمان بداند و لازم باشد به زور و "سلطه" بر زمین استقرار یابد! و ای بسا متفکر و نویسنده ای که از سبک حاکمیتِ غدیر بگوید! تصریح بکند یا نکند، "ولایت" را متمایز از "سلطه"؛ و حکومت را حتی وقتی "جعل الهی" دارد، نیازمند "پذیرش مردمی" بداند! ⬅️ شیعه و سنّی رهزنی نکند؛ غدیر، پیام سیاسی خدا برای انسان در همه زمانها و همه مکان هاست * دراینباره گفته و این روزها بیشتر می گویم! محسن قنبریان ۲۴ تیر۱۴۰۱
📖سلسله درسهای نهج البلاغه /جلسه اول/ شب ولادت امیرالمومنین(ع)۹۹/قم المقدسه 💢درسی که دو ۱۸ذی الحجه می دهد!:۱۸ذی‌الحجه ۱۰هجری(غدیر) و ۱۸ذی‌الحجه ۳۵هجری(بیعت پس از عثمان)!(۱) ❓فرق این دو بیعت چه بود؟! ❓بیعتی که فاطمه(س) دنبالش بود با بیعتی که مالک اشتر و بقیه اصحاب منعقد کردند چه تفاوتی داشت؟! 🔅بیعت اول و آنچه فاطمه(س) دنبالش بود، بیعت با علی(ع) بود بعنوان یک "امام"، "ولیّ قدسی" که سند از خداوند خورده است. مرکز عدالت است. با او عدل سیاسی شروع و بقیه اجزاء عدالت اجتماعی جمع میشود. ⬅️این بیعتِ غدیر نقض شد و فراخوان فاطمه(س) اجابت نشد. لذا جامعه شیعی و حکومت امامت در فرهنگ شیعه به بار ننشست! 🔅بیعت دوم(ذی حجه۳۵هجری)، بیعت با همان علی(ع) است اما به عنوان یک "ولیّ عرفی"، "حاکمی مثل خلفای قبل" که برای "عدالت اجتماعی" و "وحدت" برگزیده اند! 🔸امیر(ع) در نامه۶ به معاویه می نویسد:"همان مردمی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند، با همان شرایط("علی ما بایعوهم علیه") دست بیعت به من دادند". واضح است مردم با آن سه بعنوان امام برحق و ولیّ قدسی بیعت نکرده بودند! امام(ع) بیعت خود را مشروط به قبول امامتش نکرد و با حضور مردم به حاکم شدن برآنها در حد یک رهبر سیاسی-اجتماعی موافقت کرد. 🔸برای عدالت اجتماعی: شروع نهضت علیه نظام تبعیضی اموی توسط ۹نفر از اصحاب امیرالمومنین در عراق کلید خورد. به شام و دوباره کوفه و حمص تبعید شدند. با سعید بن عاص(والی کوفه) و معاویه(در شام) بحث کردند و از حمص به مصر و بصره و کوفه رفتند و مخالفان را شوراندند. از کوفه۲۰۰نفر، از بصره۱۰۰نفر و از مصر۳۰۰نفر، به مدینه آمدند و ۴ماه عثمان را محاصره کردند که به قتل او انجامید! بعد همه به همراه اهل مدینه به امیر(ع) هجوم آوردند و با او بیعت کردند(خ۵۴و۹۲و۱۳۶و۲۲۹). امام وقت بیعت به مردم وعده داد:"ای مردم مرا در کار اصلاح خودتان یاری دهید. به خدا سوگند که داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ستمکار را می کشم تا او را به آبشخور حق در آورم هرچند آن را خوش ندارد"(خ۱۳۶) عدالت گستری را علت پذیرش چنین حاکمیتی معرفی کرد:"اگر نبود حضور مردم و تمام بودن حجت برمن به جهت وجود یاور، و پیمانی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر پُرخوری ستمکاران و گرسنگی ستمدیدگان ساکت ننشینند، بی تردید دهنه شترحکومت را بر کوهانش می افکندم..."(خ۳) 🔸برای وحدت مسلمین: ابتدا نمی پذیرفت، وقتی گفتند خبر قتل عثمان و معلوم نشدن خلیفه، تفرقه درست می کند راضی شد(الامامه و السیاسه/ ابن قتیبه/ الجزء الاول ص۴۶و۴۷) ⬅️یعنی امام قدسی، منتظر شیعه شدن همه نشد و بخاطر عدالت و وحدت به همان حاکمیت عرفی راضی شد. علی(ع) رهبر عامه و سنی ها شد! در سپاهش به فقه شیخین نماز می خواندند!(۲) 🔺تشیع سیاسی متولد شد. کسانی که به علی(ع) اعتقاد دینی نداشتند و ولایت او را شرعی و جعل الهی نمی دانستند؛ اما با وحدت، علیه قاسطین (ضد عدالتها/ حزب اموی) شدند. امیر(ع) همه را علیه قاسطین بسیج کرد و باز حین بیعت گفت:"من خوب زیر و روی این امر را بررسی کردم تا آنجا که خواب را از چشمم ربود. تنها دو راه پیش روی خود یافتم: یا با آنها(قاسطین) بجنگم یا آنچه را که محمد(ص) آورده، انکار کنم!"(خ۵۴) 🔅امام خمینی و این درس: ولایت فقیه برتر از ولایت معصوم نیست. به تعبیر سردار سلیمانی در وصیتنامه اش برخی آنرا بعنوان "اعتقاد دینی" قبول دارند و برخی(سنّی ها) به عنوان "اعتقاد عقلی". عده کمی در ایران و اکثری در جهان اسلام، رهبری امام را از جانب خدا و معصوم قبول نکردند بلکه آنرا برای وحدت مسلمین و برای عدالت و مقابله با مستبدین و مستکبرین خواستند. امام هم روی دو چیز تاکید داشت: ۱.تشکیل حزب بزرگ مستضعفین ۲.وحدت مسلمین ❗️عجب اینکه نه پیروان شیرازی، بلکه برخی محافل و حتی علمای انقلابی این ضرورت را خوب پاس نداشتند! ❓آیا کمیل و مالک و صعصعه و... در زمان ولایت عام و عرفی علی(ع) سنّی شدند؟!! چگونه شیعه گری کردند که راهبرد امیر(ع) برای وحدت علیه استکبار اموی ضربه نخورد؟! ❓چگونه از آن ولایت عام، ولایت خاص نتیجه گرفته شود؟! چگونه جامعه مسلمین ازعدالت، به عدل سیاسی(امامت) راهبری شود؟! اینها درسهایی است که باید از امام تشیع و ولیّ مستضعفین در نهج البلاغه یاد بگیریم... ادامه دارد... ۱.طبقات الکبری ج۳ص۳۱ ۲.الروضه الکافی ترجمه محلاتی ج۱ص۸۸و۸۹ محسن قنبریان
🔻رئیس جمهور آمریکا: ما منطقه را ترک نخواهیم کرد و برای چین، روسیه و ایران خلأ نمی گذاریم. ـــــــــــــــــــــــ
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدویی زیبا و متفاوت در مورد عید غدیر ـــــــــــــــــــــــ
🛑سالیوان مدعی شد دو مدل پهپاد شاهد 191 و شاهد 129 از خرید های اصلی روسها خواهند بود ـــــــــــــــــــــــ