eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.6هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️مکتب اسلام زنده شد 🔹 ...مکتب را داشتند از بین می‌بردند؛ (ع) مکتب را زنده کرد، خودش شهید شد، زنده شد؛ و رژیم طاغوتی معاویه و پسرش را دفن کرد... و سیدالشهداء (ع) هم چون دید این‌ها دارند مکتب اسلام را آلوده می‌کنند، با اسم خلافت اسلام خلاف‌کاری می‌کنند و ظلم می‌کنند و این منعکس می‌شود در دنیا که خلیفه رسول الله دارد این کارها را می‌کند، (ع) تکلیف برای خودشان دانستند که بروند و کشته هم بشوند؛ و محو کنند آثار معاویه و پسرش را. پس کشتن، شهادت سیدالشهداء (ع) چیزی نبود که برای اسلام ضرر داشته باشد؛ نفع داشت برای اسلام؛ را زنده کرد. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۴/۱۳ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️تربیت دینی خانواده (بخش شانزدهم) 🔸عوامل مؤثر در تربیت دینی خانواده 🔴دستورات والدین (۳) 💠 یک نظام کوچک اجتماعی است که اعضای آن ارتباط متقابل با یکدیگر دارند. اگرچه افراد خانواده روابط گوناگونی با هم دارند، ولی آنچه بیش از همه مؤثر به نظر می رسد است؛ زیرا بایدها و نبایدهای دینی و دیگر معارف اسلامی معمولاً در قالب گفت‌وگو و دستورات توسط پدر و مادر به فرزندان القا می شود. نقش اساسی در دارد و آنها می توانند با ارائه رهنمودهای درست به فرزند خود، پایه های فکری او را به شکل کاملاً مطلوب بنیان نهند. در این زمینه، نکات چندی به نظر می رسد که ذیلاً بدان ها اشاره می شود: 🔹ج - «قابل فهم بودن دستورات والدین»: یکی از شروط لازم برای تأثیر امر و نهی والدین در محیط خانه، آن برای کودک است. پدر و مادر باید با توجه به آمادگی ذهنی و ادراکی کودک به او دستور دهند. اساساً شیوه تعلیمات انبیاء در تبلیغ دین به مردم این بوده که با هر کس به قدر استعداد و سطح درک و فهمش سخن می گفتند. به همین دلیل، پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «ما گروه پیامبران مأمور شده ایم که با مردم به اندازه عقلشان سخن بگوییم». [۱] این روش در سیره ائمه معصومین (ع) نیز وجود داشته و نحوه برخورد و گفت‌وگوی آنان با توجه به تفاوت سطح فکری و علمی افراد متفاوت بوده است. بر این اساس، امام صادق (ع) در زمینه مسائل اعتقادی و اثبات صانع با کسی که از اهل علم بود، از روش پیچیده فلسفی استفاده کردند، ولی با دیگری که سطح فکری پایین‌تری داشت، برای اثبات امامت و رهبری، مثال ساده چوپان و گله را مطرح نمودند. [۲] 🔹این شیوه به لحاظ تربیتی، اهمیت فراوان دارد و بهره گیری مربیان از این روش و توجه پدر و مادر به آن ضروری است. این شیوه تربیتی را از قرآن مجید نیز می توان استفاده کرد. خدای متعال به پيامبر اکرم (ص) دستور می دهد که در برخورد با مردم با توجه به خصوصیات آنان، از سه روش استفاده کن؛ با یک دسته از مردم که اهل فکرند، با حکمت و استدلال، با گروه دیگر، با موعظه و نصیحت، و با عده ای که اهل عناد و لجاجت اند با جدال احسن برخورد نما. [۳] پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز بر اساس دستور الهی، متناسب با میزان عقل و درک مخاطب با او سخن می گفتند و هیچگاه از این روش عدول نکردند. امروزه روانشناسان و کارشناسان امور تربیتی نیز به این نتیجه رسیده اند و مساله رعایت تفاوت های فردی را مطرح می کنند؛ یعنی هر کس خصوصیات منحصر به فردی دارد که باید به آن توجه نمود، به ویژه در ، رعایت این تفاوت ها در تربیت کودک نقش اساسی دارد. تفاوت در استعداد و میزان درک و فهم مطالب از محورهای مهم تفاوت فردی است که باید در محیط خانه به وسیله والدین رعایت گردد. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] اصول کافی، کلینی، ج ۱، ص ۱۸ [۲] شیوه های صحیح امر به معروف و نهی از منکر، ص ۲۳۹ [۳] سوره نحل، آیه ۱۲۵ «ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَ جَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» برگرفته از فصلنامه معرفت، شماره ۳۲، محمد احسانی منبع: حوزه نت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻امام حسين عليه السلام: اَعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعاءِ، وَاَبْخَلُ النّاسِ مَنْ بَخِلَ بالسَّلامِ ناتوان ترين مردم كسى است كه از دعا عاجز باشد و بخيل ترين مردم كسى است كه درسلام بُخل ورزد بحارالانوار جلد 93 صفحه 294 🏴تبیین شرایط حاکم در نامه به اهل کوفه ✍رهبر انقلاب: امام حسین در نامه به اهل کوفه فرمود: «فلعمری ما الامام الا الحاکم بالکتاب والقائم بالقسط الدّائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذالک اللَّه والسلام»؛ امام و پیشوا و رئیس جامعه اسلامی نمیتواند کسی باشد که اهل فسق و فجور و خیانت و فساد و دوری از خدا و اینهاست. باید کسی باشد که به کتاب خدا عمل کند. یعنی در جامعه عمل کند؛ نه این که خودش در اتاق خلوت فقط نماز بخواند؛ بلکه عمل به کتاب را در جامعه زنده کند، اخذ به قسط و عدل کند و حق را قانون جامعه قرار دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
♨️حجت الاسلام مجتبی نامخواه: 🔻چرا اسم این وضعیت را می‌گذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمی‌دانیم؟! 🔸مگر جز این است که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌خوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟ 🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود نداریم و در عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالی‌ترین اسناد سیاستی‌مان، به نام ، و «بازنگری در وضع موجود»، این است که تجویز می‌شود. ❇️پ ن مدرسیان: طبقه طبقه کردن جامعه، همینجوری اتفاق نیفتاده. طرح‌های توسعه و سندهای تحول و اسناد بالادستی و سیاستگذاری‌های غلط و قوانین مصوب مجلس و تایید شده در شورای نگهبان، این وضعیت را بوجود آورده! اساساً تبعیض در زیرساخت‌ها و ساختارها و تصمیمات کلان مملکتی نهادینه شده است و ریل‌گذاری کشور بر مبنای تبعیض شکل گرفته.
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6008303920164638093.mp3
8.12M
♨️محمود کریمی: حضرت آقا فرمودند برادرم حاج قاسم؛ تصوّر کنید صدسال بعد عکسی روی طاقچه است، کودکی از والدینش می‌پرسد او کیست. اگر والدین بگویند حاج قاسم زیباتر است یا «عمو قاسم»؟! این یک پویش است، پویش نوحه‌ی در شب تاسوعا. ذاکران محترم سیّدالشهداعلیه‌السّلام) درصورتی که نوحه‌ی عمو قاسم را در جلسات خود خواندید در فضای مجازی بارگذاری فرمایید و از این‌طریق در این پویش شرکت کنید 🔻متن شعر به فرمان تو، میشه دل ما عازم علمداری مثه ماه بنی‌‌هاشم ابوفاضل، عموی حرم عشق و تو هم عموی ایرانی، عمو قاسم قاسم سلیمانی، عمو قاسم آبروی ایرانی، عمو قاسم عطر و بوی ایرانی، عمو قاسم تو عموی ایرانی، عمو قاسم قاسم سلیمانی؛ عمو قاسم عمو، سلام ما به روی ماه تو سلام ما به خاک قتلگاه تو اونا که کشته مرده‌ی اباالفضلن با خونشون، میدن ادامه راهتو ای فدای نام تو، عمو قاسم قربان مرام تو، عمو قاسم عالیه مقام تو، عمو قاسم عبّاسه امام تو، عمو قاسم قاسم سلیمانی؛ عمو قاسم ما عاشقیم و آئینه‌ی هم هستیم به نام نامی تو، هم‌قسم هستیم به عشق تو، به یاد تو، با دست تو تا زنده‌ایم، مدافع‌حرم هستیم اسم رمز عشّاقی، عمو قاسم تو ضامن میثاقی، عمو قاسم جلوه‌ی هوالباقی، عمو قاسم نور حضرت ساقی؛ عمو قاسم قاسم سلیمانی، عمو قاسم به زندگی عاشقا، هدف دادی به پرچم آزادگی، شرف دادی توو راه دیدن حرم وفا کردی به قولی که توو ایوون نجف دادی سالاری و سرداری، عمو قاسم تو کابوس کفّاری، عمو قاسم تو محرم اسراری، عمو قاسم پیرو علمداری، عمو قاسم قاسم سلیمانی؛ عمو قاسم ایران، حریم ملّت ابالفضله