eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️منزلت و امور اختصاصی حضرت زهرا (س) 🔹با اینکه روایات (س) کمتر از بقیه معصومین علیهم‌السلام است، ولی فاطمه زهرا (س) صاحب مُصحَف است. همان روایات کم که از ایشان رسیده، بسیار پراهمیت است. از جمله در روایت است که زنی به خدمت آن حضرت آمد و مسئله پرسید و از مزاحمتی که به ایشان داده بود عذر خواست. حضرت فرمود: «اجر و پاداش معلم، مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونی طلا به دست آورد». 🔹کارهایی که ایشان نموده و یا دستور داده انجام شود نیز عجیب است، از جمله وصیت آن حضرت به اینکه علی (ع) او را از روی پیراهن غسل بدهد، و شبانه دفن کند، و افراد مشخص در تشییع جنازه او حاضر نشوند، و نیز دستور ساختن تابوت تا به هیچ‌وجه بدنش معلوم نشود، و نیز درست‌کردن تسبیح سی‌وچهار، یا صد دانه‌ای، تا در حال اشتغال به کارهای خانه، به راحتی ذکر بگوید، همچنین مثل شیر، جواب ابی‌بکر را داد که: «أَتَرِثُ أَباک وَ لا أَرِثُ أَبی؟ أَینَ أَنْتَ مِنْ قَوْلِهِ تَعالی«وَ وَرِثَ سُلَیمَـانُ دَاوُودَ»؛ آیا تو از پدرت ارث می‌بری و من نمی‌برم؟ پس معنای این آیه شریفه که «سلیمان (ع) از داوود (ع) ارث برد»، چه می‌شود؟!». 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۱۲۵ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️راه کسب معرفت به امام زمان (عج) 🔸برای کسب معرفت از راههای زیر میتوان بهره برد که هریک دیگری را کامل میکند: 1⃣راه عقل 🔹انسان برای رسیدن به سعادت و نیل به هدف از خلقت خود، نیاز به راهنمایی از طرف خداوند دارد. پس باید از طرف خداوند افرادی برای رساندن پیام خداوند (نبوت و رسالت) انتخاب شوند. از این رو عقل در می یابد نیاز به وحی و بعثت انبیاء دارد. انسان علاوه بر آنکه نیاز به وحی و ابلاغ آن به وسیله انبیاء دارد، همچنین به تعلیم و تبیین آن توسط آنها نیز نیازمند است، زیرا از یک طرف، وحی های الهی در بسیاری از موارد حالت کلی دارد و از طرف دیگر عقل بشر محدود بوده و توانایی درک درست و کامل وحی ها را ندارد. بر این اساس، انسان نیازمند فرمایشات و توضیحات انبیاء میباشد. انسان علاوه بر جسم، دارای روح است که شخصیت اصلی او را تشکیل میدهد. 🔹روح نیز همچون جسم دارای نیازمندیها بوده و گرفتار آفتها و بیماریها میشود. روح اگر بخواهد رشد و تعالی پیدا کند، باید تحت تربیت قرار گرفته و تزکیه شود، نیازهای معنوی او تامین شود، آفت هایی که به آن دچار شده و یا ممکن است دچار شود شناسایی شده و با آن مبارزه شود. این مهم (رفع نیازها و مبارزه با آفت ها) فقط در سایه تربیت یک مربی پاک امکان دارد. از این رو خداوند در قرآن [آل عمران، ۱۶۴] تزکیه و طهارت نفوس را وظیفه انبیاء شمرده است. با بعثت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد مصطفی (ص) پیامهایی که باید از طرف خداوند نازل می‌شد فرستاده شد، و در اختیار انسان قرار گرفت که همان قرآن کریم بود و تا زمانی که پیامبر (ص) در میان مردم بود به مقدار استعدادها و توانایی‌ های مردم آن زمان، دین را برایشان تبیین کرد و به تزکیه نفوس پرداخت. 🔹البته تبیین دین اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) بر اساس علوم الهی بود که حضرت در اختیار داشت و به جهت داشتن عصمت، به ارشاد و تزکیه مردم می‌پرداخت. عقل میگوید: بعد از رحلت پیامبر (ص) نیز باید فردی مانند او (عالم به علم الهی و معصوم از هر خطا) باشد تا وظیفه تبیین دین و تزکیه مردم را به عهده بگیرد. پس باید در هر زمان انسان عالم و معصومی همچون پیامبر باشد، تا انسان به واسطه هدایت‌ها و ارشادات او راه کمال را بپیمایند. اما اینکه چنین فردی چه کسی می‌تواند باشد، باید از پیامبر پرسید، زیرا ما توانایی شناخت انسان عالم معصوم را نداریم. پس راه نقل (استفاده از گفتار) را باید مورد بررسی قرار دهیم. 2⃣راه نقل 🔷در احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) (و همچنین پیشوایان معصوم) به ما رسیده است، علاوه بر تاکید بر نیاز انسان به عالم معصوم، افرادی که بعد از پیامبر (ص) عهده دار خلافت و جانشینی پیامبر هستند، معرفی شده اند، از جمله در حدیث معروف ثقلین، پیامبر (ص) فرمودند: من دو شیء گران‌بها در میان شما باقی می‌گذارم، یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیتم، اگر به این دو تمسک کنید (و از آنها پیروی کنید) هرگز گمراه نمی‌شوید، این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض (کوثر در قیامت) بر من وارد شوند. طبق این حدیث باید همیشه یک نفر از اهل‌بیت که عالم کامل و معصوم است، در کنار قرآن باشد. و در حدیث معروف دیگری پیامبر (ص) فرمودند: خلفا و جانشینان من دوازده نفرند. طبق این حدیث آن اهل‌بیت که در کنار قرآن هستند، دوازده نفر خواهند بود. 🔹و در احادیث متعدد دیگر خداوند نام این دوازده نفر را ذکر کرده است. به عنوان نمونه، وقتی آیه «أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» نازل شد، از پیامبر اکرم (ص) در مورد اولی الامر سؤال شد که که آنان چه کسانی هستند؟ پیامبر (ص) آنان را معرفی کرد که اول آنها علی بن ابیطالب است و سپس نام باقی امامان را تا امام مهدی (ع) فرمود. پس ما به کمک عقل و نقل فهمیدیم که امام زمان (عج) که در کنار قرآن قرار دارد و عالم به علم الهی و معصوم است، همان (عج) است. البته ما باید با تفکر بیشتر و با استفاده از روایات، ادعیه و زیارات معرفت خود را نسبت به امام و مقام او بیشتر و عمیق‌تر کنیم. اگر انسان سعی کند ایمان را در خود تقویت کند و به وظایف دینی عمل کند خداوند عنایت بیشتری به او کرده و او را در شناخت بهتر و کامل‌تر امام کمک می‌کند. 3⃣از راههای مختلف 🔹از راههای مختلف میتوان فهمید که انسان چه مقدار از معرفت به (عج) را پیدا کرده است از جمله: چه مقدار به او محبت دارد و به یاد اوست؛ در مقابل شبهات تا چه اندازه خود را می‌تواند حفظ کند و عقیده صحیح خود را از دست ندهد؛ به وظایف دینی چه مقدار توجه دارد و به آنها عمل میکند. هر اندازه که محبت و یاد امام زمان (عج) بیشتر باشد و توجه به وظایف دینی دقیق‌تر و کامل‌تر باشد و انسان در برابر شبهات مقاومتر باشد به همان اندازه معرفت پیدا کرده است منبع: پرسمان
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اهمیت خانواده در فرآیند تربیت (بخش چهارم‌ و پایانی) 🔸اثر در بسیاری از مسائل زندگی افراد به وضوح قابل مشاهده است. اولین بخش از یک اجتماع است که هر کدام از ما به صورت تولد، فرزند خواندگی، یا ازدواج به آن وارد می‌شویم. روابط بین افراد خانواده و نقش هایی که هر یک از اعضا بر عهده می‌گیرند، می‌تواند بر شکل گیری شخصیت و نحوه تعاملات افراد اثر بگذارد. 🔹امام سجاد (ع) در حدیثی حول می فرمایند: أَمَّا حَقُ‏ وَلَدِکَ‏ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهُ مِنْکَ وَ مُضَافٌ إِلَیْکَ فِی عَاجِلِ الدُّنْیَا بِخَیْرِهِ وَ شَرِّهِ وَ أَنَّکَ مَسْئُولٌ عَمَّا وُلِّیتَهُ مِنْ حُسْنِ الْأَدَبِ وَ الدَّلَالَه عَلَى رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْمَعُونَه عَلَى طَاعَتِهِ فَاعْمَلْ فِی أَمْرِهِ عَمَلَ مَنْ یَعْلَمُ أَنَّهُ مُثَابٌ عَلَى الْإِحْسَانِ إِلَیْهِ مُعَاقَبٌ عَلَى الْإِسَاءَه؛ [۱] اما حق فرزندت این است که بدانى که او از توست و در نیکى و بدى عمر دنیا بستگى به تو دارد و تو مسئولیت آنچه را که از او به عهده گرفته‏اى دارى. تو باید او را نیکو ادب کنى و به راه پروردگار عز و جلش رهبرى کنى و بر فرماندارى او را یاری نمايى، پس درباره فرزند همچون کسى رفتار کن که بداند در نیکى به فرزند پاداش خواهد گرفت و در بدرفتارى با او به کیفر بد دچار خواهد شد. 💠آینده فرزندان وابسته به تربیت امروز خانواده 🔹 نقش بسزایی در ازدواج فرزندان و الگوهای رفتاری که آن ها در زندگی مشترک خود ایفا می‌کنند، دارد. به همین خاطر است که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به شناخت و درک بهتری از همسر آینده خود دست یابند به روابط او با خانواده ‌اش دقت می کنند. از نظر علمی، خانواده از طریق سبک های ارتباطی و نحوه پرورش دلبستگی می تواند الگوهای رفتاری را در فرد شکل دهد که در چگونگی برقراری روابط عاطفی بعدی او اثر می گذارد.   🔹علاوه بر موارد ذکر شده، می‌تواند در روند ازدواج نیز نقش تسهیل‌گر را داشته باشد. چرا که با آموزش نحوه درست تصمیم‌گیری و کمک به فرزندان در مسیر استقلال خواهی، مقوله ازدواج را برای افراد آسان‌تر می‌کند؛ اما بسیاری از خانواده ها به دلیل تعارضاتی درونی، ازدواج اعضا را نیز با مشکل مواجه می‌کنند. برای مثال این خانواده‌ها نمی‌توانند استقلال اعضای خود را بپذیرند، در نتیجه دائماً در زندگی فرزندان خود دخالت می‌کنند. هم‌چنین ممکن است به دلیل کمبود مهارت‌های ارتباطی نتوانند حمایت‌های عاطفی کافی را برای آن‌ها فراهم کنند. بسیار اهمیت دارد که در بررسی‌های پیش از ازدواج، خانواده فرد مورد نظر را نیز در نظر بگیرید و نحوه ارتباطات میان اعضا را بیشتر بررسی کنید. [۱]   💠نتیجه گیری 🔹درست است که ابزارها و عامل های مختلفی در مسیر و فرآیند تربیت و پرورش کودکان وجود دارد، اما وجود خانواده مناسب و مهیا در این مسیر، از عامل های مهم و حیاتی است. به طوری که بدون وجود این اهرم تأثیر گذار، رسیدن به اهداف تربیتی امری محال و نشدنی است. و مناسب در و به تعبیر واضح تر زندگی مشترک آن ها، بسیار تأثیرگذار است؛ و بسیاری از مشکلاتی که جوانان در زندگی زناشویی با همسر خود پیدا می کنند ناشی از عدم تربیت صحیح خانوادگی و آماده نشدن جوان برای حل به موقع و صحیح دشواری های زندگی مشترک است.   پی‌نوشت‌ها؛ [۱] روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، ج‏ ۵، ص ۵۱۸ [۲] ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﻜﺘﺐ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ علیهم صلوات الله، کاظم ارفع نویسنده؛ امین توانا منبع؛ راسخون
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️کارکردهای روان شناختی حجاب و عفاف از دیدگاه اسلام (بخش سوم) 🔸 به عنوان یک فرهنگ، روش و منش، آدمی را تبیین می کند، و به او چگونه بودن، و چگونگی سبک زندگی را آموزش می دهد. اساساً هر جامعه دارای فرهنگی مشخص است و در پی اهدافی از پیش تعیین شده؛ فرهنگی که فطرت‌ پاک‌ آدمی به جوامع بشری عرضه میکند است، و هدف آن توانمند شدن افراد در مدیریت غریزه جنسی می باشد، تا از این طریق بسیاری از استعدادهای علمی، هنری، معرفتی، مدیریتی و... شکوفا شود، و دستیابی به زندگی سالم، پاک، توأم با آرامش و رسیدن به کمالات انسانی و الهی و نیکبختی در دو جهان محقق گردد. از نظر قرآن کریم و روایات اسلامی تاثیر فروانی در سلامت‌ روانی‌ زنان دارد از جمله می توان به اثرات زیر اشاره کرد؛ 3⃣تعدیل غریزه خودنمایی و تبرّح 🔹پوشش و به دلیل اینکه نقش اساسی در متعادل کردن غریزه خودنمایی و تبرج دارد، عامل مهمی برای جلوگیری از بخش بزرگی از اضطراب ها و دغدغه های فکری زن محسوب می شود، زیرا آزادی زن در خودآرایی و به نمایش گذاردن جلوه های زنانه در جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زیبایی های ظاهری می شود، که این توجه افراطی می تواند سبب بروز اختلال های روانی در زن شود. توضیح این که وقتی مکشوف و آرایش کرده در بین مردان ظاهر می شود، طبعا عده ای خوششان می آید و او را مورد تحسین و تکریم (ظاهری) قرار می دهند. به همین جهت دائما سعی می کند وضع ظاهری خود را طوری قرار دهد که بیشتر مورد پسند آنها واقع شود. 🔹معمولاً این گونه زنان و دختران برای اینکه زیباتر شوند، هر روز وقت زیادی را صرف آرایش و تقلید از مدهای جدید می نمایند. این روند می تواند ناراحتی های روانی زیادی را برای آنان ایجاد کند و به دلیل اینکه همیشه کارها به دلخواه پیش نمی رود، باعث بروز نگرانی هایی برای آنها می شود. این در حالی است که سبب افزایش جذابیت و زیبایی زن می شود. در روایتی از امام علی (ع) رسیده که فرمودند: «زَکاةُ الْجَمالِ اَلْعِفافُ». و همچنین سبب افزایش جزاست. در جای دیگر امام علی (ع) می فرمایند: «صِیانَهُ المَرأهِ أنعَمُ لِالهاِ وَأدوَمَ لِجَمالِها»؛ صیانت زن او را شاداب‌تر و زیبایی اش را پایدارتر می کند. ...   نویسنده: پروین نظریان منبع: وبسایت راسخون
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️جنگ ترکیبی غرب علیه ایران؛ حوزه‌های تهدید کدام است؟ (بخش چهارم) 🔸شناخت چیستی، ابعاد، شیوه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی نخستین گام در بازشناسی تهدیدهای بالقوه و بالفعل در این زمینه و چاره‌اندیشی برای مقابله با آنهاست. به عنوان کشوری موثر و جریان‌ساز در منطقه خاورمیانه و در عرصه بین‌المللی، همواره از ناحیه و هم‌پیمانان آن در معرض انبوهی از تهدیدها قرار دارد؛ که در چارچوب جنگ‌های هیبریدی یا جنگ‌های ترکیبی می‌گنجد. 💠حوزه‌های تهدید جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران 🔹 به خاطر ماهیت و نقش منحصر به فرد خود در عرصه بین‌الملل، همواره در کانون آماج قرار داشته است. از همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست مداخله‌جویانه و تجاوزکارانه‌ای را علیه ایران در پیش گرفت. 🔹تجاوز نظامی طبس، کودتای نوژه، تحمیل جنگی هشت ساله، انهدام هواپیمای مسافربری ایران، سازماندهی و پشتیبانی از نیروهای ضدانقلاب و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها، متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، طرح اتهام تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی، تحریم فناوری موشکی و اقدام‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، ایران‌هراسی، طرح محور شرارت، برجسته‌سازی موضوع هسته‌ای ایران در مجامع بین‌المللی و در پی آن تحریم‌های سخت و حداکثری اقتصای، مسدود کردن اموال و دارایی‌ها، طراحی و عملیاتی کردن ترور دانشمندان هسته‌ای، دامن زدن به اختلاف‌های قومی، نژادی و مذهبی، جاسوسی علنی با هواپیماهای بدون سرنشین، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی فارسی‌زبان خارجی برای تخریب ایران در افکار عمومی بین‌الملل و نظایر آن از نمونه‌ها و نمودهای جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران است. 🔹این اقدام‌ها با هدف تضعیف و کاهش کارآمدی نظام، ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت، از بین بردن اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی، مشروعیت‌زدایی از نظام، تلاش برای همراه‌سازی مردم با رفتارها و سیاست‌های دول غربی و نظایر آن در حال گسترش است. با توجه به مولفه‌های هشت‌گانه جنگ ترکیبی (که در بخش های قبلی این نوشتار بدان ها اشاره گردید)، می‌توان اقدام‌های آمریکا را در چهار دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران در مواردی چون اقدام‌های سیاسی و دیپلماتیک، حمایت از درگیری‌ها و ناآرامی‌های داخلی، جنگ اقتصادی، جنگ روانی، جنگ سایبری، جنگ اطلاعاتی، نیروهای نظامی منظم طبقه‌بندی کرد که هر کدام ابزارهای خاص خود و مصادیقی واضح دارند. آمریکا و هم‌پیمانان آن در حوزه سیاسی و دیپلماتیک، اقداماتی مانند ایجاد و استقرار پایگاه‌های نظامی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی، حمایت از سازوکار برخورد با برنامه صلح‌آمیزهسته‌ای ایران، اعمال تحریم‌های یکجانبه بعد از خروج از برجام و تلاش برای هم‌صدا کردن سایر کشورهای همپیمان و ... را پیگیری کرده‌اند. ... منبع؛ ایرنا
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️قرآن کریم چه عاملی را دلیل طغیان انسانها معرفی می کند؟ 🔹انسان های كم‌ظرفيّت وقتى به جايى مى رسند دست و پاى خود را گم كرده و طغيان مى كنند، آيات شريفه ۶ و ۷ سوره «علق»: «إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى - أَنْ رَّآهُ اسْتَغْنَى؛ چنين نيست كه شما می پنداريد به يقين انسان مى كند - از اين‏كه خود را بی‌نياز ببيند»، اشاره به همين مطلب دارد. افراد كم ظرفيّتى را مى شناسيم كه وقتى به پست و مقامى رسيدند همه چيز را به فراموشى سپردند و گاه دوستان چندين ساله را هم نشناختند. گاه ظرفيت‌ها آن قدر كم است كه در برابر خداوند هم طغيان مى كنند و دستورات الهى و بلكه اصل وجود خود را نيز منكر مى شوند. 🔹در مقابل، افرادى هستند كه ظرفيت وجودى آنها از اقيانوس هم بيشتر است. اگر ظرف آبى به آب اقيانوس اضافه شود اثرى براى آن ندارد، همان گونه كه اگر ظرف آبى هم از آن برداشته شود اثرى ندارد. عليه السلام از جمله اين افراد است، آن قدر دريادل است كه وضعيت زندگيش پس از خلافت تفاوتى با دوران خانه نشينى اش ندارد. خوشا به حال انسانهاى پرظرفيت كه آمد و رفت دنيا آنها را تكان نمى دهد. 📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، ‏مدرسه امام على بن ابیطالب(ع)، ‏چ اول‏، ص ۱۰۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️قدرت در ظالم دنیا را به فساد می‌کشاند 🔹 در دست ، دنیا را به فساد می‌کشاند. و اگر چنانچه در رتبه‌های پایین هم بیاییم قدرت در دست یک نفر انسانی که از آن قدرت‌های بزرگ بهره ندارد، در همان محیطی که قدرت دارد آنجا را به فساد می‌کشاند. آنها عالَم را به فساد می‌کشانند، اینها یک کشور را یا دو کشور را. و پایین‌تر بیاییم، اگر قدرت در دست یک آدمی باشد که در یک محله هست، آن محله را به فساد می‌کشد. در یک خانواده هست، آن خانواده را به فساد می‌کشد. قدرت در وقتی کمال است و می‌تواند که کمال خودش را بروز بدهد که در دست دانشمند باشد، در دست عاقل باشد. 📕صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۰۶ منبع: وبسایت روح الله (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آمریکایی‌ها هر کاری توانستند، کردند 🔹[سیاستمداران آمریکا] هر کاری توانستند کردند؛ در اوّل انقلاب از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت کردند؛ از کودتای پایگاه شهید نوژه در همدان حمایت کردند؛ از تروریسم کور منافقین که چند هزار نفر را در کوچه و بازار کشور به شهادت رساندند حمایت کردند، پشتیبانی کردند؛ از صدّام وحشی، در جنگ هشت‌ساله همه‌جوره حمایت کردند؛ تسلیحات دادند، اطّلاعات دادند، کمک کردند، عرب‌ها را وادار کردند به پول دادن. اطّلاعاتی وجود دارد - که حالا من خیلی به این یقین ندارم امّا ظاهراً اطّلاعات متقنی است - که حتّی شروع جنگ با تحریک آمریکایی‌ها بود و آنها صدّام را وادار کردند که جنگ هشت‌ساله را شروع کند. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا