eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
💢 کشته شدن ۱۰۰ نفر در جنگ داخلی سودان/جنگ خیابانی شدید در خارطوم و بمباران گسترده برخی مناطق 🔻 درگیری میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع در خارطوم پایتخت و دیگر شهرها و مناطق سودان وارد سومین روز خود شد. 🔻 تصاویر منتشر شده از مناطق مختلف خارطوم دود آتش هایی را نشان می دهد که به دلیل درگیری های شدید دو طرف نزاع و استفاده از سلاح های سنگین و سبک مختلف به وقوع پیوسته است. 🔻 در جدیدترین آمار منتشر شده درباره تلفات این درگیری ها سندیکای پزشکان سودان اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ نفر از زمان آغاز درگیری ها در روز شنبه تا به امروز کشته شدند و بیش از ۳۶۵ نفر نیز زخمی شدند. 🔻 پیش از این سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در این درگیری ها حداقل ۸۳ نفر کشته شدند و هزار و ۱۲۶ نفر نیز زخمی شدند.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی که خودروی زرهی صهیونیست‌ها متعمدانه به خودروی فلسطینیان در کرانه باختری آسیب می‌رساند
هدایت شده از 
🔻وزارت دادگستری آمریکا: 40 افسر پلیس چین که در حال فعالیت‌های بدون مجوز اطلاعاتی در خاک آمریکا بوده‌اند دستگیر شده‌اند.
هدایت شده از 
🔴 ده‌ها هزار موشک مقاومت، اسرائیل را احاطه کرده است 🔹زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد ملت فلسطین در وضعیت رویارویی فراگیر با اشغالگران اسرائیلی قرار دارد.
هدایت شده از 
ضربه مغزی ۲۳ نظامی آمریکایی در حملات گروه‌های مقاومت در سوریه 🔹 یک مقام نظامی آمریکایی تعداد مصدومان حملات موشکی ماه گذشته علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه را اعلام کرد. 🔹 وی که با رادیو صدای آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «حملاتی که گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران طی ماه گذشته علیه نظامیان آمریکایی (در سوریه) انجام داده‌اند باعث ضربه مغزی دردناکی برای ۲۳ نظامی آمریکایی شده است».
هدایت شده از 
🔥انفجار و آتش سوزی مهیب در شهر تیومن در استان سیبری روسیه. احتمالا حمله توسط پهپاد صورت گرفته این شهر به عنوان پایتخت گاز و نفت روسیه شناخته می شود. 🔴 ده‌ها هزار موشک مقاومت، اسرائیل را احاطه کرده است 🔹زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد ملت فلسطین در وضعیت رویارویی فراگیر با اشغالگران اسرائیلی قرار داردشناخت
هدایت شده از 
رسانه رسمی اسرائیل از دستگیری دو فلسطینی به اتهام جاسوسی برای حزب الله لبنان و نیروی قدس ایران خبر دادند.
هدایت شده از 
دستور مکرون به دولت فرانسه: تا ۱۰۰ روز آینده آرامش به کشور بازگردد 🔹امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به نخست‌وزیر خود دستور داده است که تا ۱۰۰ روز آینده آرامش را به کشور بازگردانده و مخالفان اصلاحات بازنشستگی را آرام کند
هدایت شده از 
🔴سفیر اتحادیه اروپا در سودان مورد حمله قرار گرفت 🔻مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب گفت که سفیر این اتحادیه در محل اقامت خود در سودان مورد حمله قرار گرفته است.
هدایت شده از 
🌎هماهنگی اسراییل و آمریکا برای جلوگیری از ایران هسته ای لازم است 🔷وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت هماهنگی واشنگتن و تل آویو برای جلوگیری از ایران هسته ای لازم است
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حجاب، فرمان خدا 🔸 کسی که این دستگاه را آفرید به نام ذات اقدس اله، می گوید از چشم چه جور استفاده بکن، از سر چه جور استفاده بکن، از پا چه جور استفاده بکن، از گوش چه جور استفاده بکن. مگر می شود انسان یک دستگاهی را خلق بکند، همین جور _رها_ در اختیار کسی بگذارد؟! کدام واحد صنعتی است؛ چه یخچال، چه تلویزیون، چه رادیو، چه اتومبیل که این را در اختیار بگذارند، بگویند هر چه جور بخواهید استفاده بکنید؟! آن‌که ساخت، می گوید اینجا پیچ است، آنجا مهره است، اینجا راهش این است، آنجا راهش آن است! 🔸 این که ما را ساخت، گفت: این را روی سر بگذار و گردن و سینه را بپوش که بیگانه طمع نکند. حالا یک کسی جاهلانه، فریب خورده این روسری را روی چوب می گذارد؛ با چه کسی دارد می جنگد؟! با آیه کریمه ( و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ )* دارد می جنگد، منتها این طفلی متوجه نیست! آن‌که سر را آفرید، گردن را آفرید، سینه را آفرید، گلو را آفرید؛ فرمود: با این (خمار)، با این (روسری) بپوشان؛ با چه کسی داری می جنگی؟! زنها، یعنی خواهرها و دخترها علناً و عملاً بگویند: این (و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن) شعار ماست. ------------------------------------------------ 🍀 سوره نور / آیه ۳۱ 📋 درس اخلاق _ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از 
راه امام کلام امام ♦️هر روز نگویید انقلاب شد و هیچ نشد. اين خیانت به ملت است. ملت همه چیز داد و بزرگترین چیز را به دست آورد و آن آزادی و کوتاهی دست دشمنان. 📚صحیفه نور، ج ۱۰، ص ۴۷۲ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ردّ سوء برداشت از آیه «لا اکراه فی الدین» 💠آیت الله جوادی آملی: اگر (معاذ الله) خدای ناکرده «لا اکراه فی الدین» به آن معنا باشد که در نظام شریعت هر کسی بی حجاب بود، بود؛ هر کسی بی حیا بود بود، که اباحه گری می شود! و ثانیاً اگر این «لا اکراه فی الدین» معنایش این باشد، این همه بگیر و ببندی که خدا در قرآن دارد «خذوه فغلوه ثم الجحيم صلّوه»؛ پس این برای چه است؟! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از 
‌‌ آزادی در نفی همه‌ی تعلقات است جز تعلق به حقیقت؛ که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می‌گیرد و بنابراین، آزادی و اختیارِ انسان، تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حق او برای ولنگاری و رهایی از همه‌ی تعهـدات! «شهید سید مرتضی آوینی» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطلاعاتی ناب در خصوص و توسط وزیر‌سابق‌اطلاعات (حیدرمصلحی) ❌️🛑📢🔰🔰 🚨چهل وچهار سال پس از انقلاب، هنوز برخی از اقتصادی کشور، در اختیارِ "" است.
هدایت شده از 
رزمایش یگان موشکی ارتش روسیه در جزایر دریای ژاپن 🔹روسیه به ژاپن اطلاع داده است که از 18 آوریل تا 22 آوریل، شلیک موشک در جزایر کوریل، از جمله سواحل هوکایدو، به عنوان بخشی از تمرینات نظامی انجام خواهد شد. 🔹دولت ژاپن در رابطه با برنامه‌های انجام تمرینات موشکی در بخش جنوبی جزایر کوریل به روسیه اعتراض کرد. 🔹به گفته دولت ژاپن قلمرو رزمایش شامل منطقه ای است که ژاپن آن را آب های سرزمینی خود می داند. 🔹وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که جزایر کوریل جنوبی بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو فدراسیون روسیه است و هویت روسی آنها بدون تردید است.‌‌
هدایت شده از 
🔴یک مقام ارشد امنیتی: دور نبرد با حماس کل منطقه را شعله ور می کند و به یک عملیات گسترده تبدیل می شود.‌‌
هدایت شده از 
🔴آسوشیتدپرس: عراق پیشنهاد میانجیگری در جنگ روسیه و اوکراین را داد.
هدایت شده از 
🛑📢چگونه می توان بين افراد جامعه «صلح و آشتی» برقرار کرد؟ 🔸اصلاح در ميان مردم، گروه ها و طوايف، غالباً كار پيچيده اى است، مخصوصاً اگر كينه ها و دشمنى ها ريشه دار و كهنه باشد، به همين دليل گاهی براى رسيدن به آن، بايد راه طولانى پيمود و از نكات و دقايقى بهره گرفت، و با روانشناسى و روانكاوى آشنا بود. رعايت اصول ذيل، براى رسيدن به اين مقصود مفيد و مؤثر است: 1⃣نخستین راهکار برای برقراری آشتی بین دو نفر، پيدا كردن ريشه هاى اختلاف است، چرا كه تا انسان ريشه ها را نشناسد درمان نتيجه ها مشكل است، و اگر اختلافات ريشه يابى شود و انسان به سراغ نابود كردن ريشه هاى اختلاف برود زودتر به موفقیت خواهد رسید. 2⃣خودداری از شتابزدگى در برقراری آشتی بین دو طرف، زیرا این کار در موارد بسيارى نتيجه معكوس دارد، به خصوص اگر اختلافات عميق و ريشه دار باشد. در اين گونه موارد بايد با بررسی جهات اختلاف، و گاه شمارش آنها بر روی كاغذ، به حل يك يك آنها پرداخت، و با امتیاز دهی به هر يك از دو طرف، تعادلى برقرار گردد، تا اختلاف به اصلاح منتهی شود. 3⃣بايد با بهره گیری از مسائل عاطفى و استفاده از آيات و روايات، به تحریک عواطف مذهبى طرفين پرداخت و براى هر دو طرف شخصيت والايى قائل شد تا به خاطر احساس شخصيت، حاضر به عفو و گذشت نسبت به بعضى از خواسته هاى خود شوند. 4⃣گاه اصلاح كننده بايد از جانب خود نوعى فداكارى به خرج دهد، مثلا مبلغى از ادعاى طرفين را بر عهده بگيرد، همان گونه كه مفضّل یکی از اصحاب امام صادق (ع)، بوسیله اموالی که امام در اختیارش قرار داده بود، این کار را انجام داده بود، و به يقين مالى كه در اين راه خرج مى شود از بهترين انفاق هاى در راه خدا محسوب مى شود. 5⃣شخص مُصلح بايد از جانبدارى يك طرف به شدت بپرهيزد، و به تعبير ديگر خود را بى طرف و نسبت به هر دو علاقه مند و با محبت نشان دهد. زيرا هر گونه جانبدارى از يكى از طرفین او را از رسيدن به مقصود باز مى دارد. البته همواره افراد زورگو و بى منطقى هستند كه هرگز در برابر حق، عدالت و اصلاح سر فرود نمى آوردند که آنها حكم ديگرى دارند. 6⃣در بسيارى از مواقع پيمودن راه طولانى اصلاح، نياز به صبر و حوصله و خونسردى دارد. شخص مصلح نبايد زود مأيوس شود و درهاى اصلاح را به روى خود بسته ببيند، بلكه بايد بداند پيچيده ترين اختلافات را مى توان با صبر و شكيبايى و درايت و تدبير حل كرد. بنابراين اگر در يك مرحله ناكام شود، نبايد مسأله را پايان يافته اعلام كرد. به تعبير ديگر فساد جنبه تخريبى دارد و كار آسانى است، ولى اصلاح، جنبه سازندگى دارد و كار پيچيده اى است. يك بناى عظيم را مى توان با چند بمب منفجر كرد و با خاك يكسان نمود، ولى ساختن آن سال ها وقت لازم دارد. بناى اعتماد، دوستى، محبت و صميميت در جوامع انسانى نيز چنين است، تخريب آن آسان و سريع، و ساختن آن پيچيده و دراز مدت. بنابراين در امر اصلاح، شتابزدگى هرگز عاقلانه نيست. 🔹اين سخن را با داستان عبرت آموزى كه در «بحارالانوار» آمده است پايان مى دهيم؛ مرحوم علاّمه «مجلسى» از بعضى نقل مى كند كه در زمان هاى گذشته فردی مى خواست غلام خود را بفروشد، به مشترى گفت اين غلام جز اينكه سخن چين است عيبى دیگری ندارد!، مشترى اين عيب را سبك شمرد و گفت اشكالى ندارد، غلام را خريد. (شيطنت غلام شروع شد) روزى به همسر آقاى خود گفت: شوهرت تو را دوست ندارد و مى خواهد همسر ديگرى بگيرد، تيغى به تو مى دهم كمى از موى پشت سر او را قطع كن تا من با آن سحرى فراهم كنم كه او تو را دوست بدارد. سپس نزد شوهرش آمد و به او گفت اين زن دوست پنهانى پيدا كرده و قصد كشتن تو را دارد، تو خود را به خواب بزن تا حقيقت را دريابى. مرد شبى خود را به خواب زد، ناگهان احساس كرد كه زن با تيغ به سراغ او آمد، باور كرد كه مى خواهد او را به قتل برساند، برخاست و زن را كشت. قبيله زن باخبر شدند و حركت كردند و مرد را كشتند، در ميان دو قبيله جنگى در گرفت و گروهى از ميان رفتند، و كار به درازا كشيد. [۱]  آرى به اين آسانى مى توان دو قبيله را به جان هم انداخت و قربانى گرفت، ولى به يقين اصلاح در ميان آنها به اين آسانى نيست. پی نوشت؛ [۱] كشف الريبة، شهيد ثانى، زين الدين بن على‏، دار المرتضوي، بى جا، چ سوم‏، ص ۴۸، رد النميمة 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن ابى طالب(ع)، چ اول‏، ج ۳، ص ۳۱۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
⭕️دشمن شناسی 🔹آنچه وظیفه‌ی ما به عنوان مردم، به عنوان آحاد جمهوری اسلامی است: اوّلاً است؛ دشمن را [بشناسیم]؛ در شناخت دشمن اشتباه نکنید. نگویید که خب همه می‌دانیم؛ بله، شما می‌دانید که دشمن کیست؛ دشمن استکبار است، دشمن صهیونیسم است، دشمن آمریکا است؛ اینها را شما می‌دانید؛ 🔹امّا تلاش وسیعی دارد انجام می‌گيرد برای اینکه این قضیّه را بعکس کنند، نظر مردم را عوض کنند، با شیوه‌های پیچیده‌ی تبلیغاتی؛ همه باید مراقب باشند؛ ‌بسیار مهم‌ است؛ یکی این؛ بعد، دانستن ؛ دشمن چه کار دارد می‌کند، چه کار می‌خواهد بکند؛ و بعد، دانستن شیوه‌ مقابله‌ی‌ با نقشه‌ دشمن؛ این را باید مردم ما بدانند. بیانات مقام معظم رهبری ۹۸/۱۰/۱۸ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از 
🛑📢معصومين (علیهم السلام) چگونه مردم را به «خوش بينی» در مورد دیگران توصيه می کردند؟ 🔹همان اندازه كه «سوء ظن» مايه ويرانى جامعه و بدبختى انسان ها و تشتّت كارها و ناراحتى روح و جسم است، «حسن ظن»، مايه آرامش و وحدت است. از این رو در احاديث بسیارى، حسن ظن نسبت به مردم مورد تأكيد فراوان قرار گرفته است، همانند احادث زیر: 1⃣اميرمؤمنان امام علی (علیه‌السلام) در حديثى مى فرماید: «حُسْنُ الظَّنِّ مِنْ اَفْضَلِ الْسَّجايا وَ اَجْزَلِ الْعَطايا؛ [۱] حسن ظن از بهترين صفات انسانى و پربارترين مواهب الهى است». 2⃣آن حضرت در حديث ديگرى می فرماید:  «حُسْنُ الظَّنِّ مِنْ اَحْسَنِ الشِّيَمِ وَ اَفْضَلِ الْقِسَمِ؛ [۲] حسن ظن از بهترين خوى ها و برترين بهره ها است». 3⃣امام علی (علیه السلام) می فرماید: «حُسْنُ الظَنِّ يُخَفِّفُ الهَمَّ وَ يُنجْى مِنْ تَقَلُّدِ الاْثمِ؛ [۳] حسن ظن اندوه را سبك مى كند، و از آلوده شدن به گناه رهايى مى بخشد». 4⃣همچنین آن امام همام در حديث ديگرى می فرماید: «حُسْنُ الظَّنِّ راحَةُ الْقَلْبِ وَ سَلامَةُ الدّينِ؛ [۴] حسن ظن مايه آرامش قلب و سلامت دين است». 5⃣آن امام معصوم (عليه السلام) در حديث ديگرى می فرماید: «مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِالنّاسِ حازَ مِنْهُمُ الْمحَبَّةَ؛ [۶] كسى كه نسبت به مردم خوش گمان باشد محبت آنها را به سوى خود جلب خواهد كرد». پی نوشت: [۱] غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، چ دوم‏، ص ۳۴۵، قصار ۳۱ [۲] همان، ص ۳۴۴، قصار ۲۲ [۳] همان، قصار ۲۱ [۴] همان، قصار ۱۴ [۵] همان، ص ۶۴۱، قصار ۱۱۸۸ 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن أبیطالب (ع)، قم‏،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۳۳۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
🛑📢در «ماه رمضان» قضیه‌ای اتفاق افتاده که ابعاد آن الی‌الابد در ابهام است 🔹در «ماه مبارک رمضان» قضیه‌ای اتفاق افتاد که ابعاد آن قضیه و ماهیت آن قضیه در ابهام الی الابد مانده است برای امثال ماها و آن «نزول قرآن» است. نزول قرآن بر قلب رسول الله در «لیله القدر»، کیفیت نزول قرآن و قضیه چه بوده است و «روح الامین» در قلب آن حضرت قرآن را نازل کرده است و از طرفی خدا انْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ  این نزول قرآن در قلب پیغمبر در لیله القدر کیفیتش چیست؟ 🔹باید بگویم غیر از خود رسول اکرم (ص) و آنهایی که در دامن رسول اکرم (ص) بزرگ شدند و مورد عنایت خدای تبارک و تعالی، عنایات خاص او بودند، برای دیگران مطلقاً در حجاب ابهام است که مساله تنزّل چی است، نزول در قلب چی است، روح الامین چی است، کیفیت وارد شدن روح الامین با قرآن در قلب رسول الله‌ چی است، «لَیْلَهِ الْقَدْرِ» چی است؟ اینها مسائلی است که به نظر سطحی یک مطالب آسانی است، و گاهی هم یک حرفهایی گفته شده است؛ لکن به شما عرض کنم کیفیت نزول قرآن در ابهام باقی مانده است برای امثال ما، و کیفیت نزول ملائکه الله در لیله القدر و ماهیت لیله القدر. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۲/۳/۲۱ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از 
🛑📢عنوان سازی های رسانه‌ای 🔹«عنوان سازی» یکی از مهم‌ترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش می‌تواند به صورت «هدفمند»، مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن تکرار، آن را در ذهن نهادینه سازد. 🔹آنچه در این روش رخ می‌دهد، هدف‌گیری «ضمیر ناخودآگاه مخاطب» است. در «عنوان سازی»، رسانه با استفاده از کلماتی با «مفاهیم نزدیک به هم» اما متفاوت در معنا، وارد عمل می‌شود و «مخاطب» بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد. 🔹به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند، در حالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می‌شود ما فردی را شهید، اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می‌شود ما برخی را منتقد، اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ⬅️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ⬅️دولت ـ نظام ـ رژیم ـ حکومت ــ حاکمیت ⬅️واکنش ـ تلافی ـ دفاع ⬅️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ⬅️سانسور ـ تحريف ⬅️معترض ـ آشوبگر ⬅️فرار ـ عقب نشينی ⬅️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ⬅️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... 🔹«واژه ها» در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی‌شوند. هر واژه بر روی اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد. نویسنذه: دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه ای
هدایت شده از 
⭕️امام هادى عليه السلام:  🔸إنَّ مِنَ الغِرَّةِ بِاللهِ أنْ يُصِرَّ العَبدُ عَلَى المَعصِيَةِ وَ يِتَمَنّى عَلَى اللهِ المَغفِرَةَ.  🔹از نشانه هاى غرور نسبت به خداوند آن است كه بنده، استـمرار و اصرار بر گنـاه داشـته باشد و در همان حال، آرزومند بخشايش الهى باشد. 📕حياة الإمام على الهادى، ص ۱۶۴
هدایت شده از 
🛑📢امام علی (ع) گردنه های سخت پس از مرگ را چگونه به تصویر کشیده است؟ 🔹 (ع) در قسمتی از نامه ۳۱ ، که خطاب به امام حسن (ع) است، به مسئله سفر طولانى و پرخوف و خطر قيامت اشاره می نماید، و مسير راه را به دقت روشن ساخته و وسيله نجات را يادآورى مى كند. نخست مى فرمايد: «وَ اعْلَمْ أَنَّ أَمَامَكَ عَقَبَةً كَئُوداً، الْمُخِفُّ فِيهَا أَحْسَنُ حَالًا مِنَ الْمُثْقِلِ، وَ الْمُبْطِئُ عَلَيْهَا أَقْبَحُ حَالًا مِنَ الْمُسْرِعِ؛ [فرزندم!] بدان پيش روى تو گردنه صعب العبورى هست كه سبكباران [براى عبور از آن] حالشان از سنگين باران بهتر است و كند روان وضعشان بسيار بدتر از شتاب كنندگان است». منظور از اين گردنه صعب العبور، مرگ و سكرات آن است يا عالم برزخ و يا پل صراط (و يا همه اينها). 🔹بديهى است براى عبور سالم از گردنه هاى صعب العبور، بايد بار خود را سبك كرد و به سرعت گذشت؛ زيرا در اين گونه گردنه ها ممكن است راهزنان و يا حيوانات درنده نيز وجود داشته باشند. اين تعبير برگرفته از «قرآن مجيد» (آيات ۱۱ تا ۱۴ سوره بلد) است: آنجا كه مى فرمايد: «فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ - مَا أَدْراكَ مَا الْعَقَبَةُ - فَكُّ رَقَبَةٍ - أَوْ إِطْعامٌ فِى يَوْمٍ ذِى مَسْغَبَةٍ...؛ ولى او از آن گردنه مهمّ نگذشت! - و تو نمی ‏دانى آن گردنه چيست! - آزاد كردن برده‏ اى - يا غذا دادن در روز گرسنگى...». برخى از مفسّران در شرح اين آيات، «عقبه» را به معناى هواى نفس، و بعضى ديگر به گردنه هاى صعب العبور روز قيامت تفسير كرده اند كه كلام حضرت متناسب با همين تفسير دوم است. 🔹آن گاه حضرت در ادامه سخن مى فرمايد: «وَ أَنَّ مَهْبِطَكَ بِهَا لَا مَحَالَةَ إِمَّا عَلَى جَنَّةٍ أَوْ عَلَى نَارٍ؛ و [بدان كه] نزول تو بعد از عبور از آن گردنه به يقين يا در بهشت است و يا در دوزخ». سپس مى افزايد: «فَارْتَدْ لِنَفْسِكَ قَبْلَ نُزُولِكَ وَ وَطِّئِ الْمَنْزِلَ قَبْلَ حُلُولِكَ فَلَيْسَ بَعْدَ الْمَوْتِ مُسْتَعْتَبٌ وَ لَا إِلَى الدُّنْيَا مُنْصَرَفٌ؛ بنابراين پيش از ورودت در آنجا وسايل لازم را براى خويش مهيا ساز و منزلگاه را پيش از نزول، آماده نما؛ زيرا پس از مرگ راهى براى عذرخواهى نيست و نه طريقى براى بازگشت به دنيا [و جبران گذشته]». شايان توجّه است كه جمله «لَيْسَ بَعْدَ الْمَوْتِ مُسْتَعْتَبٌ» نخستين بار در كلام پيامبر اكرم (ص) آمده است آنجا كه مى فرمايد: «لَيْسَ بَعْدَ الْمَوْتِ مُسْتَعْتَبٌ أَكْثِرُوا مِنْ ذِكْرِ هَادِمِ اللَّذَّاتِ وَ مُنَغِّصِ الشَّهَوَاتِ؛ [۱] بعد از مرگ راهى براى عذرخواهى و جلب رضايت پروردگار نيست؛ بنابراين بسيار به ياد چيزى باشيد كه لذات را در هم مى كوبد و شهوات را بر هم مى زند». 🔹جمله «وَ لَا إِلَى الدُّنْيَا مُنْصَرَفٌ؛ راه بازگشتى وجود ندارد»، حقيقت و واقعيّت واضحى است كه در آيات «قرآن مجيد» و روايات به طور گسترده به آن اشاره شده است. «قرآن مجيد» مى فرمايد:  «حَتّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ - لَعَلِّى أَعْمَلُ صالِحاً فِيما تَرَكْتُ كَلَّا...؛ [آنها همچنان به راه غلط خود ادامه مى دهند] تا زمانى كه مرگ يكى از آنها فرا رسد، مى گويد: [پروردگارا!] مرا بازگردانيد؛ - شايد [در برابر آنچه ترك كردم و كوتاهى نمودم] عمل صالحى انجام دهم [؛ ولى به او مى گويند:] چنين نيست!». 🔹در خطبه ۱۸۸ «نهج البلاغه» درباره مردگان آمده است: «لَا عَنْ قَبِيحٍ يَسْتَطِيعُونَ اِنْتِقَالاً وَ لَا فِي حَسَنٍ يَسْتَطِيعُونَ اِزْدِيَاداً؛ نه قدرت دارند از عمل زشتى كه انجام داده اند كنار بروند و نه مى توانند بر كارهاى نيك خود چيزى بيفزايند». آرى منزلگاه هاى اين عالَم قابل بازگشت نيست، همان گونه كه فرزند ناقص براى تكامل بيشتر هرگز به رَحِم مادر باز نمى گردد و ميوه اى كه از درخت جدا شد به شاخه بر نمى گردد، كسانى كه از اين دنيا به عالَم برزخ مى روند نيز امكان بازگشت به دنيا را ندارند. برزخيان نيز هنگامى كه به قيامت منتقل شوند هرگز نمى توانند به عالَم برزخ بازگردند و اين هشدارى است به همه ما كه بدانيم ممكن است در يك لحظه همه چيز تمام شود، درهاى توبه بسته شود و راه تحصيل زاد و توشه مسدود گردد و با يك دنيا حسرت، چشم از جهان بپوشيم. پی نوشت‌ها؛ [۱] الدعوات، قطب الدين راوندى، سعيد بن هبة الله‏، انتشارات مدرسه امام مهدى (ع)، قم، چ اول‏، ص ۲۳۸ [۲] سوره مؤمنون، آيات ۹۹ و ۱۰۰؛ سوره انعام، آيه ۲۸؛ سوره فاطر، آیه ۳۷ نيز به همين معنا اشاره شده است. 📕پيام امام اميرالمؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۹، ص ۵۷۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)