هدایت شده از mesaghمیثاق
1_4606446261.mp3
26.45M
ılı.lı.ıllı.ılı.lıllılı.ıllı.ılı.lıllılı.ıllı
━━━━●──────────
⇆ㅤ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
فایل صوتی جلسه کنفرانس :
قسمت ۲
[توقیف کشتی های آمریکا]
🎙 آقای سورناچگینی
🎙 آقای محمدندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
1_4606456486.mp3
27.31M
ılı.lı.ıllı.ılı.lıllılı.ıllı.ılı.lıllılı.ıllı
━━━━●──────────
⇆ㅤ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
فایل صوتی جلسه کنفرانس :
قسمت ۳
[توقیف کشتی های آمریکا]
🎙 آقای سورناچگینی
🎙 آقای محمدندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_5926981420244277105.mp3
40.34M
🎙 #آیساکست | قسمت هفتم (7)
🗒 موضوع : بازخوانی مذاکرات محرمانهی هستهای عمان - بخش دوم
⏰ مدت زمان : 28 دقیقه
هدایت شده از mesaghمیثاق
20.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 راهبردهای دولت برای جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب
🔺اقتصادی کردن ترانزیت ریلی در کریدور شمال جنوب و ایجاد وابستگی متقابل
🔻افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در کریدور شمال جنوب از ۱۰ به ۳۰ میلیون تن
📍درآمدزایی سالانه بیش از ۲میلیارد ریال از محل ترانزیت ریلی
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_5985535173247110794.ogg
30.28M
انتخابات ترکیه و تاثیر آن بر منطقه
🎙سورنا چگینی
کارشناس حوزه امنیت و ژئوپلتیک
دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۵
هدایت شده از mesaghمیثاق
low.mp3
11.75M
آخرین نبرد غزه
💥روایتی ناگفته از آخرین درگیری رژیم صهیونیستی و رزمندگان سازمان جهاد اسلامی
🔻 نکاتی در خصوص انتخابات ترکیه
📍 آخرین وضعیت سوریه
🎙دکتر صادق کوشکی
#جهان_آرا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 یک مستند تکان دهنده
💥 آموزش زبان فارسی به عناصر جاسوسی و نظامی آمریکا (تاریخی)
دانشنامه
هدایت شده از mesaghمیثاق
آموزش سواد رسانه ای 13.mp3
8.99M
📻 #آموزش_سواد_رسانه
🔴 #اُمید_مُحَمّدی_سُروش
🌀 اپیزود سیزدهم(13)
🔻 تلویزیون و ماهواره
____________________________
🏷 تهیه و تنظیم : کانال دانشنامه
دانشنامه
#سواد_رسانه
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمیشود مگر با ثروتاندوزی سرمایهداران!
🎙 #رحیم_پور:
◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری میبینید که هرچه کار و زحمت میکشند باز هم گرسنه هستند بدانید #سرمایهداران آن جامعه حق اینها را خوردهاند.
🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف میکند، چیزی را میخورد که مال او نیست.
#جنگ_فقر_و_غنا
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ بی شرف زیبنده ترین صفت برای برخی اصلاح طلبان!
به محض اینکه بازار ارز در کشور نزولی می شود رسانه ها و به اصطلاح کارشناسان اصلاحاتچی شروع می کنند به جو سازی و تحریک مردم برای خرید ارز تا مبادا قیمتها کاهشی شده و اندکی از فشار روی مردم کاسته شود! انصافا “بی شرف “صفتی زیبنده این جماعت است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰فلسفهتراشی زیرکانه
✳️اقدامات کور و برخاسته از هیجانات زودگذر، اگر مستند به منطق مقبول یا حداقل دلیل ظاهرالصلاحی نشوند، زودتر از آن چه که تصور میرود به پایان میرسند؛ بیت «طوفان اگر فرو بنشیند عجیب نیست//پایان بی دلیل دویدن،نشستن است» نیز ناظر به همین معنا بوده و از ناپایداریِ رفتارهایی که دلیل مقبول و پسندیدهای ندارند حکایت میکند؛
✳️در این میان کسانی که منافع آنان در استمرار و تداوم چنین اقداماتی است، برای جلوگیری از توقف زودهنگام، دلایلی را برای تمدید «دویدن»، القاء و تلقین میکنند که به نوعی در حکم «نفس مصنوعی» برای این گونه از اقدامات میباشد! در این یادداشت میکوشیم نحوه این فلسفهتراشی را بیان کنیم، بخوانید!
✳️برای فردی که عنوان متفکر،اندیشمند و... را یدک میکشد، تشویق و یا همراهی با اقدامات آنارشیستی، لطمه جبرانناپذیری بر حیثیت و اعتبار شخص وارد میکند و لذا این افراد تمایلی ندارند که اعتبار خود را پای حمایت مستقیم از چنین اقداماتی قربانی کنند؛ از طرفی به دلیل آن که تحقق اغلب اهداف این متفکرنماها، منوط به آشفتگی وضعیت کشور و هرجومرج دائمی میباشد، ناچارند به گونهای متفاوت نقش خود را ایفا کنند!
✳️در نقش جدیدی که این افراد برای خود در نظر گرفتهاند، ابتدا خود را به عنوان سخنگوی مردم معرفی کرده و در مرحله بعد آرزوها و علائق خود را در قالب تحلیلهای روانشاختی و جامعه شناختی(!) و به عنوان مطالبات و خواستههای مردم، روانه بازار مجازی میکنند!
✳️اغلب این تحلیلها حاوی عباراتی نظیر «مردم میگویند...» است اما با اندکی توجه میتوان دریافت که عبارت فوقالذکر در حقیقت، جایگزین «مردم باید بگویند...» شده است!! در توضیح بیشتر باید گفت که فیلسوفان مجازی تمایل دارند که اولا حلقه اطرافیان خود را به عنوان مردم معرفی کرده و ثانیا امیال و آرزوهای خود را در قالب گزارههای خبری ارائه کنند!! البته باید اعتراف کرد که پس از مدتی بر اثر تکرار فراوان و خارج از حد معمول، بخشی از این آرزوها تبدیل به خبر میشود!! در ادامه به بیان نمونههایی از این فلسفهتراشیها میپردازیم:
1️⃣مردم میگویند: «چون اختلاس و دزدی هست پس ما هم تا میتوانیم دزدی میکنیم و کسی نباید کاری با ما داشته باشد!»
2️⃣مردم میگویند: «ابتدا مشکلات اقتصادی را حل کنید، سپس به بحث پوشش بپردازید!»
3️⃣مردم میگویند: «چون برخی ناملایمات اقتصادی در کشور هست، پس لجبازی کرده و کشف حجاب میکنیم!»
4️⃣مردم میگویند: «چون به نوع پوشش ما گیر میدهند، پس ما هم عمامهپرانی میکنیم!»
5️⃣مردم میگویند: «چون به ما بی توجهی شده است لذا دست به آشوب و اغتشاش میزنیم و تقصیری متوجه ما نیست!»
6️⃣مردم میگویند: «اگر حکومت از قوانین سابق عقب نشینی نکند، دوباره به خیابانها میریزیم و عواقب آن بر عهده ما نیست!»
7️⃣مردم میگویند: «بگذارید بدون هیچ گونه قانون محدودکنندهای و آن طور که میخواهم زندگی کنم!»
8️⃣مردم میگویند: «چون گرانی هست لذا نباید برای امور معنوی هزینه شود و اصلا مراسمات مذهبی باید تعطیل شود!»
✅همان طور که پیداست بیان چنین جملاتی از سوی یک شخصیت علمی -اعم از حوزوی یا دانشگاهی- به منزله پایان عمر روشنفکریِ وی خواهد بود لکن این افراد در نهایت رندی، مردم مظلوم را سپر خود کرده و تمایلات قلبی خود را با زبان مردم به افکار عمومی ارائه میکنند! مراقب این جماعت زیرک و زبل باشید.
#مردم_میگویند
#مردم_باید_بگویند
✍️مدیر عقال
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰نمودار دینداری؛ نزولی یا صعودی؟!
✳️از جمله مباحثی که ضرورت بحث و بررسی پیرامون آن بر کسی پوشیده نیست، ارزیابی و سنجش میزان پایبندی یک جامعه به دین و شریعت است؛ این موضوع زمانی اهمیت مضاعف مییابد که بخواهیم از مقایسه دو بازه زمانی مختلف، مشخص کنیم شاخص دینداریِ جامعه چه روندی را پشت سر گذاشته است؟؟
پیچیدگی این موضوع به قدری است که مانع از ابراز یک پاسخ سطحی و بسیط میشود؛ لذا برای پاسخ به پرسش مذکور ناگزیر از بیان مقدماتی هستیم!
✳️ابتدا به معرفی دو نوع مختلف از دینداری میپردازیم و برای توضیح آن دو، اصطلاح «دینداری حقیقی» و «دینداری ارثی» را برمیگزینیم؛ این دو دسته در مقابل یکدیگر قرار دارند و لذا با توضیح یکی از آنان، مقصود از قسم دیگر نیز به خودی خود مشخص خواهد شد؛
🔻دینداری ارثی بیش از آن که از منابع دینی تغذیه شود، از طرف آداب و رسوم و سنتهای محلی یک جامعه پشتیبانی میشود!
🔻در این قسم، نقش دین منحصر در ظواهر رفتار و اعمال جامعه میباشد و از روح و حقیقت دین آنچنان خبری نیست!
🔻این قسم از دینداری، دیرپا نیست و با توجه به آن که بر بینش مستحکمی استوار نبوده و پشتوانهای جز آداب و رسوم جامعه ندارد، به تدریج و در گذر زمان زائل میشود!
🔻در انتقال از نسلی به نسل دیگر به شدت آسیبپذیر است و نسلهای بعدی، هیچ الزامی نمیبینند که به آن چه نسلهای قبلی باور داشتند، معتقد باشند!
🔻دینداری ارزانقیمتی است که هزینهای را -اعم از مالی،جانی و آبرویی- متوجه انسان نمیکند و لذا در دستاندازهای روزمره زندگی که مستلزم مقاومت و ایستادگی است، صحنه از دینداران سنتی خالی میشود!
🔻دینداری ارثی سکوت و سکون را بر حرکت و فعالیت ترجیح میدهد؛ در حقیقت، دینداری سرد و ساکنی است که حرارت و حرکت نمیآفریند و به وضعیت موجود رضایت میدهد!
🔻مبارزه با ظلم و ظالم در دینداری ارثی جایی ندارد و لذا آنچنان مخالفتی را از طرف زورگویان و گردنکشان جهانی برنمیانگیزد!
✳️دینداری حقیقی در نقطه مقابل دینداری ارثی قرار دارد و لذا تلاش برای مقابله با آن، از اولویتهای اصلی کسانی است که از این دینداری متضرر میشوند؛ ناگفته نماند که میتوان از تعبیر «اسلام آمریکایی» برای دینداری ارثی و از تعبیر «اسلام ناب محمدی» برای دینداری حقیقی نیز استفاده کرد.
✳️از آنجایی که در گذشته، از گسترش دین حقیقی توسط حکومتها ممانعت به عمل میآمد، لذا آن چه از دینداری در جامعه وجود داشت، غالبا -و نه همه- از سنخ دینداری ارثی بود؛ لکن در سالهای اخیر و با استقرار اسلام ناب بر کرسی حاکمیت، عرصه برای گسترش دینداری حقیقی بیش از پیش فراهم شده است.
✅در مقام جمعبندی باید بگوییم به نظر میرسد با توجه به تحولات جاری کشور، شاهد یک پوستاندازی در جامعه دینی هستیم؛ طبق شواهد و قرائن اگرچه دینداری ارثی رو به افول میباشد لکن در دینداری حقیقی شاهد یک روند تصاعدی هستیم؛ جوانان و نوجوانانی که علیرغم فضای سنگین تبلیغاتی، همچنان زیست مومنانه را ترجیح داده و هزینه ناسزاهای مدعیان اخلاق و فرهنگ را به جان میخرند، یکی از شواهد این ادعا هستند؛ به زعم نگارنده اگر این پدیده به خوبی مدیریت شده و تعادل نسبی در میزان ریزش «دینداری ارثی» و رویش «دینداری حقیقی» برقرار شود، میتوان امیدوار بود که برطرف شدن برخی از مشکلات فرهنگی، دور از انتظار و خارج از دسترس نباشد!
✍️مدیر عقال