eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکالمه بیسیمی که در روز آزاد سازی ماندگار شد بخشی از مکالمه شهید احمد کاظمی و غلامعلی رشید
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات یکی از فرماندهان ارتش از باز پس گیری مرز ایران در عملیات آزاد سازی در سال۶۱
هدایت شده از 
♦️ درد دلی دلسوزانه با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین 🔹 برادر عزیز و بزرگواری! جناب آقای زیاد النخاله؛ دبیرکل محترم جهاد اسلامی فلسطین، "ب" بسم الله کار کسی که درجوار دشمنی در تراز اسرائیل تشکیلات مقاومت راه انداخته و کار نهضتی می کند آن است که بداند باید با دنیای الکترونیک خداحافظی کند. این ضرورتی حیاتی است که تاریخ گسترده و سراسر جنایت تروریسم هوشمند دولتی اسرائیل و همچنین در مقابلش، تاریخ پیشرو و پربار مقاومت ضداسرائیلی و سرداران این نبرد تاریخی هوشمندانه، شهدایی در قامت رشیدی چون حاج عماد مغنیه و یحیی عیاش به ما آموخته اند. 🔹 استفاده از : گوشی ساده/گوشی هوشمند/پیجر/تلویزیون هوشمند/گوشی تلفن ثابت/بیسیم/آیفون تصویری/وای فای/دسترسی به اینترنت/دستگاه جی پی اس/سیستم برق خانگی هوشمند و...برای شما وفرماندهان میدانی تان اکیدا ممنوع است. 🔹 شما باید حتی به لوازم خانگی داخل منزل تان هم مشکوک باشید؛ سگک کمربندتان هم احیانا نباید فلزی باشد. شما باید دوشب متوالی در یک محل نباشید. 🔹 امروز جهاد اسلامی فقط تشکیلاتی متعلق با اعضای آن نیست، بلکه سرمایه ایست متعلق به همه محور مقاومت که با خون دل بدست آمده، آن وقت می فرمایید در وسط معرکه جنگ با اسرائیل، فرماندهان ارشد جهاد در کوران چنین نبرد هوشمندانه ای، گوشی موبایل داشتند و از آن استفاده هم می کردند؟؟ یاللعجب...
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن سوی تصویر 🎥 هواداران والنسیا با درآوردن صدای میمون و شعار وینیسوس بمیر به او توهین کردند. 🔺این اشک های وینسینیوس بخاطر شعار های نژاد پرستانه ایه که در قلب اروپا، همون جایی که خودشون رو انتهای تمدن و انسانیت میدونن ریخته شد. (غرب بدون روتوش )
هدایت شده از 
انرژی گران قیمت در زمستان گذشته بیشتر از کووید-19 اروپایی ها را کشته است! اکونومیست تخمین می زند که قیمت های بالای انرژی جان 68000 نفر را گرفته است. اکونومیست در این گزارش میگوید که اگر دولت‌ها در بازارهای انرژی مداخله نمی‌کردند، مرگ و میر در اروپا ممکن بود بیشتر می‌شد. این گزارش نشان میدهد در 23 کشور این یارانه ها جان 26600 نفر را نجات داده است. با کاهش قیمت عمده فروشی انرژی و افزایش دما، تهدید فوری ممکن است پایان یابد. منبع ✍سیدامیرحسین حسینی
هدایت شده از 
هاشمی در انتخابات خرداد ۷۶ چگونه بیطرفی را زیر پا گذاشت؟ -۱ 🔹محسن هاشمی می‌گوید: انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، انتخاباتی درخور بود و آیت‌الله هاشمی، از این انتقال مسالمت‌آمیز قدرت احساس خوشحالی می‌کرد. او در روزنامه شرق نوشت: 🔻«در سال ۱۳۷۶، دوران سازندگی پایان یافت و دولت اصلاحات، سکان امور را در دست ‌گرفت. آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی انتقال مسالمت‌‌آمیز قدرت را رقم زد و همواره از این اتفاق فرخنده، احساس خوشحالی می‌‌کرد. 🔻تلقی سردار سازندگی آن بود که مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، با انتقال قدرت اجرایی،‌ نقش خود را ایفا کنند. 🔻در انتخابات سالم، رقابتی و پرشور دوم خرداد ۱۳۷۶، سیاست آیت‌‌الله هاشمی، هماهنگ با رهبری، حفظ بیطرفی و پیشگیری از برگزاری انتخابات فرمایشی بود. 🔻تلاش وی آن بود که انتخابات آزاد و پرشور برگزار شود و افراد به‌‌ هیچ‌‌وجه، نگران تبعیض و تضییع حقوق خود نباشند. کسانى‌ که امکانات عمومى در اختیار دارند، از اعمال سلیقه‌هاى شخصى پرهیز کنند. 🔻برای ایشان همه نیروهای موجود، اعم از چپ و راست و میانه، ارزشمند بودند و تلاش می‌کرد حتی‌‌المقدور کسی را از قطار انقلاب پیاده نکند. 🔻رابطه ایشان با آقای خاتمی، از همین سنخ بود. اگرچه به آقای ناطق ‌‌نوری رأی داد؛ اما مصلحت بزرگ‌تر را در آن می‌‌دید که رأی و نظر واقعی مردم بر کرسی بنشیند. 🔻ایراد خطبه و برحذر داشتن همه نیروها از خدشه‌‌دار کردن انتخابات، باعث پیروزی شگفت‌‌انگیز جبهه اصلاحات شد؛ در حالی‌ که ارتباط ایشان با نیروهای جناح راست نیز به همان نسبت قوی و سازنده بود». 🔹درباره این تحلیل محسن هاشمی، چند نکته را باید یادآور شد. 🔻۱- برخی دولتمردان عضو کابینه مرحوم هاشمی، با جدیت دنبال تغییر قانون اساسی برای تمدید سه‌باره ریاست‌جمهوری وی بودند، اما نتوانستند از قانون اساسی عبور کنند. 🔻۲- به گفته آقای مرعشی، مرحوم هاشمی از شش ماه قبل از انتخابات دوم خرداد و درباره تکلیف حزب کارگزاران (حزب تشکیل شده در دولت هاشمی) گفته بود که بروید سراغ حمایت از آقای خاتمی. آقای هاشمی در انتخابات بیطرف نبود. 👈ادامه دارد
هدایت شده از 
هاشمی در انتخابات خرداد ۷۶ چگونه بیطرفی را زیر پا گذاشت؟ -۲ 🔻۳- هاشمی و حزب دولت ساخته وی، در حالی از خاتمی حمایت کردند که در تقسیم‌بندی سنتی، آقای ناطق به‌عنوان رئیس مجلس وقت و عضو برجسته جناح راست، ادامه دولت هاشمی، و آقای خاتمی به‌عنوان نامزد جناح چپ و برحسب ظاهر منتقد دولت، جانمایی می‌شدند. بدین‌ترتیب، با توجه به نارضایتی‌ مردم از عملکرد دولت، ناطق حامی آن دولت، و خاتمی، منتقد آن وانمود شد! 🔻۴- اظهارات آقای هاشمی در نماز جمعه ظاهرا برای نفی شائبه تقلب بود، اما در واقع، خود به شائبه دامن زد و سود این شائبه‌انگیزی غلط را خاتمی و ائتلاف پشت‌سر وی (کارگزاران- چپ‌های مجمع روحانیون و حزب مشارکت بعدی) بردند. قابل تامل اینکه آن زمان، دولت هاشمی برگزارکننده انتخابات بود و اگر هم شائبه‌ای باید پیش می‌آمد، نسبت به وزارت کشور و دولت وی بود، اما آقای هاشمی، دست پیش را گرفت و فرافکنی کرد! 🔻۵- نوع تمهید انجام‌گرفته از سوی مرحوم هاشمی و حزب وی، عملا برای تثبیت و تداوم دولت متبوع وی بود و نه برای انتقال قدرت، چنان‌که محسن هاشمی می‌گوید. نکته عبرت‌آموز در این میان، اینکه افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، به فاصله دو سال، خدمت جانبدارانه هاشمی را با ترور شخصیت وی در آستانه انتخابات مجلس ششم و تلاش برای ممانعت از ریاست وی- به هر شیوه ناجوانمردانه ممکن- به کار بستند و با فضای سنگینی که ایجاد کردند، مرحوم هاشمی را مجبور به انصراف از نمایندگی نمودند! 🔻۶- ائتلاف اصلاح‌طلبان، متاسفانه امتحان خوبی در قبال التزام به جمهوریت و رای مردم پس نداده‌اند. هرگاه- مثل خرداد ۱۳۷۶- برنده شده‌اند، به تحسین و تمجید جمهوریت و انتخابات پرداخته‌اند و انتخاب مردم را "باکیفیت، سالم و از سر عقل و شعور و تشخیص مردم" معرفی کرده‌اند؛ اما هرجا مردم، انتخابی خارج از نامزدهای مدعیان اعتدال و اصلاحات کرده‌اند، این ائتلاف به توهین علیه شعور و انتخاب مردم پرداخته و فراتر از آن به آشوب‌افکنی علیه انتخابات یا دولت برآمده از آن پرداخته‌اند؛ چنان‌که در سال‌های ۴۴ و ۸۸ و در دو سال اخیر مرتکب شدند.
هدایت شده از 
دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقه ای 🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد. ♦️آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن "خرمشهر "۴ (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود. 🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی "میدان-دیپلماسی" است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛ ♦️و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد. 🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛ ♦️یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند! 🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ ♦️سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است. 🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود. ♦️اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند. 🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️شبکه اسرائیلی: 🔻این رزمایش به دست حزب‌الله انجام می‌شود اما صدا، متعلق به ایران است!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️سرهنگ بازنشسته آمریکایی: 🔻مردم دنیا فکر می‌کنند ما دیوانه هستیم! آنها به روش‌های گوناگون این را بیان می‌کنند، آنها با طرفداری از پوتین به ما این را یادآوری می‌کنند، اگر چه از منظر دور آنها جنگ اوکراین تجاوزکارانه است اما این درست همان اقدامی است که ما در عراق انجام دادیم و مرتکب جنایت جنگی در عراق شدیم!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️کارشناس اسرائیلی: 🔻بالنی که برای مقابله با موشک های کروز و پهپادهای ایرانی ساختیم با توفان از کار افتاده و 6 ماه است که کار نمی‌کند!
هدایت شده از 
🛑 آمار مرگ کودکان آمریکایی به بالاترین حد تو ۱۵ سال اخیر رسیده. فکر میکنید عامل این اتفاق چیه؟ بیماری؟ تصادف؟ 🔹خیر! اولین عامل، قتل با اسلحه هست و دومی، مصرف موادمخدر. تو «سرزمین فرصتها» فرصت و گزینه‌های بیشتری برای مرگ دارید و حکومت سکولار هم آزادی کامل بهتون میده!😏
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ستاره رئال مادرید: 📍"نژادپرستی به امری عادی در لیگ اسپانیا تبدیل شده، مسئولان و فدراسیون نیز فکر میکنند امری عادی است، برای اسپانیایی هایی که موافق نیستند متاسفم اما امروزه در برزیل، اسپانیا را به کشور نژادپرستان می شناسند!"
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه انگلیسی: 📍بیش از بیست هزار حادثه آزار جنسی بیماران با کارکنان بیمارستان ظرف پنج سال تا سال ۲۰۲۲ گزارش شده است...
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جفری ساکس: 📍این بسیار تکان دهنده است که از سال 2000، بدهی دولت آمریکا به مردم، از 35 درصد از درآمد ملی ما به 100 درصد درآمد ملی یا تولید ناخالص داخلی ما رسیده است/ما درگیر جنگ های پایان ناپذیر بوده ایم، به معنای دقیق کلمه از آغاز این سده، در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و اینک اوکراین درگیر بوده ایم/این هزینه های مستقیم نظامی و هزینه های جانبی ما در کنار هزینه های پزشکی کهنه سربازان، سهم عظیمی در افزایش این بدهی داشته است...
هدایت شده از 
⭕️ کارنامه 3 ماهه تجارت ایران با اتحادیه اروپا 🔹تازه ترین آمارهای تجاری ایران و اتحادیه اروپا حاکی از افت مبادلات تجاری با این اتحادیه است. بر این اساس، مبادلات ایران و اتحادیه اروپا از یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون یورو در سه ماه نخست ۲۰۲۲ به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون یورو در سه ماه نخست امسال رسید. در این مدت، آلمان، ایتالیا، هلند و فرانسه بزرگ ترین شرکای تجاری ایران در این اتحادیه بوده اند. در این میان، تجارت خارجی ایران به آلمان به همراه صادرات به این کشور و واردات از آن کاهش یافته است، اما در ارتباط با سه کشور دیگر، این کشورها رشد تجارت خارجی با ایران را ضمن افزایش صادرات به ایران و کاهش واردات از کشور ما داشته اند./ خراسان
هدایت شده از 
⭕️ ذخایر آب سدهای کشور ۱۸ درصد افزایش یافت 🔹بررسی وضعیت حجم آب موجود در سدهای کشور تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه نشان از رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد. 🔹حجم آب موجود در سدهای کشور در حالی از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه به رقم ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان پارسال ۲۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب بوده است./ ایرنا
هدایت شده از 
⭕️ ۵ سال است که هیچ پولی به حمل و نقل ریلی اختصاص نیافته/ در ۲۰ سال اخیر اولویت کشور حمل و نقل جاده‌ای بوده 👤میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن: 🔹در ۵ سال برنامه در دولت گذشته، مجموع پولی که باید به حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا می‌کرد، حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و بدون در نظر گرفتن نرخ تورم بود که متأسفانه از این میزان، هیچ مبلغی به حمل و نقل ریلی پرداخت نشد. 🔹برای سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم از سوی سازمان برنامه به آن توجه شود. 🔹به ازای ترانزیت یک تن بار از سرخس به بندر عباس، حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار کرایه حمل دریافت می‌شود که در حمل و نقل ریلی فقط ۷ تا ۱۰ دلار آن هزینه سوخت مصرفی اساس قیمت جهانی است. اما در حمل و نقل جاده‌ای، به ازای همین میزان حمل بار، نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ دلار یارانه سوخت پرداخت می‌شود. 🔹 ۲۰ سال است که اولویت حمل و نقل کشور، در عمل ریلی نبوده و بر روی حمل و نقل جاده‌ای تمرکز شده است.
هدایت شده از 
📊آزادی اجتماعی یا امنیت اولویت مردم کدام است؟ 🔹 براساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی «متا» مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در اسفندماه ۱۴۰۱، در تصور شرایط حمله به کشورمان، حدود ۸۰ درصد از نمونه (مردان) اعلام کرده‌اند که حاضر به حضور در صحنه نبرد برای دفاع از کشور هستند. 🔹 همچنین در هنگام تصور شرایطی که باید میان امنیت و آزادی یکی را انتخاب کرد، نزدیک به ۸۴ درصد از جامعه بالای ۱۸ سال ایرانی، امنیت را مقدم دانسته‌اند. 🔹 این پیمایش در اسفندماه ۱۴۰۱ و با حجم نمونه ۳۰۰۰ نفر و به روش تلفنی و ملی برگزار شده است./تسنیم
هدایت شده از 
⭕️ تورم امسال در همان بازه بین ۴۵ تا ۵۰ درصد تکرار می‌شود/ در شرایط فعلی نمی‌توان گفت که نشانه‌هایی از وجود ابرتورم مشاهده می‌کنیم 👤 مجید رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: 🔹به طور کلی نوع اقتصاد ایران، فضای کشور، منابع زیر زمینی، صنایع بیشمار و ظرفیت‌های مختلف در بخش‌های متنوعی که وجود دارد قادر به رفع حداقل نیاز مردم است به این خاطر ایران مثل سایر کشور‌ها به سرعت دچار ابر تورم نمی‌شود. 🔹چون امکان تامین برخی از نیاز‌ها در داخل کشور وجود دارد نمی‌توان گفت که دچار ابرتورم می‌شویم، ضمن اینکه اصولا اقتصاد ایران از بسیاری از تحولاتی که در عرصه اقتصاد جهانی رخ می‌دهد آنچنان که سایر کشور‌ها تاثیر می‌گیرند، متاثر نمی‌شود، البته بدین معنا نیست که این یک امتیاز است، اما چون از بحران‌های جهانی کمتر تاثیر می‌پذیریم در این مساله که بخشی از تورم ناشی از وقایع خارجی در ایران کمتر تاثیر می‌گذارند مطلوب است. 🔹تورم امسال در همان بازه بین ۴۵ تا ۵۰ درصد تکرار می‌شود، هر چند این عدد هم رقم بالایی است و بودن این عدد در اقتصاد خبر خوبی نیست، اما در شرایط فعلی نمی‌توان گفت نشانه‌هایی از وجود ابرتورم بنا به موقعیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در اقتصاد داریم مشاهده می‌کنیم، پس صحبت‌هایی که در خصوص ابرتورمی شدن اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ می‌شود قابل تایید نیست./ ایبِنا
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شبکه یک روسیه: 🔹از دریای بالتیک تا خلیج فارس، این بخشی از جزئیات کریدور شمال-جنوب است..../ کاوش مدیا