eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
☑️سامانه ی پدافندی مرصاد-۱۶ این سامانه حاصل ترکیب موشک جدید شلمچه-۲ با رادارهای تمام متحرک کاشف و هادی است
هدایت شده از 
📛 نزدیک به ۵۰۰۰ کودک در آلمان ازسال ۲۰۲۱ مفقود شده اند! این کودکان که اکثرا خارجی هستند، توسط باند قاچاق کودکان به آمریکای جنوبی فرستاده می‌شوند برای فروش اعضای بدن، فروش کودکان در دارک وب و تولید آدرنوکروم. 🌐 Deutschland 2021: Zahl vermisster Minderjähriger steigt - ZDFheute 🇾🇪ابومهدیار🇸🇾🇮🇷🇱🇧🇦🇫🇮🇶
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 پورنوکراسی در تونس 🏷 👤 امیر ایوب 🔹 تحولات اخیر در کشور تونس که جزء شش کشور عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید، حائز اهمیت است. شناخت دقیق این تحولات از منظر مفهوم تحلیلی دقیق و جامع به مخاطب ارائه می‌دهد که در نسبت با اتفاقات سایر کشورها قابل تطبیق و بررسی است. در یوتیوب یا آپارات باکیفیت : 🔻 📎 aparat.com/v/e4tpE 📎 youtu.be/qeCa1T7DbVM
هدایت شده از 
1/4 روایت هایی از این دست، تقلیل گرایانه خوانش تاریخی را منحرف می کنند. "اکسیر رشد اقتصادی از طریق توانمندسازی قشر کم درآمد و افزایش بهره وری"، یک شوخی تلخ و یک روایت دروغ برساخته است. افزایش ثروت در اروپا در شروع قرن هیجدهم باعث افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس شد و دیدگاه بازرگانان را از تجارت سنتی به سرمایه‌داری صنعتی تغییر داد و در نتیجه منجر به ایجاد کشاورزی و دامداری مبتنی بر سرمایه‌داری و به کارگیری وسیع بردگان برای تولید شکر، کاکائو، پنبه و همچنین تولید ابریشم و سایر پارچه‌ها، نمک، ماهی و ... شد.  2/4 شکر فرآوری شده، خوراکی لاکچری مخصوص طبقه ممتاز در اوراسیا و آفریقای شمالی بود و در این خصوص یک مقاله بسیار جالب (Sugar as Modern Capitalism’s Original Sin) نشریه FP در معرفی یک کتاب مرجع درباره تاریخ شکر و ارتباطش با استعمار، سرمایه داری، تجارت برده نوشته شد که روایت های غیرواقعی مانند آنچه در متن ذکر شد را زیر سوال می‌برد. https://foreignpolicy.com/2023/05/21/sugar-capitalism-slave-trade-labor-exploitation/ 3/4 کتاب بسیار مفیدی از «ورنر سومبارت» به نام "تجمل و سرمایه ‌داری: روایت فرهنگی تاریخ تحول سرمایه ‌داری" دید دقیق و جامعی در این باره می‌دهد که در این ارتباط انقلاب صنعتی در اروپا و تجاری کردن کالاهای لوکس را با استعمار کشورهای جهان سوم برای دست یابی به منابع طبیعی مورد نیاز و تجارت برده از مستعمرات را توضیح می‌دهد. با خواندن کتاب های مرجع، عیار تحلیل‌های غیرواقعی، زرد و گمراه کننده مشخص می‌شود... 4/4 اینکه چه چیزی را ادراک و آن را چگونه ادراک کنیم، بستگی به روایتی دارد که از آن پدیده در ساختارهای ذهنی ما ساخته می‌شود و این قدرت برتر سرمایه داری در ساخت روایت و ایجاد نیاز برای مصرف کالاها و یا توجیه بحران و اختلال فاش شده در اثر نگاه غیرانسانی و سودمحور است. به قولِ گفته‌ی معروف مارکس، این قابلیت و سودمندی یک کالا نیست که مردم را ترغیب به خرید آن می‌کند بلکه این تبلیغات اعجاب انگیز است که کالا را به عنوان پدیده‌ای که ظاهرا تونایی‌های فوق العاده ای دارد، به فروش می رساند... . شما لینک مطلب آقای نیلی رو ببینید که در خصوص گستره جهانی دیابت نوشته شده و الصاق این خرده روایت غیرواقعی به متن و ایجاد فرایند نتیجه گیری دلخواسته در ذهن خواننده می‌باشد! اساسا دیابت موضوع این قشر روشنفکرنما نیست، همینطور چاقی، انواع سرطان ها و بیماری های جدید که نتیجه نگاه غیرانسانی و سود محور سرمایه داری به انسان‌هاست. به نظرم دلیل اصلی نوشتار توجیه و تقدیسی است که متصلبانه در هر رسوایی، بحران و اختلال فاش شده از نظام سرمایه‌داری، توسط این اساتید نوشته شده است. و از آن بدتر تقلیل گرایی در تحلیل، تصلب در مشهوراتِ غیر واقعی دهه‌‌های گذشته، در عین ناآگاهی از اندیشه های روز دنیا به شدت مخرب بوده و جامعه را از بیداری دورتر نموده است.
هدایت شده از 
▫️ظریف آذر۹۷ : باید بپذیریم منافع ملی جناحی نیست؛همه تو یک کشتی نشستیم! همین آقای ظریف پیش از انتخابات ۹۲: اگر مذاکرات شکست بخوره ما رای نمیاریم! دوباره همین آقا پیش از انتخابات۹۶: اگر ما در مذاکرات برجام پیروز نشیم برای انتخابات ۹۶ نمی‌تونیم رای بیاریم. -اسم این سمّ مهلک چیست؟ 
هدایت شده از 
🔰نوشته شد که این بنده خدا، حرف‌هایش، حرف قبلی خود را نقض می‌کند و هیچ انسجامی در کلام و رفتار ندارد و ماموریت دارد در مواقع حساس به نفع جناح خود، موج ایجاد کند و این‌بار موج انتخاباتی! حالا مقایسه کنید با سعید جلیلی! تا کنون رفتار بچه‌گانه و حزبی از جلیلی دیده‌اید؟! اصلا رفتار و بیانش، او را در حزب خاصی جا می‌دهد؟! اهل رسانه و رسانه‌بازی است؟! اهل خاله‌زنک بازیِ ظریف‌طور بوده؟! که در کلاب‌هوس ولو باشد و پشت این و آن حرفی بزند؟! در بین مسئولان مطرح امور خارجی، جلیلی از معدود افرادی است که قدرت‌طلب و اهل حزب‌بازی نبوده و نیست که اگر بود در دولت پست داشت!
هدایت شده از 
🔰 روزنامه شرق دلیل پررنگ شدن ظریف در رسانه‌ها را آمادگی اعتدالیون در و عبور از خالص‌سازی عنوان می‌کند! اصطلاح را علی لاریجانی در نامه‌ای برای رد حضورش در انتخابات استفاده کرده بود اما حالا کم کم مشخص می‌شود که در اردوگاه اعتدال هماهنگی و نقشه‌ای جامع برای ورود به کارزار انتخابات وجود دارد و هرکدام در نقشی که مشخص شده، ایفای نقش می‌کنند! این طیف به خوبی می‌داند که نظام و به‌خصوص رهبر انقلاب، بر پر شور شدن انتخابات و ترمیم رابطه مخدوش شده‌ی حاکمیت و ملت تاکید دارند و با این درک، قدرت را با پا پس می‌زند و با دست پیش می‌کشد! _ در طرف مقابل، مثل همیشه گیج، بی‌مهره و ناتوان در اجماع‌سازی نخبگان خود است و برگ برنده آن‌ها در دور قبل ریزش سنگین بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان بود اما به نظر می‌رسد این‌بار این برگ برنده را اصلاح‌طلبان هم دارند به علاوه اینکه نخبگان و بدنه اصولگرایان به سرلیست قبلی، برای کارزار پیش‌رو نگاه منفی دارند و از حالا بازنده مطلق است مگر اینکه اتفاق محیرالعقولی در اقتصاد و وضعیت بیفتد! _ اینکه آیا دو قطبیِ اصولگرایی و اصلاح‌طلبی از صحنه سیاسی ایران رخت بربسته یا نه جای بحث مفصل دارد. پاسخ اجمالی خیر است!
هدایت شده از 
••• 🔰 عملکرد اصولگرایان، آن‌ها را در موضع ضعف قرار داده است و طبق روند سال‌های گذشته همانند موردِ علی لاریجانی، برای برون‌رفت از این وضعیت و ترس از دست دادن کرسی‌های قدرت، بجای بالا بردن کیفیت تصمیمات و حل مسائل، تسلیم جریان مقابل شده و حتی به آن‌ها ملحق می‌شوند! _ تحرکات جدید حداد عادل و حتی قالیباف که در روزنامه‌نگاران و رسانه‌های نزدیک به او، این تحرکات، نمود دارد، حاکی از ترس شدید آن‌هاست!
هدایت شده از 
39.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎬 شما مى توانيد 🔹ای جوانان.. شما می توانید اسلام را راهبر زندگی قرار دهید سيد هاشم الحيدرى | در همايش سالگرد رحلت امام خمينى بغداد - ۱۴۰۲ سید هاشم الحیدری
هدایت شده از 
⭕️برای خدا با هم باشیم 🔹همه حسن نیت داشته باشند برای خدمت کردن به هم؛ و بدانند این خدمت عبادتی است که کمتر عبادت به این بزرگی هست. امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهنهایمان هست و کدورت هایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خدای نخواسته، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد؛ و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند. 🔹این الآن یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران. و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست، وحدت روحانی و مردم، مردم و روحانی، ارتشی و ژاندارمری و قوای مسلح با دولت، همه اینها با هم، همه وقتی دست به هم دادیم و همه شدیم یَدٌ واحِدَهٌ علی‌ مَنْ سِواه [۱] همان طوری که فرمودند که اینها دست واحد هستند بر سوایشان، اگر دست واحد شدیم برای «مَنْ سِواه» هیچ کس نمی‌تواند به ما ضرری بزند. آن روز به ما ضرر می‌خورد که خلل در وحدت ما پیدا بشود... و ما امیدواریم که این وحدت محفوظ باشد... و به برکت این وحدت، ما هم معنویات مان را درست کنیم و هم مادیات مان را و هم فکری برای این مستمندان... پی نوشت؛ [۱] بحارالانوار،ج۲۸،ص۱۰۴: «یکدست‌اند، علیه بیگانگان». بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۲/۰۱/۰۱ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از 
🛑📢مهارت های ضروری در سبك زندگی اسلامی (بخش اول) 💠مهارت ها، معجون کار و دانش 🔹 بر آن است تا انسان کامل بسازد. از اين رو، کتاب هدايت است و هر چند که در آن، از علوم و معارف بسياری سخن به ميان آمده است، اما همه آن ها در راستای هدايت گرى قرآن است. اگر آيات قرآنی گاه به توصيف چيزى چون نيکی می پردازد، با سبک و سياق خاصی به طرح موضوع می پردازد، تا نشان دهد که يک کتاب آموزشی صرف نيست، بلکه هدف آن تزکيه و پرورش آدمی است. به عنوان نمونه خداوند در آيه ۱۷۷ سوره بقره بر آن است تا «بر» و نيکی را معنی و توصيف کند، ولی در نهايت توصيف «بار» يعنى نيکوکار می انجامد. 🔹خداوند مى فرمايد: «نیکی، (تنها) این نیست که (به هنگام نماز،) رویِ خود را به سوی مشرق و (یا) مغرب کنید؛ (و تمام گفتگوی شما، در باره قبله و تغییر آن باشد؛ و همه وقت خود را مصروف آن سازید؛) بلکه نیکی (و نیکوکار) کسی است که به خدا، و روز رستاخیز، و فرشتگان، و کتاب (آسمانی)، و پیامبران، ایمان آورده؛ و مال (خود) را، با همه علاقه‌ای که به آن دارد، به خویشاوندان و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه و سائلان و بردگان، انفاق می‌کند؛ نماز را برپا می‌دارد و زکات را می‌پردازد؛ و (همچنین) کسانی که به عهد خود - به هنگامی که عهد بستند - وفا می‌کنند؛ و در برابر محرومیت ها و بیماری‌ها و در میدان جنگ، استقامت به خرج می‌دهند؛ اینها کسانی هستند که راست می‌گویند؛ و (گفتارشان با اعتقادشان هماهنگ است؛) و اینها هستند پرهیزکاران!» 🔹در اين آيه به جای توصيف و تعريف نيکی، نيکوکار معرفی می شود؛ زيرا هدف بيان يک مجموعه اصول اخلاقی صرف، مانند کتب علم اخلاق نيست، بلکه تربيت و پرورش انسان اخلاقی است. از اين رو محور مباحث را اشخاص قرار مى دهد و می گويد نيکی آن است که شخص به خدا، روز جزا، فرشتگان، کتاب و پيامبران ايمان بياورد و مالی را که دوست و نياز دارد به خويشان و يتيمان و مانند آن ها انفاق کند و کارهای ديگرى انجام دهد که در آيه آمده است. 🔹خداوند به صراحت در قرآن هدف بعثت و فلسفه آن را تعليم و تزکيه دانسته است. (بقره، آيات ۱۲۹ و ۱۵۱؛ آل عمران، آيه ۱۶۴؛ جمعه، ۲) بنابراين، آنچه مهم است همان اتمام مکارم اخلاقی و تزکيه نفوس است که خدا و پيامبر (ص) بر آن تاکيد دارند؛ چرا که انسان بدون روشی که خداوند به عنوان صراط مستقيم ارائه داده و بدون تصرفات پيامبر (ص) و امامان معصوم (ع) نمی تواند به تزکيه دست يابد و خودش را پاک و پاکيزه از نواقص و عيوب کرده و به کمالات بايسته و شايسته بيارايد. (نور، آيه ۲۱) 🔹از همين آموزه های وحيانی قرآنی به سادگی دانسته می شود که انسان سازی با کار و دانش، شدنی است، زيرا انسان با علم و معرفت، حقايق را دريافت کرده و با کار و تلاش آن را در خود نهادينه می کند و علم و دانش را جزو جوهر ذات خويش قرار مى دهد. آموزه های اسلامی بر آن است تا مهارت هايی را به انسان بياموزد که با آن خود را به کمال برساند و نواقص و عيوب را از خود برطرف سازد. البته برخی از مهارت ها در زندگی انسانی بسيار مهم و اساسی است و بايد انسان بيشتر به آنها توجه يابد و درکسب و تحصيل آن ها بکوشد. اين مهارت ها موجب می شود تا زندگی انسان، آسان تر و بهتر باشد، و بهتر بتواند به اهداف و مقاصد خودش برسد. سبک زندگی اسلامی بر آن است که اين مهارت ها را آموخته و در سرشت آدمی نهادينه شود. در بخش های بعدی این نوشتار به بیان برخی از مهارت هايی که در زندگی، کسب آنها ضرورت دارد خواهیم پرداخت. ... برگرفته از روزنامه كيهان، شماره ۲۱۲۰۴، ص ۸ (معارف) منبع؛ وبسایت پژوهه
هدایت شده از 
⭕️پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) 🔸پرسش: اشک چشم را چگونه همیشگی کنیم و چگونه آن را زیاد کنیم که پس از مقدار کمی گریستن خشک نشود؟ 🔹پاسخ: بسمه‌ تعالی؛ خشک نشدن مطلوب نیست، گریه کردن مطلوب است از خوف خدا و شوق به لقای خدا و از مصائب دوستان خدا. منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از 
🛑📢طبق فرمايش امام صادق (ع) دعای چه کسانی ردّ نمی شود؟ 🔹 (عليه السلام) درباره ردّ نشدن دعاى بعضی افراد می فرمايد: «دعاى سه گروه هرگز ردّ نمى شود و حتماً خداوند دعاى آنان را به هدف اجابت مقرون مى سازد: 1⃣«دُعَاءُ الْوَالِدِ لِوَلَدِهِ اِذَا بَرَّهُ، وَ دَعْوَتُهُ عَلَيْهِ اِذَا عَقَّهُ؛ در حقّ فرزند به هنگامى كه فرزند كار نيكى در حقّ پدر مى كند، و در حقّ فرزند زمانى كه فرزند مورد عاقّ پدر قرار مى گيرد». جوانان عزيز! احترام و را فوق العاده نگهداريد؛ زيرا دعاى والدين بسيار كارساز، و نفرين‌شان نيز بسيار خطرناك است. خوشا به حال آنها كه سايه پدر و مادر بر سرشان است و مى توانند در سختى ها و مشكلات از آنها بخواهند تا برايشان دعايى كنند، آنها منبع سعادت‌اند. 2⃣«دُعَاءُ الْمَظْلُومِ عَلَى ظَالِمِه، وَ دُعَائُهُ لِمَنِ انْتَصَرَ لَهُ مِنْهُ؛ بر كسى كه به او ظلم كرده، و در حقّ كسى كه به ياريش شتافته است». اين دعا نيز بى شكّ مستجاب خواهد شد و از درگاه پروردگار رد نمى شود. 3⃣«وَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ دَعَا لِأَخٍ لَهُ مُؤْمِنٍ وَاسَاهُ فِينَا، وَ دُعَاؤُهُ عَلَيْهِ إِذَا لَمْ يُوَاسِهِ مَعَ الْقُدْرَةِ عَلَيْهِ وَ اضْطِرَارِ أَخِيهِ إِلَيْهِ؛ [۱] كه از برادر مؤمنش تقاضاى كمك كرده و او اجابت نموده و به خاطر محبّت به اهل بيت كمكش كرده است، و كه از كسى تقاضاى كمك كرده و قادر بر كمك وى بوده و به كمكش نشتافته است». پی نوشت: [۱] الأمالی، طوسى، محمد بن حسن‏، دار الثقافه، قم‏، ۱۴۱۴ق، ‏چاپ اول‏، ص ۲۸۰ 📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، ‏مدرسه امام على بن ابيطالب (ع)، قم‏، ۱۳۹۰ش، ‏چاپ اول‏، ص ۱۳۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
⭕️سرآمدان را نمی‌شود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد 🔹 را نمی‌شود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه می‌شود حذف کرد، نه می‌شود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌ های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌ های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر می‌شوند، امروزی‌تر می‌شوند، مجهّزتر می‌شوند، می‌توانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، می‌توانند درباره‌ی چهره‌ های برجسته و منوّر هم دروغ‌ پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند. ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز می‌توانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ 🔹شخصیّت آنها را نمی‌شود محو کرد، نمی‌شود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمی‌شود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، به مراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانش های دینی سرآمد است ـ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ـ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. 🔹این خصوصیّات در هیچ‌ کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمی‌تواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرن های آینده، و نمی‌تواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌ پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره ی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی می‌کند؛ این خورشید را پشت ابر نمی‌شود نگه داشت. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از 
🛑📢امام علی (ع) درباره طولانی بودن سفر آخرت و لزوم تهیه «زاد و توشه» چه فرموده است؟ (بخش اول) 🔹 (ع) در بخشی از نامه ۳۱ که خطاب به (ع) نوشته شده، به «طولانى بودن سفر آخرت و نياز شديد به تهيه زاد و توشه» براى اين سفر از طاعات و كارهاى خير به ويژه انفاق در راه خدا اشاره كرده است. نخست مى فرمايد: «وَ اعْلَمْ أَنَّ أَمَامَكَ طَرِيقاً ذَا مَشَقَّةٍ بَعِيدَةٍ وَ أَهْوَالٍ شَدِيدَةٍ؛ [فرزندم!] بدان راهى بس طولانى و پر مشقت در پيش دارى». پيمودن راه هاى دنيا، هرچند طولانى و مشقت بار باشد، در برابر راه آخرت سهل و آسان است. بسيار پر پيچ و خم و از گردنه هاى صعب العبور فضايل اخلاقى و مبارزه با هواهاى نفسانى مى گذرد و گاه پيمودن يكى از آنها سالها وقت مى طلبد. حضرت بعد از اين هشدار، لزوم تهيه زاد و توشه براى اين سفر را گوشزد مى كند؛ 🔹لذا مى فرمايد: «وَ أَنَّهُ لَا غِنَى بِكَ فِيهِ عَنْ حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ، وَ قَدْرِ بَلَاغِكَ مِنَ الزَّادِ، مَعَ خِفَّةِ الظَّهْرِ؛ در اين راه [پر خوف و خطر] از كوشش و تلاش صحيح و فراوان و توشه كافى كه تو را به مقصد برساند بى نياز نيستى، به علاوه بايد در اين راه سبكبار باشى [تا بتوانى به مقصد برسى]». اساس اين زاد و توشه همان است كه در «قرآن مجيد» آمده است، آنجا كه مى فرمايد: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزّادِ التَّقْوَى؛ [۱] و زاد و توشه تهيه كنيد، و بهترين زاد و توشه و پرهيزكارى است». تعبير به «حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ» با توجّه به اينكه ارتياد به معناى طلب كردن است، مفهومش حسن طلب يا به عبارت ديگر تدبير و مديريت صحيح در طريقه تهيه زاد و توشه براى سفر آخرت است. تعبير به «خِفَّةِ الظَّهْرِ»؛ (سبك بودن پشت) اشاره به چيزى است كه در «قرآن مجيد» آمده مى فرمايد: «وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالاً مَّعَ أَثْقالِهِم؛ [۲] آنها بار سنگين [گناهان] خويش را بر دوش مى كشند و [همچنين] بارهاى سنگين ديگرى را اضافه بر بارهاى سنگين خود». اميرالمؤمنين (ع) به فرزندش ميفرمايد كه هرگز مانند آنان نباشد و تا میتواند پشت خود را از اين بار سبك گرداند. 🔹در خطبه ۲۱ «نهج البلاغه» نیز، اين عبارتِ بسيار كوتاه و پر معنا آمده است: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا»؛ (سبكبار باشيد تا به قافله برسيد). در زمانهاى گذشته كه قافله ها به راه مى افتادند و به گردنه هاى صعب العبور میرسيدند، گران‌باران وا مى ماندند و چون قافله نمیتوانست به جهت رسيدن آنها توقف كند، به مسير خود ادامه مى داد و آنها تنها در بيابان مى ماندند و طعمه خوبى براى دزدان و گرگان بيابان بودند. حضرت پس از اين مقدمه كوتاه و پر معنا مسائل مالى و انفاقِ فى سبيل الله را - كه از مهمترين زاد و توشه هاى قيامت است - عنوان مى كند و مى فرمايد: «فَلَا تَحْمِلَنَّ عَلَى ظَهْرِكَ فَوْقَ طَاقَتِكَ، فَيَكُونَ ثِقْلُ ذَلِكَ وَبَالًا عَلَيْكَ؛ بنابراين بيش از حدِ توانت مسئوليت اموال دنيا را بر دوش مگير؛ زيرا سنگينى آن مايه مشقّت و وبال تو خواهد بود)». 🔹اشاره به اينكه آنقدر ذخيره كن كه براى نياز تو كافى باشد و بتوانى فرداى قيامت پاسخگوى آن باشى وگرنه همچون بار سنگينى بر دوش تو خواهد بود؛ بارى كه از آن استفاده نمى كنى و فقط رنج آن را مى كشى. سپس امام (ع) با تعبير جالبى دعوت به انفاق فى سبيل الله مى كند و مى فرمايد: «وَ إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ الْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ، وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ؛ هرگاه در زمانى كه قدرت دارى، نيازمندى را يافتى كه میتواند زاد و توشه تو را براى روز رستاخيز به دوش گيرد و فردا كه به آن نيازمند میشوى به تو بازپس گرداند، آن را غنيمت بشمار و [هر چه زودتر] و بيشتر اين زاد و توشه را بر دوش او بگذار». آنگاه مى افزايد: «فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلَا تَجِدُهُ؛ زيرا ممكن است روزى در جستجوى چنين شخصى برآيى و پيدايش نكنى». [۳] ... پی نوشت‌ها؛ [۱]سوره بقره آيه۱۹۷ [۲]سوره عنكبوت آيه۱۳ [۳]در مورد اينكه ضمير «تَطْلَبُه» و جمله «فلا تَجِدْهُ» به چه چيز برمیگردد، ميان شارحان نهج البلاغه اختلاف نظر است. احتمال اوّل اين است كه به شخص فقيرِ نيازمند بازگردد كه انفاق‌ها را گويا بر دوش حمل مى كند و در قيامت تحويل صاحبش مى دهد. احتمال ديگر اينكه به خودِ مال برگردد؛ يعنى ممكن است زمانى فرا رسد كه بخواهى مالى در راه خدا انفاق كنى و نداشته باشى؛ ولى تفسير اوّل همان گونه كه در متن آمد ترجيح دارد و جمله «وَ اغْتَنِم» شاهد خوبى براى آن است. منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
🛑📢گستره عفاف (بخش اول) 🔸در این نوشتار برآنیم که ثمرات و نتایج را در جامعه مورد بررسی قرار داده، و با نگاهی به عوامل سیر نزولی توجه به فرهنگ و ، راهکارهای اجرایی که باعث رشد و ترویج این فرهنگ در جامعه می شود را ارائه دهیم. 💠ثمرات و نتایج عفت ورزی (۱) 1⃣استحکام خانواده 🔹یکی از کوچکترین و با اهمیت ترین نهادهای اجتماعی یک جامعه، است. خانواده مرکز عشق، امید و تحقق آرزوهای زیبا و شیرین دختران و پسران است. هر چه پیوند زن و شوهر صمیمی‌تر و قوی تر باشد، استحکام خانواده نیز بیشتر خواهد بود. اگر و در جامعه ای کاملاً رعایت گردد، روابط جنسی به محیط خانواده محدود شود و حریم زن و مرد در محیط بیرون از منزل حفظ شود، در نتیجه به تمایل بیشتری پیدا کرده، و خانواده‌ های تشکیل شده نیز ثبات بیشتری خواهند داشت. برعکس اگر ، آرایش و تبرّج در اجتماع رواج یابد، حریم روابط زن و مرد در اجتماع شکسته شود، و آزادی های منفی و افکار انحرافی در جامعه گسترش یابد، در نتیجه کانون گرم خانواده به سردی می گراید، 🔹و عشق و محبت در خانواده، جای خود را به تنفر می دهد و نخستین کانون تربیت، مهر و عاطفه کودکان ویران می گردد، و نهایتاً آمار طلاق و فحشا به فزونی می گراید. بی تردید نهاد در پرتو پاسداری از حریم حجاب و عفاف است که درخشش و بالندگی لازم را پیدا خواهد کرد. چنانچه، چراغ وقتی نورافشانی می کند که سیم های متصل به آن سالم باشند، و اگر پوشش این سیم ها از بین رفته و یا زدگی داشته باشند، نه تنها نیروی برق را به خوبی منتقل نمی کنند، بلکه اتصال آنها به یکدیگر موجب حریق و آتش سوزی می گردد. و نیز که همانند جریان مثبت و منفی دست به دست هم داده و چراغ خانواده را روشن کرده اند؛ می بایست و اعتماد متقابل را رکن اصلی این پیوند قرار دهند، وگرنه این چراغ با آتش هوس به خاموشی خواهد گرائید. 2⃣آرامش روانی 🔹 بازدارنده بسیاری از التهابات و هیجانات روحی است. نبودن حریم میان زن و مرد، ترویج معاشرت های بی بند و بار، و دیدن صحنه های تحریک آمیز، مستهجن و رکیک، هیجانها، التهابات جنسی را فزونی می بخشد و جاذبه جنسی و تقاضای روابط نامشروع را به صورت یک عطش روحی اشباع نشدنی در می آورد، و چون ارضای این غریزه در تمامی موارد و به صورت دلخواه ممکن نیست، و همیشه مقرون به نوعی احساس محرومیت است، باعث برهم خوردن تعادل روحی و اختلالات روانی فرد می شود. با تعدیل و رام کردن این التهابات از طریق محدود کردن نگاه، خضوع در کلام، پوشش و بالاخره رعایت در همه زمینه ها برای فرد، آرامش روحی و روانی به ارمغان می آورد. ... منبع: تبیان
هدایت شده از 
⭕️اهمیت‌نقش‌والای‌زنان‌ درجامعه‌ 🔹نقش در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ برای اینکه علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعّال در همه ابعاد هستند، قشرهای فعّال را در دامن خودشان تربیت میکنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همه‌کس بالاتر است. و این امری‌است که انبیا میخواستند. میخواستند که بانوان قشری باشند که آنها تربیت کنند جامعه‌را، و شیرزنان و شیرمردانی به‌جامعه تقدیم کنند. 🔹لکن آنهایی‌که میخواهند این‌کشور را از همه مواهب محروم کنند، از مواهب اسلامی، اخلاقی، اعمال صالحه و آنها را به مراکزفساد بکشانند، آنها هستند که می‌ بینند. الآن که‌شما وارد‌شدید درجامعه و خدمت به‌جامعه [و]نقشه‌ های آنها نسبت به‌بانوان و نسبت‌به مردان باطل شده است، از این جهت فریادآنها بلند است که‌چیزی نشده است و این زمان مثل زمان رژیم سابق است و هیچ تغییری با زمان رضاخان و پسرش نکرده! اینها تبلیغاتی است برخلاف آنچیزی که مشاهَد است. 🔹برای بانوان سرتاسر کشور و مردان سرتاسر کشور، تحولی که پیدا شده، آن‌ارزشی که امروز در کشورهای اسلامی و خصوصاً در کشورایران پیداشده است، این است که در رژیم سابق شان و مرتبت؛ عبارت از آرایش مهوِّع‌ و لباسهای کذا و منزلگاه های کذا بود؛ و امروز ارزش، ارزش انسانی است، ارزش اخلاقی است، ارزش انسانی است بواسطه همین تحول در قشر بانوان، دیگر آنهایی که با آرایشهای فاسد و لباسهای فاخر میخواستند فخرفروشی کنند در بین جامعه نسوان ما محکوم‌اند و خجالت‌زده‌اند بیانات‌حضرت‌امام۵۹/۱۲/۲۵ منبع:سایت‌جامع‌امام‌خمینی
هدایت شده از 
✅فقط در یه خیابان ۲۰ مشروب فروشی وجود دارد ،اما دریغ از یه کتابفروشی 🔸 مشروب فروشی ها به حدی است که خبرنگار می گوید مشتریان این می فروشی ها عامل ترافیک تهران هستند...🤷‍♂ 🔻چه دورانی داشتیم ⚠️تو کشت خشخاش که داشتیم اول می شدیم ،شراب فروشی رو هم بزارید روش اما دریغ از یه کتابفروشی بعد سلطنت طلبان میگن داشتیم شبیه ژاپن و کره جنوبی می شدیم😅 🔘روزنامه اطلاعات، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۱
هدایت شده از 
✅طرفداران پهلوی چه نظری دارند ؟! ▪️زن ، زندگی، آزادیتون رو اینجا چطور معنا می کنید ؟ 🔻سودابه ، دختری که قربانی اربابان کاباره شد... 🔸سودابه را با طمع و فریب جذب کاباره می کنند ولی دیگر از او دست بردار نیستند و با تهدید او را مجبور به ادامه دادن می کنند. از او چک ۲۲ هزار تومانی گرفته بودند که‌ در صورت انصراف چک را به اجرا می گذراند. سودابه مجبور بود با جنین ۴ ماهه در شکم برای کاباره کار کند و سرانجام بر اثر سقط جنین جان خود را درسن ۲۰ سالگی از دست داد. 🔘تاریخ: روزنامه اطلاعات،یک شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۱ 👈به نظرتون چند دختر دیگر را چنین فریب داده و کشته اند !!!
هدایت شده از 
✅فقط در یه خیابان ۲۰ مشروب فروشی وجود دارد ،اما دریغ از یه کتابفروشی 🔸 مشروب فروشی ها به حدی است که خبرنگار می گوید مشتریان این می فروشی ها عامل ترافیک تهران هستند...🤷‍♂ 🔻چه دورانی داشتیم ⚠️تو کشت خشخاش که داشتیم اول می شدیم ،شراب فروشی رو هم بزارید روش اما دریغ از یه کتابفروشی بعد سلطنت طلبان میگن داشتیم شبیه ژاپن و کره جنوبی می شدیم😅 🔘روزنامه اطلاعات، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۱