هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترسناک ترین شکنجه زنان در دنیا
بد خوابی دیده اند برای بشریت.
پول صرف می کنند، متخصصین روانشناس، طراحان گوناگون، سیاست مدارها، دستگاه های اطلاعاتی در پشت قضیه، برای دنیا دارند طراحی می کنند تا این آتش شهوت زن و مرد را دائم تندتر و تیزتر کنند.
امروز افت های اخلاقی و جنسی در غرب شدیدتر شده و نسل جوانشان رو به انحطاط هستند. مهار هم از دست شان خارج شده و امروز خودشان نگران و گرفتارند.
رهبر فرزانه ی انقلاب
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ویژهخواری بانکی
در برنامه تلویزیونی #گفتگوی_ویژه_خبری پیرامون ارایه #تسهیلات_بانکی به کارکنان بانکها، ضمن تأکید بر ایجاد شفافیت از سوی بانک مرکزی در #تسهیلات_کلان، نسبت به عدم پرداخت #تسهیلات_خرد به مردم به بهانه نبود منابع مالی و در کنار آن پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانکها انتقاد شد.
بانکها در حالی اقدام به پرداخت ۱۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارکنان خود نمودهاند که این عدد با کل #تسهیلات_بانکی در حوزه مسکن برای همه مردم ایران برابری میکند. و براساس نسبت تسهیلات به تعداد کارکنان بانکها، به هر یک از ایشان به طور متوسط ۷۷۷ میلیون تومان پرداخت شده است.
پرداخت تسهیلات بانکی به #کارکنان_بانکها بدون ضوابط شفاف و مشخص، در حقیقت نوعی #ویژه_خواری است که با گفتمان #عدالت فاصله زیادی دارد؛ لذا مجلس در تبصره ۱۶ قانون بودجه به دنبال ایجاد ضابطه برای این تسهیلات بوده که متأسفانه بانک مرکزی تاکنون با عدم انجام تکلیف قانونی، تخلف کرده است.
ضمن اینکه در موضوع تسهیلات بانکی به کارکنان بانکها، تسهیلات دریافتی توسط کارکنان #بانک_مرکزی تاکنون شفاف نشده است. و متأسفانه به دلیل ایجاد #تعارض_منافع در دریافت این تسهیلات با اعداد و ارقامی بالاتر، در حقیقت بدنه بانک مرکزی امکان #نظارت_مؤثر بر دیگر بانکها را از دست داده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رفتار امام(ره) با مخالفان
در برنامه تلویزیونی #فرامتن که به بررسی اندیشه و سیره سیاسی #امام_خمینی(ره) در مواجهه با #مخالفان اختصاص داشت، با اشاره به اینکه در ارتباط بین افراد جامعه با هر حکومتی، گروههای موافق و مخالفی وجود دارند، نحوه رفتار حاکمان با مخالفان را از مصادیق ارزیابی ادعاهای ایشان دانستم.
رفتار امام خمینی(ره)، با مخالفان بر مبنای #مدارا و عموماً برخوردی واکنشی بوده است؛ بطوریکه ایشان هیچ فرد یا جمعی را از ابتدا به عنوان مخالف خود قلمداد نکرد، مگر اینکه اقدامی از سوی آنها صورت گرفته باشد و دست به مخالفت علنی و مسلحانه زده باشند.
مفهومیبه نام #وضعیت_مرزی وجود دارد که ناظر به بزنگاههایی است که مستلزم نوعی خطر است و فرد آنچنانی که هست، ظهور میکند. بر همین اساس میتوان گفت نحوه برخورد امام خمینی(ره) با مخالفان در چنین شرایطی، امکان درک صحیح از #واقعیت_وجودی ایشان را که با مدارا همراه بوده، فراهم میکند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢کدام واقعیت؟!
در برنامه تلویزیونی #وارونگی پیرامون اظهارات جناب #محمدجواد_ظریف و دوگانه واقعیت و آرزو در #سیاست_خارجی، با تأکید بر نگاه واقعگرایانه، پیرامون برآورد از واقعیت و مصادیق تاریخی تفاوت در برآوردها که براساس دیدگاههای متفاوت منجر به اقدام و در نهایت نتایج متفاوت گردید، گفتگو شد.
در دهه ۴۰ نسبت به واقعیت #مردم دو برآورد وجود داشت، یکی توسط جناب #مهدی_بازرگان که تحت عنوان سازگاری ایرانی در الحاق به کتاب روح ملتها است که در آن پیرامون راز ماندگاری ایران، به مردم توهین میکند. اما برآورد دیگر توسط #امام_خمینی(ره) است که در آن با ایمان به این مردم همراه است.
نمونه دیگر تفاوت در برآورد از واقعیت را میتوان طی سالهای گذشته در جمهوری اسلامی و خروجی قابل ارزیابی دو مدیریت اجرایی #میدان و #دیپلماسی که با تفاوت نگاه به واقعیت توسط دو جریان فکری در منطقه غرب آسیا و مذاکرات هستهای رقم خورد، مشاهده کرد.
هدف اصلی متنی که از سوی جناب #ظریف در شرایط اکنون منتشر شده، زنده کردن ایده قدیمی و منسوخ جریان نابلد و ناتوانی است که عبارت از تسلیم و #بده_بره به دلیل #خودتحقیر_پنداری و عدم برآورد صحیح از این واقعیت است که ملت ایران امروز توانسته با ایستادگی نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا کند.
در شرایطی که #آمریکا و نظمهای آمریکا محور در سراسر دنیا از جمله غرب آسیا در حال تضعیف است. و #ایران یکی از مهمترین سازندگان امنیت در منطقه میباشد و کشورهای منطقه نیز علیرغم رفتارهای گذشته، در ماههای اخیر این مهم را پذیرفتهاند؛ جریان #غربگرا همچنان برآورد غلطی از واقعیت دارد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢تجدید دیدار با خانواده شهدا
به همراه همسرم و جمعی از نمایندگان و همکاران در ششمین سالروز #حمله_تروریستی داعش به #مجلس، با حضور در منزل #شهیدان مرادحسین چهارمحالی و علی تودهفلاح، با خانواده معزز ایشان دیدار و گفتگو کردیم.
بازماندگان شهدای عزیز در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالیقدر قرار دارند.
خدای متعال در آیهی ۱۵۷ سوره بقره میفرماید: اُولئِکَ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم؛ «اُولئِکَ» یعنی همین بازماندگان شهدا؛ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم. یعنی خدا بر بازماندگان و بر داغدیدگان این شهدا درود و صلوات میفرستد.
همه انسانها میمیرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند. وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد.
از خدا بخواهیم مبادا مرگ ما در بستر بیماری باشد و در میدان شهادت نباشد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰هیزم فقر برای آتش کفر
✳️گزاره "فقر، کفر میآورد" از جمله گزارههای خوشاقبالی است که از تیغ مهجوریت در امان مانده و مورد استناد قاطبه افراد قرار میگیرد؛ این گزاره یکی از مهمترین دستاویزهای کسانی است که تمایل دارند با ادبیات دینی به مصاف اسلام ناب محمدی بروند لکن به نظر میرسد تفسیر ناقص و نارسای از این گزاره، راه را بر سوءاستفاده بدخواهان از مفاهیم دینی هموار کرده است! بخوانید؛
✳️پایه اصلی استدلال مطرح شده بر معنای نیمهتمامی که از فقر بیان میشود، بنا شده است؛ ابتداییترین معنای فقر که در صفحه ذهن انسان نقش میبندد، همان معنایی است که در کمبود امکانات مادی و رفاهی خلاصه شده است؛ طبق این معنا، فقر در مقابل شکمسیری قرار داشته و انسان فقیر کسی است که توانایی تأمین مخارج مالی خود و خانوادهاش را ندارد؛ اما آیا فقر منحصر در این معناست؟
✳️انحصار فقر به معنایی در مقابل شکمسیری، نمیتواند معنای صحیح و کاملی از فقر تلقی شود؛ معنای صحیح فقر را نه تنها در مقابل شکمسیری بلکه در مقابل مجموع "شکمسیری و چشمسیری" باید جستجو کرد؛ این که حضرت امیر در پاسخ به فرزند بزرگوارشان، امام حسن مجتبی عليهالسلام، فقر را به "حرص و طمع" معنا میکنند(۱) حاکی از همین معنا است که اغلب مورد غفلت قرار میگیرد؛
باید پذیرفت که اگر اهمیت و ارزش چشمسیری بالاتر از شکمسیری نباشد، کمتر از آن هم نیست! واقعیت آن است که میتوان با لقمه نانی -هرچند ساده و اندک- از چاله شکم رهایی یافت ولی چاه حرص انسان را چگونه میتوان پر کرد؟
✳️ در پایان گفتنی است تفسیر درست جمله "فقر، کفر میآورد" را باید با در نظر گرفتن معنای جامع فقر به دست آورد؛ قدر مسلم آن است که برای مبارزه با فقر، ناگزیر از به کارگیری توأمان "خرمن ثروت" و "کاسه قناعت" هستیم؛ وگرنه هیچ گاه غربال ذهن انسان از ثروت بی انتهایی که در او ریخته میشود، سیر نخواهد شد!
✍مدیر عقال
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ حیف وقت ، حیف توجه!
🔹 عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی ، تحت تاثیر واقعیت و قدرت است و توجهی به تبلیغات و موجهای برآمده از رسانه ها ندارد و تصمیم سازان سیاست خارجی کشورها ،بر اساس مواضع «کانونهای واقعی قدرت» در سایر جوامع تنظیم می کند!
🔹 سالهاست که سیاستمداران جهان و کشورهای همسایه به خوبی متوجه شده اند«کانون واقعی قدرت در ج.ا.ا» کجاست و به همین علت جهت تنظیم روابط خود با ج.ا.ا ، توجه چندانی به امثال ظریف یا روحانی نداشته و محاسبات خود درباره کشورمان را با مراکز واقعی تصمیم سازی و اقتدار نظام ، تنظیم می کنند و این یعنی موضع گیریهای ظریف ، روحانی و خاتمی ( حتی در دوران مسئولیتشان) مصرفی جز تبلیغات داخلی نداشته و حداکثر خوراک تبلیغاتی رسانه های مخالف نظام را تامین می کرده اما تاثیری بر معادلات و تصمیمات بین المللی نداشته است.( بی اعتنایی جدی روسیه به مواضع و اقدامات روحانی و ظریف در بحران سوریه، بی توجهی دولتهای اروپایی به روحانی و نرمشهای مکرر او، بی توجهی آشکار امیر کویت به ظریف و درخواستهای او یا عدم پاسخ عادل الجبیر به تماسهای مکرر ظریف در سال ۱۳۹۴ نمونه هایی از این واقعیتند)
🔹 متاسفانه این واقعیت در کشور ما ( حتی برای برخی از رسانه ها و تحلیل گران انقلابی) جا نیافتاده و ظریف و امثال او به علت برخورداری از تبلیغات و حمایتهای رسانه های اصلاح طلب، وزنی کاذب پیدا کرده و مورد توجه قرار دارند و همین امر موجب می شود این جماعت هر از چند گاه با طرح مباحثی در کانون توجهات داخلی قرار گرفته و به حیات سیاسی خود ادامه دهند.
❇️ «تاریخ مصرف ظریف» وقتی تمام شد که دفتر روحانی، نام او را در فهرست دیدار با بشار اسد در تهران قرار نداد و بازیگران امنیتی دولت روحانی مصاحبه محرمانه او را با آب و تاب منتشر کرده و جایگاهش را در حد یک مهره سوخته تبلیغاتی پایین آوردند!
ظریف مدتهاست که تمام شده و در «حاشیه تاریک تاریخ ایران» در انتهای فهرستی قرار گرفته که صدرش در اختیار ابراهیم خان کلانتر، میرزا آقاخان نوری، میرزاحسین خان سپهسالار، وثوق الدوله و... است.
▪️پرداختن به ظریف و تحرکات رسانه ای او در برخی محافل انقلابی نشان می دهد که این محافل هم باید در روش ادراک سیاسی خود تجدید نظر کرده و اسیر بازیهای رسانه ای و جنگ روانی رسانه های فارسی زبان لندنی و عمله های اصلاح طلب آنها نشوند!
حیف وقت و امکانات رسانه ای که صرف مطرح کردن امثال ظریف و پاسخگویی به مواضع عهد قاجاری او شود!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 #پهلوی_به_روایت_تاریخ (۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد): شاه: رابطه ما با اسرائیل عالی است
🔹 ۱۳ خرداد ۱۳۵۷: مجله آمریکایی «تایم» نوشت: «ریشه بحرانهای ایران را باید در رفتار غیرقانونی دولت از قبیل شکنجه، سانسورِ قلم و رشوهخواری مأموران جستجو کرد.»
🔹 ۱۳۴۸: روزنامه انگلیسی «تایمز» به نقل از شاه نوشت: «روابط ما با اسرائیل عالی است و موجودیت اسرائیل را به رسمیت میشناسیم.»
🔹 ۱۳۲۶: وزیر خارجه امریکا گفت: «دادن کمکهای نظامی و سیاسی به ایران در جهت منافع آمریکا است.»
🔸 ۱۴ خرداد ۱۳۴۲: شهر قم و تهران شاهد تظاهرات مردم علیه رژیم شاه و در حمایت از امام خمینی بود.
🔸 ۱۳۳۰: «آیتالله کاشانی» تهدید کرد: «اگر انگلیسیها دست از منابع نفتی ما برندارند، حکم جهاد علیه آنها صادر میکنم.»
🔹 ۱۵ خرداد ۱۳۴۲: پس از بازداشت امام خمینی، شهر قم و سپس تهران و سایر شهرها شاهد اعتراض و قیام مردم علیه حکومت گردید و دژخیمان رژیم مردم را در چند شهر به گلوله بستند.
🔹 ۱۳۳۰: در بحرین تظاهراتی علیه حاکم این جزیره و انگلیسیها برگزار شد. تظاهرکنندگان بحرینی متفقاً خواستار نظارت دولت ایران بر امور این جزیره شدند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مثال کارشناس درباره اسرائیل مجری اینترنشنال را ناراحت کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 سرخوردگی اپوزیسیون خارجنشین از حمایت غرب: دولتهای غربی قابل اعتماد نیستند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 یه اسرائیلی که #زن_زندگی_آزادی، عکسی قدیمی منتشر و با حسرت نوشته «ایران قبل از انقلاب اسلامی»!
🔹جدا از اینکه معلوم شده این عکس مال ایران نیست، ایشون اعتراف کرده که تنها برتری(!) برخی زنان در دوران پهلوی با الان، پوشیدن آزادانه دامن کوتاه و نیمهعریانی بود، نه پیشرفت در معرفت و معنویت و علم و دانش!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 #پهلوی_به_روایت_تاریخ (۱۶ و ۱۷ و ۱۸ خرداد): کشتار مردم معترض به کمبود نان!
🔸 ۱۶ خرداد ۱۳۴۲: در قم، تهران و شیراز حکومت نظامی برقرار شد و صدها نفر دستگیر شدند.
🔸 ۱۳۰۵: در جریان اعتراض عمومی مردم ملایر و تظاهرات آنان علیه کمبود نان در این شهر، عده زیادی از مردم از جمله ۱۶ زن که در جریان تجمع مقابل نانواییها در زیر دست و پا مُردند، کشته شدند.
🔸 ۱۳۰۴: لایحه نظام وظیفه اجباری که توسط رضاخان به مجلس ارائه شده بود به تصویب مجلس رسید.
🔹 ۱۷ خرداد ۱۳۵۷: «ناصر مقدم» آژودان مخصوص شاه، رئیس ساواک شد.
🔹 ۱۳۴۶: امام خمینی هرگونه کمک به اسرائیل و فروش نفت به آن را حرام دانست.
🔹 ۱۳۴۲: «اسدالله علم» نخستوزیر گفت: «15 نفر از بزرگترین پیشوایان مذهبی به زودی در دادگاه نظامی محاکمه میشوند و ممکن است کارشان به مجازات اعدام ختم شود.»
🔸 ۱۸ خرداد ۱۳۴۸: شاه در مصاحبه با واشنگتنپست گفت: «ایران سالانه ۴۵ میلیارد ریال صرف خرید اسلحه و تحکیم توان دفاعی خود میکند.»
🔸 ۱۳۰۵: اعلام شد که بیماری مالاریا به سرعت در استان خراسان در حال گسترش است و نبود پزشک سبب فراگیر شدن این بیماری شده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 «حسین قاضیان» کارشناس شبکه ضدایرانی ایراناینترنشنال در برنامه زنده: این شبکه مصداق ژورنالیسم تبهکار است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚫 بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
✍🏼 حجتالاسلام دکتر احمدحسین شریفی
📝چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است. همه سخن وی این است:
🎥 «تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
🔻 روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1️⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2️⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3️⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4️⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5️⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6️⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴ماجرای عمارت مجلل همسر معاون سابق رئیس جمهور چیست؟ / تکرار پرونده لواسانات، اینبار در مرند
🔻طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها درخارج از محدوده قانونی شهرها و شهرکها جز در موارد ضروری ممنوع میباشد؛ موارد ضرور هم طبق تبصره ١ ماده١ همین قانون در «کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱» مورد بررسی قرار میگیرد.
🔻یکی از این مصادیق تغییر کاربری، در شهر مرند استان آذربایجان شرقی است، این زمین مربوط به خانم عفت اجتهادی همسر عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است و وی با استفاده از نفوذ خود و تخلف از قانون، اراضی را تغییر کاربری داده است و در این قطعه «عمارتی مجلل» ساخته شده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
متاسفانه افراد ذی نفوذ عمدتا در اراضی کشاورزی و مناطق خوش آب و هوا اقدام به تغییر کاربری زمینها میکنند و این مسئله در بسیاری از نقاط کشور فراگیر شده است که ضربه شدیدی به محیط زیست و امنیت غذایی کشور میزند و عملا راهی را باز میکند که در یک منطقه افراد به جای کشاورزی، زمینها را به سمت تغییر کاربری ببرند و ارزش زمین را چند برابر کنند.
یکی از مصادیق این اتفاق در شهر مرند استان آذربایجان شرقی است که این زمین مربوط به خانم عفت اجتهادی همسر عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است و به نظر میرسد وی با استفاده از نفوذ خود خلاف قوانین حفظ کاربری ارازی زمین زراعی را تغییر کاربری داده است و به گفته اصغر رفیعی، مدیرکل سابق دفتر حفظ کاربری کشور در این قطعه از زمین «عمارتی مجلل» ساخته شده است.
طبق مجوزهایی که درباره این زمین وجود دارد خانم عفت اجتهادی با تغییر کاربری اراضی زراعی در روستای یام، این اراضی را به باغ تبدیل کردهاست و طبق رویههای قانونی اگر باغها بیش از ۲۰۰۰ متر مربع مساحت داشته باشند و تعداد قابل توجهی درخت در آن موجود باشد، مالک باغ میتوان «خانه کارگری» با مساحت حدود ۵۰ متر بسازد که این باغ ۵۱۰۵ متر مربع است و طبق صورتجلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک، مجوز ساخت ۶۰ متر اتاق کارگری صادر شده است.
اما متراژ این ملک به جای ۶۰ متر مربعی که در مجوز ذکر شده، ۱۲۰ متر مربع بوده است و اصلا با مفهوم خانه کارگری مطابقت ندارد و عمارت مجللی در زمینی که زراعی است، ساخته شده.
👈منتظر اعمال قانون هستیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
اصلا حواسم نبود مردمِ فرانسه بهتر از ما درباره ی #آیت_الله_خمینی و #انقلاب_اسلامی میدانند! از کنارگذرِ #سفارت_آمریکا ( درتهران) داشتیم عبور میکردیم و سرم تو گوشیم بود که یه بحثی بالا گرفت بین گروهِ فرانسوی و فهمیدم صحبت درباره ی همین موضوعاته و منه ایرانی بیرونِ داستانم!!
.
.
گفتم وایسید! وایسید! یبار دیگه برگردید عقب و برای منم بگید چی میگفتین؟! گفتن داشتیم درباره انقلاب و اقای خمینی و فلسفه و تفکراتش حرف میزدیم! پرسیدم از کجا درباره ی عقایدش میدونین؟! گفتن چون حرفهای خمینی رو روی نوار ضبط میکردن و اون موقع در تلویزیون و رادیو گوش میدادیم!! گفتم خب خب؟! نظرتون چیه دربارش؟!
.
.
«گفتن میدونی تمام عقایدش خیلی فوق العاده بود! اندیشه ی وابستگی زدایی یا غیروابسته ساختنِ ایران واقعا درست بود ..شاید تنها چیزی که اوکی نیستیم باهاش موضوعِ حجابه! ولی جالب بود وقتی سفارت رفته بودیم ویزا بگیریم(پارسال در شلوغی ها اقدام کرده بودن)، پرسیدیم اوضاع چطوریه و اجبار چرا؟! و بهمون گفتن حجاب اصلا بحث دینی نیست که اجبار باشه! امروز بیشتر یک بحثِ سیاسی-اجتماعی درون جامعه ایران شده برای جلوگیری از انبوه مسایلی که قدرتِ کنترلِ دولت مرکزی به آن نمیرسه و مشکل روی مشکل میاد اگر این حجاب نباشه! و به نظرمون منطقی اومد! …»
✍ مریم یوسفی صدر