eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
این را یک هنرمند کشیده و می خواسته حرف حقی را بزند. اینکه باید اولویت ها را بشناسیم. هر چند در مثال مناقشه نیست و این فقط یک تمثیل است اما واقعیت این است که در واقعیت زندگی نمی توان اینگونه قضاوت کرد و مساله خیلی پیچیده تر است ممکن است کوسه ها منتظرش باشند ممکن است منتظر قایقی است و می داند که میرسد و این صندلی را به عنوان کرایه ساخته است اساسا میزان چوبی که برای ساختن یک صندلی استفاده می شود به درد ساختن قایق نمی خورد! ممکن است دشمنان منتظرش باشند ممکن است: حال اسیریست که هنگام فرار یادش افتاد کسی منتظرش نیست... نرفت!
هدایت شده از mesaghمیثاق
مبانی نظری قانون اساسی.pdf
723.7K
♨️پی‌دی‌اف کتاب👆 📗 «مبانی نظری قانون اساسی شهید آیت الله دکتر بهشتی» ✍️اگر انقلاب اسلامی در ایران، شگفت انگیزترین پدیده اجتماعی معاصر نامیده شود، گزافه نیست: کتاب حاضر شامل نظرات تفصیلی و تفسیری آیت الله شهید دکتر بهشتی درباره قانون اساسی است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
دائما می پرسید برای فهم اقتصاد اسلامی چه بخوانیم... هیچ چیز به اندازه فهم قانون اساسی و مبانی نظری آن به شما کمک نخواهد کرد...
هدایت شده از mesaghمیثاق
مسجد اعظم.MP3
20.15M
🎙برنامه | قسمت دوازدهم 🗂موضوع: جهاد تبیین اقتصادی 🗣 استاد: حسین عباسی فر جمعی از خواهران قرآنی
هدایت شده از mesaghمیثاق
۲۸ مرداد ۱۴۰۲/ سال سوم کلاس کودتای سبک زندگی را پایین نیاورید! اتاق بازرگانی از رضاخان تا مرعشی و سلاح ورزی! بعضی ها در تبیین دشمنی با صهیونیسم بین الملل بیشتر از دو سه خط توضیح ندارند در حالی که آن پیر رهنمای فرمود: جهانخواران علیه ما، از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره، برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان بگیریم(صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۰). بنابراین دلایل نزاع تمدنی ما با استکبار جهانی و به عبارتی گستره ، به اندازه تمام عرصه های پاسخگویی و جامعیت اسلام عزیز است. حادثه ۲۸ مرداد۳۲ تثبیت کودتایی بود که از دهه ها قبل برای حرکت دادن ایران در مسیر شروع شده بود. از مهمترین قطعه های آن کودتای ساختاری، الگوهای مدیریت اقتصادی جامعه بود، چرا که نظام سرمایه داری بیش از آنکه سیاسی فرهنگی باشد، اقتصادی است. یکی از یادگارهای شوم دوره رضاخان است(تاسیس ۱۳۰۵).نهادی که ثمره طبیعی حرکت به سمت تولید صنعتی و کارخانه ای متمرکز است. از نظر اسلام عزیز ( سوره حشر آیه۷) ساز و کارهای اقتصادی نباید منجر به انباشت و چرخش ثروت در دست عده ای معدود شوند و مدل تولید متمرکز، دقیقاً همین مفسده بنیادین را ایجاد می کند. وقتی تولیدْ کارخانه ای شد، قاعدتاً عده ی بسیار معدودی توان راه اندازی، مدیریت و تولید در قالب کارخانه را دارند و همین آغاز تشکیل شکاف طبقاتی و ایجاد یک طبقه فوق ثروتمند و قدرتمند در جامعه می شود. از ثمره تولید متمرکز است که فردی در برنامه زنده تلویزیونی رجز می خواند که من به اندازه چندین نماینده مجلس و وزیر قدرت دارم و اگر را بردارید، به راحتی یک برانداز دیگر را جایگزین می کنیم. مصیب اینجاست که تقریبا هیچ دولتی هم یارای مقابله با این طبقه را ندارد. : مدل تولید در اسلام (اینجا) اجرای سند۲۰۳۰ از زمان رضاخان شروع شد (اینجا)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدر در صدر! به قول حضرت استاد: محسن واقعا محسن است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
تعصب ویروس است تعصب در مقابل عقلانیت است در هیچ زمینه ای تعصب قابل قبول نیست حتی در مورد امر دینی! این روزها اگر کسی را ببینم که متعصبانه از علوم انسانی متعارف استفاده می کند و بر علمی بودن مباحثش تاکید دارد با او بحث نمی کنم. فقط این نسخه را برایش می پیچم! حقیقتا شفابخش است... امام خمینی: «عصبیّت یکی از اخلاق باطنه نفسانیه است که آثار آن مدافعه کردن و حمایت نمودن از خویشاوندان و مطلق متعلقان است، چه تعلق دینی و مذهبی و مسلکی باشد، یا تعلق وطنی و آب و خاکی یا... و این از اخلاق فاسده و ملکات رذیله‏ای است که منشأ بسیاری از مفاسد اخلاقی و اعمالی گردد. و خود آن فی نفسه مذموم است گرچه برای حق‏ باشد، یا در امر دینی باشد و منظور اظهار حق نباشد، بلکه منظور غلبه خود یا هممسلک خود یا بستگان خود باشد.» (شرح چهل حدیث، امام خمینی، ص ۱۴۵)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی.mp3
35.73M
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲ ✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود. * برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید: - نمای فقه اقتصادی امام خمینی - اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه - شهید بهشتی و عدالت اجتماعی
هدایت شده از mesaghمیثاق
مهار تورم با کشیدن مهار رسانه امکان پذیر است...
هدایت شده از mesaghمیثاق
وقتی در اربعین به زیارت اباعبدالله علیه‌السلام می‌رویم توجه کنیم که در نقطه‌ی آغاز فرآیند ظهوریم...
هدایت شده از mesaghمیثاق
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من اگر جای دوستان عزیزم، آقای ، ، ، ، و... بودم، تمرکزم را بر روی نمی گذاشتم، بلکه بر روی می گذاشتم! شعار یک جنبش نباید تدافعی باشد، بلکه باید روی نقطه تمایز گفتمانش سوار باشد. در مقابل کسانی که قیمت نفت و گاز و انرژی و حتی گندم و گوشت را با فوب خلیج میسنجند، روی در ایران تمرکز کنید: ◀️ اگر حرف از می زنند، بهشان ثابت کنید که که کارگر و کارمند در حال پرداخت به دولت و سرمایه دار دوزاری و بی خلاقیت امروز است، بسیار عظیم تر از آنچیزی است که آنها به مردم پرداخت می کنند! ◀️ به دولت هم حالی کنید که اگر با خلق پول تولید می کنند، دولت نباید با سرکوب دستمزد کارگر نتایج آن را مهار کند! ◀️ تنها لنگر تعادل این دفاع از سه یا چهار برابر شدن است! 🔆در بازار منفعت خواهانه امروز که اصناف فقط بخاطر منافعشان از یک گفتمان حمایت می کنند و فقط برای ما کارگرها و کارگرزاده هایی که مزد دستمان را می خوریم و قیمت کار ما 12 ماه یکبار تعدیل می شود(در مقابل بنگاه دار که ماهی دو بار قیمت کالایش را افزایش می دهد!) منفعت دارد و بنگاه دار ظاهرا سود هم می کند! ⚠️دولت اولین پس از انقلاب بود و دولت اقای رئیسی تا اینجا ست! بنگاه دار هم فکرش سود است، نه تنظیم گری، زبانشان بازار است نه شاخص های زندگی!
هدایت شده از mesaghمیثاق
بازنگری در اسلام یا بازنگری در فقه!؟ بیانات سال ۱۳۶۴ 🔸 ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقه غنی و سرشار و ارزشمند ما که خیلی انصافاً فقه قوی و استدلالی و عمیقی است، یک دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید. آن عیب، عبارت است از اینکه این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزل‌الله» دارد حکم می‌کند و اجرا می‌کند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشه‌ای زندگی می‌کنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعه‌ی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیش‌بینی نشده؛ ... این عیب را شما باید برطرف کنید. شما باید یک‌بار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومت‌کردن. 🔸 ما می‌خواهیم الآن حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام. اسلام دارد، دارد، دارد، دارد، دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتش‌بس موقت دارد، نظام کارگری و کارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانون‌گذاران دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسله مراکز دارد؛ اینها در اسلام هست، مگر می‌شود بگویید نیست؟ خیلی خب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رسالهٔ عملیه را باز کرد، بداند چرا مالیات دارند می‌گیرند و چه‌جوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه می‌شود و بقیهٔ چیزهای دیگر. از اسلام باید اینها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید. 🔸 ۵۰ سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمی‌گویم اینها را شما سه‌چهارساله درست کنید، ۵۰ سال وقت دارید؛ ۵۰ سال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است. اگر شما قدم اول را برنداشتید قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید. امروز ما داریم حکومت می‌کنیم، اداره می‌کنیم کشور را، اما این ادارهٔ امروز ما، با ناشی‌گری، با بی‌اطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است. همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرت‌ها را از ما می‌ترساند، اگر آن‌جور کامل و صحیحش بود ببینید چه می‌شد. (بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۶۴/۰۶/۱۱).