eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
77.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خان هفتم - جنگ با آمریکا در سوریه - باز شدن محورهای دیگر محمد ندیمی
هدایت شده از 
- ناشناس.mp3
32.51M
خان هفتم - جنگ با آمریکا در سوریه - باز شدن محورهای دیگر محمد ندیمی
هدایت شده از 
75.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی. دکتر زهرا فتوره چی و محمد ندیمی - ناشناس.mp3
10.57M
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفاه یک امر ذهنی است مطلوبیت یک امر کاملا ذهنی است هیچ نسبتی (تاکید میکنم هیچ نسبتی) با بیرون از انسان ندارد اگر تمام دنیا را داشته باشید ممکن است در رفاه نباشید و هیچ مطلوبیتی برای شما نداشته باشد اما ممکن است هیچ نداشته باشید و از درون احساس آرامش و رفاه کنید. تصور کسانی که صبح تا شب بمباران ذهنی شده اند این است که بهشتی در غرب وجود دارد و جهنمی در ایران. وقتی تصویر ذهنی شما به هم میخورد آنوقت راهی جز تسلیم در برابر حقیقت ندارید. بارها و بارها ایرانیان بسیاری به کنار همین کانال مسخره رفته اند و عکس گرفته اند و لذت برده اند. یکی از پیش فرض های بسیار غلط اقتصاد علم نما که در دانشگاه ها تدریس می شود این است که بین مطلوبیت و رضایتمندی افراد و مصرف مادی شان ارتباط مستقیم برقرار می کند. خلاف این پیش فرض کاملا غلط را بارها و بارها تجربه کرده ایم اما چون یک پیش فرض ایدئولوژیک است نمی خواهند آن را کنار بگذارند. کتاب داشتن یا بودن اریک فروم یکی از منابعی است که می توانید در مورد این موضوع مطالعه کنید. در حقیقت ما با مصرف بیشتر نیست که لذت بیشتری می بریم بلکه از نگاه و توجه دیگران و شأنی که فکر میکنیم در نگاه دیگران پیدا میکنیم لذت می بریم. لذت یک امر درونی و ذهنی است و این امر منطقا نمی تواند به بیرون از انسان اتصال ماهوی داشته باشد. نهایتا بتواند ابزاری باشد برای آن امر درونی. یعنی با خوردن یک سیب آن امر درونی فعال شود. در عین حال می تواند خوردن همان سیب مطلوبیت شما را کاهش دهد. فقط به شما و درون شما بستگی دارد نه به آن سیب!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همونطوری که مشاهده میکنید مردم ایران پول ندارند مردم ایران دین ندارند مردم ایران حکومت ندارند مردم ایران عشق ندارند مردم ایران بنزین را میگیرند و سفر غیرضرور می روند و دور دور میکنند و ... پارکینگ بزرگ اربعین، شهر مرزی مهران، امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲ هفتاد درصد پر شده
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دنیای اربعینی مرگ سرمایه داری 🔸 با یادداشت های ⏸بخشی از قسمت آخرSquidGame به همراه دو کلیپ کوتاه ✅برای من کل سریال میخواست همین سکانس کوتاه را به مخاطب نشان دهد و بازی ای که سر مرگ و زندگی آن بی خانمان رها شده در گوشه ای از خیابان در هوای سرد زمستان شروع شد در واقع بازیِ مرگ و زندگی خود سرمایه داری بود.
هدایت شده از 
? دنیای اربعینی مرگ سرمایه داری 🔸 با یادداشت های ⏸بخشی از قسمت آخرSquidGame ✅برای من کل سریال میخواست همین سکانس کوتاه را به مخاطب نشان دهد و بازی ای که سر مرگ و زندگی آن بی خانمان رها شده در گوشه ای از خیابان در هوای سرد زمستان شروع شد در واقع بازیِ مرگ و زندگی خود سرمایه داری بود. ⁉️آیا مستضعفین بی پناه عالم را کسی نجات میدهد؟! واقعا چه کسی بازی را می برد؟! 💢واقیعت دنیای امروز که همیشه بازندگیست: از خاطره خانم مهناز زمانی از سوئد در برنامه سندباد(+)یا خبر شوکه کننده ای از بی اهمیتی مردم یک شهر به تجاوزی بی رحمانه در متروی شیکاگو(+) و به قتل یک زن نیویورکی(+) تا پویش شکستن بی تفاوتی در فرانسه(+) نشان می دهد ماها بازی را بد باختیم. بزار خوشحال باشیم که در فیلم به آن بی خانمان کمک شد اما اینکه در شهری کوچک در بوستون در طی ۶ سال ۶ هزار نفر مردند را چه کنیم. اینکه دیگر فیلم نیست. ➕سالانه ۲/۵ میلیون کودک در آمریکا بی خانمان هستند و ۷۰۰ هزار نفر در ۱۲ ماه سال سقف نمی بینند(+)و بخش قابل توجه ای از افراد بی خانمان عمدا مرتکب جرم و جنایت می شوند تا به زندان پناه ببرند. و این پارادوکس تلخ در نظامی که ادعای آزادی دارد رخ می دهد! مردم از آزادی بازار به زندان پناه می برند.(+) ➕بیشتر از آنکه بشر از آب شدن یخ های قطبی و موشک و بمب و جنگ بترسد باید از چیزی بترسد که مادرِ این اتفاقات است. هیروشیما و ناکازاکی در طول این همه سال فقط ۲۰۰ هزار کشته داد اما نظام اقتصاد مبتنی بر بازار رقابتی سالانه 220 هزار نفر را فقط به خاطر سرما و گرما به کام مرگ برده است!(+) کدام خطرناکتر است؟! (+) جنگ تحمیلی ۸ ساله خودمان طولانی ترین و پرهزینه ترین و وسیع ترین جنگ قرن بوده است. یعنی ۱/۵برابر جنگ جهانی اول و ۲ برابر جنگ جهانی دوم. اما ضربه ای که لیبرالهای ریشوی کت و شلواری به اقتصاد ما زدند از این جنگ بیشتر و بدتر بوده است.(+) ♨️امام بعد از جام زهر ۵۹۸ دقیقا به همین جنگ اشاره میکردند که خطرناکتر و بدتر از جنگ عادیست! جنگ فقر و غنا و پابرهنه ها و مرفهین بی درد! برای پیروزی در این جنگ که دنیا را درگیر خود کرده است ما بشدت مدیون جمهوری اسلامی هستیم(+) که هرچند هنوز برنده نشده ایم اما هیچگاه هم بازنده نبودیم و نباختیم.(+)(+) ✅اگر میخواهیم به مانند سریال، سرمایه داری در لحظات آخر بمیرد و نبضش بایستد باید دنیای بازی را عوض کنیم تا جهانی نو به ارمغان بیاوریم. دنیای اربعینی جایی است که نه در آن فقر مفرطی دیده می شود نه ثروت بی حساب...اربعین آن دنیای جدیدی است که مرگ سرمایه داری ست.(+)
هدایت شده از 
ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پس‌ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام، وای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت.
هدایت شده از 
چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگره‌های نظام ستمشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات‌ امریکا را در این کشور شکسته است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰احساس نیاز کاذب، از دیروز تا سرای ایرانی! 🎦 ویدئو‌ی بالا را ببینید. 🔻 ویدئوی انتقادی درباره و نحوه اقناع مخاطب برای خرید، از گذشته تا به امروز روند مشابهی داشته و دارد. در این ویدئو فروشنده، برای فروش، می‌گوید این کالاها باعث می‌شود شما اوقات فراغت بیشتری داشته باشید و همینطور در حال حاضر نیز آگهی بازرگانی فروشگاه‌های بزرگ ما را اقناع می‌کنند که برای مصرف کردن، حتی خودمان را زیر دین و قسط ببریم اما جواب ما به اینها، پاسخی است که فردی آخر این ویدئو، به فروشنده می‌دهد! .
هدایت شده از 
🔸پیوند حسین و مسیح علیهماالسلام؛ رمز ظهور حضرت مسیح علیه السلام که ذخیره آخرالزمان خداوند هستند شباهات های بسیاری با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارند. شهادت طلبی: حضرت عیسی شعاری داشتند به این مضمون که هر کسی پیرو من است صلیب خود را به دوش بگیرد. صلیب به دوش گرفتن معادل کفن پوشی امروز ماست. یعنی آماده شهادت باشد. قیام علیه ظلم: حضرت مسیح علیه السلام برعکس آنچه برخی تبلیغ می کنند پیامبری انقلابی و مبارز بودند و علاوه بر اینکه مانند حضرت ابراهیم علیه السلام بت شکنی داشتند آنقدر در طول سه سال نبوت خویش مبارزه کردند علیه کفر و شرک و ظلم که تحمل دشمنان خدا تمام شد و تصمیم گرفتند او را به شهادت برسانند
هدایت شده از 
🔸پیوند حسین و مسیح علیهماالسلام؛ رمز ظهور حضرت مسیح علیه السلام که ذخیره آخرالزمان خداوند هستند شباهات های بسیاری با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارند. شهادت طلبی: حضرت عیسی شعاری داشتند به این مضمون که هر کسی پیرو من است صلیب خود را به دوش بگیرد. صلیب به دوش گرفتن معادل کفن پوشی امروز ماست. یعنی آماده شهادت باشد. قیام علیه ظلم: حضرت مسیح علیه السلام برعکس آنچه برخی تبلیغ می کنند پیامبری انقلابی و مبارز بودند و علاوه بر اینکه مانند حضرت ابراهیم علیه السلام بت شکنی داشتند آنقدر در طول سه سال نبوت خویش مبارزه کردند علیه کفر و شرک و ظلم که تحمل دشمنان خدا تمام شد و تصمیم گرفتند او را به شهادت برسانند یاران اندک: حواریون مسیح علیهم السلام تنها یاران او بودند و هم چون حضرت حسین بن علی علیهماالسلام وفادار و از جان گذشته. اتصال به موعود: حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه وقتی ظهور می کنند اولین جملاتی که بر زبان می آورند خون خواهی جد بزرگوارشان حضرت ثارالله علیهماالسلام است. در این خون خواهی همراه ایشان حضرت مسیح علیه السلام حاضر خواهند بود پرچم: پیروان مسیحیت در طول تاریخ بیشتر از دیگران بودند و هر چند به دلیل تحریف، پیروان مسیح علیه السلام تصور می کنند او به صلیب کشیده شد اما نشانِ صلیب در طول قرنهای متمادی پرتکرارترین نشان بوده است. امروز به وضوح می توانیم ببینیم که بزرگترین گردهمایی انسانی در زیر پرچم اباعبدالله شکل گرفته و فریاد لبیک یا حسین پرطنین ترین فریاد تاریخ شده است. مادر پاک: حضرت مسیح همچون حضرت اباعبدالله الحسین علیهماالسلام از مادری پاک و مطهر متولد شده است و هر دو مادر بزرگوار، لقب سیده النساء را دارند مدت حمل: حضرت مسیح و اباعبدالله علیهما السلام هر دو مدت حمل شان 6 ماه بود انی من المسلمین: عبارت انی من المسلمین که در قرآن از زبان حضرت مسیح علیه السلام نقل شده است بر زبان مبارک حضرت اباعبدالله علیه السلام نیز جاری شده است. کاش اربعین حسینی بتواند محلی باشد برای تحقق این آیه شریفه که: قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ
هدایت شده از 
مبانی نظری قانون اساسی در بند دوم از اصل چهل و سوم بخش اقتصاد قانون اساسی برای ایجاد یک حرکت خلاق در مردم در شهر و روستا گفته ایم که باید به همه کسانی که توانایی کار دارند اما سرمایه و وسایل کار ندارند ابزار و وسیله و امکانات کار بدهیم این استعدادها را به کار بگیریم این استعدادها را نمی شود در تنگنا قرار داد در جمهوری اسلامی نباید استعداد سرگردان وجود داشته باشد. برای همین منظور در هفته گذشته اولین گام برداشته شد و مبلغ سه میلیارد تومان وام بدون بهره با حداقل کارمزد که از یک درصد بیشتر نخواهد بود و شاید هم کمتر از یک درصد از ساده ترین راه ممکن و كم تشریفاتترین ولی قابل اعتمادترین که شاید شبکه های صندوق های قرض الحسنه ،باشند تصویب شد که در سرتاسر کشور در اختیار همه افراد و گروه هایی قرار داده شود که میخواهند فعالیتهای سالم و سازنده کشاورزی ،دامی خدماتی و صنعتی داشته باشند. این اولین گامی است که شورای انقلاب برداشته است. قبلاً این طرح به شکلی دیگر مطرح شده بود و شورا تصویب کرده بود ولی در اشکال داشت: یکی این که در پیچ و خمهای اداری افتاده بود. دوم این که برای این وام کارمزدی برابر چهار یا شش درصد منظور کرده بودند که این با انقلاب اسلامی ما نمی خواند. ما نمی خواهیم دو مرتبه همان کاری را بکنیم که رباخوارهای مقدس مآب بازار و غیر بازار میکردند و ربای آب نکشیده و آب کشیده می.خوردند اگر اسم بهره را کارمزد هم بگذاریم بهره بهره است. به این دلیل بود که این تغییرات را دادیم و هم بهره را برداشتیم و هم راه دادن و ام را ساده کردیم تا بتواند ان شاء الله زودتر در میدان عمل قرار بگیرد. -شهید بهشتی|مبانی نظری قانون اساسی پ.ن: تفکر عمیق لازم است
هدایت شده از 
💢 حکم اعدام به‌خاطر انتشار 5 توئیت انتقادی علیه فساد و نقض حقوق بشر در حساب توئیتری با 9 دنبال‌کننده! 🔹 شیخ «سعید الغامدی» روحانی معارض دولت سعودی خبر داد، برادرش «محمد» به خاطر انتشار پنج توئیت انتقادی علیه فساد، نقض حقوق بشر و دفاع از علمای زندانی به اعدام محکوم شده است. 🔸 به گفته الغامدی، برادرش این توئیت‌ها را با یک حساب جعلی که فقط نُه دنبال‌کننده داشت منتشر کرده و دادگاه گزارش‌های پزشکی مبنی‌بر ابتلا وی به بیماری‌های مزمن عصبی را نپذیرفته است. 🔹 الغامدی مدعی است، محکومیت برادرش با هدف اعمال فشار به او بوده است چرا که تاکنون تلاش‌های سعودی برای بازگرداندن وی به کشور موفقیت‌آمیز نبوده است. 🔸 در پی انتشار این خبر کاربران عربستانی هشتگی برای جلوگیری از اعدام محمد الغامدی به راه انداختند که ارتش سایبری سعودی همچون گذشته با شکستن هشتگ از ترندشدن آن جلوگیری کرد. 🔗 منبع
هدایت شده از 
💢 ارزیابی برنامه کاهش اتکا به نفت و متنوع‌سازی منابع درآمدی در پادشاهی سعودی از 2012 تا 2022
هدایت شده از 
💢 ارزیابی برنامه کاهش اتکا به نفت و متنوع‌سازی منابع درآمدی در پادشاهی سعودی از 2012 تا 2022 🔹 «مؤسسه مطالعات کشورهای عربی خلیج فارس» (AGSIW) در گزارشی با بررسی چهار شاخص صادرات، تولید، درآمدهای دولت و اشتغال به ارزیابی برنامه‌های دولت سعودی در حوزه تنوع‌بخشی منابع درآمدی و کاهش اتکا به نفت پرداخت. 🔸 «تیم کالن» نویسنده این گزارش معتقد است برای مقایسه شاخص‌ها لازم است دو سال با سطوح مشابه از صادرات نفت در سعودی را در نظر گرفت لذا سال‌های 2012 و 2022 را انتخاب کرده است. 🔹 براساس این گزارش: 1️⃣ در شاخص صادرات: اگر چه نفت همچنان سهم بالایی از کل صادرات سعودی در سال 2022 را داراست (74 درصد)، نسبت به سال 2012 (با سهم 84 درصدی) کاهش داشته است؛ این کاهش با افزایش سهم صادرات محصولات پتروشیمی (از 9 درصد در 2012 به 12 درصد در 2022) و گردشگری خارجی (از 2 درصد در 2012 به 5 درصد در 2022) پوشش داده شده است. 2️⃣ در شاخص تولید: سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی سعودی از 37 درصد در 2012 به 39 درصد در 2022 رسیده است. همچنین سهم بخش غیرنفتی (چه خصوصی و چه دولتی) از 52 درصد در 2012 به 56 درصد در 2022 افزایش یافته است. به همین ترتیب سهم بخش خصوصی از تولید ناخالص داخلی به صورت واقعی از 39 درصد در سال 2012 به 41 درصد در سال 2022 رسیده است؛ که در بخش خصوصی غیرنفتی حوزه املاک، تجارت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، تولید (احتمالاً بیشتر محصولات پتروشیمی) و خدمات اجتماعی و شخصی بیشترین رشد را داشته‌اند. 3️⃣ در شاخص درآمدهای دولت: درآمدهای غیرنفتی سعودی از 10 درصد در سال 2012 به 32 درصد در سال 2022 افزایش یافته است که وضع «مالیات بر ارزش افزوده» در سال 2018 و سپس افزایش آن از 5 به 15 درصد در سال 2020 بالاترین سهم را در افزایش درآمدهای غیرنفتی این کشور داشته است. 4️⃣ در شاخص اشتغال: نویسنده «کاهش اتکای شرکت‌های بخش خصوصی به کارگران غیرعربستانی» و «کاهش اتکای شهروندان عربستانی به مشاغل بخش دولتی» را مبنای تحلیل خود قرار داده است اما معتقد است محدودیت داده‌ها مانع از تحلیل دقیق می‌شود، لذا به مقایسه سهم شهروندان عربستانی از کل اشتغال کشور در سال 2016 و 2022 پرداخته که از 16 درصد به 23 درصد رسیده است. همچنین بیان می‌دارد، سهم شهروندان عربستانی شاغل در بخش دولتی از 45 درصد در سال 2016 به 42 درصد در سال 2022 کاهش یافته است. 🔗 منبع
هدایت شده از 
🎙 راوی: اصلاحات سعودی در دوران جدید و زیر نظر «محمد بن سلمان» را باید در چند حوزه نقد و بررسی کرد: 🔹 حوزه اجتماعی: روشن است که اصلاحات و تغییرات در اوج خودش قرار دارد و بیش از تصور و پیش‌بینی ناظران نیز بوده است؛ کاهش قدرت و نفوذ نهاد دینی و روحانیون، لغو محدودیت‌های زنان برای حضور اجتماعی، برگزاری برنامه‌های تفریحی همچون جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها به‌صورت مختلط، فعال‌شدن سینماها و غیره حتی آزادتر از برخی کشورهای غربی دنبال شده‌اند. به عنوان مثال در حوزه سینما برخی فیلم‌هایی که در خود غرب محدودیت سنی دارند (از جمله دختر گمشده - 2021) در سعودی بدون محدودیت نمایش داده شدند یا فیلمی همچون «باربی» که جنجال زیادی در دنیا به پا کرد بدون سانسور در سعودی اکران شد. 🔸 حوزه اقتصادی: تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و بهبودهایی نیز ایجاد شده است اما با برنامه‌ها و اهداف مطرح‌شده فاصله زیادی وجود دارد.‌ محمد بن سلمان در سال 2016 و در مصاحبه با العربیه بیان داشت: «ما در سال 2020 می‌توانیم بدون نفت هم زندگی کنیم»، ولی آمارها نشان می‌دهد فاصله بسیار زیادی تا تحقق این هدف وجود دارد. خصوصاً اگر درآمدهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی را نیز نوعی درآمد نفتی در نظر بگیریم. در حوزه اقتصادی با وجود اصلاحات قانونی و اداری متعدد و گسترده، «جذب سرمایه‌گذاری خارجی» و «فروش سهام آرامکو» که رکن اصلی چشم‌انداز 2030 هستند، به برنامه‌ریزی مورد نظر دولت سعودی نرسیده‌اند. 🔹 حوزه سیاسی: عملاً هیچ تغییری در راستای افزایش «مشارکت سیاسی شهروندان» صورت نگرفته است و از قضا با متمرکزسازی بیشتر قدرت در دست پادشاه و ولیعهد، کاهش اختیارات نهادهای سیاسی و مرتبط‌سازی مستقیم نهادها به پادشاه، سیاست و حکومت در پادشاهی سعودی به سمت تقویت دیکتاتوری حرکت کرده است.
هدایت شده از 
💢 انتشار رسمی آیین‌نامه و مقررات سازمان بیمه سعودی 🔹 در پی موافقت شورای وزیران سعودی در جلسه 16 آگوست با تشکیل «سازمان بیمه» سعودی، روزنامه رسمی این کشور (أم القری) آیین‌نامه مربوط به این سازمان را منتشر کرد. 🔸 بر اساس این آیین‌نامه سازمان بیمه سعودی از لحاظ مالی و اداری دارای استقلال و از لحاظ ساختاری زیر نظر «رئیس شورای وزیران» خواهد بود. از این پس سازمان بیمه سعودی نماینده پادشاهی در سازمان‌ها، نهادها و نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با حوزه بیمه خواهد بود. 🔹 این سازمان وظیفه تنظیم و ارتقاء بخش بیمه و نظارت بر آن در پادشاهی سعودی را برعهده دارد و در راستای تقویت آگاهی بیمه‌ای، حمایت از حقوق بیمه‌شدگان، ثبات مالی و توسعه بخش بیمه و تحکیم مبانی روابط قراردادی بیمه‌ای فعالیت خواهد داشت. 🔸 اعضای هیأت مدیره این سازمان از میان متخصصان این حوزه و برای دوره سه‌ساله (قابل تمدید) با پیشنهاد «شورای امور اقتصادی و توسعه‌ای» سعودی و انتخاب «رئیس شورای وزیران» تعیین می‌شوند و رئیس هیأت مدیره سازمان نیز با «دستور پادشاه سعودی» منصوب خواهد شد. 🔗 منبع
هدایت شده از 
💢 جریمه‌های سنگین برای متخلفان؛ از جابجاکردن سطل زباله خیابان تا اعلام بدون مجوز اخطار هواشناسی 🔹 وزارت «امور شهری، روستایی و مسکن» سعودی در جدیدترین تغییرات جدول تخلفات شهری، جابجایی سطح زباله خیابان، استفاده از آن برای کاری غیر از جمع‌آوری زباله و آسیب‌زدن به آن را تخلف برشمرد. 🔸 برای این تخلفات تا سقف 500 ریال جریمه و در صورت آسیب‌دیدن سطل جبران خسارت در نظر گرفته شده است. 🔹 وزارت «محیط زیست، آب و کشاورزی» سعودی نیز 14 تخلف خطرناک در حوزه هواشناسی را اعلام و برای آن‌ها جریمه تعیین کرد. 🔸 بر اساس اعلام این وزارتخانه، هرگونه فعالیت بدون مجوز مربوط به هواشناسی از جمله نصب دستگاه‌های بررسی آب‌وهوا یا اعلام هشدار و همچنین بی‌توجهی به گزارشات هواشناسی در طراحی‌های مهندسی و پروژه‌های اقتصادی مشمول جریمه از 50 هزار تا 500 هزار ریال خواهد شد. 🔗 منبع1 🔗 منبع2
هدایت شده از 
💢 روزنامه سعودی مکه: گویا ولیعهد به ایران می‌گوید، مواضع پیشین را که افراط‌گرایان در کشور ما و شما تنظیم می‌کردند، رها و بر مشترکات تمرکز کنیم! 🔹 «زید بن علی الفضیل» نویسنده روزنامه «مکه» در یادداشتی با عنوان «سعودی، ایران و دوران جدید» ضمن تأکید بر اینکه دولت سعودی در دوران «محمد بن سلمان» الگوی سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی‌اش را تغییر داده است به مواضع ولیعهد سعودی در زمینه توسعه و پیشرفت منطقه اشاره کرد و خواستار درک این تغییرات از جانب ایران شد. 🔸 این نویسنده با بیان اینکه در گذشته سعودی گرفتار افراط‌گرایان جنبش «صحوه» بود و آن‌ها به اسم دین پیوندهای بین ما را قطع کردند نوشت: «به نظر من گویا چنین است که ولیعهد می‌خواهد به ایران بگوید: تکرار مواضع گذشته افراط‌گرایان بس است، بگذارید بر روی اشتراکات‌مان تمرکز کنیم». 🔹 الفضیل دین واحد و فرهنگ اسلامی و عمق ارتباطات تمدنی و اجتماعی در دو سوی خلیج فارس را از جمله این اشتراکات برمی‌شمارد. 🔸 نویسنده مدعی است، چشم‌انداز جدید سعودی این کشور را از «فهم غلط از دین» آزاد و زنجیرهایی که مانع توسعه می‌شد را در هم شکسته است. وی تأکید دارد: «ما امیدواریم که امروز دنیا و خصوصاً «ایران» این را متوجه شود تا بتوانیم روابط مشترک‌مان را بر اساس منافع توسعه بدهیم و نه فرقه‌گرایی مذهبی!». 🔹 «زید بن علی الفضیل» از هاشمیان عربستانی و مدیر برنامه فرهنگی در «مرکز مطالعات خلیج» است. 🔗 منبع