هدایت شده از mesaghمیثاق
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پای کار حسین
چه راهپیمایی میان نجف و کربلا و کاظمین و کربلا و چه راهپیماییهای عظیم داخل کشور به عنوان راهپیمایی #جاماندگان اینها خیلی مهم است.
میلیونها انسان و غالبا جوان در این راهپیماییها شرکت کردند، حضور پیدا کردند.
اینها همه نشان دادند که هم زندهاند، هم با نشاطند، سرپایند هم متدینند، پایبندن به مسائل دینیاند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
ملایک گریه میکردند با ما اربعینش را
خدا ششگوشه کرد از روز عاشورا زمینش را
رسیده جبرییل از آسمان در بعثت حضرت
تسلّی میدهد تا روز عاشورا اَمینش را
قسم داده به عاشورا خدا در شطّی از آیات
قسم خورده اگر در سورهها زیتون و تینش را
شهادت بود سهم حضرت ارباب و یارانش
زمین هم میکشید اطراف او دیوار چینش را
نوشته روی دجله با خطوط موج، ثارالله
و میساید فرات از شرم بر خاکش جبینش را
🏴فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل این همه مهمان نوازی عراقیها از زائران اربعین چیست؟
خاطره ملا جلیل کربلایی مداح مشهور عراقی
هدایت شده از mesaghمیثاق
#عکس_نوشت | شیخ عبدالکریم پاز #تازه_مسلمان آرژانتینی:
✅ در پیاده روی اربعین ، انگار وارد یک دریا شدم....
http://rahyafteha.ir/74365/
هدایت شده از mesaghمیثاق
Arbaeen05-Karimi-@fotros_ir.mp3
7.22M
حسین من بیا و این دل شکسته را بخر
🎤محمود کریمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
#خولیو_سزار_مارتینز
پیر بود
حال نداشت بشینه
می خوابید برای من قصه های زندگیشو تعریف می کرد
می گفت: ازت متشکرم که کمکم کردی مسلمان بشم...
سحرها می رفت حرم نماز شب می خوند.
💬شیخ قمی
🌙 #نماز_شب
هدایت شده از mesaghمیثاق
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شفای رضا پیروی مداح مشهور شمالی از امام حسین از زبان خودش
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺ربکا مسترتون تازه مسلمان انگلیسی
امام حسین (ع) به من انگیزه میدهد که به جستجوی دانش ادامه دهم. (https://rahyafteha.ir/120885/)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹دکتر «ربکا مسترتون»، مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و شیعه مستقر در انگلیس که یک تازه مسلمان است، میگوید که مفتخر است با ورود به اسلام با امام حسین (ع)، نمونه ای از یک روح پاک، شریف و دوراندیش که در تاریکی دنیا مانند او بسیار کم پیدا میشود، آشنا شده است.
🔸وی در این باره میگوید: امام حسین (ع) کسی است که مورد احترام بسیاری از مردم در سراسر جهان است، زیرا مردم در آرزوی راهنماهایی هستند که بتوانند به آنها تکیه کنند، کسانی که شجاع هستند و قلب های پاک دارند و همیشه تعداد کمی از آنها در دنیا وجود داشته است.
🔹نویسنده کتاب «معنویت شیعه برای قرن بیست و یکم»، افزود: وقتی به اسلام روی آوردم هیچ چیزی از امام حسین (ع) و وقایع کربلا نمی دانست و آشنایی با او برایم یک کشف تدریجی بود....
هدایت شده از mesaghمیثاق
یکی از مسائل مورد اختلافی که خیلی به آن پرداخته نمی شود تفاوتِ مکتب اقتصادی و نظام اقتصادی با علم متعارف اقتصاد است.
حتی در تعریف خود علم اقتصاد، تفاوت ها و اختلاف هایی بین اندیشمندان این حوزه است.
اینکه می بینیم برخی دستورالعمل ها و برنامه های اقتصادی در کشور با وجود آنکه نتیجه آن معلوم و مشهود است ولی مدام تکرار می شود و عبرت گرفته نمی شود، ناشی از این است که نگاه مکتبی و منظومه ای به اقتصاد نیست.
مهم ترین اختلاف مکتب اقتصادی و علم اقتصاد، مسئله و مفهوم عدالت است. در علم اقتصاد، عدالت ابزار سنجه و ارزیابی نیست.
در واقع، مکتب اقتصادی اسلام می گوید که عدالت، مبنا و ملاک ارزیابی و ارزشگذاری افعال و اعمال و اقدامات باید باشد ولی در علم اقتصاد، این مسئله جایی ندارد.
ملاک ارزیابی و ارزشگذاری افعال اقتصادی در علم اقتصاد، سود و لذت جویی است؛ هر فعل اقتصادی که منجر به افزایش سود شود و نهایت لذت را برای مصرف کننده و تولید کننده به ارمغان بیاورد، آن فعل خوب است! ملاک خوبی و بدی در علم اقتصاد، سود است. حالا اینکه این سود به نفع چه طبقاتی و به ضرر چه طبقات دیگری باشد در علم اقتصاد، مهم نیست.
اما مکتب اقتصاد اسلامی، ملاک و معیار هر فعل و عملی را عدالت می داند.
اگر فرصتی بود بیشتر می نویسم ...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 آیت الله سید محمدباقر صدر در کتاب #اقتصادنا دربارۀ تفاوت علم اقتصاد با مکتب اقتصادی میگوید:
«مکتب اقتصادی شامل هر اصل بنیادین در زندگی اقتصادی است که با اندیشۀ عدالت اجتماعی سر و کار دارد. اما علم اقتصادی در بردارندۀ هر نظریه است که واقعیتی از زندگی اقتصادی را به گونهای جدا از هر اندیشۀ پیشین یا آرمان عدالت، تفسیر مینماید. پس اندیشۀ عدالت، مرز میان مکتب و علم و نشانۀ تمایزگذار برای تشخیص اندیشههای مکتبی از نظریههای علمی است؛ زیرا اندیشۀ عدالت به خودی خود، عملی نیست و امری محسوس و قابل اندازهگیری یا آزمون شدن با ابزارهای علمی نیست؛ بلکه عدالت مبنای ارزیابی و ارزشگذاری اخلاقی است.»
((شهید سید محمدباقر صدر، اقتصاد ما، ترجمه سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، ج۲، ص۱۹؛ و اقتصادنا، ص۳۸۱))
هدایت شده از mesaghمیثاق
ما طوری رهاسازی بنگاهها و جهانی سازی قیمتها را انجام داده ایم که اختیار سیاستهای مالی و پولی سالهاست دیگر در دست دولت نیست بلکه در اختیار مالکان جدید بنگاهها و بانکهای خصوصی که در پشت صحنه دست در دست هم دارند، می باشد. چاره ای نیندیشیم در چاره اندیشی آنها به دام خواهیم افتاد!