eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ شغل زن یا نقش زن ▪️در ابتدای انقلاب اسلامی چند سوال در حوزه زنان از شهید محمدحسین بهشتی پرسیده می‌شود که ایشان پاسخ آن پرسش‌ها را می‌دهند. 1️⃣ آیا کارکردن را برای زن یک موقعیت دون انسانی تلقی می کنید؟ 2️⃣ آیا زنان می‌توانند رئیس جمهور شوند؟ 🔻حجت‌الاسلام محسن قنبریان از کتاب مبانی قانون اساسی پاسخ شهید بهشتی را بازخوانی می‌کنند.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک مطالبه چگونه بالفعل و فعال می شود؟ گاهی از یک اتفاق ساده شروع می شود! یک دیوارنگاره فرهنگی، اینبار بنگاه داری بانک ها را نشان می گیرد؛ به هر دلیل پایین آورده می شود! جامعه حساس میشود و در هیاهوی مجازی، این اتفاق دیده میشود. جامعه کمی حساس شد، تکثیر آن تصویر و پویش و تجمع های کوچک آرام و... شکل گرفت. در تیتر و گزارش روزنامه ها و رسانه ملی و... انعکاس یافت. از دفتر نشر آثار رهبر انقلاب هم موضع گیری شد: "جلوگیری از بنگاه داری بانکها مطالبه جدی رهبر انقلاب است این مطالبه تحت تاثیر دیوار نگاره یا حذف آن قرار نمی گیرد"! حرف رهبری هم بیشتر از قبل چرخید و دیده شد! غیر از صحه گذاشتن بر بنگاه داری بانکها، کمی بیشتر به عمق ماجرا پرداخت؛ مشکل شرکتهای تو در تو و سخت شدن نظارت و حتی بی خبری هیات امنای بانکها و..‌. ایشان به قوانینی هم اشاره کرد که ظرفیت منع از بنگاه داری دارد! اگر هیچ ثمری نداشت برای ، سوژه خوبی شد که نظر رسمی نظام و رهبری بهتر تبیین شود! اما اگر بخواهد حرکت ثمر دهد تلاشهای بیشتری لازم است! راستش گرچه به ناترازی بانکها پرداخته، اما چیز جدی برای ندارد؛ حالا که می خواهد به صحن بیاید، خوب است این مطالبه اجتماعی به آن پیوند بخورد تا بازدارندگی بیشتر از این بنگاه داری محقق شود! محسن قنبریان
هدایت شده از 
اتفاقا کلیدواژه لیبرال‌ها که جدیدا همه جا از آن استفاده می‌کنند "ناترازی" است. ناترازی کلیدواژه گران‌سازی است. هر جا دیدید حساس شوید.
هدایت شده از 
دوستان عزیز دقت کنید اتفاقات خوبی در این چند روز افتاد از مطالبه مردمی در فضای مجازی کنش‌گری در فضای حقیقی موضع‌گیری رئیس‌کل بانک مرکزی موضع‌گیری دفتر آقاو... بسم‌الله بگویید و اصل ماجرا را مطالبه کنیم: برنامه هفتم در صحن مجلس است و بهترین فرصت برای این مطالبه یاعلی
هدایت شده از 
در بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ تا امروز رتبه نهم بدون مدال علتش اینه که عربستان پول نفت رو خرج واردات و کرده ولی ایران هزینه کرده برای پرورش جوانهای ایرانی مثل و تو رشته های مختلف ورزشی کدام الگوی توسعه عاقلانه تر و عادلانه تر هست؟
هدایت شده از 
بیایید برای اولین بار در انتخابات مجلس به جای رای دادن‌های لیستی و سیاسی، با شاخصِ مشخص انتخاب کنیم و رای بدهیم
هدایت شده از 
موسی غنی‌نژاد بیشتر از آنکه سطح سوادش کم باشد مشکل کمبود بهره هوشی دارد. در سرمقاله‌ای که در دنیای اقتصاد نوشته است و باز هم این جریان لیبرال معلوم‌الحال سعی کرده‌اند را تخریب کنند از همان ابتدا دچار تناقض‌گویی شده است. اول می‌گوید دولت نماینده مردم است و باید بر اساس "قواعد کلی و همه‌شمول" جامعه را مدیریت کند و قضاوت‌های بی‌طرفانه داشته باشد. بعد می‌گوید نباید دولت قانون‌گذاری کند و ایدئولوژی خود را در امر سیاسی وارد کند. و عجیب است که چرا ایشان به این تناقض آشکار پی نمی‌برد که اگر دولت نماینده مردم است ایدئولوژی دولت هم ایدئولوژی مردم و خواست مردم است یا حداقل می‌تواند باشد. چطور شما می‌توانید ایدئولوژی خود را به دولت و مردم تحمیل کنید؟ آیا این گزاره یک گزاره ایدئولوژیک نیست: "تدبیر امور جامعه (داوری بی‌طرفانه" بر اساس قواعد کلی و همه‌شمول" که البته هیچ وقت هم دکتر غنی‌نژاد نمی‌گوید این قواعدکلی چیست و همه‌شمول یعنی چه؟ اگر قواعد کلی و همه‌شمول وجود دارد اساسا دولت چه معنایی دارد؟ چطور هم به ضرورت وجود دولت اعتقاد دارد هم می‌گوید دولت نباید به عنوان نماینده مردم خواست مردم را اجرا کند؟
هدایت شده از 
بسمه تعالی‏ ‏‏محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و امید مستضعفین جهان، امام‏‎ ‎‏خمینی، ایدکم الله‌ تعالی، سلام علیکم‏ ‏‏از صندوق قرض الحسنه محبان المهدی علیه السلام جهت استفتای کارمزد‏ ‏‏1. درصد کارمزد معینی که جهت تأمین مخارج روزمره و حقوق پرسنل‏‎ ‎‏صندوق های قرض الحسنه، از وام گیرنده دریافت می شود شرعاً چه صورت دارد؟‏ ‏‏بسمه تعالی، درصد، کارمزد نیست و بهرۀ پول، حرام است، هر چند به اسم‏‎ ‎‏کارمزد گرفته شود.
هدایت شده از 
کسانی که اقتصاد را می‌فهمند معنای این فتوای امام را درک می‌کنند. درصد کارمزد نیست زیر و رو می‌کند ساختار اقتصادی را. بانک‌ را بنگاه املاک را پتروشیمی را کارفرمایی را کارگری را بازار را این فتوای امام مطلق است: اگر به این حکم امام عمل شود آنوقت این ذینفعان تورم دستشان خالی می‌شود. چون اگر کارمزد بر اساس درصد باشد کسی که درصد می‌گیرد ذینفع تورم می‌شود.
هدایت شده از 
🔻آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با عده‌ای از محققان تفسیر قرآن: ❇️ بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با دریافت ربا مردم را بیچاره کرده اند ◻️ استاد بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی بعد از عمری در کنار قرآن بودن فرمودند: دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا؛ امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با دریافت بعضی از عناوینی که مصداق ربا است در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند. هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند. البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد. ◻️ ما باید پاسخ تهمت‌هایی که در تفاسیرعامه به ما زده شده است را در یک فضای علمی واستدلالی بدهیم ودلایل خود رابیان نماییم. ◻️ ما همانطور که امام راحل و قبل آن آیت‌الله العظمی بروجردی فرمودند قائل به تقریب هستیم ولی به آن معنی نیست که حقایق و دلایل خود را کتمان کنیم. ◻️ قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد
هدایت شده از 
یک نفر حساب کند که به دست آوردن این قدرت سیاسی و به وجود آوردن این ترس و اندیشه در ذهن سیاستمداران آمریکا ؟ ما باید چقدر هزینه کنیم تا به چنین دست آورد بزرگی برسیم؟ و یک اقتصاددان را پیدا کنید تا بتواند ارزش اقتصادی چنین دستاوردی را اندازه بگیرد. جمیل جِفر بنیانگذار و مدیر اجرایی موسسه امنیتی ملی آمریکا: این مشکل اصلی ما در رابطه با ایران است: آنها به این نتیجه رسیده اند که می توانند ما را به عقب برانند و ما نیز پاسخ سختی به آنها نمی دهیم. حقیقتا این دستاورد را اگر مدیون حاج قاسم عزیز نیستیم مدیون چه کسی هستیم؟ اگر این دستاورد را مدیون شهدای بزرگوار مدافع حرم نیستیم مدیون چه کسی هستیم؟ اگر این دستاورد نتیجه مستقیم ولایت امامین انقلاب نیست، نتیجه چیست؟
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از شهادت نترسید! 📍در جنگ، از قِلَّت عدد نترسید، از نترسید. 📍 هر مقدار که داشته باشد،مقصود و ایده انسان،به همان مقدار باید‌ تحمل زحمت بکند. 📍ما باز درست نمیتوانیم ادراک کنیم که حجم این [درجنگ] چقدر است... 📍دنیا بعدا ادراک خواهد کرد که این پیروزی ملت ایران چه حجمی دارد. 📍 ؛ همان حجمی را که دارد در ازای آن، مصیبت ها هم باید حجمشان زیاد باشد.
هدایت شده از 
وقتی از نبود حکمرانی ِ صحیح در کشور انتقاد می‌کنیم به انقلاب و نظام کاری نداریم، بلکه به عملکرد مدیران و مسئولانی گله داریم که با ندانم‌کاری و نابخردی، مردم را به کلیت نظام هم بدبین و برای کشور هزینه‌تراشی می‌کنند. می‌گویید نه؟ به این نمونه از صدها شیوه غلط حکمرانی دقت کنید: ۱. مرجع قانونی و حاکمیتی ِ تعیین قیمت‌ها از جمله قیمت انواع خودرو، شورای رقابت است که کسی حق تخلف از نرخ‌های تعیین شده آن را ندارد. ۲. اواخر سال گذشته وزارت صمت اعلام کرد که خرید خودرو از سامانه یکپارچه انجام می‌شود. ۳. مردم با اعتماد به حاکمیت و نظارت دولت، هجوم آوردند و در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و کلی پول در بانک‌ها بلوکه شد. ۴. هنگام قرارداد، خودروسازها هیچ وقعی به قیمت‌های شورای رقابت ننهادند و خودروها را خیلی گران‌تر از نرخ مصوب به مردم فروختند و ده‌ها هزار میلیارد تومان پول مازاد و غیر قانونی به جیب زدند. ۵. وزارت صمت به عنوان متولی صنایع، با اینکه می‌توانست مستقیما با خودروسازهای متخلف برخورد کند، هیچ اقدامی در این راستا نکرد. البته از کلام حضرات برمی‌آید که چون طرح سامانه یکپارچه مربوط به وزیر قبلی بوده خود را متعهد به انجام آن نمی‌دانند. البته که قیمت‌های شورای رقابت را هم قبول ندارند و فقط به خاطر قانون مجبورند از آن تبعیت کنند. ۶. تنها لطفی که صمتی‌ها به مردم بیچاره می‌کنند این است که دارند شکایات مردم را جمع می‌کنند تا بفرستند سازمان تعزیرات. ۷. قرار است سازمان تعزیرات به تک تک شاکیان نوبت بدهد تا به شکایات آنها رسیدگی کند و البته به دلیل فراوانی تعداد شاکیان متضرر مدت‌های زیادی طول خواهد کشید تا وقت رسیدگی به همه برسد. ۸. علی القاعده تعزیرات برای بازگرداندن اموال مازاد دریافتی خودروسازان به مردم کاری نمی‌تواند بکند و فقط شرکت‌های خودروساز را به دلیل گرانفروشی جریمه می‌کند. ۹. در نهایت مردم باید برای پس گرفتن اضافه پرداختی‌ها به قوه قضائیه پناه ببرند و شکایت کنند و مدت‌های مدید در رفت و آمد و نوبت دادرسی بمانند. ۱۰. حالا هر چند روز یک بار، شاهد تجمعات خریداران زیان‌دیده در مقابل شورای رقابت، وزارت صمت، سازمان تعزیرات و... هستیم. خب حق هم دارند، چون با اعتماد به حاکمیت و اینکه بالاخره مملکت صاحب دارد وارد این بازی شده‌اند، اما حالا که می‌بینند کسی در حاکمیت، دنبال حمایت از آنها و احقاق حقشان نیست، دست به تجمع می‌زنند. خدا نکند این وسط یک شعار سیاسی هم داده شود و مردم عصبانی را با خود همراه کند. چه کسی می‌خواهد جمع می‌کند ماجرا را؟ وزارت صمت؟ خب جنابات نخبه! حکمرانان شایسته! آقایان مدعی اداره جهان! حضرات دولت! غیر از این است که خودتان دارید با دست خودتان بحران می‌سازید؟ چرا با روح و روان مردم بازی می‌کنید؟ آیا برای دولت کاری دارد به خودروسازها ابلاغ کند که اموال مردم را پس بدهند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند؟ آیا مردم حق ندارند بگویند اینها همه دستشان در یک کاسه است؟ آقایان عقل کل! لطفا این بازی‌ را تمام کنید و اگر هم جنگ قدرت درون حاکمیتی دارید، پول و اعصاب مردم را به گروگان نگیرید. این پاس‌کاری‌ها و کاغذبازی‌ها غیر از تحمیل هزینه‌های مالی گزاف بر دولت، هزینه اعتباری جبران ناپذیری برای نظام دارد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها گوشزد کردند!!! اطاعت محض از اوامر ولایت مطلقه فقیه ▫️برخی میگویند فکر یک رهبر دیگر باشیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
🛑📢 نشانه‌ای از زلزله قریب الوقوع !! 🔻رژه اخیر نیروهای مسلح یمن نه تنها نمایه ای از اقتدار روز افزون رزمندگان این کشور بلکه "نشانه‌ای مهم" از تکانه ها و تحولاتی است که " گسل انسانی و اعتقادی بسیار حساس را از باب المندب تا شرق دریای مدیترانه" به حرکت در آورده و عن قریب همچون زلزله ای پر قدرت جهان سلطه را به لرزه در خواهد آورد. 🔸اقتدار امروز انصار الله بخشی کوچکی از تحقق وعده الهی و معجزه تفکر انقلابی امام خمینی علیه الرحمه و امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است که اکنون به ثمر نشسته است و نهال کوچکی را به درختی تنومند تبدیل نموده است. 🔹ذٰلِكَ مَثَلُهُم فِي التَّوراةِ ۚ وَمَثَلُهُم فِي الإِنجيلِ كَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ يُعجِبُ الزُّرّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الكُفّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ مِنهُم مَغفِرَةً وَ أَجرًا عَظيمًا (فتح | ۲۹) 🔸ملتی در محاصره کامل و در حین جنگی تحمیلی و نابرابر با تدبیر نائب الامام عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و فرمانده عالی جبهه مقاومت یک تنه پنجه در پنجه فاسدترین ائتلاف جهانی انداخت و دنیای کفر را بهت زده نمود و امروز به یکی از قدرتمندترین اضلاع جبهه منطقه تبدیل گردیده است. 🔺در هر حال توصیه آیت الله بهجت را فراموش ننماییم که فرمودند: اخبار یمن را جدی بگیرید... پیگیری نمایید اخبار یمن بسیار مهم است!!
هدایت شده از 
🛑📢 تلاش ضدانقلاب برای احیای دوبارۀ آشوب در زاهدان شکست خورد 🔻معاون امنیتی وزیر کشور: بعد از شکست پروژۀ معاندان و ضدانقلاب در ۲۵ شهریور امسال ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج داد تا دوباره آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند ولی با بی اعتنایی محض مواجه شد. 🔸آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نماز جمعه این هفتۀ زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث پارسال و کشته‌سازی، دوباره ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهرهای کشور نیز گسترش دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند. 🔹بعد از اتمام نماز جمعه ۳۰-۴۰ نفر اراذل و اوباش شعارهایی سر دادند که با بی‌اعتنایی سایرین مواجه شدند. آن‌ها از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیروهای امنیتی در امان باشند. 🔺بقیۀ نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و با بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ پراکنی اینترنشنال و بی‌ بی سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.
هدایت شده از 
🛑📢در حالی که رتبه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی تک رقمی شده، ولی عربستان هنوز حتی وارد جدول مدال‌ها هم نشده! ❌ اساتيد چرا الان راجع به اثرات مثبت اصلاحات بن‌سلمان حرف نمی‌زنند؟
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازخوانی | دولت حسن روحانی چه مملکتی رو تحویل سید ابراهیم رئیسی داد
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی که افتخار آفرینی زنان و دختران ایرانی در بازی‌های آسیایی، خبرنگار ورزشی صدای آمریکا را مجبور به اعتراف می‌کند! 🔸خبرنگار صدای آمریکا پس از افتخار آفرینی زنان ایران: نتایج زنان ایرانی خارق‌العاده بوده است؛ در قایقرانی و به ویژه در دوچرخه‌سواری موفقیت‌های بزرگی کسب کردند! زنان ایرانی قهرمان‌اند.
هدایت شده از 
*این خانواده خوش ذوق مسجدسلیمانی در یک «عکس خانوادگی» «نقشه ایران» را به تصویر کشیدند. به زیبایی نقشه ایران زیباترین تصویر ممکن از ایران ( نقشه ایران) خلیج فارس و دریای خزر و سواحل به رنگ آبی ، ولی آن چیز که خیلی جالب است نقش  محوری مادر در این عکس و این سرزمین است* پاینده باد ایران عزیزمان
هدایت شده از 
هر دم از این باغ بری میرسد! دانشکده دندان‌پزشکی مشهدِ امام رضا علیه‌السلام، اجلاس علمی رسمیشو با کشف حجاب مجری و سخنران برگزار میکنه و بعد از یک هفته هیچ مسئولی پاسخگو نیست !!! دست مسئولِ خائن رو از این نظام قطع کنید! مردمی که در حال سکوت و تماشا هستید! بترسید ... به خدا قسم پشیمان می شوید ... خود دانید ...
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرد بریتانیایی به شکنجه، تجاوز و سوء استفاده جنسی از ۴۲ سگ اعتراف کرد؛ اقدامش منجر به مرگ ده‌ها سگ شده است! آدام بریتون متخصص شناخت کروکودیل اهل بریتانیا می‌گوید که اقدامش منجر به مرگ ده ها سگ شده است ✍مگر‌ نمی گفتند اگر‌ آزادی باشه، اگر حجاب نباشه ، همه چشم و دل سیر می شوند و دیگه شاهد از این چیزها نخواهیم بود.