⁉️چرا بحرین ؟!
📌ترامپ امروز اعلام کرد بحرین نیز به توافق امارات اسرائیل برای عادی سازی روابط با اسرائیل میپیوندد.
💢تحلیل:
- پذیرش این خفت تاریخی در عمل ثابت کرد بحرین همچنان مستعمره آمریکا و سعودی است.
-با این اقدام آل خلیفه راه رابرای پیوستن سعودی به توافقات امارات اسرائیل هموارتر کردند
-ال خلیفه بشدت از ناحیه معارضه بحرینی هراسناک است و با این اقدام درواقع کوشید تا بقای حکومت دیکتاتوریش را تثبیت کند.
- این اقدام درواقع هدیه انتخاباتی ال خلیفه برای ترامپ است
- مساله عادی سازی روابط با اسرائیل این روزها به معیاری برای شناسایی گاو های شیرده ترامپ درمنطقه تبدیل شده است
- از این پس مسئولیت هرگونه ناامنی در خلیج فارس دراولین نگاه متوجه امارات وقطر خواهد بود.
https://eitaa.com/mesagh
✅❎✳️پیروان پیامبر گرامی (ص) چگونه جواب شارلی ابدو》 را بدهند(۲)
[سوره الأعراف (7): آيه 157]
الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِي كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (157)
157- آنها كه از فرستاده (خدا) پيامبر" امى" پيروى مىكنند كسى كه صفاتش را در تورات و انجيلى كه نزدشان است مىيابند و آنها را به معروف دستور مىدهد و از منكر باز مىدارد، پاكيزهها را براى آنها حلال مىشمرد، ناپاكها را تحريم مىكند، و بارهاى سنگين و زنجيرهايى را كه بر آنها بود (از دوش و گردنشان) برمىدارد آنها كه به او ايمان آوردند و حمايتش كردند و ياريش نمودند و از نورى كه با او نازل شده پيروى كردند آنان رستگارانند.
۱۳۹۶/۰۹/۱۵
🔰✳️امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى
وجود مبارک پیغمبر، رحمت بود؛ رحمةً للعالمین بود. این رحمت، هم به پیروان آن بزرگوار و [هم به] کسانی که راه او را و هدایت او را بپذیرند، سرایت میکند؛ مرحوم میشوند، مورد رحمت الهی قرار میگیرند. فرمود: فَسَاَکتُبُها لِلَّذینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤتُونَ الزَّکو'ةَ وَ الَّذینَ هُم بِـایاتِنا یُؤمِنُونَ * اَلَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الاُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکتُوبًا عِندَهُم فِی التَّوریةِ وَ الاِنجیلِ؛ آن کسانی که تبعیّت میکنند از این بزرگوار، دنبال او حرکت میکنند، هدایت او را میپذیرند، مشمول رحمت الهی هستند؛ این وعدهی الهی است و بُروبرگرد ندارد. دنیای اسلام و امّت اسلامی فرازونشیبهای زیادی را طی کرده است، امّا آنوقتی از رحمت دنیوی و اخروی الهی برخوردار شده است که تبعیّت کرده است؛ فَالَّذینَ ءامَنوا بِه وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النّورَ الَّذی اُنزِلَ مَعَهُ اُولِکَ هُمُ المُفلِحُون؛ [البتّه] آنهایی که دنبال کنند حرکت این بزرگوار را.
https://eitaa.com/mesagh
▪️رهبرانقلاب: آمریکائیها قضیهی ۱۱ سپتامبر را بهانهای قرار دادند برای اینکه مطامع خودشان را در خاورمیانه پیش ببرند.هدف اصلی آنها هم این بود که بتوانند خاورمیانهای درست
کنند بر محور منافع اسرائیل. ۸۶/۶/۲۳۶
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پایه دهم ۲۲ میلیون، دوازدهم ۲۷ میلیون
🔺 شهریه نجومی مدرسه شرفالدین، مدرسهای به مدیریت یکی از عدالت خواهانی که این چند روز تا توانست روی موج ضدانقلاب بر ضد حجتالاسلام #پناهیان بازی کرد
🔹 آقایون عدالت خواه حرفی ندارید؟
https://eitaa.com/mesagh
🚦چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم❗️
#بخش_اول
عدالت خواهی یک چرخه و زنجیره دارد: پدیده و مصداق⬅️ تولد مسأله⬅️ تبیین اسلامی-بومی مساله⬅️ راه حل خودی مساله.
هرمرحله از این چرخه، قواعد و "ضوابط عقلانی و اخلاقی" خاص خود را هم دارد که جداگانه باید بدان پرداخت.
زنجیره را با مثال کوچک و ساده توضیح می دهم:
1️⃣پدیده و مصداق:
در دادگاه ها یا رسانه ها با نمونه هایی بر می خوریم که پولشویان و مفسدان اقتصادی کمک های عام المنفعه از ورزش تا مذهب کرده اند.
اگر قواعد اخلاقی و حقوقی این کشف، درست انجام شده باشد؛ حالا باید "مساله" متولد شود. اگر چنین نشود، یک دسته افشاگری کور اتفاق افتاده که بهره سیاسیون می شود اما چرخه عدالت خواهی را عقیم گذاشته است. بهانه هم دست غیر عدالتخواهان می دهد که کل جریان عدالتخواهی را به "ناامید کردن مردم"، "رواج بی اعتمادی"، "سیاه نمایی"، "رواج بی اخلاقی و هتک و تخریب" و... متهم کنند و پشتوانه مردمی اش را بگیرند.
2️⃣تولد مساله
از پدیده ها و مصادیق مثال قبل (ولو با اثبات اجمالی=یعنی قطعیت بعض موارد) اقلا دو مساله عامتر از باشگاه فلان و حوزه علمیه بهمان و هیات بیسار متولد می شود:
_عدم شفافیت مالی
_وجود کمک ها و نهادهای پوششی برای فساد یا مفسدان
فعالان رسانه ای عدالتخواه باید صرفا پدیده نگار نباشند و تا "تنقیح مساله" را بیایند. و الا برخورد با مورد(چه با هجوم رسانه ای چه قضایی و دولتی) مشکلی را حل نمی کند. فردا روز از نو خواهد بود. نپرداختن به مساله، عدالتخواهی را غیر از عقیم شدن؛ بازیچه دست امنیتی ها و سیاسیون می کند که هربار برای یک تسویه حساب اسنادی دست برخی از آنان برسانند!
3️⃣تبیین اسلامی مساله
خود مساله ممکن است مرز نداشته باشد و کشور مسلمان و کافر نشناسد(مثل عدم شفافیت مالی وآثار آن)؛ اما "تبیین مساله"، در "یک منظومه تفکری" صورت می گیرد و شرقی-غربی، اسلامی-غیر اسلامی دارد.
برای مثال شفافیت بمعنای مصطلح معاصرش، "لازمه بازار آزاد"(سرمایه داری) و وفادار به آن است. یعنی سایر حلقه های متقدم و متاخر خود را در آن نظام فرا می خواند.
بازار آزاد با "رقابت آزاد" و بدون رانت شروع میشود. دولت و حاکمیت را هم در این رقابت کنار می گذارد(لسه فر). لذا خاستگاه شفافیت در آنجا رقابت آزاد در قواعد بازار آزاد است.
جداگانه می دانیم: هر محصولی با توجه به غایت خود، "صورت بندی" می شود. از اینرو شفافیت در نظام پولی و مالی دیگر ممکن است تفاوت های "خاستگاهی"، "ساختاری"، "غایتی"، "روشی"و... پیدا کند. شفافیت در مکتب اقتصادی اسلام باید تبیین و تحدید خود را از منظومه این مکتب بگیرد(که اینجا جای تفصیلش نیست).
🔺مساله ها هم باید تا مساله های بنیادین عدالت اقتصادی و عدل سیاسی دنبال شود؛ و الا بخاطر سطحی نگری، نخبگان خود را از دست می دهد و به جریانی ژورنال تنزل می کند.
ادامه نوشته در بخش دوم
☑️ https://eitaa.com/mesagh
🚦چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم❗️
#بخش_دوم
4️⃣راه حل خودی
هوشمندی عدالتخواهی، وقتی پدیده ها را به مساله کشاند و در "عقلانیت اسلامی-ایرانی" خود، تبیین و تمییزش کرد(یعنی از عناصر غیر مکتبی پیرایشش کرد) و بدنه اجتماعی لازم را هم با خود همراه کرد؛ باید به راه حل برسد.
راه حلها نیز خودی و غیر خودی دارند. البته گاه هم نیازمند "ابتکار" و خلق راه حل های خودی هستیم که از فرهنگمان ارتزاق کند.
اگر به راه حل نرسیم؛ عدالتخواهی زود "متهم به ساختار شکنی"، چپ گروی یا صرفا نق زنی می شود.
🔺البته راه حلها ی اصیل، هرگز با "محافظه کاری" بر ساختارهای موجود، به دست نمی آید . گاهی لازم است #عدالتخواهی با #تحول_خواهی گره بخورد و ساختارها و روش های نو ابداع کند.
⚠️دو مرحله آخر(سوم و چهارم) بیش از فعالان رسانه ای و میدانی می خواهد.
متاسفانه اینجا جای خالی مطهری ها و بهشتی ها بیشتر حس می شود.
🔺برخی فقیهان و متفکران حوزه، اصلا عدالت مساله شان نیست و جز تیمن و تبرک بدان نمی پردازند!
🔺برخی دیگر عدالت را چنان توسعه معنا داده و بالا می برند که دیگر کسر شان است به مساله های واقعی میدان(حتی کلان مساله های عدل سیاسی و اقتصادی: تقسیم عادلانه منابع کسب ثروت/و درآمدها) بپردازند! علیرغم آن اوج دهی به عدالت، درس خارج فقهشان مثل همه دروس سنتی خالی از هر مساله جدی میدان طرح می شود!
_برخی مبلغان و خوش ذوقها، اصرار دارند دائم "مفاهیمی بدیل" یا "موازی"، تبلیغ کنند! یکبار "ولایت"، یکبار "مطالبه گری"، یکبار "مواسات" و...
🔺برخی دیگر از انجام نادرست مواردی در مرحله اول توسط برخی جوانان، رنجیده و انگار با کل عدالت و عدالتخواهی لج افتاده اند! والبته مقابلی هایشان هم همان می کنند!
⬅️این همه و غیر آن، جنبش عدالتخواهی را در مراحل سه و چهارش با گفتمانهای رقیب(اسلام منهای فقاهت/ مارکسیسم، سوسیالیست) تنها گذاشته تا انحراف جوانان عدالتخواه را در دهه بعد بخاطر تحقق پیشگویی اش جشن بگیرد!
جنبش عدالتخواهی برای #گفتمان_غالب شدن(تعبیر حضرت آقا) نیازمند طی این مراحل با ضوابط عقلانی و اخلاقی اش هست. "لایک خور بالا" در مرحله اول، نشانه حمایت عمومی آگاهانه مردم از کل چرخه عدالتخواهی -چیزی که نمی شناسند- نیست! لاغری جنبش در مراحل آخر، باید توسط دلسوزان تدبیر شود تا "کاریکاتوری شدن" بهانه حذف و تخریبش نشود.
*مطلب مرتبط:
عدالتخواهان سرکار نروند!
📝محسن قنبریان ۹۹/۶/۲۱
☑️ https://eitaa.com/mesagh
۱-عاشورا در عرفان حافظ.mp3
7.38M
🔆عاشورا در عرفان حافظ ۱
🔅مقایسه نگاه عرفانی مولوی و دو عارف دیگر شیعه درباره عاشورا با نگاه عرفانی حافظ
🔅برتری نگاه حافظ و انطباقش با شهود معصوم و هم شریعت و احکام الهی
🔅راه وصول به اباعبدالله جشن گرفتن وصال او نیست؛ مبتلا شدن به بلای اوست که با بکا شروع میشود.
🔅شرح غزل عرفانی عاشورای حافظ
⬅️ایام شهادت حضرت رقیه(س) صفر۹۲
درصورت پسند نشر دهید
☑️ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از #کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🚦چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم❗️
#بخش_اول
عدالت خواهی یک چرخه و زنجیره دارد: پدیده و مصداق⬅️ تولد مسأله⬅️ تبیین اسلامی-بومی مساله⬅️ راه حل خودی مساله.
هرمرحله از این چرخه، قواعد و "ضوابط عقلانی و اخلاقی" خاص خود را هم دارد که جداگانه باید بدان پرداخت.
زنجیره را با مثال کوچک و ساده توضیح می دهم:
1️⃣پدیده و مصداق:
در دادگاه ها یا رسانه ها با نمونه هایی بر می خوریم که پولشویان و مفسدان اقتصادی کمک های عام المنفعه از ورزش تا مذهب کرده اند.
اگر قواعد اخلاقی و حقوقی این کشف، درست انجام شده باشد؛ حالا باید "مساله" متولد شود. اگر چنین نشود، یک دسته افشاگری کور اتفاق افتاده که بهره سیاسیون می شود اما چرخه عدالت خواهی را عقیم گذاشته است. بهانه هم دست غیر عدالتخواهان می دهد که کل جریان عدالتخواهی را به "ناامید کردن مردم"، "رواج بی اعتمادی"، "سیاه نمایی"، "رواج بی اخلاقی و هتک و تخریب" و... متهم کنند و پشتوانه مردمی اش را بگیرند.
2️⃣تولد مساله
از پدیده ها و مصادیق مثال قبل (ولو با اثبات اجمالی=یعنی قطعیت بعض موارد) اقلا دو مساله عامتر از باشگاه فلان و حوزه علمیه بهمان و هیات بیسار متولد می شود:
_عدم شفافیت مالی
_وجود کمک ها و نهادهای پوششی برای فساد یا مفسدان
فعالان رسانه ای عدالتخواه باید صرفا پدیده نگار نباشند و تا "تنقیح مساله" را بیایند. و الا برخورد با مورد(چه با هجوم رسانه ای چه قضایی و دولتی) مشکلی را حل نمی کند. فردا روز از نو خواهد بود. نپرداختن به مساله، عدالتخواهی را غیر از عقیم شدن؛ بازیچه دست امنیتی ها و سیاسیون می کند که هربار برای یک تسویه حساب اسنادی دست برخی از آنان برسانند!
3️⃣تبیین اسلامی مساله
خود مساله ممکن است مرز نداشته باشد و کشور مسلمان و کافر نشناسد(مثل عدم شفافیت مالی وآثار آن)؛ اما "تبیین مساله"، در "یک منظومه تفکری" صورت می گیرد و شرقی-غربی، اسلامی-غیر اسلامی دارد.
برای مثال شفافیت بمعنای مصطلح معاصرش، "لازمه بازار آزاد"(سرمایه داری) و وفادار به آن است. یعنی سایر حلقه های متقدم و متاخر خود را در آن نظام فرا می خواند.
بازار آزاد با "رقابت آزاد" و بدون رانت شروع میشود. دولت و حاکمیت را هم در این رقابت کنار می گذارد(لسه فر). لذا خاستگاه شفافیت در آنجا رقابت آزاد در قواعد بازار آزاد است.
جداگانه می دانیم: هر محصولی با توجه به غایت خود، "صورت بندی" می شود. از اینرو شفافیت در نظام پولی و مالی دیگر ممکن است تفاوت های "خاستگاهی"، "ساختاری"، "غایتی"، "روشی"و... پیدا کند. شفافیت در مکتب اقتصادی اسلام باید تبیین و تحدید خود را از منظومه این مکتب بگیرد(که اینجا جای تفصیلش نیست).
🔺مساله ها هم باید تا مساله های بنیادین عدالت اقتصادی و عدل سیاسی دنبال شود؛ و الا بخاطر سطحی نگری، نخبگان خود را از دست می دهد و به جریانی ژورنال تنزل می کند.
ادامه نوشته در بخش دوم
☑️ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از #کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🚦چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم❗️
#بخش_دوم
4️⃣راه حل خودی
هوشمندی عدالتخواهی، وقتی پدیده ها را به مساله کشاند و در "عقلانیت اسلامی-ایرانی" خود، تبیین و تمییزش کرد(یعنی از عناصر غیر مکتبی پیرایشش کرد) و بدنه اجتماعی لازم را هم با خود همراه کرد؛ باید به راه حل برسد.
راه حلها نیز خودی و غیر خودی دارند. البته گاه هم نیازمند "ابتکار" و خلق راه حل های خودی هستیم که از فرهنگمان ارتزاق کند.
اگر به راه حل نرسیم؛ عدالتخواهی زود "متهم به ساختار شکنی"، چپ گروی یا صرفا نق زنی می شود.
🔺البته راه حلها ی اصیل، هرگز با "محافظه کاری" بر ساختارهای موجود، به دست نمی آید . گاهی لازم است #عدالتخواهی با #تحول_خواهی گره بخورد و ساختارها و روش های نو ابداع کند.
⚠️دو مرحله آخر(سوم و چهارم) بیش از فعالان رسانه ای و میدانی می خواهد.
متاسفانه اینجا جای خالی مطهری ها و بهشتی ها بیشتر حس می شود.
🔺برخی فقیهان و متفکران حوزه، اصلا عدالت مساله شان نیست و جز تیمن و تبرک بدان نمی پردازند!
🔺برخی دیگر عدالت را چنان توسعه معنا داده و بالا می برند که دیگر کسر شان است به مساله های واقعی میدان(حتی کلان مساله های عدل سیاسی و اقتصادی: تقسیم عادلانه منابع کسب ثروت/و درآمدها) بپردازند! علیرغم آن اوج دهی به عدالت، درس خارج فقهشان مثل همه دروس سنتی خالی از هر مساله جدی میدان طرح می شود!
_برخی مبلغان و خوش ذوقها، اصرار دارند دائم "مفاهیمی بدیل" یا "موازی"، تبلیغ کنند! یکبار "ولایت"، یکبار "مطالبه گری"، یکبار "مواسات" و...
🔺برخی دیگر از انجام نادرست مواردی در مرحله اول توسط برخی جوانان، رنجیده و انگار با کل عدالت و عدالتخواهی لج افتاده اند! والبته مقابلی هایشان هم همان می کنند!
⬅️این همه و غیر آن، جنبش عدالتخواهی را در مراحل سه و چهارش با گفتمانهای رقیب(اسلام منهای فقاهت/ مارکسیسم، سوسیالیست) تنها گذاشته تا انحراف جوانان عدالتخواه را در دهه بعد بخاطر تحقق پیشگویی اش جشن بگیرد!
جنبش عدالتخواهی برای #گفتمان_غالب شدن(تعبیر حضرت آقا) نیازمند طی این مراحل با ضوابط عقلانی و اخلاقی اش هست. "لایک خور بالا" در مرحله اول، نشانه حمایت عمومی آگاهانه مردم از کل چرخه عدالتخواهی -چیزی که نمی شناسند- نیست! لاغری جنبش در مراحل آخر، باید توسط دلسوزان تدبیر شود تا "کاریکاتوری شدن" بهانه حذف و تخریبش نشود.
*مطلب مرتبط:
عدالتخواهان سرکار نروند!
📝محسن قنبریان ۹۹/۶/۲۱
☑️ https://eitaa.com/mesagh
دوستان عزیزوگرامی کانال
باعرض معذرت گوشی بنده ظاهرا دچارمشکل شده برخی ازدکمه ها کارنمیکند احتمالا تاچ گوشی خراب شده است بامشکلات زیاد این سه پست آخر واین اطلاع رسانی راخدمتتان ارسال داشتم
باتشکر
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 ابتکار، تاجزاده و «زن کشی»
🔹🔸این روزها خانم ابتکار و تاجزاده بابت حذف تصویر دختران از جلد یک کتاب درسی فریاد وامصیبتا سر داده و این اتفاق را مقدمه تبدیل ج. ا.ا به «خلافت طالبان» دانستهاند!
♦️اما معلوم نیست این دو نفر، وقتی گل سرسبد اصلاحات بعد از یک عمر زندگی، فیلش هوای هندوستان نمود و با زنی که جای دخترش بود ازدواج کرد و با این شیوه عملا از زحمات همسر اولش قدردانی کرد، کجا بودند و چرا هیچ نگفتند و از حقوق زنان دفاع نکردند!
♦️و بماند آن وقتی هم که همان نور چشم اصلاحات با شلیک چند گلوله زنش را از صحنه روزگار محو کرد این دو نفر و بقیه اصلاح طلبان دفاع از حقوق زنان را فراموش کردند و برای دفاع از قتل و قاتل، به زنی که دستش از دنیا کوتاه شده بود وصلههای ناجور چسباندند!
♦️خانم ابتکار و تاجزاده باید به این سوال پاسخ بدهند که کشیدن اسلحه به روی یک زن بیدفاع و هوو آوردن روی سر یک زن وفادار اقدام طالبانی است یا حذف تصویر دختران از روی یک کتاب درسی! و بماند که حذف تصویر هم در دولتی اتفاق افتاده که خانم ابتکار ٧ سال معاون رئیسجمهورش هستند و تاجزاده ٢ بار برای روی کار آمدنش مردم را اغفال کرده است!
✍دکتر کوشکی
https://eitaa.com/mesagh