هدایت شده از mesaghمیثاق
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیس، نیاز به پرداخت غرامت نیست ردپا رو پاک میکنیم!
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ نئولیبرالیسم صنعتی
♦️در جریان رقابتهای انتخاباتی سال ۱۹۸۰، رونالد ریگان در جمع کارگران کارخانهی خودروسازی «کرایسلر» که به مرز ورشکستگی رسیده بود حاضر شد تا رأی بزرگترین صنعت کشور را از آن خود کند.
https://stolid.ir/?p=1763
♦️ ریگان خطاب به کارگران گفت: باید جلوی غرق شدن صنعت خودرو در "سیلاب" واردات خودروهای ژاپنی را بگیریم، و اگر ژاپن صادرات خودروهایش به بازار آمریکا را محدود نکند با اهرم «حمایتگرایی» (محدویتهای گمرکی) جوابش را میدهیم.
✍️ توکلی
هدایت شده از mesaghمیثاق
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
🔺 کلاه گشاد
🔹 اقتصاد مردم، فرهنگ آنها را میسازد.
🔸 در عرصه دنیا بدون عدالت، حرف زدن از معنویت بی فایده هست.
🎙️ حجتالاسلام محسن قنبریان
#کلیپ
#دوره_۱۴۰۲
📚 مرکز معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تاریخ تمدن و فرهنگ ایران افتخار کنید. فاصله ش با اونا به سال نوریه
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
هم زمانی که به ایرانخودرو فحش میدی
هم زمان میگی زیان انباشته داره
هم زمانی که میگی گرون می فروشه
هم زمان میگی باید قیمت ها آزاد بشه
هم زمانی که میگی خودروهاشون کیفیت نداره
هم زمان میگی فولاد رو باید به قیمت جهانی بهش بفروشن؟
جنست چیه که اینقدر تناقض گویی میکنی و سالم میمونی؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴متن قابل تامل یک اقتصاد دان
🔷 نفت را ارزان میفروشیم؛
خودرو را گران میخریم؛
در تاریخ خواندهبودیم که در قرون ۱۹ و ۲۰ استعمارگران منابع و معادن کشورهای مستعمره را به تاراج میبردند و در عوض به آنها کالاهای بنجل میدادند.
در قرن ۲۱ آن را به چشم خود دیدیم.
حجت الاسلام دکتر صفا
هدایت شده از mesaghمیثاق
یک زمانی مالک ایران بودند
امروز باید به ساز ایران برقصند
درود بر #جمهوری_اسلامی_ایران
هدایت شده از mesaghمیثاق
همین که الان جبرائیلی و رائفی پور دارن در مورد اقتصاد ایران حرف میزنن نه جرج و رائول یعنی سه هیچ به نفع انقلاب اسلامی :)))))
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و نهم/ ۲۶آبان۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
#بخش_دوم
3⃣ معاملات
عامل سوم، خود معاملات است که باید برای بیع سمح تنظیم شود.
- یک دسته معاملات بخاطر غیر عقلایی بودن، ضرری بودن، غرری بودن ممنوع میشود.
- تعداد معاملات خط خورده از بازار آزاد حجاز قبل از بعثت نسبت به امضاء شده ها، بیشتر است! به این نکته مهم تاریخی کمتر توجه می شود.
✔️ در "قیمت گذاری" نیز اسلام، "مکانیزم" دیگری دارد!
توضیح اینکه سه طریق برای قیمت گذاری قابل رصد تاریخی است:
- اول: قیمت گذاری دستوری حاکمان!
از حمورابی، کتیبه قیمت گذاری نقل شده تا برخی حاکمان گذشته و نظام های کنترل مرکزی!
در احادیث باب الاسعار دیدیم، پیامبر(ص) بعنوان حاکم از تعیین قیمت خوداری کرد.
- دوم: تعیین قیمت با شان اجتماعی!
در جوامع فئودالیته اروپای قرون وسطا با اخلاق پدر سالار مسیحی، پایگاه اجتماعی، تعیین کننده قیمت بود. طبقه اجتماعی بالاتر اگر نعل اسب می آورد قیمت بیشتری می گرفت تا ابریشمی که طبقه سفلی بیاورد!
از این حیث "تجارة عن تراض" یک شعار انقلابی و ضد طبقه هم هست...
- سوم قیمت گذاری آزاد با صرف عرضه و تقاضا.
این راه حل اقتصاد بازار است.
این راه حل هم موجب بیع سمح نشده است.
نسبت دادن چنین راه حلی به اسلام و پیامبر(ص) بی دقتی است. چون در همان روایات باب الاسعار دیدیم که فقط نفرمود: "قیمت دست خداست!" یا فرشته ای مامور دارد؛ بلکه در ذیلش فرمود: "فلن یغلو من قله و لایرخص من کثره: نه با کمی، قیمت بالا برود و نه با زیادی، قیمت پایین بیاید"!
این برخلاف قاعده عرضه و تقاضا (مکانیزم قیمت گذاری اقتصاد آزاد) است. با عرضه کم، حتما قیمت بالا می رود و با زیادی عرضه کالا، حتما قیمت پایین می آید!
در حکمت یاد گرفته ایم رابطه طولی بین عوامل غیبی با عواملی ملکی برقرار است. پس فرشته موکل بازار که اجازه نمی دهد با زیادی، قیمت کاهش و با کمی، قیمت افزایش یابد؛ در ساختار اقتصادی خودش را با مکانیزمی غیر از قیمت گذاری آزاد نشان می دهد!(دقت کنید)
- کشف این مکانیزم که چیزی غیر از سه مکانیزم شمرده شده است یکی از عناصر مهم مکتب اقتصادی اسلام است دو متفکری که بدان توجه داشته اند یکی شهید محمد باقر صدر و یکی شهید بهشتی بوده است که تفصیل بیان ایندو مجال واسع تری می خواهد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳: ۲۶ هزار دلار
نیسان آلتیما ۲۰۲۳: ۲۵ هزار دلار
هیوندا النترا ۲۰۲۳: ۲۲ هزار دلار
و ...
همگی بیش از یک میلیارد تومان در مبدأ، که قطعاً با اضافه شدن هزینههای متعارف انتقال و واردات بیشتر هم خواهد شد
مبنای موضعگیری برخی از دوستان انقلابی در مدح و ستایش واردات خودرو، بر آب است
قدرت رسانهای دشمن در این جنگ شناختی به حدی است که برخی از نیروهای انقلابی که در عرصه سیاست و فرهنگ به غربزدهها حمله میکنند، در اقتصاد حرف آنها را تکرا میکنند!
#مافیای_واردات
✍ احمد نبویان