eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بازتاب رزمایش سپاه در رسانه های ترکیه 🔻 رسانه های مکتوب و شبکه های خبری ترکیه با پوشش رزمایش نیروهای سپاه در خلیج فارس اعلام کردند این رزمایش سالانه بمنظور کسب آمادگی برای رویارویی با تهدیداتی که متوجه ایران است اجرا شده است. 🔻 شبکه خبری تی جی آر تی(TGRT) در گزارش خود رزمایش سپاه پاسداران ایران را به مانوری برای زهر چشم به یاد ماندنی از رژیم صهیونیستی تشبیه کرد. 🔻 شبکه تلویزیونی آ خبر نیز با ارتباط تلویزیونی زنده با خبرنگارش در تهران این رویداد مهم نظامی را پوشش داد و به نقل از فرمانده نیروی سپاه پاسداران اعلام کرد؛ در صورت هر گونه تعرض اسرائیل کافی است زاویه موشکها را بسوی تآسیسات هسته ای تل آویو تغییر دهیم. 🔻 پایگاه خبری سی ان ان ترک در یک گزارش خبری به نقل از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد این رزمایش پاسخی به تهدیدات اسرائیل بود. 🔻 پایگاه خبری روزنامه تایم ترک هم‌نوشت در این رزمایش ایران اهداف از پیش تعیین شده فرضی، از جمله ماکت شبیه سازی شده تآسیسات هسته ای اسرائیل(DIMONA) را با ۱۶ موشک بالستیک و پنج پهباد انتحاری مورد هدف قرار داد و منهدم کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امام خمینی(رحمةالله علیه) حوزویان را در نسبت به چه خطراتی توجه داده‌اند؟! 🔹چرا در بسیاری از حوزه‌ها خبری از منشور روحانیت نیست؟! ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
🔵🔴⚪ نامه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی به رئیس جمهور در رابطه با حذف ارز ترجیحی ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🌐امامِ تحریف نشده 192 امام خمینی(رحمة اللّه عليه): 🔹در اسلام کمتر چیزی مانند مورد توجه است……
1439-7-[12-7-2015_1.27.54_PM]-naha.bar93.8.1.pdf
4.77M
🔘 دانلود: مبسوط‌ترین تحقیق برای کشف مرقد اصلی حضرت زینب (س)🔻 📚 آرامگاه عقیله؛ ترجمه کتاب مرقد العقیله (س) فی میزان الدراسه و التحقیق.. ✍ به قلم استاد شیخ محمد حسنین سابقی 🔹 بر اساس این تحقیق، در بین احتمالات، قوی ترین نظر، وجود مرقد آن حضرت در شام است. خواننده در خلال مطالب با اطلاعات خوبی در زمینه حوادث و فرجام زندگانی ام المصائب (س) روبرو می‌شود. (س)
4_5972111136999343215.mp3
7.66M
‍💥 👈 ناله‌های مولا بر مظلومیت زهرا (علیهماالسلام) 🔹با روضه استاد ابوالحسنی منذر (ره) اشک بریزیم - (استریویی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 افشاگری 💥 جنایات سقیفه؛ از مدینه تا کربلا! 👈 | برنامه ضیافت: شعله‌های درب خانه حضرت زهرا (س) چگونه به کربلا رسید؟
4_5854760681873604743.mp3
5.76M
🎙 | در برابر شبهه وهابیت 👈 چرا امیرالمومنین (ع) درمصیبت حضرت زهرا (س) دست به شمشیر نبرد؟ 1⃣ پاسخ: مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) 2⃣ مداحی: محمود کریمی
👈 انتقاد رهبر انقلاب از مخالفین دهه محرم و فاطمیه 1⃣ دهه فاطمیه و محرم ما را دیگران ندارند؛ ما داریم! 2⃣ چرا مردم را به سطحی‌اندیشی و عوام بودن متهم می‌کنیم؟ 🔰🔰 🔹چرا ما مردم را به سطحی‌اندیشی و عوام بودن متهم می‌کنیم؟ چون عواطف جوشان دارند؟ این از امتیازات مردم ماست؛ به‌خاطر ولایت ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) است؛ آنها ما را این‌طوری بار آورده‌اند؛ هم با تعلیماتی که به ما داده‌اند - این دعای عرفه، این دعای کمیل، این دعاهای صحیفه‌ی سجادیه، این معارف عاطفه‌برانگیز و احساس برانگیز - هم با خاطره‌های خودشان. ماجرای شهادت حضرت ابی‌عبدالله، عاشورای ما، دهه‌ی محرم ما و دهه‌ی فاطمیه‌ی ما را دیگر مسلمانها ندارند؛ ما داریم. ▫️منبع: در دیدار مسؤولان اداری و اجرایی استان کرمان، ۱۹/۰۲/۱۳۸۴ 🔺عکس بالا مربوط به اولین شب از مراسم عزاداری فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره) | سال ۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 فیلم بسیار جنجالی در فاطمیه امسال 👈 با نام "بانوی بهشت" در سینماهای آمریکا 👈 سکانس لحظه هجوم به خانه امیرالمومنین (علیه‌السلام) 1⃣ این یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر تاریخی، به سبک هالیوودی به نویسندگی شیخ یاسر الحبیب و ساخت شرکت خصوصی "انلایتند کینگدم" است و بدون اعتقاد به تقیه، وقایع صدر اسلام را به تصویر کشیده و آن را به ماجرای داعش پیوند می‌زند. فیلم مزبور، همزمان با فاطمیه امسال در سینماهای امریکا اکران می‌شود. 2⃣ یاسرالحبیب چندی قبل، به طور آشکار، تقابل خود را با حاکمیت جمهوری اسلامی بر سر اکران این فیلم اعلام نمود. برخی از مراجع تقلید شیعه نیز از جمله حضرات آیات و مراجع عظام، آقایان مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی تبریزی از تاثیرات و عواقب این فیلم بحث برانگیز، ابراز نگرانی کرده‌اند. دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی نیز شایعه حمایت خود از این فیلم را تکذیب کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 امام خمینی (ره): اینهایی که به شما ملت گریه می‌گویند، خیانتکارند! 👈 این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 در سالگرد خطیب برجسته 👈 روضه دلنشین حضرت زهرا (س) 💥 از زبان استاد محمدتقی فلسفی
💥پاسخ به یک سوال تاریخی ✔️ مزار حضرت زینب (س) کجاست؟ ▪️در یک جمع‌بندی کلان درباره مدفن حضرت زینب (س)، به چهار نظریه بر می‌خوریم که در اینجا به طور مختصر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: (به ترتیب از نظریه ضعیف‌تر تا قوی‌تر) 1⃣ عراق: احتمال وجود قبر مطهر ایشان در شهر سنجار - که در شمال باختری عراق و در مسیر شام است - ضعیف‌ترین احتمال بوده و مردود می‌باشد. شاید تنها کتابی که این نظر را به طور مستقل نقل کرده، کتاب المراه العظیمه... اثر حسن صفار است که از اهتمام دولتهای آل بویه و حمدانیان به بازسازی آن مکان در سنجار خبر می‌دهد؛ لکن همو بر پیشانی این قول، مهر تضعیف می‌زند. 2⃣ مدینه: احتمال دوم، وجود مدفن بی بی، در شهر مدینه است؛ ولی ادله‌ای که برای آن ذکر شده (همچون استصحاب اصولی) برای اثبات چنین موضوع تاریخی، دلیلی روشن و قانع کننده‌‌ای نبوده و در تعارض با ادله قوی‌تری قرار دارد. (الاصل اصیل حیث لا دلیل). افزون بر این، در تاریخ هیچ مکانی در مدینه چه در قبرستان بقیع یا جای دیگر برای مرقد حضرت، بیان نشده و کاملا مجهول می‌باشد. نظریه مدینه، دیدگاه مرحوم بیرجندی صاحب کبریت الاحمر و استاد سید محسن امین است که در بین پژوهشگران معاصر، دکتر غروی نائینی نیز ضمن مقاله‌ای در فصلنامه سفینه در پی طرح و بازسازی آن برآمده است. 3⃣ مصر: مقام السیدة زینب در قاهره مصر، از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب (س) مطرح شده است. از اسناد تاریخی بر می‌آید که، این مقبره، در قرن چهارم مورد توجه قرار داشته است. مهمترین قائل این نظریه، عبیدلی نسابه می‌باشد و در کتاب "اخبار الزینبیات" خویش، رواياتی را آورده كه هر يك گوياى سفر هجرت‌گونه حضرت زينب (س) به مصر و رحلت و دفن آن بانوى بزرگوار در محله «قناطر السباع» شهر قاهره می‌باشد. در بین مورخین اهل سنت، این نظر به ابن طولون و ابن عساکر نسبت داده شده که جای تامل دارد. دکتر عائشه بنت الشاطی، هم در کتاب شیرزن کربلا (ص۱۱۴؛ با ترجمه دکتر شهیدی) طبق همین دیدگاه کتابش را به پایان می‌برد. ایشان معتقد است که به دستور مستقیم یزید، حضرت را از مدینه اخراج کردند. اما در بین علمای شیعه نیز، افرادی چون شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب الکبری (س) بر این انگاره پای می‌فشارند. این نظریه، از چالش‌های گوناگونی رنج می‌برد که یکی از آنها ضعف سندی و محتوایی روایات موجود در اخبار زینبیات است. بدین جهت، قائلین به نظریه شام، اشکالات مهمی بر آنها وارد ساختند که هنوز پاسخی در خور نیافته است. وانگهی، آنچه بر دشواری کار افزوده، برخی ادله‌‌ای است که نشان می‌دهد، مقبره قاهره، متعلق به زينب بنت يحيى المتوج (از نوادگان حضرت علی ع) است؛ نه زینب دخت امیرالمومنین (س)! 4⃣ شام (نظریه مختار): بر اساس نظریه معروف، مزار واقعی حضرت زینب، همین مرقد موجود در شام در هفت کیلومتری دمشق (در روستای «راویه» و منطقه «غوطه») است. در بین طرفداران این دیدگاه، از شمس‌الدین محمد ذهبی، ابن بطوطه مغربی، ابوبکر موصلی، و نیز اعتقاد و سیره عملی: میرزای شیرازی و میرزای آشتیانی، و دیدگاه علمی محدث نوری، محدث قمی، ملاهاشم خراسانی و سید عبدالحسین شرف الدین ره نام برده‌اند. خدا رحمت کند مرحوم والد ما استاد ابوالحسنی منذر (ره) و نیز صدیق دانشور ایشان مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی (صاحب کتاب فاطمه الزهرا بهجه قلب المصطفی ص) نیز در مجموع بدین دیدگاه، باور داشتند. از نگاه ما، نظریه شام، در مقایسه با بقیه احتمالات و مدارک، نظریه‌ای جدی‌تر و قابل قبول‌تر می‌نماید. در عین حال این پرونده تاریخی هرگز مخدومه نیست و ما نیز داعیه جزم اندیشی نداریم و باطن حقیقی مسائل را موکول به علم الهی می‌دانیم. الله عالم بخفیات الامور. ▪️به عنوان معرفی منابع جدید، می‌توانیم نگاه خود را با دو تحقیق تقویت کنیم: 1⃣ مبسوط‌ترین تحقیق درباره شناسایی مرقد حضرت زینب (س)، کتاب "مرقد العقیله..." به قلم شیخ محمدحسنین سابقی است. او برای این کتاب زحمت زیادی کشیده و اشکالاتی که بر نظریه شام وارد کرده‌اند را پاسخ گفته است. از نوآوری‌های آقای سابقی، این است که بین دو دسته ادله تاریخی (اینکه حرم فعلی در شام از آن حضرت ام کلثوم و یا حضرت زینب "س" است) جمع کرده است. بر اساس این تحقیق، مرقد فعلی در شام اقوی است. البته نقدهایی نیز بر این کتاب وارد کرده‌اند. 2⃣ مصاحبه مرحوم استاد پیشوایی که نظریه شام را قوی‌ترین احتمال معرفی می‌کند. 🔰 در ادامه هر دو منبع را به عنوان موید، پیش دید اهل نظر قرار می‌دهیم
مناظرات کوبندۀ علمای شیعه باوهابیون به قلم استادمنذر«ره» 1⃣ 💥 علامه شرف‌الدین به سلطان حجاز فرمود: تو گاو پَرَستی!! 1⃣ هجمۀ فكرى و اعتقادى (و حتى نظامىِ) فرقه وهابيت، چنانكه مى ‏دانيم، در ميان مسلمانان، عمدتاً متوجه شيعيان و عقايد و سُنَن و اجتماعات ايشان است و متقابلاً بيشترين مقاومت فكرى و سياسى در برابر تحركات اين فرقه نيز، از سوى شيعيان سامان مى‏‌يابد، 2⃣ در همين زمينه، بايد به بحث علامه سيد شرف الدين، صاحب كتاب شريف «المراجعات»، با وهابيان مكه اشاره كرد. نوشته‏‌اند: «تنها امام جماعت شيعه كه مسجد الحرام به خود ديده مرحوم سيد شرف الدين است. هنگامى كه ايشان به مكة معظمه سفر كرد، پادشاه حجاز مجلسى ترتيب داد و از علماى اهل‏سنت [بخوانيد: علماى وهابى] براى مباحثه با ايشان دعوت كرد. 3⃣ وقتى كه شرف الدين وارد مجلس شد قرآنى را به شاه سعودى هديه كرد. شاه هم قرآن را گرفت و بوسيد. شرف الدين به او گفت: تو مُشركى! شاه سراسيمه پرسيد چرا؟! وى پاسخ داد: براى آنكه شما جلد قرآن را كه از چرم و پوست گاو ساخته شده است بوسيدى، پس شما گاوپرستى! شاه گفت: منظور از بوسيدن آن، احترام به محتواى كلام آن است، نه چيز ديگر. شرف الدين فرمود: ـ پس چرا ما را به خاطر بوسيدن ضريح پيغمبر (ص) مشرك مى‏‌دانيد؟! 📚بر گرفته از کتاب ذوق لطیف ایرانی، اثر استاد علی ابوالحسنی (منذر). 🔺عکس علامه شرف الدین و امام موسی صدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فضائل شورانگیز امیرالمومنین (ع) از زبان اهل تسنن 👈 آنچه برای هر شیعه مفید است.
👈 مناظرات کوبندۀ علمای شیعه باوهابی ها به قلم استادمنذر «ره» 2⃣ 🔻 چالش با شرطه وهابی در کنار ضریح پیامبر اکرم (ص)
💢 شناخت فقه سیاسی آخوند منوط به کشف رویکرد فقهی و رهبری سیاسی ایشان است/ برخی دنبال دو قطبی سازی بین «امام» و «آخوند» هستند 🔳 پایگاه مفتاح اندیشه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق ابوالحسنی🔻 1⃣ ما دو نوع آخوند خراسانی (ره) داریم: یکی مرحوم آخوند به عنوان فقیهی اثرگذار و دوم آخوند به مثابۀ رهبر و اندیشمندی در عرصۀ سیاست که طالب مناسبات سیاسی جدید در مشروطه است. پس وقتی سراغ فقه سیاسی ایشان می‎‌رویم، باید هر دو جنبه را مد نظر بگیریم. 2⃣ عده‌ای می‌خواهند یک دوقطبی درست کنند که در یک تنش سیاسی، «آخوند خراسانی» را مطلقا در برابر «امام خمینی» قرار دهند. اینجاست که می‌بینیم بحث علمی با انگیزه‌های سیاسی مخدوش می‌شود. این آقایان قبلاً سراغ میرزای نائینی می‌رفتند و او را به عنوان یک فقیه نظریه‌پرداز در مشروطه معرفی و مصادره می‌کردند که «نظام حقوقی اسلام را طبق نظام حقوقی غرب، تفسیر و تأویل سکولاریستی می‌کرد و دغدغه‌اش، اجرای پارلمانتاریسم مطلقه در ایران بود» اما چون میرزای نائینی به طور جدی قائل به ولایت فقیه بود، این جنبه را سانسور می‌کردند. ولی اخیراً همین‌ها هم نائینی را رها کرده و به سراغ مرحوم آخوند رفتند و به این بزرگمرد دخیل بستند. 3⃣ اگر قرار است اندیشه‌های آخوند(ره) دربارۀ ولایت فقیه را کالبدشکافی کنیم، باید به جای گزارشات مشکوک و بی سند، به منابع دسته اول (مثل حاشیۀ آخوند بر مکاسب شیخ انصاری، تقریظ آخوند بر تنبیه الأمه "وتقریرات القضاء") رجوع کنیم و با سیره سیاسی ایشان تطبیق کنیم. ادامه دارد... 📖 کامل مصاحبه: http://meftahandishe.com/?p=14567
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی فهمیدم، درباره حضرت فاطمه (س) به من دروغ گفته‌اند، دلم شکست. 👈 سخنان جالب خانم امی (زینب) هوجکینس بانوی مستبصر انگلیسی درباره شهادت بی‌بی دوعالم