eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.9هزار عکس
169.5هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
10.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 در سالگرد خطیب برجسته 👈 روضه دلنشین حضرت زهرا (س) 💥 از زبان استاد محمدتقی فلسفی
💥پاسخ به یک سوال تاریخی ✔️ مزار حضرت زینب (س) کجاست؟ ▪️در یک جمع‌بندی کلان درباره مدفن حضرت زینب (س)، به چهار نظریه بر می‌خوریم که در اینجا به طور مختصر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: (به ترتیب از نظریه ضعیف‌تر تا قوی‌تر) 1⃣ عراق: احتمال وجود قبر مطهر ایشان در شهر سنجار - که در شمال باختری عراق و در مسیر شام است - ضعیف‌ترین احتمال بوده و مردود می‌باشد. شاید تنها کتابی که این نظر را به طور مستقل نقل کرده، کتاب المراه العظیمه... اثر حسن صفار است که از اهتمام دولتهای آل بویه و حمدانیان به بازسازی آن مکان در سنجار خبر می‌دهد؛ لکن همو بر پیشانی این قول، مهر تضعیف می‌زند. 2⃣ مدینه: احتمال دوم، وجود مدفن بی بی، در شهر مدینه است؛ ولی ادله‌ای که برای آن ذکر شده (همچون استصحاب اصولی) برای اثبات چنین موضوع تاریخی، دلیلی روشن و قانع کننده‌‌ای نبوده و در تعارض با ادله قوی‌تری قرار دارد. (الاصل اصیل حیث لا دلیل). افزون بر این، در تاریخ هیچ مکانی در مدینه چه در قبرستان بقیع یا جای دیگر برای مرقد حضرت، بیان نشده و کاملا مجهول می‌باشد. نظریه مدینه، دیدگاه مرحوم بیرجندی صاحب کبریت الاحمر و استاد سید محسن امین است که در بین پژوهشگران معاصر، دکتر غروی نائینی نیز ضمن مقاله‌ای در فصلنامه سفینه در پی طرح و بازسازی آن برآمده است. 3⃣ مصر: مقام السیدة زینب در قاهره مصر، از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب (س) مطرح شده است. از اسناد تاریخی بر می‌آید که، این مقبره، در قرن چهارم مورد توجه قرار داشته است. مهمترین قائل این نظریه، عبیدلی نسابه می‌باشد و در کتاب "اخبار الزینبیات" خویش، رواياتی را آورده كه هر يك گوياى سفر هجرت‌گونه حضرت زينب (س) به مصر و رحلت و دفن آن بانوى بزرگوار در محله «قناطر السباع» شهر قاهره می‌باشد. در بین مورخین اهل سنت، این نظر به ابن طولون و ابن عساکر نسبت داده شده که جای تامل دارد. دکتر عائشه بنت الشاطی، هم در کتاب شیرزن کربلا (ص۱۱۴؛ با ترجمه دکتر شهیدی) طبق همین دیدگاه کتابش را به پایان می‌برد. ایشان معتقد است که به دستور مستقیم یزید، حضرت را از مدینه اخراج کردند. اما در بین علمای شیعه نیز، افرادی چون شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب الکبری (س) بر این انگاره پای می‌فشارند. این نظریه، از چالش‌های گوناگونی رنج می‌برد که یکی از آنها ضعف سندی و محتوایی روایات موجود در اخبار زینبیات است. بدین جهت، قائلین به نظریه شام، اشکالات مهمی بر آنها وارد ساختند که هنوز پاسخی در خور نیافته است. وانگهی، آنچه بر دشواری کار افزوده، برخی ادله‌‌ای است که نشان می‌دهد، مقبره قاهره، متعلق به زينب بنت يحيى المتوج (از نوادگان حضرت علی ع) است؛ نه زینب دخت امیرالمومنین (س)! 4⃣ شام (نظریه مختار): بر اساس نظریه معروف، مزار واقعی حضرت زینب، همین مرقد موجود در شام در هفت کیلومتری دمشق (در روستای «راویه» و منطقه «غوطه») است. در بین طرفداران این دیدگاه، از شمس‌الدین محمد ذهبی، ابن بطوطه مغربی، ابوبکر موصلی، و نیز اعتقاد و سیره عملی: میرزای شیرازی و میرزای آشتیانی، و دیدگاه علمی محدث نوری، محدث قمی، ملاهاشم خراسانی و سید عبدالحسین شرف الدین ره نام برده‌اند. خدا رحمت کند مرحوم والد ما استاد ابوالحسنی منذر (ره) و نیز صدیق دانشور ایشان مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی (صاحب کتاب فاطمه الزهرا بهجه قلب المصطفی ص) نیز در مجموع بدین دیدگاه، باور داشتند. از نگاه ما، نظریه شام، در مقایسه با بقیه احتمالات و مدارک، نظریه‌ای جدی‌تر و قابل قبول‌تر می‌نماید. در عین حال این پرونده تاریخی هرگز مخدومه نیست و ما نیز داعیه جزم اندیشی نداریم و باطن حقیقی مسائل را موکول به علم الهی می‌دانیم. الله عالم بخفیات الامور. ▪️به عنوان معرفی منابع جدید، می‌توانیم نگاه خود را با دو تحقیق تقویت کنیم: 1⃣ مبسوط‌ترین تحقیق درباره شناسایی مرقد حضرت زینب (س)، کتاب "مرقد العقیله..." به قلم شیخ محمدحسنین سابقی است. او برای این کتاب زحمت زیادی کشیده و اشکالاتی که بر نظریه شام وارد کرده‌اند را پاسخ گفته است. از نوآوری‌های آقای سابقی، این است که بین دو دسته ادله تاریخی (اینکه حرم فعلی در شام از آن حضرت ام کلثوم و یا حضرت زینب "س" است) جمع کرده است. بر اساس این تحقیق، مرقد فعلی در شام اقوی است. البته نقدهایی نیز بر این کتاب وارد کرده‌اند. 2⃣ مصاحبه مرحوم استاد پیشوایی که نظریه شام را قوی‌ترین احتمال معرفی می‌کند. 🔰 در ادامه هر دو منبع را به عنوان موید، پیش دید اهل نظر قرار می‌دهیم
مناظرات کوبندۀ علمای شیعه باوهابیون به قلم استادمنذر«ره» 1⃣ 💥 علامه شرف‌الدین به سلطان حجاز فرمود: تو گاو پَرَستی!! 1⃣ هجمۀ فكرى و اعتقادى (و حتى نظامىِ) فرقه وهابيت، چنانكه مى ‏دانيم، در ميان مسلمانان، عمدتاً متوجه شيعيان و عقايد و سُنَن و اجتماعات ايشان است و متقابلاً بيشترين مقاومت فكرى و سياسى در برابر تحركات اين فرقه نيز، از سوى شيعيان سامان مى‏‌يابد، 2⃣ در همين زمينه، بايد به بحث علامه سيد شرف الدين، صاحب كتاب شريف «المراجعات»، با وهابيان مكه اشاره كرد. نوشته‏‌اند: «تنها امام جماعت شيعه كه مسجد الحرام به خود ديده مرحوم سيد شرف الدين است. هنگامى كه ايشان به مكة معظمه سفر كرد، پادشاه حجاز مجلسى ترتيب داد و از علماى اهل‏سنت [بخوانيد: علماى وهابى] براى مباحثه با ايشان دعوت كرد. 3⃣ وقتى كه شرف الدين وارد مجلس شد قرآنى را به شاه سعودى هديه كرد. شاه هم قرآن را گرفت و بوسيد. شرف الدين به او گفت: تو مُشركى! شاه سراسيمه پرسيد چرا؟! وى پاسخ داد: براى آنكه شما جلد قرآن را كه از چرم و پوست گاو ساخته شده است بوسيدى، پس شما گاوپرستى! شاه گفت: منظور از بوسيدن آن، احترام به محتواى كلام آن است، نه چيز ديگر. شرف الدين فرمود: ـ پس چرا ما را به خاطر بوسيدن ضريح پيغمبر (ص) مشرك مى‏‌دانيد؟! 📚بر گرفته از کتاب ذوق لطیف ایرانی، اثر استاد علی ابوالحسنی (منذر). 🔺عکس علامه شرف الدین و امام موسی صدر
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فضائل شورانگیز امیرالمومنین (ع) از زبان اهل تسنن 👈 آنچه برای هر شیعه مفید است.
👈 مناظرات کوبندۀ علمای شیعه باوهابی ها به قلم استادمنذر «ره» 2⃣ 🔻 چالش با شرطه وهابی در کنار ضریح پیامبر اکرم (ص)
💢 شناخت فقه سیاسی آخوند منوط به کشف رویکرد فقهی و رهبری سیاسی ایشان است/ برخی دنبال دو قطبی سازی بین «امام» و «آخوند» هستند 🔳 پایگاه مفتاح اندیشه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق ابوالحسنی🔻 1⃣ ما دو نوع آخوند خراسانی (ره) داریم: یکی مرحوم آخوند به عنوان فقیهی اثرگذار و دوم آخوند به مثابۀ رهبر و اندیشمندی در عرصۀ سیاست که طالب مناسبات سیاسی جدید در مشروطه است. پس وقتی سراغ فقه سیاسی ایشان می‎‌رویم، باید هر دو جنبه را مد نظر بگیریم. 2⃣ عده‌ای می‌خواهند یک دوقطبی درست کنند که در یک تنش سیاسی، «آخوند خراسانی» را مطلقا در برابر «امام خمینی» قرار دهند. اینجاست که می‌بینیم بحث علمی با انگیزه‌های سیاسی مخدوش می‌شود. این آقایان قبلاً سراغ میرزای نائینی می‌رفتند و او را به عنوان یک فقیه نظریه‌پرداز در مشروطه معرفی و مصادره می‌کردند که «نظام حقوقی اسلام را طبق نظام حقوقی غرب، تفسیر و تأویل سکولاریستی می‌کرد و دغدغه‌اش، اجرای پارلمانتاریسم مطلقه در ایران بود» اما چون میرزای نائینی به طور جدی قائل به ولایت فقیه بود، این جنبه را سانسور می‌کردند. ولی اخیراً همین‌ها هم نائینی را رها کرده و به سراغ مرحوم آخوند رفتند و به این بزرگمرد دخیل بستند. 3⃣ اگر قرار است اندیشه‌های آخوند(ره) دربارۀ ولایت فقیه را کالبدشکافی کنیم، باید به جای گزارشات مشکوک و بی سند، به منابع دسته اول (مثل حاشیۀ آخوند بر مکاسب شیخ انصاری، تقریظ آخوند بر تنبیه الأمه "وتقریرات القضاء") رجوع کنیم و با سیره سیاسی ایشان تطبیق کنیم. ادامه دارد... 📖 کامل مصاحبه: http://meftahandishe.com/?p=14567
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ وقتی فهمیدم، درباره حضرت فاطمه (س) به من دروغ گفته‌اند، دلم شکست. 👈 سخنان جالب خانم امی (زینب) هوجکینس بانوی مستبصر انگلیسی درباره شهادت بی‌بی دوعالم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥زبانحال حضرت زینب (س) در داغ مادر: ‍▪️ای اشک به دیده‌ام، گُهَر ده ▪️ای سوز به ناله‌ام، اثر ده ▪️ای میخ بیا و جان زینب ▪️از سینه مادرم خبر ده
🔺صدام حسین و هویدا 💥دیکتاتور عراق و نخست وزیر بهایی
برای شرکت کنندگان در آزمون دوره جریان‌شناسی تاریخ معاصر 💥جهت شرکت در آزمون درس استاد ابوالحسنی با عنوان: "نقش استعمار انگلیس در تاریخ ایران"، مطالعه متن زیر کافی است. این متن (عملکرد استعمار بریتانیا در ایران) به صورت بسیار ساده و روان از پاره‌ای از کلیات بحث انتخاب شده است و برای سهولت سوالات، دیگر نیازی به استفاده از صوت درس نیست.
👈 مناظرات علمای شیعه باوهابیت 2⃣ 💥 تو و ریش تو از خانۀ عنکبوت سست تر است! ✔️ استاد ابوالحسنی منذر🔻 1⃣ مرحوم آية الله حاج شيخ محمد حسين خراساني، از علماي وارستۀ تهران در عصر پهلوي است. وی كتابي كوچك اما خواندني به نام «ردّ البدع» دارد كه در رد شبهات فرقۀ ضالّۀ وهابيّت نوشته است. در اين كتاب ماجرای بحث خودش با یکی از سربازان وهابی در حرم پیامبر (ص) را نقل کرده و مي نويسد: «سال گذشته در حرم رسول الله (ص) ديدم... كسي كه موكِّل ضريح است نميگذارد زن و مرد، ضريح مطهر را ببوسند [یعنی مأمور وهابی]... جلو رفتم، اول عبای او را گرفتم و به عربي به او گفتم: اين عباي تو را خيلي دوست دارم، چون به دوش بندۀ خدا است. خوشش آمد، گفت: طيِّب، طيِّب! بعد دست انداختم و عِقالِ سرش را گرفتم، گفتم: از اين عقال خوشم مي آيد، چون به سر بندۀ خدا است. باز گفت: طيّب، طيّب! (عِقال، ريسمان سياهي است كه عربها گِردِ چَفيه قرار ميدهند تا حافظ آن باشد). دفعۀ سوم دست انداختم و ريشش را گرفتم ـ ريش بلندي هم داشت ـ و گفتم: اُحِبُّ هذه اللحيه لانّها لِحيَتُك (اين ريش را خيلي دوست دارم، چون ريش بندۀ خدا است!). خيلي خوشش آمد و خنديد. 2⃣ بعد دست زدم به ضريح حضرت رسول الله (صلي الله عليه و آله) گفتم: اين حديد و آهنها را ميبوسم، چون منسوب به رسول الله است. گفت: هذا بُرهانُك اَوهَنُ مِن بيوت العنكبوت. فهميد كه تمام آن [تعريفها] مقدمه بوده است، گفت: اين برهان تو از خانۀ عنكبوت سست تر است. در جوابش گفتم: انت و عِقالك و لحيتك و جسمك و روحك أوهن من بيوت العنكبوت! (تو و عقال تو و ريش تو، و جسم تو و روح تو، سست تر است از خانۀ عنكبوت) و رفتم. شب بعد كه آمدم جلو، آمد و گفت: بيا تو ببوس! گفتم: من نميبوسم؛ ميخواستم حاليِ تو بشود كه چه قدر نادان و نافهمي. بعد عذر آورد كه من مأمورم». 📚منبع: کتاب لبخند علما، اثر استاد ابوالحسنی (منذر) به نقل از کتاب ردّ البِدَع و الشُّبَهات ص 27ـ28.
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 یک قتل عام سیاسی 👈 صدام و کشتار هولناک مخالفین! 1⃣ صدام حسین رئیس جمهور عراق در سال ۱۳۵۷ خورشیدی تمام مخالفان خود (۶۶ نفر) را از بین حزب بعث، در جلوی دوربین تلویزیون از جلسه مجلس بیرون می‌برد و ۲۱ نفر از آنها را به دست بقیه مخالفین، تیرباران می‌کند! 2⃣ صدام ادعا می کند که فتنه‌ای را کشف کرده است؛ عبدالله حسین مشهدی، عضو ارشد حزب بعث را بعنوان رهبر فتنه معرفی می‌کند. زیر شکنجه، در ازای افشای نام فتنه گران، به مشهدی قول زنده ماندن می دهند او هم نام می برد ولی همو نیز در نهایت اعدام می‌شود. صدام در آن جلسه بسیار آرام و سرخوش سیگارهای کوبایی که توسط فیدل کاسترو رئیس جمهوری کوبا به او داده شد، را میکشید. 3⃣ با این کشتار، صدام تبدیل به رهبر مطلق عراق شد و فیلم آن در سراسر عراق منتشر گردید. این پاکسازی را با شب دشنه‌های بلند در آلمان نازی و سرآغاز پاکسازی بزرگ در اتحاد جماهیر شوروی بود مقایسه می‌کنند.