eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.7هزار عکس
167.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔷 مردک وقیح رسماً داره به مردم ایران میگه افراد نازل ! 🔹 وقاحت این جماعت را پایانی نیست که خودشان عددی نیستند و از پست ترین و نازلترین افراد جامعه بودند و به برکت این مردم به نان و نوایی رسیده اند ولی الان آنچه لیاقت خودشان هست به مردم نثار می کنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚جواب یک شبهه دیگر با استاد قرائتی 💚 ⭕️ : آیه لا اکراه فی الدین یعنی در اسلام آزاد است و اجباری در آن نیست! 🔺جـــــــــــــــــــــــــواب .
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴شما از فیروز نادری که عمرش رو تو آمریکا گذروند و در خدمت سیاستهای آمریکا بود و تو همون آمریکا مُرد، اسطوره بساز و ربطش بده به ایران ولی ایرانی واقعی که به صنعت فضایی و موشکی ایران جون داد و جون خودش رو هم تو این راه گذاشت شهید طهرانی مقدم بود که اسطوره واقعی ایرانه. آره...!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 افول انسانیت از آنجایی شروع می شود که آزادی را از یک جاندار زنده‌ی وحشی بگیری آن را پوشک کنی به آن چیپس و پفک بدهی و تربیت آن جاندار را ارجح بدانی بر تربیت یک انسان آزاده😐 پ.ن: اینی ک الان داره حرف میزنه مادر میمونه دیگه:/؟ خب ب سلامتی بعد از مادر گربه و مادره🐶 مادر میمونم پدیدار شد ❓نمی دونم گریه کنم یا....
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا وقتی کنار بعضی ها میشینیم، تا چند روز حالمون خرابه؟ 👈همنشین عوضی. 👈رقص 👈دوست پسر. 👈قانون کارما 👈همنشین حسود 👈چشم زخم. 👈لباس تحریک کننده
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیستم/ ۱۹خرداد۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️تتمه فراز مربوط به نظامیان در این جلسه سه نکته مهم داریم: ۱. سپاهیان در خدمت جمهوریت و عدالت! ۲. نکاتی برای فائق آمدن بر دیوان سالاری و تحقق مدیریت جهادی ۳. مالک اشتر، تولیت از طرف امام یا جعل ولایت (ولایت فقیه)؟! ...................................... 1⃣ سپاهیان در خدمت جمهوریت و عدالت! جلسه قبل معیارهای ۹گانه انتخاب فرماندهان نظامی و معیارهای ترجیح بین آنها بیان شد. به فرق مهم اردوی نظامیان در دوره های گذشته و ارتش مدرن اشاره شد. در دوره های گذشته سپاهیان، نیروی نظامی قبایل و ایلات بودند. این خوبی ها و بدی هایی داشت از جمله خوبی هایش "تعدیل قدرت" بود و بدی هایش در تعارض عصبیت های قبیله ای با اهداف عالیه حاکمان عدل (مثل دوره امیرالمومنین) خود را نشان می داد. دولت مدرن، مردم را شهروندان شهرهای بزرگ و نیروی نظامی اش را از جوانان تهیه و ارتش متمرکز را یکی از ابزارهای قدرت و اقتدار خود قرار می دهد. در نامه۵۳ بین معیارهای انتخاب فرماندهان و معیار ترجیح بین آنها، به روش تجهیز اردوگاه از خانواده های صالح و افراد شحاع اشاره شد. ❓منطقی است پرسیده شود: در حکمرانی علوی بطور کلی سپاهیان برای چه مقصودی است؟! • در همان سیاق می فرماید: "برترین چیزی که موجب روشنایی چشم زمامداران می شود برقراری عدالت در همه شهرها (استِقامَةُ العَدلِ فِی البِلادِ) و آشکار شدن علاقه و محبت مردم (ظُهورُ مَوَدَّةِ الرَّعیَّة) است. محبت و علاقه مردم جز با پاکی دلهایشان آشکار نمی شود. خیرخواهی آنها در صورتی کاملا مفید واقع می شود که با میل خود گرداگرد زمامدار جمع شوند (لاتَصحُ نَصیحَتُهُم الا بِحیطَتِهم علی وُلاةِ الامور) و حکومت برایشان سنگین نباشد و انتظار پایان گرفتن مدت حکومت را نکشند". ⬅️ مردم نگهبان ولایت اند و ارتش و سپاه نگهبان مردم اند. عدالت پایدار و ظهور مودت مردم با نگهبانی شان برای ولایت (= جمهوریت) در این سیاق و ذیل مباحث مربوط به نظامیان حاوی لطائف و نکات زیادی است. • سپس به توصیه های دوباره ای درباره نظامیان برمی گردد: "پس آرزوهایشان را برآور. پیوسته آنها را تشویق نما و پیاپی کارهای مهمی را که افرادی از آنها انجام داده اند برشمار. زیرا یادآوری کارهای نیک آنها افراد شجاعشان را به فعالیت بیشتر وا می دارد و کم کاران را به کار تشویق می کند ان شاء الله"! ⬅️ مشوقهای زبانی و این جهانی برای سپاهیان لازم است. 2⃣ نکاتی در مدیریت جهادی اول یک نکته مهم در بیان لوازم "سازمان" و دیوان سالاری: سازمان -در مقابل نهاد- از یک تمرکز برخوردار است. نظام دیوانی هم از بالا به پایین، "فرمان" می آید و هم "خدمت" از پایین وقتی بالا می رود به حساب آن بالا و تمرکز می رود. این موجب می شود کارها، متجزی شده و تقسیم شود. کارمند فقط در یک حیطه خاص کاری تعریف شده انجام دهد و کاری به خروجی و نتیجه نداشته باشد. از اینرو عملا دیوانسالاری خروجی نهایی اندک دارد اما خودش را دائم فربه می کند. به تعبیر دیگر در دوگانه "اراده-سازمان" جانب سازمان می ایستد و اراده ها را کوچک و منقاد و متجزی می کند. کار و مدیریت جهادی بعکس، اراده را بر سازمان ترجیح داده، نتیجه نهایی را مطالبه می کند و بالتبع سازمان را کوچک و چابک و سیال و منعطف می کند. بلکه بعضا "نهاد" را بجای سازمان می نشاند. در این قسمت حضرت امیر(ع) نکاتی می گوید که مدیریت جهادی را در سازمان یا نهاد نظامی دیروز نهادینه می کرد؛ شایسته سالاری، چابکی و تحرک را موجب می شود: "سپس باید ارزش زحمات هریک را به دقت بشناسی؛ هرگز کار خوب کسی را به دیگری نسبت ندهی؛ ارزش خدمت او را کمتر از آنچه هست به حساب نیاوری. مبادا شخصیت کسی موجب این شود که کار کوچکش را بزرگ بشماری یا کوچکی مقام کسی سبب گردد که خدمت پر ارجش را ناچیز به حساب آوری". ⬅️ علیرغم سلسله مراتب، این توصیه ها، عنصر جهادی و فضیلتها را در سازمان دوانده و آنرا شایسته و صالح می کند. یک خادم در پایین، ارج و قرب می گیرد و خدمت او پای مافوق نمی رود و این تحرک و اراده را بیشتر و نتیجه نهایی از سازمان را بیشتر می کند. (تفصیل را در فایل صوتی بشنوید) ادامه در بخش دوم
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیستم/ ۱۹خرداد۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان 3⃣ ولایت یا تولیت؟! در جلسه دوم از شرح نامه۵۳ هم ذیل (لمّا ولّاة علی مصر) این سؤال مطرح شد: ❓حضرت برای مالک جعل ولایت کرده یا فقط تولیت داده است؟! • توضیح اینکه ولایت دو مرتبه دارد: - ولایت بالتولیه مثل وکالت و وصایت - ولایت بغیر التولیه مثل ولایت اب و جد یا ولایت حاکم اولی ولایت ضعیفه و فقط در همان شرایط و ضوابط است مثلا وکیلِ فروش، نیابت از ولاء ملک از ما میگیرد اما فقط همان کالا را میتواند بفروشد دیگر نمی تواند خارج از آن قرار داد و ضوابط عمل کند و مثلا همسر موکل را طلاق دهد. اما ولایت پدر بر بچه اعم است و فقط منوط به رعایت مصلحت مولی علیه است. نکته اینکه اگر ولایتی (مثل حاکم) مشروط به بیعت و مشورت و... باشد باز ولایت بغیر التولیه است و حدش مصلحت مولی علیهم است؛ و اینها آنرا تولیت نمی کند. اما تولیت آستان های مقدس یا ائمه جمعه، تولیت از طرف ولیّ فقیه است نه ولی فقیه استان یا...! یعنی باید در همان وظایف محوله انجام وظیفه کند. ولی فقیه اساسا جعل ولایت برای دیگری ندارد. دیگری اگر فقیه است خود ولایت شأنی از معصوم دارد اما در عمل نمیتواند مزاحم حکم ولی فقیه شود... حال سؤال این است که حضرت، برای مالک جعل ولایت کرده یا تولیت زده است؟! یعنی مامور شده است فقط همین منشور را عنل کند ولاغیر؟! • این فراز پاسخ به این سؤال است: "امور مهمی که برتو سنگین می شود و در کارهای مختلف مشتبه می شود را به خدا و رسول باز گردان. خداوند به قومی که ارشاد آنها را دوست داشت فرمود: ای کسانی که ایمان آورده اید، خدا را اطاعت کنید و از پیامبر و کسانی که امر شما را در اختیار دارند (اولی الامر منکم) پیروی کنید. پس اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید چنانچه در امری اختلاف کردید آنرا به خدا و پیامبر ارجاع دهید(۵۹نساء) پس باز گرداندن به خدا به معنای تمسک جستن به محکمات قرآن و باز گرداندن به پیامبر، همان تمسک به سنت او -که جامع است و مانع تفرقه- است". ⬅️ این فراز صریحاً دلالت می کند که مالک در امور مهمه و مشتبه، اجتهاد کن! - منبع اجتهاد هم محکمات قرآن و سنت پیامبر است. سنتی که جمع کننده مسلمین و مانع تفرقه آنهاست نه سنت های حاکی ای که شاذ و نادر و فرقه ساز باشد. - وقتی به حکمران می فرماید در امور مهم و مشتبه اجتهاد کن؛ یعنی براساس اجتهاد خود عمل کن! ⬅️ این یعنی ولایت فقیه! • نکته جالب این است که در آیه۸۳ نساء باز "اولوا الامر" مطرح می شود و دستور به رجوع به اولوا الامر دارد: "پس چون خبری حاکی از امنیت یا ترس به آنان برسد، آنرا در میان مومنین پخش می کنند و اگر آن را به پیامبر یا صاحبان فرمان خود (اولی الامر منهم) باز می گرداندند، کسانی از آنان که حقیقت ماجرا را با بررسی و تحقیق کشف می کنند درستی یا نادرستی آنرا تشخیص می دادند..." ⬅️ اگر حضرت به این آیه استشهاد می کرد نتیجه این می شد که در امور مهم و مشتبه جای اجتهاد کردن به اولو الامر -که خود حضرت است- رجوع کن! آنوقت مالک فقط تولیت داشت و در امور جدیدی که در عهدنامه نیست باید دوباره از امام استبصار کند.(دقت کنید) * تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید
هدایت شده از mesaghمیثاق
↙️ به این دلایل به دولت آقای رئیسی امیدواریم ⏺ آقای رئیسی و دولت ایشان با وجود هجمه‌های دیوانه‌وار داخلی و خارجی، توانسته بن‌بست‌های بسیاری را در اداره امور داخلی کشور و سیاست‌های خارجی بِشکند و همین امر نوید این را می‌دهد که باید به ایشان و تیم‌شان امیدوار باشیم. در ادامه مروری می‌کنیم به برخی از حرکت‌های امیدبخش ایشان در حوزه‌های مختلف: 1️⃣ عرصه سیاست خارجی (برقراری روابط با کشورهای منطقه، عضویت در پیمان‌های مهم بین‌المللی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و ... ) 2️⃣ عرصه بهداشت و سلامت عمومی (واکسیناسیون عمومی و مهار کرونا، پیگیری تحقق بیمه همگانی و تلاش برای رفع کمبود دارو و ...) 3️⃣ عرصه اقتصادی و عمرانی (احیاء بسیاری از کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، افتتاح بسیاری از پروژه‌های عمرانی که سال‌ها بلاتکلیف بودند، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، بالا بردن میزان فروش نفت و ...) 4️⃣ در برخی حوزه‌های مدیریتی (برکناری و برخورد با برخی مدیران ناکارآمد، حاشیه‌ساز یا فاسد (هم در سطوح بالای مدیریتی و هم در سطوح پایین تر). 5️⃣ عرصه فرهنگی(برگزاری موفق جشنواره‌های ایام فجر، نمایشگاه کتاب و ... با حفظ اصول و ارزش‌ها، علی‌رغم تحریم و کارشکنی‌ برخی از هنرمندنماها و متصدیان امور فرهنگی هنریِ به‌جا مانده از دولت قبل) ⏹ موفقیت در این حوزه‌ها، این حس را در مردم به وجود آوره که علی‌رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و برخی از ضعف‌های مدیریتی، دولت آقای رئیسی و شخص ایشان در حل مشکلات مردم، صادق، جدی و دارای انگیزه و دغدغه است و مانند برخی از مسئولین قبلی همه‌چیز را به دولت قبل و ارتباط با غرب موکول نمی‌کند. ✍🏻
هدایت شده از mesaghمیثاق
⁉️آیا احمق‌ها عاقل شده‌اند ❇️ تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در مورد برخی سیاستمدارانی که با چرتکه براندازان، مشغول ایران ستیزی شدند و با آنها عکس یادگاری گرفتند بسیار جالب است. ❇️ مقام معظم رهبری حال روز این رجال سیاسی را چنین بیان نموده که «در خارج هم بعضی از سیاستمداران سطوح بالای دولتی با همین دشمن‌ها عکس یادگاری گرفتند. این‌ها خیال می‌کردند کار، تمام‌شده است. طراحی آن‌ها جوری بود که فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده، فکر می‌کردند می‌توانند ملّت ایران را به خدمت بگیرند. احمق‌ها باز هم اشتباه کردند» ⁉️ آیا تذکرات آیت الله رئیسی در گفتگوی تلفنی 90 دقیقه‌ای با مکرون او را از گرفتار شدن در دام اطلاعات غلط گروه‌های معاند نجات داده، ایشان را بر سر عقل آورده و او را به توبه سیاسی واداشته که خواستار تعامل با جمهوری اسلامی شده یا نه؟ ❗️البته باید بدانیم که برخی در اتاق‌های فکر دشمن، هنوز هم مشغول دستمال کشی هستند، و شکستن توبه سیاسی امثال مکرون دور از آبادی نیست. ❗️و البته کسانی که ادعا می‌کنند زبان دنیا را بلدند، گفتگوی 90 دقیقه‌ای ایت الله رئیسی با مکرون را به خوبی ماله کشی خواهند کرد. ✍️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ : آیه لا اکراه فی الدین یعنی در اسلام آزاد است و اجباری در آن نیست! 🔺جـــــــــــــــــــــــــواب 🎙حجت الاسلام قرائتی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔘دیگ به دیگ میگه روت سیاه 📌حالا حالاها باید با هم بجنگید و بیش از پیش زمینه‌های افول هژمونی آمریکا را فراهم کنید 🔹به جاست که یک «اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمين» محکمی بهتون بگیم 🔹و به جاست که جمله حکیمانه مقام معظم رهبری در مورد این ظالمین را متذکر شویم که فرمودند: ❇️ « در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه رؤسای جمهور آمریکا در این خط مقدم با جمهوری اسلامی جنگیدند. حالا کجا هستند؟ بعضی ها نابود شدند تلف شدند از بین رفتند و بعضی‌ها در زباله دان تاریخ افتاده‌اند هر چند زنده باشند. از کارتر، کلینتون و اوبامای دموکرات بگیرید تا ریگان و بوش جمهوری خواه و آن سبک مغز قبلی [ترامپ] و تا این «بنده خدای بی هوش و حواس فعلی» [بایدن] که می خواهد مردم ایران را نجات دهد..»(۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 دوبال پرواز برای هر طلبه
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تفسیر «لا إِکراهَ فِی الدِّین» را باید از عالمانی که در تفسیر سرآمدند یاد گرفت نه از امثال خاتمی که آیات قرآن را خرج منافع حزب و جناحش می‌کند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
معمای امنیت 🔹هنگامی که صحبت از امنیت به میان‌ می‌آید، بلافاصله این پرسش به ذهن خطور می‌کند که اصولا چه هنگام و تحت چه‌ شرایطی ناامنی به وجود می‌آید؟ «کنت والتز» از صاحب‌نظران مشهور روابط بین‌الملل بر این‌ اعتقاد است که منابع ناامنی در سه سطح قابل‌ طبقه‌بندی است: 1) برخی فلاسفه، منبع اصلی‌ ناامنی را در طبع بشر جستجو می‌کنند و معتقدند که با رشد آموزشی، اخلاقی، مذهبی و فلسفی، بشر می‌تواند در صلح و آرامش زندگی‌ کند. 2) گروهی دیگر معتقدند که اتخاذ روش‌های نادرست توسط جوامع، سیستم‌های‌ اقتصادی و ملت‌ها می‌تواند عامل ناامنی باشد و بر این اساس اصلاح این ساختارها را عامل‌ برطرف‌کننده‌ی جنگ درگیری می‌دانند. 3) سومین گروه مهم‌ترین منبع ناامنی را در آنارشی‌ حاکم بر روابط میان دولت‌ها در سطح جهانی‌ می‌دانند. در مطالعات معاصر روابط بین‌الملل، از این مسئله به عنوان «معمای امنیت» نام‌ برده‌ می‌شود. درون هر سیستم فاقد مرجع فائقه‌ی مرکزی، هر واحد از سوی واحد دیگر- حتی‌ به صورت بالقوه- احساس خطر می‌کند و برای‌ دفع تهدید امنیتی، اقداماتی را انجام می‌دهد. نظیر این تصور در واحدهای دیگر، نسبت به‌ خود این واحد وجود دارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از mesaghمیثاق
◀️ تیتر العربیه رسانه آل سعود: ✍ فرمانده پنتاگون: روسیه سال اوایل آینده ساخت پهبادهای ایرانی را در خاک خود آغاز میکند... ♦️ زمان جنگ تحمیلی حتی در تولید سیم خاردار هم وابسته بودیم. ♦️اکنون روسیه _ ابرقدرت هسته ای و موشکی _ وابسته به قدرت ایران شده و ابرقدرت شیطانی _ یعنی آمریکا _ هم خیلی نگران! ♦️البته رسانه آل سعود هم از روی نادانی داره قدرت ایران را به رخ میکشه☺️ ✧❁دانشگاه امامت❁✧
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ♦️ پاسخ به غلو کارشناس شبکه های وهابی درباره صحابه ✍ هر کس کینه صحابه را داشته باشد از اسلام‌خارج است😐😕😏 ✧❁دانشگاه امامت❁✧
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 با منطق ذلیلانه ظریف ، باید خرمشهر رو هم می دادیم می رفت. 🇮🇷 هیأت رزمندگان غرب تهران
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 اسلام سنتی؛ از دشواری تعریف تا چگونگی تعامل 🔸 جلسه دوم از مجموعه جلسات بررسی فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام و زمینه‌های همکاری با همت پایگاه شعوبا و سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد. این جلسه به بررسی اسلام سنتی و زمینه های همکاری با این جریان در حوزه قرآن اختصاص داشت. 🔸 در زمینه اسلام سنتی، مصاحبه ای مجزا با حجت الاسلام دکتر سید علی بطحایی انجام گرفت. دکتر بطحایی در این مصاحبه یکی از مشکلات جریان پژوهشی معاصر را یکدست انگاری گونه های مختلف اسلام سنتی دانسته و به لزوم تعریف دقیق از اسلام سنتی اشاره کردند. در نگاه دکتر بطحایی برای تعریف دقیق از اسلام سنتی باید ابتدا دانسته شود اسلام سنتی چه چیزی نیست تا در ورای آن سلب ها متوجه شویم اسلام سنتی چه تعریفی دارد. 🔸 در این مصاحبه به شکل بدیعی، به گونه های مختلف اسلام گرایی و تفاوت های آن با برخی گرایش ها مانند اخباری، ارتجاعی و سنت گرایانه اشاره شده است. 📌 برای مطالعه متن کامل این مصاحبه کلیک کنید: https://zaya.io/اسلام_سنتی_چیست
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 فراماسونری و ارتباط با فارغ التحصیلان دانشگاه آمریکایی بیروت 🔸 چه ارتباطی بین مبلغان مذهبی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آمریکایی بیروت و فراماسون‌ها ‏وجود دارد؟ خیلی ساده است. به‌طور شگفت‌انگیزی تعداد زیادی از مبلغان مذهبی و ‏فارغ‌التحصیلان اولیه‌ی کالج پروتستانی سوری فراماسون‌ بودند. مترجمان کتاب مقدس، ‏کرنلیوس فن‌دایک و الی اسمیت، از فراماسون‌های فعال بودند. سردبیر «المقتطف»، فارِس ‏نمر، به مقام استادیِ لوژ ماسونیِ بیروت رسید. هم‌رده‌ی او در این مجله، یعقوب صرّوف، نیز ‏ماسون بود، مثل جرجی زیدان، سردبیر الهلال. بطرس البستانی که واژه‌نامه‌ی عربی ‏‏«المحیط» را نوشت هم ماسون بود، همچون بسیاری از روشنفکران عرب آن زمان، مانند ‏میخائیل مشاقه و شاهین مکاریوسِ روزنامه‌نگار‎.‎ 🔸 از آنجا که اصلاح زبان عربی یک اشتیاقِ مادام‌العمر برای بسیاری از فراماسون‌ها بود، ‏منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم بحث درباره‌ی این پروژه یکی از موضوع‌های همیشگی ‏آن‌ها در جلسات ماسونی بوده است. از همین رو شاید سهم فراماسونری در خلق عربی ‏استاندارد مدرن، علاوه بر ایجاد کالج پروتستانی سوری و نمونه‌های مشابه دیگر، می‌تواند ‏ساختن فضایی برای روابط بین فردی، تبادل ایده‌ها و بحث درباره‌ی دانش باشد. به این معنا، ‏لوژهای ماسونی به‌راستی توانسته‌اند به اهدافشان درباره‌ی حمایت از پیشرفت علم و عقلانیت ‏دست پیدا کنند. بخشی از مقاله: فراماسونری و دانشگاه آمریکایی بیروت چگونه عربی استاندارد مدرن را ابداع کردند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️سفارش در خصوص کودکان 🔹 صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله و سلم فرموده است: را دوست بدارید و به آنان رحم کنید و هرگاه به آنان وعده‌ای دادید، به آن وعده وفا كنید. 📕 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة)، ص ۳۲۳ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرانسه راحت داره بر علیه وجوب حجاب که حکم خداست ایستاده، اونوقت تو ایران که حکم حجاب از جانب خدا واجب شده یسریا چرت و پرت میگن... 🔺شما یک گوشی ساده که میخری دفترچه راهنما داره و موظّفی برای اینکه گوشیت سالم بمونه اونو بخونی؛ اونوقت خالق انسان خداست و کاملا رو هر دو جنسی که خلق کرده اشراف داره، کتاب راهنمای انسان(قرآن) حکم به وجوب حجاب صادر میکنه، بعد یه عده عملا در مقابلش می‌ایستن! ✍ امین سرمدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
دنیا در سراشیبی تند تغییر به نام خدا و برای خدا ✍ ناتو و غرب بدانند که ملت ایران پائیز سال گذشته را که فرماندهی جنگ ترکیبی آن بر عهده آمریکا بوده، فراموش نکرده.... 🔺ولذا ملت‌مان را در هر کجای جهان و بفوریت در اوکراین، نقد می‌کنیم. 🔹 ضمناً، اگر کمک به روسیه بدست.... ❓چرا ناتو با پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود، تمام قد برای زمین زدن روسیه در کنار اوکراین ایستاده؟.... ❓و چه تضمینی است، که در صورت شکست روس‌ها به سراغ ایران نیایند؟! و همچنین روس‌ها بخشی از تعریف می‌شوند. 🔺در ضمن وقتی وزیر خارجه آمریکا زبان به تهدید ایران گشوده.... 🔺و اروپا هم بردگی خود را به آمریکا در رویارویی با ایران ثابت کرده..... ❓پس منطقی نیست، به التماس‌ها و در نهایت به تهدیدات مکرون رئیس جمهور فرانسه توجه نمائیم. 🔹دنیا به سرعت در حال تغییر است و دنیای امروز، و پهپاد و مذاکره است.... 🔺ولذا ایران، در عبور از با احتیاط کامل در حال حرکت است. شایان ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍️تقسیم نظام پولی به دو دستۀ اسلامی و طاغوتی یکی از نقدهائی که در مواجهه با نظام پولطلا مطرح می‌شود این است که، تقسیم پول به اسلامی و غیر اسلامی مبنایی ندارد و اساسا ما چیزی به نام پول اسلامی نداریم. زیرا پولی که در صدر اسلام مورد استفاده قرار میگرفته، دینار و درهمی بوده که متعلق به روم و ایران بوده و حکومت اسلامی نقشی در ایجاد آن نداشته است پس چگونه شما می خواهید پول را به اسلامی و غیراسلامی تقسیم کنید !؟ در پاسخ به این نقد باید به چند نکته توجه کنیم : 1️⃣زمانی که ما صحبت از پول اسلامی می‌کنیم، منظور ما پولی است که مورد تایید اسلام باشد و در آیات و روایات به عنوان الگوی مطلوب نظام پولی مطرح شده باشد و بتواند کارکردها و اهداف اقتصاد اسلامی را به درستی محقق نماید. 2️⃣ مسئلۀ اصلی در نزاع پول اعتباری و پول حقیقی، بحث بر سر ماهیت پول است. برخی ماهیت پول را چیزی جز اعتبار بشر نمی دانند و اصالت را به قراردادهای بشری میدهند و برخی ماهیت پول را جعل شده توسط خداوند می‌دانند و آنرا از مجعولات و مخلوقات خداوند حساب میکنند. اگر ما پول را مخلوقی از مخلوقات خداوند بدانیم، استفادۀ جوامع مختلف از این پول به معنای استفاده از پول موردتایید خداوند است که در تمدن های قبل از اسلام نیز وجود داشته است. 3️⃣ در مقابل پول حقیقی، پول اعتباری قرار دارد که سابقۀ سالها ظلم و فساد را در کارنامۀ خود ثبت کرده است و علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای تحقق اهداف اقتصاد اسلامی، کارکردهای متعارف خود را نیز به درستی ایفا نمیکند. این سیستم پولی قطعا مورد تایید اسلام نیست و بنابراین ما ناچاریم که پول را به دو دستۀ اسلامی و طاغوتی تقسیم نمائیم. حجت الاسلام قدیری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎩دلال انگلیسی : نگه داشتن طلا صحیح نیست. امروز یک نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار دیدنم آمد. این شخص در دنیا دلالی می کند و به کشورهای عقب افتاده مشورت می دهد، اگر پولی دارید در چه راهی به کار اندازید که آینده داشته باشد. مدتی با من صحبت کرد که دیگر طلا را برای پشتوانه پول نگه داشتن صحیح نیست و طلا در آینده قدر و قیمت خود را از دست میدهد. البته که به حرف دلال نمیتوان اعتماد کرد ولی ممکن است با ترتیب اعتباری که بین کشورها برقرار میشود، این امر کم و بیش صحیح باشد. 📖خاطرات اسدلله علم نخست وزیر شاه یادداشتهای علم ج اول ص ۳۴۴
هدایت شده از mesaghمیثاق
قاتلان صلیب بدست سرخپوستان 🔱 ‼️ غرب در حالی مخالفان خود را به متهم می‌کند که تمدن غرب در پیوند مسيحيت و استعمارگری شکل گرفته است ‼️ متفکر بزرگ معاصر فرانسوي معتقد است: «کامل‌ترين نمونه بنيادگرايي، همان استعمار است که بهانه‌هاي دوگانه عقيدتي آن ابتدا «مسيحي کردن» بود تا برداشت خاص خودش از مذهب را به دنيا تحميل کند و نظاميان و بازرگانان نيز عهده‌دار بقيّه کارها، يعني کشتار و استثمار شدند» ‼️ در اين دوره تبليغ آموزه‌هاي مسيح با خشونت‌آميزترين شيوه‌ها دنبال مي‌شد و خونين‌ترين جنايت‌ها با توجيهات ديني انجام گرفته است. گارودي مي‌نويسد: «خونين‌ترين خشونت‌ها و ضمانت آنها از طرف جامعه مذهبي رياکار، ويژگي دائمي تاريخ ايالات_متحده از ابتداي آن است. نخستين قشري‌گرايان انگليسي که قدم به خاک آمريکا گذاشتند مرگبارترين اعتقادات تاريخ بشري را به آنجا بردند؛ اعتقاد به «قوم برگزيده» که به قتل‌عام‌ها و ربودن زمين بوميان چون «فرامين خداوند» مشروعيت مي‌بخشيد و الگويش کتاب توراتي يوشع بود.همانگونه که اسپانيايي‌ها قتل عام سرخپوستان جنوب قاره را «تبليغ انجيل» مي‌خواندند، قشري‌گرايان انگليسي هم براي توجيه شکار سرخپوستان و ربودن زمين‌هايشان به صحيفه يوشع و «کشتارهاي مقدس» عهد عتيق توسل مي‌جستند» 📚 کتاب پیشتازان انحطاط،(ص ۱۴۶ و ۲۸) 👤 روژه گارودی 💠 How were Christianity and colonialism connected? 🌐 https://www.quora.com/How-were-Christianity-and-colonialism-connected 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺 بی‌اعتمادی آیت الله بروجردی به رژیم پهلوی نسبت به جلوگیری از فعالیت بهائیان 🔰 در این سند تاریخی نظر حضرت آیت الله بروجردی (ره) را می‌خوانیم: 1⃣ ایجاد نفوذ و تقویت این فرقه از روی عمد و قصد است، نه خطا و سهو؛ 2⃣ کارهایی که [ در رژیم شاه] به صورت نادر علیه آنها صورت می‌گیرد، تظاهر و اغفال است نهدحقیقت 3⃣ این دستگاه یا الت صرف و متحرک و بدون اراده و اختیار است یا به غلط مصالح مملکت را در تقویت و موافقت اینها [بهائیان] تشخیص داده 4⃣ مذاکرات در این موضوعات را لغو و بیهوده می بینم 📚 منبع: کتاب شرح زندگانی آیت الله بروجردی به قلم مرحوم استاد دوانی با ویراست جدید از سوی دکتر محمدحسن رجبی دوانی، ص ۶۸۶ | تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران | بهار ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺گزارش ساواک از گلایه‌ها و تذکرات موکد آیت الله بروجردی به شاه 👈 از جمله اعتراض به دادن حق امتیاز تلویزیون به یکی از سران فرقه بهائی در ایران به نام حبیب ثابت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺 نگرانی مرحوم آیت الله بروجردی از همراهی مقامات رژیم شاه با بهائیان در آزار و اذیت مسلمانان 👈 ۱۰ شوال ۱۳۶۹ قمری 📚 منبع: کتاب شرح زندگانی آیت الله بروجردی به قلم مرحوم استاد دوانی با ویراست جدید از سوی دکتر محمدحسن رجبی دوانی، ص ۷۲۲ | تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران | بهار ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺اظهار نگرانی آیت الله بروجردی (ره) از نفوذ بهائیان در شرکت نفت آبادان و سایر ادارات کشور و عدم جرأت دادگستری در برخورد با آنان 👈 گمان ندارم اندک فائده‌ای [به تذکرات من] مترتب شود❗️ 📚 منبع: کتاب شرح زندگانی آیت الله بروجردی به قلم مرحوم استاد دوانی با ویراست جدید از سوی دکتر محمدحسن رجبی دوانی، ص ٧٢٠ | تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران | بهار ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺 فتوای امام خمینی درباره فرقه خطرناک بهائیت 👈 این طایفه ضاله، کافر و نجس هستند.