هدایت شده از mesaghمیثاق
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محرم اومده
👤حاجسیدمجید بنی فاطمه
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 اگر دلتان سخت به تنگ آمد، با ذکر حسین نفس بکشید
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
CQACAgQAAx0CWwayaQAC5e1kt-qTsLGUU4430YIw7qRgI6ISegACAg4AAib6qFEH_XliqTrhzy8E.mp3
3.5M
🎙 غوغا میآید
👤حاج سید مجید بنی فاطمه
▪️ویژه دوم محرم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨
✳️ وسعت کربلا و شرط دینداری
✍نهضت #حسين(ع) نهتنها مُهر رسوايی به پيشانی حاكمان اموی زد، بلكه يك كار بزرگ ديگر هم كرد و آن اين كه #مدعيان_دينداری را كه در شرايط سخت، امامشان را ياری نمیكنند شناساند تا برای هميشه #دينداران_عافيتطلب نتوانند مزوّرانه در #جبهه_حسينی قرار گيرند و دين خود را به رخ مسلمانان بكشند.
گاهی میگويند فلانی چون زندان رفته، خوب است ولی آيا با اين همه زندانی كه رفته در خط ولايت هست يا نه؟ اگر بيشتر عمرش در زندان بوده و از جهاد اسلامی زخمها به تن دارد، اكنون كه از #خط_ولايت جدا شده، تمام زحماتش را به هدر داده است. زبير در اوايل اسلام در دفاع از پيامبر بدنش 25زخم برداشت ولی شيعه است كه میفهمد او از زحماتش نتيجه نگرفت چون پس از 30سال در جنگ جمل رودرروی ولايت، يعنی علی(ع) ايستاد.
🔺 پيام كربلا اين است: ای مسلمانان! فریب سابقه ديندارانی كه در شرايط برخورد سخت دشمن سر خود را میگيرند و همه ادعايشان را ناديده میشمارند نخوريد كه امروز، اسلامِ مجسّم را ياری كردن شرط مسلمانی است. جملهای كه سليمان بن صرد خزايی قبل از دعوت از امام به كوفيان گفت چه با معنی بود كه «مردم، اگر مرد كار نيستيد و بر جان خود میترسيد، بيهوده اين مرد را نفريبيد.» در كربلا همين روحيه بود كه رسوا شد. امروز هم اگر شما كربلايی شديد، چنين روحيهای را رسوا میبينيد، نه سياستمدار و زرنگ.
👤 استاد اصغر طاهرزاده
📚 از کتاب «کربلا مبارزه با پوچیها»
هدایت شده از mesaghمیثاق
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یا ایها الغریب برای تو آمدیم...
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محرمی، محرم است که....
👤حجت الاسلام و المسلمین دانشمند
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨
🏴 اثرات برپایی روضه در خانه و یا هیئت!*
▪️ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽرحمه الله علیه:
ﺩﺭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام کوتاهی ﻧﻨﻤﺎﯾﯿﺪ ، ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ ﻧﺸﻮﺩ.
▪️ﺁﯾﺖ الله ﺑﻬﺠﺖ رحمه الله علیه: ﮔﺮﯾﻪ ﺑﺮ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
▪️ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ:
برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد:
یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس ابا عبدالله…
▪️آیت الله آشیخ عبدالکریم حائری:
روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام عمل مستحبی است که هزار واجب در آن است.
▪️حاج میرزا اسماعیل دولابی:
محبت و عزاداری برای امام حسین علیه السلام انسان را زود به مقصد می رساند همه اهلبیت کشتی نجاتن ولی کشتی امام حسین علیه السلام سریعتر است..
▪️علامه طباطبایی: «این کتیبه های سیاه که بر در و دیوار حسینیه و محل عزاداری نصب کرده اند، ما را شفاعت میکنند».
▪️آیت الله بروجردی رحمة الله علیه :
به مقداری که حضرت امام حسین علیه السلام ، بزرگ و واجب الاحترام است، منسوبین (سادات)به آن حضرت هم لازم الاحترام می باشند.
▪️ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ : ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻣﻘﯿﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﺎﯼ ﺳﻤﺎﻭﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﺭﺍ ﺟﻔﺖ ﮐﻨﻨﺪ.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🏴 چرا از روز اول محرم مشکی میپوشیم و عزاداری میکنیم؟؟
✍قيل للصادق(عليه السلام) : سيدي جعلت فداك إن الميت يجلسون له بالنياحه بعد موته أو قتله وأراكم تجلسون أنتم وشيعتكم من أول الشهر بالمأتم والعزاء على الحسين عليه السلام !! فقال عليه السلام :
«يا هذا إذا هل هلال محرم نشرت الملائكة ثوب الحسين عليه السلام وهو مخرق من ضرب السيوف وملطخ بالدماء فنراه نحن وشيعتنا بالبصيرة لا بالبصر فتنفجر دموعنا»
به امام صادق علیه السلام عرضه شد:
آقای من! فدایتان شوم!
برای مرده، مجلس عزاداری بعد از مردن یا کشته شدن او میگیرند؛
ولی من میبینم شما و شیعیان از اول محرم برای امام حسین (علیه السلام)مجلس عزاداری برپا میکنید!؟
-امام صادق فرمودند:
این چه حرفیست!
هنگامی که هلال ماه محرم حلول میکند،ملائکه پیراهن امام حسین(علیه السلام) را در حالی که از ضرب شمشیر،پاره پاره شده و خونین است،نمایان میکنند و ما و شیعیانمان آن را با چشم بصیرت(نه با چشم سر) می بینیم و آنگاه اشک هایمان سرازیر می شود!!!
📗 ثمرات الاعواد ج1ص37 و 38
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅از نظر والرشتاین دولتها در نظام جهانی در سه دسته مرکز، پیرامون و شبهه پیرامون قابل بررسیاند:
🔺موقعیت دولتهای مرکز :
🔸دولت در مرکز برخوردار از جایگاهی قدرتمند است. این دولتها بخشی از قدرت خود را از طریق فشاری که بر دولتهای ضعیف وارد میسازند به دست میآورند و با جنگ و فشارهای دیپلماتیک دولت های ضعیف را بیش از پیش تضعیف میکنند. والرشتاین ادامه می دهد که فعالیت در کشورهای مرکز متمرکز است. سطح مهارت کارگران و دستمزد آنها بالاتر است و فعالیتهای اقتصادی در آن متمرکز است.
🔺موقعیت دولتهای پیرامون :
🔹دولتهای پیرامونی در آن دسته از فعالیتهای اقتصادی متمرکزند که سودآوری کمتری دارند. سطح دستمزد و مهارت در این مناطق پایین است. در ضمن سرمایهداران کشورهای پیرامون نیز ضعیف هستند.
🔺موقعیت دولتهای شبهپیرامون :
🔸دولتهای شبهپیرامونی در همه ابعاد موقعیت بینابینی میان دولتهای مرکز و پیرامون دارند. سطح مهارت و دستمزد در کشورهای شبه پیرامونی بینابین مرکز و پیرامون است. در این کشورها سود از مرکز کمتر و از پیرامون بیشتر است و سرمایهداری نیز از مرکز ضعیفتر و از پیرامون قویتر میباشد. مشخصا، بدین لحاظ رابطه نابرابر میان مرکز و پیرامون وجود دارد. در حال حاضر ایالات متحده و ژاپن هسته اصلی مرکز هستند. از دیدگاه وی سرمایهداری (چه اقتصادی و انسانی) گرایش به سمت مرکز دارد یعنی انباشت سرمایه در مرکز صورت میگیرد و کشورهای شبهپیرامونی نقش ضربهگیر را برای کشورهای مرکز دارند. چرا که موجب میشوند تا کشورهای پیرامونی شکاف عظیم خود را با مرکز نبینند و همین موضوع جلوی شورش آنها را میگیرد.
🔹در چارچوب چنین تحلیلی، امانوئل موریس والرشتاین توصیه می نماید که جهان سوم باید رابطه خود را با غرب و نظام صنعتی غرب قطع نکرده و آن را حفظ کند، ولی ضمن اینکه رابطهاش را حفظ میکند باید مواظب باشد که تحت استعمار و وابستگی غرب قرار نگیرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌سیگنال ایران به روسیه از جزایر کوریل
حرکت ناشیانه روس ها در حمایت ازبیانیه شورای همکاری خلیج فارس و نقض حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ ،حتی اگر در قالب یک موضع گیری سیاسی تعریف شود اما به گفتمان ادعایی امارات مبنی بر مالکیت بر این جزایر در سطح بین الملل کمک می کند و به آن وزانت می دهد.
تهران باید حساسیت خود بر سر تمامیت ارضی ایران را با تنبیه بتِ بزرگ یعنی روسیه به دنیا نشان دهد.والا این مساله به صورت دومینو ادامه دار خواهد بود.
پاسخ ایران به حرکت روس ها بسیار دقیق بود.
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با سفیر ژاپن سیگنال هوشمندانه ای را به روس ها ارسال کرد
یکی از موضوعات مورد اختلاف میان ژاپن و روسیه مالکیت بر جزایر کوریل در اقیانوس آرام است که روس ها بعد از جنگ جهانی دوم تعدادی از جزایر تحت مالکیت ژاپن را تصرف کردند مساله ای که منجر به اختلاف ۷۰ ساله ژاپنی ها با روسیه شد و همچنان این اختلافات پابرجاست.
صحبت های آقای کمال خرازی در دیدار با سفیر ژاپن و حمایت از مذاکره روس ها و ژاپن برای حل و فصل تنش ها بر سر جزایر کوریل ،پاسخ به شیطنت روس ها در بحث جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک بود که بدون دقت به عواقب این موضعگیری در مسائل کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله کرده است و پاسخش را در جزایر کوریل دریافت کرد
دومین پاسخ ،تاکید ایران بر تمایت ارضی اوکراین(بر کریمه،لوهانسک و دونتسک) بود که آقای امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای عمانی خود بیان کردند و از روس ها خواستند اینگونه مواضع را تکرار نکنند که اصلا قابل تحمل نخواهد بود.
برخورد محکم ایران با روس ها برای اولتیماتوم به سایر کشورها است که نباید با تمامیت ارضی ایران شوخی کنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
16.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیل شنیدنی و جالب از ملیحه محمدی درباره اقتدار ایران و سیاستهای درست منطقهای کشورمان!
🔸️کمک ایران در سوریه فقط این نبود که سوریه لیبی نشود بلکه ایران و شیعه برای داعش چربترین لقمهای بود که در نظر داشتن و ایران با حضور در سوریه، داعش را زمینگیر کرد و این موضوعیست که ژنرالهای آمریکایی بعد از (شهادت) سردار سلیمانی به آن اعتراف کردند.
🔸️در این منطقه نمیشود روسیه، چین و آمریکا راجع به چیزی تصمیم بگیرند و ایران را در نظر نگیرند!
🗂منبع: ایرانیک
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺انتقادات واردشده بر نظریه نظام جهانی و دیدگاههای والرشتاین
🔸نظریه نظام جهانی و مواضع والرشتاین از منظرهای چندی مورد انتقاد و اعتراض واقع شده است. نظریه نظام جهانی در قالب موارد زیر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است:
1) کاملا محرز نیست که توسعهنیافتگی جوامع پیرامون بهطور قطع و حتم بهواسطه نقش و دخالت مرکز باشد. به تعبیر دیگر این مرکز نیست که عامل یا علت توسعهنیافتگی جوامع پیرامونی باشد، زیرا بخش اعظم تجارت و سرمایهگذاریها بین جوامعی صورت میگیرد که توسعهیافته و صنعتی هستند.
2) روشن نیست که جوامع سوسیالیستی چگونه با نظام جهانی مناسب و جفتوجور میشوند و چه جایگاه و موقعیتی در تقسیمبندی سهگانه آن دارند.
3) مشخص نیست که آیا نیروهای بیرونی نظام اقتصاد جهانی در تحول اجتماعی نقش بیشتری دارند یا فرآیندهای درونی (نظیر مبارزه طبقاتی).
4) نظریه نظام جهانی با تاکید بر فرآیندهای اقتصادی، پدیده تحول فرهنگی را نادیده میگیرد و از نقش و تاثیر فرآیندها و علل و عوامل فکری، نظری و فرهنگی غافل مانده است.