eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️‏آبان نودوهشت مثل فتنه هشتادوهشت در حصار روایتها گرفتار شده، روایتهای درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایتهای بعضا غلط و خلاف واقع دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامیدارد. 🔶️روایت امنیتی صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را میبیند و از برنامه چندساله برای ایجاد اشوب در نودوهشت میگوید. 🔸️‏روایت سیاسی مشکل را صرفا در دولت وقت میبیند و امضای سایر سران قوا را نادیده میگیرد. 🔶️رویکرد رسانه‌ای تخاطب نکردن با مردم و برخورد رییس دولت وقت که من هم خواب بودم و... میبیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رییس‌جمهوری باشد کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند مشکل حل است.‏ 🔶️روایت حقوق‌بشری صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم میکند. 🔶️روایت سیاست‌گذارانه ضعفهای صورت گرفته در مدیریت ماجرا را میبیند، مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان نودوهشت مقایسه میکند.‏ 🔺️اما با نگاه اجتماعی که ببینیم با چند لایه مسئله مواجه میشویم. 1⃣یکسو سیاستهای سرمایه‌سالارانه و شوک‌درمانی است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به توده مردم بی‌صدا و برخورد با معترضان با مشت آهنین میبیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔺️‏بسیاری اصلاحات اقتصادی ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و اورده‌ای بیش از چهل همت آبان نودوهشت برای نظام دارد، اما وابستگی گروههای قدرت به انها مانع دست‌گذاشتن روی آنها است. چراکه جناحها به انها وابسته‌اند. 2⃣‏دوم چاره‌جویی نکردن برای اعتراض مسالمت‌امیز و به رسمیت نشناختن و محدودکردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است. مخصوصا وقتی رویکرد محافظه‌کارانه بر تریبونهای رسمی مثل صداوسیما(در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاریها، نمازجمعه، مجلس، تریبونهای دینی و...حاکم باشد. 3⃣‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه بر بستن اعتراض، حاصل تبعیضها و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد دادخواهی مظلوم و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4⃣‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و شفافیت فراهم میکند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه میکنند. 5⃣‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه میکند و بدون درنظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار میدهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود، نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای ابان. 🔺️‏حالا اسم دولت وقت را با دولتهای دیگر جابجا کنید(کمااینکه همه سران قوا با اجرای ان موافقت ولو مشروط کرده بودند)، بنزین را هم به نحوه تصمیگیری در مورد کسری بودجه، ارز، حاملهای انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔺️رویکردی که عدالت، جمهوریت و آزادی را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است، با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و...هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺️مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند، این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارالوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد.
🔴 درس‌هایی که از آبان ۹۸ گرفته نشد! 🔹حوادث ‎٩٨، درس‌هایی دارد که توجه به آن درس‌ها ما را از ‎ حفظ می‌کند و بی‌توجهی ما را به لبه‌پرتگاه می‌کشاند. بی‌تعارف، ضربه آبان۹۸ به مشروعیت و مقبولیت نظام، چون اجتماعی بود از ۸۸ که رنگ سیاسی و امنیتی داشت به مراتب سنگین‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر دیده می‌شود.‏ 🔸دامنه حوادث۸۸ چون بعلت اَشرافیت سیاسی، نفوذ امنیتی و جرزنی انتخاباتی یک جریان سیاسی رخ داد به استان‌ها وشهرها کشیده نشد و بعد از مدتی چون پشت‌پرده آن، عموم و اکثریت مردم نبودند،با هوشیاری خودِ مردم در ‎ جمع شد ودستگاه‌های امنیتی و انتظامی نقش آنچنانی در سرکوب فتنه نداشتند.‏ 🔹اما ماجرای دی‌ماه ۹۶ و ‎۹۸ تفاوت ماهوی و شکلی دارد. در آبان۹۸، محور درگیری‌ها و تجمعات، در اکثر استان‌ها و شهرها مردم و اقشار ضعیف بودند که برای طرح مطالبات‌شان راهی بجز خروج ندیدند. البته گروهک‌ها و سازمان‌های جاسوسی هم سعی در بهره‌برداری ازاین حوادث داشتند اما بدانیم طرف اصلی مردم بودند.جوانان بین ۲۰ تا ۴۰سال واقشاری که بیشترین فشارهای اقتصادی و معیشتی را متحمل شده‌اند و نه کانال رسمی برای اعلام اعتراض به وضعیت موجود دارند نه گوشی شنوا برای شنیدن دردهایشان یافته‌اند! خود را مقابل دستگاه‌ها ونهادها و مسئولانی می‌بینند که متحدند!‏ 🔸مردم دیدند که دولت،یک تصمیم خطرناک گرفته، اما هیچکدام ازمقامات عالی‌رتبه و دستگاه‌های دیگر علیه این تصمیم نایستادند. همچنین شورای عالی امنیت ملی ودستگاه‌های انتظامی و امنیتی راه‌حل بسیار خطرناکی را برای کنترل اجتماعات در پی گرفتند. سیاست مشت پولادین در برابر مردم خطای فاحش بود!‏ 🔹بعد از چهاردهه از انقلاب، انحرافات سیاسی و اقتصادی نظام در این نقطه تجمیع شد و خلاصه آن کشتن ۲۵۰ نفر حداقل(طبق آماررسمی) بود که برخی البته آمار را بیشتر می‌دانند. چگونه می‌توان از این فاجعه عبور کرد؟ مردمی که زیر چرخ توسعه بی‌عدالت و غرب‌گرایی دولت‌نامردانش له شده بودند با این اتفاق اما قلبشان و رشته محبت‌شان با جمهوری اسلامی به شدت آسیب دید. به نظر شما چهل سال بعد می‌گویند دولت روحانی این فاجعه را به بار آورد یا جمهوری اسلامی؟ حالا که ما دوران پهلوی را نقدوبررسی می‌کنیم می‌گوییم دولت زاهدی و رزم‌آرا و هویدا یا می گوییم رژیم پهلوی؟!‏ 🔸نه تنها عذرخواهی جانانه‌ای از مردم نشد بلکه تدبیری که رهبری دستور دادند هم بکار گرفته نشد! نه از عموم خانواده‌های کشته شده‌ها دلجویی شد، نه اجازه برگزاری تشییع و تدفین کشته‌ها داده شد، نه برای آنان جبران شد؟ آیا نباید عاملین سیاسی، امنیتی و انتظامی این فاجعه محاکمه می‌شدند؟ آیا نباید رئیس وقت دولت، وزیر مربوطه و اعضای شورای عالی و مسئولین انتظامی و امنیتی که این فاجعه را به بار آوردند محاکمه می‌شدند؟! 🔹دردناک‌تر اینجاست که تلویزیون مستند پشت‌پرده آشوب‌های آبان۹۸ پخش می‌کند! آیا این خجالت ندارد؟ این نمک‌زدن به زخم دل مردم نیست؟ یا آن نماینده بی‌شرف‏ که در مجلس می‌گوید "من کشتم بیایید مرا محاکمه کنید" این نمک‌پاشی به چشمان خونین مردم وآن خانواده‌ها نیست؟ 🔸چرا آقایان با نگاه امنیتی به مسئله نگاه می‌کنند؟ می‌دانید با این خطاهای فاحش‌تان دارید ریشه اسلام و انقلاب و نظام را می‌زنید؟ می‌دانید با این روش کشور را به لبه‌ پرتگاه می‌برید؟
🖋 : ◀️ ۹۸ مثل فتنه ۸۸ در حصار روایت‌ها گرفتار شده؛ روایت‌های درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایت‌های بعضا غلط و خلاف واقع، دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامی‌دارد. 🔹 روایت ، صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را می‌بیند و از برنامه چندساله برای ایجاد آشوب در ۹۸ می‌گوید. 🔹 ‏روایت ، مشکل را صرفا در دولت وقت می‌بیند و امضای سایر سران قوا را نادیده می‌گیرد. 🔹 رویکرد ، تخاطب نکردن با مردم و برخورد رئیس دولتِ وقت که من هم خواب بودم و... می‌بیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رئیس‌جمهوری باشد، کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند، مشکل حل است.‏ 🔹 روایت ، صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم می‌کند. 🔹 روایت ضعف‌های صورت گرفته در مدیریت ماجرا را می‌بیند؛ مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان ۹۸ مقایسه می‌کند.‏ 🔸 اما با که ببینیم، با چند لایه مسئله مواجه می‌شویم. 1️⃣ یک‌سو سیاست‌های و است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به بی‌صدا و برخورد با با مشت آهنین می‌بیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔹 ‏بسیاری ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری، نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و آورده‌ای بیش از چهل همت آبان ۹۸برای نظام دارد؛ اما وابستگی گروه‌های قدرت به آنها، مانع دست‌گذاشتن روی آنها است؛ چراکه جناح‌ها به آنها وابسته‌اند. 2️⃣ ‏دوم چاره‌جویی نکردن برای مسالمت‌آمیز و به رسمیت نشناختن و محدود کردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است؛ مخصوصا وقتی رویکرد بر تریبون‌های رسمی مثل (در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاری‌ها، ، مجلس، تریبون‌های دینی و... حاکم باشد. 3️⃣ ‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه‌بر بستن اعتراض، حاصل و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو، مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4️⃣ ‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و فراهم می‌کند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه می‌کنند. 5️⃣ ‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه می‌کند و بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی، تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود؛ نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای آبان. 🔹 ‏حالا اسم دولت وقت را با دولت‌های دیگر جابجا کنید(کما اینکه همه سران قوا با اجرای آن موافقت ولو مشروط کرده بودند)، را هم به نحوه تصمیم‌گیری در مورد کسری بودجه، ارز، حامل‌های انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری، رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔹 رویکردی که ، و را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است؛ با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و... هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺 مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند؛ این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارآلوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد.
🔵⚪️🔴 متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیس قوه قضائیه، پیرامون وقایع آبان ماه ١٣٩٨ 🔺 عدم پیگیری فجایع آبان لکه ننگی بر کارنامه قوه قضائیه است حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه سلام علیکم 🔺 دو سال از آبان غمبار و خونین ١٣٩٨ می‌گذرد؛ افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه ٩٨ و وقایع پس از آن، منجر به کشته شدن حداقل ٢٣٠ نفر از هم‌وطنانمان [بر اساس گزارشات رسمی کشور] شد. خاطرهٔ دردناک آن ایام، بی شک تا سالیان سال بر جان و پیکره مردم ایران باقی خواهد ماند. اما همچنان مایه تعجب و تأسف است که چگونه با گذشت دو سال، هیچ اقدام جدی‌ای برای تعقیب عاملین آن فجایع صورت نگرفته و حتی یک گزارش از جانب قوه قضائیه در رابطه با آبان ۹۸ منتشر نشده است. 🔺 این درحالی است که رئیس سابق قوه قضائیه ۱۶ آذر ماه سال گذشته در پاسخ به سوال اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با وقایع آبان پاسخ دادند که گروهی در قوه قضائیه در حال پیگیری وقایع مربوط به آبان ۹۸ هستند و به زودی در همین رابطه گزارشی منتشر خواهند کرد. اما پس از گذشت یک سال، هنوز هیچ خبری از آن گروه و گزارش مذکور نیست. 🔺 آقای اژه‌ای پیگیری نکردن وقایع آبان ۹۸ و عدم تعقیب عاملین آن فاجعه، بدون شک لکه ننگینی بر پیشانی قوه قضائیه خواهد بود. آیا آن بلا و مسببینی که مردم ایران را عزادار کرد و حقوق آن‌ها را در ابعاد گسترده تضییع کرد؛ شایسته پیگیری نیست؟ بدون شک ادامه این بی‌اعتناییِ قوه قضائیه [و سایر نهادهای مسئول] به وقایع آبان ۹۸ بیش از هر چیز هموار کننده‌ی بحران بعدی است، چرا که دیگر کسی از تعقیب هراسی نخواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب کردیم که مسئولین بیشتر به فکر تحصیل فرزندان خود باشند؟! 🎙 حجه‌الاسلام : 💬 بعد از پیروزی انقلاب و هنگام تدوین قانون اساسی، آقای بهشتی که خودش مدرسه‌ خصوصی ایجاد کرده بود این مدارس را در سیستم انقلاب اسلامی می‌کند و می‌گوید اکنون جمهوری اسلامی است و دنبال عدالت اجتماعی و هستیم و نباید فقط یک ایران را بچرخانند، همه بچه‌های ایران باید ایران را بچرخانند. الان همه‌‎ی مدارس ایران باید وزیر و وکیل تربیت بکنند نه یک مدرسه! 💬 در واقع این‌ها پیش از انقلاب از سر ناچاری وارد آن عرصه شدند، اما از یک زمانی فهمیدند نه! الآن جمهوری اسلامی است و ما فقط نسبت به فرزندان خودمان و اطرافیانمان مسئولیت نداریم؛ نسبت به آحاد ملت مسئولیت داریم... 🔺 پ.ن: : مسئولان بیشتر از بقیه به تحصیل فرزندان اهمیت می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به من می‌گویند از ادبیات خاصی استفاده می‌کنید حاج‌آقا! 🎙 حجه‌الاسلام کاظمی، شهر پرند: 🔹حق مردم را داریم صدا می‌زنیم، به عده ای بر می‌خورد! استقرار ناحیه آموزش و پرورش به کجای امنیت شما بر می‌خورد؟ به کجای منفعت شما بر می‌خورد؟... به کسی بر می‌خورد؟ به‌ دَرَک که بر خورده است. 🔹گناه این چیست؟ در شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲ کلانتری؟! من سکوت اختیار کنم؟! من باید بروم بمیرم؛ اگر بنا بر این باشد. 🔺 پ. ن: ای کاش همه‌ی و جماعاتِ کشور از این استفاده می‌کردند. همین استفاده نکردن از این ادبیات و محافظه‌کاری‌ها، باعث شده وضعیت کشور این‌گونه باشد.