فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘زن فرانسوی به عنوان شاهد عینی به تلویزیون میگوید، کشتار اوکراینی ها توسط خود ارتش مرموز اوکراین انجام شده!
ظاهرا زلنسکی بازیگر برای جنگ همزمان میدانی و رسانهای حاضر است شهرها و مردم اوکراین که به تصرف روسها درآمدهاند را بمباران کند!
۳ ماه بعد از پیروزی روحانی: در سطوح بالا و پایین عزل و نصب ها بسیار زیاد بوده که مورد اعتراض مجلس قرار گرفته...بی سر و صدا داس به کلید و کلید همه به بولدوزر ارتقا یافته است.
اونوقت یکساله ما همچنان با مدیرای #روحانی زندگی می کنیمنمیتونست اینجوری دولت قبلو حفظ کنه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضوح جلوه گری یکی دیگر از آیات الهی در حمله دیشب تل آویو:
وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا ۚ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ يُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ.
(سوره بقره: ۹۶)
و بر تو (و بر همه) پیداست که یهود به حیات مادی حریصتر از همه خلقاند، حتی از مشرکان، و از این رو هر یهودی آرزوی هزار سال عمر میکند، ولی عمر هزار سال هم او را از عذاب خدا نرهاند، و خدا به کردار ناپسند آنان بیناست.
پ ن: فرار به مثابه موش
🔰 دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
🔻 اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَهِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.
🔹 ای خدا در این روز مرا ترحم به یتیمان و اطعام به گرسنگان و افشا و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت نیکان نصیب فرما به حق انعامت ای پناه آرزومندان عالم.
🌙 #ماه_رمضان
💢 ژنرال آمریکایی: احتمال درگیری قدرتهای بزرگ جهان رو به افزایش است
🔻 رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، روسیه و چین را تهدیدی برای ثبات جهانی خواند و گفت: ما در حال ورود به دنیایی هستیم که بی ثباتتر میشود و پتانسیل درگیری بینالمللی قابلتوجه در حال افزایش و نه کاهش است.
🔻 «مارک میلی» همچنین گفته بهمنظور منصرف کردن روسیه از ادامه حمله به اوکراین، آمریکا باید نظامیان بیشتری به شرق اروپا اعزام کند.
▫️ fna.ir/1o8ffe
🔴 در راستای اجرای دستور رئیس جمهور، علاوه بر بانک ملی، بانک های مسکن، کشاورزی و پست بانک نیز اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند
🔰 استاندار قم: مدیران غیرهمراه با دولت مردمی، نباید در جایگاه مدیریت بمانند
🔹سیدمحمدتقی شاهچراغی شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان در حرم مطهر حضرت فاطمه(س) با تاکید بر اهمیت تقویت روحیه مردمی و جهادی در بین مسئولان استانی و توجه مدیران به مطالبات مردم گفت: مدیرانی که اعتقادی به مسیر و اهداف دولت مردمی ندارند نباید در جایگاه مدیریت در دستگاه های دولتی باقی بمانند.
✅ پ.ن:
بسم الله...
🔹از آقای منعم، رییس اداره ورزش و جوانان قم شروع کنید.
🔹اگر توجه به #اصول_شرعی و #مطالبات_مردمی جزو اصول دولت است پس این عزیز را از ادامه فعالیت باز دارید.
🔹بارها در مورد سونامی فرهنگی در اماکن ورزشی استان تذکر دادیم. اما پس از پیگیریهای زیاد به چند جلسه و خبر بسنده و کارهای سطحی بسنده کردند.
🔹با کارهای انقلابی از این دست، مدیریت فراشعاری را اثبات کنید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻بیتفاوتیِ «عالمانِ عقیم» به «جهادِ عظیم»:
بیگانگیِ «جهاد تبیین» با آدابِ محافظهکاری
[1]. «نبرد روایتها»، جدی و تعیینکننده است و از این جهت است که رهبر انقلاب، بزرگترین جهاد را «جهاد تبیین» دانسته است. این به آن معنی است از این منطقه، آسیبپذیر هستیم و چنانچه اهمال بورزیم، بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را از دست میدهیم. نهفقط «بزرگترین جهاد بودنِ» تبیین، بلکه «تکرار» این مطالبه در ماههای گذشته، جز به این معناست که اگر غفلت کنیم، سنگرهای مهمّی را از دست خواهیم داد؟ این در حالی است که کنش ما، تناسبی با حجمِ تهاجم ندارد و ما از واقعیت عقب افتادیم و در محاصرۀ اقتضائات و شرایطِ تحمیلیِ آن قرار گرفتیم. اگر در زمینۀ فرهنگ دینی، پیشرفت آنچنانی نداشتیم و گاه لطمههای آنچنانی خوردهایم، به دلیل غفلت از تبیین بوده است.
[2]. گویا از «مسئولیّت تاریخیِ» خویش غافلیم و تصوّر کردهایم که حرفهای داریم همانند دیگران. ازاینرو، در «عادات اداری» و «آداب دیوانسالارانه» غرق میشویم؛ چنانکه هم «جهاد» و «مبارزه» و «نبرد» را فراموش میکنیم و هم «رسالتِ تاریخی» و «تکلیفِ اجتماعیِ» خویش را. بهاینترتیب، «مقدّمات» به «غایات» تبدیل میشوند. و هرچه که پیش میرویم، بیشتر از «خودآگاهیِ ساختارشکنانه» فاصله میگیریم. در نهایت، به نقطهای میرسیم که به دلیل تقلیلیافتن به «جزئی از شرایطِ موجود»، دیگر نمیتوانیم حتّی به «تحوّل» فکر کنیم؛ بهطوریکه «رسمِ ایستایی» و «منطقِ یکنواختی» میآموزیم و «مسیر توجیه» را در پیش میگیریم تا ارتقا یابیم و ثمراتِ مادّی این ارتقا، نصیبمان شود؛ امّا طمعِ «ارتقاهای اداری»، مردابی است که پایان ندارد. ما سرگرم «دغدغههای شخصی و انتزاعیِ خویش» هستیم و جامعه نیز راه خود را میرود. وقتی از «عینیتهای حیاتیِ حاکمیّتی و اجتماعی» غفلت کردیم، اسیرِ «ذهنیتهای بیفایدۀ معرفتی و شبهعلمی» میشویم. و مگر نشدهایم؟! میشود عالِم بود اما بیاثر و خنثی و منفعل و حاشیهنشین. نیاز امروز جامعه، آدمهای محترم و فاضلِ لنفسه نیست که اصل وجودشان، مستقل از هر گونه عاملیت و خاصیّتی، ضروری انگاشته میشود. ما باید «حلقۀ میانیِ گذارِ انقلابی» باشیم و در حکم «عقلِ منفصلِ انقلاب»، عمل کنیم، نه زائدهای که وجودش، فاقد «فلسفۀ بیرونی و عینی» است. پس نباید همۀ آنچه که رخ داده است را به غفلت فروکاهید، بلکه پای محاسبههای آگاهانه و عامدانۀ مادی نیز در میان است.
[3]. اگر با «حاجات زمانه» پیش نیاییم، در «گذشته» متوقف میشویم و فقط نسخۀ اوّلیّۀ خویش را تکرار میکنیم، درحالیکه این نسخه، برای «دیروز» بوده نه «امروز». زمانی، «زمانه» شناختیم و در «میدان» بودیم و با «چالشهای واقعی» روبرو شدیم و چون این سیاست را در پیش گرفتیم، «خطّشکن» شدیم و «پرچمدارِ ایدئولوژیِ انقلابی». امّا تاریخ رفت و ما نرفتیم و این ماندن، ما را به حاشیۀ مناسباتِ واقعی سوق داد. آنان که در میدان نیستند، نه «خوشنام» هستند و نه «ماندگار»؛ چراکه هم محافظهکار و ترسو و منفعتاندیش تصویر میشوند و هم به دلیل بیکارکردی، طرد و حذف خواهند شد. در زمانهنبودن، رسمِ محافظهکاران است؛ آنان که تکرار «حقّهای بیمعارض» را بر اظهارِ «حقّهای دشمنساز» ترجیح میدهند تا در امان بمانند و بیشتر زندگی کنند. برای اینان اصل، «زندگی» است و نه «مبارزه»، امّا آنکه در پی «جهاد تبیین» است، به میدان آمده تا بازنگردد.
[4]. هرچه که پیش میرویم، «نفاقها» و «دوگانگیها»، پیچیدهتر و ماهرانهتر میشوند؛ چنانکه حتّی «جهاد تبیین» نیز به دستاویزی برای خدعهورزیِ «جریان تحریف» تبدیل میشود. جریان تحریف، هر حرکتی دربارۀ جهاد تبیین را، به تمسخر میگیرد و ملامت میکند تا مطالبۀ آیتالله خامنهای، با «فقر واکنش» روبرو شود و «رنگِ تحقّق» نپذیرد. میخواهند با فضاسازی و تصویرپردازی، «موقعیتِ کنش» را به گونهای ترسیم کنند که ما در مقام پاسخ به این مطالبه و دغدغه، «سکوت» و «خاموشی» را برگزینیم تا مبادا با سیل اتهامهای آنها روبرو شویم. میخواهند برای «گفتن»، هزینه بیافرینند و «شخصیتِ مجاهدانِ تبیین» را آنچنان لجمال و منهدم سازند که «نگفتن» و «نهفتن» و «نشستن»شان، ستوده شود. روشناستکه ناگزیرند برای حفظ ظاهر، اندکی هم جانب انقلاب و نظام و رهبری را بگیرند تا به این واسطه بتوانند نیروهای مجاهدِ تبیینی را «افراطی» و «تندرو» و «نامعقول» معرفی کنند. بهعبارتدیگر، یک «شکافِ دروغین» میآفرینند تا وانمود کنند که عمّارها، برخلافِ صلاحِ علی عمل میکنند. و البته در این میانه -که از حضور نیروهای تبیینگر تهی شده است- همین موریانههای موذی، به جان انقلاب و انقلابیگری میافتند و «فتنههای روایتی» و «آشوبهای شناختی» میسازند و مردم را دستهدسته به مرداب گمگشتگیِ تحلیلی میافکنند.
#دکتر_مهدی_جمشیدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻خبر: تشکیل دولت عراق همچنان در هالهای از ابهام قرار گرفته است. کشمکشهای سیاسی و اختلافات موجود بین گروههای مختلف داخلی بر سر گزینههای ریاست جمهوری، تشکیل دولت در عراق را با بنبست مواجه کرده است.
🔸 گزارههای خبری:
1⃣ طبق قانون اساسی عراق، حداکثر طی دو ماه پس از تأیید نتایج انتخابات عمومی، فرایند تشکیل دولت عراق باید از طریق معرفی رئیسجمهور، نخستوزیر و کابینه توسط پارلمان تکمیل گردد. این در شرایطی است که بهرغم گذشت شش ماه از انتخابات پارلمانی، تشکیل دولت به محل مناقشه میان گروهها و جریانهای سیاسی تبدیل شده است.
2⃣ در خصوص جدیدترین تحولات مربوط به تشکیل دولت عراق، نشست ۲۶ مارس (۶ فروردین) پارلمان عراق که با دستور کار انتخاب رئیسجمهور برگزار شد، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان در جلسه نتوانست کاری از پیش ببرد. برای انتخاب رئیسجمهور، رأی حداقل دوسوم از ۳۲۹ نماینده پارلمان عراق نیاز است، اما در رأیگیری نشست ۲۶ مارس تنها ۲۰۲ نماینده در پارلمان حضور داشتند. چهارچوب هماهنگی شیعیان که درمجموع ۱۳۳ کرسی پارلمان را در اختیار دارد، به دلیل مخالفت با ریاست جمهوری «ریبر احمد» نامزد مورد حمایت جریان صدر، بارزانی و السیاده، در نشست اخیر پارلمان شرکت نکردند.
🔹 گزاره تحلیلی: در محافل رسانهای و سیاسی منطقه تلاش میشود عدم تشکیل دولت عراق ناشی از اختلافات شیعی – شیعی معرفی گردد. اگرچه این موضوع از یک نظر با توجه به رفتارهای انحصارگرایانهای که مقتدی صدر در پیش گرفته، تا حدی درست تلقی میشود، اما نباید بهعنوان مانع اصلی تشکیل دولت معرفی شود. عدم تشکیل دولتی در عراق که مورد اجماع تمام گروههای سیاسی و شیعی باشد و نتیجه آن «بلاتکلیفی سیاسی» در این کشور است، موضوعی است که بیش از همه آمریکاییها از آن سود میبرند. این مسئله باعث شده که عناصر فعال امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در عراق از طریق دامن زدن به اختلافات داخلی بهخصوص در درون بیت شیعه، تا آنجا که ممکن است عراق را در وضعیت «بیدولتی» نگه دارند. چراکه وجود چنین وضعیتی یک فرصت مغتنم برای بهرهبرداریهای سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا در عراق است.
✍حمید خوشآیند
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 گرفتاری ما از کجاست؟
هر چه زمان به پیش میرود، ظاهراً فشار برای افراد متدین و انقلابی بیشتر میشود، فتنهها سختتر و پیچیدهتر.
ما هم به ظاهر، هر چه در توان داریم، کم و بیش به کار میگیریم برای رفع مشکلات اما انگار آنطور که انتظار است، مؤثر نیست.
این در حالی است که همه چیز آماده است:
- خداوند ناصر اهل دین؛
- امام عصر آماده و توانمند در برقراری حاکمیت یکپارچهی جهانی توحید؛
- ولیفقیه، آگاه به مکر دشمن و راهشناس؛
- عاقبت روشن اهل تقوا، تضمین داده شده؛
- دشمن در هراس ناتمام از آیندهی محتومِ تاریکش و ...
پس مشکل کجاست⁉️
از خودم شروع میکنم:
چند سال دوندگی کردم برای یاری خدا یا اسم و رسم و دیده شدن و ....؟
⬅️ به عیار #اخلاص خود چه نمرهای میدهیم؟؟
💠 شاید گره، خود ما هستیم..
از خودمان شروع کنیم...
✍️مهندس شکوهیانراد
هدایت شده از mesaghمیثاق
این آوینی ستیزها
تبارشناسی مخالفان فکری و سیاسی شهید آوینی/ به بهانه سالگرد شهادت
اختصاصی
▫️شهید سیدمرتضی آوینی از جمله جوانانی بود که در عصر انحطاط فرهنگی پهلوی رشد کرد و با قرار گرفتن در مسیر نسیم الهی انقلاب اسلامی، منقلب شد و با انفاس قدسی امام روحالله، سیر و سلوک کرد و بعد یک عمر خدمت و مجاهدت، دفتر عمرش به خط شهادت امضا شد و از سوی ولی فقیه زمان خود، #سید_شهیدان_اهل_قلم نام گرفت.
▫️تبارشناسی مخالفان فکری و سیاسی شهید آوینی، حاوی نکات مهم و عبرت آموزی است؛ جماعتی بر راوی مجاهد دفاع مقدس، هجوم کردند که سرانجام شان به تئوریزه کردن #سازش_با_شیطان_بزرگ انجامید!
▫️گرچه مرور بی لکنتِ مستندات و جزئیات تهاجم علیه سید مرتضی آوینی، امری است ضروری و البته مغفول، اما مرور اسامی مخالفان او، تا حدود زیادی در تبارشناسی خط آوینی ستیزی، راهگشاست.
🔻از #اکبر_هاشمی_رفسنجانی(رئیسجمهور وقت)، #محمد_هاشمی(رئیس وقت صدا و سیما)، #محمدعلی_زم(رئیس وقت حوزه هنری)، #سیدمحمد_خاتمی(وزیر فرهنگ و ارشاد وقت)، #مسیح_مهاجری(مدیر مسئول و سردبیر وقت روزنامه جمهوری)، #مهدی_نصیری(سردبیر وقت روزنامه کیهان) و #محسن_مخملباف(فیلمساز فراری که از توبه نصوح به [س...] و فلسفه رسید!) میتوان بعنوان مخالفان دوآتشه آوینی نام برد.
⭕️آوینی امروز عاقبت به خیر شده و بر خوان کرامت سیدالشهدا علیه السلام میهمان است و این جماعت سردرگم و حیران، در بند سیاست بازی های غلط خویش، به تئوریزه کردن خط سازش و هزینهتراشی برای نظام و رهبری، مشغول اند!
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مخالفت #هاشمی_رفسنجانی با #شهید_آوینی و مجله سوره!
#هاشمی میگفت: دشمنان من مانند آوینی در حوزه هنری جمع شدهاند، پس به آنجا بودجه نمیدهم، مگر اینکه آنها را از حوزه بیرون بیاندازید!
🔶حاشیه
سرکوب عناصر انقلابی ناب مانند شهید آوینی در کارنامه #تسلیم_طلبان ثبت است!
ایم عناصر تندخو و حذف کننده مخالفان فکری، امروز پرچم اسلام رحمانی و رواداری بر دست گرفتهاند اما تاریخ ماهیت مدعاهای دروغین شان را افشا میکند!
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شعر خوانی حماسی زیبا برای شهدای روحانیت حرم مطهر رضوی
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
آیین حکمرانی جلسه هفتم نامه۵۳ نهجالبلاغه.ogg
10.68M
🔻جایگاه رضایت عامه(مردمسالاری و اعتبار رأی اکثریت) در حکمرانی اسلامی
🔻 تبیین آیین حکمرانی اسلامی
از منظر علی ابن ابی طالب در نامه۵۳ نهجالبلاغه
🎙 روح الله دشتی
7⃣ جلسه هفتم شب هفتم ماه مبارک رمضان ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 نسبت رضایت عامه با رضایت خاصه
🔻 راه حل در فرض تزاحم دو حق در حکمرانی اسلامی
1⃣ تزاحم انصاف با تفضل
2⃣ تزاحم دو تفضل متفاوت
3⃣ تزاحم دو عدل و انصاف
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 بانک کشاورزی، مسکن و پستبانک اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند.
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ سفر ۱ میلیون و ۱۰۰هزار گردشگر ایرانی به ترکیه در سال ۲۰۲۱/ کمک ۱ میلیارد دلاری ایرانیها به گردشگری ترکیه
▪️نود اقتصادی:
🔹براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه، این کشور در سال ۲۰۲۱ پذیرای ۲۹ میلیون و ۳۵۷ هزار گردشگر از نقاط مختلف جهان بوده که این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۸۵ درصدی داشته است.
🔹طبق گزارش مرکز آمار ترکیه، درآمد این کشور از گردشگران خارجی حدود نزدیک به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.
🔹روسها با ۴/۶ میلیون نفر در رتبه اول گردشگران خارجی ترکیه بودهاند. آلمانیها با ۳ میلیون نفر در رتبه دوم، اوکراینیها با ۲ میلیون نفر در رتبه سوم، بلغارستانیها با ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر در رتبه چهارم و ایرانیها با ۱ میلیون و ۹۰ هزار نفر در رتبه پنجم قرار داشتهاند.
🔹قابل ذکر است با فرض سهم ۳/۷ درصدی ایرانیها از کل گردشگران ترکیه، شهروندان کشورمان در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۶ میلیون دلار برای تفریح در ترکیه هزینه کردهاند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
📰 #تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز