eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
@tahlilgar_siasi ....mp3
34.59M
اروپا در تلاش برای خروج از باتلاق امریکایی محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
35.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی انتخابات ترکیه، اردوغان یا کمال کیلیچدار اوغلو بهمراه زهرا فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
@tahlilgar_siasi .....mp3
13.84M
بررسی انتخابات ترکیه، اردوغان یا کمال کیلیچدار اوغلو بهمراه زهرا فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ لطفا این فیلم رو برای کسی ارسال نکنید. ✍ ما به هیچ عنوان تماشای فیلم های سینمای خانگی رو تشویق نمی‌کنیم. 🔻جواب به این سکانس فیلم 👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
جواب چهار شبهه.mp3
4.62M
🔰 جواب به چهار شبهه اعتقادی یکی از فیلم های سینمای خانگی! ✍ میتونید به پادکست های «نمیشد فقر و ظلم و بلاها،تو این دنیا نباشه؟(۳)» و پادکست دلت پاک باشه هم مراجعه کنید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حتماََ حتماََ ببینید آیت اله پناهیان کبیر 🔶🔹 خدا برای ما نشانه گذاشته. چرا توجه نداریم؟! 💠 صیحه‌ی آسمانی در شب ٢٣ رمضان که فردایش هم جمعه باشد، رخ می‌دهد. 💢 دوستان اگه امسال هم بگذرد و امام ظهور نکند، معلوم نیست دیگه کی این مقارنه‌ها رخ بدهد! 💎 شب جمعه را از دست ندیم ... همه با تمام وجودمان برای ظهور دعا کنیم ان شاءالله # نشر حداکثری با گریه و التماس و دعای مضطرانه فقط ظهور رو بخواهیم👍 🤲 خدایا تا در هاضمه یهودیان داخلی و خارجی هضم نشده ایم به حرمت و مان را برسانپ.ن: فقط و فقط و فقط شب ۲۳ رمضان (شب قدر ) یک دعا فقط کنید آن هم با گیر دادن شدید به خداوند به زبان مادری خودتان که خدایا ظهور امام حجة بن الحسن را برسان وسلام گیر دهید و از ته دل بخواهید هیچ دعایی غیر ازین نکنید فقط همین فقط و فقط همین چون فقط و فقط با ظهور مشکلات همه بشریت حل میشود وسلام اسرار پنهان✅ به زبان ساده✅ و توضیح روان📝 و🔆 همه فهم 🔆 دکتر عباسی ادامه دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 همه مشتاقند 🔹️ انتشار به مناسبت روز جهانی قدس 🔹️ بخشی از سخنرانی سید هاشم الحیدری
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 چمدانها را ببندید 🔹️ انتشار به مناسبت روز جهانی قدس 🔹️ بخشی از سخنرانی سید هاشم الحیدری
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ابابیل عراقی در راهند 🔺 افسر اطلاعاتی رژیم صهیونسیتی: خطر فوری از سوی عراق صدها مسلحی است که (از سوی ایران) قبلاً در آنجا مستقر شدند و ممکن است در صورت درگیری به اسرائیل فرستاده شوند، در صحنه عراق باید مراقب باشیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 دکتر ، افسر بازنشسته موساد: 🔸 «مردم اسرائیل باور ندارند که حمله همه جانبه از سوی ممکن است، اما قبلاً اتفاق افتاده است. در سپتامبر ۲۰۱۹، ایران به ۲ تأسیسات نفتی عظیم عربستان سعودی با موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از یمن، عراق و ایران، حمله کرد. آن‌ها قبلاً توانسته‌اند که چگونه از سه جا حمله کنند، تفاوت بین سه جا و پنج جا چیست؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 قدس شریف، قلب فلسطین است 📝 بخشی از دستخط رهبر انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
34.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نماهنگ القدس لنا منتشر شد 🔺 نماهنگ «القدس لنا» با آهنگسازی شروین معینی و خوانندگی مُجال (مجتبی الله وردی) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس منتشر شد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | فتنه لابی‌های باکو علیه ایران در دالان شمال -جنوب چیست؟ 🔺 مراقب پروژه‌ نفوذ و توطئه دشمنان باشیم، تا دام ژئوپلیتیکی را به عنوان امتیاز ژئوپلیتیکی برای کشورمان جا نیندازند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️مربی تیم بستکبال سن آنتونیو اسپرز: 🔻سناتور بلک‌برن بعد از کشتاری که رخ داد گفته است: «ما برای همکاری آمادگی داریم.» همکاری برای چه چیزی؟ آنها مرده‌اند! برای چه چیزی می‌خواهید به آنها کمک کنید؟ مغزشان را از دیوار جمع کنید؟ خون ریخته شده آنها را از کف مدرسه پاک کنید؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس باکویی: 📍هنوز از پس ارمنستان سه میلیون نفری برنیامده ایم، میخواهیم به سراغ ایران برویم؟!/نگذاریم ما را در مقابل ایران قرار دهند و تبدیل به آلت دستمان کنند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 توسل به امام زمان(ع) 💬 رهبر انقلاب: 🔻 امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسوایی سربازان رژیم صهیونیستی در مقابل کشتی که برای کمک فلسطین حرکت کرد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 | فلسطین پایتخت مسلمین یازین کاخ سفیدین سردرینده فلسطین پایتخت مسلمین است شعر بهلول حبیبی زنجانی تقدیم به قدس، پایتخت مسلمین
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 امام علی(ع) چگونه دیوان مالی را برهم زد؟ 🔻بنیان های در جامعه اسلامی شماره 1 🔹یکی از اقدامات اساسی حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) در زمان کوتاه حکومتش، تغییر ریل گذاری و جهت گیری های حکومت و جامعه بود. بهتر است بگوئیم بازگرداندن ریل حکومت به جایگاه اصیل آن. به چند مورد اشاره می کنم. 🔻اول؛ تبعیض های با پوشش شرعی! 🔹پیامبر بزرگ اسلام(ص) بعد از تشکیل حکومت و بعد از اینکه در جنگ های مختلف، غنائمی بدست می آوردند بطور عادلانه بین عموم مسلمین توزیع می کردند. همه را بطور مساوی از بیت المال بهره مند می ساختند و تنها در جایی پرداخت ها یکسان نبود که به فقرا و اصحاب صفه و طبقه ضعیف، سهم بیشتری از بیت المال پرداخت می کرد تا فقر ریشه کن شود. 🔸این سنت در زمان خلیفه اول(ابوبکر) و در اوایل حکومت خلیفه دوم(عمر) نسبتاً برقرار بود اما در ادامه حکومت عُمَر تغییر کرد و سیاست توزیع عادلانه بیت المال از ریل اصلی خارج شد و بنیان های غلطی در این مقطع گذاشته شد که در زمان خلیفه سوم به شکل بسیار شدیدتری این روند ادامه پیدا کرد و نتیجه آن بود. 🔹یکی از اتفاقاتی که در زمان خلیفه دوم منجر به انحراف حکومت اسلامی شد، تبعیض های گوناگون بود؛ یکی از این تبعیض ها، توزیع نابرابر بیت المال با ظاهر شرعی بود. بدین شکل که سابقون در پذیرش اسلام و حضور در غزوات پیامبر و جنگ ها، سهم شان از بیت المال باید بیشتر از مابقی باشد. او با تدوین دیوان مالی، سلسله مراتبی را بنا گذاشت که بیت‌المال باید بر اساس «فضل» و «سابقه» و «تقدم فامیلی با پیامبر (ص)» توزیع شود. یعنی بجای مساوات، روش تفضیل را در توزیع بنا گذاشت. (احمدبن واضح یعقوبی، تاریخ‌الیعقوبی، ج2، ص153 - محمدبن جریر طبری، تاریخ الامم و الملوک‌، ج‏3‌، ص‏613 ـ615) 🔸تاریخ طبری گزارش می کند که خلیفه دوم، دو معیار را برای توزیع بیت المال در نظر گرفت: «قرابت فامیلی با رسول الله» و «سابقه اسلامی». بر همین اساس، خلیفه دوم سالیانه برای عباس عموی رسول خدا (ص) سهمی بالغ بر 25 هزار یا 12 درهم، و برای هر یک از همسران پیامبر(ص) سهمی بالغ بر 10 هزار تا 12 هزار درهم تعیین کرد و برای سایر قریش مبالغی را سالانه در نظر می گرفت. 🔻همچنین براساس «سابقه اسلامی» افراد، رتبه‌های مالی‌ زیر را تدوین کرد: 1️⃣ پنج‌هزار درهم برای مسلمانان‌ حاضر در جنگ بدر. 2️⃣ چهار هزار درهم برای مسلمانان حاضر در جنگ‌‌های پس از بدر تا حدیبیه. 3️⃣ سه هزار درهم برای مسلمانان حاضر در جنگ‌های پس از حدیبیه تا جنگ با مرتدین در زمان ابوبکر، و نیز حاضران در جنگ‌های واقع در خلافت خود او تا پیش از قادسیه. 4️⃣ دو هزار درهم برای مسلمانان حاضر در جنگ‌های قادسیه و یَرموک. 5️⃣ سهم‌های: هزار درهم، پانصد درهم، سیصد درهم، دویست و پنجاه درهم و دویست درهم، به تفکیک برای گروه‌های دیگری از مسلمانان. 🔹محاسبه: درهم شرعی، مقدار نقره معادل وزن ۱۲.۶ نخود و هر نخود معادل یک پنجم گرم دانسته شده و بر این اساس، ارزش هر درهم شرعی، تقریبا معادل ۲.۵ گرم نقره است. قیمت هر گرم نقره در تاریخ 19 فروردین 1402 تقریباً 52 هزار تومان می باشد. یعنی پنج هزار درهم به پول ایران در این تاریخ برابر است با: 5000×2.5×52000=650.000.000 یعنی 650 میلیون تومان برای یکسال. 🔸یکی از موارد اساسی که حضرت امیر(ع) درست در روز اول و دوم حکومت خود، تغییر آن را علناً اعلام کرد برهم زدن این دیوان مالی است. در نزد امام المتقین، آحاد مسلمین با هم برابر بودند و هیچ کسی نباید به بهانه فامیل بودن با پیامبر و یا حضور در نهضت و جنگ ها و غزوات، سهم بیشتری از بیت المال دریافت کند. 🔻بخشی از اولین خطبه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) بعد از خلافت: «اى مردم! هرگاه من اين گروه را كه در دنيا فرو رفته‏اند وصاحبان آب وملك ومركبهاى رهوار وغلامان وكنيزان زيبا شده‏اند از اين فرو رفتگى باز دارم وبه حقوق شرعى خويش آشنا سازم، بر من انتقاد نكنند و نگويند كه فرزند ابوطالب ما را از حقوق خود محروم ساخت. آن كس كه مى‏ انديشد كه به سبب مصاحبتش با پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم بر ديگران برترى دارد بايد بداند كه ملاك برترى چيز ديگر است. برترى از آن كسى است كه نداى خدا و پيامبر را پاسخ بگويد و آيين اسلام را بپذيرد. در اين صورت، همه افراد، از نظر حقوق، با ديگران برابر خواهند بود. شما بندگان خدا هستيد و مال، مال خداست و ميان شما بالسويه تقسيم مى ‏شود. كسى بر كسى برترى ندارد. فردا بيت المال ميان شما تقسيم مى ‏شود و عرب و عجم در آن يكسان هستند». شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج‏7، ص‏37. ✅ :
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 امام علی(علیه السلام) چگونه سیستم رانتخواری را منهدم کرد؟ شماره 2 🔹در مطلب قبل به بخشی از بنیان های غلطی که در زمان خلیفه دوم گذاشته شد، اشاره کردیم. اقدامات خلیفه دوم در زمان عثمان خلیفه سوم، با شدت و گستره بیشتری ادامه پیدا کرد و توزیع ناعادلانه منابع و درآمدها بصورت نجومی افزایش یافت و فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی بسیار عمیق تر شد. 🔸اگر در زمان خلیفه دوم، معیارهای توزیع بیت المال، «قرابت فامیلی با رسول الله (ص)» و «سابقه اسلامی و حضور در جنگ ها» بود اما در زمان خلیفه سوم، پا را از این شروط فراتر گذاشتند و بنی امیه را که پیامبر راجع به آنها توصیه کرده بود وارد سیستم حکومت نشوند، در صدر حکومت نشاندند و عطابخشی ها و رانتخواری ها را به اوج رساندند. 🔹نسَب عثمان به بنی امیه باز می گردد. بعد از اینکه حاکم شد در اولین فرصت، بسیاری از والیان و مقامات دستگاه خلافت را عزل کرده و اقوام و خویشاوندان اموی خود را منصوب کرد. از کسانی هم استفاده کرد که برخی از آنها به دستور پیامبر(ص) تحت پیگرد بودند یا در تبعید بودند و یا آیه قرآن در مذمت آنها نازل شده بود! بطور مثال عبدالله بن عامر سابقه ارتداد داشت؛ ولید بن عقبه شخصی بود که قرآن او را فاسق خطاب کرده بود؛ مروان بن حکم نیز به همراه پدرش توسط پیامبر از مدینه اخراج شده بودند که عثمان آن‌ها را دوباره به مدینه بازگرداند! 🔸یکی از ریل گذاری هایی که نتیجه آن شکاف های عمیق طبقاتی است واگذاری امتیازات ویژه به بنی امیه بود. بطور مثال عثمان در یک قلم، امتیاز زمین ها و مراتع(چراگاه ها) مدینه را به بنی امیه واگذار کرد. بدین صورت گله های هزاران شتری، صنعت حمل و نقل، گوشت و .. به صورت انحصاری در اختیار بنی امیه قرار گرفت. 🔹بذل و بخش های آنچنانی به قوم و خویش خود، کم کم زمینه اعتراضات عمومی علیه او را فراهم کرد. بخشی از این حاتم بخشی ها بدین صورت بوده: 1️⃣ به مروان بن حکم خمس غنایم آفریقا را بخشید که مبلغ آن 500 هزار دینار (مثقال طلا) بوده است و مبلغ یکصد هزار درهم (نقره) دیگر از بیت المال به او بخشید. 2️⃣ مبلغ 200 هزار نیز به ابوسفیان. 3️⃣ از غنایم جنگ دیگرى در آفریقا مبلغ 100 هزار دینار به عبداللّه بن ابى سرح (برادر رضاعى خود). 4️⃣ مبلغ 300 هزار درهم به حارث بن حکم (برادر مروان بن حکم) بخشید. 5️⃣ به سعید بن عاص اموى مبلغ 100 هزار درهم بخشید. 6️⃣ به عبدالله بن خالد اموى مبلغ 600 هزار درهم بخشید و ... 🔻محاسبه: یک دینار برابر با یک مثقال شرعی طلا است و بنابر نظر برخی محققان، دینار شرعی تقریباً 4.24 گرم طلا و بنابر نظر برخی دیگر، دینار شرعی تقریباً 4.46 گرم طلا است. 🔺بطور مثال ارزش 500 هزار دینار به تومان در 22 فروردین 1402 می شود: 500.000×4.46*2.500.000 = 5.575.000.000.000 تومان پنج هزار و پانصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان!!! 🔹برای خود نیز جداگانه اموالی را جمع آوری کرده بود. در تاریخ آمده است که وقتى عثمان کشته شد، میلیون ها درهم و بیش از 500 هزار دینار براى خود ذخیره کرده بود و یک هزار شتر و یک هزار برده و تعداد زیادى اسب و اموال دیگرى نیز براى خود اندوخته بود! (شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 1، ص 198 – 199) 🔸این تبعیض ها آنچنان جامعه را دچار مشکل کرده بود که مردم همه تجمع کرده و سه شبانه روز خانه عثمان را محاصره کردند و کسی هم جرأت دفاع از او را نداشت و در نهایت او را کشتند و اموی ها از مدینه فرار کردند. 🔹امیرمؤمنان على(علیه السلام) در چنین شرایطی روی کار آمد و این چنین فرمود: «وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِكَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ فَإِنَّ فِي الْعَدْلِ سَعَةً وَ مَنْ ضَاقَ عَلَيْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَيْهِ أَضْيَقُ . (خطبه 15 نهج البلاغه) به خدا قسم اگر آن املاك را بيابم به مسلمين بر مى‏گردانم گر چه مهريه زنان شده باشد، يا با آن كنيزها خريده باشند. زيرا گشايش امور با عدالت است، كسى كه عدالت او را در مضيقه اندازد ظلم و ستم مضيقه بيشترى براى او ايجاد مى‏كند» 🔻و این چنین دشمنی ها با آن امام همام و خون خدا آغاز شد. 🔹«جرج جرداق» نویسنده معروف معاصر، درباره تقویت بنى امیّه توسّط عثمان مى نویسد: «وَ جَعَل (عثمان) فى ایدیهم مفتاحَ بیتِ الْمال، و سیفَ السّلطان»؛ (عثمان، هم کلید بیت المال و هم شمشیر سلطان را در دستان بنى امیّه قرار داده بود!) الامام على صوت العدالة الانسانیة، ج 1، ص 124. ✅ :
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 ارزش حکومت در نزد امیرالمومنین علی علیه‌السلام و تعابیر بسیار عجیب حضرت از حکومت! 🔻امام علی علیه‌السلام، در سه جا، سه تعبیر بسیار عجیبی درباره حکومت، قدرت و دنیا دارد. دقت به این تعابیر نشان می‌دهد که فلسفه حکومت از نظر اسلام چیست؟ آیا تشکیل حکومت به خودی خود اصالت دارد؟ آیا خود حکومت به خودی خود، مطلقا ارزش دارد؟ به تعابیر توجه کنید: 1⃣ اول؛ عبدالله بن عباس می‌گوید وقتی به جنگ با ناکثین(جنگ جمل - طلحه و زبیر و عایشه) رفتیم، در سرزمین "ذی‌قار" خدمت امام رفتم که در حال پینه‌دوزی کفش وصله‌دار خود بود. از من پرسید: ابن عباس، این کفش چقدر است؟ گفتم: بهایی ندارد. 🔹فرمود: "به خدا سوگند، حکومت بر شما از همین کفش بی‌ارزش در نزد من، بی‌ارزش‌تر است؛ مگر اینکه حقی را با آن به پا دارم یا باطلی را دفع نمایم." (خطبه ۳۳ نهج البلاغه) 2⃣ دوم؛ حضرت امیر(ع) در جای دیگری، حکومت را از آبِ بینی بز، بی‌ارزش تر می‌داند: "سوگند به پروردگارى كه دانه گياه را در خاك شكافت و انسان را بيافريد. اگر آن جمعيت زياد حضور نمى‏ يافتند و وجود جمعى يارى كننده نبود كه حجت بر من تمام گردد و اگر نبود پيمانى كه خداوند تبارك و تعالى از علماء و دانشمندان گرفته تا راضى نشوند بر سيرى ظالم و گرسنه ماندن مظلوم، هر آينه رشته شتر خلافت را بر كوهانش مى ‏انداختم و پايانش را چون اولش فرض مى‏ كردم و از خلافت كناره مى‏ گرفتم. آن وقت شما مى فهميديد كه اين دنياى شما نزد من از آب بينى بزى كم ارزشتر است." (خطبه ۳ نهج البلاغه) 3⃣ سوم؛ این تعبیر بسیار عجیب‌تر است. امام علی(ع) در بیان تنفر خود از زرق و برق "قدرت" و "دنیا" می فرماید: «به خدا سوگند دنياى شما در نظر من از استخوان خوكى كه در دست شخص جذامى باشد، پست تر است». 🔹در واقع امام(ع) با اين تعبیر و تشبيه، واضح‌ترین و رساترين تعبير خود را از حکومت، قدرت و دنیا اعلام می‌کند. دقت کنید: 🔸استخوان بى گوشت که خود ارزشى ندارد؛ به ويژه اگر استخوانِ حيوان نجس العين مانند خنزير باشد و مخصوصاً اگر در دست انسان بيمار مبتلا به جذام باشد كه همه از وى فرار مى كنند و سوگندى كه حضرت در ابتدای سخن می‌آورد ناشی از صراحت و تاکید ویژه دارد. 🔹در مکتب علی بن ابی طالب حکومت تنها زمانی با ارزش و مقدس است که برای احقاق حق عموم مردم و طبقات متوسط و ضعیف جامعه اقدام کند. ✅ :
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺فلسطین به چهار دلیل 🔸اول دیانت: اگر مسلم هستی و پیرو حسین، اگر شیعه علی هستی و دلباخته عدالتش، باید در کنار آنها بر عهد اَلّا یُقارّوا عَلیٰ کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم استوار باشی باید نه تنها بخاطر مادران و دختران مسلمان امتت جهاد کنی بلکه اگر خلخالی از پای زن یهودی سرزمین اسلام بیرون کشیده شود و بگوش تو برسد چنان بی‌قرار شوی که از غمش نزدیک باشد که جان بدهی 🔸دوم انسانیت: یعنی همراه همه آزادگان فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی، برزیلی، کوبایی، الجزایری، ترکیه‌ای، مالزیایی و همه کسانی که در روز قدس پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و سیل کمکهای خویش را به سوی فلسطین با تمام سختی‌هایش سرازیر میکنند ... وجدان بیدار هر انسانی در کنار فلسطین خواهد بود 🔸سوم عقلانیت: یعنی اگر نه دینداری و خدا باور، و نه وجدانی انسانیت را ملاک عمل قرار میدهی، عقلانیت حکم میکند که در مقابل ظلم بیّن و بیرون راندن وحشیانه ملتی بایستی تا قانون جنگل که رشد و زندگی آرام را برباد میدهد حاکم نگردد تا ظالم حاشیه امن نیابد و سکوت ما روزی ظلم را دامنگیرمان نکند تا اگر روزی خود با ستمی اینچنین مواجه شویم حنجره‌های آزادی برایمان فریاد زنند 🔸چهارم منفعت: حتی غرب لیبرال منفعت طلب نیز میداند که در حکومت بازار و کالایی‌سازی همه چیز اگر تو در زمان سختی در کنار ملتی باشی او را شیفته خود کرده و روزی تمام بازار مصرفش را تسخیر خواهی کرد (همچون بازارهایی که در سوریه و عراق و یمن برایمان ایجاد شده و همان کسانی که میگفتند چرا در کنار سوریه هستید اکنون بازار مصرفش را مطالبه میکنند و در پی سودی هستند که سالها غیرت و مقاومت و انسانیت ایرانی زمینه اعتمادش را فراهم کرده است) ✍🏼 ١۴٠٢/١/٢۴ ٢٢ رمضان ١۴۴۴ ____________________________