eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻اردیبهشت برگزار شد دوباره ثبتنام شروع شده است. 📌عزیزان مسئول نمیخواهید کاری کنید؟ یعنی اونقدر آزادی اومده که در ایران، زنان ایرانی، برای مردان هندی برقصند و شما هم کاری نکنید؟ 🔻 یه وقت زیرزمینی یه چیزی انجام میشه ولی اینا فراخوان رسمی میدن و ثبتنام میکنند و به ریش همه میخندن. ✅ اگر اینبار هم جلوگیری نشه من یکی یقین میکنم، مسئولین قید برخی مسائل را زدند، ولی حمل بر صحت میکنیم و میگیم حتما اطلاع ندارید. 🔻 الان مطلع شدید آدرس صفحه اینستاگرام و همه چیز گذاشتم پس لطفا این برنامه را متوقف کنید. 🔶 دوستان هم منتشر کنید به ادمین کانال ها بفرستید تا همه مطلع بشن، این مقدار آزادی قابل هضم نیست. یاعلی... شیخ فرهاد فتحی
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| چرا خواهر و برادر داشتن مفیده؟ 🔸 اگه فکر می‌کنین با یه دونه بچه، بهتر از پس فرزندتون برمیاین اشتباه می‌کنین؛ درواقع بزرگ کردن یه بچه سخت‌ترم هست 🔸 خیلی از نکات تربیتی که برای تک فرزند باید کلی تلاش کنید تا یاد بگیره، در تربیت چند فرزند خود به خود آموخته می‌شه
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی که باید دخترها ببینن... در قالب مشاور به دوست ‌پسرهاشون زنگ میزنن و نظرشون رو راجع به دخترها میپرسن ، جواب‌ها رو ببینید
هدایت شده از mesaghمیثاق
18.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اثر جدید سید حمیدرضا برقعی 🟢 ملاحسین مولوی مداح با سازگار و عاصی و خورشیدی ازبس که بوده اند نمک گیرت در هرمقام شور به پاکردند 🟢(آینه خوانی) به آستان بانوی آینه ها حضرت معصومه(س)
هدایت شده از mesaghمیثاق
نکات ناب امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام 🔻در میان حدود 37 فرزند حضرت کاظم علیه السلام فقط امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام از یک مادر، آن هم بانوی بزرگواری چون نجمه خاتون متولد شدند. 🔻 امام رضا علیه السلام 25 سال بزرگتر از حضرت معصومه علیها السلام بودند؛ زیرا آن حضرت در سال 148 ه. ق به دنیا آمدند و حضرت معصومه علیها السلام در سال 173 ه. ق. 🔻حضرت معصومه علیها السلام 21 سال تحت سرپرستی امام رضا علیه السلام بودند؛ زیرا امام کاظم علیه السلام در سال 179 ه. ق به دستور هارون زندانی گشت و حضرت معصومه علیها السلام در آن زمان 6 ساله بودند و تا زمان هجرت امام رضا علیه السلام- سال 200 ه. ق- تحت کفالت حضرت بودند. 🔻سفر حضرت معصومه به ایران به درخواست امام رضا علیهما السلام بوده است. امام رضا در نامه ای به خواهر گرامی خود از ایشان می خواهد تا به خراسان بیاید 🔻نهایتا حضرت معصومه سلام الله علیها در ساوه مریض (و طبق نقلی مسموم) می شوند و به درخواست خود به قم منتقل می شوند و پس از 17 روز در آنجا از دنیا می روند. ــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
اول طناب را باز کن!!!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قتل خاموش 🌹هدیه‌ای که خداوند به عده‌ای می‌دهد و به جای شکرگزاری ، پس می‌زنند‼️ 🇮🇷 هیأت رزمندگان غرب تهران -
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش هشتم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 4⃣تکنیک ابهام 🔹یکی از جملات معروف در جنگ نرم، این جمله است: ، قدرت می آورد. تکنیک‌ ابهام می تواند شامل «مبهم گویی» و «عملکرد و قدرت مبهم» باشد. یکی از اصولی که کشورها و حتی افراد معمولی در هنگام درگیری از ان استفاده می کنند، است؛ زیرا اگر در هنگام نبرد شناخت کاملی از طرف مقابل به دست آید، نقاط قوت و ضعف او به اسانی تشخیص داده می شود و با یک برنامه ریزی ساده می توان از نقاط ضعف طرف مقابل استفاده کرد و او را از پای درآورد. برای مثال، در یک درگیری اگر فردی نداند که طرف مقابلش مسلح است یا خیر، و در صورت مسلح بودن، چه سلاحی همراه خود دارد، و...، بسیار محتاط با او برخورد می کند؛ برخلاف حالتی که انسان اطلاع کافی از توانایی ها و امکانات شخص مقابل دارد که در این حالت به راحتی می تواند تصمیم بگیرد. برای نمونه می توان به نمایش قدرت‌ مبهم‌ آمریکا در فیلم های هالیوودی اشاره کرد که در ان ها به گونه ای خود را قدرتمند جلوه می دهند، که گویا حتی از کوچکترین حرکت افراد باخبرند و یا دارای افرادی با توانایی های فوق العاده جسمی ـ فکری هستند، که بسیاری از داشته های آن ها نیز هنوز ناگشوده مانده است. و یا در صحبت های جناب سیدحسن نصرالله در جنگ سی و سه روزه و بعد از آن مشاهده کردیم که ایشان بعد از شلیک تعدادی از موشک های حزب الله، خطاب به اسرائیل کلامی به این مضمون گفت: «ما هنوز قدرت اصلی خود را به شما نشان نداده ایم». ... 5⃣تکنیک دروغ بزرگ 🔹ژنرال گوبلز مسئول تبلیغات جنگ هیتلر جمله معروفی دارد. او میگوید: «دروغ را آنچنان بزرگ بگویید که کسی در دروغ بودن ان شک نکند!». وقتی دروغ پردازی آنچنان بزرگ باشد که مانند پتکی بر افکار جامعه هدف فرود آید، دیگر ـ برخلاف دروغ های کوچک ـ کمتر کسی در ان شک می کند و از جهتی به علت تعجب برانگیز بودن آن، به سرعت در جامعه هدف رواج می یابد. برای نمونه میتوان به این مورد اشاره نمود؛ در ۱۹ ماه ژانویه سال ۲۰۰۱، آمریکا اعلام کرد که عراق به سلاحهای کشتار جمعی دست یافته است؛ موضوعی که آن را دلیل اصلی آغاز جنگ علیه عراق مطرح کرد، در حالی که تا به امروز، با وجود جستجوی گسترده ارتش آمریکا و انگلیس در عراق، هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر درستی این ادعا یافت نشده است. [مشرق نیوز] 6⃣تکنیک تحریف 🔹یکی از رایج‌ترین شیوه های جنگ‌ نرم، تغییر متن پیام از طریق دستکاری در خبر است. در به وضوح دروغ گفته نمیشود، ولی واقعیت به صورت دیگری ـ اگرچه با تغییر یک کلمه یا تقطیع کلام و تغییر محتوای کلام ـ نشان داده می شود و در نهایت شکل‌ مسخ‌ شده‌ای از حقایق که با دروغ برابری میکند، نمایان میگردد. تحریف بر دو گونه است؛ تحریف‌ لفظ و تحریف‌ معنا. در تحریف لفظی افراد، تغییراتی را بر اصل جمله ایجاد می نمایند و جمله را از معنای اصلی خود منحرف می‌سازند. برای نمونه، چهره سخنرانی را نشان می دهند که در برابر هزاران نفر مشغول سخنرانی است و می گوید «ایران از انرژی هسته ای اش دست برنخواهد داشت و این حق مسلم ایران است». اما در بیان این خبر، واژه «انرژی» را به «بمب» تغییر داده و ملت ایران را جنگ طلب معرفی میکنند!. یا اینکه در تحریف‌ معنای سخن امام راحل که فرمودند میزان رای ملت است، تحریف کنندگان این سخن را اینگونه معنا میکنند، که امام رای ملت را در همه زمینه ها میزان و ملاک میدانند. ... منبع: وبسایت حوزه نت به نقل از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️دشمن شناسی 🔹اینکه ما تکرار می کنیم مسئله‌ی را، اینکه ما عرض می‌کنیم را بشناسید، روش های دشمن را بشناسید، کارکرد دشمن را بشناسید، مقدار پیشرفت دشمن را بشناسید، ضعف دشمن را بشناسید، قوّت دشمن را بشناسید، این فقط خطاب به مسئولین نیست، به آحاد مردم [هم هست]. کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درس‌خوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمی‌رود. ما خیلی‌ جاها در معاملات جهانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئله‌ی جهانی توجّه نداشتیم. 🔹این طرفِ ما با چه نیّتی وارد میدان شده، با چه نیّتی این حرف را به ما می‌زند، این اصرار را روی فلان مسئله انجام می‌دهد، مشکل او چیست، ما چقدر احتیاج داریم، او چقدر احتیاج دارد؛ اینها را باید [بدانیم]. اگر اینها را بدانیم، سرمان کلاه نمی‌رود. هر جا اینها را دانستیم و بر طبق این دانسته‌ها عمل کردیم، پیش رفتیم. ما الان در سطح جهانی، در سطح بین‌المللی، در سطح منطقه‌ای پیشرفت های خوبی داریم؛ همین که خیلی از آن عصبانی‌اند پیشرفت های ما است. این پیشرفت‌ها به ‌خاطر این بوده که آن کسانی که مسئول کار بودند حواسشان جمع بوده؛ می‌فهمیدند دنیا چه خبر است. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢آیا تربیت خانوادگی و وراثت در شکل گیری اخلاق انسان موثر است؟ (بخش دوم و پایانی) 🔸بى شك نخستين مدرسه هر انسانى دامان مادر و آغوش پدر اوست، و در همين جا است كه نخستين درسهاى فضيلت يا رذيلت را مى آموزد. و اگر مفهوم تربيت را اعم از «تكوينى» و «تشريعى» در نظر بگيريم نخستين مدرسه، رحم مادر و صلب پدر است كه آثار خود را بطور غير مستقيم در وجود فرزند مى گذارد، و زمينه ها را براى فضيلت و رذيلت آماده مى سازد. در احاديث اسلامى تعبيرات بسيار لطيف و دقيقى در اين قسمت وارد شده كه به بخشى از آن ذيلاً اشاره مى شود: 7⃣در حديث پيامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «ما نَحَلَ والِدٌ وَلَدَهُ اَفْضَلَ مِنْ اَدَب حَسَن؛ [۱] بهترين بخششى يا ميراثى كه پدر براى فرزندش مى گذارد، همان و است». 8⃣امام سجّاد (ع) در همين زمينه تعبير رسایی فرموده است مى فرمايد: «وَ اِنَّكَ مَسُؤُولٌ عَمّا وَلِّيْتَهُ بِهِ مِنْ حُسْنِ الاَْدَبِ وَ الدَّلالَةِ عَلى رَبّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمَعُونَة لَهُ عَلى طاعَتِهِ؛ [۲] تو در برابر آنچه ولايتش برعهده تو گذارده شده است [از خانواده و فرزندان] مسؤول هستى نسبت به تربيت نيكوى آنها و هدايت به سوى پروردگار و اعانت او بر اطاعتش». 9⃣اميرالمؤمنين (ع) در يكى از كلمات خود تعبيرى دارد كه نشان مى دهد خُلق و خوى پدران ميراثى است كه به فرزندان مى رسد؛ مى فرمايد: «خَيْرُ ما وَرَّثَ الاْباءُ اَلاَْبْناءَ اَلاَْدَبَ؛ [۳] بهترين چيزى كه پدران براى فرزندان خود به ارث مى نهند و و است». 🔟امام على (ع) در نهج البلاغه، به هنگام شرح شخصيّت و بيان موقعيّت خود براى ناآگاهانى كه او را با ديگران مقايسه مى كردند مى فرمايد: «وَ قَدْ عَلِمْتُمْ مَوْضِعى مِنْ رَسُولِ اللهِ بِالْقِرابَةِ الْقَريبَةِ وَ الْمَنْزِلَةِ الْخَصيصَةِ وَضَعَنى فى حِجْرِهِ وَ اَنَا وَليدٌ يَضُمُّنى اِلَى صَدْرِهِ ... يَرْفَعُ لى كُلَّ يَوْم عَلَماً مِنْ اَخْلاقِهِ وَ يَأمُرُنى بِالاِْقتِداءِ؛ شما قرابت و نزديكى مرا با پيامبر (ص) و منزلت خاصّم را نزد آن حضرت به خوبى مى دانيد؛ كودك خردسالى بودم پيامبر (ص) مرا در دامان خود مى نشاند و به سينه اش مى چسباند... او هر روز براى من پرچمى از فضائل اخلاقى خود مى افراشت و مرا امر مى كرد كه به او اقتدا كنم و اين خلق و خوى من زائيده آن تربيت است». 🔹جالب اينكه امام در لابه‌لاى همين سخن، هنگامى كه از خلق و خوى پيغمبر اكرم (ص) بحث مى كند، چنين مى فرمايد: «وَ لَقَدْ قَرَنَ اللّهُ بِهِ (ص) مِنْ لَدُنْ اَن كانَ فَطيماً اَعْظَمَ مَلَك مِن ملائِكَتِهِ يَسْلُكُ بِهِ طَرِيقَ الْمكارِمِ وَ مَحاسِنَ اَخْلاقِ الْعالَمِ لَيْلَهُ وَ نَهارَهُ؛ [۴] از همان زمان كه رسول خدا (ص) از شير باز گرفته شد، خداوند بزرگترين فرشته از فرشتگان خويش را مأمور ساخت تا شب و روز وى را به راههاى مكارم اخلاق و صفات نيك جهان سوق دهد». بنابراين پيامبر (ص) خود نيز از تربيت يافتگان فرشتگان بود. درست است كه اخلاق و صفات روحى انسان اعم از خوب و بد، از درون او برمی‌خیزد و با اراده او شكل مى گيرد، ولى انكار نمى توان كرد كه زمينه هاى متعدّدى براى شكل گيرى اخلاق خوب و بد وجود دارد، كه يكى از آنها از پدر و مادر و همچنين است؛ و اين مسأله قطع نظر از تحليل هاى علمى و منطقى، شواهد عينى و تجربى فراوان دارد كه قابل انكار نيست. به همين دليل براى ساختن فرد يا جامعه آراسته به زيورهاى اخلاقى، بايد به مسأله وراثت خانوادگى و تربيت هايى كه از نونهالان در دامن مادر و آغوش مادر مى بينند توجّه داشت و اهمّيّت اين دوران در ساختار شخصيّت انسانها را هرگز فراموش نكرد. پی نوشت‌ها؛ [۱] كنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، علی بن حسام الدين المتقی الهندی، ج ۱۶، ص ۶۲۴ [۲] بحارالأنوار، مجلسى، ج ۷۱، ص ۶، باب ۱ [۳] غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، ص ۳۵۹، ح ۸۸ [۴] نهج البلاغة (صبحی صالح)، شريف الرضى، فيض الإسلام‏، ص ۳۰۰، خ ۱۹۲ (خطبه قاصعه). 📕اخلاق در قرآن‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب(ع)، چ اول، ج ۱، ص ۱۷۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)