eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
@tahlilgar_siasi π.mp3
18.26M
بالاخره سهم ایران از دریای کاسپین چه شد؟ محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
41.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشست همسایگان دریای کاسپین - اخطاری بر مواضع آذربایجان محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
@tahlilgar_siasi `_.mp3
12.94M
نشست همسایگان دریای کاسپین - اخطاری بر مواضع آذربایجان محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
هر دو برنامه آرشیوی هست👆
هدایت شده از mesaghمیثاق
هر دو برنامه آرشیوی هست👆
هدایت شده از mesaghمیثاق
34.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نطق کوبنده حضرت آیت الله وفسی در دفاع از مومنین متحصن در مقابل : ⁉️ اقتدار قوه قضائیه در برخورد با مومنین یا مجرمین ؟! ❗️میلیون ها نفر برای تحقق اسلام علوی در کشور انقلاب کرده اند، آیا باز هم باید بر علیه قوه قضائیه انقلاب کنیم؟ ⚠️ ناامنی بانوان چادری و روحانیت در تهران، ثمره نبود قاطعیت در دستگاه قضاء 📆 ۲۰ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ امارات می‌خواهد موضوع جزیره ابوموسی را به شورای امنیت بکشاند 👤 حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده پیشین مجلس: 🔹(درباره همراهی روسیه با ادعای امارات در قضیه جزایر سه گانه) اماراتی ها درباره جزیره ابوموسی ادعا دارند، نه جزایر سه گانه چون هم اکنون در جزیره ابوموسی حدود 100 خانواده عرب زبان به عنوان میهمان آنجا زندگی می کنند. 🔹امارات در گذشته در اتحادیه جهانی بین المجالس، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس بیانیه هایی درباره ادعایش روی جزیره ابوموسی می گرفت اما اقدامات اخیرشان نشانه پیگیری یک هداف بلند مدت است و از این رو اماراتی ها می خواهند پای قدرت های امروز جهان را به موضوع جزیره ابوموسی بکشانند. 🔹مسئولان جمهوری اسلامی باید به این رویکرد جدید امارات دقت کنند چون امارات می خواهد از ظرفیت بند یک ماده 96 منشور ملل متحد استفاده کنند. این بند می گوید «شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل می تواند در موضوعات اختلافی از دیوان رأی مشورتی بخواهد. 🔹اماراتی ها می دانند ایران موضوع جزیره ابوموسی را داخلی می داند و به هیچ وجه راضی نمی شود آن را در دادگاه لاهه طرح کند بنابراین تلاش می کنند از الان جزیره ابوموسی را به یک ادبیاتی در روابط خودشان با 5 عضو دائم شورای امنیت تبدیل کنند تا در آینده از شورای امنیت بخواهند که درباره این موضوع اختلافی یک رأی مشورتی بدهد./ نامه نیوز
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ انتخابات تناسبی نیازمند نهادینه کردن احزاب است 👤 سیدحمیدرضا کاظمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس: 🔹زمان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان اصرار به تناسبی شدن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بودند، این پیشنهاد از سوی یکی از نمایندگان مطرح و صحن علنی با آن رای داد. 🔹مجمع تشخیص مصلحت نظام بر روی موضوع تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران، ملاحظاتی دارند که هنوز در این مجمع تعیین تکلیف نشده است. 🔹نباید قانون برای کل کشور را معطل تعیین تکلیف در یک شهر کرد، از سوی دیگر تا احزاب نهادینه نشود نمی توان انتخابات تناسبی را داشته باشیم. چرا که در انتخابات تناسبی به جریان های سیاسی و احزاب سهمیه ای متناسب به رای آوری داده می شود که در کشور ما هنوز احزاب نهادینه نشده است./ خانه ملت
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ وابستگی بالا و نامطلوب بخش کشاورزی به بارندگی ▪️خراسان: 🔹داده های آماری دهه 90 بیانگر وابستگی بالای بخش کشاورزی با میزان بارندگی در کشور است. (در نمودار فوق میله های سبز میزان بارندگی سالانه به میلی متر و نقطه چین قرمز رشد سالانه بخش کشاورزی را نشان می دهد) این در حالی است که می توان با توسعه روش های کشت گلخانه ای، از این وابستگی کاست و خطر تهدید امنیت غذایی را کم کرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گروگان آزاد شد، مرحبا به ابراهیم رئیسی... کامل: 📺 youtube.com/live/f
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️پرسش و پاسخ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره 🔸سؤال: با چه کاری - غیر تدریس و همت‌ گماردن به کتاب خداوند متعال و تفسیر اهل‌ البیت علیهم‌ السلام - می‌توان بر تقوا و سیر به سوی خداوند متعال، قوت پیدا نمود؟   🔹پاسخ: تصمیم همیشگی و دائمی بر ترک گناه در اعتقاد و عمل.   منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢شادی های توأم با غرور و شهوت چه عواقبی دارد؟ 🔹آیه ۷۵ سوره «غافر»، به علت گرفتارى هاى کافران اشاره دارد، مى گوید: «ذلِکُمْ بِما کُنْتُمْ تَفْرَحُونَ فِى الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَ بِما کُنْتُمْ تَمْرَحُونَ؛ این عذاب ها به خاطر آن است که به ناحق در زمین شادى مى کردید و از روى غرور و مستى شهوات به خوشحالى مى پرداختید!». از مخالفت با پیامبران و کشتن مؤمنان و در فشار گذاردن محرومان و مستضعفان، لذت مى بردید و از ارتکاب گناهان و قانون شکنى ها در خود احساس غرور و سربلندى مى کردید، اکنون باید کفاره آن همه شادى بیجا و غرور و غفلت و مستى شهوت را در میان این غل و زنجیرها و در لابلاى شعله هاى آتش بدهید. 🔹«تَفْرَحُونَ» از ماده «فرح» به معنى شادى و خوشحالى است که گاهى ممدوح است و شایسته، همانگونه که در آیه ۴ ـ ۵ سوره «روم» آمده است: «وَ یَومَئِذ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللّهِ؛ در آن روز [که رومیان اهل کتاب بر مشرکان مجوس پیروز گردند] مؤمنان شاد خواهند شد». و گاه مذموم است و بر اساس باطل، چنان که در داستان «قارون» در آیه ۷۶ سوره «قصص» مى خوانیم: «اِذْ قالَ لَهُ قَومُهُ لاتَفْرَحْ إِنَّ اللّهَ لایُحِبُّ الْفَرِحِینَ؛ به خاطر بیاور هنگامى را که قومش به او گفتند: این همه شادى مغرورانه مکن، که خداوند شادى کنندگان مغرور را دوست نمى دارد». 🔹البته این تفاوت، باید از قرائن شناخته شود و پیداست که در آیه مورد بحث، «فرح» از نوع دوم منظور است. «تَمْرَحُونَ» از ماده «مَرَح» (بر وزن فرح) به گفته جمعى از ارباب لغت و مفسران، به معنى «شدت فرح، و گستردگى» آن است. و بعضى آن را به معنى «شادى به خاطر مطالب بى اساس» دانسته اند. در حالى که بعضى دیگر آن را به معنى «شادى توأم با یک نوع طرب» و به کار گرفتن نعمت هاى الهى در مسیر باطل شمرده اند. ظاهر این است که همه این معانى به یک مطلب باز مى گردد، زیرا شدت شادى و افراط در آن، سر از همه این مسائل در مى آورد و با انواع گناهان و آلودگی ها و عیاشى و هوسرانى توأم مى شود. [۱] 🔹آرى، این گونه شادی هاى توأم با غرور و غفلت و بى خبرى و همراه با هوسرانى و شهوت، انسان را به سرعت از خدا دور مى کند و از درک حقایق باز مى دارد، واقعیت ها را شوخى، و حقایق را مجاز، جلوه مى دهد. اینجاست که به آنها خطاب مى شود: «أُدْخُلُوا أَبْوابَ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فِیها؛ وارد شوید از درهاى جهنم و جاودانه در آن بمانید». [۲] «فَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَکَبِّرِینَ؛ و چه بد جایگاهى است، جایگاه متکبران». [۳] این جمله، تأکید مجددى است بر اینکه سرچشمه اصلى بدبختی هاى آنها، همان کبر و غرور بوده است، همان کبرى که امّ الفساد و حجاب در برابر دیدگان حق بین انسان و عامل مقاومت در برابر انبیاء و اصرار در مسیر باطل است. پی نوشت‌ها؛ [۱] «راغب» در «مفردات» مى گوید: «اَلْفَرَحُ اِنْشِراحُ الصَّدْرِ بِلَذَّة عاجِلَة، وَ اَکْثَرُ ما یَکُونُ ذلِکَ فِى اللَّذّاتِ الْبَدَنِیَّةِ وَ الْمَرَحُ شِدَّةُ الْفَرَحِ وَ التَّوَسُّعِ فِیْهِ». [۲] سوره مؤمن، آیه ۷۶ [۳] همان آیه 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چ ۲۶، ج ۲۰، ص ۱۹۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)