هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ یک کلاه برداری بزرگ از زنان که هم اکنون در جریان است!
کاش متوجه این نکته باشند...
استاد #رحیم_پورازغدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 باربی و حاشیههایش
♦️فیلم سینمایی باربی که بهتازگی روی پردۀ سینماهای دنیا رفته، با استقبال زیادی مواجه شده.
این استقبال اما روی دیگری هم دارد و آن انتقادهایی است که نشان میدهد فیلم باربی تهاجمیترین تبلیغات فمینیستی است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی جالبه تا آخر ببینیدش ☝
عشق جانم...
امام زمانم♥️...
الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 داستان سفر یک بلاگر امریکایی به #کربلا و استوری هایش
مسیر #ظهور از دل #اربعین می گذرد و دنیا باید با نام حسین ع آشنا باشد که وقتی امام زمان عج اللّه فرجه الشریف
می فرماید:
″أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قَتلوهُ عَطشاناً″
او را بشناسند.
#حُبُّ_الحُسَینِ_یَجمَعُنا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه
دو دوتا هرچی امام حسین بگه، قبول نداری برو اربعین میفهمی...
#اربعین
هدایت شده از mesaghمیثاق
♦️زن و کنشگری در رسانه
#یادداشت پنجم
نسبت میان زن و رسانه در 3 سطح بروز دارد. سطح اول زن بهمثابه کنشگر است که در نقشهایی چون بازیگر، مجری، نویسنده، کارگردان، تهیهکننده و... ظاهر میگردد. سطح دوم زن بهمثابه مخاطب است که در جایگاه بهرهبردار و مصرفکننده قرار میگیرد و سطح سوم زن بهمثابه موضوع و پیام است. یعنی برنامه یا درباره زن است یا دلالتهای جنسیتی بارز دارد. شاید بتوان گفت که عمده چالشهای ما در حوزه زن و رسانه به سطح اول مربوط است و در سطوح دیگر مسائل ما تابع روندهای اجتماعی جامعه ایران است.
در سطح اول چالشهای ما در دو حوزه کلان مطرح میشوند. حوزه اول ناظر به مباحث فقهیِ زن و کنشگری در رسانه است. اختلاط با نامحرم، گریم و آرایش زنان، نگاه به نامحرم، جذابیتهای زنانه و... حوزه دوم نیز مسائل مربوط به حضور موثر، کنشگری مستقل و فعالیت زنان در عرصه رسانه و برنامهسازی است که شامل محدودیتهای عرفی، مناسبات صنفی و موانع ساختاری میگردند. برای حل مسائل و چالشهای حوزه اول نیازمند طرح پرسشهای دقیق در زمینه مناسبات زن و رسانه با رویکرد فقهی و فلسفی هستیم. چارچوبهای حضور زن در رسانه بهویژه در قاب تصویر را باید با ارجاع مسالهمحور و دقیق به فقه طراحی کنیم و تعاریف بومی از عناصر جذابیت در رسانه و سازوکار استفاده از ظرفیت زنان را باید با ابزار حکمت و فلسفه ارائه کنیم. هردوی این عرصهها در ساحت اندیشهورزی دارای خلاءهای تئوریک جدی هستند و بیش از پیش نیازمند بحث و نظر میباشند.
از سوی دیگر مسائل ساختاری و موانع جنسیتی و فرهنگی پیش روی بانوان در زمینه کنشگریِ رسانه به ویژه در سطح تولید و برنامهسازی موثر و مستقل نیز باید به طور جدی مورد چارهاندیشی واقع شده و سازوکار استفاده از ظرفیت زنان در فرایندهای طراحی و ساخت برنامههای تلویزیونی و آثار سینمایی در کشور تسهیل گردد. زیرا هیچ تردیدی در ضرورت حضور موثر زنان در این عرصه به ویژه در نقش نویسندگی و کارگردانی وجود ندارد.
✍ابوالفضل اقبالی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸♦️درب خانه ای در مراغه
با یک دنیا حرف از سبک زندگی و تمدن با شکوه اسلامی ایرانی
#سبک_زندگی_اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا