eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان سفر یک بلاگر امریکایی به و استوری هایش مسیر از دل می گذرد و دنیا باید با نام حسین ع آشنا باشد که وقتی امام زمان عج اللّه فرجه الشریف می فرماید: ″أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قَتلوهُ عَطشاناً″ او را بشناسند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه دو دوتا هرچی امام حسین بگه‌، قبول نداری برو اربعین میفهمی...
هدایت شده از mesaghمیثاق
♦️زن و کنشگری در رسانه پنجم نسبت میان زن و رسانه در 3 سطح بروز دارد. سطح اول زن به‌مثابه کنشگر است که در نقش‌هایی چون بازیگر، مجری، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و... ظاهر می‌گردد. سطح دوم زن به‌مثابه مخاطب است که در جایگاه بهره‌بردار و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و سطح سوم زن به‌مثابه موضوع و پیام است. یعنی برنامه یا درباره زن است یا دلالت‌های جنسیتی بارز دارد. شاید بتوان گفت که عمده چالش‌های ما در حوزه زن و رسانه به سطح اول مربوط است و در سطوح دیگر مسائل ما تابع روندهای اجتماعی جامعه ایران است. در سطح اول چالش‌های ما در دو حوزه کلان مطرح می‌شوند. حوزه اول ناظر به مباحث فقهیِ زن و کنشگری در رسانه است. اختلاط با نامحرم، گریم و آرایش زنان، نگاه به نامحرم، جذابیت‌های زنانه و... حوزه دوم نیز مسائل مربوط به حضور موثر، کنشگری مستقل و فعالیت زنان در عرصه رسانه و برنامه‌سازی است که شامل محدودیت‌های عرفی، مناسبات صنفی و موانع ساختاری می‌گردند. برای حل مسائل و چالش‌های حوزه اول نیازمند طرح پرسش‌های دقیق در زمینه مناسبات زن و رسانه با رویکرد فقهی و فلسفی هستیم. چارچوب‌های حضور زن در رسانه به‌ویژه در قاب تصویر را باید با ارجاع مساله‌محور و دقیق به فقه طراحی کنیم و تعاریف بومی از عناصر جذابیت در رسانه و سازوکار استفاده از ظرفیت زنان را باید با ابزار حکمت و فلسفه ارائه کنیم. هردوی این عرصه‌ها در ساحت اندیشه‌ورزی دارای خلاءهای تئوریک جدی هستند و بیش از پیش نیازمند بحث و نظر می‌باشند. از سوی دیگر مسائل ساختاری و موانع جنسیتی و فرهنگی پیش روی بانوان در زمینه کنشگریِ رسانه به ویژه در سطح تولید و برنامه‌سازی موثر و مستقل نیز باید به طور جدی مورد چاره‌اندیشی واقع شده و سازوکار استفاده از ظرفیت زنان در فرایندهای طراحی و ساخت برنامه‌های تلویزیونی و آثار سینمایی در کشور تسهیل گردد. زیرا هیچ تردیدی در ضرورت حضور موثر زنان در این عرصه به ویژه در نقش نویسندگی و کارگردانی وجود ندارد. ✍ابوالفضل اقبالی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸♦️درب خانه ای در مراغه با یک دنیا حرف از سبک زندگی و تمدن با شکوه اسلامی ایرانی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊شما توی محله‌تان خانه‌ای هست که یک طورهایی مرکز محله باشد. مثلا اگر قرار است برای محله تصمیمی بگیرید همه آن‌جا جمع بشوند. خانه‌ای که اهالی، آن‌جا بیایند و خبر مهم و تازه‌ای اگر هست بشنوند، شاید خانه‌ای که پاتوق یک روضه قدیمی باشد، خانه‌ای که کسی آن جا ریش سفیدی کند، احترامش برای همه واجب باشد، یک طورهایی بزرگ جمع حساب بشود یا مثلا خانه‌ای که درش همیشه برای کلاس و گعده و گفتگو و شنیدن و گفتن باز باشد. حالا در زمانه خانه‌های آپارتمانی البته این خانه‌ها کم‌تر پیدا می شوند. توی شهرتان چطور، خانه‌ای هست که بشود گفت یک طورهایی مرکز اتفاق هاست❓ هسته اصلی تحولات شهر آن جا رقم بخورد❓ آدم‌های خاص و اثرگذار حواس‌شان باشد که اخبار آن خانه را از دست ندهند❓ 🔸می‌دانم این تصویرها کمی برایتان غریب است، حالا بگذارید غریب‌ترش هم بکنیم. فکرش را بکنید شهری باشد که اوضاع و احوال سیاسی‌اش به سامان نیست، یک طورهای خفقان شهر را گرفته و آدم‌ها و خانه‌ها همه تحت نظر هستند. حالا در این بین خانه‌ای باشد که از قدیم‌ها تا امروز مرکز رفت و آمد است، آدم‌ها بیایند آن‌جا سواد یاد بگیرند، حدیث بخوانند، کلاس درس تویش برگزار بشود، این وسط‌ها البته اعلامیه‌ای هم جابه‌جا بشود و خبرهای سیاسی هم دست به دست بگردد. یک چیزی شبیه بعضی خانه‌ها در دهه پنجاه شمسی خودمان مثلا. حالا عیار این خانه را طوری بالا ببرید که اگر امام زمان بخواهد خبری یا دعوت نامه‌ای یا دستوری را به اهالی شهر برساند، نامه را بدهد دست این خانه و اهلش. حالا یک چیز دیگر را هم در نظر بگیرید، فکر کنید این خانه خانه‌ای باشد که از بین آدم‌هایی که تویش می‌روند و می‌آیند کسانی باشند که آدم تراز دوران بشوند، یک طورهایی بشوند آدم های نمونه عصر خودشان یا شاید هم آدم‌هایی که در تاریخ نمونه‌اند. اصلا می‌توانید چنین خانه‌ای را تصور کنید❓خیلی رویایی شد، خیلی دور از دسترس، خیلی آرمانی شاید. من ولی خانه‌ای سراغ دارم با همه این مختصاتی که گفتم، خانه‌ای که خانه یک مادر و همسر شهید بود. هزار و چهار صد سال پیش در بصره خانه‌ای بود که مرکز شیعیان شهر شده بود. مردان خانه سال‌ها قبل در جنگ جمل شهید شده بودند و از این خانواده فقط یک زن باقی مانده بود. زنی که در زمانه خودش کرسی دین شناسی داشت و نه فقط به زنان شهر، بلکه به مردان هم درس دین می‌داد. 🌱ماریه یک زن عادی بود، نه از خانواده اهل بیت بود و نه حتی هم شهری اهل بیت به حساب می آمد، اما خودش را طوری رشد داده بود که امام حسین علیه السلام نامه دعوت به همراهی شان را برای اهل بصره به خانه او فرستادند و از همان جا جمعی برای یاری امام اسب و شمشیر برداشتند. ماریه خودش هیچ وقت در کربلا نبود، حتی در اسارت هم شریک زنان کاروان امام نشد اما خانه‌اش بستر رشد چند شهید از شهدای کربلا شد. ماریه یک تنه چراغ خانه شیعه را در بصره روشن نگه داشته بود و در زمانه‌ای که پامنبری‌های امیرالمومنین در کوفه علیه فرزندش شمشیر تیز می‌کردند، سرباز برای سپاه اباعبدالله راهی می‌کرد. مولوی در غزلی گفته بود: ای دوست شکر بهتر، یا آن که شکر سازد؟ 📌من حالا توی ذهنم هی دارم فکر می‌کنم که جایگاه شهید بالاتر است یا آن که مربی آدم‌ها است برای شهادت؟ ✍حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جوان آراسته
هدایت شده از mesaghمیثاق
مقام محمود 20.mp3
11.86M
۲۰ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | ✘ پارتی بازیه ؟ مگه اهل بیت علیهم ‌السلام صاحب مقام شفاعت نیستند، خب پس چرا آدما رو انتخاب میکنند، بعضیا رو شفاعت می‌کنند، بعضیا رو هم شفاعت نمی‌کنند! به بعضیا مقام شفاعت کردن دیگران رو میدن، به بعضیا نمیدن! منبع : کارگاه مقام محمود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥💢 مقابل سفارت در باکو پرچم رژیم صهیونسیتی را پاره کرد و گفت شما نمیتوانید ما را با ایران دشمن کنید. 🔹درحضور دهها پلیس و مامور لباس شخصی رژیم علی‌اف دراطراف سفارت اسرائیل،دو خانم زینبی خود را به نزدیکی لانه جاسوسی اسرائیل رسانده و پرچم رژیم صهیونسیتی را پاره کردند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
‏سال ها مستقل بودم ، اسم خانم مهندس و هم یدک میکشیدم ازدواج کردم با اصرار خودم خانه داری و انتخاب کردم روحی و جسمی ده سال جوون تر شدم دیگه به اون سالای سیاه نمیخوام برگردم لعنت به اونا که گفتن زن قوی زن شاغلیه که دیر ازدواج کنه و بچه های کمی داشته باشه ✍فهیم‌ بانو
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی شبکه من و تو تلاش میکنه زن مستقل رو تبلیغ کنه ولی نمیتونه.... 📌نتیجه افراط گرایی فمینیستی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥♨️ایشون هم یک زن مستقل هستند که شدن مامان گربه ها و به گربه ها میگن بچه، گربه نمیگن ببینید چطور این نگاه رو ارزشمند میکنن؟ 🙈خدا پدر داروینیسم را بیامرزه، حداقل قائل بود ما الان یه گونه مجزا از سایر حیوانات هستیم اینها که با حیوانات یکی شدن
هدایت شده از mesaghمیثاق
ضرورتِ شکستِ هیمنه‌ی روایتِ زن موفق در رسانه ششم رسانه در عرصه بازنماییِ تصویر زن مطلوب و ایده‌آل تابع و پیرو جامعه است. تصویری که از الگوی مطلوب زن در فضای اجتماعی و ذهنیت نخبگان و مردم وجود دارد در رسانه نیز پمپاژ می‌گردد. اگرچه رسانه باید در این زمینه حیثیت استقلالی خود را حفظ کرده و خودش برای جامعه نیز تصویر بسازد، اما واقعیت این است که این تعامل بیشتر از سمت جامعه به رسانه هدایت می‌گردد. لذا روایتی که از زن ایده‌آل در رسانه هژمونی دارد و صدای غالب در سینما و تلویزیون به شمار می‌رود، روایتِ «زن موفق» است. زن موفق در فاهمه‌ی جامعه ایرانی در زمانه فعلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ این تصویر براساس کدام مولفه‌های اصلی و محوری ساخته و پرداخته و بازنمایی می‌گردد؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به واکاوی این مفهوم در جامعه بپردازیم. واقعیت این است که زن موفق در گفتمان غالب در جامعه ایرانی به زنی اطلاق می‌گردد که میان الگوهای سنتی و مدرن در رفت و آمد بوده و انتظارات و الزامات هر دو الگو را توامان برآورده می‌سازد. در این ذهنیتِ نادرست و نادقیق، زنی که ملتزم به خانواده و نقش‌های خانگی خود بوده و فعالیت‌های زنانه خود در خانواده را به نحو احسن انجام می‌دهد و در عین حال حضور پررنگ و حرفه‌ای در جامعه داشته و سهم روشن و محسوسی از مناسبات اقتصادی، علمی، ورزشی و... در فضای کشور را کسب کرده است، زن موفق و الگوی مطلوب و ایده‌آل است. این تصویر عیناً در فضای رسانه نیز غلبه یافته و هیمنه‌ای شکست‌ناپذیر دارد. این تصویر از زن موفق آشکارا نادرست و غیرمنصفانه است و باعث اخراج بیش از 90 درصد بانوان جامعه از دایره این تصویر شده و عملاً بانوانی که به تعبیر من «ابرزن» هستند امکان رقابت با یکدیگر در عرصه الگوی زن موفق را پیدا خواهند کرد. زیرا بدنه متوسط و معمولی زنان جامعه توفیقِ سازگاری با این تصویر را نداشته و تحت فشار نقشیِ مضاعفی که این الگو برای آنان ایجاد می‌کند، دچار آسیب‌ها و اختلالات بسیار روانی و جسمی خواهند شد. لذا باید تصویر زن موفق و الگوی ایده‌آل و مطلوب از او در رسانه را بازسازی و هیمنه روایت موجود را فرو ریخت. این کار چگونه اتفاق خواهد افتاد؟ با ارائه روایتِ بدیل تحت عنوان «الگوی سوم زن». انشالله در یادداشت‌های بعدی به مختصات این روایت بدیل توضیح خواهم داد. ✍ابوالفضل اقبالی
هدایت شده از mesaghمیثاق
چطور یک ایرانی با یک کلت کمری 376 افسر آمریکایی تا دندان مسلح را بی آبرو کرد؟ توضیحات در مطلب بعد👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
سوم خرداد ۱۴۰۱، یه نوجوان 18 ساله تو یووالدی تگزاس شروع به تیراندازی به افراد داخل یه مدرسه ابتدایی می کنه. سه دقیقه بعد از ورود مهاجم، پلیس میرسه. اما ماجرا نه سه دقیقه بعد از ورود پلیس که وقتی تمام میشه که یک ارتش سیصد و هفتاد و شش نفره، بله 376 نفره!!! از انواع و اقسام نیروهای پلیس و ارتش و اف بی آی و سی آی ای و او آر اس و هر کوفت دیگه تو آمریکا که فکرشو بکنید اونجا حاضر شده‌اند، همراه با گشت هلی کوپتر و پشتیبانی و مهمات کافی برای فتح یک شهر!! بله عملیات با موفقیت تمام میشه. البته موفقیت برای اون پسرک تیرانداز، که در نهایت آسودگی خاطر در مدت یک ساعت و ربع!!! سر فرصت به سی و هشت نفر با موفقیت شلیک می کنه که نوزده تا بچه کلاس چهارمی و دوتا معلم کشته می شن و هفده نفر هم زخمی.(عکس و فیلم مطلب قبل) حالا بعد پنج ماه و نیم صدای تماس تلفنی بچه های گیر افتاده تو مدرسه منتشر شده بدون هیچ توضیحی. فیلم لباس پلیس ها نشون میده اون ارتش مجهز به جلیقه ضد گلوله، سپر ضدگلوله، انواع مهمات، ماسک و... میدونند ضارب اونجاست! اما وجودمواجهه با یه نوجوون مسلح غیر حرفه ای رو ندارند. یکی از بچه ها زنگ زده میگه لطفا کمک کنیدمن نمیخوام بمیرم معلممون تیر خورده ولی هنوز زنده است. سی ان‌ان نوشته صدای گریه و ناله مجروحین و بچه ها در تلفن مشهوده! سه دقیقه پس از ورود فرد مسلح "سالوادور راموس" افسران و نیروی آتش کافی برای متوقف کردن او مستقر شده بودند. این یک شکست آشکار است آنها (ارتش مذکور) دقایق زیادی را صرف جستجوی کلید کلاسی کردند، که اگر دستگیره را امتحان می‌کردند، قفل آن را باز می‌یافتند. نهایتا هفتاد و سه دقیقه بعد با توسل به روح پرفتوح جرج واشنگتن و فیلم های ابرقهرمانی شون، پلیس ها وارد کلاس می شند و ضارب رو که در کمد قایم شده بوده، از پشت در کمد می کشند!! دقت کنید! ۷۳دقیقه!! خدا می دونه چندتا بچه از شدت خون ریزی مردن که اگه زودتر رسیده بودن بیمارستان الان زنده بودند. نمی دونم اگه آمریکایی ها بفهمند تو ایران تروریست انتحاری آموزش دیده ی د-ا-ع-ش که از اسمشم خیلی ها خودشونو خیس میکنند اومده و کمتر از سه دقیقه بعد یک نیروی لباس شخصی بدون جلیقه و تنها با یک کلت کمری زپرتی باهاش درگیر شده و متوقفش کرده چه احساسی نسبت به آمریکا بزرگترین نیروی نظامی و ابر قدرت جهان بهشون دست میده! ای کاش احمق های هالیوود زده‌ی ایرانی هم می فهمیدند ابر قدرت بودن به مهمات جنگی نیست، مهمات اصلی چیز دیگه است، که تمدنا بعضیا ندارند. این پست زمان حمله سال گذشته داعش نوشته شده، اما حالا که بعضی لال‌ها بلبل زبون شدن، مرورش خالی از لطف نیست. یک شهید و چند زخمی و طبق شنیده‌ها تا کنون شلیک تنها یازده گلوله از هشت خشاب سی تایی و زنده گیری ضارب از حمله پارسال هم از نظر امنیتی دفاعی، کارنامه درخشان تری است. اون هم در کشوری که سال‌هاست تمام همسایه های اطرافش درگیر جنگ اند و هزاران کیلومتر مرز مشترک زمینی باهاشون داریم، یعنی جاهایی که سلاح به وفور یافت میشه بگذار به ما بگویند ماله کش ... ✍محسن آقایی
هدایت شده از mesaghمیثاق
قال رسول الله صلی الله علیه وآله: 🔸نعمتان مجهولتان الصحه و الامان. دو نعمت هستند که قدرشان مجهول است: ✓صحت، امنیت‏ 📚گنج حکمت یا احادیث منظوم ص ۱۹۶.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این رو ببینید که چطور یک نیروی امنیتی خودش رو فدا می‌کنه تا تروریست مسلح رو سالم دستگیر کنه. راستی اگر آن تروریست بمب به خودش بسته بود، شهادت این نیرو هم قطعی بود ولی باز این کار رو کرد. این واقعی‌ترین تصویر نیروهای امنیتی است که روزاته تکرار می‌شود و هیج‌گاه دیده نمی‌شود. یا همین دو هفته پیش که ۴۳ بمب را در چند نقطه کشور کشف کردند و قرار بود محرم خونینی رو در کشور رقم بزنند و ده‌ها اقدام تروریستی دیگه که کشف شد و صداش در نیومد. اینها را نمی‌بینیم ولی اگر در یه کشور پنهاوری مثل ایران، تروریستی یه اسلحه تهیه کنه و مردم رو به رگبار ببنده، همه چیز رو فراموش می‌کنیم. دقیقا الان وقتشه که بگیم و چه مجاهدت‌هایی انجام میشه تا این امنیت برقرار بشه. شجاعت فدا‌کاری تربیت حسینی همه چیز را فداکردن و ... این هشت ثانیه را فراموش نکنید و نکنیم وگرنه تروریست‌ها همیشه هستند و زیرضربه هستند. ✍حمید کثیری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖌🖌🖌 (18) اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود. رسانه‌ی حقیقی [یعنی] فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد؛ در کجا؟ در کوفه، در شام، در آنجایی که ظلمات محض بود؛ اینها بزرگ‌ترین رسانه بود. همینها بود که عاشورا را نگه داشت، همینها بود که عاشورا را به امروز رساند. تاریخ و ریشه‌ی این روز اربعین و ماجرای اربعین این است. آن روز اهل‌بیت علیهم‌ السّلام طوفانی به پا کردند با این حرکت چهل‌روزه؛ یک طوفان به پا شد در آن اختناق عجیب. 🎙بیانات مقام معظم رهبری ۲۱/۰۷/۱۳۹۸
هدایت شده از mesaghمیثاق
🍃ام احمد 🔸ﻣﺎدر حضرت شاه چراغ، اﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ اﻟﺴﻼم، ﺑﻪ «ام اﺣﻤﺪ» ﺷﻬﺮت داﺷﺖ. اﻣﺎم ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ اﻟﺴﻼم ﻧﯿﺰ در وﺻﺎﯾﺎ و ﺳﺨﻨﺎﻧﺶ از او ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﻟﻘﺐ ﯾﺎد ﻧﻤﻮده است. 🔹ام اﺣﻤﺪ از داﻧﺎﺗﺮﯾﻦ و ﺑﺎﺗﻘﻮاﺗﺮﯾﻦ زﻧﺎن روزﮔﺎر ﺧﻮﯾﺶ ﺷــﻤﺮده ﻣﯽ ﺷــﺪ و اﻣﺎم ﮐﺎﻇﻢ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴــﻼم او را ﺑﺴﯿﺎر دوﺳﺖ ﻣﯽ داﺷﺖ. ﭘﺲ از ﺳﻔﺮ ﻫﺎرون اﻟﺮﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ و ﻣﺸــﺎﻫﺪه ﻧﻔــﻮذ ﻣﻌﻨﻮی اﻣﺎم ﮐﺎﻇﻢ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴــﻼم و ﺗﺮس از ﻓﺮو رﯾﺨﺘــﻦ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻏﺎﺻﺒﺎﻧﻪ ﺧﻮﯾﺶ، ﻓﺮﻣﺎن دﺳــﺘﮕﯿﺮی اﻣﺎم را ﺻﺎدر ﮐﺮد. 🔸از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ام اﺣﻤﺪ در ﺑﯿﻦ ﻫﻤﺴــﺮان آن ﺣﻀﺮت ﻧﺰد اﻣﺎم ﮐﺎﻇﻢ اﺣﺘﺮام و ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ وﯾﮋه ای داﺷﺖ اﻣﺎم ﻗﺒﻞ از ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺑﻐﺪاد، ودﯾﻌﻪ ﻫﺎی اﻣﺎﻣﺖ(اﺷﯿﺎء ﻣﻮروﺛﯽ از ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ) را ﺑﻪ او ﺳﭙﺮد و رازﻫﺎی اﻣﺎﻣﺖ را ﻓﻘﻂ ﺑﻪ او ﺑﯿﺎن ﮐﺮد. 🔹ام اﺣﻤﺪ ﮐﻪ ﻣﻮرد وﺛﻮق و اﻋﺘﻤﺎد ﮐﺎﻣﻞ اﻣﺎم ﺑﻮد، ﺳــﺎل ﻫﺎ رازﻫﺎی ﺣﻀﺮت را ﻣﺨﻔﯽ داﺷــﺖ؛ ﺗﺎ آﻧﮕﺎه ﮐﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﻬﺎدت اﻣﺎم ﮐﺎﻇﻢ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﮔﺮدﯾﺪ. 🔸اﻣﺎم در ﻟﺤﻈﻪ ﺳﻔﺮ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺑﻐﺪاد، ﺑﻪ ام اﺣﻤﺪ ﻓﺮﻣﻮد: «ﮐﻞ ﻣﻦ ﺟﺎﺋﮏ و ﻃﺎﻟــﺐ ﻣﻨﮏ ﻫﺬه اﻻﻣﺎﻧﻪ ﻓﯽ ای وﻗﺖ ﻣــﻦ اﻻوﻗﺎت، ﻓﺎﻋﻠﻤﯽ ﺑﺎﻧﯽ ﻗﺪ اﺳﺘﺸﻬﺪت و اﻧﻪ ﻫﻮ اﻟﺨﻠﯿﻔﻪ ﻣﻦ ﺑﻌﺪی و اﻻﻣﺎم اﻟﻤﻔﺘﺮض اﻟﻄﺎﻋﻪ ﻋﻠﯿﮏ و ﻋﻠﯽ ﺳﺎﺋﺮ اﻟﻨﺎس» ﺷﺨﺼﯽ ﮐــﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﺮد و اﯾﻦ اﻣﺎﻧﺖ را ﺧﻮاﺳــﺖ در ﻫﺮ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷــﺪ، ﺑﺪان ﮐﻪ ﻣﻦ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪه ام و آن ﺷﺨﺺ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺑﻌﺪ از ﻣﻦ و اﻣﺎم واﺟﺐ اﻟﻄﺎﻋﻪ ﺑﺮ ﺗﻮ و دﯾﮕﺮ ﻣﺮدﻣﺎن اﺳﺖ. 📗ﺑﺤﺎر اﻻﻧﻮار، ﻋﻼﻣﻪ ﻣﺠﻠﺴﯽ، ج84، ص703 🔶مقبره این بانوی بزرگوار واقع در شیراز خیابان فرهنگ، ملجأ و پناه محبین اهل بیت علیهم السلام است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
قهربودیم، درحال نمازخوندن بود! نمازش که تموم شد هنوز پشت به اون نشسته بودم، کتاب شعرش رو برداشت و با یه لحن دلنشین شروع کرد به خوندن🍃 ولی من بازباهاش قهربودم! کتابو گذاشت کنار بهم نگاه کرد و گفت: غزل تمام،نمازش تمام، دنیا مات سکوت بین من و واژه ها سکونت کرد! بازهم بهش نگاه نکردم؛ این بار پرسید: عاشقمی؟ سکوت کردم؛ گفت: عاشقم گرنیستی لطفی بکن نفرت بورز بی تفاوت بودنت هرلحظه آبم می کند... دوباره با لبخند پرسید: عاشقمی مگه نه؟ گفتم:نه!! گفت: لبت نه گوید و پیداست می گوید دلت آری که این سان دشمنی یعنی که خیلی دوستم داری زدم زیرخنده، و روبروش نشستم؛ دیگه نتونستم بهش نگم که وجودش چقد آرامش بخشه! بهش نگاه کردم و ازته دل گفتم: خداروشکرکه هستی...💞 - روایت عاشقانه از همسر شهید
هدایت شده از mesaghمیثاق
file.mp3
10.4M
قطعه یادت باشد💔 قشنگی عاشقی به تیکه کلام و حرفاشه... شهادتتون‌مبارک:)) 🌱🕊
هدایت شده از mesaghمیثاق
رسانه_دینی و مشکله‌ی یادداشت اول یکی از مسائل مهم و اساسی در حیطه مفهومی رسانه دینی همواره موضوع زن بوده و هست. در نسبت میان زن و رسانه دینی پرسشی محوری وجود دارد و آن هم نحوه و کیفیت بازنمایی زن به مثابه کنشگر فعال در رسانه است. در پاسخ به سوآل فوق طیفی از دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلف مطرح شده‌اند و هرکدام به بعدی از ابعاد این مساله پرداخته‌اند. طیفی از دیدگاه‌ها با حذف حضور زن به مثابه کنشگر از رسانه قرابت و سازگاری بیشتری داشته و مفسده ناشی از آن را پایه استدلال خود قرار می‌دهند. طیف دیگر بر ضرورت پیوند زن و رسانه تاکید کرده و ناامکانی رسانه بدون جذابیت‌های زنانه را مطرح می‌کنند. دال مرکزی گفتمان مخالفت با حضور زن در رسانه، تعارض ذاتی رسانه و ارزش‌های زن تراز است. رسانه بنا به میل ذاتی خود از زن تقاضای ابراز و ظهور جذابیت‌های زنانه برای افزایش ضریب نفوذ و تاثیر پیام دارد اما ارزش‌های زنانه بر پوشیدگی و عدم تبرج زن تاکید می‌کند. این دو هرگز با یکدیگر قابل جمع نیست. دال مرکزی گفتمان موافقت با حضور زن در رسانه، مفهوم "رسانه‌ی جذاب" و الزامات ساختاری آن است. در این گفتمان اساسا رسانه با جذابیت تعریف می‌شود و عناصر جذابیت در رسانه نیز معلوم و معروف‌اند! هیچ یک از این دو دیدگاه به تنهایی قابلیت حل مشکله موجود را ندارند و دیدگاه سومی باید گام به عرصه نظریه پردازی در این زمینه بگذارد. حذف زن از ساحت هنر و رسانه به معنای پاک کردن کامل صورت مساله و نادیده گرفتن تاثیر روایت‌های زنانه در مهندسی و انتقال پیام به مخاطب است. اگرچه مفسدات و تبعات اخلاقی استفاده ابزاری از جذابیت‌های زنانه در رسانه نیز موضوع مهم و قابل توجهی است. اخیرا پس از تماشای چندمین بار آژانس شیشه‌ای و دقت در پرداخت شخصیت فاطمه(همسر حاج کاظم) توسط کارگردان، به این نکته پی بردم که می‌توان به مدلی از نسبت زن و رسانه دست یافت که نه مفسدات و تبعات حضور ابزاری زن در رسانه را داشته باشد و نه ساحت هنر و رسانه از زنانگی و وجوه تاثیرگذار آن محروم شود. مدلی که ابراهیم حاتمی‌کیا در این شاهکار سینمایی کرده است. ما در آژانس شیشه‌ای شاهد نقش و حضور محوری یک زن در روایت فیلم هستیم بی آنکه هیچ تصویری از این شخصیت در هیچیک از سکانس‌های فیلم ببینیم. فاطمه در آژانس شیشه‌ای نمادی از زن به مثابه همسری تمام عیار است که مخاطب تمام محبوبیت ناشی از آرمانخواهی قهرمان داستان(حاج کاظم) را مدیون او می‌داند. فاطمه در متن فیلم حضور دارد اما ظهور ندارد. شخصیت پردازی فاطمه در آژانس شیشه‌ای یقینا می‌تواند پایه‌ی نظریه پردازی و طراحی الگوی مطلوب پیوند زن و رسانه دینی باشد. ✍ ابوالفضل اقبالی