eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢خداوند در قرآن چه پيامدهايی برای «دروغ گويی» ذکر می کند؟ 🔹در آيه ۷۷ سوره توبه، سخن از منافقانی است كه با تظاهر به ايمان و عمل صالح، همچون ثعلبة بن حاطب انصارى با خدا عهد و پيمان مى بستند كه اگر به روزى وسيعى دست يابند، نيازمندان را مورد حمايت و عنايت قرار دهند، ولى زندگى آن ها نشان داد كه آنچه مى گفتند دروغ بود. خداوند مى فرمايد: «فَاَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فى قُلُوبِهِمْ اِلى يَوْمِ يَلْقَونَهُ؛ اين عمل [پيمان شكنى] را در دل هايشان تا روزى كه خدا را ملاقات كنند برقرار ساخت». سپس مى افزايد: «بِما اَخْلَفُوا اللهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ؛ اين به خاطر آن است كه از پيمان الهى تخلف جستند و به خاطر آن است كه مى گفتند». گفتنى است كه تخلّف از عهد با خداوند، نوعى دروغ عملى است. به هر حال آيه فوق با صراحت مى گويد شكستن عهد و پيمان الهى و دروغ گفتن، روح نفاق را تا پايان عمر در دل انسان زنده نگه مى دارد، و چه كيفرى از اين بدتر. 🔹رابطه دو گناه پيمان شكنى و دروغ با نفاق روشن است، زيرا نفاق چيزى جز دوگانگى ظاهر و باطن نيست. پيمان شكنان دروغگو، به پايبندی به تعهدات و صداقت و راستى، تظاهر مى كنند، در حالى كه چهره باطنی آنها چيزى دیگر است. آرى بسياری همانند «ثعلبة بن حاطب انصارى»، در تنگناهاى زندگى، به درگاه خدا روى آورده و با تمام وجود حل مشكل خود را از او مى خواهند، و عهدها، پيمان ها و نذرها با خدا مى بندند، اما هنگامى كه گره از مشكلات گشوده و به مقصد می رسند، همه را فراموش می کنند، كه اين مصداق بارز پيمان شكنى و و كذب و نفاق و دورويى است (از خدا مى خواهيم كه همه ما را از اين گونه اعمال حفظ كند). در آيه ۱۰ سوره بقره، با اشاره به صفات و اعمال زشت منافقان، به خصوص مسأله ، مى فرمايد: «فى قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ اَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ؛ در دل هاى آنها نوعى بيمارى است؛ خداوند بر بيمارى آنها مى افزايد و عذاب دردناكى به خاطر هايى كه مى گفتند خواهند داشت». 🔹در اين آيه دقيقاً ذكر نشده چه نوع دروغ هايى از آنها سر مى زد، اما ممكن است اشاره به دروغ هايى از جمله ادّعاى ايمان باشد، در حالى كه در دل ايمان نداشتند، و ديگر خدعه و نيرنگى است كه نسبت به مؤمنان داشتند، و با دروغ هاى خود آنها را فريب مى دادند، و از همه مهمتر، آنان از هر فرصتى براى تكذيب پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله) استفاده مى كردند. اما آيه مى گويد: «عذاب اليم آنها به خاطر دروغ هاى آنها است»؛ و اين نشان مى دهد كه بدترين عمل منافقان، آنها بوده كه عذاب اليم مستند به آن شده، در حالى كه بسیاری از گناهان ديگرى نيز از آنان صادر شده بود. روشن است كه منظور از بيمارى در اين آیه، بيمارى است، كه يك بيمارى اخلاقى محسوب شده كه ناشى از دوگانگى شخص منافق است كه در ظاهر چيزى است و در باطن چيزى ديگر. 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، مدرسه الامام على بن ابى طالب (ع)، قم‏، ۱۳۷۷ ش،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۲۲۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کوشش کنید که راه برای خدا باشد 🔹کوشش کنید که راه برای خدا باشد، کوشش کنید که چشمتان را از مخلوق، از ما سوای خدا ببندید. توجه‌ تان به این نباشد که اگر خدمتی برای خدا می‌ کنید، دیگران پیش شما بیایند تواضع کنند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۴/۱۸ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢حجاب هدیه خداست نه صرفا یک تکلیف 🔹خداوند در  آیه ۵۹ سوره احزاب می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَ‏ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللهُ غَفُوراً رَحيماً؛ اى پيغمبر (گرامى) به و خود و بگو كه خويشتن را به چادر فرو پوشند، كه اين كار براى اينكه آنها (به عفّت و حرّيت) شناخته شوند، تا از تعرض و جسارت (هوسرانان) آزار نكشند، بسيار نزديكتر است و خدا بسيار آمرزنده و مهربان است». خداوند در ابتدای تمام سوره های قرآن خود را به دو صفت الرحمن و الرحیم وصف نموده است. این دو صفت گرچه هر دو رحمت خدا را نشان می دهند، اما یک تفاوت عمده با هم دارند: صفت رحمان رحمت عام خدا را که شامل حال همگان می گردد، بیان می کند و رحمت خاص خدا را که تنها شامل حال مؤمنین است بیان می دارد. 🔹حال اگر کمی در آیه فوق دقت کنید، متوجه خواهید شد که براساس این آیه، از رحمت رحیمیه خداست. این مطلب از دو جای آیه بر می آید: یکی اینکه خداوند را  به واسطه پیامبر (ص) در درجه اول به همسران و دختران آن حضرت، و سپس به زنان مؤمنین پیشکش کرده است، و از کس دیگری هم جز آنان در این آیه نام نبرده است. گویی خداوند اراده کرده است که چتر حجاب را روی سر بانوان خواص خودش پهن کند، و در این مورد هم خانواده پیامبر (ص) را مقدم داشته و بقیه را پس از آن، شامل این موهبت نموده است. دیگر اینکه در پایان آیه، خدا خود را به دو صفت غفور و نام برده است، و چنین ترکیبی را خداوند تنها در جایی به کار می برد که سخن از رحمت خاصی شامل به حال مؤمنین، یعنی خواص خداست.   💠فواید چتر حجاب برای بانوان براساس قرآن کریم 🔹 ۱) زنان مؤمنین در جامعه، لباس خاص پیدا می کنند و با پوشاندن همه بدن - که به تعبیر آیه به شناخته شدن به اينكه و و صلاح و سدادند نزديك‏تر است - همه می شناسند که آنها اهل عفافند. (ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ). ۲) از اذیت در امان می مانند؛ وقتى به اين عنوان شناخته شدند، ديگر اذيت نمى‏ شوند، يعنى اهل فسق و فجور متعرض آنان نمى‏‌گردند. (فَلا يُؤْذَيْنَ). ۳) خداوند آنها را مورد غفران قرار می‌دهد، چرا که در پایان آیه خدای تعالی خود را به صفت غفور یعنی بسیار بخشنده نام برده است. ۴) خداوند چیزهایی به آنان می دهد که به بقیه نداده است، چرا که خدا خود را به صفت رحیما نام برده است که در بین آنچه می دهد، برترین آنها سلام اوست که بر آنهاست: «سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحيمٍ»‏. [یس، ۵۸] 🔹رحمت رحیمیه خداوند در این آیه شامل حال مردان مؤمن نیز هست. چرا که «نساء المؤمنین» یک ترکیب اضافی است به معنای «زنانِ مردانِ مؤمن» و نام بردن زنان مؤمن به این صورت، با اینکه در آیه دیگر مربوط به حجاب، یعنی آیه ۳۱ سوره نور، آنها را به «المؤمنات» خطاب کرده است، لطافت بسیاری دارد. اشاره به این مطلب دارد که خداوند به زن هایی که وابستگی به مؤمنین دارند، جایگاهی در حد زنان پیامبر (ص) داده است و تأکید دارد پوشش زنان مؤمنین جوری باشد که شأن آنها را نشان دهد، همانگونه که پوشش همسران و دختران پیامبر (ص) باید به گونه ای باشد که در شأن وابستگی آنها به پیامبر (ص) است. پس در این آیه لطف الهی شامل حال مردان هم شده است، که از این مطلب احترام بالای خداوند به مؤمن نیز برداشت می شود؛ بنابراین، دستور حجاب هدیه است نه صرفا تکلیف! نویسنده: سعید زمانی منبع: وبسایت اهل البیت (عليهم السلام)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ احساس نیاز به منجی 🔹شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری، جامعه‌ی بشری در همه جای عالَم، به قدر امروز احساس نیاز به یک داشته باشند - چه نخبگان که آگاهانه این نیاز را احساس می کنند، چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می کنند، ولی در ناخودآگاهِ خودشان - احساس نیاز به یک منجی، احساس نیاز به (عج)، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت‌ معصوم، احساس نیاز به عصمت، به هدایت الهی؛ در کمتر دوره‌ای از تاریخ، انسان این همه احساس نیاز به این حقیقت والا سراغ دارد. بیانات مقام معظم رهبری ۹۹/۰۱/۲۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢در كتب روايی برای وجود نازنين امام زمان (عج) چه خصوصیات و ویژگی هایی ذکر شده است؟ (بخش سوم) 🔸سیرت‌ (عج) در چند بُعد قابل توجه و بررسی است؛ ۱) سیرت دینی. ۲) سیرت خلقی. ۳) سیرت عملی. ۴) سیرت انقلابی. ۵) سیرت سیاسی. ۶) سیرت تربیتی. ۷) سیرت اجتماعی. ۸) سیرت مالی. ۹) سیرت اصلاحی. ۱۰) سیرت قضایی. 5⃣سیرت سیاسی‌ 🔹به هنگام (عج)، حکومت جبّاران و مستکبران و نفوذ سیاسی منافقان و خائنان نابود گردد. [۱] شهر مکه، قبله مسلمین، مرکز حرکت انقلابی امام مهدی (عج) شود. نخستین افراد قیام او، در آن شهر، گرد آیند و در آنجا به او بپیوندند. امام عصر (عج)، به نفوذ یهود و مسیحیت در جهان خاتمه دهد. از غار «انطاکیّه»، «تابوت سکینه» را بیرون آورد. نسخه اصلی تورات و انجیل در آنجاست، و بدین گونه در میان اهل تورات با تورات و در میان اهل انجیل با انجیل حکم کند و آنان را به متابعت خویش فراخواند. برخی به او بگروند.‌ [۲] با دیگران جنگ کند و هیچ صاحب قدرتی و صاحب مرامی (چه از اهل کتاب و چه از دیگر مسلک‌ ها و مرام‌ ها) باقی نماند، و دیگر هیچ سیاستی و حکومتی، جز حکومت حقّه اسلامی و سیاست عادله قرآنی، در جهان جریان نیابد. بدین گونه (عج)، شرق و غرب عالم را فرا گیرد. 🔹حضرت عیسی (ع) از آسمان فرود آید و پشت سر امام مهدی (عج) نماز گزارد و فریاد زند که در بیت المقدس را باز کنید! در را باز کنند. در این میان، دجّال با هفتاد هزار یهودیِ مسلّح پدیدار شود... و چون عیسی (ع) آهنگ کشتن «دجال» کند، «دجال» بگریزد. حضرت عیسی (ع) بگوید: من تو را با یک ضربت بکشم و چنین شود. او را بگیرد و بکشد. یهودیان در گوشه و کنار و در پناه هر سنگ و درخت و جانور و چیز دیگری پنهان شوند؛ اما همه چیز به سخن آید و بانگ بردارد: ای بنده مسلمانِ خدا، اینجا یک یهودی است بیا و او را بکش؛ [۳] و این‌ چنین جهان از وجود یهود پاک گردد. آری، چون (عج) قیام کند، زمینی نماند، مگر این که در آنجا گلبانگ محمدی: «أشهد أن لا إله إلّا اللّه و أشهد أنّ محمّداً رسول اللّه» بلند گردد. [۴] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] المهدی الموعود المنتظر(عج) عند علماء اهل السنة و الامامیه، عسکری، نجم الدین، ج ۱، ص ۲۵۲ [۲] همان، ج ۱، ص ۲۵۴ – ۲۵۵ [۳] همان، ج ۲، ص ۵، ۷ [۴] بحار الأنوار، دار احیاء التراث العربی، ج ۵۲، ص ۳۴۰ 📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، چ ۶، ص ۵۹۶ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شيرازى (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️در فکرِ هم، یارِ هم، غمخوارِ هم باشیم 🔹انبیا و ائمه علیهم‌ السلام نیامده‌اند که بگویند مردم از دنیا هیچ‌ بهره‌ای نداشته باشند، بلکه آمده‌اند طریقه دنیاداری با سعادت و عزت و… را هم به ما نشان بدهند. انفاق، احسان، صداقت، دوستی و محبت و در فکر هم بودن یکی از راه‌های سعادت دنیوی ماست. اگر در فکر هم، یار هم، غمخوار هم باشیم، در واقع در فکر خود هستیم و در نتیجه دنیای خود را هم نگهداری کرده‌ایم. خدا تنبه دهد که از بی‌تنبهی شکست نخوریم و متنبه بشویم که چرا فکر نکردیم که با پیروی از انبیا و اولیا علیهم‌ السلام چگونه دنیاداری کنیم. 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) درمورد محدوده «حُبّ و بُغض» چه بیانی دارند؟ 🔹 (عليه السلام) در فرازی از خطبه متقين در بيان اوصاف آنها می فرمايد: «پرهيزكار به كسى كه با او دشمنى دارد، ظلم روا نمى دارد و به خاطر كسى كه دوستش دارد گناه نمى كند». امیرالمؤمنین (علیه السلام) در اين دو فراز اشاره به دو مطلب مهم مى كنند، يكى اينكه پرهيزكار اگر به واسطه معيارهاى انسانى اسلامى با كسى عداوت و دشمنى پيدا كرد ظلمى بر او روا نمى دارد، با اينكه زمينه و انگيزه ظلم كه بُغْض و عداوت است موجود است؛ و ديگر اين كه اگر برحسب همان معيارها با كسى دوستى ورزيد به خاطر دوستى مرتكب گناه نمى شود و براى رضا و خشنودى او پا روى اصول اعتقادى خود نمى گذارد. معمولا اگر انسان با كسى دشمن شد، شيطان وسوسه مى كند كه به او ضربه اى زند، و توجيهاتى نيز در جلو پاى او مى گذارد كه چنين و چنان كن، او بود كه به تو اهانت كرد، او بود كه حق تو را پايمال كرد، او بود آبروى تو را بُرد، او بود كه به تو ستم روا داشت... 🔹حتى اگر خودش نتواند در برابر او بايستد، نفس مى گويد دوستان ديگر خود را ببين و وادارشان كن او را تنبيه كنند و گاهى مى گويد او را ادب كنند، يعنى وجهه اخلاقى به مسئله مى دهد، در حالى كه عمل خود و دوستانش ضد اخلاقى است. از طرف ديگر وقتى انسان دوستى پيدا كرد، دلش مى خواهد هر چه او مى گويد انجام دهد، و اين در عشق هاى مجازى بين دو جنس مخالف بيشتر است؛ خدا نكند پسرى عاشق دخترى نااهل يا برعكس دختری عاشق پسرى نااهل شود، كه چه بسا اين عشق و محبت كاذب انسان را كور و كر مى كند، و حتى پا روى اعتقادات و اصول مسلم و پذيرفته شده عقلى و نقلى مى گذارد و دست به گناه آلوده مى كند و محدوديت هاى مرزهاى الهى را مى شكند. 🔹چه بسا پسر جوان به خاطر محبوبش بى نماز و بى اعتقاد مى شود و فكر مى كند اگر در برابر اين دوست معشوقش نماز خواند و ظواهر دين را رعايت كند، اُمّل و غير مترقى است، و چه بسا دختر بواسطه اين كه پسرى را دوست مى دارد و او نااهل است و خانواده اش بى حجاب است، دست از حجاب خود مى كشد و حريم عفّت را مى شكند! امیرالمؤمنین (عليه السلام) در اين دو فراز، مرز حُبّ و بغض را مشخص مى كند كه نبايد از محدوده شرعى خارج شود. مثل بعضى قضات و يا اُمراءِ جور مباش كه وقتى بغض كسى را به دل گرفتند، در صدد ظلم به او هستند، و نه مثل كسى باش كه به خاطر دوست داشتن كسى، اگر خلاف كرد حكم شرعى او را نگويد. به خاطر حُبّ مُفرط به همسرش، دلش نمى آيد بگويد: چادر نازك و جوراب نازك مپوش چون رنجيده خاطر مى شود، بدين ترتيب خدا را مى رنجاند، تا همسرش رنجيده نشود! 🔹حكماء گفته اند: محبت پنج نوع است: طبيعى، مثل محبت اولاد؛ ارادى، مثل محبت دوستان و ياران؛ شَهَوى (از روى شهوت و ميل درونى)، مثل محبت همسران؛ نفعى، مثل محبت انعام كنندگان؛ و اِلهى، مثل محبت اهل خير. [۱]  به خاطر هيچكدام از اين محبت ها و دوستى ها مرز و حدود را نمى شكند. به خاطر دوستى خلاف مكن، حق را ناحق مكن و ستم به ديگرى منما. حُبّ و بغض دو نيرو در روان آدمى است كه يكى جذب و ديگرى دفع مى كند. در صورتى اين دو نيرو خوب عمل مى كنند كه برآيند حاصل از اينها تحقق منوّيات الهى باشد، حبّ و بغض نبايد انگيزه اى براى تجاوز و شكستن حدود باشد، بلكه بايد وسيله اى براى سرعت دادن به حركت معنوى باشد. به خاطر بغض ديگرى ظلم به او مكن، كه امام على (عليه السلام) فرمودند: «البَغْىُ سَائِقٌ اِلَى الحِينِ؛ [۲] ظلم و تجاوز انسان را به هلاكت مى برد». فكر مكن اگر به او ظلم كردى هنرى كرده اى و پيروزى و افتخارى نصيب خود كرده اى، كه مولى على (عليه السلام) فرمودند: «لَاظَفَرَ مَعَ البَغىِ؛ [۳] با ظلم، پيروزى حاصل نمى شود». پی نوشت‌ها؛ [۱] اخلاق محتشمی، طوسی، نصيرالدين محمد بن محمد، دانشگاه تهران، چ سوم، ‏ص ۳۳ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية چ چهارم، ج ‏۸، ص ۱۹ [۳] مطلوب كل طالب من كلام أمير المؤمنين على بن أبى طالب، رشید وطواط، بی جا، ج ۱، ص ۷ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چ اول‏، ج ۲، ص ۵۲۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎥اولین جلسه از دوره جریان شناسی سینمای شرق و غرب با تدریس استاد محمدحسین فرج‌نژاد در صفحه آپارات بارگذاری شد. جهت مشاهده روی لینک زیر کلیک کنید: 🌐 aparat.com/v/gmeK8
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 از دانشگاه تهران! •| محرم بود و استاد مشکی پوشیده بود. استادی که سابقه تحصیل در دانشگاه امام صادق‌ع داشت. داشت کمی فلسفه تاریخ درس می‌داد که هگل چه گفته، نظر مارکس چه بوده و در آخر پرسید کسی نظری غیر از این دارد؟! •| یکی از دوستان ما که پررو بود اما با ادب، بلند شد کمی توضیح داد و در آخر گفت با این مدل چرخشی، پایان تاریخ، امام زمان ظهور می‌کند! نزدیک به هفتاد درصد کلاس از خنده پاره شد و استاد مشکی پوش، هاج و واج مانده بود و رنگش پرید... یکی از هم‌کلاسی‌ها که بلند خندیده بود گفت علمی حرف بزن و قاه قاه... من هم که پررو نبودم اما بی‌ادب در ذهنم فحش دادم که ای سگ‌سیرت علم رو...
هدایت شده از mesaghمیثاق
•| دانشگاه، در وضعیت عقب‌مانده‌ای به سر می‌برد. دانشجویان هنوز مرعوب مفاهیم و ایده‌های غرب‌محور و اساتید هنوز غرق در چیزی بنام علم... کسی در رشته‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی نمی‌تواند ولایت فقیه را توضیح دهد. ولی فقیه چیست؟! جوابشان همان لویاتان است! جمهوری اسلامی را توضیح دهید؟! همان کلیسای قرون وسطی است. بدون فهم دقیقی از تمایزها و جهان‌بینی‌ها... •| سرکوب و دیکتاتوری دانشگاه بیداد می‌کند. بشیریه هنوز تدریس می‌کند و با تغییر چند استاد از هزاران استاد چیزی عوض نمی‌شود. دانشگاه در جمهوری اسلامی، ضد جمهوری اسلامی است و ضد مبانی اسلام...
هدایت شده از mesaghمیثاق
زیربنا اقتصاد نیست، برای اینکه غایت انسان، اقتصاد نیست. انسان زحمتش برای این نیست که فقط شکمش را سیر کند؛ یا جوانهایش را بدهد شکمش سیر بشود، حرف است‌ اینها. از اینجا تا لا نهایت انسان هست. دیگر انسان مردنی نیست، انسان تا آخر هست. و برنامه اسلام این است که این انسان را جوری کند که هم اینجا صحیح باشد و هم آنجا صحیح باشد. راه مستقیم؛ نه طرف شرق؛ نه طرف غرب. صراط مستقیم، یک سرش اینجاست؛ یک سرش هم لا نهایت «امام خمینی۱۷ شهریور ۱۳۵۸»
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️حجت الاسلام پارسانیا 💢 در طول تاریخ حوزه های شیعی خصلت انقلابی داشتند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 این عمروعاصِ تحریف‌گر، ٨سال توسط شوراي نگهبان تأیید صلاحیت شد و با تمام توان به انقلاب اسلامی ضربات عمیقی وارد کرد و سال‌ها کشور را عقب نگه داشت هیچ‌گاه هم محاکمه نشد برعکس خودش و نزدیکانش مورد تکریم و احترام برخی اعضای بیت رهبر انقلاب و سرداران سپاه و بزرگان اصول‌گرایی هستند
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 یادتان نرود 🔻 امام خمینی: ❇️ «یادتان نرود که ما یک ۱۷ شهریور داشتیم. ۱۷شهریور از ایّام الله است و باید یادمان نرود این را.» 📌 به مناسبت جنایت رژیم پهلوی در به خاک و خون کشیدن ملت ایران در روز ۱۷ شهریور ۵۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
به مناسبت 17 شهریور 🔘 میدان ژاله و بارانی از گلوله ✅ خیابان‌های اطراف میدان ژاله تهران در نخستین ساعات صبح هیفدهم شهریور ۱۳۵۷ علاوه بر نظامیان سرتا پا مسلح رژیم پهلوی، سنگینی پاهایی را احساس می‌کرد که برای لگدمال کردن رژیم شاهنشاهی سرشار از انرژی بودند. ✅ در این میان آیت الله شیخ یحیی نوری بر اساس رسالت طلبگیش مردم را وادار به سکوت و نشستن در کف خیابان کرد. سپس به طرف نظامیانِ مسلسل به دست برگشت و با بیانی ناصحانه آنها را چنین خطاب قرار داد: ✅ «برادران انتظامی! این ستاره‌هایی که بر دوش شما نصب شده با بودجۀ مردم، فعالیت‌های روزانه، پول و مالیاتی که آنها می‌پردازند، تهیه شده است. همین مردم برای شما لباس و تفنگ و گلوله تهیه کرده‌اند. این سلاحها را ملت به شما نداده است که با آن برادرکشی کنید... !» ✅ «اگر شما نظامیان بنا دارید که با دشمن بجنگید باید دشمن خود را بشناسید. دشمنان شما، مقیم ایران زمین نیستند. این جماعتی که هم اینک در میدان گرد آمده اند، دشمن شما نیستند. دشمن شما و ما، اسراییل، امریکا، فرانسه، انگلستان و شوروی است... ❇️اگر چه سخنان شیخ میدان ژاله باعث شد تا بسیاری از سربازان تفنگ خود را زمین بگذارند، اما همان طور که محمدرضاپهلوی به نصایح مشفقانه امام خمینی توجهی نکرد، نصایح یاران امام نیز در دل فرماندهان تاثیر نگذاشت. ♨️و باران گلوله‌ها آنچنان مردم را آغشته به خون کرد که آن جمعه تبدیل به سیاه ترین جمعه انقلاب شد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔘 دستور شورش 🔹جناب صادقی دیگر با چه زبانی بگویند من یک برانداز هستم و به این راحتی دستور شورش صادر کند!! 🔹دیگر با چه زبانی بگویند که آی مردم بیست و پنجم شهریور بریزید کف خیابان‌ها و نظام اسلامی را به چالش بکشید!! 🔹دیگر با چه زبانی بگویند که من هم مثل سایر انقلاب ستیزها مشغول تمسخر نگاه مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت‌های کشور و نزدیک شدن به قله‌ها هستم!! ♨️ اگر چه مردم بصیر و روحانیتِ بیدار سال‌هاست که ماهیت این غربزده‌های فتنه‌گر را می‌شناسند اما!! ⁉️ آیا نهادهای امنیتی فراخوان‌های پیشافتنه صادقی و تلاشش برای شعله‌ور کردن آتش فتنه را نمی‌بینند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
51.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه مشهور «درب العشک» با نوای مداح جوان محمد جنامی و زیرنویس فارسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
«درب العشک» با نوای مداح جوان محمد جنامی- سایت هدانا.mp3
18.03M
🔊 گوش کنید| نوحه مشهور «درب العشک» با نوای مداح جوان محمد جنامی 🏴مداح نغمه مشهور اربعین امسال که علاوه بر فضای مجازی، در بسیاری از موکب‌های ایرانی و عراقی مورد استقبال قرار گرفته، محمد جنامی (مداح جوان دهه هفتادی) است که از عرب‌زبان‌های استان خوزستان است. جنامی، متولد و ساکن خرمشهر است و سالهاست در بسیاری از هیأت‌های ایران و عراق، مداحی می‌کند. او چند سال پیش در آستانه محرم، قطعه‌ای به نام «ریح الدموع» را با محمد فصول به زبان فارسی و عربی اجرا کرد که هنوز هم در بسیاری از مواکب اربعین، پخش می‌شود. نغمه شنیدنی این مداح جوان که اربعین امسال، اینچنین مورد استقبال قرار گرفته «درب العشک» نام دارد که سروده حسین الکربلایی است. امسال از این مداح جوان علاوه بر این مداحی، دو قطعه دیگر به نامهای «مجانینه» و «هلا باربعینه» منتشر شده که مورد استقبال قرار گرفته است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
43.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کوتاه داستانی «خداحافظ رفیق» 🎬کارگردان: سجاد معارفی 🎞تهیه کننده: مهاجر توحید پرست 💠 تولید مأوا
هدایت شده از mesaghمیثاق
36.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازنشر|🎥موزیک ویدئو <ما میرویم> 🎤با صدای حامد زمانی و حسین الأکرف
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴به یاد آنان که راه کربلا را باز کردند رفتند تا ما برویم❤️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیباترین قاب اربعین امسال🥰😍 عاشق شدن تو بچگی لطفش همینه عاشق میشی دل میدی تو اوج صداقت اصلا محاله که جدا شی از رفیقت از کودکی وقتی شروع میشه رفاقت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻 عوضش میتونی راحت توی خیابون شلوارک بپوشی☺️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 حضور آریایی‌های اصیل در بزرگترین اجتماع بشری با فتوشاپ!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻یک جواب دندان شکن به علی کریمی